Raziel_cz

Raziel_cz

Martin Paytok

Česko

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 21 30 40
    • 6.1.2019  12:20
    SuperGrid (2018)
    ****

    Postapo od tvůrců WolfCopa? To mohlo dopadnout jedině dobře. A dopadlo! Možná ne příběhově – snaží se to být mix Road Warriora, Smrtonosné zbraně a... čehokoliv, v čem lidé umírají na nevyléčitelnou nemoc, a ani jedno se tomu moc nedaří a na konci to jde z klišé do klišé, ale nahoru to vynáší dvě věci: akce a svět. Akční scény Lowell Dean umí, takže tady žádné překvapení. Přestřelek je hodně, jsou přehledné, jsou krvavé a jsou zábavné, takže super. Ale že s tak nízkým budgetem zvládne dát dohromady zajímavé postapo kulisy, to bych nečekal ani náhodou. Opět to míchá dohromady několik věcí – krom toho Road Warriora třeba Land of the Dead a Deus Ex –, ale tohle funguje a vůbec by mi nevadilo se do tohohle světa vrátit. A pak jsou tu samozřejmě herci. Marshall Williams je sice trochu otravný, ale naštěstí má vedle sebe celou dobu WolfCopa Lea Fafarda osobně a to je jiná liga. Jonathan Cherry jako záporák by klidně mohl zaskočit do GTA V za Stevena Ogga a pokud bych ještě nebyl zamilovaný do Amy Matysio, teď už by to bylo nevyhnutelné. Naprostá spokojenost.

    • 6.1.2019  12:02

    Smrtonosná zbraň 2, 3 a 4 předtím, než vůbec nějaká Smrtonosná zbraň vznikla. A rovnou ve filmu, který v éře buddy komedií působí skoro postmoderně. Tohle není film o dvou rozdílných osobnostech, co se sebou musejí vyjít. Tohle je film o dvou špatných policajtech, co spolu vychází od začátku, což nastavuje zajímavé zrcadlo hlavně filmům, co ještě nestihly vzniknout. A hlavně to pokládá otázku: Může to fungovat? Může! A je to sakra prdel! Hines a Crystal mají úžasnou chemii (škoda, že se nechtěli vrátit pro pokračování), hlášky jsou vtipné, situace šílené, akční scény parádní a zápletka ve své jednoduchosti skoro geniální. A že jsou v hlavních rolích herci na ty role očividně příliš mladí, tomu přidává ještě humornější vrstvu. Jeden z nejvíc nepochopitelně podhodnocených filmů.

    • 6.1.2019  11:53
    Excalibur (1981)
    ****

    Pro mě bude vždycky ultimátní adaptace artušovské legendy Merlin se Samem Neillem, ale sakra, tohle je tak krásná verze, že ani nevím, kde začít. Takže ani nikde nezačnu – je to prostě všechno perfektní. Herci, kostýmy, kulisy, výprava, hudba, kamera... Ale nejvíc mě asi uchvátil styl vyprávění. Je to takový sestřih toho hlavního z původního příběhu, takže příběhy vedlejších postav padají za oběť koncentraci na Artuše. Ale film má díky tomu rychlé tempo a ty dvě hodiny i díky tomu, že se nebojí prostě hodit zatmívačku a poskočit o deset let dopředu, utečou jako nic. Jediné, co mi vadilo, je, že z Merlina je dost často komická postava, přitom vždycky když je vážný, dostane Excalibur najednou velmi tíživou atmosféru. Možná proto tam ten kontrast ale funguje. Každopádně přesně taková filmová legenda, jakou nálepku to nese.

    • 5.1.2019  17:06

    Heist movie maskovaný jako feel-good dobrodružná komedie. Náladou (a morálkou) je to někde na úrovni Půlnočního běhu. V hlavních rolích jsou ti špatní, kteří jsou ale tak sympatičtí, že jim stejně fandíte. Loupeže jsou tu vlastně celkem tři nebo čtyři – před tou vlakovou je potřeba dostat se ke čtyřem klíčům od trezoru – a u všeho vidíte proces přípravy a následné exekuce a všechno je to zábavné a napínavé a stylové a poutavé, protože všechny postavy jsou profesionálové a sledovat profesionály při práci je vždycky potěcha. Sean Connery hraje v podstatě Dannyho Oceana devatenáctého století – s tím, že kromě obligátního: "I wanted the money," nemá a ani nepotřebuje jinou motivaci, než že ho to prostě baví. Donald Sutherland je vždy divácky vděčný a tady v roli jednoduššího kapsáře, ovšem s nejrychlejšími prsty v Londýně, funguje jako zdroj mnoha vtipných hlášek a Lesley-Anne Down jednou z nejvíc sexy dam, co kdy chodily po téhle planetě. A samozřejmě, výprava a kostýmy jsou kapitola sama pro sebe. Dejte mi cokoliv, v čem mají hlavní roli dlouhé kabáty a cylindry a byl bych spokojený, i kdyby to bylo jenom z půlky tak dobré jako tohle. Ale u tohohle ústupky dělat nepotřebuju. Tohle je dokonalý film.

    • 5.1.2019  16:42

    Můžete to vnímat dvěma způsoby. První je, že šestnáctiletý nadšenec napsal zombie horor, a napsal ho přesně tak, jak by ho napsal každý šestnáctiletý nadšenec. Druhý, že šestnáctiletý nadšenec napsal zombie horor a všechna klišé, co jich tam je, používá jako metaforu na svoji nemoc. Inklinuji k tomu druhému. Ale v každém případě bych s tolika talentovanými lidmi, co se na tvorbě podíleli, čekal trochu vyšší úroveň. Poselství předáno a Anthony Conti se do filmové historie zapsal. Stejně mi ale nejzábavnější a nejemotivnější na celém snímku přijde Johnn Depp, když Tonyho rozesmává v nepovedených záběrech.

    • 5.1.2019  16:18

    Neskrývaná pocta Cronenbergovým Scanners. Bez hlubokých myšlenek a naštěstí jakýchkoliv ambic je mít – tohle je čistá zábava, což je jasné už z úvodu, který přináší psychokinetický zvrat na intro První krve. Je trochu škoda těch logických lapsů ve druhé třetině. Scanners taky nejsou žádný scenáristický výkvět, ale v takhle přímočarém filmu se tomu dalo vyhnout. Jinak ovšem paráda. Parádní obsazení, parádní osmdesátková atmosféra (barevná světla a carpenterovský synth, baby) a především parádní, Raimim švihlé akční scény. Během dialogů je kamera docela nudná, ale jakmile dojde na násilí, lítá po místnosti se sekyrou přidělanou lepicí páskou k objektivu, nešetří divokými zoomy a otřese se při každém zásahu, takže každý ten zásah skoro cítíte. A pak je tu samozřejmě skenování – s výkřiky a rudnoucími obličeji, až se bojíte, že hercům praskne cévka, šilhajícíma očima výrazy, jako by z vás při orgasmu stříkaly hřebíky. A explodující hlavy si to neodbude hned na začátku, ale ve velmi uspokojivé scéně někde uprostřed. A pak přijde něco lepšího. A pak ještě lepšího. Vůbec, každá scéna, ve které tady stříká krev (a že jí stříká!), je maso. A finále nejvíc. Tam už se vyloženě gabíte, jak úžasně přepálené to všechno je. Od Almost Human jasný posun nahoru a těším se na Dragged Into Sunlight!

    • 5.1.2019  15:50

    O jedničce jsem napsal, že je to: "Originální found-footage bez lekaček." A o dvojce to platí jakbysmet – ano, překvapivě i když je to dvojka. A překvapivě, i když to na jedničku přímo navazuje, vrací to do hry některé její postavy a používá to její fiktivní videomateriál. Všechno to ale využívá v rámci skvěle poskládaného celku – příběhově zajímavého, atmosférického, napínavého a legitimně kurva děsivého. Rozvíjí to mytologii hotelu Abaddon, převrací to věci, co jste se dozvěděli minule a propracovává se to k úplně jinému stylu (fakt to skoro změní žánr) finále, než čekáte. A to finále je tak boží, že hned budete chtít trojku. Aspoň já teda chci.

    • 30.12.2018  13:37

    Další Wheatlyho divnofilm. A tím bych to mohl uzavřít. Vždycky mě naláká zápletkou, upoutá první polovinou a znudí druhou. A jo, začátek je slušný, dialogy mají rytmus, překvapivě je tam dost humoru a i když se toho moc neděje, bavilo mě to. A pak se rozjede příběh a je to už jenom... inu, divné. A ne tím dobrým, třeba lynchovsky zábavným způsobem. Spíš něco jako český Vaterland. Začne to být divácky naprosto neuchopitelné. A sice vidíte, že ten příběh tam je a snaží se to ze všech sil držet pohromadě, ale je na něm nabaleno tolik nesmyslných zbytečností, zpomalených scén, němých scén, stroboskopického blikání a přeskakování vývoje, že to vypadá, jako by někdo poztrácel stránky scénáře. A to všechno ještě předtím, než se začnou dít ty opravdu mimózní věci. A jo – ikonická pasáž, když Shearsmith vylézá ze stanu, je stavební hmota nočních můr, ale když nedokáže udržet koncentraci režisér, jak by mohl divák? Chtěl jsem prubnout ještě Sightseers, ale asi si to radši rozmyslím.

    • 30.12.2018  13:22

    Raimiho zasněžený slowburn. Ta srovnání s Fargem nejsou úplně mimo, přestože to Scott B. Smith napsal o tři roky dřív. Fakt je to jako Fargo. Jenom bez černého humoru, karikaturních postav, tempa a tak nějak všeho, čím je Fargo zábavné. A Simple Plan je hodně dramatický a snaží se jít hlouběji do zkoumání morálky. Akorát mu to moc nefunguje, protože: a) je to brak, který se snaží skrýt, že je brak; b) hlavní hrdina je příšerně napsaný. A tak i když Bil Paxton dělá, co může, ty špatné věci mu prostě nevěříte. Zápletka je ale fajn, má to zvraty a především ve druhé polovině to dost slušně graduje, a kdyby to místo nihilistického konce šlo naproti své brakovosti a nahodilo trochu jiný zvrat s agentem, bylo by to pro mě dostatečné vykoupení. Takhle spíš průměr. I kvůli tomu, že Raimimu tahle seriózní režijní poloha prostě nesluší.

    • 30.12.2018  13:08

    Mít to hodinu a půl, dám hodnocení podstatně vyšší. Ale má to dvě a půl a ta závěrečná už je fakt utahaná. Jo, má to úžasnou kameru, je super, že většinu těch důležitých pasáží to jede v tracking shotech, DiCaprio je boží a překvapivě se mi od začátku líbil i Tom Hardy, je to drsné a poetické a všechno. Dokonce i to zdramatizování skutečných událostí bych přežil, i když si myslím, že zdramatizovat vůbec nepotřebovaly. Naopak – vydaly by na mnohem méně nihilistický příběh s mnohem méně hollywoodským finále. Ale ono to prostě v poslední třetině už není zajímavé. Celá ta linie se ztracenou indiánskou dcerou je furt dokola (a dopadne přesně tak, jak čekáte), všechny aspoň trochu kladné postavy umírají a DiCaprio padá ze skal a schovává se před zimou ve skywalkerovském stylu v naprosto samoúčelných pasážích. A pak přijde to hollywoodské finále. A samozřejmě největší zklamání: Gangrénu Glassovi vyléčí kouzelný indián, místo aby si do ran nasadil červy. Ty Oscary, co to vyhrálo, si to zaslouží a z první půlky jsem byl fakt urvaný. Škoda, že to ve druhé vyšumělo.

    • 26.12.2018  21:03

    Jednička je retardovaná verze RoboCopa. Dvojka je ještě retardovanější. Nemá to už prakticky žádnou strukturu, hrdinové mají ještě nižší IQ a humor už by snad ani nemohl být jednodušší. Jenže je to všechno naprosto přiznané a je to prostě jízda! Jízda plná skvělých a skvěle sestříhaných akčních scén, ve kterých WolfCop stahuje lidi z kůže a fetuje nastrouhaný úlomek Měsíce a k tomu mu hraje parádní rockový soundtrack a vůbec je to prostě nářezová zábava na večer s kámoši a basou piv. A příslib na konci slibuje, že se WolfCop vrátí. Doufám, že to bude dřív než zase za tři roky!

    • 25.12.2018  23:34
    Halloween (2018)
    **

    Dostatečně kompetentně natočené a staronová maska je cool. A to je skoro všechno, co tomu můžu dát k dobru. Odpich to má super, ale jakmile se děj přesune do Haddonfieldu, je pryč veškeré napětí a atmosféra (i přes OST, takže fakt congrats, Greene). Je tu příliš mnoho postav, na kterých vám nezáleží, a věci, co jim lezou z pusy, jsou tak nepřirozené (expozice), hloupé a často i afektované (vztah všech k Laurie), že jediné, co chcete, je, aby je Michael konečně vykydlil. A to ještě předtím, než začnou dělat všechna pitomá rozhodnutí (a dělají je fakt skoro všichni, včetně zconnorované Laurie) a chovat se nekonzistentně (Karen). Má to dvě a půl zajímavé scény (z toho dvě jsou v traileru), pěknou jednozáběrovou pasáž (s využitím Halloweenu jako svátku, což letos uniklo Predátorovi, tak aspoň malá záplata), zajímavý nápad s Lauriným domem a zajímavý, i když polovičatý zvrat s novým Loomisem. A odkazy na minulé filmy. Jeden dokonce i chytrý. Jo a vtipy o tom, že někdo musí na záchod. Protože přesně to Halloween potřeboval... Seriózně, tahle série má jeden legitimně dobrý film a dva zábavné díly – a z toho jeden de facto ani není její součástí. Nechte ji konečně bejt.

    • 25.12.2018  20:24

    Tenhle film jsem strašně chtěl mít rád, ale... prostě to nejde. Goddard se rozhodl natočit něco ve stylu Tarantina/Ritchieho. Tak to natočil. Ale nemá tak vyšperkované dialogy jako Tarantino (ale zase jeho dialogy posunují děj, takže to je plus), ani tak osobitý styl jako Ritchie. Přitom zápletka je fajn a nelineární struktura děje (vyjma zakolísání, když se v první půlce jedna pasáž opakuje z více pohledů a i napotřetí se snaží vás přesvědčit, že je napínavá) taky. Postavy jsou od sebe velmi odlišné a snadno zapamatovatelné, stejně jako jejich motivace. Jeff Bridges, Jon Hamm a Chris Hemsworth si film kradou pro sebe a vizuálně je to slušná onanie. Ale taky je to zbytečně dlouhé a trpí to unylými hudebními čísly a tempo to nabere až v závěru. Ve skvělém závěru, ale až v závěru. A taky tomu nikdy neodpustím frustrující nedostatek Nicka Offermana. Škoda, že si Goddard po The Cabin in the Woods nepřizval Whedona i k tomuhle. Mohlo to být něco výjimečného. Takhle bych radši viděl devadesátiminutovou verzi Bridgesova flashbacku.

    • 25.12.2018  20:06

    Audiovizuálně naprosto strhující. Scenáristicky... (Spoilery!) První hodinu to, pro nedostatek lepšího výraziva, buduje Mandy. Svým tempem, velmi umělecky a bez pointy. V půlce přijedou náboženští fanatikové a motorizovaní Cenobiti a začnou jatka. A je to fakt cool. A pak vám Bill Duke řekne, že za všechno může LSD a Nic Cage se vydá na cestu pomsty a stane se z toho absolutní brak. Což by bylo v pohodě. Pořád je to audiovizuálně strhující a pořád je to cool, ale bohužel – taky to pořád nemá pointu. Pořád se tam dějí nadpřirozené věci, jen aby je film pak odepsal, protože drogy. A je tam spousta dobře natočených, potenciálně strhujících a cool akčních scén... ale až na tu s motorovými pilami, který je chvilku i napínavá, trvají všechny jenom pár vteřin. A motorizovaní Cenobiti jdou první. Kouká se na to parádně a poslouchá se to parádně, je to často příjemně, až skoro madmaxovsky divné, Cage je (a zbytek herců vlastně taky) fakt super, je to brutální a nebojí se to nahoty, má to atmosféru a úžasné nasvícení, a překvapivě to nenudí, ačkoliv jsem u toho vzpomínal na Evil Dead 2, který Lindu vyřeší a zápletku rozjede v pěti minutách, ale chybí tomu jakákoliv gradace, směr a smysluplné finále. Mělo to jít naproti své brakovosti a nehrát si na něco víc. Takhle je to ve výsledku strašně neuspokojivé. Až frustrující. Až ztráta času.

    • 22.12.2018  19:27
    Cizinec (1946)
    ****

    Učebnicový thriller. A tím "učebnicový" myslím "velmi hitchcockovský". Což je samozřejmě super. Máme tu detektivní zápletku, špióna v hlavní kladné a nacistického důstojníka v hlavní záporné roli a maloměsto v Connecticutu, kde ti dva rozehrají psychologické šachy (nebo spíš dámu, haha...), do kterých zatáhnou i dosud počestné občany. Je to hezky přízemní, s jasně načrtnutými charaktery, rozdanými kartami a stupňujícím se napětím. A především v úvodu krásně noirovou estetikou. Tady fakt moc co vytknout není.

    • 9.12.2018  14:46

    Summer of 84 optikou Davida Finchera. A tedy pomalu gradující hra na to, jestli je předměstský taťka sériový vrah, plná oscarově zahraných nejednoznačných postav, nečekaných (ale logických) zvratů, stupňujícího se napětí a zodiacovsky chladného násilí. Všechno zabrané pevně uchycenou kamerou, za bílého dne a v naprostém tichu ve stěžejních momentech. Ta režijní jistota je na debut skoro neuvěřitelná. Naprosto strhující. Tohle si zasloužilo jít do kin.

    • 8.12.2018  23:22

    Film ze sorty "tři stárnoucí hvězdy jedou na výlet". Ani by mi tak nevadila prvoplánovost témat, kterou se LFF snaží prodat jako hluboké rozjímání, protože ty tři stárnoucí hvězdy na výletě to táhnou neuvěřitelným způsobem (především překvapivě minimalistický Carell). Vadí mi, že dělá z diváka debila. Vadí mi, že když jeden voják řekne druhému vojákovi: "Semper fi," druhý voják nutně musí reagovat tím, že řekne, co to znamená. Natočené je o moc hezky, nikam to nespěchá, nechává to postavy naplnit svoje příběhové archy (sice jednoduché archy, ale stejně) a umí to být upřímně vtipné i smutné. Jenom kdyby to nebylo z většiny utopené v tak prostoduchém, doslovném scénáři.

    • 8.12.2018  22:59

    Obsahuje spoilery! Nejprve moje malicherné problémy: 1) Není tam Ant-Man. 2) Není tam Hulk (respektive, je tam asi tři minuty). 3) Zrestartovaný Thor. 4) Přeplácanost fiktivních technologií (ani Capitán Amerika nemůže mít obyčejný štít, musí mít na ruce nepraktické cosi, co se ve štít rozloží), vhodných do jediné specifické situace, už začíná být otravnější než v bondovkách s Brosnanem. | A teď moje méně malicherné problémy: Je to monumentální, napínavé, zábavné, fanouškovsky vděčné a pro některé lidi zřejmě emocionální (moje sestra brečela... moje sestra není až takovej cynik jako já). Ale taky je to jenom dvouhodinové skládání týmu (který se nakonec nesloží) a cliffhanger. Líbí se mi, že z toho udělali space operu. Líbí se mi, že se v Marvelu nebojí to vykydlit. Líbí se mi, že to má jenom tři (později dvě) linie, takže i když tomu nechybí velkofilmovské zdání, že se toho děje mnoho na mnoha frontách, není to chaos. Nelíbí se mi, že je to prostě půlka příběhu. To je pro mě strašně neuspokojivé, protože to nemá uzavřený příběhový oblouk, postavy se nevyvinou a nemá to žádný payoff... tedy pokud se na to nedíváte z pohledu Thanose. Pak to funguje bezvadně. Jenom s trochu kontroverzní pointou.

    • 8.12.2018  17:15

    Morálně nezávadný Deadpool. A dobře zamaskovaný origin k tomu. V Marvelu udělali správné rozhodnutí, když se rozhodli nám znovu neukázat kousnutí pavoukem (zdravíme Batmana) a místo toho nás hodit rovnou do děje. Sice do schematického děje, ale dobře odsýpajícího a s tím schématem dobře pracujícího (pasáž "Spidey & Vulture jedou na školní ples" je napínavější než leckterý thriller). Navíc ho podporuje všehovšudy skvělé obsazení (vedlejší role Hollanda moc pěkně postrkují vpřed), výborně napsaný záporák (na typ "dělám dobrou věc špatným způsobem" vždycky zaberu, ale Vulture je ještě mnohem komplexnější) a scénář, který přesně trefuje všechny nutné body (zde doslovné i metaforické) hero's journey a ve stejný čas je stíhá podkopávat sebekritickým humorem. O standardně dobré akci (tady je všechno CG, takže přehledné), odkazech na předchozí spidermanovské filmy, milfózní tetě May a fanouškovsky vděčné práci se soundtrackem nemluvě. Velmi milé překvapení. A to Spidey ani není můj nijak oblíbený hrdina.

    • 25.11.2018  17:01

    Tady je vidět, jak moc jedničku poznamenal Edgar Wright. Byla to komediální heist movie a byla super. Ant-Man a Wasp je průměrná marvelovka. Sice potěší, že opět na menším spektru, že se tady nezachraňuje svět, ale Pymova manželka, ale prezentováno je to všechno strašně monumentálně a epicky, aniž by to vyvažovaly sebeshazovačné humory prvního dílu. Nemá to žádné moc nápady, jak pracovat se zmenšováním/zvětšováním, a když už, tak jsou to obvykle jenom v mnohem méně legrační formě prezentované ty z jedničky. Bavila mě auta, bavil mě mravenec s vysílačem na noze a bavil mě Michael Peña a jeho kámoši, ale nebudu si z toho pamatovat vůbec nic. Žádná Mašinka Tomáš ani bitky kriplů mezi obyčejnými věcmi se nekonají. A je to škoda, protože to z Ant-Mana dělalo víc než tu průměrnou marvelovku. Ale k tomu je holt potřeba vliv někoho s citem pro vizuální komedii. Peyton Reed je výborný režisér rodinných komedií. Ale bohužel jen a pouze těch.

    • 25.11.2018  14:00

    Helgeland napsal spoustu z mých velmi oblíbených filmů, ale tohle je bohužel samý styl a nic moc obsah – spíš jenom takové epizodky ze života Reggieho Kraye. A ono by to tolik nevadilo, protože první půlka je svižná a zábavná, má dost humoru, budování mafiánského impéria v Londýně je zajímavé a audiovizuálně je to celé velmi poutavé. Druhá polovina ale nepřináší nic originálního a pokračuje přesně takovým směrem, jakým čekáte. K tomu zpomalí, zvážní a víc se orientuje na romantickou linii, přičemž z Emily Browning se rychle stane typicky otravný nárazník všemu, co opravdu chcete vidět. A konec přijde dost nárazově – a opět naprosto očekávatelným způsobem. Mít to sto minut, bylo by to někde jinde. Jedno dám ale filmu k dobru – Toma Hardyho. Mně nikdy nepřišel tak strašně geniální, jako všem ostatním, ale komu čest, tomu čest. Za Legend si veškeré ovace zaslouží oprávněně. Jenom škoda, že ho v tom nepodpořil propracovanější scénář.

    • 25.11.2018  00:33

    Chytrý film, pohřbený v prvoplánové sociální kritice. A je škoda, že ta prvoplánová sociální kritika není vždycky dohnaná tak daleko, aby byla vtipná, protože v momentech, kdy dostatečně daleko dohnaná je, vás to rozseká. Snímek je ale bohužel dost schizoidní v tom, na jakou strunu chce hrát, a tak tu máte ad absurdum nadsazenou situaci s Klanem – sorry, Organizací – a zároveň emotivní, přemýšlivé momenty, kdy Adam Driver přehodnocuje svoje životní postoje a J.D. Washington se pokouší své přítelkyni vysvětlit, že rasová problematika se dá řešit i jinak než revolucí – a obojí funguje. A obojí film dělá fakt dobře. A pak na to nasype hromadu bordelu v podobě samoúčelných pokusů o humory na Trumpa, kterými akorát zabíjí jakoukoliv svoji nadčasovost. Kdyby se místo toho scenáristé soustředili, aby se v jinak příjemně zamotané zápletce věci neřešily samy od sebe, udělali by líp. A skončili by také s mnohem inteligentněji působícím výsledkem. Takhle sice víte, že tam ten inteligentní výsledek je, ale občas vám dá dost práce ho najít. A nejsilnější jsou na něm ty poslední dvě minuty vystříhané z večerních zpráv.

    • 25.11.2018  00:15

    Film na zakázku. Není v tom vidět nadšení, péče ani snaha natočit něco, na čem by tvůrcům jó záleželo. Ze šesti povídek jsou dvě (The Ballad of Buster Scruggs a Near Algodones) zábavné, hravé a mají nápady – ale ani jedna není dost dlouhá, aby s nimi stihla skutečně pracovat a ani jedna nemá nic jako uspokojivou pointu. (Což je vlastně problém všech segmentů – on tam ani pokus o nejen uspokojivou, ale i jakoukoliv jinou pointu moc není. Spíš je tam pokus být hrozně nihilistický, ale výsledek je obvykle spíš otravný.) Meal Ticket a All Gold Canyon je zbytečná, nezábavná vata. Ve druhém případě navíc "vylepšená" samoúčelným a ošklivým CG. The Gal Who Got Rattled je nejdelší a taky jediná kapitola, která opravdu stojí za vidění. Postavy projdou vývojem, motivy se zúročí, funguje tomu romantická linie, má to napínavou přestřelku a Bill Heck hraje Keanu Reevese. A konec skutečně má dopad. The Mortal Remains je vztyčený prostředníček audiovizuálnímu médiu – pět lidí si povídá. Dobrá zpráva je, že to má pokus o pointu. A ani to není špatná pointa. Sice ohraná, ale i tak. Jenže nevyplyne přirozeně, film vám ji vyzradí moc brzy a buildup je příšerně natahovaný. Finále je vizuálně podmanivé, ale jelikož vám jsou postavy jedno, nic víc se o něm říct nedá. A to je všechno. Podívejte se na první dva příběhy, podívejte se na The Gal Who Got Rattled a nekazte si chuť ničím jiným. Nechci říkat, že je to úplná fušeřina, ale mezi zbytkem coenovské produkce dost slabota.

    • 4.11.2018  02:04

    Pěkně natočený brak. A dál, pokud do toho chcete jít na blind, raději nečtěte – vyložené spoilery sice vynechám, ale pro sichr. Když se hlavní hrdinka konečně přestane chovat jako afektovaná kráva (já chápu, že na to má nárok, ale koukat na to hodinu je fakt otravné), začne to být i zajímavé... ale v devadesáté minutě už jsem to stejně chtěl mít za sebou. Jako horor to na mě nefungovalo. O atmosféru a napětí se to sice většinou snaží úspěšně, ale scény, kterými má obojí vyvrcholit a které asi měly být znepokojivé (obě hlavičky, levitace), mi přišly spíš vtipné. A nazí geronti možná odrovnají americké publikum, ale Evropani budou v pohodě. Navíc, nejlepší charakter (Byrne) má minimální prostor, stěžejní zvrat je tam hozen skoro mimochodem v závěrečném monologu (no jo...) a logika je v pár momentech přinejlepším ohnutá. Takže bohužel – Hereditary nepřesvědčilo. Jít to naproti brakové premise, mohlo to být zábavné. Ale zábavné to není a ještě se to tváří jako něco víc. A co je nejhorší – lidi to tomu žerou. Mě hřejí u srdce vzpomínky na podobně kvalitně (a tím "podobně kvalitně" myslím "lépe") natočenou, ale všehovšudy podstatně originálnější a poutavější A Dark Song a žánrově poplatnější The Devil's Candy.

    • 3.11.2018  19:56

    "Hello Ruby. Worship me." Britský vánoční Videodrome. Věčný souboj otevřených myslí s omezenci, metafora na rodinnou dynamiku a bezmyšlenkovité následování toho, co vidíte v televizi. Pro mě to bylo hrozně frustrující sledovat, protože kdyby kurva "záporné postavy" na chvíli zavřely hubu a poslechly ty "kladné", mohlo to celé dopadnout úplně jinak – ale o tom to je a funguje to. A navíc, kdyby to udělaly, neměli bychom parádní finále s efektní stop-motion animací, úžasně podtrhující odcizenost všeho, co tam vidíte. Výrazně podhodnocený film.

    • 3.11.2018  16:25
    Blood Fest (2018)
    ***

    Lacinější, ne tak chytrá The Cabin in the Woods. Hrozně bych si přál vidět nějakou fúzi tohohle a The Final Girls. Blood Fest má dost krve a dobře pracuje s pravidly žánru, ale ty infantilní pokusy o humor jsou otravné. V The Final Girls fungovala zase komedie, ale chyběly jiné věci. Každopádně, je vidět, že Egerton má horor rád a vyzná se, využívá spousty monster a subžánrů a nedělá mu problém nejen být patřičně meta, ale ani si zarýt do lidí, co afektovaně ryjí právě do hororu, a jejich absurdních argumentů. To by bylo v pořádku. Problém je, že postavy, přestože se řídí pravidly, aby přežily, často dělají hloupá a klišovitá rozhodnutí a příliš nemístně hláškují, abyste si o nich vůbec mysleli něco dobrého. Snímek vám je prezentuje jako ty správné, jimž máte fandit, ale to jde dost těžko, když s úsměvem řežou motorovkami lidi, kteří se je sice snaží zabít, ale přitom vám film opakovaně vysvětluje, že ti lidé nad sebou nemají kontrolu. Čili v závěru máte spíš pocit, že koukáte na bandu sociopatů a celé je to přinejlepším morálně ambiguitní, čímž pádem nejenže vám jsou postavy úplně volné, ale ke všemu z jejich akcí nemáte moc dobrý pocit. Takže sem napíšu to samé, co k The Final Girls – ve světě, kde existuje Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon, máme lepší alternativu. Inteligentní, bez prvoplánových vtipů a vyjadřující lásku k hororu podstatně dovednějším způsobem. Ale na halloweenskou párty asi dobrý.

    • 3.11.2018  13:05

    Pro jednou film, který producenti režisérovi zkurvili tak moc, až opsali kruh a začal být zase dobrý. Nebo aspoň zábavný. To mu totiž nemůžou upřít ani největší odpůrci – má to superrychlé tempo, jde to z akční scény do akční scény a dobře to buduje napětí. A přeživší Blackovy dialogy jsou nekonečně citovatelné jako vždycky. Navíc to díky hudbě má i správně predátorovský feeling. Muselo to jít až tak přehnaně do komedie? Asi ne. Muselo to mít třímetrového CGI Predátora? Asi taky ne. A zní Predátoři řídící transportér z původní verze podstatně líp než ironmanovský Predator-killer (mimochodem totálně promarněná šance přivést zpátky Arnolda nebo Brodyho)? No kurva. Ale víte co? V kině jsem se výborně bavil. A nebyl jsem sám. A jsem si jistý, že Blackova verze je lepší. A chci ji vidět. Ale shit-cock-cock, kdybych tomu dal míň, byl bych pokrytec, protože dobře strávený čas je to furt.

    • 3.11.2018  12:53
    Penn a Teller: Oblafni mě! (TV seriál) (2010)
    *****

    Talentová show, ze které každý soutěžící odcházejí s dobrým pocitem, protože porotci vždycky naběhnou na pódium a nadšeně mu gratulují ke skvěle odvedené práci, i když vědí, jak trik provedl? Tohle je boost pozitivity, který potřebujete. A samozřejmě je to taky skvělá show – zahákoval mě hned první díl, a to jsem ani nevěděl, jestli mám kouzla vlastně rád. Tady se o nich dozvíte spoustu a taky ji spoustu uvidíte – a všechny stojí za to. Úžasná věc, a jsem moc rád, že pořád ještě pokračuje.

    • 3.11.2018  12:46
    Stopa (1985)
    ****

    House on Haunted Hill meets Agatha Christie feat. John Landis. A to je vlastně všechno, co se k tomu dá říct. Ztřeštěně komediální whodunnitka, která by sice měla lepší tempo jako hodinová televizní epizoda bez tří konců, ale která je přesto tak příjemně hravá (prakticky na úrovni právě Landisova Oscara) a suverénně zahraná (Tim Curry a Christopher Lloyd v jednom filmu? Hell yeah!) – postavy se berou vážně, přestože film sám sebe vážně nebere –, až je to kouzelné. Na dušičkový večer bych sice doporučil spíš House of the Long Shadows, ale dušičkové odpoledne – jo, to už by šlo.

    • 3.11.2018  12:35

    "We'll be fine as long as it doesn't rain." Černohumornější Země nikoho z pohledu dobrovolníků, šikanovaných nejen militantními jednotkami, ale především byrokracií OSN. Krásně natočené, výborně zahrané a upřímně vtipné... vždycky přesně do momentu, kdy vás to sejme autobusem zajatých civilistů nebo oběšenci na zahradě. Přitom ta hořkosladkost nepramení jenom ze zkázy kolem, ale taky (a možná především) z nitra hrdinů (u Robbinsova B jenom čekáte, kdy se to zvrtne). Na film jsem narazil úplně náhodou. Velmi příjemné překvapení.

<< předchozí 1 2 3 4 11 21 30 40
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace