Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Pohádka

Recenze (26)

plakát

Talentmania (2010) (pořad) odpad!

Viděl jsem tak poloviny dvou dílů. Co se týče soutěžících, tak se jednalo o bizarní přehlídku často bizarních lidí, mně pramálo sympatických. Ve svých nablýskaných a třpytivých oblecích mi připadali jako cirkusáci. Nechápu, proč stanovy soutěže dovolují, aby soutěžící zpívali. Vždyť na zpěv už bylo a bude nespočet soutěží! Výkon poroty otřesný, jen Banášová a ten Slovák za něco stojí. Šeredová ze sebe neumí vypravit kloudnou větu a Troška mluví nesmírně vulgárně. Šokoval mě tento výstup: Jedna zrzavá paní zpívala italskou píseň. Zpívala falešně. Šeredová jí to neuměle a neohrabaně chválila, zatímco Banášová a ten Slovák zkritizovali. Troška se zaměřil na ploché poprsí té zpěvačky. Veřejně prohlašoval, že ta paní má nulky a že to nevypadá hezky... Nepředstavitelné. Guth-Jařkovský se musí obracet v hrobě! Když se ve slušné společnosti (např. na plesu) potkají dva neznámí lidé, tak je samozřejmé, že jeden člověk nekritizuje veřejně nedostatky toho druhého (slepotu, nadváhu, umělou nohu, umělé oko, řečovou vadu, malé poprsí atp.). A Troška se zachoval jako naprostý buran a anti-gentleman, navíc s vědomím, že to jeho buranství je vysíláno do televize! Ze sledování tohoto pořadu si tudíž odnáším toto: Ples normálních lidí je slušná společnost. Talentmania není slušná společnost.

plakát

Bernie Madoff: Muž, který podvedl svět (2009) 

Po formální stránce (kamera, střih, hudba, efekty, zmínění dalších podvodníků atd.) bez výhrad. Neviním tvůrce tohoto dokumentu za to, že nemají k dispozici supertajné usvědčující důkazy jako nahrávky skrytou kamerou či listiny. To se u podvodu za 65 miliard dolarů snad ani nedá čekat. Co se týče podaných informací, jsou bohužel velmi povrchní. Nejdou do hloubky problému neboli jsou takzvaně příliš "mainstreamové". Tvůrci tohoto dokumentu měli klást nepříjemné otázky. Ty by se daly shrnout do dvou oblastí: 1)Jak mohl jediný člověk přelstít stovky či tisíce analytiků a členů úvěrových komisí hedgefondů, kteří celá ta dlouhá léta nepřišli na to, že se jedná o podvod? 2)Do čeho Madoff investoval? Co nakupoval, co prodával? Na které účty posílal svěřené peníze? Dá se předpokládat, že velkou část peněz Madoff vložil do toxických hypotéčních pohledávek. Nechce se mi ale věřit, že by do nich dal úplně všechno. 3)Kdo jsou vítězové této kauzy neboli cui bono? Který fond, která banka u Madoffa zázračně vydělala, zatímco ostatní fondy a banky a především fyzické osoby ostrouhaly? Z výše uvedených otázek vyplývá, že celá kauza je jistě mnohem složitější, než jak nám ji tento dokument předkládá. Jistě do toho musely být zapleteny desítky možná stovky osob (v Komisi pro cenné papíry a v hedgefondech a bankách). Více k počtení zde: http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11488

plakát

Politická střelnice (2009) (pořad) 

Řeči paní Bubílkové v tomto pořadu nejsou vůbec vtipné. Zároveň ale nejsou trapné. Aspoň tedy v tom jednom díle, který jsem viděl. Sledování tohoto pořadu však nedoporučuji. Vyplatí se raději sledovat něco kvalitnějšího.

plakát

Profesionálové (2009) (seriál) odpad!

Nejsem v tomto výčtu komentářů jedinečný. Tím mám na mysli, že ani moje hodnocení, ani můj komentář, se neliší od těch ostatních uživatelů. Tento seriálový kus si totiž bohužel nic jiného než odpad nezaslouží. Jediné, co je na tomto seriálu skvělé, je úvodní znělka a obrazy hýbajících se policejních věcí (razítek, pendreku aj.) na šedivém pozadí, kteréžto obrazy slouží k oddělování některých obrazů děje. Hudba ujde a ujdou uniformy, výprava a studio. Aby byl film koukatelný, potřebuje toho však mnohem víc koukatelného než to, co je vyjmenováno výše. Úplně nejhorší ze všeho je scénář. K popsání toho, jak příšerný je scénář, mně chybí slovní zásoba vzhledem k tomu, že nechci být sprostý. Zajímalo by mě, co nosí v hlavě ti scénáristi. Co jsou zač. Zdali se stydí za tuto práci brát odměnu. Podle všeho si myslí, že vtipnost je třeba to, když Liška a Hádek svůj dialog třikrát po sobě zopakují. Zápletky trapné, hlášky a nápady žádné či trapné. Hledat ve scénáři tohoto braku nějakou pořádnou pointu je marné jako nabírat vodu sítem. Na konci dílu mají být vyvrcholení (katastrofy) všech (2-3) dějových linií. Tyto katastrofy dějových linií jsou opravdu katastrofy, ovšem bohužel jen a pouze v jiném smyslu slova. Celkově je scénář jen desítky minut trapného nevtipného kecání, které je někdy přerušováno pohyby a chůzí herců. Herecké výkony jsou také strašné. Ovšem vzhledem k příšernému scénáři je už celkem jedno, jakým způsobem to herci odříkají a odpohybují. Poznámka k původní slovenské verzi: Rozhodně není lepší než tato česká. Obě jsou na odpad. Na konci si rýpnu do několika Slováků, kteří hodnotili průměrně slovenskou verzi a odpadem českou verzi. Mně se zdá, že tito Slováci hodnotí neobjektivně. Vadí jim MOŽNÁ, že 1)Češi na slovenské verzi parazitují (něco jako když jedna kinematografie natočí krásný film a jiná kinematografie z toho krásného filmu udělá hnusný remake), že 2)Fakt, že Slováci jsou od r. 94 horší ve vytváření sitkomů a seriálů.

plakát

We Shoot with Love (2009) 

1) Dokonalé, vtipné, originální. Není co vytknout. Kristina Leichtová konečně hraje v něčem, co je opravdu vtipné, neboť Comeback je vtipný setsakramentsky málo. 95%. 2) Chybí tomu závěrečná pointa a vyjádření vztahu mezi hlavním hrdinou (starým pánem se zbraní), prostředím zastavárny a zaměstnancem zastavárny. 40%. 3)Nejhorší. Kde je příběh, kde je smysl, kde je pointa? Možná za to může poslední řidička, která to všechno ukradla poslednímu řidičovi a ujela s tím do města na nákup bot a drahých hadříků do obchoďáku, do salónu krásy a do solárka. Jelikož je doba těsně před koncem světa, tak je tato její cesta naštěstí opravdu poslední. 20%. 4)Příběh a zpracování obstojné, ovšem pointa velmi chybí. Já sám jsem dokázal pointu vymyslet. (Bylo by nutné poněkud pozměnit i scénář. To je ale docela jedno. No, v každém případě to jedno je, protože kvůli mému nápadu to ten rejža přetáčet nebude.) Nuže, můj nápad na pointu jest tento: Soutěžící se ve své fantazii olizuje s ženou a osahává ji, ovšem oblast zvanou regio pubis vynechává. Tato fantazie postačuje k vedení v soutěži nad soupeřem. Těsně před cílovou čarou muž ve své fantazii nahmatá ženě v regio pubis něco dlouhého a tvrdého. Zhrozí se a jeho žabička se následkem toho zastavuje těsně před cílem. Nyní přichází takzvaný double-twist: Poté, co soupeřova žabička vyhrává, muž ve své fantazii zjišťuje, že to dlouhé a tvrdé není TO, co každého hned napadlo, nýbrž zmenšenina takového toho modrého tubusu na vysokoškolský diplom. Muž vytahuje ženě z kalhot ten tubusek a ukazuje jej do kamery. Objevují se slogany vábící ke studiu na právnické fakultě v Plzni, jelikož se jedná o reklamu na tu fakultu. Slogany se zaměřují především na snadnost a krátkou délku studia. Následně muž otevírá ten tubusek a ukazuje do kamery samotné vysokoškolské diplomy. Jelikož se jedná o diplomy paní Řápkové, Standy Grosse a dětí kmotra Mrázka, ukazuje ty diplomy jen jako. No, teď už jen zbývá jen čekat, až mi reklamka za tyto skvělé nápady zaplatí. Anebo naopak čekat na to, až mi soud v civilním řízení uloží pokutu za poškození výborné pověsti této fakulty. 50%. 5)Výborné, dokonalé, originální. Je to vtipné jako tento můj komentář, což znamená, že to je vtipné strašně strašně strašně moc. 100%. Celkový průměr: 62%.

plakát

Ošklivka Katka (2008) (seriál) 

Ošklivka Katka Kvalita nic moc, ale dá se na to dívat (na rozdíl od superodpadů jako VKV a Cesta domů). Seriál má jistý sociologický význam, neboť jakžtakž zdařile vykresluje prostředí středně velké konfekční firmy, ve které je pozorovatelná nízká produktivita práce a částečná přezaměstnanost. Módní návrhář je homo- a metrosexuál (jaké překvapení), v administrativě pracují slepicoidní klevetící ženštiny, významní akcionáři se ukazují jen občas a když se ukáží, tak nadávají a kritizují jako o život, na samotném pracovišti hlavní hrdinky jsou dva mladí manažeři, z nichž jeden je víceméně klaďas a ten druhý záporák, protože mimo jiné odmítá brát zodpovědnost z důsledků svých činů (tím důsledkem je míněno embryo rostoucí v děloze jeho sekretářky). Tato oplodněná sekretářka se přátelí s jednou svou kolegyní. Obě mají společné to, že jsou blondýny a intrikánky. Ta sbouchnutá intrikánka je záporná postava. (Jak by taky ne, když intrikaří proti kladné postavě - Ošklivce Katce!) Konečně tu máme samotnou hlavní hrdinku Ošklivku Katku, která je ošklivá (jaké překvapení), nosí brejle a vypadá jako šprtka. Pro šprtky je typické, že jsou našprtané. A Ošklivka Katka našprtaná je! Má našprtanou celou ekonomii (obzvláště management), marketing, účetnictví, právo a navíc dokáže vymýšlet všelijaké důmyslné a rafinované právní a účetní fígle! Nebýt jí, tak by ti dva neschopní manažeři (její přímí nadřízení) celou firmu dovedli tam, kde je pláč a skřípění zubů. (Poznámka pro ty, kteří nepochopili předchozí větu: Jedná se o umělecké přirovnání bankrotu k peklu, neboť podle ekonomů mravovědců platí analogie prosperita = nebe, bankrot = peklo.) Nevím, jak Ošklivka Katka dopadne, jelikož jsem viděl jen dva díly někde v prostředku. Dá se však předpokládat, že dopadne dobře, jelikož tento seriál věrně dodržuje žánr romantický. Mladý hodný manažer, který její lásku neopětoval, její lásku nakonec zcela jistě bude opětovat. Jistě se vezmou a budou spolu šťastně žít až do doby, kdy Prima tento seriál zruší kvůli nízké sledovanosti… 35%.

plakát

Profesionálové (2008) (seriál) odpad!

Slovenští Profesionáli slouží jako předloha a vzor českým Profesionálům. Jejich scénáře se liší pouze v jazycích. Stejně jako u českých Profesionálů jsou na slovenské verzi nejlepší úvodní znělka a skvěle výtvarně zvládnuté obrazy s policejními věcmi (obušek, pouta aj.), které slouží k oddělování filmových obrazů. (Je špatné, když na sitkomu je nejlepší zrovna tohle…) Na slovenské verzi je úplně příšerný uměle přidaný smích diváků. Při jehož poslechu se samovolně otvírá kudla v kapse, protože se jedná o neposlouchatelný anti-muzikální zvuk připomínající padající jemné kamínky či štěrk. Česká verze je odpad 110%. Slovenská verze je o něco lepší: Odpad odhadem „pouze“ 109%. Slovenská verze má o něco lepší herecké projevy a to kromě hereckého projevu uřvané a verbálně agresivní Heleny Krajčiové. Avšak i kdyby měla herecké projevy sebegeniálnější či dokonce nejlepší v dějinách světové kinematografie, pořád by hodnocení bylo na odpad, protože scénář je absolutně nevtipný a nekonečně trapný. (Navíc já jsem viděl dva díly, které byly zrovna zbytečně moc vulgární a sprosté, přičemž jejich vulgarita neměla opodstatnění.) Jinými slovy Z hovna bič neupleteš.

plakát

Gympl (2007) 

Kvalitní kamera, střih, výprava a kostýmy. Hip hop se do tohoto filmu hodí. Závažné nedostatky jsou ve scénáři a v režisérově pojetí postav respektive ve způsobech, kterým mluví a chovají se k sobě. Jakžtakž ujde děj o hrdinech z řad mládeže, který je o sprejování, rodinném zázemí, poflakování po městě a pártování s kamarády. Neskutečně otřesný a hrůzostrašný je však děj, který se odehrává ve škole. Bohužel pro tvůrce zabírá škola významnou část děje. Z děje ve škole je špatná postava dredatého huliče. Debilita této postavy není vtipná, nýbrž trapná. K tomu, aby tato debilita byla vtipná, stačí napsat jí vtipné dialogy případně i gagy. Dialogy a pokusy i fórky při vyučování a při reparátech: hrůza, děs a trapnost. Každý viděl české filmy ze školního prostředí, např. Škola, základ života, Cesta do hlubin študákovy duše a Marečku, podejte mi pero. Nemíním nyní kritizovat, že v těchto třech komediích je krásný ušlechtilý humor, zatímco v Gymplu jen tak pouhopouhé dvě vtipné hlášky. Tyto tři klasiky ze školního prostředí jsou dány jako příklad filmů, ve kterých se učitelé a žáci k sobě chovají jako lidi k lidem a ne jako vlci k vlkům. Právě toto je na Gymplu nejhorší. Děj Gymplu odehrávající se v gymplu je plný verbální agresivity, ze které mají mnozí svíravé pocity. Učitelé na sebe řvou, učitelé na žáky řvou, žáci učitele uráží, učitelé urážejí žáky, skoro nikdo nikoho nemá rád, skoro nikdo nikoho nemá v úctě. Gympl je zároveň kritika současných poměrů a nešvarů ve společnosti a ve školství, mezi které patří to, co jsem uvedl v předchozí větě. Tvůrci tuto kritiku však měli provést způsobem, který by nebyl tak agresivní. Zbývá dodat, že stejný nešvar (velká verbální agresivita, lidi se k sobě chovají jako vlci k vlkům) je rovněž v dalším Vorlově filmu Ulovit miliardáře. Pomalu se to stává poznávacím znamením Vorlových filmů.

plakát

Nejlepší je pěnivá (2005) (studentský film) 

Jako muž jsem příliš nejásal nad tou jedinou nude scénou v tomto filmu. Ovšem i ženy mají nárok na nějakého toho nahého chlapa ve filmu. Možná právě tento film si dal vznešený cíl napravit filmový nepoměr ve výskytu nahých žen a mužů. Nechápal jsem, proč hlavní hrdina škrtil druhou ženu, tu potápěčku. Co však nejvíc nechápu je zařazení tohoto krátkého filmu mezi komedie. Humor v tom nevidím, jen nadsázku. Pro mě tedy tento filmeček není komedií, nýbrž jen filmovou etudou či povídkou. Abych pravdu řekl, tak mě příliš nebavilo se celé minuty dívat na šplouchání a umývání hlavního hrdiny. Po formální stránce (kamera, střih, hudba, herecké výkony) je to však dokonalý film. Proto si zaslouží průměrné hodnocení.

plakát

Zahulíme, uvidíme (2004) 

Scénárista měl divokou fantazii. Dokázal vymyslet všelijaké bizarnosti a šílenosti (hlavní dějová linie, tj. putování za hamburgry), šílený a hororový pár náboženského pomatence a jeho sexy družky, šílení zkorumpovaní policisté na policejní stanici, postava neprávem perzekuovaného černocha tamtéž, banda mladých výtržníků, jízda na gepardovi atd. Tento výčet by mohl být ještě mnohem delší. Jaká škoda, že po vymýšlení výše uvedeného scénáristu opouštěly múzy zrovna ve chvílích, kdy vymýšlel humor. Právě humor je to, co této komedii chybí nejvíc. Po konzumaci tohoto díla navíc zůstává pachuť po jedné nechutné fekální scéně a zůstává imaginární smrad po vykouřených jointech marihuany. Tento film je jeden z mnoha, který silně propaguje jako životní styl kouření trávy, který z kouření trávy dělá něco strašně cool, něco, co přináší jen zábavu, pohodu a dobrodružství, a (zdravotní) rizika zcela opomíjí.

Ovládací panel
1 bod

Fanklub

(1)