Ippolito

Ippolito

okres Praha

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 21.9.2018  23:17

    Jedna hvěznička za ústřední písničku.

    • 27.8.2018  15:49

    Pro české romantické komedie mám trochu slabost, takže často hodnotím více hvězdičkami i snímky, které od většiny sklízí označení "odpad". Ale tohle bylo i na mě dost špatné. Námět naprosto stupidní, o humor člověk celou dobu ani nezakopl, postavy jsou trapnými karikaturami...

    • 15.6.2018  15:06
    Sezn@mka (2016)
    ***

    Samozřejmě že to bylo vykonstruované, umělé, plné stereotypů... ale mě to hrozně bavilo!

    • 13.1.2013  13:05
    Argo (2012)
    ***

    Příliš americké, a to filmu ubírá na kvalitě. Ale to se ostatně dalo čekat. Nebýt toho závěru, kdy se všichni objímají, tleskají, kdy proudem tečou hektolitry slz dojetí a úlevy, dala bych hvězdičky čtyři. Ten prvoplánovej americkej konec to zkazil, i když nemůžu říct, že na naivního diváka ve mně přece jen nezapůsobil.

    • 8.12.2012  22:26
    Lištičky (2009)
    *

    Skvělé shrnutí mluvící za vše: http://www.youtube.com/watch?v=Bc5-ahAU5lQ :-D

    • 23.11.2012  14:46

    Samozřejmě, že všechny ty nevěry byly ve filmu vyhnané ad absurdum, ale to přeci neznamená, že s podobnými problémy se partneři po deseti a více letech manželství nesetkávají. Většina nespokojených diváků tu kritizuje buď zjednodušování vztahu mezi partnery, anebo rovnou moralisticky odsuzuje režisérovu prý "oslavu nevěry". Přitom filmů na podobné téma tu už bylo spoustu (v poslední době třeba http://www.csfd.cz/film/275867-zustane-to-mezi-nami/ a http://www.csfd.cz/film/223892-ctyri-slunce/) a své diváky si našli. Jaké diváky? Především asi takové diváky, kteří se najdou v hlavních postavách - vdané a ženaté již několik let, zbavené prvotních ideálů, že s pravdou nejdál dojdeš, že věrnost je samozřejmostí a nevěra se neodpouští. Divákům, kteří nežijí anebo nežili ve spokojeném manželství, film předvádí možnosti, jak by žít mohli. Ale byli by tak šťastní? Film jako by ukazoval, že partnerské štěstí zkrátka neexistuje. Za tohle srovnání mě mnozí cinefilové jisto jistě ukamenují, ale z filmu Muži v naději jsem měla podobný pocit bezmoci, bezvýchodnosti a nedostupnosti štěstí a spokojenosti jako z Hanekova Sedmého kontinentu - jedno je sice podáno vyšší formou a druhé podstatně nižší, ale poselství je stejné. A fakt, že Muži v naději jsou podáni lidověji a civilněji, takříkajíc "ze života", na mě působí snad ještě mrazivěji a nevyhnutelněji - jo, tak tohle mě za pár let čeká...

    • 21.10.2012  20:31
    Bůh masakru (2011)
    **

    Nechápu, co na tom diváci vychvalují - pravdivé zobrazení reality? Nažeňte do jedné místnosti dva jakékoli páry, dejte jim kafe, dort a láhev whisky, nechte je trochu se rozmluvit a celovečerní film máte na světě. I bez Polanskýho.

    • 17.8.2012  20:08

    Zajímalo by mě, kdo vymejšlel texty těch nečeskejch, případně neslovenskejch postav - kde přesně na Balkánu se to vlastně mělo odehrávat?

    • 9.7.2012  21:39

    Nápad celkově dobrý, dobře zpracovaný, ale když se na film koukne jedinec, který trvá na naplnění Čechovova pravidla ("když je na začátku puška, na konci se z ní musí vystřelit" - toto pravidlo nevnímám nikterak striktně, spíše jen v tom smyslu, že vše má mít v díle nějaké své opodstatnění, svůj účel, nic tam není jen tak jako výplň), unešen rozhodně nebude. Kostra příběhu svou logiku rozhodně má, pointa je dobře vykonstruovaná (i když nikoli originální), ale detaily nesedí. Hapruje tam spousta věcí (motivů, scén), přičemž nevěřím tomu, že se jednalo o záměr být nedořečený a nechat interpretaci pootevřené dveře, spíš jde o nedomyšlenost a nedotaženost - škoda snímku, jehož námět měl dobrý potenciál.

    • 7.7.2012  21:13

    Jakožto velkému milovníkovi děl Ladislava Klímy pro mě není vůbec jednoduché tento film hodnotit. Kniha Utrpení knížete Sternenhocha je jednoznačně nejucelenějším a nejpříběhovějším výplodem autora, navíc (a asi právě díky tomu) také dílem nejznámějším - proto se nemůžeme divit, že režisér Němec sáhl z Klímovy tvorby právě po něm. Z knižní předlohy si vybral osekaný syžet - SPOILER - šílený kníže si vezme šílenou ženskou, která se mu po svatbě začne vyhýbat, podvádět ho, proto ji kníže zabije. Pronásleduje ho ale její přízrak, který v něm vzbudí iluzi, že je jeho žena naživu, což vyvrcholí v nekrofilní koitus - KONEC SPOILERU - který přenesl do současnosti. Tvůrce využil i některých Klímových motivů (a to i z oblasti filozofie) jako např. sílu amorálnosti - ale nijak ji nerozvinul, takže pro neznalce Klímovy filozofie nejspíš vyplynula do prázdna - stejně jako mnohé další věci. Proč si třeba kněžna užívala svatební noc se svým chotěm a následně jí byl odporný? V knize to vysvětleno je, ve filmu to působí nelogicky. A takových otazníků tam bylo víc. Film tedy podle mě nejde bez znalosti knihy pochopit, proto ho asi mnoho uživatelů hodnotí jako odpad. Co bych ale určitě vyzdvihla, je herecký výkon Čoka, který si knížete zahrál opravdu bravurně, i když s Klímovým Sternenhochem měl společnou akorát tu šílenost - Sternenhoch měl být odporný skřet, zatímco kníže Čok byl celkem šmrncovní a ke své ženě se choval až do její vraždy moc hezky. Třeba ty milostné scény byly... nemůžu odpustit alespoň jedno citoslovce.... vrrr! ;-) Ale to se znova vracím ke srovnávání knihy a filmu, čemuž jsem se chtěla vyhnout, ale .... musím si utřídit myšlenky a pak možná napíšu nějaký kvalitní komentář :-D

    • 26.6.2012  20:11
    Elling (2001)
    **

    Opravdu nechápu, co je na tom tak skvělé. Psychické potíže samy o sobě zrovna moc vtipné nejsou a způsob zpracování tématu mi vtipný taky nepřišel, takže proč ta vysoká hodnocení? Nechápu, nestíhám... Byla bych vděčná, kdyby mi někdo, komu se film opravdu líbil a zdál vtipný, popsal jednu jedinou scénu, která ho rozesmála, protože já jí tam vážně nenašla.

    • 25.6.2012  23:26
    Bruno (2009)
    *****

    Naprosto geniální. Ne všichni ale mají tak zvrácený smysl pro humor jako Cohen, režisér, já a ostatní diváci, kteří dali téhle ujetnosti pohybující se na hraně dobrého vkusu pět hvězdiček.

    • 23.5.2012  21:37

    S Burtonem to jde čím dál víc z kopce...

    • 7.10.2011  12:03

    S dovolením bych se podepsala pod komentář serc.

    • 26.7.2011  20:25

    Film byl rozhodně dobře natočený, děj záživný, jen mi trošku unikl celkový smysl toho všeho. Zaplíst se s drogama a mafiánama není žádná prdel, to je jasný jako facka. A závěrečná katarze a z ní plynoucí myšlenka, že "nejdůležitější hodnotou v životě je zodpovědný postoj" zrovna objevná taky nebyla.

    • 22.7.2011  10:11
    Nana (2005)
    ****

    Takový oddychový postteenagerovský snímek podle západního vzoru, který je postavený hlavně na ději a výrazných hlavních postavách. Kdyby se jednalo o západní snímek, určitě bych ho zařadila mezi průměr (3*), který neurazí, ani neohromí, podobných filmů už tu byla natočeno fůra. Ale tady jsem byla naprosto unešená JAPONSKOU rockerkou Nanou, jejím zpěvem a ústřední písničkou (http://www.youtube.com/watch?v=bu5Ro2WitL4&feature=related).

    • 18.7.2011  12:11
    U mě dobrý (2008)
    ***

    Nejdřív se film tvářil, že bude o konfliktu mladé (protikapitalistické) a staré (undergroundové) generace, a nakonec se z něj vyklubala komediální fraška, jejíž hlavním tématem byly skořápky. Neříkám, že jsem se nebavila, ale záměr pana Hřebejka mi trochu unikl. O čem to teda jako mělo být? Možná to ani sám pan režisér nevěděl, anebo si to po nadějném začátku rozmyslel a film strhl úplně jinam (aby se zavděčil masovému divákovi, který se potřebuje za každou cenu pobavit?). Upřímně musím říct, že je to velká škoda, protože konflikty otce, undergroundového "veterána" s bohatou protirežimní minulostí, který teď už pokojně sedí v Mekáči a popíjí svou cocacolu, a syna protestujícího proti konzumní amerikanofilní společnostim slibovaly mnohem víc. A jedna absurdita na závěr - že by současný nonkomformní mladík nepoznal Plastiky? A řekl o nich, že je to sračka? Tady pan Hřebejk současnou mládež poněkud podcenil.

    • 13.7.2011  15:23

    Nemám ráda fotbal, ale tohle byla jedna velká báseň - ta hudba, ty obrazy - prostě nádhera!

    • 12.7.2011  21:38
    Pusinky (2007)
    ***

    A z filmu vyplývá mimo jiné i ponaučení, že nejzlejší a nejzákeřnější jsou vždycky "tlustý velryby"...

    • 9.7.2011  21:39
    Insomnie (1997)
    *****

    Hodně povedená "detektivka", která vlastně ani není detektivkou, spíš zajímavou psychologickou sondou a menším "thrillerkem". Stellan Skarsgård je v hlavní roli báječný - přesvědčivý tak, jako by ani nehrál. Hlavně kvůli němu mi jde proti srsti Nolanova verze s Al Pacinem v hlavní roli, ale do budoucna ji plánuju pro srovnání zhlédnout.

    • 9.7.2011  21:29

    Kde jsou ty časy, kdy byly ve Švankmajerových filmech vidět vlasce, šňůrky a jiné ovládací aparáty! Ze začátku na mě bylo té "digitalizace" a počítačové techniky až moc, ale v průběhu filmu jsem si na to zvykla a nakonec to bylo docela i fajn. Co se obsahové a myšlenkové stránky týče, tady Švankmajer trefil přímo do černého - psychoanalýza jako myšlenkový rámec celého příběhu byla určitě dobrou volbou, navíc když nechyběla nadsázka a humor (ostatně jako vždy u Š.). Celková pointa byla sice dost průhledná, ale to mi rozhodně nezkazilo celkový dojem z filmu.

    • 30.6.2011  20:40
    Biutiful (2010)
    ***

    Iñárritu už třikrát dokázal, že umí skvěle skloubit několik lidských osudů v jeden příběh a na něm demonstrovat současné společenské problémy i problémy jednotlivců. Největší chyba Biutifulu tkví dle mého názoru právě v tom, že se narozdíl od předchozích děl zaměřuje jen na jeden osud. Jak napsal Tetsuo, snímek by mohl mít klidně 60 minut nebo tři hodiny a výsledek by byl úplně stejný, jen v druhém případě by byl divák o něco víc znuděn. Kdyby ale Iñárritu nechtěl za každou cenu inovovat a pokračoval ve svých vyjetých šlépějích, tzn. vytvořil snímek - skládanku alespoň ze tří životních příběhů (a že by se tu přímo nabízelo rozvinutí osudu černošské dívky nebo asijských homosexuálů), možná by vznikl film o něco působivější, záživnější a dynamičtější. Ne že bych nebyla pro rozvolněné, pomalu plynoucí, rozjímavé snímky, ale k Iñárritovi se mi to zkrátka nehodí.

    • 22.6.2011  18:28

    Nejzajímavější na filmu byla zajisté tématika - láska jehovistky k nejehovistovi. A už samotné téma vyhání hodnocení k nebeským výšinám. Dalo se z toho ale vyždímat víc, mnohem víc.

    • 22.6.2011  18:23

    Dle mého názoru absolutně průměrný film o nevěře. Nic víc. Jen Miki Manojlović, který je stále i po těch letech neuvěřitelně sexy.

    • 19.6.2011  23:03
    TACHO (2010)
    ***

    Mně se to líbilo. Není to sice žádný "hochkunst", ale Landova hudba byla jako vždycky skvělá, příběh to mělo, nějaké to poselství by se tam taky našlo a typický Landův humor - ač často balancující na hranici trapnosti - celkem pobavil.

    • 13.6.2011  21:01

    Vzhledem k tématu jsem očekávala obvyklou prostoduchou splácaninu, ale byla jsem příjemně překvapena. Nejen, že byl film zábavný a prost jakýchkoli trapných sekvencí, které se ve filmech s podobnou tématikou často vyskytují (např. absolutně nereálné trapné dialogy, které se tváří jako že vtipné; monologicky pronášená životní moudra, taktéž navýsost trapná; snaha pobavit za každou cenu apod.), ale dokonce měl i hloubku. Tleskám! Až doteď jsem nevěřila, že v českých luzích a hájích může vzniknout komediální film o ženách, při kterém by náročnější divák alespoň při jedné ze scén nemusel zakroutit hlavou a říct si, že "tohle bylo teda celkem laciný".

    • 12.4.2011  20:43
    Svědkové (2003)
    ****

    Konec byl teda trochu na hranici kýče, ale jinak hodnotím film velice kladně. Především po formální stránce se jednalo o něco v balkánské kinematografii dosud nevídaného.

    • 20.3.2011  15:30
    Na cestě (2010)
    ***

    Celý film všechno příšerně zjednodušuje - bosenskou otázku, otázku rozličných kultur i otázku náboženskou. Všechno jen tak trochu naťukává, ale nejde do hloubky. Pro průměrné zápaďácké publikum jako stvořené - stačí pár hlav s čepičkami, nepřiměřeně dlouhé vousy a černé burky, do toho padne pár negativně označkovaných slov jako "terorismus" a "Alláh", a diváci si udělají krásně černobílý obrázek. Na jedné straně emancipace, svoboda a otevřenost myšlení (což je demonstrováno nejčastěji diskotékovým prostředím, cigaretou a alkoholem a možná že i krátým střihem účesu hlavní hrdinky), na straně druhé tmářství, fanatismus a útlak. Jednou z nejpřiblblějších scén ve filmu pro mě byla ta, ve které si muslimská žena řádně dozahalí tvář a šlápne na plyn, aby na úzké cestě v zatáčce předjela pomalý náklaďák - to mělo jako znamenat co? Skutečný výraz fanatismu? A takových momentů tam bylo víc, pro mě tedy jednoznačné zklamání...

    • 19.3.2011  18:08
    Anděl Exit (2000)
    ****

    Anděl Exit se drží své knižní předlohy jako hovno košile a dle mého názoru to není vůbec na škodu. Kdo četl knihu, pochopitelně najde řadu menších či větších drobností, které mu nebudou sedět, protože si je představoval zkrátka jinak. A kdo knihu nečetl, možná shledá příběh roztříštěným, nedotaženým či zmateným (a někdo možná i blbým) - ale taková je i sama kniha. Problémy, které jsem měla s knihou, se přenesly i do filmu... takže shrnuto podtrženo: Filmové zpracování se mi líbilo, sice mě ničím nepřekvapilo, ale ani neurazilo. Spolu s filmem tedy hodnotím i knihu, obé je u mě za 4*.

    • 17.11.2010  11:47

    Na můj vkus byl začátek příliš rozvleklý, a konec naopak zbytečně useklý. Ten konec bych zkousla, film díky němu působil pěkně afektovaně, což vhledem k tématu určitě nebylo na škodu. Ale tak rozvleklý začátek? Epizoda o lásce protestanta a katoličky - jako stokrát ohraný příběh z Verony. Možná měla i jiný důvod než vecpat do každého filmu za každou cenu alespoň jednu mileneckou dvojici (jako by to bez ní nešlo!), ale příběh demonstranta a jeho dívky? Zbytečné... díky tomu mladému floutkovi jsem si, kdykoliv se objevil na scéně, říkala, že už to ale opravdu vypnu... černobílá snaha o jeho psychologizaci - byl to zlobivý kluk, pěkně vzpurný, který se ale pod vidinou svatby se svou milou změní, ale jeho přátelé, stále stejní buřiči, jeho změnu nechtějí akceptovat. A on je pořád dokolečka tahá za rukáv a říká: "Kluci, je to tu nebezpečný, mizíme." Ale abych jen nekritizovala... líbila se mi snaha o dokumentární charakter, scény z vojenské základny, či co to bylo, které se střídaly se scénami z "bojiště", to bylo povedené, ale nikoli nějak extra originální. Abych to uzavřela, vyjmenuju několik filmů, kteří se zabývají podobným tématem (krvavé boje mezi obyvateli jedné země), ale jsou o dost lepší: Poslední skotský král, Hotel Rwanda, Warriors, Savior, Vítejte v Sarajevu, Hezké vesnice hezky hoří, Vražedná pole...

<< předchozí 1 2 3 4
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace