P/\/EL

P/\/EL


0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 3 4 5 6 7 8 9 13 19 25
    • 25.2.2012  12:58

    Tady je vidět, jaká je Hvězdná brána vlastně kravina, z herců je cejtit, že mají sice svou jistotu, tu a tam možná i docela zábavnou práci, ale přecijen je to pro ně spíš rutina, stereotyp (dělají si z toho legraci, ale ona to vlastně legrace vůbec není a seriál asi dost vystihuje). Inu, příliš natahovaný seriál (nedá se říct, že by všechny seriály končily, protože by o ně přestal být zájem, ale spíš jde o to, že se říká v nejlepším přestat, ikdyž to prostě holt mainstream je...), sledoval jsem to na nově jako malej (nic moc na výběr nebylo :), posádka mi k srdci až na výjimky mco k srdci nepřirostla, nevím, u jaké sezóny jsem skončil, pak jsem u tam tam něco náhodně zahlíd (potom jsem viděl něco málo z toho asi úplně nejnovějšího a to mi nepřišlo špatné), ale obávám se, že tenhle seriál začal trpět tím, čím spousta jiných, s přibejvajícíma sériema kvalita čím dál tím víc uvadá, docházejí nápady, recyklují se náměty, přicházejí čím dál tím pitomější postavy a z lehkýho nadprůměru se stává průměr, pak podprůměr, nezáživné béčko....ale protože jsem to všechno neviděl, tak tomu možná křivdím..jsou horší sci-fi seriály...

    • 21.2.2012  15:59

    Sepsal jsem nějaký dlouhý plky, ale na začátek dám tuhle zajímavost objevenou v nedávné době: http://www.youtube.com/watch?v=uKSv85mJEmY pobavilo mě to, že Alien (1979 - nj, fakt 70tý léta...dobře, že Husákovy děti chránila před touhle komercí železná opona :) :)), děcka pionýři, jasně, ale zase to nebyl extrém jak Hitlerjugend...nic moc špatnýho z většino asi nevyrostlo...ehm.) byl určitě nepřístupnej pro děti (pak všecko další taky nebylo uplně pro děti, Star Wars pak víc díky epizodě 6 a těm novejm 3, což zase štvalo dospělé..), ale společnosti, co vlastná ty práva (za to asi Ridley ani Gieger nemůže, ten to pro děcka nenavrhoval :), nevadilo začít prodávat děckám akční figurky Vetřelce (nj, co je figurce škodlívého..), tak mi teda ještě vadí, že z Vetřelce udělali malou hračku, která již není strašidelná, demytizovali toho tvora (Cameron to pak s exomorphem nejvíc zabil...), no, na youtube tu a tam sjíždím vtipný reklamy pro děti, do kterejch tvůrci nechtěně dostávaj sex, což sice dětem neuškodí, ale dospělejm to dojde dřív - tedy přerostlým puberťákům :), k dokumentu: Komu se to nezdá, no, jasně, volnej trh, svoboda (v ČR se bere jakýkoliv omezení jako levičáctví, jako škodlivý, prostě tu byl Husák, chápu, lidem komerce chyběla, tuzex, západ, mekáč...pěkný loga..), no jasně dyť je fuk, že nás krměj jedama a vymejvaj nám mozky (trh jo, ale proč by teď nemohli vydělávat zase jiní, na něčem jiném..)..., sorry ale já s dokumentem dost souhlasím, samozřejmě, že z toho neblbe každej, ale většina, většina byla, je a bude vždycky blbá, díky komerci můžou být ještě blbější, podajnější, pokud je komerce všude (máme jí tu od dob vzestupu kapitalismu - 150 let a dýl...tak, ono kdysi bejvala reklama rasistitější, klamavější, záleží, jak kde...v Americe..vyzkoušeli snad všecko), bere se to jako norma, komerce působí na rodiče, proč by ti pak měli omezovat děti. Kreativní samozřejmě nejsou všichni stejně, ale já souhlasím s tím, že dnešní doba dětskou fantazii poněkud ubíjí, protože převažují digitálno, né každý hračka se dá dost dobře rozebrat, či kombinovat, resp. hraček můžou mít dneska děti mnohem více, resp. čínskýho šuntu....naše generace už byla dost televizní a před ní jsme možná trávili více času než dnešní děti (viz čsfd nostalgie ke spoustě filmů), ikdyž rodiče se snažili nás hlídat, člověk ale získal spoustu znalostí o světě, všemu jsme nerozumněli, ale zase na druhou stranu si myslím, že počítač je lepší než televize, dítě je poněkud svobodnější, má na výběr více věcí, ikdyž zase, pokud tráví většinu času na facebooku, tak se toho vlastně moc nedozví, u tý televize děcka hltaj někdy všecko a získávaj jistej rozhled (ikdyž povrchní...), hry jsou různě náročné, ikdyž samozřejmě převažují střílečky, které jsou hloupé, koridorové, čím dál tím méně náročné, za nás byly spíše strategie, hopsačky nebyly až tolik o agresi - tak spíše jste utíkali, pořád byla ještě spousta české původní tvorby pro děti, byla sice většinou z dob normalizace, ale porovnejte si kvalitu, ta tvorba byla dost originální, pokud se zdá dneska originální, tak je to spíše tím, že nejsou prostředky, aby to vypadalo západnějc (jo, v těhle věcech jsem trošku nacionalista :), jinak je jasným že vždycky šlo o nápady, tak, večerníčky tu a tam jsou, ale převažují 3D kýče z USA, ještě k tomu mnohdy stereo - 3D - o tom se dá dočíst, že to není vhodné pro děti, ikdyž třeba Hugo se snaží jít do minulosti, kdy děcka četla knížky a hrála si víc venku...v reálu..), no, znáte ty názory na videohry, kdy je hážou do jednoho pytle - prostě demagogie, ale vysvětlete mi, proč je tolik videoher z moderního současného bojiště ??, jasně, za války se točili válečné filmy, po válce hodně, jasně, ale já za tím vidím dost tu propagandu, jsou státy, kde to neva, ale znáte třeba Narozen 4. července, no, ty hry maj sice ratingy, ale dneska si děcka všecko stáhnou, na jednu stranu by se dalo říct, že komerce - záplava hraček přináší rozmanitost, že to je lepší, než když nebylo nic - kdy teda bylo zase dobrý, že děcka se snažila si hračky sama vytvářet, používala představivost, u tý komerce jde o to, že budou vždycky hity, co nakonec bude chtít většina, ty ostatní věci jsou tak jako....do počtu.......tyhle Vánoce letí to a tamty něco jinýho.....dneska potkáváte všude malé hopery, napadá mě, že se násilí děckám přímo nevnucuje, dávaj jim stylizované, které je mystifuje, řiká jim ,že o nic nejde, že to nebolí, samozřejmě to už byl problém většiny americkejch akčních animáků - od, já nevim, 20. let, můžeme říct, ale byly i milejší pohádky.....regulace jsou a nejsou, filmy se dělaj čím dál tím víc soft, aby se snižoval rating - bylo to pro celou rodinku (viz. zbožňovaný Cameron...), tabuizuje se sex, kdy teda, jsou nějaký coury na fotkách na každym rohu, ale ve filmech se nerealisticky...jaksi...podprsenky v am. filmech apod. ........no, já si myslím, že prostě regulace třeba jsou, ale nesmí se do toho cpát různý organizace alá církev apod., je třeba se bránit před záplavou komerce, tedy, reklamy ať jsou, nejsou proti všem, ale ať se zvýší nároky na informační kvalitu, nekvalitní hračky, to je taky věc, Čína, produkuje sama šunt, ale ti západní tam stejně všecko vyrábějí, jsou třeba regulace před cizí produkcí (díky, kt. se rozvíjel třeba evropskej film, jinak by dávno všecko vždycky sežral hollywood, hollywood dělá některé věci tu a tam dobře, na čsfd ho většina žere nejvíc :), ale myslím televizi a kina, jsou země, kde tohle řeší a snaží se odolávat a dělaj víc věcí pro...děti...všechny...vlastních, z domácího prostředí..)....

    • 20.2.2012  22:40

    těžko pro mě hodnotit objektivitu (mohlo toho tam bejt víc, zajmalo by mě, komu se to nelíbilo - jestli více lidem, kteří ví hodně či těm, kteří moc né..), moc sem toho o něm nečetl - resp. všechno důležité asi ano - pak jsou věcí, které se nedozví svět třeba nikdy :), to je na historii vlastně i celkem fajn :) - mohlo by vzniknout třeba padesát dokumentů o Husákovi, ale samozřejmě nevznikne :(. Tento film rozhodně úmorně dlouhý není, divadelní vsuvky určitě nepřevažujou a nevadily mi (určitě nejsou tak zavádějící - byl tajemný a celá ta forma mi přišla tomu odpovídající), když jsem to viděl poprvé, nedostal jsem se k tomu úplně od začátku, tak mě to mátlo, myslel jsem, že to byla nějaká inscenace, která šla normálně v divadle :) - tady, že natáčeli na zkoušce :), no, škoda, jestli nešla, taky nevím, co si o něm úplně myslet, z tohohle dokumentu si moc mejch sympatií nezískal (ale, nepřišlo mi to nějak tendenční), možná nějakého to pochopení - ve smyslu pochopení motivací, jinak pochopení - ve smyslu omlouvání jeho politiky - tak to asi záleží jestli náhodou nejste nostalgičtí po starých jistotách a pořádcích :), pokud jste pro socialismus, tak jste jistě ochotní ledasco přehlížet (stejně jako to platí i pro to, co je dnes :), já myslím, že v sobě musel mít spoustu záště a byl silně oddanej ideologii, jeho režim nebyl vyloženě špatnej, ale kdoví, kam by to dotáhli reformisti, co by kdyby :). Jestli diváky naštvali ti ostatní soudruzi - jó, kapacity :) (a to ještě jsou naživu horší), co od nich taky čekat - Husák byl inteligentní, oni byli asi hnusnější kariéristi, tak ten Husák si možná vlastně získal trochu můj respekt (byl zásadovej), kt. do tý jistý doby jistě dost budil přirozeně, teda i strach, ale....No, možná, že to není nejzáživnější dokument, ale je třeba ocenit, že vůbec vznikl, že se snažili ho ukázat jako člověka - komplexněji... PS: Většina nejvýznamnějších osobností našich moderních dějin je nějakym způsobem kontroverzní :) (nemyslim nějaký soukromý slabosti..)...

    • 20.2.2012  18:13

    no fůj !http://toyhaven.blogspot.com/2009/05/saving-private-ryan.html - dobře, jsou i jinačí firmy na trhu: http://www.did.co/products/wwii_us/80073/ _no, viděl jsem lepší válečný filmy - resp. protiválečný - více či méně...

    • 20.2.2012  18:08
    Forrest Gump (1994)
    *****

    http://toyhaven.blogspot.com/2010/08/16-tom-hanks-as-forrest-gump.html

    • 19.2.2012  22:30

    mám rád Méliése, mám rád Scorseseho, film je opravdu pěkně udělaný, čekal jsem trochu kýč, ale bylo to akorát trochu oranžovomodré, ale...je to celkem o ničem, historie s fikcí (tak ono tam je vlastně trochu navíc, magičtěji jistě působí víc onen automaton, jo, to mě napadá, že tyhle písaři jsou tak trochu francouzská záležitost, ale řekněme už z 18. století...), ehm, no já nevím, byly ty Méliésovy rodinný filmy ?!, no, asi jo, tak tohle je taky, dříve fascinoval stoptrik - né, on fascinuje furt, u Méliése zafunguje vždycky, alespoň na mě, dneska teda fascinuje 3D a 3D (stereoskopie a počítačová grafika, ikdyž se o žádná kouzla nejedná, jsou to jen technologie, stereo je starý skoro jako focení samo...), by mě zajmalo, jestli jak moc jsou ty Méliesovi věci vylepšené, tak je to trochu jako falšování historie - samozřejmě celá ta kombinace je zavádějící a nevím, jak to ten Scorsese myslel, většina lidí se obávám, že ho nezná - po světě, samozřejmě obrázek Měsíce s raketou v oku je dost profláklej, no, tak snad někteří rodičové své děti poučí (sakra, 3D neni vhodný pro děti :), jaktože to neni pro IMAX !, resp. to neni v cz IMAXU..) no, co se té všemi omílané pocty týče, obávám se, že spoustě lidem nedojde, že se tedy jedná o historickou postavu :) :), ale neva, jako na jůtůb je spousta Méliése, jinak se připojuju k onomu postřehu, že ve výběru těch věcí - kdy se tedy skládá obdiv staré kreativitě, tak řada věcí chybí, jenže zase přecijen to není dokument, no, rekonstrukce Méliésova natáčení je milá, patří k tomu nej ve filmu, ale je jí dost málo, na dalším místě je určitě velmi dobrá kamera a tu a tam jakože napínavější atmosféra, ale né pořád, dobrej střih, hudba nevýrazná. No, story je taková - žádná sláva, přecijen je tu příliš toho nádraží, de..ilní figurky a otravnej strážník, se sympatií postav je to těžké, jsou to hezcí lidé, ale chovají se tak.....nevadí, je to slušnej hype - jako Artist...No, Méliés si kameru určitě nesestrojil uplně sám z ničeho a nevynalez maltézský kříž :), válka uplně nemohla za jeho krach...

    • 18.2.2012  00:56
    Rudé horko (1988)
    **

    no, tak je to z doby, kdy už to tak "horký" nebylo :), Reagan jasně, ale Gorbačov, už to celkem tálo a blížilo se ke konci, film je plnej všelijakejch politickejch narážek, kt. teda nejsou nesmyslný, ale neni moc pravděpodobný, že by tohle někdo venku vyprávěl :), jinak je to zdlouhavý nudný, nechutný 80ky, nechutný saka, nechutnej plešatějící fízl :), nechutný hranatý auta, zatuchlost, vybledlý pastelový barvy verze, kt. sem viděl v telce. Arnold sice mladší, ale nesedí mu tohle tempo, málo akce - jasně, realističtější, ale v jeho případě raději ne a ne...tohle bych mezi 80kový klasiky neřadil :), USA vs. USSR, tak to raději Rocky IV, ikdyž to je taky :) moc, tady teda jde o nějaký skámošení nesourodejch režimů, milé poselství...ještě, když si vezmem, že komouš Arnold, tim jak je disciplinovanej a schopnej dost sovětskýmu systému lichotí, tak alespoň trochu spravíme špatnou pověst Sovětů a ukážeme svoje slabý stránky (řek, že bych, že obě strany o sobě v reálu v podstatě veděly velký kulový :)...

    • 18.2.2012  00:38
    Amadeus (1984)
    *****

    nejspíš to tak nebylo :) a upřímně, neni to úplně ta nejmilejší pocta géniovi :), ale zase to nějak zapadá do tý představy, že génius musí bejt notně i trochu magor - něco za něco :), jinak ta rivalita géniů a průměrnejch lidstvo provází od nepaměti (kdy bychom našli nespočet příkladů nedoceněných přehlížených umělců, vědců, myslitelů omezovaných průměrnějšími rivaly), samozřejmě pak i nepochopení většinou, inu, Amadea vyvracelo už spousty lidí (ale navážejte se spíš do těch lidí, co s těma konspiracema začli před nevim, 150ti lety a dřív :), ale ten film je prostě výbornej (pár osobních výtek bych ze sebe dostal, ale vlastně mi to příde zbytečný...) a pořád funguje skvěle, skvělá forma, na jednu stranu bychom mohli říct, že se dost veze na oné hudbě (ale zároveň jí připomíná!), jenže přidává dost důstojnou výpravu, dodneška si spousta lidí od fochu pochvaluje řadu aspektů tohoto díla, zvuk, střih, kamera (ikdyž Barry Lyndon je asi vydařenější retro :), pak dělal Forman ještě Valmonta a Goyovi přízraky, což se mi taky dost líbilo, ale teď už si moc nevybavim, jaká byla forma...ale je to 17. / 18. stol., no.., podle mě to jeden z nejlepších příkladů vkusného mainstreamového díla :), ikdyž Mozart je poněkud skandálněji vylíčen, tak nakonec mě bavil a nepohoršoval, prostě si říkáte, žije si svou hudbou, ostatní mu nesahaj ani po kotníky (ale je tam vylíčen skromně..), žije si svou prací a všecko kolem mu může bejt, ten nejsvobodnější..... co se Salieriho týče, neštve mě, že byl vylíčen nepěkně, však už ho taky prakticky nehrajou :) - ale tak stojí za to si něco málo najít na youtube, ale musim říct, že moc nezaujalo, ikdyž to není špatné (ale nejsem odborník :), Abraham to hraje parádně, jednu chvíli sem měl pocit, že neni zlej, celkově tak nějak mezi, jinak muzikály rád nemám, ale hudební filmy mi většinou nevadí.....

    • 16.2.2012  18:59

    nj, je to síla, prej to až takový nebylo (ikdyž iluze moc nemám, mohlo to bejt i horší), ikdyž lobotomie byla šílenost (výborné jsou pasáže s lekáři, kdy každej tvrdí něco jiného, sakra, jakápak věda, ježišmajra :), Dr. Mengely by jste našli asi po celym světě :)......Jinak McMurphy byl "blázen", že zabil tolik příležitostí k ůtěku :), hehe, vybavuje se mi více filmů z tohoto prostředí, třeba Renčovo Requiem pro panenku :), kdy zdravá holka končí v ústavu mezi slaboduchejma, mentálně postiženejma a jak to dopadlo, inu, západ nebo východ (je zajímavé, že v SSSR lobotomii oficiálně odmítli ještě za Stalina ?!..), všude šlo jen o to takové lidi (+ ty nezvladatelné) někam uklidit, aby to komformní pasivní hlupáky nepohoršovalo...nekazilo to image, Ratchedová má ráda pořádek, umírněnost, inu, řekl bych, že i dneska se máte možnost setkat s podobnejma ženskejma i v našem zdravotnictví (kdysi samozřejmě školství apod.), ve smyslu, že jsou nepříjemné na skoro všechny, necitlivé, dělají práci na, kt. se vlastně vůbec nehodí, protože jim chybí trpělivost, nejsou schopny maximální tolerance....tak ono v prostředí bláznů by se asi drtivá většina normálních lidí necítila uplně dobře, zprvu.....jinak se mi líbí, že film dokáže skvěle vtáhnout, máte pocit reálnýho plynutí času, ikdyž to tak neni, herci jsou parádní.....na tý Ratchedový je skvělý, že na první pohled tak zle nevypadá, tak to totiž většinou bývá :), ale zase z její vážnosti se dá lecos očekávat, no a na konci s límcem jakoby šla trochu do sebe :)

    • 16.2.2012  02:59

    (16.2.2012)___původní filmy jsem samozřejmě viděl a dávám jim přednost, sympatičtější obsazení, kt. prostě lépe táhne, ale tak...po ňáký době nová Lisbet taky fajn (ale nepůsobí dost drsně a neni z ní cejtit to, co z výkonu Naomi, u kt. sem teda čet, že jí to bylo brzo už docela protivný a nechtěla bejt zaškatulkovaná jako Lisbet, když prej taková v reálu vůbec neni - nj, stačí se podívat na fotky :), ale tak uvidíme, co v Prometheovi, co se týče Rooney - tak u ní si nejsem jistej...byla taková, že by na to i trochu vypadala, ale jen vzdáleně, někdy se tvářila kůl, ale...vůbec to nefungovalo..ale lidi řikaj, že je bližší knize, takže to je těžký, já bych fyzický aspekty moc neřešil, jen lidi, co jsou v pitchi od dětství se tvářej jaksi dost vážně většinu času, ikdyž jsou třeba celkem v pohodě....), nový Blomkvist dost nevýrazný (větší chcípáček, aby byl jakože vidět ten kontrast mezi nim a Lisbet - divnej párek...hm....trošičku lacině pojaté...), divnej pocit dejavu, jasně, že kdybych si si dal ten původní film znova, tak bych řek, že Fincher to má vizuálně vytříbenější, předloha nijak ultra akční není, má takovou svou nefilmovou :) strukturu, dýlka je teda dost vražedná, ale zase to Fincher natočil tak, že se člověk nemá šanci se vyloženě nudět - protože to dobře vypadá, ačkoliv postavy nejsou dost výrazné, jenže to nejlepší na všem je samozřejmě ono vyšetřování, tady teda pocit dejavu, měl sem pocit, že v tom předchozím to na mě fungovalo líp, dobře, všecko neni uplně stejný, ale třeba záležitost se znásilněnim - nepůsobilo to tak sugestivně, různý inovace a věci, kt. jsou asi věrnější knize - kt. sem nečet :), tak působí překombinovanějc, no, člověk má pocit dost zbytečnýho remaku (ikdyž bylo natočeno desítky verzí Psa Baskervilskýho a většinou to nevadilo...), samozřejmě mnohem hypovanějšího než to předchozí, páč Fincher a Amerika :)....snaží se fakt to překonat, protože přecijen ty švédský filmy jsou tak trochu tv záležitosti, žádný záběry z vrtulníků apod. hollywood, což je fajn, jen to šlo i bez toho - to samý hudba, titulky - tak neni to James Bond - koukal sem, že si to tady taky někdo všim, ale tak....obešli bychom se prostě bez nich, jsou takový jakože hackerský, ale jinak film dost technohackfetišistickej na můj vkus neni - tak chápu, že jedou hlavně prohlížeče obrázků, ale u Lisbet bych čekal linux :) :(, na světě neni moc podařenejch remaků, myslim, že hodně vyrovnaná, pro mě teda překonává třeba Nolanova Insomnia ten švédskej origoš, ikdyž to je taky těžký, hraje roli, co vidíte dřív a tak, jakou máte možnost srovnávat, no........ještě jsme tu nedávno měli remake Let Me In...že jo, ten asi celkem propad....PS: ty product placementy (nešvédské produkty :) :) to má jako napomáhat autenticitě nebo to jsou jen product placementy ?! :)___1.3. Došli mi, že v tý původní byl product placement taky, ale švédské produkty, hlavně třeba ve třetím díle: Dostane hadry z H&M, koupí nábytek z Ikee, jezdí se Volvem, Lizbet má jako mobil samozřejmě Sony Eriksson....tady ta americká verze je taková prostě americká, zglobalizovaná, všude se nacpou se svejma věcma, co se jim líbí, si vezmou.....a.....herečka Rooney je samozřejěm hnedka nominovaná na OScara a tak...znáte to.......co se týče střihu, to já neposoudim, ale jsou silné, pak slabší ročníky...

    • 15.2.2012  11:19
    Equilibrium (2002)
    ****

    Orwell, 451 stupňů Fahrenheita, Alphaville a spousta z historie (totalitarismy, distopie, komouši, nacisti odstraňující závadné umění, až na to, že emoce ale hrály zásadní roli, všechno to bylo o tom, že hrály lidem hlavně na city - tady je to trošku naopak, ono to je těžké, nacisté potřebovali chladnokrevné vojáky, ale zároveň museli cítit lásku k vůdci, vlasti a další emoce, takže šlo o to potlačit některé emoce a pozbudit jiné, hlavně nemyslet, hl. myšlenka Equilibria je taková problematická, kdoví, jak by to fungovalo...obrazy pálí, protože již nejsou potřeba, člověk přece potřebuje jen jíst, spát, pracovat :), né, jasně, že to je nepředstavitelné, že by ta látka potlačovala i zdravý rozum, že by člověk ztratil zvídavost...s obrazy se pálí tedy hlavně minulost, tak asi proto.....na jednu stranu mi to smysl dává, pro vládce je lepší lidi takto zotročit, nepociťují již emoce, ale co pudy....no....je to složité....), všecko vměstnaný do atraktivnější, divácky vděčnější podoby, ale proč ne, efektní choreografie, k čemu drahej Matrix, je tu daleko originálnější choreografie soubojů, možná jsou to dost nesmysly na efekt, ale působí to skvěle, příběh očekávatelnej, děti udavači (stalinismus), procitnutí toho, co nejvíc věřil, pokrytečtí vládci, co kážou vodu a pijí víno (komunisti žijící v palácích po předchozích vládcích, v jejich vilách, Lenin jezdící v rols-roysu...apod.)....no, kultovní scifi akce........je mi jasný, že to mišmaš, ale má prostě styl...myšlenka matrixu nebyla až tak moc originální, ale ty matrix souboje byly založené spíše na inovativních efektech (což taky neni uplně pravda), ale choreografie mi přišla nepříliš záživná, tady je efektní a v rámci žánru je to prostě perla..

    • 14.2.2012  22:21

    estetika soudobýho grafickýho designu, bez textur, drátěný modely, pixely, aliasing - hranatost, neuhlazenost...zajmavá atmosféra...

    • 14.2.2012  22:09

    něco na způsob Robot Chicken - absurdní, černohumorné epizodky, no, akorát jinak výtvarné, celkově více artové....videohry, emo, Japonsko....je toho mnohem víc...

    • 14.2.2012  15:33
    J. Edgar (2011)
    ***

    FBI Hoover nezaložil v 22ti, v 22ti začal pracovat na ministerstvu spravedlnosti a pak tom, z čeho se vyvinula FBI....nevim, vodkaď to máte... :) FBI byla založena, až když bylo Hooverovi 40...___no, nevím, jak to hodnotit, rozvláčné dílo, kontroverzní Hoover, většina u nás moc nezná, tak mám rozhodně problém s obsazením, DICaprio sice hraje dobře, ale typově asi moc nesedí (Leo měl víc papat, aby se víc zakulatil), holt, problém většiny biogrf. filmů o velkých osobnostech (výrazní herci, dobře vypadající charismatičtí idolové hrají historické postavy, kt. výrazně, charismaticky mnohdy nepůsobili..ikdyž Leo to vlastně nehraje úplně špatně, snaží se bejt přesvědčivej, retroatmosféra je precizní, ale stejně jsme většinou zalezlý v jeho kanclu....), stejnak se nevyhnou jistý patetičnosti (Hoover jako velký inovátor, kt. zavádí moderní kriminalistické metody, spíš bych řekl bojovník za větší systematičnost, bojovník proti diletantsví...), idealizaci, romantizaci, ale jinak samozřejmě jednoznačně pozitivně nevyznívá, taky Hoover neni žádná mainstreamová záležitost, Hoover jako celoživotní bojovník proti komunismu, věčnej americkej strašák, o kt. toho Amíci vlastně ani moc neví, tak to funguje asi furt, Hoover od začátku bojuje proti zločinu, ale sám se neštýtí si pravidla upravovat....Letec, nj, DiCaprio hraje Hoovera díky svý roli v Letci, je mi to jasný, Hughes byl v něčem bodobnej, ambiciózní....jo, pochopil jsem, že to je z Hoovera pohledu, člověk se tu dozví řadu věcí o Americe, ikdyž Eastwood se hodně opírá o atraktivní body jako je Lindbergovo dítě (kdy je z toho Hoover víc v pr..li než průměrná blbá Američanka, sorry...no.. :) ), Kennedy (hm, usmiřoval se s komoušema..) apod., jasně, ve filmech je třeba zjednodušovat.....Hoover toho za kariéru stih rozhodně mnohem víc, a na povrch z toho, co sem málo čet, vyplulo více špinavostí, kt. se zabejvali, jenže to tam neni (50. léta vynechat ?!?!), chápu, že řada věcí docela zreflektovaná je, ale no, prostě každej druhej má pocit, že ta seniorská-gay romance je trošku úmorná....tak Eastwood je korektní a vlastně žádnej jasnej důkaz tam neni :), právě naopak ho jakoby očišťuje :)....http://m5.paperblog.com/i/9/92991/j-edgar-hoover-and-clyde-tolson-the-actual-ph-L-vmVxrZ.jpeg - hehe, bráchové, kámoši...kdoví...vygůglovat si můžete spousty pěknejch fotek, kde se spolu ukazují ve společnosti, "veselí" pánové ve stejném oblečení :) :) http://25.media.tumblr.com/tumblr_lv9cxoewPq1qgitc0o1_500.jpg Ale prostě podle mě to je to méně zajmavé z jeho života a kariéry, nebaví mě, že se film snaží nějak všecko propojit...k těm maskám, opravdu nic moc, navíc si vemte, že Clydovi mělo bejt 64, když dostal mrtvičku a vypadá tam na 110....ikdyž zase, když koukám na tohle, tak si řikám, že je ta práce dost strhala :), takže Eastwood třeba zas až tak nepřehání :) - http://3.bp.blogspot.com/_sW65ilskOC8/Sd-aY_A62dI/AAAAAAAAWtU/DxxlPeSqTT4/s400/JEdgarHooverClydeTolson.jpg..jinak je jasný, že Eastwood Hoovera děsně žere - přes všecky jeho rozpory - ale to je přece lidské, né, spíš je problém Eastwood toho mohl ukázat sakra víc, takže to zase zavání trošku takovym tim americkym patosíkem, ikdyž zase pak už tolik - já beru, Amerika, svoboda - jenže, jak pro koho, že, Mr. Hoover, nejsme generace, kt. by Ameriku nekriticky žrala, neni pro spoustu z nás už tak kůl jako pro naše tatíky - některý, teda :), né, Iron Lady jsem neviděl, ale všecko mi zatim nasvědčuje, že tam to bude ještě horší (ikdyž řikaj, že né, že jí to taky jen nelichotí..), šílený zjednodušení, stylizace, opírání se "důležité" (mediální) události.....no, je to těžké, těžko rekonstruovat život takové postavy, kt. si mohla sama svou minulost nechat krásně promazat a dala světu takové informace, jaké chtěla, aby se dozvěděl, ikdyž všecko se neutají :), né, tak je to těžký, no, může tma bejt to a tamto, Hoover spoustu věcí zapomněl, zrádná nedokonalá lidská paměť věci překroutí, no, nevadí........proč by měl bejt film napínavější, když život neni, to je těžké, na začátek dává CLint výbuch bomby, aby bylo aspň nějaký zvrůšo, mohl tam dát pro ilustraci vlastně úplně cokoliv, co se dělo během jeho života kolem.....ale to už byl asi velkofilm a to by se k němu nehodilo, no, tohle já bych filmu nevyčítal, spíš to, že se zjednodušuje, někdy tu zase mámě pěkné zajímavé narážky, ale...já nevim, prostě to moc nezafungovalo.............možná je to správně...ten člověk byl dost divnej...PS: Je třeba ocenit, že jejich hádka a rvačka rozhodně neodpovídá zažitým stereotypům - anekdotám :)

    • 12.2.2012  23:44

    je třeba brát na vědomí, že jsou to historické postavy a že se to tak zhruba stalo, já nevim, kolik je filmů o Freudovi či Jungovi, asi kupodivu dost málo, no, těch zajmavostí z jejich životů by se jaksi našlo mnohem více (dopl. jen z té doby jejich kámošení), film je tedy velmi minimalistický, nevím, nenacházel jsem tam mnoho nesrozumitelností (spíše hodně moc zjednodušování a něco by zase stále za to trošku rozvést), forma: pěkné, příjemné precizní, čisté retro, nevýpravné, ale ani né okatě laciné, 5 postav a dost (možná sekretářka tu a tam), herecké výkony dobré, zajímavé (Keira není špatná, toho přízvuku jsem si nevšim), jen jsem měl trošku problém s tím, že Jung (dnes čím dál tím populárnější Fassbender) má tedy být asi hrdina, ačkoliv má spoustu nehrdinských vlastností (ale zase je pěkné, že se Cron. nebojí si do nich trošku to..ukázat jejich slabé stránky, nastínit...)a Freud hodně vedlejší postava, pojatá, aby nám byla méně symaptická, což může být historicky dost sporné :), jinak je Freud jasně nejznámnější, nejvýznamnější nevim, ale působil nejracionálnějc :), možná šlo o to přiblížit Spielreinovou, kt. bude asi dosti zapomenutá.., inu, postavy v tomto pojetí mi sympatické pranci nebyli, nestudoval jsem psychologii, psychatrii, člověka to hnedka nutná si zjistit více, něco málo jsem předem věděl a Freud a spol. zajmavý (jistě v mnoha věcech stále kontroverzní, nejen pro největší tmáře a i jistě překonaní v ledasčem), já nevím, co jsem si od filmu sliboval, asi, že to bude záživnější a hutnější, no, máme tu hodně korespondence, asi je to lepší, než si příliš domejšlet :), je jasný, že téma je to super, pořád žijem v dosti upjaté době, neřikám, že má bejt pornografie všude, ale pořád jsou tyhle věci dost tabu, přitom jsou dost zásadní :), podle mě se ten vývoj vztahu mezi Jungem a Freudem nepodařilo moc dobře navodit, měl jsem divnej pocit, že je to všechno natočené prostě v jedné době, nevtáhlo mě to (ale atmosféra byla pěkná, natočené je to pěkně...hudeb. motiv známej z trajleru, opakuje se...nic moc navíc..), časové skoky mě neseděly, všechno je to takové hodně náznakové....je jasný, že s hlubšíma znalostma tématiky si řada lidí doplní, ocení nebo naopak neocení (hlavně Sabina se nám řekl bych vlastně moc nevyléčila :), ale po filmařské stránce je to takové divné, u Cronenberga se to očekává a cení, ale tady to je takové nic moc divné, neřikám, že mělo bejt skandálnější (jak dělal dřív), mě se líbí, že to bylo vkusné (přecijen si nehraje s fikcí), možné se mi to časem rozleží a......já fakt nevim, nakolik je to autentické, potom by si člověk řekl, že to líp snad ani nešlo....né, vlastně jsem byl zklamanej, že tam toho nebylo o Jungovi víc, ale tak třeba sežen nějakej dokument, a knih bude nespočet, možná, že mi jejich vztah nepřipadal až tak zaživnej, on ten Jung tam působí tak uzavřeně, jen pozoruje, moc toho nenamluví (když mluví, tak se s námi o příliš mouder nedělí...), v reálu mohl mít třeba jinačí charisma..ale tak daleko jako třeba v Amadeovi to jistě nebylo :)___jinak od Cronenberga doporučuji spíše Příliš dokonalou podobu, pochopíte, že nedělá jen nechuťárny, ikdyž těch tam je požehnaně, ale že jde i o tu psychologii a sexualitu a tak.......

    • 10.2.2012  20:56
    Top Gear 2010 (TV pořad) (2002)
    ****

    obsahově zajmavý, ale forma už mi vyhovuje méně - příliš mnoho efektů..pestré, ale občas přeplácané..

    • 6.2.2012  23:20
    Výměna (2008)
    ***

    Angelina jednou za uherskej rok ve vážnější roli, spíš jí sype bejt celebritka, který se postupně propadají tváře :), co hraje v mizernejch a trapnejch akcích, který ale všichni pořád dost hltaj . . . přišlo mi to jako precizní retro, je mi jasný, že ta původní žena nebyla samozřejmě tak výraznej typ jako Jolie (všichni se rozplívají nad tím, že nestaví jen na svém vzhledu, ale stejně....je pořád hodně výrazná a láká na film, drží pozornost, obyč. herečka s vyzáží obyč. ženy by jaksi tolik lidí do kina nenalákala, co by si budem povídat :) http://2blackcats.wordpress.com/2008/10/25/the-real-christine-collins-subject-of-the-film-changeling/ Tak to holt ve filmu (v hollywoodu) chodí, ať už šlo o takovej Ples příšer (kdy, ikdyž byla namaskovaná perfektně, Oskar, všechno, tak...byla o dost sympatičtější než ta reálná, nejvíc byl ten rozdíl znát na její přítelkyni v roli Christiny Richi), no......dobře, takové herečky jsou holt velká lákadla, inu, dobrý vzhled není samozřejmostí, k dobře vypadající Jolie by se v reálu leckdo choval třeba jinak :), no, vzhled hraje v životě zásadní roli, to je jasné, když to přehlédneme, tak Jolie hrála, co si tak vybavuju, slušně, příběh je velmi dobrý (v reálu se hledat vyplatí), ale teď se mi moc nechce zkoumat ty rozdíly s tou realitou, většina se tak opravdu stala..

    • 5.2.2012  21:22

    omyl, profese sice ještě né, ale bulvár existoval již dlouho, pár fotografům se již ke konci 19. stol. podařilo ukořistit fotku Bismarca po smrti....ale o to nejde, paparazzi mě nenapadá, snad jen, že lidé byly odjakživa vůči objektivu předpojatí, dívat se, to by zas až tak vždy nevadilo, ale jak je tam záznam, každý se hned bál nebo měl každého fotografa za protivné hyenovité stvoření s nekalými úmysly, řada lidí se do kamer dívala samozřejmě se zvědavostí či s nadšením, ale často je znát, že se jim to moc nelíbila představa stát se součastí historie, jinak tady o tohle všechno asi nejde, spíš je to taková hříčka pro pobavení.....pěkně udělaná

    • 5.2.2012  20:32
    Zlatý věk (1930)
    ****

    myslím, že to je docela prosté, pořád je s čím bojovat a to je omezenost lidského myšlení, je jasný, že velkou roli hrála opravdu snaha šokovat, burcovat (lidi jako Dálí, kterej na tom skoro asi nedělal, byli značne egocentričtí a toužili po velké pozornosti..Buňuel asi nebyl lepší :) ) , tvůrci byli tedy odvážní (proč by se to nemohlo cenit u nich, když se to cení u jiných, kteří měli problémy třeba jen s maličkostmi či s věcmi, které si neuvědomovali..), ale až tolik mě to nebralo, chtěl bych zažít projekce v době krátce po vzniku, to musel být zážitek, no, diváci utočili na plátno, na umělce, demolovali kina v historii kinematografie z mnoha důvodů.....chtělo by to dát na jedno místo a seřadit pěkně chronologicky.......dneska jsme cyničtější a lesco nás může spíše fascinovat než odpuzovat (nakopnout něco....občas člověk má sto chutí..)...existuje různé umění, myslim, že tohle také odhaluje, co je pod slupkou....tim nemyslim uplně konkrétně tamto, ale je to směs racionality a iracionality........svět takovej může občas připadat leckomu, někomu i víc.......jinak tolik atrakcí jako v Psovi neni...jinak ta doba byla tu a tam neméně dekadentní než ta naše, to myslím ty svobodomyslné, jinak samozřejmě vzhledem k těm všelijakejm svinstvům jako fašismus, komunismus a všelijaká upjatost na západě, tak ta doba byla dekadentní vlastně víc než těch pár buřičů.......jinak k surrealismu, oni to většinou nejsou vizualizované sny, ale nápodoby, nedělá to až tolik podvědomí, ale kupodivu vědomí :) (surrealismus má také svůj jistej jazyk a klišé..)__postupně se surrealismus dost zprofanoval.....

    • 5.2.2012  19:13

    Man Ray prostě přemejšlel, co dál, co dál s fotkou, co dál s fotkama, jsou to průkopnické experimenty, hry, hledání něčeho zajímavého, nového, skryté krásy, vytváření nové krásy, vytváření nové estetiky, osvobození ducha_samozřejmě, že je na tom znát, že to bylo trochu narychlo, nějaká ta stínohra s otáčivym předmětem mě moc nenadchla, ale má to svůj význam v oblasti kynetickýho, světelnýho umění, asi nebyl první, ale jeden z prvních, kolotoč - abstrahovaná realita, bere si z něho jen ta světýlka, nejsou to zrovna závratně kreativní postupy, jsou to věci, ale působí to celkově dost čistě (já teda osobně Raye až tolik nežeru, čisté až sterilní a najednou jsme v reklamě...ikdyž většina jsou naštěst zajímavé struktury, které až kupodivu nezestárly..asociovat to může různé makrosvěty...)...je tam i spousta věcí, které měla řadu tvůrců po ruce a šahali po nich dost často, ale zase jde o ten způsob uvažování - vidění světa, je to také poezie, ale trochu jiná, těžko zkousnutelné pro většinu lidí, většina filmů taková není,,lidé potřebují, aby to bylo součástí něčeho, čeho se můžou chytnot, mají strach z neznáma, na jednu stranu nerozumí spoustě věcem, řekněme, že pokud nevíte k čemu je taková a taková součástka, je to pro vás v podstatě abstrakce, věc, které nerozumíme se nám může líbit a vkus se různí, ikdyž mnoho máme nějak zakódovaného, vnímáme ladnost, dynamiku, eleganci..prostě estetické cítění....většina produkce je řemeslná, líbivá až kýčovitá, umělci se mnohdy snažili hledat krásu i tam, kde by jí jiní nehledali, někdy se významy mohli i proházet, ošklivé se mohlo stát hezkým, hezké se může zprotivit, těžko se to vysvětluje. Design, estetika nás provází uplně všude, spousta věcí je na ozdobu, jejich tvar někdo určil ve většině případech, protože cítil, že to tak má být....člověk je tvor estetický, někdo více, někdo méně...umělce ženě potřeba tvořit, diváky si to našlo. Já nevim, umělci mají smysl pro abstrakci v sobě zakódovaný (a zálibu pro tajemství), ale jistě, pro mnohé je to tak trošku berlička, samozřejmě i tady se dá hodnotit originalita, kreativita atd. Většině lidem se tohle nevysvětlí, je to dost těžké, dává všechno na světě smysl? Hodně lidí si marně namlouvá, jak jsou racionální od rána do večera, no a zakončil bych to tim: nechápu, co proč tu nad tim kroutíte hlavou, hledáte smysl, když většina té vaší oblíbené hollywoodské produkce jsou vyložené nesmysly, co se tváří, že smysl mají, jistě pobavit, ale myslím všechny ty možné zápletky a tak......to raději něco svobodnějšího...

    • 5.2.2012  02:36
    Vetřelci (1986)
    ****

    prodloužená speciální verze na blueray je zajmavá, ale nemá to už moc spád, je to zdlouhavé a pomalu, aby by nám to mohlo připadat tochu jako nějaké béčko :) (je to samozřejmě zajímavé pokoušet se točit, co by kdyby, na jednu stranu se mi líbí, že lidé jsou pořád stejní a nedokonalí, nějaký pokrok tu je, ale základ je pořád stejný....), scéna s Ripleyovou dcerou je zajímavá, ale né nezbytná, je docela zajímavé sledovat třeba prodlouženou verzi Terminátora II, resp. vymazané scény, u Camerona jsou vždy zajímaAliensvé a někdy tak výpravné, že si člověk řiká, že jich byla škoda, ačkoliv.. - viz. ty kolonisti před zkázou - vypadá to trochu jak z Červenýho trpaslíka, kt. byl teda až pozdějc, asi náhoda...ikdyž na té planetě to moc idylka není a teda ta neustálá tma, zima, nevzhledné vojensko-průmyslové prostory základny, no, vyrůstat v něčem takovém, potěšpánbu, řekl bych, že tam museli mít spoustu sebevražd :), eh....nevím, Aliens jsou více o technickém designu a Cameronský režii, chybí kouzlo 1dílu, chybí více Giegera, je škoda, že Aliens jsou považováni za jistej vzor scifi....nevim, co k Aliens napsat, je to samozřejmě jeden z nej akčních scifi filmů a Sigourney zde dostává více prostoru než dříve a hraje velmi dobře....malá holčička, inu, nahrazuje jí tu dceru, co jí mezitim na Zemi zestárla a zemřela....Cameronův příběh je v podstatě nic moc (a ještě k tomu dost vykrádá z 1ky, části příběhu, záběry prohlížení prázdných interiérů lodi a nebo základny, viz. úvod 1ky, je to takové vlastně hitchcockovské....viz. Psycho a další jeho věci....je logické, že se snaží navazovat, ale bohužel je znát, že to není úplně jeho styl a nepasuje to moc na většinu - kt. je v jeho původní režii..), prostý, nic moc chytrého, důležitá je výprava a jeho technický styl.....ikdyž je to tedy dosti 80kové___ještě k těm kolonistům, tak objevení té ufo lodi, docela mizerně zrežírované (ještě sebou tahaj haranty ??!), stejná hudba jak z 1ky, ale atmosféra béčková.....dobře, že to šlo pryč....___k mariňákům, to je takové děsně americké, ale již kdysi sem si cenil, že budoucnost je taková genrově vyváženější :), vojandy se sprchují s ostatními :), možná je nadopovali něčim, co potlačovalo pudy :)?, Vasquézová - nejspíš lesbička byla :), jinak Bishop působí víc jako android (hodný android, to máme asi jako později hodný terminátor :), no........no, prostě jsem se více utvrdil v tom, že Aliens jsou značně přeceňená záležitost, který vyhovuje více mainstreamovému publiku, ještě ta holčička a první Alien se dá řadit někam mezi art, ale tohle je převážně popkultura.....jinak akční scény jsou dechberoucí...stále velmi působivé........tu a tam tu máme subjektivní pohled kamery - menší předzvěst akčních her - nemyslim AVP ale spíš Doom 3ky, myslim, Ripleyová najednou vojanda (stokrát šikovnější než profimariňáci :), de jí to uplně se všim, na co šáhne, ehm...)..no a ty hry - eště ten odpočet nábojů a lokátor nepřátel....závěrečnej souboj patří podle mě k těm nej ve filmech vůbec, ikdyž jsem ho měl trošku zidealizovanej, neni až tak dlouhej.......triky jsou z naprosté většiny výtečné, poctivé masky, modely, nechápu, jak udělali ten souboj, královna se pohybuje úžasně, když si vezmu, že Terminátor 1ka nic moc ta kovová kostra na konci, tak najednou obrovskej pokrok, tu a tam se použila i zadní projekce - výbuchy a tak, ztroskotání toho letounu, to je trošku znát, ale asi nejslabší jsou 2 scény, přistávání modulu na planetě - ten let do mraků a pak ještě vlet do základny, kdy chce Ripleyová zničit vejce a tak.....to tedy moc dobře nepůsobí a měli to raději udělat nějak náznakověji jako zbytek, který nestárne.......VEtřelci jsou zde výteční, je vidět pokrok v jejich snímání a v pohybu a tak vůbec, už to není jakov 1. díle, kde bylo chvílema znát, že to je herec v kostýmu - viz. ty nohy, hlavně na konci, tady v Aliens máte pocit, že jsou skuteční......sice je jich mnoho a dostávají značně na frak (je jich mnoho a bohužel si s lidmi dostatečně nehrají, ikdyž záběr, jak se vyrojí ze skrytu ve steně je naprosto famózní, neméně skvělý je záběr lezoucích vetřelců ve větrací šachtě, dále si cením, jak se chovají tak více zvířecky....k mariňákům nebyl čas a mnoho důvodů si vytvořit nějaký vztah, líto mi jich ani moc nebylo, malá holčička nebyla nesympatická, ale její řev na mě nepůsobil vždy dost opravdově, ikdyž si myslím, že musela být vystrašená jen z těch rekvizit a kostýmů....já nevim, bohužel, armofil moc nejsem, trošku mě vytáčelo, že to je taková divoká banda, v reálu to bejvaj většinou o dost vážnější a chladnější profesionálové :) (Scott se snažil daleko více o věrohodnost..), ikdyž co já vim, obsazení neřadim mezim bůhvíjaké klady filmu, to prostě nelze, nemám rád cameronovské hlášky, jejich otravné citování, koukám na scifi kvůli audiovizuálnu, atmošce, kdy teda hudba tentokrát nic extra, na hudbu z jedničky to nemá....designu, kdy teda Sulaco slabší než Nostromo a další věci také žádná sláva, futuristické vozidlo celkem fajn, scény s ním výtečné, mech nakládač naprostá pecka - když se Ripleyová v něm objeví..to je naprostá klasika, steadycamová zbraň Vasquezové supr, ale poněkud velké, moc mi to nesedělo do těch stísněných prostor, další dizajny moc nezaujaly, takové chladné, strohé, jako industriál beru, ale..po výtvarné stránce jednička nepřekonatelná...ikdyž tedy těch několik málo záběrů z Aliens, co jsem zmínil je božích...)....

    • 5.2.2012  01:06
    Vetřelec (1979)
    *****

    jako malej sem o filmu nejdříve slyšel a nějakej čas trvalo, než se k němu dostal, v abc byl dokonce komix, kterej mi už trošku vyzradil zápletku, ale pak jsem byl nadšený, nejvíc fascinující pro mě byla ta první část filmu, kdy astrounati z Nostroma přistávají na cizí planetě a objevují mimozemskou zřejmě loď a tam ony vejce, Giegerův design pro Aliena je velmi fascinující, ty jeho biomechanické věci, samé trubky a tak vytváří zajmavej kontrast s hranatejma kvádrovitejma desginama lidí, Nostromo je ale také velmi originální, možná trochu může připomínat lesco z Vesmírné odysei a hlavně ze Star Wars (dělalo na tom pár stejných lidí, doporučuju dokument o natáčení a samozřejmě blueray verzi filmu....k té ODysee - máme tu i počítač matku - která ovšem nehraje významnější úlohu), design lodi Nostromo a oblečení posádky jsou samozřejmě dost poplatné době vzniku, nejvýrazněji působí asi ty počítače - jsou hlučné a primitivní, ale nějaké ty 3D animace navádění byly na svou dobu jistě unikátní, ve Star Wars - když je míting před útokem na hvězdu smrti je to určitě vymakanější, jinak v té blueray verzi Aliena jsou ty texty nově udělané, což mě trošku rušilo, ale jinak je film pěkně natočený, z Giegerovejch dekorací máte pocit, že jsou velké a opravdu cizorodé, škoda, že tam stráví tak málo času, potom tu máme výborného Ashe v podání Ian Holma (Ripley je tu ještě taková nevýrazná, méně riskovala, až na úlet s nesympatickou kočkou :), ale ženy holt mají ke kočkám dost blízko, takže je to třeba chápat..), nejzajímavější postava z filmu, nevím, jak to působilo na lidi, když film viděli poprvé, tak chová se o začátku podivně, řada těch jeho pohledů třeba až tak patrná není, jinak jsem trochu nepochopil, jak z něho začne něco tíct...no, to je fuk, všichni hrají výborně (a dost se vyplatila imrpovizace), je třeba docenit, že posádka je složená v podstatě z dost obyčejně působících lidí, ta druhá herečka začíná brzy dost hysterčit, ale ostatní si zachovávají chladnou hlavu, takže pokud šlo Scottovi o co největší věrohodnost, tak mi to sedí, že astrounaté by měli být rozumní a vyrovnaní, no, to jejich nerozumné riskování, tak Vetřelec byl jeden z prvních takových filmů, u všech možných pokračovatelů - scifi filmů mi to vadí více, třeba takové Sunshine :), jinak Větřelce si tady mco neužijeme, ve své době a asi dlouho po to muselo působit výborně, dneska jsou nároky na postřašení o dost vyšší, ikdyž takové Paranormal activity ukazuje, že ani né.....dobře, tak podobně jako Psycho už to tolik nepůsobí, ale pořád to mě hodně, co do sebe, natáčení nebylo jistě technicky snadné a Cameron to v Aliens všechno dostal na maximální level - Alieny si užijete již pořádně, jenže jsme přišli bohužel o tu parádní atmošku, Gieger vyšachovali ze spolupráce, Aliens si většina fans xenomorpha cení nejvíce (v jedničce to je ještě nebylo všechno úplně vychytané a musim říct, že pořád vrtá hlavou, jak to, že dokáže ak rychle tak hrozně vyrůst, asi musel narazit na zásoby a pořádně papkat...no..rostou jako z vody :), né, samozřejmě Alien je neoriginálnější z mimozemštanů, celé je to krásné vymyšlené a jeden by řekl, opravdu dokonalý organismus - ta kyselina míste krve...inu....nevím, co na to biologové, dneska máte i astrobiologi, snad někdy na narazím na nějaký text či video..), je třeba uznat, že závěrečnej souboj v Aliens patří k těm nej ve filmu, ale já dávám více přednost té jedničce, je to takové v podstatě dobrodružnější, tajemnější, a líbila se mi i trojka, Ripleyová dostává pozdějc více prostoru, aby ukázala více z hereckého repertoáru...jsem zvědavej na Promethea...spekuluje se o dosti komplikovaném velkém příběhu, no, příběh prvního Aliena se mi zdál velmi čistý a povedený, šokující poenta s odhalením Ashe je tak parádně zapojená, že až tak šokantně nepůsobí, Ash je taky dost dokonalý android (ale trošku porouchaný, což není rozvedeno..na začátku si lze povšimnout, že velmi rychle zamává rukama...nápověda...trochu..ale lidé zase neměli zkušenost s androidy a kyborgy..), tomu by Dat ze Star Treku asi dost záviděl (zase trošku kontrast k těm nedokonalým počítačům :), jinak závěrečná pointa, co chystal Scott by byla maximálně šokující, ale zároveń trošku bizarní (film by byl možná ještě větší kult, ale jen ten), a nebyla by třeba ta pokračování, která stále hlavně na Siourney. No, hlavně se mi více zamlouvá, že ti xenomorphové jsou taková více zvířata....což bylo ve scifi bezpochyby dosti unikátní, protože lidé byli většinou konfrontováni s inteligentním technicky vyspělým civlizovaným životem s chováním podobným lidem nebo s potvorami, který nebudily příliš respektu.....jinak to byla dobrá sázka na lidský pudy, strach z neznáma, strach ze zubů a odpor ke slizkému a tak vůbec.....kdy tedy po čase z toho vzniká spíše fascinace, tím, že se nám xenomorphové oddahili již tolikrát, tak to je asi jako koukat na obrázky tyranosaura nebo tygra.....samozřejmě setkat se s něčím takovým v reálu a nikde žádné sklo...tak...nastupují zase ty pudy...no, tady si říkám, že Alienovi by 3D sedlo...___jinak mám trošku zmatek v těch verzích xenomorpha, v 1ce má lidské nohy a jinde se vyskytuje se složitějšíma více zvířecíma, nevím......jinak ještě k trikům, modely lodí, úžasné, nádhera, k čemu CGI, že jo..."porod" císařským....teda prostě malý xenomorph paráda, akčoliv je tam dost střihů, ale stále jedna z nejlepších scén, dle dokumentu to dalo pěknou práci, ale je výborné, že i samotné natáčení prý herce dosti děsilo, ta herečka druhá né Sigurney byla prý skutečně vyděšená, takež to dodalo filmu na autenticitě, (scéna z Ashovou hlavou, trošku jak Terminátor z 84týho, kde teda to bylo delší a bylo poznat, že to je model, ikdyž to bylo na svou dobu supr udělané, tady tedy mi přišlo nevychytané, že máme umělou hlavu, pak střih a hned jeho pravou, kdyby dali něco mezi..já nevim, nebyl jsem u střihu :), prostě se to tak s trikama dřív dělalo a myslim, že to většina ani moc nepostřehla, holt ty nároky se zvyšují..ale zase ty reálné modely lodí jsou prostě víc než všechny ty uměle působící CGI hnusy...většinou, no, co se Aliena týče - vím, že se tvůrci snažili, aby to nebylo vidět a moc nám ho neukazují, ale občas je holt dost znát, že to je kostým a je v něm človek - nj, ty nohy, samozřejmě, je to verze z člověka....ale pozdějších filmech jsou vychytanější a lépe nasnímaní, ale zase haprují většinou ty další skvělé věci, co byly v 1ce....a protože jsem asi velkej hnidopich (vyjma svejch textíků), tak na konci ten raketovej pohon, teče z toho voda či co - teda palivo a kamera je tim taková zaneřáděná, ale jinak je to supr, Ripley s Alienem příliš nebojuje, její plán jí vyšel na stoprocent.....

    • 4.2.2012  23:59
    Prověřte svůj mozek (TV seriál) (2011)
    ****

    ach ti svědkové, to zn. že stačí pár falešnejch svědků a výpovědí a i ti praví začnou mít problémy, inu, člověk je nedokonalý a paměť může být zrádná..nebo na výslechu vám nebudou vyšetřovatelé třeba věřit a nutit vám různé varianty a už tím vás mohou ovlivnit, vsadil bych se, že právo a ty věci kolem rozhodně s nejnovějšími poznatky až tak nepočítají.....dokument mohl jít jistě víc do hloubky, ale beztak nesmírně zajímavé..

    • 4.2.2012  00:03
    Beetlejuice (1988)
    *****

    Burton se asi inspiroval u německýho expresionismu - viz. křivolaté dekorace, na jednu stranu poměrně pochmurné, ale zároveń pozitivní - po smrti něco je, je to sice bláznivé, ale možná pro mnohé lepší než nic :), musim říct, že film se mi zdál kreativní, chvílema děsivý, zábavný...možná, že Burton natočil lepší věci - Střihorukého Edvarda a Eda Wooda, ale......tohle si myslim, že je značně podhodnocené.....jinak jsem to viděl prvně strašně dávno, v půlce 90tejch let jako malej, ikdyž jsem to viděl pak jako velkej, neztratilo to mnoho ze svýho kouzla.....jinak ty Burtonovy nové přechvalované věci alá Sweeney nebo Alenka mě moc neberou.....

    • 3.2.2012  20:08

    většina filmu poměrně nezáživná, ale jak se objeví odpaliště a raketa, tak to začne bejt vzrušující, ale záhy nadšení zase opadne, parádní styl - kulisy, řekl bych, že řada věcí je pořád dosti stylizovaná a vědci z té doby by si to jistě představovali trošku jinak, žádné provazové žebříky a vsadil bych se, že by určitě doporučili skafandry od samého začátku, raketa vyletí z vody :), to jsem moc nepochopil, pokud to měl být efekt, nevím, jistě nebyl problém udělat trochu páry, plyn, výbuch, však rakety se testovali již nějakej ten pátek a......stav beztíže řeší magnetickejma botama a všudypřítomnejma úchytama....na konci procházka po Měsíci, stejná gravitace jako na Zemi a co je horší - dýchatelná atmosféra, to vědci museli dávno vědět, že tam rozhodně žádná není, však to taky bylo ze Země vidět (navíc tam není žádná zeleň, která by ten kyslík produkovala :), a gravitace, to jim také muselo dojít, že vzhledem k velikosti Měsíce bude menší, ale co se zlata týče, kdoví....třeba tam je, ale co s ním, ví se spíš o héliu a to by k něčemu jistě bylo.....skafandr jak pro potápěče, myslím, že dobové ilustrace byly kreativnější a objevovali se tam už ty skleněné koule...ale je to vtipné, jak má sebou ty sirky :) :) a zkouší, jestli hoří...navíc tenhle koncept se objevuje v řadu moderních scifi filmů, např. o Marsu a tak............jinak se posádky týče, to je docela vtipné, problém, kterým trpí většina scifi dosud, teda diváci tim určitě netrpí, ale tak starej John Glenn si zaletěl, ale víte co, ti vědci, co se pak stanou akčními hrdiny...no, ale je třeba docenit, že let na oběžnou dráhu je tak dramatický, pro astronauty - neastronauty nepříjemný, což je autentické, jen by se mělo všechno ještě pořádně klepat, problém je taky, že kabina je příliš prostorná, raketa má takový tvar jak to bylo ve scifi ilustracích obvyklé, je příliš nízká a tlustá, když letí, neletí kolmu vzhůru, ale rovnou..........jinak je to kůl, ikdžy sem měl pocit, jakoby tam chvílema tak jakoby hajlovali :) :), tak to byla asi nějaká Langova provokace (nebo další vize), přecijen náckové v roce 29 už byli docela rozlezlí...A kdžy to později zakázali - možná je iritovalo, že to mávání hajlování jen připomíná......takže to působí jako pokus o zesměšnění, možná se mi to ale jenom zdálo a plácám....jo a krajina na Měsíci, ty hory, skaliska, trošku přehnané, Měsíc je hlavně o kráterech, trošku odkaz asi na Méliése...no...a jsou tam vidět hvězdičky, což na těch fotkách od Armstronga nejsou :(

    • 3.2.2012  16:22
    Věda a la Hollywood (TV seriál) (2006)
    ***

    těch dílů by mohlo bý daleko více, viz. takové zbraně a střílení, výbuchy by zasloužily samostatnej díl, sci-fi filmy rovněž, hollywood holt stylizuje skoro všechno, na Titanicu nebylo ve skutečnosti holt tolik světýlek, nepotopil se za měsíční noci, Jack by tak dlouho asi nevydržel kecat s Rose na voru, automobilové honičky, zajímavé, ale přecijen příliš málo rozebíraných filmů, záběry se nám stále dokola opakují, těch dokumentů na téma film vs. realita bude možná více (na DIscovery Myth Busters....)...občas se zdá, že se tvůrci snažili, viz. taková Abbys, ryzí sci-fi, kdy tvůrci vycházejí z něčeho, co se trochu zkoumalo, ale moc daleko se to nedotáhlo (ačkoliv konec je trochu fantasy...ale přelomové ve své době), no, hodně pěkné je to o Francouzské spojce, koho by to napadlo, že by tomu vlaku nemoh stačit, no, napadá mě, o Hurt locker tam nic nebylo, jak dostal Oskara a vychvalovala se ta jeho autentičnost, jenže veteráni a profi pyrotechnici se zlobili, že to až tak dobré a věrohodné rozhodně není........hehe, je vtipné, jak všichni ti tvůrci modelů a triků vždycky nadávají na CGI (trošku je to připravuje o kšefty :), to jsem koukal nedávno i na dokument o natáčení Aliena prvního, kdy ti staří dobří modeláři nadávají na CGI. No, občas to člověk absolutně nepozná, že pomoh počítač, ale většinou bohužel ano, hehe, takovej Speed Racer, tam to dávalo smysl, ale stejně si dám raději něco syrovějšího, staršího...totiž, stále platí, že precizní modely, reálné záběry - viz. ten patent pro Rychle a zběsile, jsou prostě k nezaplacení, CGI může dopomoct, ale pořád to ještě neni tak hustý, aby se dalo všecko dělat na kompu a člověk rozdíl nepoznal, teda sakra, většina lidí to nepozná, né, mě CGI celkem vadí, když se toho generuje moc.....PS: Taky mě napadá, že leckdo si vychvaluje Vesmírnou odyseu pro svojí věrohodnost, ve vesmíru se tam nešíří zvuky (jako ve Star Wars, ehm...), umělá gravita tam není tak moc kůl jako ve většině sci-fi.....atd, jenže pro většinu diváků je to pekelná nuda, ikdyž to je asi více věcma :)....

    • 3.2.2012  02:44

    velký skok oproti 1. a 2. epizodě, již skoro nekýčovité, temné, sice stále hodně velký mainstream, ale více prostoru pro nějaké i to hraní (trochu), digitální Mr. Yoda stále nehezký, né, nechutný, teda na toho alza ufouna nemá, pořád je to trochu sympaťák, ale je to pro mě takový kalkul pro diváky, je příliš roztomilý, nj, triky zastarávají (resp. jsou ve skutečnosti dosti odbyté, jo, neni to legrace, ty textury.....ono se to napoprvé ztratí...ale...jinak...), digitální víc než poctivé modely a tak, jako opravdu si nejsem jistý, že by se tady jednalo o nějakou výraznou kreativitu, že bylo zapotřebí zajíamvých nových technických řešeních, jistě, pár nových dizajnů tu máme, ale přecijen.....původní války ho měly stylovější.........musim, říct, jak moc tu Natalii nemusim - ten její afektovanej projev, nepřipadá mi nijak úchvatně krásná (řekněme, že třeba ale princezna Leia mi přišla zajmavější, víc sexy, Natalia působí tak chladně....proto jí taky skvěle sedla ta Černá labuť - ten film...teda spíš ta bílá labuť), její hlas v originále, trošku protivný, ale to nevadí, chtěl sem říct, že mi jí ani moc líto nebylo......Hayden nám docela dospěl, už to není tak protivný spratek, jo a ten malý harant z E1 mi byl protivnější než JarJar, představte si, tak Haydenovi to sluší asi víc (je to divný, ale člověk někdy vypadá s delšími vlasy starší, no, komouši by ho za tu máničku hnali...), ale McGregorovi zase ty vousy moc nesedí.....nj, tak je tu teď spíš protivnej hlavně von.........nejlepší je na všem samozřejmě kancléř, ale zase jsou tu jisté lacinosti......finále proměny ve Vadera, je to vážně pěkně udělané....nové Epizody jsou holt ultra mainstream, rodinná podívaná.no..pořád..

    • 3.2.2012  02:23

    až na to, kdy mu hrábne a povraždí pár těch...tak je to nehorázně kýčovitá romance s otřesnym Haydenem, Natalia mi byla vždy bohužel taky dost nesympatická, v Epizodě 1 byla ještě dost nevýrazná, ale tady, no, hrůza.......nevím, nejvíce kritizovaná jednička se mi líbila víc a Binkse jsem nevnímal, jen mě bavil ten jejich podmořskej svět a obdivoval jsem animaci - ale to bylo v kině v 99tym........Mr. Yoda, ježišmajra, už tehdá mi přišel nechutně digitální, zlatá loutka v původní trilogii, já vim, bylo to takové divácky vděčné, docela nás to nakonec dojalo, ale.......né, je to stejně infantilní jak jednička, digiefekty zastarávají, to je zlé........prostě nová trilogie svět Star Wars hrozně zkýčovatěla, původní to bylo takové syrové, ty dizajny a tak, tady je to všechno příliš líbivé, barevné (dobře, dáse to brát jako hezčí svět před nadvládou temné strany, ale..)..........jo, co se týče Ewana, jeho šermování mi přišlo vždy poněkud pitomé, hrabě Doku, nuda, nuda.....monstra, nuda, klony, nevím, líbili se mi akorát ty lety a odlety těch kosmickejch lodiček, planety, pěkné, epické souboje mnoha Jediů, nevím, trošku zmatek, nepříliš zajmavě udělané............

    • 2.2.2012  23:55

    tak spí nebo se zastavil čas - někdo spí v pravděpodobné póze a někdo ztuhl v pohybu....dobře...chvílema je to vtipné a zajímavé...

    • 2.2.2012  16:15
    Vozka smrti (1921)
    *****

    zajmalo by mě, jaká byla původní hudba, protože s moderním atmosférickym soundtrackem je to perfektní....

1 3 4 5 6 7 8 9 13 19 25