Recenze (1 002)
Živí mrtví - Série 5 (2014) (série)
Po skvelej predcházajúcej sezóne je to síce kvalitatívne mierne nižšie, ale tie 4* si to bez problémov ustráži. 70 %!!
Bronson (2008)
Sklamanie, čakal som totiž niečo v štýle nedávneho Brawl In the Cell Block 99, ale tento Refnov kúsok je o poznanie miernejšia a kultivovanejšia záležitosť. Aj keď treba druhým dychom dodať, že mladý Tom Hardy tu bol na jednotku. Úžasný herecký zjav a mimoriadne charizmatický človek. Mimo to je však Bronson nevýrazný počin, ktorý mi v hlave určite dlho neostane. Prekážali mi najmä mimodejové vsuvky a bizarné výjavy. Očakával som viac násilia a priamočiarosti. Len priemer. 60 %!!
Inkognito (1995)
Neuveriteľný príbeh o ešte neuveriteľnejšej premene, ktorý ma bavil s približujúcim sa koncom stále viac a viac. Nenáročná, no nie prvoplánová britská "nineties" oddychovka, ktorá poteší (predovšetkým chlapov). Ostré hlášky a krvavé päste. "Shadwell, Shadwell, let´s go Dogs". Chytľavá záležitosť. 70 %!!
Realita (2014)
No ja vám kurva neviem... :( Nejakí raw-vegan intelektuálni hipsteri mi to musia prísť vysvetliť. Ale svojim šialeným spôsobom sa mi to predsa len páčilo. Minimálne môjmu filozofickému "ja"... 55 %!!
Metro Manila (2013)
Filipínska, depresívna žmýkačka emócií. A kurva dobre nakrútená. Množstvu ocenení sa nedivím. Toto je skutočné filmové "Danteho peklo".... riadny preplesk, hlavne v prvej polovici. Manilské slumy sú náhderné mietečko. 80 %!!
Velmi temné období (2017)
Čudný film, aký nevzniká každý deň a dokonca ani rok. Ospalé americké mestečko niekde uprostred 90. rokov, štyria priatelia a jedna nešťastná tragédia, ktorá úplne zmení ich životy. Skutočne temný a nepredvídateľný snímok, ktorý si ma získal hlavne v prvej polhodine. V prostrednej časti to síce rapídne strácalo tempo ale záver je znovu veľmi intenzívny, brutálny a aj pomerne šokujúci. Napriek všetkým pozitívam sa však neviem ubrániť dojmu, že sa z toho dalo vyťažiť podstatne viac. Námet to je veľmi zaujímavý. 65 %!!
Okolo futbola (2013)
Rusi sa rozhodne nedali zahanbiť a ich príspevok k chuligánskym filmom je skutočne kvalitná záležitosť. Je to drsné, je to surové, má to pomerne zaujímavý príbeh a ako prekvapenie aj veľmi obstojný záver. Súbojmi sa tu nešetrí a päste lietajú vzduchom hlava nehlava. Herci sú uveriteľní a pomerne charizmatickí a sympatickí. No a nad to všetko má Okolo futbola (aspoň pre mňa) značný spoločenský presah s množstvom nepríjemných metafor. A vďaka tomu som predsa len rád, že som sa k snímku ako je tento dostal (aj keď som jeho projekciu dlho odkladal), pretože ako vidím na CSFD som jeden z 556 šťastlivcov. Spokojnosť... 75 !!
Týpci a zbraně (2016)
Zábavné a znesiteľné takmer výhradne vďaka Hillovi. Miles Teller tu bol nerýrazný a nevtipný. Nejlšpia scéna bola jednoznačne cesta do Bagdadu. Boli tu už aj lepšie žánrovky, ale na "vypnutie" je to v podste ideál. 60 %!!
Zabijáci z maloměsta (2017)
Pohodová záležitosť s typicky severským/škandinávskym humorom. A musím povedať, že párkrát som sa z chuti zasmial. Mužské postavy pobavili, hlavne Proctor... (kto nechápe, pozrieť Banshee :), u žien už to bolo horšie. Herečky to boli slabé a nesympatické. Príbeh v pohode, síce prevarený ale tak krásne naivný a priamočiary, že som sa nestihol takmer vôbec nudiť. 65 %!!
Z Paříže do Paříže (2017)
Kvalitný a dobre plynúci francúzsky film z obdobia WW2. Bavil som sa musím priznať, že som dokonca dostal viac ako som čakal. Možno to mohlo byť miestami trošku surovejšie, ale čert to ber. Chalani boli užasní a po dlhom čase som hlavným postavám škutočne držal palce a prežíval všetko s nimi. Spomenúť treba aj verne spracované historické prostredie a atmosféru doby, ktorou film doslova dýchal, čomu dopomáha aj perfektná práca kameramana. U mňa spokojnosť a určite odporúčam. 75 %!!