Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (4 507)

plakát

V zajetí démonů 3: Na Ďáblův příkaz (2021) 

Tento film má se skutečnými událostmi zřejmě tolik společného jako Tarantinovi Hanební pancharti s 2. světovou válkou. Každopádně chápu, že když tu větu u snímku napíšete, tak máte rázem o poznání větší trhák. Bylo docela komické, když porovnáte skutečné dochované audio záznamy s dramatizací dané scény v tomto filmu. Tohle ovšem nehodlám při hodnocení zohledňovat. Na každý pád, tohle byl rozhodně naprosto suverénně nejhorší díl z celé série. A to ze dvou zásadních důvodů. Jedním byla totální nezajímavost slabého děje a z ní pramenící narůstající chaotičnost, protože mě zkrátka nebavilo tomu všemu věnovat větší pozornost. Druhým důvodem byla absolutně nulová děsivost, což je u hororu tak trochu průser. [20 %]

plakát

Smrt pana Lazaresca (2005) 

Moc hezká exkurze napříč rumunským zdravotnickým systémem, kde není člověk nic víc než kus masa, položka na seznamu a každodenní rutina. Netuším, jak to chodí kupříkladu u nás, protože jsem prozatím nemusel podobný výlet absolvovat a věřím, že to nezjistím ani v budoucnu. Každopádně docela zajímavý a velmi depresivní snímek, kterému bych si troufl vytknout zejména dost nehezký stereotyp. Kratší stopáž koncentrované deprese by mu rozhodně slušela víc, než koláž opakovaných záběrů. Taktéž nejsem fanouškem toho, když má kameraman Alzheimera. [65 %]

plakát

Teroristka (2019) 

Na tomto snímku je mi sympatické, že přesně ví, čím chce být a na nic většího si nehraje. Velmi příjemná černohumorná komedie o střetu generací, kdy se nikdo neštítí vzít hezky po staru zbraň do ruky. Velmi příjemné překvapení. Velmi mě potěšila vtipná role Hofmanna a Lišky, kde každý z nich hrál postavu sobě vlastní. Zejména postava místního mafiána byla velmi vtipně napsaná a Hofmann tomu dodával ten správný šmrnc a obrovský černohumorný nadhled. A to prostředí, kde se film natáčel, to bylo něco nádherného. Tam bych si dovolenou uměl představit a vychutnat. Hodně oddechový a nečekaně příjemný snímek z českých luhů a hájů. [80 %]

plakát

Tátova volha (2018) 

Nebýt nádherné Volhy a pojetí v rytmu road movie, tak bych hodně trpěl. Jedná se totiž o snímek zacílený výhradně na ženské publikum, dokonce jen na jeho část.  Tatiana Dyková i ve svém pokročilém věku mnohdy předvedla, že stále dokáže zahrát ženu, o které se v bídě dá opřít to pověstné kolo. Zde ovšem ztvárnila antisexuální symbol a osobně nemám pocit, že tohle by byla herecká poloha, do které by jakkoli zapadala a její nominace na Lva nemůže být v mých očích zapříčiněna ničím jiným než jistě kvalitními kuřáckými dovednostmi. Celkový děj prostě není zajímavý a jeho vcelku obstojný spád je zapříčiněn pouze puncem road movie. Na žádném místě hrdinky nezkejsnou tak dlouho, aby divák stihl začít trpět nějakou nesnesitelnou nudou. Pokusy o humor v tomhle případě bohužel prosvištěly hodně kolem mě. [40 %]

plakát

CzechTek (2017) 

To, co se má tu drzost nazývat hudbou - to je něco nechutně odporného a mám takovou teorii, že van Gogh už někdy koncem 19. století zaslechl někde v dáli počátky podobné techno muziky a uřízl si své slavné ucho. Když už se člověk na podobné akci nechtěně ocitne, protože něco tak hnusného nikdo dobrovolně určitě neposlouchá, tak mu nezbude než hudbu přepít nebo ještě lépe - přefetovat. Poté se může jednat o akci s velmi milou atmosférou a věřím, že si lze užít pár dní život mimo zaběhlé společenské mašinérie a vcelku příjemně vysokou míru svobody a to až do příchodu těžkooděnců. Dokument je to za mě určitě velmi povedený, protože mi poskytl odpovědi na otázky, které mě zajímaly - tedy, co lidi na podobných akcí láká, jak probíhají organizace, pokud to lze vůbec prohlásit organizací a celkový náhled na techno sub kulturu. [70 %]

plakát

Věčná Slavia (2016) 

Jakožto nejvěrnější fanoušek úspěchu a největší Slávista posledních 3 let, jsem si tento dokument nemohl nechat ujít. To, co tam nyní buduje Jindřich Trpišovský s tunelářem Tvrdíkem, nad tím mi zůstává rozum stát. Po dlouhé době je v rámci českého fotbalu komu fandit na evropské scéně a konečně někdo předvádí neskutečně pohledný fotbal. Tento dokument rozhodně není jen pro Slávisty, každý si zde najde to své. Moc hezky seskládaný průlet historií Slávie napříč všemi možnými érami Československa a Česka. [80 %]

plakát

Padesátka (2015) odpad!

Od Vojty koKotka jsem vskutku neočekával žádný zázrak, tento paskvil ovšem dalece překonal moje nejhorší obavy. Totálně nevtipný stereotypní nudný blábol, který se po celou stopáž nemůže rozhodnout, čím chce vlastně být. S vysokou kadencí na diváky míří jeden otřepanější "fórek" za druhým, jednotlivá moudra se předhánějí v debilitě. Co se týče scénáře, tak se mi ani nechce věřit, že by mohl mít něco tak krajně dementního na svědomí Petr Kolečko. Místy jsem nevěděl, kam mám samou nudnou a stereotypností odvracet zrak. Vskutku nechutně nepovedená 3,14čovina. [5 %]

plakát

Všiváci (2014) 

Tento snímek mi odpočíval v zákoutí disku dobrých 7 let a nic by se nestalo, kdyby si ho disk vzal s sebou do křemíkového nebe. Roman Kašparovský zde nezpochybnitelně ukázal, že naprosto zoufalý scénárista. Každý, komu se ten scénář byť jen trošičku líbil, by se měl nechat z této databáze pro dobro všech smazat a již nadále svým hodnocením neprznit celkové hodnocení jednotlivých snímků, které je jakýmsi spolehlivým ukazatelem pro ostatní diváky dychtící po kvalitním filmovém zážitku. Rajón takového diváka je výhradě u Ulice, případně u libovolného pořadu na Soukup TV, kde se musí cítit jako ryba ve vodě. Všiváci byla totiž naprosto exemplární ukázka toho, jak scénář nemá vypadat a jak je to vůbec možné udělat nejhůře. Sledování v tomto případě bolí, protože se zde nesešla parta kočovných neherců, nýbrž herci, které mám docela rád a kteří i zde v tomto nefunkčním prostředí předváděli velmi uspokojivé výkony. Celý scénář je vystavěn jako mozaika naprosto nesmyslného množství nesmyslných náhod a nechutně okatých scénáristických kliček. Roman Kašparovský musí být regulérně strašně hloupý člověk, který ke všemu naprosto absentuje jakýmkoli náznakem sociální inteligence. Jinak si toto naprosté selhání nedovedu vysvětlit. Není nejmenšího divu, že po tomto omylu už nikdy nic nenatočil. Tohle by stěží prošlo nějakému začínajícímu filmaři jako studentský film. Zpočátku neznáte motivace postav a nechápete, co se děje. Později nevěříte, co se děje. Oceňuji pouze herecké výkony. O ději nelze prohlásit, že je špatný - on je vyloženě urážející diváckou inteligenci a vkus. [25 %]

plakát

Čtyřlístek ve službách krále (2013) 

Čtyřlístek mě celé dětství poněkud míjel, tak jsem si alespoň na starší kolena připomněl, co mě to vlastně míjelo. Dle očekávání byl tento animák zacílen pouze na hodně malé děti, o to více mě zaráželo množství nechutné podprahové i nadprahové reklamy. Po určitou dobu jsem se dokázal kochat nad milou animací, protože už jsem velmi dlouho žádný animák neviděl. Později bohužel toto nadšení vyprchalo a zbyl pouze nemastný a neslaný děj a především neskutečně ubohý humor cílený pouze na dětské diváctvo. Dokonce ani ta Soukupova hudba mi úplně neodpovídala atmosféře filmu. [25 %]

plakát

Fatum (2012) 

Dozvíme se několik teorií o osudu od nejrozmanitějších osobností, abychom se nakonec dověděli, že zaručenou odpověď nezná samozřejmě nikdo. Svým způsobem to bylo zajímavé a dovede to člověka k zamýšlení, ale že bych se dověděl něco objevného, nového, ba dokonce extrémně zajímavého - to se říct bohužel nedá. [65 %]

Reklama

Reklama