Raziel_cz

Raziel_cz

Martin Paytok

Česko

Twitter: MartinPaytok

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 12 23 34 45
    • 1.5.2020  16:50
    Arkansas (2020)
    ****

    Klobouk dolů. Sice jsem se na to těšil, ale že Clark Duke přijde s takhle jistým a osobitým debutem, jsem vážně nečekal. Poklidným tempem, rytmem dialogů a prací s tichem (a pochopitelně účastí Vince Vaughna) mi to nejvíc připomínalo filmy a knihy Craiga Zahlera, především Dragged Across Concrete. Má to správně jižansky bizarní zápletku, zajímavé charaktery i strukturu, funguje tomu napětí, humor i zvraty a umě to úročí připravené motivy ("Nechcete koupit mrtvolu?") – zkrátka jestli máte rádi kriminálky ze zapadákova jako Hap and Leonard nebo Justified, Cormaca McCarthyho, Joea R. Lansdalea nebo i Kena Bruena, je tohle jasná volba. Jdu si koupit knihu a doufám, že se Duke v žánru natočí ještě spoustu dalších filmů. Tohle byla fakt pecka.

    • 26.4.2020  19:18

    Film, ve kterém Chris Hemsworth zabije chlapa jiným chlapem. Hodina a tři čtvrtě prakticky nonstop drsné, brutální akce v přelidněných ulicích exotické Dháky. Scenáristicky je to sice celkem předvídatelný standard, který nevyrukuje s ničím novým, ale filmařina je na úrovni Černého jestřábu a akční scény na úrovni Johna Wicka nebo Atomic Blonde – skvělé choreografie, spousta one-take pasáží, každou ráno skoro cítíte, mwah! Kaskadéři přebírající režisérské otěže ftw. Takhle měl vypadat poslední Rambo.

    • 19.4.2020  17:35
    Ironclad (2011)
    ***

    První půlka je svižná, přímočará men-on-a-mission akčńárna. Druhá půlka je utahané čekání, až ti Francouzi konečně přijedou, které bůhvíproč ovládla podzápletka o nadržené šlechtičně. Ale pár na pár bitev a dojemných i vtipných momentů se taky dostane, takže je to snesitelné. Co je snesitelné o poznání méně, že ty bitvy jsou stylem plně poplatným roku 2011. A přestože kameraman trpěl méně pokročilým parkinsonem a střihač disponoval menší zásobou kokainu než kolegové od Taken nebo Quantum of Solace, pořád je to slušný stihomam. A ohromná škoda, protože herci/kaskadéři měli zcela očividně nacvičenou choreografii, která mohla být v kombinaci s jaksepatří brutálními efekty fakt super. Takhle vás z toho sice nejspíš nerozbolí hlava, ale pořádně si užijete jenom to druhé. James Purefoy ve formě ze Solomona Kanea tomu jako templářský stroj na zabíjení každopádně kraluje, Brian Cox si takhle moc užil snad jenom Red a Jasona Flemynga a hlavně Vladimíra Kulicha jako (opět oholeného) vůdce vikingů je vždycky radost vidět. Nebýt té kamery (a desaturovaných barev), klidně bych to – už díky tomu Kulichovi – doporučil jako double feature s McTiernanovými Vikingy. Takhle ale důvodů, proč na Ironclad koukat, když žijeme ve světě právě s těmi McTiernanovými Vikingy, zase tolik není.

    • 18.4.2020  13:31

    Bezútěšné atmosféře rozhodně prospívá černobílá a evropské kulisy, ale jelikož upíři v tomhle filmu jsou spíš zombie a prakticky pro protagonistu nepředstavují nebezpečí, není to bohužel prvních třicet čtyřicet minut moc napínavé. Mnohem zajímavější to ovšem začne být, když nastoupí flashbacky a celá ta věc se šířícím se virem, který může nebo nemusí měnit lidi na upíry, reakce hrdinů na tohle zjištění a depresivní způsob, jakým se s ním společnost pokouší bojovat (což bylo extra zvláštní, jelikož jsem si nejdřív vůbec neuvědomil, že se chystám koukat na film o epidemii uprostřed epidemie). A potom samozřejmě přijde skvělý zvrat, předcházející závěrečné akční pasáži a ještě mnohem depresivnějšímu vyvrcholení. Není to nejlepší film na světě, ale rozhodně má i dnes co říct – ať už jako moderní variace poeovského hororu, nebo jako alegorie toho být outsiderem. A potom je tu samozřejmě fakt, že takových 98 % stopáže kamera sleduje Vincenta Price. A to je myslím argument úplně nejsilnější.

    • 14.4.2020  11:51
    Cursed Films (TV seriál) (2020)
    ***

    Série s nekonečným potenciálem a zavádějícím názvem. Jakékoliv kletby a pověry jsou většinou těžkopádně přeglosovány hned na začátku a místo toho se to věnuje věcem typu jak Vymítač ďábla ovlivnil život Lindy Blair nebo smrt Heather O'Rourke. Přistupuje to k věcem skoro výhradně ze sociologického hlediska – nebo se to o to aspoň pokouší, ale na ploše pětadvaceti minut to holt nemá dost prostoru ty jevy plně rozebrat – a spíš než dokument o nadpřirozenu nebo víry v nadpřirozeno je to tedy taková 13. komnata lidí, co měli něco společného s některými z nejslavnějších hororových filmů. Forma je dost volná, nemá to jasně daný směr a klidně to skočí od toho, jaký je Friedkin tyran, k ukázkám opravdového exorcismu (asi nejzajímavější část, která by si ale zasloužila vlastní, mnohem delší dokument), takže ve výsledku je taky dost těžké v tom najít, co se to snaží říct. A to, co se to snaží říct, kromě toho, že to nemá moc společného s kletbami a pověrami, obvykle bohužel nemá ani moc společného s těmi filmy. Na druhou stranu, i ta 13. komnata lidí, co měli něco společného s některými z nejslavnějších hororových filmů, je zajímavá, díky té zmíněné pětadvacetiminutové ploše to nemá šanci nudit a po technické stránce si to nezadá s dokumenty od Netflixu. Jenom by bylo hezké, kdyby se to nevydávalo za něco jiného. | UPDATE: Epizoda o Omenu je přesně to, čím tenhle seriál měl být celou dobu – soustředěnou studií divných okolností týkajících se určitého filmu. Vyjadřují se k nim lidé, co na něm pracovali (dokonce možná přijde i Richard Donner), pedagogové a autoři zabývající se fenoménem víry v nadpřirozeno a funkcemi mozku a samozřejmě i praktikující okultisté. Snad se zbývající díly ponesou spíše v tomto duchu, než ve stylu prvních dvou.

    • 12.4.2020  16:11

    "I am reliable. I'm a very good listener. And I'm extremely funny." Samoúčelná, protiřečící si slátanina s asi tak stejně dírami jako Genisys a stejně zoufalá jako scenárista snažící se vysvětlit, jak to, že si ženská žijící s terminátorem nevšimla, že žije s terminátorem. Bez napětí, bez atmosféry a bez emocí, zato s tuctovou hrdinkou (jejíž charakterový arch je být vyděšená/náhodně pronášet motivační proslovy) a superhrdinsky megalomanskou digibordeloidní akcí, na kterou tvůrci nejenže neměli dost peněz, takže vypadá dost béčkově, ale navíc ji ovládly closeupy a je tak hekticky sestříhaná, že i kdyby na ni dost peněz měli, stejně si ji neužijete. Tedy kdyby vás jako superhrdinsky megalomanská digibordeloidními akce v kontextu terminátora vůbec brala. O tom, že terminátoři nic neváží, skáčou salta jak čamrdy, létají kilometry, případně plavou nemluvě. A o tom, že dvě části hlavního kvartetu jsou tu úplně zbytečně jakbysmet. Jinak tady samozřejmě opět máme budoucnost bez Skynetu... ve které lidi sice taky holokaustuje AI, ale je to úplně jiná AI. Která se chová stejně. A taky vyrábí terminátory. A opět tady máme i remix "I'll be back!", utržených rukou a všech těchhle skopičin. Gabriel Luna překvapivě solidní, hlavně proto, že neSkynet konečně zase vyrobil infiltrační jednotku opravdu schopnou se někam infiltrovat (mimochodem, chlastací hra: dejte si panáka pokaždé, když Rev-9 rozbije čelní sklo auta, náklaďáku, helikoptéry nebo letadla). Nejhorší postava překvapivě neuvěřitelně otravná Sarah Connor, nejlepší podle předpokladu (a přestože patří k těm dvěma zbytečným postavám – v podstatě je tu jenom proto, aby aspoň někomu fungovaly vtipné hlášky) Carl. Chtělo to mnohem menší měřítko bez nonstop akce a aby to bylo jenom Grace nebo Sarah a Dani (když už tam nemůže být ten John) vs. Rev-9. Tohle se tak strašně snaží být Avengers (i v rádoby zábavných dialozích), až to mlátí dveřma. A vůbec to tomu nesluší. A ta nucená pointa ("Nemáš porodit žádného muže, který by zachránil lidstvo..."), kterou vás to bez jakékoliv subtilnosti a inteligence mlátí po hlavě (kdyby vám jako od začátku nebyla jasná) už vůbec ne. Nu což. Člověk by si taky myslel, že po 35 letech protagonisté konečně přestanou na terminátory střílet z pistolí, nebo že si budou pamatovat, že T-800 má v sobě nukleární reaktor – a ono taky ne. Tim Miller se může jít bodnout i se svými výkřiky na Twitteru. Smiřte se s tím, že tahle značka má jenom dva dobré díly a nechte ji konečně bejt.

    • 7.4.2020  00:57

    Film pro fanoušky seriálu. Nakonec, ono je to lautr to samé, jenom jsou výzvy proloženy skeči a rámovány deseti minutami příběhu o tom, jak Jokeři jedou na párty s Paulou Abdul. No a jinak je tam úplně všechno, co čekáte – kočky, Salův táta, Jaden Smith, hasiči, Murray v tangách, Joey Fatone, softcore porno Brianových rodičů... Joe v jeskyni je to nejlepší, co kdy v Impractical Jokers bylo, a navíc se dozvíte, co Murr dělá po nocích. Takže jo, pro příznivce seriálu jasná volba. Ale kdo jiný na to taky bude koukat, že jo.

    • 4.4.2020  12:44
    Pod vodou (2020)
    ****

    "We're not even supposed to be down here." Underwater je (kromě nejvíc self-explaining názvu ever) boží! Co do estetiky cituje prvního Vetřelce (a kamerou a lokacemi občas i druhého) a klaustrofobní horor, těžící ze strachu z neznáma tomu funguje efektinvěji než Marshallovu The Descent. Takže jo, je to boží a taky napínavé a záchvaty paniky vyvolávající, pravidelně to dávkuje brutální holy-shit-we're-fucked momenty, beznaděj protagonistů je hned od začátku skoro hmatatelná a všechno to graduje až do chvíle, kdy aby se zachránili před jistou smrtí, musejí ti protagonisté navléknout nespolehlivé skafandry a ujít nepředstavitelnou vzdálenost temnotou tam venku. A pak se to bohužel zvrhne do nepřiznané, ale natolik očividné vykrádačky The Wake od Scotta Snydera, že se divím, že se Vertigo ještě nestihlo začít soudit. Což by z diváckého hlediska nebylo tak zlé, kdyby si to odpustilo velkolepé explozivní finále (hlavně proto, že velkolepá explozivní část, co dorazí před velkolepým explozivním finále, je nejvíc panický záchvat vyvolávající holy-shit-we're-fucked moment ze zmíněných holy-shit-we're-fucked momentů a už ho nic nemohlo trumfnout). A kdyby to po všech těch legitimně úžasně natočených částech z interiérů nezačalo zbytečně moc spoléhat na CGI. Na druhou stranu, ani tahle část filmu nijak neurazí. A i když třebaže není tak skvěle udělaná, ani tak hororová, dovedete si ji – byť z trochu jiných důvodů (a pokud máte rádi Lovecrafta) – užít. A jo, rozhodně bych byl pro, aby zůstalo u survival hororu a strachu z neznáma a abychom nikdy přímo neviděli, co tam venku vlastně je. Ale i takhle je to sakra dobrej film a efektivní horor s budgetem, jaký zase dlouho neuvidíme. Chvála Cthulhu za to.

    • 3.4.2020  20:03

    "It's not a fucking bow and arrow! It's a crossbow. I'm not twelve." Volné pokračování Suicide Squad, které je přesně tím, čím Suicide Squad být měla – stylizovaným R-rated akčňákem ve stylu Útěku z New Yorku, jenž se nebere příliš vážně, ve kterém jsou antihrdinové skutečně antihrdiny, co se místo zachraňování světa ženou za ukradeným diamantem, a kde i ikoničtí záporáci z komiksů mohou umírat při fantabulózních přesdržkách. A jo, sice to místy (hlavně tedy v první polovině) trochu moc tlačí na pilu, aby to mohlo být DCčkovským Deadpoolem, a toho voiceoveru je tolik, až jsem z toho byl ještě dvacet minut před koncem nervózní, že to snad ani není film – ale v těch dvaceti minutách před koncem se něco seplo, všechno do sebe zapadlo, zúročilo to všechno, co si to do té doby připravilo, a v grande finale se tak z toho stal víc uspokojivý film, než mnoho jiných filmů. Jediný výraznější problém díky tomu mám s Rosie Perez a Jurnee Smollett-Bell, což prostě nejsou herečky, které by dokázaly obstát vedle kádrů jako Margot Robbie, Mary Elizabeth Winstead (Huntress je opravdový klenot) a Ewana McGregora. Opravdu doufám, že se Birds of Prey (oukej, dva problémy, mělo se to jmenovat Harley Quinn) dočkají comebacku na streamovacích službách, protože tohle je jediná část DCEU, co si zaslouží legitimní sequel.

    • 8.3.2020  11:35

    Mělo se to jmenovat Jim Gordon a mělo to vypustit skoro celého Batmana a rozhodně všechnu Catwoman. Šedesát minut otravných voiceoverů (jako sorry, ale co takhle vyprávět obrazem, když máme to filmové médium?) a nejprovařejnějších batmanovských klišé (samozřejmě opět nechybí smrt rodičů) – v hezké animaci, ale stejně. Gordonova linie o tom, že všichni gothamští policisté jsou masoví vrazi, možná není moc uvěřitelná, ale funguje aspoň v tom ohledu, že vykresluje Gordona jako člověka se sice jasným morálním kompasem, ale stejně chybujícího a občas s dobrým úmyslem dělajícího ne úplně dobré věci. K tomu je ale z nějakého důvodu přilepena úplně zbytečná část o tom, jak Bruce Wayne (jehož batmanovské tajemství ostatní postavy samozřejmě odhalí během dvou minut) neustále dostává přes držku (a pak předběhne automobil, protože... běží po střechách?) a ještě zbytečnější část s Catwoman, která vypadá jako chlap a... jednoho dne se prostě rozhodne stát se z prostitutky zlodějkou a nemá vůbec žádný vliv na cokoliv. Sam Liu už si sáhl na podstatně lepší příběhy.

    • 7.3.2020  12:37

    Začalo to výborně, ale bohužel to relativně brzy rozbředlo do méně zábavného klonu Evil Dead. Což tedy neznamená, že by to bylo špatné – naopak. Ale v těch bezmála dvou hodinách je prostě příliš mnoho prostojů a příliš málo démonů. Všechna čest za to, že se Tjahjanto pustil do vlastně dost oldschoolového hororu, ale od řezníka, co nám přinesl The Night Comes for Us, bych čekal trochu vyšší level. Už ze samotného hlediska věcí inspirovaných Evil Deadem si znovu raději pustím Alvarezův remake. A jasně, Tjahjanto asi nepracoval s takovým rozpočtem, ale stejně – v paralelním vesmíru určitě existuje kratší, dravější a krvavější verze. Rozhodně jsem ale zvědavý, jestli nastal nějaký pokrok s druhým dílem. A jestli končí s hlavní hrdinkou ve středověké Indonésii.

    • 7.3.2020  12:25
    Zmizení (2005)
    ****

    Tak čistý noir, jak to jen jde, s jazzovým soundtrackem, pomalejším tempem, úzkostnou atmosférou a všemi motivy a archetypy, které od čistého noiru čekáte – postavy s morálkou křivější než skolióza, vraždy, drogy, války gangů, femme fatale a samozřejmě tvrďácky detektiv, který nikdy nejde pro wisecrack daleko. Jenom to jsou všichni teenageři a celé se to odehrává v prostředí střední školy. A je to fakt divné a nevím, proč tohle rozhodnutí padlo – snad kromě toho, abychom občas mohli dostat vtip v podobě baráku plného náctiletých gangsterů, mezi nimiž pendluje matka drogového krále se džbánkem džusu –, ale těžko to tomu vyčítat, protože jinak je to jako číst některého z klasiků žánru. Rozhodně doufám, že se k tomuhle žánru Johnson někdy (třeba až dotočí pokračování Knives Out) zase vrátí. A že třeba přihodí i nějaké ty kabáty a klobouky.

    • 1.3.2020  01:28
    Gentlemani (2019)
    ****

    Guy Ritchie po dvanácti letech zpátky u toho, co mu vždycky šlo nejlíp – londýnské gangsterky. A jo, i po těch dvanácti letech je to ten samý mustr, co otáčí už od Sbal prachy a vypadni... ale ten mustr pořád funguje a Ritchie je pořád mistr groteskních postav, rytmických dialogů a bizarních příběhových zvratů. Farrellův kouč by si zasloužil spin-off a Hugh Grant je ďábel a fakt, že většinu kariéry strávil zaškatulkovaný v romkomech, je největší tragédie filmového průmyslu. Nejzábavnější a scenáristicky nejuspokojivější film za hodně dlouhou dobu.

    • 1.3.2020  01:15
    Guns Akimbo (2019)
    ****

    Wanted na kokainu. Videoherní punkový nářez s vaughnovskou stylizací, bekmambetovskou akcí a raimiovskou kamerou. A neveldinovsko-taylorovskou energií, anarchistickým přístupem a zábavnou amorálností. Od Howdena jsem čekal mnoho. Ale nedoufal jsem v takhle mnoho! S Lynchovým Mayhemem skvělá Samara Weawing Double Feature. Těším se na Deathgasm 2!

    • 23.2.2020  02:01
    Slunovrat (2019)
    **

    Mrtví příbuzní, afektovaná hrdinka, nazí důchodci a spousta jekotu a zírání – už podruhé. Musím tomu nechat, že na rozdíl od Hereditary mi tady umírající lidé nepřišli vtipní, takže to je asi plus. Oproti Hereditary to má ale taky dvacet minut stopáže navíc, mnohem rozbředlejší děj a chybí tomu jakákoliv aspoň trochu sympatická, inteligentní nebo proaktivní postava, takže to je zase mínus. Na jednu jednu stranu je fakt, že aby vás někdo s ksichtem Vilhelma Blomgrena úspěšně nalákal do Švédska studovat izolované komunity a vám nepřišlo divné, když se vám začnou ztrácet kamarádi, musíte být dost specifický charakter. Na druhou stranu, pokud se hrdinům dějí špatné věci bez toho, aby se s tím hrdinové vůbec snažili něco dělat, je to jenom frustrující torture porno. Z toho, že to má lepší hodnocení než Dan Stevens s břitvou, je mi dost smutno.

    • 15.2.2020  18:46

    Jestli se nepletu, tak od Gordonova Dagona první přímá celovečerní adaptace Lovecrafta, která a) měla rozpočet, b) šla do kin. A která je – oproti Gordonově Dagonovi – opravdu dobrá. Richard Stanley tomu určitě dodal umělečtější prvky, ale především vizuální. Jinak je to na Lovecrafta vlastně až překvapivě přístupný, zábavný a rychle odsýpající horor. Krásně natočený, strhující na pohled, plný groteskních monster (srovnání s Carpenterovou Věcí rozhodně nejsou zcestná) a seriózně napínavých situací. A s dobře vytěženým Cagem. Drobné výtky mám jenom ke scénáři: (Velmi lehké spoilery k prvním pěti minutám) Metaforou, jíž se to snaží být, se to sice snaží být úspěšně, ale nepřijde mi, že by její existence dělala film fundamentálně lepším. Nelogická studna (a nadto nevyužitý setup s brýlemi). Nevytěžený potenciál čarodějnictví jedné z postav. (Konec spoilerů.) Myslím, že ukrutný hype Color Out of Space ve výsledku spíš ublížil... ale ten výsledek je pořád hrozně super. Další na řadě je The Dunwich Horror a po něm ještě jedna neoznámená adaptace (fingers crossed pro The Shadow over Innsmouth). Budu napjatě očekávat oboje.

    • 15.2.2020  01:26
    VFW (2019)
    ****

    "I don't know about this murder. Could be manslaughter. He came in with a big damn ax." Assault on Precinct 13 feat. The Expendables aka čím měl být poslední Rambo. Úchvatná souhra zářivých neonů, barevných světel a dlouhých stínů, 16mm filmu, synthové muziky a grindhousovského násilí; zkrátka Begos v nejlepší formě – a s pěkně kompaktním scénářem od někoho jiného, takže to nikde nedrhne. V hlavní roli šest matadorů, které příznivci akce a hororu znají ze všech svých oblíbených věcí, jedna sekyra a nekonečná zásoba zábavných hlášek a melancholických dialogů. William Sadler si celou tuhle krvavou show právoplatně urval pro sebe. Tady není co řešit. Skoro určitě záležitost, co bude figurovat v mé top 10 2020.

    • 12.2.2020  21:16

    Tak se uklidníme. Je to sice skvělej film, ale jedničku to skutečně překonává jenom ve dvou věcech – akčních scénách a soundtracku. Co se týče dějové soudržnosti a práce s postavami, tam se to prostě Blackovi rovnat nemůže. Každopádně, Donner tímhle mnohem odlehčenějším a vtipnějším pokračováním udal Smrtonosné zbrani úplně nový směr. A je to velmi zábavný směr, plný sympatických postav, vtipných hlášek a – jak už padlo – parádní akce. Jenom je to prostě věc mnohem bližší Maverickovi než Poslednímu skautovi. Což není nutně špatně. Ale ten Black to prostě dovedl napsat temněji a důmyslněji než Boam. A mně jeho styl vyhovuje víc.

    • 9.2.2020  18:35
    Vraždy v Yorkshiru: 1974 (TV film) (2009)
    ****

    Depresivní konspirační thriller, zabalený do detektivního příběhu. Víc než o zločin v něm ale jde o proměnu a rozpad ambiciózního novináře, nevyhnutelně směřující ke krvavému finále. Odmítnutím poskytnou divákovi v tragickém ději jakékoliv uspokojení to připomíná Get Carter a jiné starší britské věci. Bezradná atmosféra zachycena geniálně a Andrew Garfield překvapil. Určitě sjedu i další díly.

    • 9.2.2020  18:18

    Napínavá podivnost, která začne jako dusivý domestic thriller, jen aby v půlce přehodila výhybku a stala se brutální černohumornou vyvražďovačkou. Scénář sice v té druhé polovině nedrží úplně pohromadě a chybí mu jeden záporák k tomu, aby poškrábal vaše OCD, ale vyzvratovaný je výborně, akční scény jsou super a krev stříká extenzivně a frekventovaně. Elijah Wood si může na seznam připsat roli dalšího podivína a Martin Donovan nutně potřebuje vlastní Taken. Produkování Turbo Kida a Houseboundu Timpsona očividně poznamenalo tím nejlepším způsobem. Bezva věc.

    • 9.2.2020  18:02
    Do temnoty - Tělo (S01E01) (epizoda) (2018)
    ****

    Zábavný thriller postavený na premise, co by se stalo, kdyby s sebou o Halloweenu někdo tahal po ulici opravdovou mrtvolu. A kdyby ji potom ztratil. Spousta krve, napětí, černého humoru a neskrývaného odkazování – snad se na stejnou úroveň vyškrábou i další díly.

    • 9.2.2020  17:56
    Rozhovor (1974)
    ***

    Někde v tom ten thriller schovaný je, pro mě bohužel utopený pod příliš rozvláčnou charakterovou studií člověka, který ani není extra zajímavý. Těch nemnoho zvratů, co to má, jsou fajn, Harrison Ford skvělý v záporné roli, stejně jako umírněný Hackman a vyústění je velmi efektivní, ale popravdě si myslím, že nejlepší, co z tohohle filmu vzešlo, je Hackmanova role v Nepříteli státu.

    • 9.2.2020  17:48

    Zábavná a chytře napsaná satira toxické maskulinity, plná kouzelně strojených dialogů, černého humoru a bizarních příběhových mechanik (kopání pěstí). Pomalejší a mnohem temnější, než to vypadá z traileru, a s jasnou inspirací ve Fight Clubu, ale naprostě sebejistě si jdoucí vlastní cestou. Rileyho Stearnse rozhodně budu do budoucna sledovat.

    • 9.2.2020  15:40

    První Waititiho film, který není lepší než ty předchozí. A jasně, vím, že překonat Hunt for the Wilderpeople je těžko dosažitelný cíl, ale Jojo Rabbit měl všechny předpoklady k tomu, aby se mu to povedlo: nečekané zasazení, dadaistický humor, scény specificky navržené za účelem pročistit vám slzné kanálky a Waititiho jako Hitlera. Jenomže z téhle mozaiky toho drží pohromadě překvapivě málo a výsledkem je spíš kotlík nevytěženého potenciálu – jak na poli komedie, tak dramatu. Ani jednoho tu totiž není dost a ještě o sebe zvládají vzájemně zakopávat... ale hlavně to díky rozjetí příliš mnoha příliš zběžně zpracovaných motivů nedokázalo vytěžit zlato v podobě Rosie, kapitána K a nakonec ani toho Hitlera. Nebudu se tvářit, že jsem se u toho nesmál, nebo že jsem u těch nejlepších momentů nemusel zamáčknout slzu, hlavně když ty nejlepší momenty jsou na úrovni Martina McDonagha, ale popravdě si myslím, že – jakkoliv Waititiho miluju – ten McDonagh by to dostal úplně jinam.

    • 9.2.2020  11:26
    Strašení (1963)
    ****

    Krásně natočená (v HD je to fakt lahoda) klasika příběhů o strašidelných domech. Hlavní hrdinka Eleanor sice od začátku není moc sympatická, ale jak děj postupuje, dozvídáte se o ní víc a víc – že není v pořádku, proč v pořádku není, po čem touží a proč a jak moc je osamělá. A o tom to celé je. A samozřejmě taky trochu o paranormálním vyšetřování, duchách a samovolně se zavírajících dveřích. Ale hlavně o osamění – o tom ostatně Shirley Jackson jednu dvě věci věděla a jde o opakující se motiv jejích knih. Nebýt zbytečných voiceoverů, byl by to dokonalý film.

    • 9.2.2020  11:15
    Na nože (2019)
    *****

    Film od fanouška detektivek pro fanoušky detektivek. Chytrý a zábavný a skvěle pracující s diváckými očekáváními a žánrem. Nebere se přehnaně vážně, ale zároveň přistupuje s citem ke všemu, co vážné být potřebuje. Celkem i chápu, že by rozuzlení někomu mohlo připadat překombinované, ale pokud ujíždíte na Sherlocku Holmesovi, Poirotovi, Maigretovi nebo dokonce Columbovi, naprosto jasně uvidíte, že to rozuzlení je volba, a přinese vám to ohromnou radost. Svět potřebuje víc detektivek jako Knives Out. Odteď prosím jednoho Benoita Blanca ročně, dokud Craigovi nebude aspoň pětasedmdesát.

    • 9.2.2020  11:02

    Polithrillero hardboiled kriminálka, která podrtila scandinoir dřív, než byl cool. Klasický pulpový detektiv s prstem na spoušti a jasným morálním kompasem, stárnoucí zabiják s britským přízvukem, který řeší problémy pro vládu a ve kterém se hnulo svědomí, a korporace, co se rozhodla vyřešit svoje problémy vlastními metodami – jenže v těch vlastních metodách zastala velkou roli dvouhlavňová brokovnice a jedním z těch problémů byla detektivova dcera. Rozjezd je pomalejší, ale jakmile se Craven naplno vloží do pátrání, je to naprostá nahláškovaná brutální lahoda. Pro příznivce drsné školy povinnost.

    • 19.1.2020  20:59

    Pointa tohohle filmu je v kombinaci s tématem dost pochybná, ale když se od toho tématu odpoutáte, je to velmi milý a vtipný a lidský příběh, jenž sice řve "Oscar-bait!" do všech světových stran, ale nezabraňuje mu to být přístupnou a zábavnou komedií, kterou si rádi pustíte opakovaně. Viggo Mortensen ftw!

    • 19.1.2020  20:45
    Sing Street (2016)
    ****

    Film, na který můžete koukat pořád dokola a pořád bude super a pořád v něm budete nacházet nové věci. Je v něm spousta super muziky, super postav, super vtipů... a vůbec je to prostě super příběh. OST točím na Spotify pořád dokola. Podle JunkFood Cinema jeden z nejlepších snímků uplynulé dekády. Nelze nesouhlasit.

    • 19.1.2020  20:32

    Milé drama (divné spojení, já vím) o lapsu chlápka, jehož celý život k tomu lapsu směřoval. A to je asi tak všechno, co byste o tom měli vědět, protože tenhle film nemá nijak důmyslnou zápletku, rozuzlení, ani přehršel zvratů. Celý je o jedné podivné situaci a o člověku, který ji způsobil, o jeho rodině, která se to snaží řešit a o maloměstě, které se k tomu postaví úplně jinak, než byste čekali. A celé je to ve výsledku ohromně feel-good a příjemné. Snad jenom ten úplný závěr to mohlo uhrát trochu citlivěji.

<< předchozí 1 2 3 4 12 23 34 45