flanker.27

flanker.27

Vašek Sedláček

okres Praha
Vy pracuje te jako? - Jako ďas


ICQ: 250600634
Skype: flanker.praha

187 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 19 36 54 71
    • 25.6.2017  23:10
    Královská ozvěna (TV film) (1972)
    ****

    To je tak blbý až je to hezký. Hlavně uznání hercům, kteří dokáží pronášet ty absurdní věty jako kdyby míněny vážně. Není to sice až tak ulítlá legrace jako Růže a prsten, ale stále je to odlehčená vtipná pohádka. Ten mužský šat jí vůbec nesluší. A ostatně to mužské hrubé chování taky ne. Tak si to pamatujte, zastydlé feministky.

    • 25.6.2017  10:09
    Jak Honza Kačenku dostal (TV film) (1982)
    odpad!

    Tohle bylo fakt strašný po všech stránkách. A vrchol byl ten obtloustlej vypravěč s vizáží chlápka, co před školou láká děvčátka na bonbóny.

    • 24.6.2017  11:42
    Paví král (TV film) (1978)
    ***

    Cestičkou z oblázků... na myším ocásku. To jsem si pamatoval od dětství, stejně jako postýlku coby záchranný člun. Zkratkovitost svědčí jednoduchým pohádkám "od nás ze vsi". Pro tyhle Hrubínovy melancholické věci se ale víc hodí plná délka a odpovídající výprava.

    • 20.6.2017  10:52
    Rakka (2017)
    **

    Ellen Ripleyová místo Johna Connora, ještírci místo Skynetu a otazník místo konce. 22minutový de facto trailer potvrzuje, že Blomkamp ovládá technické řemeslo, ale vyprávět neumí. Jednotlivé části jsou víceméně drsnější recyklací známých prvků (a klišé) z jiných filmů, přičemž na sebe jen chabě navazují. Jako technické demo ok, jako samostatný film palec dolů.

    • 10.6.2017  12:16
    Občan Kane (1941)
    ***

    Včera jsem to zkoušel a dopadl úplně stejně jako kolega salahadin, tj. usnul jsem asi v polovině. Ano, jsem ochoten tomu přiznat novátorské postupy ve vyprávění, zajímavou kameru a dobrou hudbu, ale jako celek mě to prostě nebavilo. Jak píše kolega sud, vítězství formy nad obsahem. Takže se budeme se jmenovanými ve filmovém pekle smažit společně.

    • 9.6.2017  20:29
    Smrtihlav (2017)
    *

    Chcete-li zobrazit historickou událost ve filmu, máte dvě možnosti. Za a) ponořit se do odborné literatury, archivů, poradit se s historiky, vyslechnout očitá svědectví a pak se to pokusit převést do příběhu. Nebo za b) svěřte to Hollywoodu. Potenciálně zajímavé pojetí známé historické události tentokrát z obou stran, k tomu kvalitní literární předloha a přesto takové - no takové. Dobré slovo ztratím snad jen za hudbu (včetně toho roztomilého prozpěvování československé hymny s anglickým přízvukem). Thompsony v rukou československého odboje nebo kulomet vzor 26 v kostele (o jiném rozmístění vojáků a o tom, že jich je šest místo sedmi nemluvě) jsou to nejmenší, co by se dalo kritizovat. Nechám stranou historické lapsy, ostatně do těch se bude obouvat kdekdo, a natvrdo řeknu, že to nefunguje jako film. Děj je nesourodá skládačka epizodek rozdílné kvality i ražení, některé z nich vypadají jako modernější verze jugoslávských odbojářských kousků, další připomínají Hitler: vzestup zla s Carlylem (hlavně ty z počátku Heydrichovy kariéry), do toho přijde rodinné melodrama a občas se tvůrci pokouší o scénu ala Jdi a dívej se. A protože jsem v americkém filmu, minimálně jeden z hrdinů samozřejmě sní, že po válce se odstěhuje do Amíkova, což nám neopomene zopakovat asi třikrát. Ve výsledku to nejde brát vážně ani jako historickou rekonstrukci ani jako válečný film sám o sobě. Jak už jsem napsal u traileru, chudák Binet ani neví, co vlastně napsal. Jestli je to přece jen v něčem pozitivní, tak v tom, že mohu o to víc ocenit práci tvůrců Anthropoidu (o Atentátu pochopitelně ani nemluvím). Jeho chyby jsem v komentáři zmiňoval, ale přesto je z filmu vidět respekt ke skutečnosti a zároveň je to zkrátka lepší film jako takový.

    • 7.6.2017  21:30
    Hamlet (divadelní záznam) (1982)
    *****

    První Hamlet, kterého jsem viděl (v televizi) už jako kluk. To, že takové divadelní dílo zapůsobilo na mne coby cca desetiletého, přičemž mi nescházela výprava, hudba, "filmová dynamika" a podobně, vypovídá jak o kvalitě Shakespearova textu, tak o promyšleném Macháčkově pojetí. Když jsem měl nedávno na ČT Art možnost vidět tento záznam znovu, mohl jsem si ověřit, že pranic ze svých kvalit neztrácí ani vedle takových zpracování, jako je to Branaghovo. Jen jednu poznámku. Vždycky jsem trochu víc fandil Laertovi. Hamlet někdy svým přístupem (jak říkal Werich, "tragédie člověka, který se neuměl rozhodnout") působí pro lidi, kteří ho mají rádi, skoro stejně destruktivně jako Claudius a jeho nohsledi.

    • 5.6.2017  15:11
    Případ se psem (TV film) (1988)
    ****

    Hrál v tom spolužák ze základky Filip Hirsch. Proto musím dát vyšší hodnocení.

    • 4.6.2017  14:13
    O chudém královstvíčku (TV film) (1979)
    *

    Nein!

    • 3.6.2017  09:38
    Tři pírka (TV film) (2014)
    *

    Proč jsou v německých pohádkách všichni tak retardovaní? Slečna v plášti je hezká, na Němku dokonce mimořádně hezká, za ni jeden bod.

    • 30.5.2017  22:44
    Panenka z vltavské tůně (TV film) (1976)
    ****

    Kolegyně Jezinka.Jezinka chválí, že Bělička kromě omdlévání a jojikání občas dokáže i něco udělat. Schvaluji, na druhou stranu nemohu přejít, že na svou roli už přestárle působící Vízner se právě na nic jiného než na nářky celou dobu nezmůže. To má být nějaký příklad pro zamilované mládence? Je to pometlo a na tom trvám. Za kladné hodnocení tak může (vedle neobvykle sympatické Myslíkové) hlavně Jarmila Švehlová. Jo, hezké holky u nás byly vždycky.

    • 30.5.2017  22:20
    Není houba jako houba (TV film) (1996)
    **

    Mírný pohádkový podprůměr, na kterém je nejzajímavější to, že jsem jej celý viděl až jedenadvacet (Uch! To to letí) let od jeho vzniku.

    • 27.5.2017  10:26
    Provedu! Přijímač (TV seriál) (2017)
    ****

    Hodně zajímavý vhled do procesu přijímání branců a utváření z nich čehosi použitelného pro budoucí službu v ozbrojených silách. Jednomu můžou sice občas cukat koutky při nácviku "čelem vzad" a podobných gumákovinách, na druhou stranu tohle k organismu zvanému armáda jednoduše patří. Když se člověk podívá na tu hromadu neotesaných individualit na začátku, které víceméně nemají cíl, chybí jim schopnost správně sebe sama odhadnout a pracovat týmově je pro ně neznámý pojem, a pak si to porovná s lidmi, kteří po dvou měsících úspěšně přijímač zakončují, je to rozdíl. Klackovitost je pryč, ti lidi minimálně znají své síly, mají vůli něčím projít a můžou na sebe cítit něco jako hrdost. Přitom nemyslím, že by tahle vojna někomu brala ten typ individuality, který nějakou hodnotu má. Osobně jsem zavzpomínal na mládí na Policejní akademii, kde to sice nebylo tolik "vojenské" (kromě střelnic, orientace v přírodě a podobně, kde to bylo velmi podobné), ale efekt to mělo zhruba podobný a vzpomínám na to jako na jedno z nejlepších období svého života.

    • 26.5.2017  23:47

    Tenhle film jsem viděl při televizní premiéře někdy tak v roce 1991-2, čili tak ve 12-13 letech, a pak až dnes. Tj. víc než 25 let odstupu. Dojem ovšem stejný, Jako konverzačka velmi dobré, jako krimi je to zástupce toho, čemu říkám "scenáristické cvičení". Tedy v rámci filmem stvořeného umělého světa dobré, v reálu však odtržené od reality. Což neznamená špatný film.

    • 20.5.2017  14:51
    Prsten krále řeky (TV film) (2004)
    ****

    Tahle pohádka mě víc než překvapila. Je plná nejednoznačných situací, nad kterými divák musí přemýšlet, a často staví hrdiny před obtížná rozhodnutí. Dobro tu není zadarmo a celá pohádka je docela nečesky drsná. Až na postavu poněkud přiteplaného brusiče nožů, jehož "veselé" masky by seděly spíše do hororu, a na příliš uspěchaný konec nemám vlastně co bych vytknul. Naopak bych vypíchl poukázání na to, že ani v zájmu lásky by ze sebe člověk neměl dělat otroka. I tomu, koho máme rádi, občas musíme říct "dost". A pak samozřejmě je třeba zmínit Radoslava Brzobohatého. Jak píše kolegyně jezinka.jezinka, jeho vodní výkony si nezadají s Paní Jezera a jeho charisma s těmi největšími králi.

    • 20.5.2017  09:51

    Kdyby byl v podobném duchu natočený nějaký fantasy film, vůbec bych se nezlobil. Po historické stránce je příběh idealizovaný až historická literatura pláče, jenže na druhou stranu natočené a odvyprávěné je to natolik dobře, že tentokrát nedokážu své historické hnidopišství pustit ze řetězu. Ano, Temudžin je tu čestný hrdina bez bázně a hany, který se do boje vrhá vlastně jen pro záchranu své milované a sjednotitelem mongolských kmenů se stává jaksi mimochodem, není to zkrátka ten dobyvatel, který vyřkl ono slavné "Rozdrtit nepřátele, hnát je před sebou a slyšet nářky jejich žen!". Ale jako film to funguje na výbornou. Kamera úchvatná, krvavé souboje trochu v japonském stylu a i ta romantika působí příjemně. Z hlediska vyprávění bych měl jen jednu větší výtku, a to tuto. V jedné scéně vidíme Temudžina pouze s manželkou a dětmi samotné uprostřed stepi poté, co jej Borte vysvobodila z otroctví, pak střih a Temudžin je náhle vůdcem veliké armády proti Džamuchovi. Vypravěč nám řekne něco o tom, že jej začali následovat, protože byl spravedlivý nebo něco v tom smyslu, ale působí to jako hodně velké zjednodušení, nedozvíme se, jak se doopravdy stal vůdcem, jako by se filmaři už třásli na závěrečnou bitvu o nadvládu nad Mongoly. Takže, když hodně přimhouřím oko nad historickou nevěrohodností Temudžinova charakteru, za filmařskou kvalitu dávám palec vysoko nahoru.

    • 20.5.2017  00:00

    Francie, šedesátá, Gabin, Delon, Vernuil. Moc se tu nemluví, ale když už, dialogy stojí za to. A už tak dobrý film povyšuje závěr s nádherným záběrem na bazén rozkvétající bankovkami doprovozený přesně padnoucí hudbou.

    • 18.5.2017  14:30
    Dadah znamená smrt (TV film) (1988)
    ***

    V jednom komentáři se dočítám: "Doporučuji ke shlédnutí všem zastáncům trestu smrti, možná že by potom hodně rychle změnili názor." Já ne a tu úvahu nechápu. Jak se říká, hloupost je mnohdy horší zločinu. Kdo ví, jaký trest mu hrozí, a přesto něco takového podnikne, je plně odpovědný za své jednání a já pro něj nemám ani nejmenší špetku soucitu ani pochopení. Blbost si nezaslouží ani jedno z toho, oboje si schovávám pro zcela jiné lidi. To, co oba hošani pašovali, ničí život spoustě dalších lidí - jak ostatně ve filmu vmete do tváře mamince bývalá narkomanka, která oběma "hrdinům" jejich trest přeje a má naprostou pravdu. Film jako takový byl působivý už někdy v cca 12 letech, kdy jsem ho viděl, ale nejmenší shovívavost nebo lítost ve mně neprobudil ani tenkrát. Dobře jim tak.

    • 14.5.2017  14:17
    O pyšném panovníkovi (TV film) (1998)
    *

    Nevalně natočená náboženská agitka, která by se vyjímala někde za Zjevením Janovým (taky je to jenom sen). Františka Filipa si vážím, ale jeho porevoluční tvorba, tak jako u mnoha jeho souputníků, stojí za-nestojí za nic.

    • 13.5.2017  00:24

    Že je to překombinované by mi ani tak nevadilo, jako spíš to, že se tam většina lidí chovala jako naprostí kreténi. Nic mi nezabije zážitek z jinak dobře natočeného a zahraného filmu víc než to, když se každých pět minut chytám za hlavu a říkám si "boha jeho, to je ale blb". Pravda, nejvíc nadávek na sebe stahovala dvojice zlodějíček-květinka Marta, ale i ostatní si vybrali svou porci trestuhodné neschopnosti rozumného úsudku. Za což by měli být svěřeni Madam Gilotině pomalu víc, než za spáchané zločiny. Co dodat? Snad že Jeanne Moreau byla nádherná femme fatale.

    • 29.4.2017  22:55
    Pasažéři (2016)
    ****

    Ale jo. Navzdory snaze tvůrců zkazit přepáleným koncem zajímavé drama s prvky romantiky a navzdory účasti hladové a hravé Jennifer se mi Pasažéři líbili. Nejlepší částí filmu je prvních cca 30 minut, kdy je Jim na lodi sám, musí se vyrovnávat s vlastní psychikou a sbírá odvahu k "nejtěžšímu rozhodnutí svého života". Ani ta romantika potom však není úplně marná, včetně toho, jak oba hlavní protagonisté reagují na to, když se provalí, jak se věci mají. Posledních cca 20 minut sice nabídne nedomrlý pokus o kombinaci Gravitace s Armageddonem, ale vyloženě za hlavu jsem se nechytal, takže to filmu odpustím. Ještě bych dodal, že s designem lodi si výtvarníci celkem vyhráli.

    • 22.4.2017  22:32
    Viking (2016)
    **

    Ti křesťani to mají fakt jednoduché. Trocha olejíčku, jedna svíčka, okázale se vyplakat a pšá, jejich duše je čistá jako pramenitá voda, jak to Vladimírovi předvádí pan křtitel. Bůh nás totiž miluje (proto nás křížkem navštěvuje, jak praví staré přísloví). Tak čím to, že pak křesťani vesele válčili, vraždili a co se tak při takových taženích dělá dál, i s posvěcením církevních autorit. To mi vážně chtějí namluvit, že se křestem něco mění? ne, jedna z mála filmových replik, kterou bych podepsal, padla na konci filmu od Svenelda. Lidi se nemění. No, tak co k filmu samotnému. Výprava do posledního detailu propracovaná, kostýmy, zbroje, zbraně, interiéry i exteriéry. Ano, takhle nějak to skutečně mohlo vypadat. Jenže děj je strašně zkratkovitý, události deseti let vypráví jako kdyby se odehrály během roku, a to ještě ne moc přesně, Vladimírovi notně zdvihá charakter a občas není úplně jednoduché se v těch přeskocích v čase a změnách postojů orientovat. Jak už tu bylo uvedeno, působí to jako sestříhané z mnohem většího celku (mimochodem, v mé verzi byly i vystřižené scény a všechny mi přišly lepší, než to co bylo ve filmu). Skoro mám chuť dát jen dvě sluníčka, navzdory několika nepopiratelným (zvláště řemeslným) kladům filmu. A vůbec, já je dám.

    • 14.4.2017  23:50

    Je to strašně pitomý, ale pořád se mi to líbilo víc, než Kong, kterého jsem si dal minulý týden. Zatímco přerostlého opičáka a jeho podzemní přátele jsem zčásti prozíval, zčásti uvažoval, zda si mám vyrazit mozek z hlavy pangalaktickým megacloumákem, abych si ukrátil trápení, tady jsem se mnohokrát od srdce zasmál. A smích je zdravý. Abych to zkrátil: tak blbý, až je to hezký.

    • 8.4.2017  23:34
    Kong: Ostrov lebek (2017)
    odpad!

    Asi tak polovina filmu nedává smysl a ta druhá je dokonale blbá. A to tak moc ubíjejícím způsobem, že dokonce po tomto ubohém díle nemám náladu ani na sepsání sžíravého komentáře, což si normálně u tupých filmů užívám (jako nedávno u Life, kde psaní komentáře byla nejzábavnější část filmu). Jestli je vogonská poezie až třetí nejhorší ve vesmíru, pak tento film je její obdobou v audiovizuálním oboru. Jen ještě vymyslet, který další film kromě "Tureckých hvězdných válek" má tu čest být horším než toto.

    • 5.4.2017  21:14

    Když jsem to viděl před lety, přišlo mi to jako ujetá komedie. Dnes začínám mít pocit, že šlo o vizionářský film. Zatím minimálně pro nejmenované tolerantní multikulturní země.

    • 2.4.2017  00:37

    Když se na začátku dívá Connor s matkou na starého King Konga a matka vznese hlášku "lidé zabíjejí to čemu nerozumějí" nebo něco v tom smyslu, trochu jsem se začal obávat, jestli Patrick Ness nemusel v zájmu realizace své vynikající knihy přistoupit na některé úlitby studiu. Naštěstí se to odbylo jen touto hláškou a dále byl film dosti přesnou adaptací. Aneb další příklad pravidla "nechcete-li, aby vám studio zprznilo vaši knihu, zadaptujte si ji radši sami." Hlavní a nesmírně cenná myšlenka zůstala nedotčena. Nenávist k sobě samému za myšlenky, které jsou zcela pochopitelné, a přesto je nelze vyslovit bez toho, aby člověk vzplál nenávistí sám k sobě. jak vysvětluje Netvor Connorovi: lidé potřebují milosrdné lži, ale zároveň potřebují i pravdu. Pravdu je nezbytné si uvědomovat a přesto je občas potřebné utěšit. A přestat se trestat. Je také jednoduché soudit, když neznáme všechny okolnosti, ale věci nám tak zapadají do mnohem jednoduššího a očekávanějšího pohledu na věc. Ale pravda bývá složitější. Tři a jeden příběh, které ani pro dospělého nejsou z hlediska morálního posouzení jednoduché, slouží k tomu, aby se Connor (a divák resp. čtenář s ním) musel zamyslet nad sebou, svým vztahem k matce a svou babičkou, se kterou se zatím moc nesnese, ale kterou se musí naučit chápat. Co se týče Sigourney Weaver, ta svou postavu odvedla naprosto dokonale. Scéna, kdy se vrátí z nemocnice a vidí, co Connor provedl s jejím obývákem, ač se odehraje beze slov, je ukázkou vrcholného herectví. A představitel Connora Lewis MacDougal je dětská role hodná nejvyšší úcty. Pochopit a zahrát takhle složité pocity a situace není jednoduché ani pro dospělého, on sis tím poradil na výbornou. Někde jsem ostatně zaznamenal, že mu matka zemřela ve skutečnosti, pak tolik nepřekvapí, že dokázal to co dokázal. Ještě musím zmínit výtvarné zpracování, které je nádherné, ty malby, kterým je zpracována fantazijní část filmu, zvláště tři příběhy, mi vzaly dech. Když to porovnám s knihou, tak ta zůstane na prvním místě, ve filmu mi chybítřeba pasáže s Connorovou spolužačkou či jeho úvahami, proč se mu i učitelé vyhýbají, že by byl raději, aby ho normálně vyvolávali jako ostatní, než blahosklonné přecházení v hodinách (to ignorování se pak vlastně personifikuje v osobě šikanujícího spolužáka), a tak dále. Film je zkrátka trochu jiné médium s jinými prostředky. I tak jde o jednu z nejpodařenějších adaptací knihy vůbec. P. S. Troufnu si říct, že se film/kniha dá brát i jako zobrazení potřeby mužského vzoru v životě dítěte, kluka obzvláště. Dnešní společnost si natolik zvykla na neúplné a jiným způsobem "zkriplené" (ano, silné slovo, ale stojím si za ním) rodiny, že defekt považuje za normu, ale já jsem k tomu ještě nedospěl. Jo, a pro mě to bylo hodně osobní.

    • 27.3.2017  16:00
    Red Nose Day Actually (TV film) (2017)
    *

    Vždycky jsem nesnášel červené nosy, nechápal jsem, co je na nich vtipného či jinak pozitivního. Pročež mi myšlenka dobročinné akce zaštiťující se klaunským nosem není moc po chuti. Ale to je moje věc. K "filmu". Kdyby tam nechali jen skeč s Atkinsonem a dejme tomu ještě Billa Nighyho, prosím. Ale to ostatní bylo nejzbytečnějších 14 minut v historii internetu. Nevtipné, místy dokonce vlezlé. Zvláště ten konec byl fakt na můj vkus příliš politické korektnosti najednou.

    • 26.3.2017  18:35
    The Crown (TV seriál) (2016)
    *****

    Po čtvrtém díle: Zapomeňte na všechny Malíčky a Tyriony, zapomeňte na Francise Underwooda a další vyfabulované jakože mistry zákulisí a politických intrik. Winston Churchill, liška ryšavá a podšitá, politik, který složil závěrečné zkoušky na škole intrik a mazanosti, to je skutečný mistr reálné politiky. Ne že by přitom spřádal překombinované plány jako autoři politické fikce či fantasy, on jen umí dokonale využít situace. Co říci ke zbytku. Kdo si potrpí na mistrné dialogy, britský styl, bouři emocí za hradbou gentlemanského mlčení a náznaků, přijde si na své. Vytříbený projev ostrovní herecké elity (tedy pravda, Churchilla hraje Američan) to vše dotváří. Z lidského hlediska je mi vlastně těch titulovaných a korunovaných hlav líto, tedy alspoň v tomto podání. Zejm. princ Filip aby se pomalu dotazoval vlády, jestli se v noci může otočit z pravého boku na levý. Nedokážu říct, nakolik to odpovídá skutečným povahovým profilům zobrazených osob (s čímž přichází jedna ze dvou malých výtek - nejsem úplně srozuměn se zobrazováním života dosud žijících lidí), ale vím, jak bych to vnímal já sám. Druhou malou výtkou je zatím opravdu malé zaměření na mezinárodní dění - např. vidíme cestu korunní princezny po Africe, aniž by bylo řečeno, že právě v té době v Keni zuřila občanská válka, neslyšíme o potížích Britů v Íránu či o další válce v Malajsii a podobně. Ale to jsou zatím opravdu malé detaily. Jako celek je to ukázka klasické ostrovní tvorby, ne sice stejné, ale stejně kvalitní, jako Panství Downton, adaptace knižních klasiků a podobně. Neošizené v žádném směru, a to není o penězích. Doplnění po shlédnutí všech deseti dílů: Neřekl bych, že by se královna naučila občas si prosadit svou, jak je tu občas zmiňováno. Ba naopak, stala se přesně tou nemyslící loutkou bez emocí, která na věci pohlíží všelijak, jen ne z hlediska toho, co je správné. Viz případ její sestry. O jaké povinnosti to mluvila, když zdůvodňovala své rozhodnutí? Naprostý nesmysl. V podstatě všichni byli pro, jen pár kreténských černoprdelnických eunuchů je proti, a přesto právě tihle kreténi zaštiťující se chabě podloženou hypotézou boží existence ji přimějí změnit názor. Je to hnus, velebnosti. Jen se těším, až na britský trůn někdy nastoupí coby hlava anglikánské církve ateista. To se asi posměju. No, abychom nezůstali jen u mých výlevů na adresu zhoubné náboženské ideologie, tak nejsilnější byl devátý díl. Až mi bylo líto, že se tak rozmáchlý a nákladný projekt nevěnoval především právě tak výrazné osobnosti jako Churchill. Já osobně bych se s ním nepochybně na spoustě věcí neshodl, ba bych se s ním do krve hádal, ale přes všechnu jeho ješitnost (nebo právě pro ni, někdo takový má proč být ješitný) musím uznat, že patřil a patří k nejvýraznějším osobnostem a mozkům všech dob.

    • 24.3.2017  18:48
    Život (2017)
    **

    To jsem takhle jednou příliš dlouho trpěl abstinencí na kina, že jsem se v nadějích upnul na aliena z Marsu. Bohužel více než s prvním zplozencem Gigera s ďáblem to má společného s Last Days on Mars a samozřejmě s Prometheem. To nejsou dobré vizitky. Nejdřív, proč tomu dám dvě hvězdy, zatímco Prometheovi jsem uštědřil jednu a vážně jsem pro něj uvažoval o odpadu. Prometheus je blbý jak necky, ale myslí si, že je se svou tunou odkazů na stvoření, holokaust a bůhvíco dalšího náramně chytrý, plný přesahů a filosofie. Troufám si tvrdit, že tvůrci Life nic takového v hlavě neměli, jen si jednou řekli: "už tu dlouho nebyl žádný vesmírný šmejd izolovaný pohromadě s malou skupinou jakože vědců/astronautů v kosmické lodi/stanici/základně, proč to nezkusit znovu, tentokrát s trochou serióznosti." Na druhou stranu u toho pokusu zůstalo, protože naplnit se ho nepodařilo. Proč. Podobně jako v jiných filmech (mimo jmenovaných mi přichází na mysl např. Europa Report) ani zde divák při smyslech nemůže věřit, že jde o vybraný výkvět lidstva vhodný pro úkoly podobného ražení. To za prvé. Za druhé, scénáristé si vypomáhají tunou zkratek, nelogičností a vyložených pitomostí, kdy jedna scéna často popírá předchozí. Tak například, na ISS (alespoň na té reálné) se opravdu žádný příklop neotevírá zvenku. Když jsme u téhle scény, když už se chtěla velitelka obětovat, proč se prostě neodstrčila i s "Calvinem" (nebo jak mu to říkali) do volného prostoru. Nebo, jestliže vypustili z modulu Zarja vzduch, jak to, že se v něm pak vesele pohybují bez skafandrů či dýchacích přístrojů. No a co měla znamenat scéna střetu palubního Japonce se Sojuzem, to už jsem v nějakém komentáři zaznamenal, že nejsem sám, kdo tak úplně nebyl v obraze, co že se to vlastně dělo. Calvin nemá dost síly protrhnout rukavici v izolaci, ale dokáže zlomit ocelovou elektrodu a použít ji jako skalpel. "Jak jsou malý, tak jsou chytrý," řekl by Pankrác a děd Vševěd by dodal "nejhorší ze všeho jsou trpaslíci, ti vám vlezou úplně všude." A pak ta následnost. Nejdřív jakože umíráme, a pak jakože si vzpomeneme "nojo, dyť jsou vlastně na palubě dvě jednomístné záchranné kapsle." Přitom měla stanice fungovat jako "firewall", tedy v případě úniku organismu z izolace se nemělo nic dostat dolů na zem. A tak dále. Vedle toho film trpí nedostatkem zájmu o své postavy. Asi polovinu z nich pořádně nepředstaví (nejsou to nezbytně ty, které odejdou na pravdu aliení jako první), některé odchody jsou vyloženě scénáristická svévole a na jakože překvapivý konec si musí člověk trpělivě počkat notně dlouho, přitom kdo v životě viděl aspoň jeden film, tomu musí bejt jasný, co se skrývá v záchranné kapsli, která to dotáhla na vodu. No prostě film na hledání logických chyb jako dělaný. Přitom by stačilo tak málo. Trochu při psaní scénáře myslet. Možná jsem vyslovil protimluv, když "myšlení" považuju za "tak málo", ale bylo mi nedávno řečeno, že prý jsem v pohledu na lidstvo optimista. To čubrníte co.

    • 18.3.2017  00:11
    M*A*S*H - Co bylo potom (TV seriál) (1983)
    *

    Kdysi v dávných devadesátkách, když prvně skončil celý MASH, začal tento seriál. Viděl jsem asi deset dílů, holt setrvačnost je mrcha. Zatímco z MASHe si i bez stálého opakování pamatuju něco ze všech více než 250 dílů, z tohoto si pamatuju pouze německého vojáka předstírajícího, že je Američan, a jeho Käse.

<< předchozí 1 2 3 4 19 36 54 71
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace