fredisek

fredisek

Matouš H

okres Praha
student iberoamerikanistiky (to znamená španělština, portugalština a Indiáni rulez)

12 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
    • 30.1.2017  12:44
    Moonlight (2016)
    *

    Brutální nuda, která se tváří, že trvá věčnost. Moonlight je snůška klišé, které dohromady ani nefungují. Drama se tu rozplývá ve statických scénách bez energie a jakéhokoli napětí. K postavám se nedá vytvořit vztah, protože buď rychle zmizí, nebo se promění natolik, že se jedná o někoho úplně jiného. Queer motiv je tu čistě účelový pro přitáhnutí jiného publika, což mě na filmu točí nejvíce. Moonlight je přesně ten film, u kterého by se dalo říct, že kdyby se odstranila gay identita hrdiny, nikoho by snímek nezajímal. Chiron být gayem vůbec nemusí, je jím jen z toho důvodu, aby se namíchal perfektní koktejl černošské mizérie v USA pro film. Ta účelovost bije do očí až moc nepříjemně.

    • 2.1.2017  00:13

    Isabela s maskou jak na Halloween, španělská armáda s bojově pomalovanýma obličejema jak z Amazonie, barokní budovy v roce 1492, Fassbenderova španělština...no nebudu tvrdit, že jsem chvílemi netrpěl. Jinak ten film neurazí, snadno se na něj zapomene, jediný, co v hlavě zůstane, bude asi ta komicko-epická scéna, kdy si Fassbender sundá triko a vydá se profackovat pár katolíků.

    • 19.12.2016  15:40
    Exorcista (TV seriál) (2016)
    *****

    Seriál, který se celou dobu tváří jako ohromné klišé, a v posledních dvou dílech odhalí svou ďábelskost. Nicméně i hromada okoukaných motivů v prvních osmi dílech skvěle funguje. Postavy si mají co říct a taky co provést. Finále je skvělé a lákání na druhou sérii snad poprvé u hororového seriálu nelituji. Záporáci slibují dávku pořádného hororu. Navíc civilního, ďábel tu totiž není abstraktní postava, která lidi trápí. Je vlastně dost lidský a o to děsivější. Plusem je Alfonso Herrera, snad se bude objevovat před kamerou častěji a častěji.

    • 15.11.2016  10:55

    nafoukaný, manýristický a pompézní Dolan prostě funguje. Občas únavné řvaní vyrovnávají skvělé videoklipové scény a ten geniální kýč ve finále. Naprostá spokojenost.

    • 15.11.2016  10:52

    Snad se jednou dočkám chvíle, kdy si tyhle filmy odpustí rádoby drsňácké vtípky a odkazy na popkulturu, které to neskutečně brzdí. Tentokrát to zase nevyšlo, ale aspoň se na to hezky koukalo.

    • 10.11.2016  15:47

    Úžasně vtipné, přitom dojemné. Rozhodně někdy zopakuju.

    • 12.10.2016  18:27
    Parade (2011)
    ****

    Kromě konce naprosto předvídatelné. Road movie o tom, jak se balkánská macha spojí s utiskovanými gayi, protože fag hag vždycky hrají důležitou roli v životech hetero i gay chlapů, zní skvěle. Nemá to ale spád a skoro dvě hodiny jsou na něco, co se tváří většinu času jako komedie, moc. Hvězdu přihazuju za to, že to vzniklo na Balkáně.

    • 6.10.2016  16:57
    Anthropoid (2016)
    ****

    Jamie v roli českýho parašutisty, prostě jo. Funguje to. Film splňuje všechno, co má...udělat reklamu Česku případně říct, že tu někde v Evropě to Česko vůbec je. Na Dornana se hezky dívá, příběh sám o sobě je drsný dost. Geislerovou si mohli odpustit, prostě nevypadá jako mladá holka nadšená do odboje. Od prvního záběru, kde se objeví, působí jako úlitba kvodíkomu, aby se tam objevila česká herečka. Mohli ale vybrat někoho čerstvějšího. Jestli tohle alespoň minimálně roznese info o českých dějinách do světa, splňuje to svůj účel.

    • 21.9.2016  11:40

    Masterpiece. Tvůrci moc dobře věděli, že nesmí přijít s hloupostí, která by ždímala prachy. Podařilo se. Bridget se stala symbolem a tenhle film je skvělým závěrem příběhu, se kterým se mohou ztotožnit miliony lidí po celém západním světě.

    • 21.9.2016  11:29
    Buchty a klobásy (2016)
    odpad!

    Cítíte se trapně za všechny, kteří na tom pracovali. Už nejsem ve věku, kdy by mě rozesmál nekonečný proud nadávek. Vlastně se u toho filmu smějete jen proto, že to má být komedie, rozhodně ne proto, že byste chtěli. O prvoplánovém utahovaní si z latinos nebo Židů a muslimů se už nemá ani cenu zmiňovat. Méně jsem litoval peněz za lístek i u Lídy Baarový...

    • 21.8.2016  11:17
    Volný pád (2013)
    ***

    Šablonovité, i když se obávám, že v policejních kruzích pořád aktuální. Chvílemi je z toho cítit Zkrocená hora, chvílemi zase scenáristická beznaděj (tolikrát jsem "je mi to líto" během jednoho filmu fakt ještě neslyšel). Průměr, který sice dobře pracuje se stereotypy, ale sám do jednoho velkého sklouzává.

    • 8.8.2016  13:24
    Julieta (2016)
    ***

    Almodóvarovská estetika zůstala, zmizela ale spleť mezilidských vztahů, které z Almodóvara dělají Almodóvara. Julieta sleduje de facto chronologicky naprosto nemastný neslaný příběh, kde postavy polykají emoce a vlastně ani nemají pořádnou motivaci pro svoje činy. Po Los Amantes pasajeros jsem čekal návrat k drsným dramatům, kde nikdo nic nemá zadarmo, jenže jsem se dočkal takového španělsky namluveného Hřebejka. Škoda.

    • 31.7.2016  22:50

    Průměr, který zvlášť v prostřední části, která má být nejnapínavější, děsně nudí. Melancholie ve finále nijak nevyzní a Cara Delevingne nic moc zachránit nemůže, protože se objevuje před kamerou minimálně.

    • 29.7.2016  22:14
    Hledání (TV film) (2016)
    *****

    Důstojné rozloučení s příběhem. Perfektně civilně odvedené drama, které dokáže dojmout, rozesmát i naštvat. Chytré dialogy, skvělí herci a skvělý pohled na gay komunitu (moje body jdou hlavně pro Richieho a fag hag Doris). Doufám, že za pár let taky budeme říkat, že manželství je leda pro buzny.

    • 29.7.2016  08:58

    Naposled jsem takhle trpěl u Kubricovy Odyssey. Bez emocí, bez příběhu. Těžkopádná nuda, kterou nepovznesou žádní andělé...

    • 27.7.2016  10:19

    Nedělal jsem sii iluze, že tenhle film stojí i na něčem jiném než Ryanu Goslingovi. Ono to ale bylo víc než dobré! Tedy nijak objevné, vtipy snadno odhalitelné, ale fungovalo to. Nepotřebuju to vidět znova, ale jsem rád, že jsem na to šel.

    • 21.7.2016  14:19

    Konečně horor, kde není tisíc nesrovnalostí a otázek. Všechno se v závěru dozvíte a nedočkáte se lákačky na případné pokračovaní (palec nahoru za to). To všechno ale na úkor toho, že prakticky od začátku víte, jak se bude příběh vyvíjet. Finále je sice překvapivé, ale zbytek příběhu je naprosto šablonovitý a každého, kdo viděl aspoň pár hororů, musí napadnout, že to světlo, které Rebecca najde ve sklepě, nebude na Dianu fungovat...A takových momentů tu bylo víc. Lights Out je dobře natočený horor, ale zapomenutelný.

    • 14.7.2016  09:44

    Rozhodně jeden z nejlépe natočených hororů. Ať už je příběh klasicky nacpaný klišé, The Conjuring 2 funguje. Je plný nejasností, ale opět to vyvažuje svým zpracováním. Na rozdíl od jiných hororů je tu jasně vidět, že si tvůrci uvědomili, že dvojka musí být ještě děsivější a propracovanější než jednička a tak do toho zainvestovali. Podařilo se.

    • 12.7.2016  10:31

    Když někde ukážete pár sexuálních scén, do scénáře nedáte skoro žádné dialogy a všechno to natočíte jako přes instagramové filtry, nedělá to z vás režiséra artových filmů. Neobjevné, těžkopádné, bezpříběhové. Vlezlá snaha o rádoby umělecké drama, která akorát nudila.

    • 12.7.2016  10:27
    Bouře (2016)
    odpad!

    Úděsná nuda, u které se nicméně dost dobře spalo i na nepohodlných sedačkách konferenčního sálu v Thermalu, protože nic nerušilo, monolog a absence jakékoli akce vás totiž fakt neprobudí.

    • 12.7.2016  09:49

    Nostalgický kýč, na který má režisér ve věku Woodyho Allena nárok.

    • 6.7.2016  23:07

    Pozérství se nakonec překulí do dramatu takže ok. Klasický letní film, který má dramatické ambice, přitom chce zůstat pěkný na pohled. Dojem kazí kostrbatost vztahů mezi postavami, film neplyne, skáče, nevysvětluje, maximálně naznačuje. Pokusy o komediální scény v postavě Harryho vyznívají jako úplná fraška. Mnohem lepší bylo Mé jméno je láska. Oslněni sluncem je exportní záležitost, kde i ten, koho příběh nezajímá, bude chrochtat blahem nad italskými reáliemi. Film vlastně v mnohém připomíná Allenovy turistické filmy z Evropy.

    • 15.5.2016  12:38

    Jsem rád, že Violeta Parra nedostala standardní film o tom, kterak chudá indiánská holka ke štěstí přišla. Snímek ji neukazuje jako národní hrdinku, ale člověka, který dost trpěl, který byl nesnesitelný, který nakonec tlak osobní i společenský nerozdýchal.

    • 3.5.2016  23:23
    Kolonie (2015)
    *****

    Není nic lepšího, než nechat holku zachraňovat kluka, dát to do exotiky Jižní Ameriky, vlít do toho trochu politiky, přidat pár scén s mučením a zbožňovanou herečku. Colonii jsem málem odsoudil, než jsem ji viděl. Ještě že jsem na ni zašel. Když pomineme zjednodušování reálií (Pinochet moc nepřevzal, tu převzala junta atp.), tak nám tu vyvstane skvěle odvyprávěný příběh, který graduje víceméně po celou dobu filmu a na tom, jak ukazuje historii Chile už vlastně moc nesejde. Dojem je jasný, junta byla zlo, sekty jsou ještě větší zlo, láska Andy přenáší.

    • 25.4.2016  13:05
    Spotlight (2015)
    ***

    Klasika, která nezůstane v hlavě moc dlouho. Skvěle odvyprávěný příběh, ale nic navrch.

    • 24.4.2016  00:36
    Mami! (2014)
    ****

    Málem se to tváří jako šťastně bizarní příběh, ale pak přijde ta známá studená sprcha, která smyje všechno to pozitivní, co ve vás hajzl syn a statečná matka vyvolávali... Je to příběh o zradě a o právu na ni. Je to Dolan, co vás nutí sympatizovat s grázlem, a podává vám to svou neodolatelnou formou, která by byla běžná, kdyby za baroka znali kameru. Obnažené emoce, epická stopáž a nepřehlédnutelné postavy.

    • 17.4.2016  22:47

    Když už se konečně v Čarodějnici leknete, leknete se pořádně. Film vychytrale dávkuje napětí a to v kombinaci se skvělým výtvarným podáním funguje naprosto bezchybně.

    • 22.3.2016  22:43
    Modré stíny (TV seriál) (2016)
    ***

    Strojené dialogy jsou sice na umření, ta hipsterská kamera a barevnost by se měla odstěhovat na instagram, ale na druhou stranu seriál nabídl přitažlivý příběh s dobře prokreslenými postavami.

    • 22.3.2016  00:30
    Théo a Hugo (2016)
    *****

    Buď budete rádi, že prvních dvacet minut skončilo, nebo toho budete litovat. Nejděsivější na tom filmu je, že v něm dva kluci najdou ideální vztah, od počátku bez vytáček a her "kdo zavolá první", cestou, kterou vztah najít rozhodně nechcete.

    • 8.3.2016  22:14
    Brooklyn (2015)
    ***

    Rosamunda Pilcherová natočená BBC. Nic víc. Možná by z příběhu byl dobrý seriál, rozhodně ne film, postavy tu nemají šanci se pořádně ukázat a tak sklouznou k šíleným klišé. Holka z chudý rodiny, co se zalovískuje do italskýho instalatéra, a co bydlí v penzionu u všetečný katolický mamby, a které do života vstoupí dobře situovaný hráč kdovíčeho...ještě toho instalatéra mohli pojmenovat Mario a dílo zkázy by bylo dokonáno. Chápu, že je příběh limitován dobou, v níž se odehrává, jenže i tak jsme tu mohli dostat víc emocí a větší konflikty a hlavně hlubší dilema hlavní hrdinky, o kterém to celé je.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace