Recenze (5 344)
Metoda Markovič: Hojer - Ženská oběť (2024) (epizoda)
Musím smeknout klobouk před zcela neznámým Petrem Uhlíkem, který předvádí v roli psychopata zcela přesvědčivý a dechberoucí výkon. Je to fantazie a v Česku bych něco takového nečekal. Zde je rozhodně na místě nějaké ocenění. Jinak život napsal scénář docela dobře. Vyšetřování a výslechy jsou poměrně zajímavé a tento díl mě bavil výrazně více, než ten první. Trošku mě děsí pohled na to, že budou následovat ještě 4 epizody, protože si nedovedu představit o čem to ještě bude a trošku se bojím možných vatových vycpávek. [77 %]
Metoda Markovič: Hojer - Možnost léčby (2024) (epizoda)
Slušný pilotní díl. Vcelku sympatická sonda do 80. let, kde jsme měli poněkud skromnější oddělení vražd, než bylo k vidění kupříkladu v seriálu Případy 1. oddělení. Dost mě zklamalo, že jsou mrtvoly rozmazané. Dodalo by to seriálu to správné kouzlo. Již první díl nastínil, že se seriál bude točit kolem běsnění Ládi Hojera a jako zpestření uvidíme ve zkratce vybraný kriminální případ (včetně rozuzlení), který se zde řešit nebude. Detektivní sestava je vcelku sympatická. Moc se mi líbila kamera, která si často hraje s filtry, aby nás seriál ještě více vtáhl do dob minulých. Trošku mi tam schází větši porce brutality a surovosti, ale na české poměry je to dobré. [70 %]
Muž, který kopíroval (2003)
Mám pocit, že každý brazilský film, na který jsem kdy narazil, nějakým způsobem zpracovával téma chudoby značné části brazilské populace. Tento film nebyl výjimkou. Moje očekávání před zhlédnutím byla takřka na bodu mrazu a mohl jsem být maximálně příjemně překvapen, což přesně nastalo. Dokonale mi sednul způsob vyprávění i jednotlivé postavy, které byly zajímavě napsané. Bylo mi sympatické, že se snímek nebál zkombinovat hned několik řádů a ve všech byl docela dobrý. Určitě by filmu neublížilo malinko pokráti stopáž. I přesto se jednalo o velice slušnou, především festivalovou, zábavu s příjemně fungujícím jemným humorem. [75 %]
1883 - 1883 (2021) (epizoda)
Vychvalovaný Yellowstone si nechávám na konec a zřejmě jako jeden z mála diváků s ním zatím nejsem obeznámen. Rozhodl jsem se totiž příběh rodiny Duttonových sledovat, tak jak se chronologicky odehrával. Každopádně jde o moderní western přesně podle mého gusta. Velice rychle na mě dýchla syrová atmosféra, která nás nejspíš bude celým seriálem provázet. Celý svět je zatím vykreslen moc hezky a dýchá z něj dobová atmosféra, či minimálně do té míry, jak si danou dobu představuji. Tato epizoda nás především seznamuje s hlavními postavami, kde jsem si ihned získal pro několik postav sympatie. Je to správně drsné a tak nechyběly např. skalpy či znásilňování panen, což mě vždy zaručeně potěší, takže jsem po pilotním dílu velmi spokojen a těším se co přinesou další díly. [77 %]
Město podivínů (2018)
Pokud ve zdraví přečkáte podivný a poměrně nudný úvod do děje, který trvá zhruba 20 minut, tak se vám snímek náležitě odmění. Z filmu je cítit spíše nižší rozpočet, ovšem tvůrci z něj vyždímali úplně všechno do poslední kapky. Námět i vývoj příběhu je velmi originální a když je třeba, tak umí být film i hodně drsný, což mu nesmírně přidávalo na kráse. Dětská herečka byla velmi přesvědčivá a místy zastiňovala své dospělé kolegy. Nakonec se z filmu, od kterého jsem zase tak moc nečekal vyklubalo opravdu velmi příjemné překvapení. [80 %]
Růžový panter (1963)
Neskutečně nudná a trapná sračka, jejíž jediným zajímavým prvkem je kultovní znělka. Vcelku vysoké průměrné hodnocení je zde pouze zásluhou vzpomínání na "staré dobré časy". Humor je zde postaven na tom, že inspektor Clouseau naráží do různých předmětů, zakopává a padá, takže děsná bžunda. Příběh mě absolutně nebavil a v poslední dvacetiminutovce už jsem nedával prakticky ani pozor. Na tento film jsem se díval pouze proto, že jeho pokračování má extrémně vysoké hodnocení. Takže až odezní zhnusení z této sračky, tak někdy v budoucnu risknu pokračování. [10 %]
Zóna zájmu (2023)
Jakožto čtenáře boží knihy Smrt je mým řemeslem, mě naprosto zlákal zdejší obsah zmiňující Rudolfa Hösse. Podstatně méně mě nadchlo artové zpracování, kdy už úvodní 10minutová tma jednoznačně dala najevo o co půjde. Zajímavých pasáží je zde jako šafránu. Po většinu stopáže se máte zřejmě rozplívat nad kontrastem děsivých zvuků za zdí s ostnatým drátem a německou rodinku vedoucí tradiční rodinný život a řešící tradiční rodinné píčoviny. Bohužel, dialogy jsou napsány tak brutálně nudně, že jsem se drtivou většinu stopáže extrémně nudil a neustále se o mě pokoušel spánek. Práce se zvukem byla epesní a v této kategorii očekávám hromadu ocenění. [45 %]
Jeden život (2023)
Slabší povahy si chtě nechtě musí připravit ke snímku hromadu kapesníčků. Neumím si v současnosti představit vhodnějšího herce pro ztvárnění Nicolase Wintona než je Anthony Hopkins. Téhle role se zhostil zcela přesvědčivě a s obrovským citem. Celý divácký zážitek mi narušoval snad pouze fakt, že jsem byl již s touto událostí mnohokrát detailně obeznámen, neboť ji považuji za ten největší projev lidskosti, jaký je v celé lidské historii znám. Na druhou stranu, něco takového se určitě neomrzí si pravidelně připomínat. Líbilo se mi, že film často připomínal, že se nejednalo o akci jednoho člověka, nýbrž o tým lidí, kteří se tváří v tvář zlu nebáli dát všanc vlastní život. Moc mi nesedl představitel mladého Wintona - Johnny Flynn. Tady měli tvůrci dle mého názoru sáhnout po talentovanějším herci. Více mě tedy bavila ta linka s Hopkinsonem. [88 %]
Návrat (2003)
Originální a nekonečně ponurá ruská záležitost , kde zejména mladší z chlapců předvádí takřka oskaorvý výkon. Andrej Zvjagincev předvedl premiéru jako hrom. Snímek se vám nesnaží nic vysvětlovat a neustále vás staví před nové otázky. Od samého začátku jste v permanentním očekávání, kam se bude děj ubírat a co vlastně stane. Atmosféra dává tušit, že se schyluje ke katastrofě. Tvůrcům se podařilo mě naprosto vtáhnout do děje a být 4 členem rodinného výletu. Závěr mě zcela dostal. [84 %]
Muž odnikud (2010)
Tento film má tak sympatické postavy a takové kouzlo, že lehce a rádi přehlédnete trošku té korejské afektovanosti a sentimentu. Poctivý korejský akční thriller točící se kolem extrémně zajímavého gangsterského business plánu se zneužíváním dětské pracovní síly k distrubuci drog a jejich následné recyklaci na trhu s orgány. Tedy minimálně do doby, než si vyšlápli na špatného rákosníčka. Akční scény jsou vynikající a celý příběh je zajímavě vystavěn a prakticky ani chvíli nenudí. Moc dobrá práce. [80 %]