Recenze (5 287)
Podezření pana Whichera: Vražda v Andělské uličce (2013) (TV film)
Quatrológia okolo súkromného detektíva Whichera je čisto priemernou záležitosťou po takmer všetkých stránkach. Od námetov, cez dej bez akýchkoľvek mimoriadnych zvratov, až po takmer nulové prekvapenia v závere či hutnej atmosféry. Snáď len tie kostýmy a kulisy to držia pohromade či solídny TV look. No a nepomáhajú tomu ani tie nezmyselné, “kilometrové” obsahy, ktoré pripomínajú skôr beletriu v nejakom literárnom diele, než niečo, čo by malo v skratke upútať. No fakt na facku ..
Jeden život (2023)
Za mňa je Winton proste frajer Luke, pričom vždy keď vidím to video, tak sa mi tlačia slzy z očí, ako keď Slovan doma prejebal s Podbrezovou 1:3. Na "Schindlerov zoznam" sa to absolútne nechytá, nemá to ten požadovaný dej, tú dynamiku, ani popud negatívnej emócie, ktorá je v tomto prípade skrátka nutnosťou, pričom v rámci námetu, sa už zrejme nikdy ničoho tak kvalitne spracovaného nedočkáme a bolo by asi naivné domnievať sa, že sa tak raz stane. Je to trošku škoda, že sa zo samotného príbehu po emocionálnej stránke nepodarilo vyťažiť viac, ako len v závere, pričom tunajšie hodnotenie mi príde mierne nadhodnotené najmä z dôvodu nostalgie k vtedajšej krutej dobe, než vyobrazením skutočnej filmárskej kvality. Ale zas, film je to dobrý, treba vidieť a tento príbeh poznať, lebo je svetlom na konci tunela beznádeje. Medzi 3-štyri.
Moebius (1996)
Rád by som súhlasil s popisom k titulu, v ktorom sa uvádza, že ide o "Sci-fi drama, prosycené tajuplnou atmosférou a mystériem", no nedá sa. Ono ten obsah solídne navnadí, pričom toto je opätovne jeden z tých obsahov, pri ktorým platí otrepané pravidlo: "papier znesie". Mrzí ma to, ale toto bola fakt nuda, pričom posledné s čím tento snímok disponuje, je tajuplná atmosféra. Námet dobrý, realizácia špatná. Nuž, nie všetko bolo v 90´ rokoch na úrovni. Snáď len ten Vanilla Ice.
Marinette (2023)
Možno by to chcelo väčšiu poctu tejto bojovníčke za ženské, fodbalové práva. Ale zas na druhú stranu, nie je to žiadny Pelé, že? Ťažko to zasiahne diváka, ktorý nedokáže vnímať chlapov, naháňajúcich sa za mičudou, nie to ešte ženy. A pritom ženský futbal, brutálnym spôsobom napreduje.
Jeden gól (2023)
"Kokosy na snehu" s lobdou a partiou dementov, ktorí sa za ňou nezmyselne naháňajú, aby trafili priestor obdĺžnika. Ďaleko, ale že ďaleko, ďaleko viac stráviteľný pokus, ako bezdomovecké MS od Netflixu v podobe "Nádhernej hry", ktorá pôsobila viac umelo, ako cecky Zuzky Plačkovej.
Nádherná hra (2024)
Nechcem sa nikoho dotknúť. Mne je jasné, že na filmové plátno patria aj odľahčené snímky, ktoré sa nemusia brať nijak vážne, pričom nemusí byť každý jeden zrovna previerkou pre inteligenčný kvocient. No toto je v porovnaní s takým “Shaolin futbal” z 2001 doslova tragédia. Ani humor, ani námet, ani charizma medzi hercami, pričom jediné slovo, ktoré by tento pokus mohlo vystihnúť, je - trápny.
Duna: Část druhá (2024)
Epická záležitosť, ktorá sa nesie na vizuálnych orgiách v podivnom šate atmosféry. Nie, toto nie je “Star Wars”, toto je proste “Duna”, ktorá píše svoj vlastný príbeh.
Anatomie zrady (2020) (TV film)
Súhlasím s názorom Enšpígla. Chcelo by to prerobiť, dať tomu väčšiu váhu, lebo osoba Moravca si zaslúži silnejší záber. Taktiež však treba totálne dementovať "exkluzívny" názor exclusiva, ktorý extrémnym spôsobom nevníma a nechápe. Tento snímok v žiadnom prípade neospravedlňuje fašizmus. Ja stále opakujem, podaktorí by sa nemali vyjadrovať, lebo čo dostanú z huby, je len akýmsi mlením papule, bez použitia mozgu. Toto je životopisný počin premotivovaného farizeja a pokrytca, ktorý potom, ako ho nedokázali akceptovať či vyslovene doceniť v rade prívržencov, otočil sa chrbtom, aby ideologicky podporoval protistranu len preto, lebo falošne prepadol pocitu, že je výnimočným jedincom. "Netreba ho" nijak mimoriadne, negatívne vnímať, lebo bez ohľadu nato či si to uvedomujete, alebo nie, takýchto zmrdov je aktuálne v armáde, policajnom zbore či samotnej politike viac než dosť, pričom rozhodujú práve teraz O VAŠOM OSUDE, i keď im ide čisto len a len o svoj blahobyt. Prakticky rovnako, ako tomu Moravcovi, ktorý postavil vlastné EGO, nad všetko ostatné. A teda aj morálku, aj zásady, pričom ho to následne všetko dobehlo. Karma je proste krásna vec.
Muž, který stál v cestě (2023)
Snímok si tak nejak plynie, no zasiahnuť srdce sa mu napriek vážnej téme nepodarí.
Hlasy mrtvých (2023)
Nápad dobrý, pár pasáží dobrých, celkovo nemožno hodnotiť nekladne, no že by som mal padnúť na zadok, že som videl niečo mimoriadne atmosférické, to ťažko. Medzi 2-tri.