flanker.27

flanker.27

Vašek Sedláček

okres Praha
Vy pracuje te jako? - Jako ďas


ICQ: 250600634
Skype: flanker.praha

188 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 19 36 54 71
    • 18.8.2017  00:31

    Bylo by to za čisté čtyři a možná bych uvažoval i o plném bodování, kdyby si film odpustil pár dialogů hodících se do přednášek o politické korektnosti na úsvitu 21. století než do prostředí o 100 let staršího. Percy Fawcett byl sice znám tím, že s domorodci jednal mírně a respektem, ale rozhodně nevedl řeči zpohodlnělého intelektuála naší doby, který se džungli přiblíží nejvíce na obrazovce svého HD televizoru. Film si také události poněkud upravuje v zájmu autorova pohledu (např. poslední výpravy se účastnili tři muži, kromě Fawcetta a jeho syna ještě Raleigh Rimell, který ve filmu vůbec není zmíněn) Když se přenesu přes toto, i tak The Lost City of Z zvládá být tou pravou dobrodružnou podívanou ze staré školy (tedy nezkažené nezkažené popkornovým Indijána Džounsem) o zaplňování bílých míst na mapě a pátrání po neznámém. Doma mám starou knihu ABC cestovatelů, mořeplavců, objevitelů a čtení o výpravách a dobrodružstvích známých i téměř neznámých mužů, kteří v průběhu tří tisíc let přispěli k poznání našeho světa, jsem zažíval stejné pocity jako u tohoto filmu. Jeho nejsilnějšími stránkami jsou prvotřídní hudba, vytříbená kamera a právě atmosféra. Je opravdu škoda, že podobných filmů vzniká takové minimum. Ještě jedno musím filmu přiznat, opět mi připomněl dle mého vůbec nejlepšího zástupce tohoto žánru, a to zde již uživatelem DaVid'82 zmíněné Měsíční hory.

    • 10.8.2017  14:23
    Resident Evil (2002)
    odpad!

    Ti zombíci bez mozku tu byli před kamerou nebo za kamerou? Celých asi 15 let od shlédnutí této pikačoviny jsem se ještě nerozhodl. Andersona zkrátka měli odstavit od filmařiny hned po Mortal Kombatu.

    • 6.8.2017  03:00

    Spalující sága vášně, která překonala vesmír i čas! Budete otřeseni! Účinkuje 1000 slonů! Jenže ve skutečnosti je to jen jeden velbloud stokrát kolem kamery, podvod na diváka, který pak pro velblouda nevidí poušť. Ten film se sice jmenuje po známé legendární postavě ohánějící se neméně legendárním mečem a kolem toho se občas míhají postavy neméně zvučných jmen, ale nejen že jejich představitelé jsou natahaní na práci ze všech kontinentů, ale i všemožné epizodky jsou natahané ze všech možných zdrojů, od videoher přes všemožné spravedlivé revoluce až po znak státu Mexiko. Větší pocit nemístnosti jsem měl snad už jen Bratrstva vlků a tamního kung-fu Indiána. To vše je obaleno kolem psudogangsterské story s otravnými postavami, nesmyslnými rozhodnutími, mizernými (nepřehlednými, digitálními) akčními scénami (jo, s ubohou choreografií) a tragickým záporákem i gerojem. Zkrátka něco, co by se dalo korektně nazvat univerzální příběh, kde je dle mínění tvůrců "všechno" a ve skutečnosti naprosto nic, jak je pro současné pojetí výpravného filmu příznačné. Žádná vazba s něčím konkrétním, atmosférou určitého místa, mytologií (to co tam dali, je okleštěně, nezajímavé, nedopracované a nesouvisející jakkoli s Artušem), mentalitou, zvyky, nic z toho není jakkoli svázané s artušovskou legendou, klidně by se postavy mohly jmenovat Pankrác, Servác a Bonifác a vyšlo by to nastejno. Je jedno, jaká jména postavám dáte, kam to formálně zasadíte, protože na tom ve výsledku v tomto pojetí vůbec nezáleží. Něco z toho by možná samostatně mohlo i v nějakém filmu s lepším scénářem fungovat, ale tohle je doslova splácanec hodný Kolíka Aťsepicnu. Jděte s tím do hajzlu. Normálně jsem přející a i blbinám v podstatě přeju výdělek, když si tím lidi kazí dobrovolně vkus, ale v tomhle případě ten totální propad téhle sračce vyloženě přeju. Jo, abych nezapomněl, taky to byla nuda.

    • 4.8.2017  21:19
    Tajemství Lesní země (TV film) (2006)
    odpad!

    Za chvíli vyběhnou z hradu rodičové, aby přivítali mladou dvojici, jenže - jenže nám došel rozpočet, takže to neuvidíte. Ostatně ten rozpočet asi padl z větší části na ty lysohlávky, kterými se to tam hemžilo. Což by vysvětlovalo vše, od scénáře a dialogů po herecké výkony.

    • 30.7.2017  11:23
    Malá mořská víla (TV film) (2013)
    **

    Pohádka má své světlé okamžiky, ale německý průměr převyšuje jen o málo. Tvůrci chtěli alespoň částečně zůstat věrní Andersenovi, na druhou stranu neměli odvahu na brutální i když poetický konec jako kdysi Kachyňa.

    • 22.7.2017  13:32
    Princezna za tři koruny (TV film) (1997)
    odpad!

    Koukám na to deset minut a už mě z toho ječení a bezobsažného žvanění, které asi tvůrci považovali za vtipné, bolí hlava. Proč ti scénárističtí amatéři u novějších pohádek mají za to, že se tam má neustále mlít pantem, mlít pantem, mlít pantem a žádný obsah to nemá. Je smutné vidět dobré herce se ztrapňovat v takové ubohosti, která nemá nic, čemu by se dalo říkat děj, postavy, logiku.

    • 22.7.2017  01:14
    Dunkerk (2017)
    *****

    Stránka první: Jedna hudba. Zde přichází má jediná větší výtka k Dunkirku, a proto tuto stránku komentuji hned zkraje. Ani v nejmenším si nemohu stěžovat na soubor melodií, zvuků a ruchů do hudby vkomponovaných, co Zimmer vytvořil, je hudební a zvuková paráda. Spíše bych zmínil užití toho všeho ve filmu, kdy skutečně od prvního výstřelu film prakticky neztichne ani po hudební stránce a mně tu a tam připadalo, že některá scéna (zejména linie na lodi) by působila silněji bez hudby, jen za zvuku vln a větru. Stránka druhá: Jedna kamera+technika. Tady jsem viděl něco, co jsem NEVIDĚL od dob starých velkofilmů natočených klasickým způsobem. Kolikrát jsem si třeba u Waterloo zopakoval scénu útoku skotské těžké jízdy a kolikrát jsem ji v duchu porovnal s útokem Rohirů u Minas Tirith v Návratu krále. Aniž bych více hanil druhý jmenovaný film, tak dojem ze scény jako vystřižené z klasických obrazů, ve které se země třese dupotem tisíců skutečných koňských podkov, od kterých odletuje bláto, počítačem namnožení jezdci nikdy nenahradí. A teď, díky Nolanovi, jsem po strašně dlouhé době viděl film, nový film, který vypadá, je slyšet, je fyzicky cítit přesně takhle stejně. Ano, jako mírný fanatik můžu do určité míry zkritizovat daň, která za tento pocit musela být zaplacena. Lodě nejsou autentické, francouzský torpédoborec Maillé-Brézé použitý při natáčení byl postaven až v roce 1957 a vypadá konstrukčně jinak, než lodě, které se skutečně operace Dynamo účastnily, messerschmitty tradičně supluje jejich španělský potomek Hispano Buchon. Ale to všechno je vyváženo tou silou, kterou použití reálných lodí, reálných letadel, reálných prostředí namísto zeleného plátna přináší. Pak ještě jedna drobnost, pláž chvílemi vypadá přece jen trochu prázdně (žádná auta, zbraně, koně). Třeba scéna průchodu pláží v Pokání ve mně tenhle dojem nevyvolávala. Ale opět, to je jen opravdu drobnost, která sama o sobě v porovnání se silou celku nemůže obstát. Mnohem důležitější je schopnost Nolana přenést na diváka pocit, že to, co vidí na plátně, je přesně to, co se na zobrazených místech dělo na přelomu května a června 1940 desetitisícům lidí. Kamera opravdu vše snímá z blízkosti a v úhlech, které vyvolávají až nevolnost. Třeba loď se potápí, leží na boku a kamera ji zabírá z pohledu vojáka, který místo po palubě se musí pohybovat po boku lodi. Připomnělo mi to výstavu kosmické techniky cca 3 roky nazpět, kde byl kromě jiného přesný model kabiny vesmírné stanice Mir, natočený se vším všudy o nějakých 45° do strany. Když jsem do toho prostoru vstoupil, okamžitě se mi podlomily kolena a zatočila hlava. Tělo se mě snažilo přesvědčit o tom, že rovná zem leží jinak, než kde skutečně byla a stálo to strašnou sílu vůle zůstat stát rovně a nepodlehnout pocitu, že to ne kabina, ale já stojím blbě. Přesně tohle tu bylo v několika scénách dokonale navozené. Stránka třetí: Jeden příběh. ano, vím že ty příběhy jsou technicky vzato tři, ale jsou propojené tak, aby dohromady složily střípky jedné události, která sama je hlavní náplní filmu, nikoli příběh jednotlivců sám o sobě. Postavy tu slouží příběhu, ne naopak. Všechny tři linie jsou složeny tak, aby začátek, stupňování napětí, vyvrcholení (nejvyšší intenzita) i konečné uvolnění přišly ve stejný okamžik. Potopení dvou lodí (minonosky a prostřílené holandské kocábky) a záchrana lidí z nich, konec s palivem u pilota, to jsou jedny z klíčových bodů, stejně jako pak pilotovo přistání, cesta zachráněných vojáků vlakem a jejich uvítání, admirálovo "počkám na Francouze", to jsou naopak okamžiky, kdy si divák konečně vydechne a může říct, že každá katastrofa může mít své světlé okamžiky, které dodají člověku naději. Opět je zde podstatná intenzita dění pro postavy a ta nepotřebuje být stavěna jen na umělé krvi a drastických záběrech. Ostatně takový Daňkův Dialog s doprovodem děl, to je jen konverzace mezi dvěma lidmi, kdy není nic vidět, přesto dokáže navodit skutečnou hrůzu z války lépe než mnohý film s detailními záběry. To samé se platí pro Nolana, i když krve je vidět skutečně minimum. Pak film dotvářejí takové detaily jako ten na lodi: "Bude ten kluk v pořádku?" - Kývnutí jako odpověď. Jen tenhle moment jsme s kamarádem po filmu probírali v hospodě asi deset minut. Dalo by se toho napsat ještě mnoho, ale mám dojem, že by to nakonec byla jen variace už napsaného. Jsem zkrátka šťastný, že někdo točí ještě takovým stylem a jeho film vypadá dokonale a přitom jinak, než deset dalších generických filmů podobajících se sobě jako vejce vejci a postavených právě daleko víc na možnostech výpočetní techniky než na skutečných dovednostech tvůrců. Tohle je opravdu film určený pro kino, pro to, aby ho člověk viděl ve společnosti plného sálu, kde se zážitek a pocity lidí sčítají dohromady. P. S. Přečtěte si Víkend na Zuydcote od Merleho. Přestože komornější, zprostředkovává ta kniha téměř stejnou náladu a popis pocitu vojáků na téhle pláži.

    • 12.7.2017  23:28

    Baby sobě... No dobře, to si film nezaslouží, tak špatný a (pro muže) nestravitelný zase není. Vlastně jsou některé jeho scény a nápady dost fajn, jen tomu tvůrkyně nějak nebyly schopné vnuknout víc než jen "jsme zpohodlnělé a ve srabu se o sebe musíme starat bez techniky (a bez chlapů)". Začíná to hodně dobře, právě to zobrazení žití jakože v přírodě v baráku téměř zcela závislém na přísunu energie krásně ukazovalo, v jaké iluzi tihle pseudoekologové žijí. I psychologicky to bylo celkem propracované. Mladší sestra byla po většinu filmu sympatická, pokoušela se věci skutečně řešit, když se jí něco nepovedlo, nehodila flintu do žita a pokoušela se na to jít jinak. Starší se oproti tomu chovala jako kráva po celou dobu, emotivní, nespolupracující, iracionální. Proto jsem na konci nepochopil, proč ve finálním rozhodnutí mladší sestra ustoupí a zvolí na nátlak starší sourozenkyně cestu nikam. A ten závěr absolutně bez pointy, no, kamarád to komentoval tak, že má dojem, že se tvůrkyně pokoušely vymyslet nějakou pointu, ale protože na žádnou nepřišly, nechaly to "otevřené" (avšak dle nás tedy spíš nedomyšlené). Rozhodně času nelituji, ale rozuzlení to potřebovalo jak skotská sušenka máslo.

    • 9.7.2017  09:34
    Tichý svědek (TV film) (1973)
    ***

    Co dokáže způsobit nucené rozhodnutí o osudu rodinného klavíru. Přiznávám, že jsem se díval především kvůli Kláře Jernekové. Bohužel právě její postava spolu s matkou Vlastou Fabiánovou mi lezly nejvíc na nervy. Do všech neustále vrtají, ale ať dostanou jakýkoli návrh (prodat-neprodat klavír), vždycky kvůli tomu útočí na toho, kdo si o tom chce normálně promluvit (zajímavé, ty dvě si o pár let předtím zahrály matku a dceru v adaptaci Šrámkova Popelu). Nejbližší mi byl Bohuš Záhorský, když svým zasněným hlasem líčí své vzpomínky, které mu klavír přináší. Celkově to není Hubač, ale je to ucházející, slušné tři hvězdy.

    • 4.7.2017  14:11
    Kongens Nei (2016)
    *****

    Skvostně natočené spíše komorní historické drama rekonstruující události osmého až jedenáctého dubna roku 1940. Německý průmysl potřebuje švédskou ocel, která se dopravuje do Německa přes norský přístav Narvik. Německé lodě k plavbě používají norské výsostné vody, kde na ně Britové a Francouzi nemohou útočit. je jasné, že se Norsko nakonec stane bojištěm. Spojenci se rozhodnou norské vody zaminovat, aby německé lodě vytlačili do mezinárodního prostoru, zatímco Němci se rozhodnou rovnou pro akci "Dánsko a Norsko pod německou ochranou", známou oficiálně jako Weserübung. Rychlý přepad, plánovaný tak, aby norskou vládu a krále postavil před hotovou věc, je však zmařen rozhodným odporem obránců pevnosti Oscarsborg, kteří neváhají a potopí německý křižník Blücher. To zdrží obsazení Osla o mnoho hodin a král, vláda i parlament se mohou přesunout na sever. V nastalém chaosu tito představitelé státu debatují, zda je ještě možno celou situaci diplomaticky vyřešit. O totéž se pokouší německý vyslanec, diplomat, kterému není příliš po chuti vojenské řešení situace. Situace využívá zrádce Quisling, který se prohlásí předsedou vlády, ale prakticky nikdo jej neuznává. Nakonec se podaří vyjednat setkání krále s německým vyslancem, kde však král, při vědomí, že by se zpronevěřil své úloze a fakticky přepadení legalizoval, neuzná okupaci a odmítne německé návrhy. Filmařsky jde o precizní práci, své odvádí Jesper Christensen jako král Haakon VII. a především Karl "Stockinger" Markovics coby vyslanec Bräuer. Neustále se nachází mezi kladivem a kovadlinou, přičemž poznává, že mezi zbraněmi nemlčí jen múzy, ale obvykle i diplomaté. Líbil se mi pohyb kamery, která často bez střihu spolu s aktéry putuje pomístnostech či z interiérů ven a zase zpět. Atmosféra je tíživá, napětí je cítit na každém kroku. Vlastně nemám co vytknout. Jak už tu zaznělo, je dobré tento film vidět dohromady s dánským 9. dubnem, odehrávajícím se ve stejné chvíli, jen dánský film vidí situaci z pohledu prostých vojáků, zatímco Norové se zaměřují převážně na krále a jeho okolí. Několik krátkých scén z boje se přesto objeví, skvěle ozvučených. Jen houšť takovýchto filmů.

    • 1.7.2017  14:49

    To byly časy, kdy Francouzi brousili tyto krimi klenoty jako na výrobní lince. Jejich síla je především v dobře napsaných netuctových postavách, obvykle na obou stranách zákona, kteří nosí baloňáky a klobouky, tváří se zavile a jde z nich obří charisma. Opravdu mě zaujal Bourvil ve své patrně poslední roli. Ač komik, je zcela přesvědčivý v roli odhodlaného, trochu pragmatického, ale odpovědného komisaře, který patrně jako jediný na plátně ještě alespoň trochu věří v dobro v lidech. Někdo zde pro roli navrhuje venturu, ale když pominu to, že Ventura se Melvillem rozešel ve zlém po Armádě stínů, tak je potěšující vidět, že kvalitní herci nemají jen jednu roli, kterou zvládají (u nás je takovým příkladem třeba Menšík). A na druhé straně z tria zločinců nelze nevyzvednout Yves Montanda, bývalého policistu se skutečně děsivými stavy deliria tremens. Zase ten zvláštní syrový chlad, kterým tyto filmy oplývají, sychravý podzim, loupež, kdy desítky minut nezazní žádný dialog (ostatně ticho je tu vůbec velkým nástrojem pro tvorbu atmosféry). Jeden malý rozdíl oproti svým dobovým žánrovým souputníkům tu je, není tu prakticky žádná významnější ženská postava, ani oddaná manželka, ani femme fatale. Scénář si sice občas vypomůže pár náhodami, ale jinak bez výhrad.

    • 30.6.2017  11:19
    The Escape (2016)
    **

    Na logiku se tu moc nehraje, ale co čekat od reklamy. A ještě natočené Blomkampem. Svůj účel to asi u potenciální cílové skupiny splní.

    • 25.6.2017  23:10
    Královská ozvěna (TV film) (1972)
    ****

    To je tak blbý až je to hezký. Hlavně uznání hercům, kteří dokáží pronášet ty absurdní věty jako kdyby míněny vážně. Není to sice až tak ulítlá legrace jako Růže a prsten, ale stále je to odlehčená vtipná pohádka. Ten mužský šat jí vůbec nesluší. A ostatně to mužské hrubé chování taky ne. Tak si to pamatujte, zastydlé feministky.

    • 25.6.2017  10:09
    Jak Honza Kačenku dostal (TV film) (1982)
    odpad!

    Tohle bylo fakt strašný po všech stránkách. A vrchol byl ten obtloustlej vypravěč s vizáží chlápka, co před školou láká děvčátka na bonbóny.

    • 24.6.2017  11:42
    Paví král (TV film) (1978)
    ***

    Cestičkou z oblázků... na myším ocásku. To jsem si pamatoval od dětství, stejně jako postýlku coby záchranný člun. Zkratkovitost svědčí jednoduchým pohádkám "od nás ze vsi". Pro tyhle Hrubínovy melancholické věci se ale víc hodí plná délka a odpovídající výprava.

    • 20.6.2017  10:52
    Rakka (2017)
    **

    Ellen Ripleyová místo Johna Connora, ještírci místo Skynetu a otazník místo konce. 22minutový de facto trailer potvrzuje, že Blomkamp ovládá technické řemeslo, ale vyprávět neumí. Jednotlivé části jsou víceméně drsnější recyklací známých prvků (a klišé) z jiných filmů, přičemž na sebe jen chabě navazují. Jako technické demo ok, jako samostatný film palec dolů.

    • 10.6.2017  12:16
    Občan Kane (1941)
    ***

    Včera jsem to zkoušel a dopadl úplně stejně jako kolega salahadin, tj. usnul jsem asi v polovině. Ano, jsem ochoten tomu přiznat novátorské postupy ve vyprávění, zajímavou kameru a dobrou hudbu, ale jako celek mě to prostě nebavilo. Jak píše kolega sud, vítězství formy nad obsahem. Takže se budeme se jmenovanými ve filmovém pekle smažit společně.

    • 9.6.2017  20:29
    Smrtihlav (2017)
    *

    Chcete-li zobrazit historickou událost ve filmu, máte dvě možnosti. Za a) ponořit se do odborné literatury, archivů, poradit se s historiky, vyslechnout očitá svědectví a pak se to pokusit převést do příběhu. Nebo za b) svěřte to Hollywoodu. Potenciálně zajímavé pojetí známé historické události tentokrát z obou stran, k tomu kvalitní literární předloha a přesto takové - no takové. Dobré slovo ztratím snad jen za hudbu (včetně toho roztomilého prozpěvování československé hymny s anglickým přízvukem). Thompsony v rukou československého odboje nebo kulomet vzor 26 v kostele (o jiném rozmístění vojáků a o tom, že jich je šest místo sedmi nemluvě) jsou to nejmenší, co by se dalo kritizovat. Nechám stranou historické lapsy, ostatně do těch se bude obouvat kdekdo, a natvrdo řeknu, že to nefunguje jako film. Děj je nesourodá skládačka epizodek rozdílné kvality i ražení, některé z nich vypadají jako modernější verze jugoslávských odbojářských kousků, další připomínají Hitler: vzestup zla s Carlylem (hlavně ty z počátku Heydrichovy kariéry), do toho přijde rodinné melodrama a občas se tvůrci pokouší o scénu ala Jdi a dívej se. A protože jsme v americkém filmu, minimálně jeden z hrdinů samozřejmě sní o tom, že se po válce odstěhuje do Amíkova, což nám neopomene zopakovat asi třikrát. Ve výsledku to nejde brát vážně ani jako historickou rekonstrukci ani jako válečný film sám o sobě. Jak už jsem napsal u traileru, chudák Binet ani neví, co vlastně napsal. Jestli je to přece jen v něčem pozitivní, tak v tom, že mohu o to víc ocenit práci tvůrců Anthropoidu (o Atentátu pochopitelně ani nemluvím). Jeho chyby jsem v komentáři zmiňoval, ale přesto je z filmu vidět respekt ke skutečnosti a zároveň je to zkrátka lepší film jako takový.

    • 7.6.2017  21:30
    Hamlet (divadelní záznam) (1982)
    *****

    První Hamlet, kterého jsem viděl (v televizi) už jako kluk. To, že takové divadelní dílo zapůsobilo na mne coby cca desetiletého, přičemž mi nescházela výprava, hudba, "filmová dynamika" a podobně, vypovídá jak o kvalitě Shakespearova textu, tak o promyšleném Macháčkově pojetí. Když jsem měl nedávno na ČT Art možnost vidět tento záznam znovu, mohl jsem si ověřit, že pranic ze svých kvalit neztrácí ani vedle takových zpracování, jako je to Branaghovo. Jen jednu poznámku. Vždycky jsem trochu víc fandil Laertovi. Hamlet někdy svým přístupem (jak říkal Werich, "tragédie člověka, který se neuměl rozhodnout") působí pro lidi, kteří ho mají rádi, skoro stejně destruktivně jako Claudius a jeho nohsledi.

    • 5.6.2017  15:11
    Případ se psem (TV film) (1988)
    ****

    Hrál v tom spolužák ze základky Filip Hirsch. Proto musím dát vyšší hodnocení.

    • 4.6.2017  14:13
    O chudém královstvíčku (TV film) (1979)
    *

    Nein!

    • 3.6.2017  09:38
    Tři pírka (TV film) (2014)
    *

    Proč jsou v německých pohádkách všichni tak retardovaní? Slečna v plášti je hezká, na Němku dokonce mimořádně hezká, za ni jeden bod.

    • 30.5.2017  22:44
    Panenka z vltavské tůně (TV film) (1976)
    ****

    Kolegyně Jezinka.Jezinka chválí, že Bělička kromě omdlévání a jojikání občas dokáže i něco udělat. Schvaluji, na druhou stranu nemohu přejít, že na svou roli už přestárle působící Vízner se právě na nic jiného než na nářky celou dobu nezmůže. To má být nějaký příklad pro zamilované mládence? Je to pometlo a na tom trvám. Za kladné hodnocení tak může (vedle neobvykle sympatické Myslíkové) hlavně Jarmila Švehlová. Jo, hezké holky u nás byly vždycky.

    • 30.5.2017  22:20
    Není houba jako houba (TV film) (1996)
    **

    Mírný pohádkový podprůměr, na kterém je nejzajímavější to, že jsem jej celý viděl až jedenadvacet (Uch! To to letí) let od jeho vzniku.

    • 27.5.2017  10:26
    Provedu! Přijímač (TV seriál) (2017)
    ****

    Hodně zajímavý vhled do procesu přijímání branců a utváření z nich čehosi použitelného pro budoucí službu v ozbrojených silách. Jednomu můžou sice občas cukat koutky při nácviku "čelem vzad" a podobných gumákovinách, na druhou stranu tohle k organismu zvanému armáda jednoduše patří. Když se člověk podívá na tu hromadu neotesaných individualit na začátku, které víceméně nemají cíl, chybí jim schopnost správně sebe sama odhadnout a pracovat týmově je pro ně neznámý pojem, a pak si to porovná s lidmi, kteří po dvou měsících úspěšně přijímač zakončují, je to rozdíl. Klackovitost je pryč, ti lidi minimálně znají své síly, mají vůli něčím projít a můžou na sebe cítit něco jako hrdost. Přitom nemyslím, že by tahle vojna někomu brala ten typ individuality, který nějakou hodnotu má. Osobně jsem zavzpomínal na mládí na Policejní akademii, kde to sice nebylo tolik "vojenské" (kromě střelnic, orientace v přírodě a podobně, kde to bylo velmi podobné), ale efekt to mělo zhruba podobný a vzpomínám na to jako na jedno z nejlepších období svého života.

    • 26.5.2017  23:47

    Tenhle film jsem viděl při televizní premiéře někdy tak v roce 1991-2, čili tak ve 12-13 letech, a pak až dnes. Tj. víc než 25 let odstupu. Dojem ovšem stejný. Jako konverzačka velmi dobré, jako krimi je to zástupce toho, čemu říkám "scenáristické cvičení". Tedy v rámci filmem stvořeného umělého světa dobré, v reálu však odtržené od reality. Což neznamená špatný film.

    • 20.5.2017  14:51
    Prsten krále řeky (TV film) (2004)
    ****

    Tahle pohádka mě víc než překvapila. Je plná nejednoznačných situací, nad kterými divák musí přemýšlet, a často staví hrdiny před obtížná rozhodnutí. Dobro tu není zadarmo a celá pohádka je docela nečesky drsná. Až na postavu poněkud přiteplaného brusiče nožů, jehož "veselé" masky by seděly spíše do hororu, a na příliš uspěchaný konec nemám vlastně co bych vytknul. Naopak bych vypíchl poukázání na to, že ani v zájmu lásky by ze sebe člověk neměl dělat otroka. I tomu, koho máme rádi, občas musíme říct "dost". A pak samozřejmě je třeba zmínit Radoslava Brzobohatého. Jak píše kolegyně jezinka.jezinka, jeho vodní výkony si nezadají s Paní Jezera a jeho charisma s těmi největšími králi.

    • 20.5.2017  09:51

    Kdyby byl v podobném duchu natočený nějaký fantasy film, vůbec bych se nezlobil. Po historické stránce je příběh idealizovaný až historická literatura pláče, jenže na druhou stranu natočené a odvyprávěné je to natolik dobře, že tentokrát nedokážu své historické hnidopišství pustit ze řetězu. Ano, Temudžin je tu čestný hrdina bez bázně a hany, který se do boje vrhá vlastně jen pro záchranu své milované a sjednotitelem mongolských kmenů se stává jaksi mimochodem, není to zkrátka ten dobyvatel, který vyřkl ono slavné "Rozdrtit nepřátele, hnát je před sebou a slyšet nářky jejich žen!". Ale jako film to funguje na výbornou. Kamera úchvatná, krvavé souboje trochu v japonském stylu a i ta romantika působí příjemně. Z hlediska vyprávění bych měl jen jednu větší výtku, a to tuto. V jedné scéně vidíme Temudžina pouze s manželkou a dětmi samotné uprostřed stepi poté, co jej Borte vysvobodila z otroctví, pak střih a Temudžin je náhle vůdcem veliké armády proti Džamuchovi. Vypravěč nám řekne něco o tom, že jej začali následovat, protože byl spravedlivý nebo něco v tom smyslu, ale působí to jako hodně velké zjednodušení, nedozvíme se, jak se doopravdy stal vůdcem, jako by se filmaři už třásli na závěrečnou bitvu o nadvládu nad Mongoly. Takže, když hodně přimhouřím oko nad historickou nevěrohodností Temudžinova charakteru, za filmařskou kvalitu dávám palec vysoko nahoru.

    • 20.5.2017  00:00

    Francie, šedesátá, Gabin, Delon, Verneuil. Moc se tu nemluví, ale když už, dialogy stojí za to. A už tak dobrý film ještě povyšuje ironický závěr s nádherným záběrem na bazén rozkvétající bankovkami doprovozený přesně padnoucí hudbou.

    • 18.5.2017  14:30
    Dadah znamená smrt (TV film) (1988)
    ***

    V jednom komentáři se dočítám: "Doporučuji ke shlédnutí všem zastáncům trestu smrti, možná že by potom hodně rychle změnili názor." Já ne a tu úvahu nechápu. Jak se říká, hloupost je mnohdy horší zločinu. Kdo ví, jaký trest mu hrozí, a přesto něco takového podnikne, je plně odpovědný za své jednání a já pro něj nemám ani nejmenší špetku soucitu ani pochopení. Blbost si nezaslouží ani jedno z toho, oboje si schovávám pro zcela jiné lidi. To, co oba hošani pašovali, ničí život spoustě dalších lidí - jak ostatně ve filmu vmete do tváře mamince bývalá narkomanka, která oběma "hrdinům" jejich trest přeje a má naprostou pravdu. Film jako takový byl působivý už někdy v cca 12 letech, kdy jsem ho viděl, ale nejmenší shovívavost nebo lítost ve mně neprobudil ani tenkrát. Dobře jim tak.

<< předchozí 1 2 3 4 19 36 54 71
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace