Recenze (2 158)
Tažní ptáci (1983) (TV film)
Není nic lehčího než člověka odsoudit a nic není těžšího než ho pochopit. ... Ikarův pád je pro mě především předehrou pro toto syrové pokračování, které má pro mě mnohem výraznější hloubku příběhu a vyřčených myšlenek. Menšík na výbornou a Brodský asi ještě o chlub lépe.
Ikarův pád (1977) (TV film)
Byť je výkon Vladimíra Menšíka vynikající (a bohužel z velké části z trochu smutného důvodu), partie rozehraná v celém příběhu zkrátka nemá takovou sílu jak jsem čekal a doufal. Trochu zklamání a tak 3,5*.
Lion (2016)
Hodně mě překvapuje vnitřní prázdnota velkého množství zdejších komentářů ale což. Tomuhle filmu prvoplánovost směřovanou k Oscarům (která se postupem času stala pomalu podmínkou nominace) opravdu nelze vyčítat stějně jako emoce, které jsou servírovány naprosto nenuceně a spíše, než přebývají, tak možná místy chybí. První půlka v Indii je samozřejmě lepší ale ani úsek hledání netrpí prázdnotou a jako celek je film hodně kompaktním a lidsky silným zážitkem.
Pěsti ve tmě (1986)
Český Rocky z Holešovic (ta inspirace je tu několikrát, například při tréninkových bězích, krásně vidět a je skvěle vypadající poklonou), na kterého jsem opravdu pyšný. Tenhle film má totiž, i vzhledem k době a způsobu zpracování, světové parametry s velmi dobrými boxerskými scénami. Skvěle vykonstruovaný příběh s výborným Markem Vašutem, velmi povedenou stylizací doby nebo ladným hudebním podkreslením, které od úvodní až do finální scény vše skvěle dokreslovalo. Moc milé překvapení a 4,5*.
Tichá bolest (1990)
"Dědo ty když piješ víno, vypadá to jako transfuze." Další skvělý český film o kontrastu lidských a politických hodnot v poválečném období napasovaný na prostředí vojny a moudrém vyprávění dědy v podání Rudolfa Hrušínského. "O čem výš, že je správné, dělej podle sebe, nenechávej si nic diktovatl"
John Wick 2 (2017)
John Wick to má opět na háku a kosí si to jak je mu libo. Čistokrevná akce bez servírek, která si na nic nehraje. (Kino Benešov - 23. 2. 2017)
Straight Outta Compton (2015)
Úplně vidím ty narvaná kina v Comptonu a dalších černošských městech a čtvrtích po celé Americe. Pro mnoho kluků to musí být epická kultovka o cestě nahoru, pro mě je to především hodně povedené zpracování a poklona naprostým legendám rapu, se skvělým obsazením v čele se synem samotného Ice Cuba.
Městečko South Park (1997) (seriál)
Tak jsem se po mnoha letech pustil do první série abych zavzpomínal na dobu, kdy Městečko South Park vtrhlo na naše obrazovky, a já jako kluk doufal, že se mi v páteční večer pozdní večer před jedenáctou hodinou podaří dostat k obrazovce a shlédnout nášup animovaných sprosťáren. Byť to svoje kouzlo samozřejmě trochu ztratilo, některé už kultuvní hlášky a mnohé gagy jsou nezapomenutelné a seriál se tak po právu stal jedním z animovaných kultů.
Spotlight (2015)
Dokumentárně pojaté zpracování kde příběh je sám o sobě tak silný, že není potřeba jej něčím příliš dokreslovat ale jen ho velmi pečlivě naservírovat a to se povedlo. Přesto si myslím, že finále mohlo být rozvinuto o něco "velkolepěji", obsáhleji i emočně silněji, stejně jako by si to podle mě zasloužily některé další úseky filmu. Emoce jsou pak nejvíce vidět na Marku Ruffalovi z kterého při několika záběrech vyřazuje čirá bezmoc a zděšení. O tom, že církev je pak patrně nejzvrhlejší a nejpropracovanější institucí trýznící lidské duše s obrovskou a v podstatě nenapaditelnou mocí jsem přesvědčen poměrně dlouho, stejně jako o tom, že se do budoucna bohužel příliš nezmění.
Já, Olga Hepnarová (2016)
Syrový, do černobílého kabátu oblečený a díky tomu ještě autentičtěji působící, portrét zbýdačené osamělé duše, která nedokázala najít oprozumění a za své vnitřní utrpení se rozhodla exemplárně pomstít společnosti. Tíživá dobová atmosféra je do maxima zesílena dlouhými záběry, nulovým hudebním podkreslením i výkonem Michaliny Olszanské.