Raziel_cz

Raziel_cz

Martin Paytok

Česko

Twitter: MartinPaytok

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 12 24 35 46
    • 23.8.2020  13:55

    Audiovizuálně podmanivý malý horor, který umě propojuje znepokojivost a chladné násilí Fincherova Zodiaka s estetikou Texaského masakru (nebo toho, co si všichni myslí, že viděli v Texaském masakru). Má to co říct o umění a říká to sice mnohem brakovější, ale také mnohem stravitelnější a především zábavnější formou než třeba Begosův Bliss. A že to má perfektní kameru a soundtrack taky není na škodu. Tohle se Baruchelovi zkrátka povedlo. Doufám, že i do budoucna plánuje dál režírovat – a ideálně se samozřejmě držet žánru.

    • 7.7.2020  18:12

    Výukové video, ve kterém vám banda milionářů povídá o tom, jak je to blbý bejt chudej. A mechaniku praní peněz skrz off-shore společnosti to stejně moc jasně nevysvětluje. Soderbergha mám rád, ale tohle bylo velký špatný.

    • 4.7.2020  19:44
    Duel (TV film) (1971)
    ****

    Arizonské Čelisti. Na začátku se to rozjede, a už to nezastaví (hey-oh!). Pasáž s motorestem úžasně channeluje Hitchcocka a zbytek filmu je čistý thriller. I přesto, že v jedné dost podstatné části podrazí napětí nohy soundtrack (což mi ostatně přijde jako neduh více Spielbergových filmů), a ne úplně bombastický konec tomu toho nejde moc vytknout. Snad jen ty voiceovery. Ale Dennis Weaver si i ty dává jak pán. Z hororů s auťáky určitě povinnost.

    • 20.6.2020  14:43

    "I thought you was my friend. I thought we was partners." Čistý thriller, do kterého je zabalena spousta velkých myšlenek. Adrenalinová tour de force Voighta i Robertse (který toho Oscara vážně měl dostat), jež vám nedá vydechnout od rozjetí vlaku až do poetického finále. Pasáž s helikoptérou to sice na chvíli stáhne do béčkovějších vod, ale jinak je to něco, co bych pod nálepkou Golan-Globus fakt nečekal. Nejlepší nedoceněný film.

    • 19.6.2020  20:56

    Taková celovečerní epizoda Zóny soumraku. V první polovině možná trochu moc roztahaná a ve finále možná příliš rychle useknutá, nicméně velmi efektivní, co se týče paranoidní atmosféry, hororových sekvencí (siluety za okny jsou stuff of nightmares) a překvapivého rozuzlení. Hitchcockovská technika thrilleru, kdy má divák víc informací než hrdina, sice – alespoň při prvním zhlédnutí – nefunguje úplně dokonale, protože vztah si k šerifu Gillisovi vytvoříte spíše až díky dvěma odhalením na konci (z nichž to první možná ne každý postřehne, ale ve skutečnosti je ještě mnohem děsivější než velký zvrat), ale napětí každopádně prospívá i tak. Nečekal jsem to, ale líbilo se mi to ohromně – což by mě ale u filmu, pod kterým jsou podepsaní Shusett a O'Bannon, asi překvapovat nemělo.

    • 14.6.2020  18:14

    Svižná buddy cop kriminálka s přímočarým dějem, sympatickými charaktery a spoustou hlášek, humoru a dobré muziky. Je mi jasné, že s předlohou to asi kdovíkolik společného mít nebude, ale Spenserova odpadlíkovská mentalita mi sedne. Doufám, že to nezapadne – moc rád bych viděl dalších pár dílů.

    • 14.6.2020  12:14
    Samuraj (1967)
    ***

    Otrocky detailní hitmanovská/policejní procedurálka, zaměřená na stereotyp a rutinu obou profesí. Skvěle natočená, ale ve druhé polovině nesmyslně padající do propasti nelogických zvratů – snad to byl pokus ozvláštnit přímočarý děj, ale ten byl sám o sobě dostatečně nosný. Le Cercie Rouge je od tohohle neskutečný skok nahoru.

    • 13.6.2020  17:39

    První půlka není sice zrovna subtilní s věcmi, které se snaží říct, ale přesto je to velmi elegantní, poutavá, zábavná a procítěna pocta významným černošským osobnostem. Potom zhruba v půlce přijde ta nejvíc traumatická věc, co jsem kdy viděl (z toho, co jí předchází, sice absolutně pozitivně poznáte, k čemu to povede, ale stejně). A potom to z nějakého důvodu ještě hodinu pokračuje – a pořád to není zrovna subtilní, což by bylo v pohodě, jenže už to není ani elegantní, poutavé nebo nedejbože zábavné. Nejzajímavější z protagonistů se změní v naprostého kokota, vedlejší postava z úvodu se znovu vynoří zmutovaná v bondovského záporáka, začne to pravidelně bourat čtvrtou zeď a vůbec celé je to jenom nucená objížďka k předem jasné pointě (která je tedy předem jasná hlavně proto, že se to k ní dostává tak dlouho) a neuspokojivému akčnímu finále, kdy už je vám úplně jedno, jak to skončí, jenom když to skončí. Jako nositel poselství asi dobrý, jako film 50 %. Svým způsobem mi to připomnělo Bullet in the Head – akorát že Bullet in the Head je samozřejmě skvělý od začátku do konce. Od Spikea Leeho bych doporučil spíš předloňského BlacKkKlansmana.

    • 13.6.2020  12:44
    Becky (2020)
    **

    Vystřídali se na tom tři scenáristé a každý očividně psal úplně jiný žánr. Být to s trochou nadsázky braný erkový Sám doma/v lese, mohla to být zábavná exploitační řezničina. Jenže se to až na nůžtičkovou operaci bere smrtelně vážně, čímž vzniká divný paradox mezi vynalézavou hip hrdinkou (která není ani vynalézavá, ani hip) a naprosto chladně prezentovaným násilím a z výsledku spíš než zábavný večer máte pocit, že potřebujete sprchu. O faktu, že to nemá žádnou strukturu a že se to nemůže rozhodnout, jestli být obráceným slasherem, home invasion nebo dramatem o napraveném nacistickém kultistovi, a že to tedy pro jistotu zkouší všechno a všechno stejně neefektivně, nemluvě. A o věcech, co postavy vypouštějí z úst ne proto, že by to sedělo k situaci, ale protože si scenáristé mysleli, jak to zní cool, radši taky ne. Kevin James s plnovousem a svastikovým Voldemortem v některých scénách překvapivě hrozivý, ale bohužel naprosto ztracený ve filmu bez jakéhokoliv řádu, stylu či invence. Mordy sice dobrý, ale i ty jsou bez nápadu. Ale plakáty pěkný, no.

    • 6.6.2020  10:31

    Trochu ostřejší drama/černá komedie (žádná řachanda, ale stejně) z pohledu lidí na okraji. Neurazí (nebo možná jo, ale to už musíte bejt fakt přizdisráč), ale ani nic extra nepřináší. Což je škoda, protože jsem přesvědčený, že to mělo potenciál dostat se na úroveň Kober a užovek – jenže na to tomu chybí asi tak dvacet minut character developmentu, který by připravil půdu pro co mohly být fakt silné momenty (národní hrdina, otec na balkoně...) nebo vůbec vytěžil motivy, co jinak nikam moc nevedou (vztah otce a matky, Psychounova závislost, bratr...), a důmyslnější děj. Vadila ta vážná zvuková stopa, co spustí hned na dvou místech a ani na jedno se nehodí, a závěr (měli to utnout nástupem do auta), ale určitě nelituji, že jsem to viděl. I když jak už napsalo mnoho jiných – MOST! je prostě lepší, no.

    • 31.5.2020  19:19

    Obsahuje lehké spoilery. Trpím podivnou fascinací irskými horory, takže jsem na tohle byl zvědavý, ale čím blíž závěru, tím byl bohužel můj názor víc a víc negativní. Je to pěkně natočené, herci jsou v pohodě (potěšil velmi umírněný Dougray Scott), zápletka sice standardní, ale funkční izolace-nákaza-paranoia – to na mě funguje vždycky. Problém je, že Neasa Hardiman je mnohem lepší režisérka než scenáristka. Potlačit pochyby o fanatické pověrčivosti námořníků ještě není tak těžké, ale právě ta funkční izolace-nákaza-paranoia se vůbec nevyvíjí plynule, ale ve skocích bez pořádného buildupu, a což vás pokaždé z děje spolehlivě vytrhne. Na druhou stranu ale pořád ještě ne tak hrozně rušivé jako to, co postavám ve vypjatých momentech leze z pusy. A zatímco na začátku vás přes IQ klepne jenom kapitánova wtf pobídka, aby se hlavní hrdinka šla potápět za neznámou věcí, která rozežírá loď zvenčí, ve dvou třetinách už máte pocit, že půlka posádky by radši měla být zbavena svéprávnosti... což tedy trvá jenom do závěru, kdy se ukáže, že jsou idioti úplně všichni. A nejhorší je, že vy sice obvykle chápete úmysl dostat tam specifickou krizi (např. dostat se na pevninu a zachránit umírajícího člena posádky vs. nechat umírajícího člena posádky umřít, ale aspoň neriskovat, že nakazíme další lidi), ale obě strany konfliktu pravidelně argumentují naprosto bezcitně a nesmyslně (a nikoho ani nenapadne doplout poblíž přístavu a nechat pobřežní stráž zavolat CDC). Což by mě takhle zpětně asi nemělo překvapovat, nakolik se tu víc věcí (ztráta vysílačky hned na začátku) děje jenom proto, že to situace vyžaduje a nikdo nepřišel na to, jak to provést trochu přirozeně (loď se zastaví na místě a z nějakého důvodu neupevněná vysílačka spadne – ke všemu proti setrvačnosti). Záběry na moře jsou fajn, ale na napětí a atmosféru třeba Carpenterovy Mlhy si to ani nesáhne. O letošním Underwater nemluvě.

    • 31.5.2020  11:27

    Je to jako flashbacková epizoda Akt X režírovaná Stevenem Spielbergem – v tom nejlepším slova smyslu. Sympatické charaktery, jistá kamera, podmanivá muzika, konspirační zápletka, hutná atmosféra a přetrvávající pocit, že jste na hranici objevu, který může být tou nejúžasnější věcí na světě... nebo, jakmile překročíte určitou hranici, tou nejhorší. K tomu naprosto excelentní přechody mezi hřejivými interakcemi hlavních hrdinů, nadšení pro dobrodružství a hororovými buildupy a jejich nečekanými vyústěními, všechno směřující k poetickému a vizuálně strhujícímu finále. Úžasný film.

    • 30.5.2020  16:26

    Technicky je to jeden ze dvou filmů, ve kterém si spolu zahráli Peter Cushing, Christopher Lee a Vincent Price. Realita je ale taková, že všichni hrají vedlejší postavy (Cushing je na plátně asi minutu, Lee ne o mnoho déle a Price výrazněji zasáhne do děje až v závěru) a jenom dva z nich (Lee a Price) se v nějaké scéně potkají. Většinu stopáže přes poutavý plakát sledujete Alfreda Markse a Christophera Matthewse – a oba odvádějí skvělou práci, jenom prostě budete zklamaní, pokud jste se těšili na koncert tří legend. Zápletka sama o sobě není ani tak chaotická, jako že spíš dost dlouho trvá třem příběhovým rovinám se protnout. To protnutí ale dává perfektní smysl a vysvětlí úplně všechno, takže podle mě si v tomhle ohledu film spíš než kritiku zaslouží uznání, že dovede být nepředvídatelný až do konce. Za co si zaslouží uznání podstatně méně, je, že linie s pronásledováním vraha, která dostala o nepřeberně víc prostoru než dvě zbylé, je ta nejnudnější. Ne proto, že by byla nezajímavá, ale proto, že v ní zase nejvíce prostoru dostala zbytečně natahovaná akční pasáž, jež (alespoň z dnešního pohledu) funguje jedině jako dokonalý nárazník ději a způsobuje, že i při devadesátiminutové délce snímek působí utahaně. Výsledek je vlastně přesně takový, jak se od adaptace pozdně šedesátkového morzakoru vydaného pod sdíleným pseudonymem dalo čekat: not great, not terrible. Ale kvůli nešťastné propagaci přes trio Cushing-Lee-Price bude Scream and Scream Again navždycky jenom "ten druhý – a mnohem horší – film", ve kterém si tihle pánové spolu zahráli. Což je trochu škoda, protože o tomhle on nakonec vůbec není.

    • 1.5.2020  16:50
    Arkansas (2020)
    ****

    Klobouk dolů. Sice jsem se na to těšil, ale že Clark Duke přijde s takhle jistým a osobitým debutem, jsem vážně nečekal. Poklidným tempem, rytmem dialogů a prací s tichem (a pochopitelně účastí Vince Vaughna) mi to nejvíc připomínalo filmy a knihy Craiga Zahlera, především Dragged Across Concrete. Má to správně jižansky bizarní zápletku, zajímavé charaktery i strukturu, funguje tomu napětí, humor i zvraty a umě to úročí připravené motivy ("Nechcete koupit mrtvolu?") – zkrátka jestli máte rádi kriminálky ze zapadákova jako Hap and Leonard nebo Justified, Cormaca McCarthyho, Joea R. Lansdalea nebo i Kena Bruena, je tohle jasná volba. Jdu si koupit knihu a doufám, že se Duke v žánru natočí ještě spoustu dalších filmů. Tohle byla fakt pecka.

    • 26.4.2020  19:18

    Film, ve kterém Chris Hemsworth zabije chlapa jiným chlapem. Hodina a tři čtvrtě prakticky nonstop drsné, brutální akce v přelidněných ulicích exotické Dháky. Scenáristicky je to sice celkem předvídatelný standard, který nevyrukuje s ničím novým, ale filmařina je na úrovni Černého jestřábu a akční scény na úrovni Johna Wicka nebo Atomic Blonde – skvělé choreografie, spousta one-take pasáží, každou ráno skoro cítíte, mwah! Kaskadéři přebírající režisérské otěže ftw. Takhle měl vypadat poslední Rambo.

    • 19.4.2020  17:35
    Templář (2011)
    ***

    První půlka je svižná, přímočará men-on-a-mission akčńárna. Druhá půlka je utahané čekání, až ti Francouzi konečně přijedou, které bůhvíproč ovládla podzápletka o nadržené šlechtičně. Ale pár na pár bitev a dojemných i vtipných momentů se taky dostane, takže je to snesitelné. Co je snesitelné o poznání méně, že ty bitvy jsou stylem plně poplatným roku 2011. A přestože kameraman trpěl méně pokročilým parkinsonem a střihač disponoval menší zásobou kokainu než kolegové od Taken nebo Quantum of Solace, pořád je to slušný stihomam. A ohromná škoda, protože herci/kaskadéři měli zcela očividně nacvičenou choreografii, která mohla být v kombinaci s jaksepatří brutálními efekty fakt super. Takhle vás z toho sice nejspíš nerozbolí hlava, ale pořádně si užijete jenom to druhé. James Purefoy ve formě ze Solomona Kanea tomu jako templářský stroj na zabíjení každopádně kraluje, Brian Cox si takhle moc užil snad jenom Red a Jasona Flemynga a hlavně Vladimíra Kulicha jako (opět oholeného) vůdce vikingů je vždycky radost vidět. Nebýt té kamery (a desaturovaných barev), klidně bych to – už díky tomu Kulichovi – doporučil jako double feature s McTiernanovými Vikingy. Takhle ale důvodů, proč na Ironclad koukat, když žijeme ve světě právě s těmi McTiernanovými Vikingy, zase tolik není.

    • 18.4.2020  13:31

    Bezútěšné atmosféře rozhodně prospívá černobílá a evropské kulisy, ale jelikož upíři v tomhle filmu jsou spíš zombie a prakticky pro protagonistu nepředstavují nebezpečí, není to bohužel prvních třicet čtyřicet minut moc napínavé. Mnohem zajímavější to ovšem začne být, když nastoupí flashbacky a celá ta věc se šířícím se virem, který může nebo nemusí měnit lidi na upíry, reakce hrdinů na tohle zjištění a depresivní způsob, jakým se s ním společnost pokouší bojovat (což bylo extra zvláštní, jelikož jsem si nejdřív vůbec neuvědomil, že se chystám koukat na film o epidemii uprostřed epidemie). A potom samozřejmě přijde skvělý zvrat, předcházející závěrečné akční pasáži a ještě mnohem depresivnějšímu vyvrcholení. Není to nejlepší film na světě, ale rozhodně má i dnes co říct – ať už jako moderní variace poeovského hororu, nebo jako alegorie toho být outsiderem. A potom je tu samozřejmě fakt, že takových 98 % stopáže kamera sleduje Vincenta Price. A to je myslím argument úplně nejsilnější.

    • 14.4.2020  11:51
    Cursed Films (TV seriál) (2020)
    ***

    Série s nekonečným potenciálem a zavádějícím názvem. Jakékoliv kletby a pověry jsou většinou těžkopádně přeglosovány hned na začátku a místo toho se to věnuje věcem typu jak Vymítač ďábla ovlivnil život Lindy Blair nebo smrt Heather O'Rourke. Přistupuje to k věcem skoro výhradně ze sociologického hlediska – nebo se to o to aspoň pokouší, ale na ploše pětadvaceti minut to holt nemá dost prostoru ty jevy plně rozebrat – a spíš než dokument o nadpřirozenu nebo víry v nadpřirozeno je to tedy taková 13. komnata lidí, co měli něco společného s některými z nejslavnějších hororových filmů. Forma je dost volná, nemá to jasně daný směr a klidně to skočí od toho, jaký je Friedkin tyran, k ukázkám opravdového exorcismu (asi nejzajímavější část, která by si ale zasloužila vlastní, mnohem delší dokument), takže ve výsledku je taky dost těžké v tom najít, co se to snaží říct. A to, co se to snaží říct, kromě toho, že to nemá moc společného s kletbami a pověrami, obvykle bohužel nemá ani moc společného s těmi filmy. Na druhou stranu, i ta 13. komnata lidí, co měli něco společného s některými z nejslavnějších hororových filmů, je zajímavá, díky té zmíněné pětadvacetiminutové ploše to nemá šanci nudit a po technické stránce si to nezadá s dokumenty od Netflixu. Jenom by bylo hezké, kdyby se to nevydávalo za něco jiného. | UPDATE: Epizoda o Omenu je přesně to, čím tenhle seriál měl být celou dobu – soustředěnou studií divných okolností týkajících se určitého filmu. Vyjadřují se k nim lidé, co na něm pracovali (dokonce možná přijde i Richard Donner), pedagogové a autoři zabývající se fenoménem víry v nadpřirozeno a funkcemi mozku a samozřejmě i praktikující okultisté. Snad se zbývající díly ponesou spíše v tomto duchu, než ve stylu prvních dvou.

    • 12.4.2020  16:11

    "I am reliable. I'm a very good listener. And I'm extremely funny." Samoúčelná, protiřečící si slátanina s asi tak stejně dírami jako Genisys a stejně zoufalá jako scenárista snažící se vysvětlit, jak to, že si ženská žijící s terminátorem nevšimla, že žije s terminátorem. Bez napětí, bez atmosféry a bez emocí, zato s tuctovou hrdinkou (jejíž charakterový arch je být vyděšená/náhodně pronášet motivační proslovy) a superhrdinsky megalomanskou digibordeloidní akcí, na kterou tvůrci nejenže neměli dost peněz, takže vypadá dost béčkově, ale navíc ji ovládly closeupy a je tak hekticky sestříhaná, že i kdyby na ni dost peněz měli, stejně si ji neužijete. Tedy kdyby vás jako superhrdinsky megalomanská digibordeloidními akce v kontextu terminátora vůbec brala. O tom, že terminátoři nic neváží, skáčou salta jak čamrdy, létají kilometry, případně plavou nemluvě. A o tom, že dvě části hlavního kvartetu jsou tu úplně zbytečně jakbysmet. Jinak tady samozřejmě opět máme budoucnost bez Skynetu... ve které lidi sice taky holokaustuje AI, ale je to úplně jiná AI. Která se chová stejně. A taky vyrábí terminátory. A opět tady máme i remix "I'll be back!", utržených rukou a všech těchhle skopičin. Gabriel Luna překvapivě solidní, hlavně proto, že neSkynet konečně zase vyrobil infiltrační jednotku opravdu schopnou se někam infiltrovat (mimochodem, chlastací hra: dejte si panáka pokaždé, když Rev-9 rozbije čelní sklo auta, náklaďáku, helikoptéry nebo letadla). Nejhorší postava překvapivě neuvěřitelně otravná Sarah Connor, nejlepší podle předpokladu (a přestože patří k těm dvěma zbytečným postavám – v podstatě je tu jenom proto, aby aspoň někomu fungovaly vtipné hlášky) Carl. Chtělo to mnohem menší měřítko bez nonstop akce a aby to bylo jenom Grace nebo Sarah a Dani (když už tam nemůže být ten John) vs. Rev-9. Tohle se tak strašně snaží být Avengers (i v rádoby zábavných dialozích), až to mlátí dveřma. A vůbec to tomu nesluší. A ta nucená pointa ("Nemáš porodit žádného muže, který by zachránil lidstvo..."), kterou vás to bez jakékoliv subtilnosti a inteligence mlátí po hlavě (kdyby vám jako od začátku nebyla jasná) už vůbec ne. Nu což. Člověk by si taky myslel, že po 35 letech protagonisté konečně přestanou na terminátory střílet z pistolí, nebo že si budou pamatovat, že T-800 má v sobě nukleární reaktor – a ono taky ne. Tim Miller se může jít bodnout i se svými výkřiky na Twitteru. Smiřte se s tím, že tahle značka má jenom dva dobré díly a nechte ji konečně bejt.

    • 7.4.2020  00:57

    Film pro fanoušky seriálu. Nakonec, ono je to lautr to samé, jenom jsou výzvy proloženy skeči a rámovány deseti minutami příběhu o tom, jak Jokeři jedou na párty s Paulou Abdul. No a jinak je tam úplně všechno, co čekáte – kočky, Salův táta, Jaden Smith, hasiči, Murray v tangách, Joey Fatone, softcore porno Brianových rodičů... Joe v jeskyni je to nejlepší, co kdy v Impractical Jokers bylo, a navíc se dozvíte, co Murr dělá po nocích. Takže jo, pro příznivce seriálu jasná volba. Ale kdo jiný na to taky bude koukat, že jo.

    • 4.4.2020  12:44
    Pod vodou (2020)
    ****

    "We're not even supposed to be down here." Underwater je (kromě nejvíc self-explaining názvu ever) boží! Co do estetiky cituje prvního Vetřelce (a kamerou a lokacemi občas i druhého) a klaustrofobní horor, těžící ze strachu z neznáma tomu funguje efektinvěji než Marshallovu The Descent. Takže jo, je to boží a taky napínavé a záchvaty paniky vyvolávající, pravidelně to dávkuje brutální holy-shit-we're-fucked momenty, beznaděj protagonistů je hned od začátku skoro hmatatelná a všechno to graduje až do chvíle, kdy aby se zachránili před jistou smrtí, musejí ti protagonisté navléknout nespolehlivé skafandry a ujít nepředstavitelnou vzdálenost temnotou tam venku. A pak se to bohužel zvrhne do nepřiznané, ale natolik očividné vykrádačky The Wake od Scotta Snydera, že se divím, že se Vertigo ještě nestihlo začít soudit. Což by z diváckého hlediska nebylo tak zlé, kdyby si to odpustilo velkolepé explozivní finále (hlavně proto, že velkolepá explozivní část, co dorazí před velkolepým explozivním finále, je nejvíc panický záchvat vyvolávající holy-shit-we're-fucked moment ze zmíněných holy-shit-we're-fucked momentů a už ho nic nemohlo trumfnout). A kdyby to po všech těch legitimně úžasně natočených částech z interiérů nezačalo zbytečně moc spoléhat na CGI. Na druhou stranu, ani tahle část filmu nijak neurazí. A i když třebaže není tak skvěle udělaná, ani tak hororová, dovedete si ji – byť z trochu jiných důvodů (a pokud máte rádi Lovecrafta) – užít. A jo, rozhodně bych byl pro, aby zůstalo u survival hororu a strachu z neznáma a abychom nikdy přímo neviděli, co tam venku vlastně je. Ale i takhle je to sakra dobrej film a efektivní horor s budgetem, jaký zase dlouho neuvidíme. Chvála Cthulhu za to.

    • 3.4.2020  20:03

    "It's not a fucking bow and arrow! It's a crossbow. I'm not twelve." Volné pokračování Suicide Squad, které je přesně tím, čím Suicide Squad být měla – stylizovaným R-rated akčňákem ve stylu Útěku z New Yorku, jenž se nebere příliš vážně, ve kterém jsou antihrdinové skutečně antihrdiny, co se místo zachraňování světa ženou za ukradeným diamantem, a kde i ikoničtí záporáci z komiksů mohou umírat při fantabulózních přesdržkách. A jo, sice to místy (hlavně tedy v první polovině) trochu moc tlačí na pilu, aby to mohlo být DCčkovským Deadpoolem, a toho voiceoveru je tolik, až jsem z toho byl ještě dvacet minut před koncem nervózní, že to snad ani není film – ale v těch dvaceti minutách před koncem se něco seplo, všechno do sebe zapadlo, zúročilo to všechno, co si to do té doby připravilo, a v grande finale se tak z toho stal víc uspokojivý film, než mnoho jiných filmů. Jediný výraznější problém díky tomu mám s Rosie Perez a Jurnee Smollett-Bell, což prostě nejsou herečky, které by dokázaly obstát vedle kádrů jako Margot Robbie, Mary Elizabeth Winstead (Huntress je opravdový klenot) a Ewana McGregora. Opravdu doufám, že se Birds of Prey (oukej, dva problémy, mělo se to jmenovat Harley Quinn) dočkají comebacku na streamovacích službách, protože tohle je jediná část DCEU, co si zaslouží legitimní sequel.

    • 8.3.2020  11:35

    Mělo se to jmenovat Jim Gordon a mělo to vypustit skoro celého Batmana a rozhodně všechnu Catwoman. Šedesát minut otravných voiceoverů (jako sorry, ale co takhle vyprávět obrazem, když máme to filmové médium?) a nejprovařejnějších batmanovských klišé (samozřejmě opět nechybí smrt rodičů) – v hezké animaci, ale stejně. Gordonova linie o tom, že všichni gothamští policisté jsou masoví vrazi, možná není moc uvěřitelná, ale funguje aspoň v tom ohledu, že vykresluje Gordona jako člověka se sice jasným morálním kompasem, ale stejně chybujícího a občas s dobrým úmyslem dělajícího ne úplně dobré věci. K tomu je ale z nějakého důvodu přilepena úplně zbytečná část o tom, jak Bruce Wayne (jehož batmanovské tajemství ostatní postavy samozřejmě odhalí během dvou minut) neustále dostává přes držku (a pak předběhne automobil, protože... běží po střechách?) a ještě zbytečnější část s Catwoman, která vypadá jako chlap a... jednoho dne se prostě rozhodne stát se z prostitutky zlodějkou a nemá vůbec žádný vliv na cokoliv. Sam Liu už si sáhl na podstatně lepší příběhy.

    • 7.3.2020  12:37

    Začalo to výborně, ale bohužel to relativně brzy rozbředlo do méně zábavného klonu Evil Dead. Což tedy neznamená, že by to bylo špatné – naopak. Ale v těch bezmála dvou hodinách je prostě příliš mnoho prostojů a příliš málo démonů. Všechna čest za to, že se Tjahjanto pustil do vlastně dost oldschoolového hororu, ale od řezníka, co nám přinesl The Night Comes for Us, bych čekal trochu vyšší level. Už ze samotného hlediska věcí inspirovaných Evil Deadem si znovu raději pustím Alvarezův remake. A jasně, Tjahjanto asi nepracoval s takovým rozpočtem, ale stejně – v paralelním vesmíru určitě existuje kratší, dravější a krvavější verze. Rozhodně jsem ale zvědavý, jestli nastal nějaký pokrok s druhým dílem. A jestli končí s hlavní hrdinkou ve středověké Indonésii.

    • 7.3.2020  12:25
    Zmizení (2005)
    ****

    Tak čistý noir, jak to jen jde, s jazzovým soundtrackem, pomalejším tempem, úzkostnou atmosférou a všemi motivy a archetypy, které od čistého noiru čekáte – postavy s morálkou křivější než skolióza, vraždy, drogy, války gangů, femme fatale a samozřejmě tvrďácky detektiv, který nikdy nejde pro wisecrack daleko. Jenom to jsou všichni teenageři a celé se to odehrává v prostředí střední školy. A je to fakt divné a nevím, proč tohle rozhodnutí padlo – snad kromě toho, abychom občas mohli dostat vtip v podobě baráku plného náctiletých gangsterů, mezi nimiž pendluje matka drogového krále se džbánkem džusu –, ale těžko to tomu vyčítat, protože jinak je to jako číst některého z klasiků žánru. Rozhodně doufám, že se k tomuhle žánru Johnson někdy (třeba až dotočí pokračování Knives Out) zase vrátí. A že třeba přihodí i nějaké ty kabáty a klobouky.

    • 1.3.2020  01:28
    Gentlemani (2019)
    ****

    Guy Ritchie po dvanácti letech zpátky u toho, co mu vždycky šlo nejlíp – londýnské gangsterky. A jo, i po těch dvanácti letech je to ten samý mustr, co otáčí už od Sbal prachy a vypadni... ale ten mustr pořád funguje a Ritchie je pořád mistr groteskních postav, rytmických dialogů a bizarních příběhových zvratů. Farrellův kouč by si zasloužil spin-off a Hugh Grant je ďábel a fakt, že většinu kariéry strávil zaškatulkovaný v romkomech, je největší tragédie filmového průmyslu. Nejzábavnější a scenáristicky nejuspokojivější film za hodně dlouhou dobu.

    • 1.3.2020  01:15
    Guns Akimbo (2019)
    ****

    Wanted na kokainu. Videoherní punkový nářez s vaughnovskou stylizací, bekmambetovskou akcí a raimiovskou kamerou. A neveldinovsko-taylorovskou energií, anarchistickým přístupem a zábavnou amorálností. Od Howdena jsem čekal mnoho. Ale nedoufal jsem v takhle mnoho! S Lynchovým Mayhemem skvělá Samara Weawing Double Feature. Těším se na Deathgasm 2!

    • 23.2.2020  02:01
    Slunovrat (2019)
    **

    Mrtví příbuzní, afektovaná hrdinka, nazí důchodci a spousta jekotu a zírání – už podruhé. Musím tomu nechat, že na rozdíl od Hereditary mi tady umírající lidé nepřišli vtipní, takže to je asi plus. Oproti Hereditary to má ale taky dvacet minut stopáže navíc, mnohem rozbředlejší děj a chybí tomu jakákoliv aspoň trochu sympatická, inteligentní nebo proaktivní postava, takže to je zase mínus. Na jednu jednu stranu je fakt, že aby vás někdo s ksichtem Vilhelma Blomgrena úspěšně nalákal do Švédska studovat izolované komunity a vám nepřišlo divné, když se vám začnou ztrácet kamarádi, musíte být dost specifický charakter. Na druhou stranu, pokud se hrdinům dějí špatné věci bez toho, aby se s tím hrdinové vůbec snažili něco dělat, je to jenom frustrující torture porno. Z toho, že to má lepší hodnocení než Dan Stevens s břitvou, je mi dost smutno.

    • 15.2.2020  18:46

    Jestli se nepletu, tak od Gordonova Dagona první přímá celovečerní adaptace Lovecrafta, která a) měla rozpočet, b) šla do kin. A která je – oproti Gordonově Dagonovi – opravdu dobrá. Richard Stanley tomu určitě dodal umělečtější prvky, ale především vizuální. Jinak je to na Lovecrafta vlastně až překvapivě přístupný, zábavný a rychle odsýpající horor. Krásně natočený, strhující na pohled, plný groteskních monster (srovnání s Carpenterovou Věcí rozhodně nejsou zcestná) a seriózně napínavých situací. A s dobře vytěženým Cagem. Drobné výtky mám jenom ke scénáři: (Velmi lehké spoilery k prvním pěti minutám) Metaforou, jíž se to snaží být, se to sice snaží být úspěšně, ale nepřijde mi, že by její existence dělala film fundamentálně lepším. Nelogická studna (a nadto nevyužitý setup s brýlemi). Nevytěžený potenciál čarodějnictví jedné z postav. (Konec spoilerů.) Myslím, že ukrutný hype Color Out of Space ve výsledku spíš ublížil... ale ten výsledek je pořád hrozně super. Další na řadě je The Dunwich Horror a po něm ještě jedna neoznámená adaptace (fingers crossed pro The Shadow over Innsmouth). Budu napjatě očekávat oboje.

    • 15.2.2020  01:26
    VFW (2019)
    ****

    "I don't know about this murder. Could be manslaughter. He came in with a big damn ax." Assault on Precinct 13 feat. The Expendables aka čím měl být poslední Rambo. Úchvatná souhra zářivých neonů, barevných světel a dlouhých stínů, 16mm filmu, synthové muziky a grindhousovského násilí; zkrátka Begos v nejlepší formě – a s pěkně kompaktním scénářem od někoho jiného, takže to nikde nedrhne. V hlavní roli šest matadorů, které příznivci akce a hororu znají ze všech svých oblíbených věcí, jedna sekyra a nekonečná zásoba zábavných hlášek a melancholických dialogů. William Sadler si celou tuhle krvavou show právoplatně urval pro sebe. Tady není co řešit. Skoro určitě záležitost, co bude figurovat v mé top 10 2020.

<< předchozí 1 2 3 4 12 24 35 46