Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (336)

plakát

Nebezpečný flirt (2015) (seriál) 

Cílové publikum je jasné: současní teenageři otupění moderní technologií, jejichž mozkové buňky vesele ignorují všechny ty dějové díry o velikosti Grand kaňonu, situace jump-the-shark povinně na každém konci dílu, směšné zobrazení hackerství a virtuálního světa, atd. Hlavně když tam je nějaká (neznámá) popová hvězdička s hezkou tvářičkou, kterou doplní její Ken (a teď nemyslím toho, kterého zabijí na konci prvního dílu – ups, spoiler alert), aby bylo co shippovat – a oba dostanou k zahrání charaktery, které absolutně nerealisticky parodují – geniální hackerka (co se vše sama naučila za tři roky, ehm...) a chrabrý detektiv (který se vydal na policejní dráhu hned po tom, co ho přestal bavit modeling). Přidejte k tomu stereotypně a genderově vyvážené side-kickery v podobě černé kámošky, která si vede vlastní noční klub (aneb kdo nemá bohatého tatíka, nemůže v NY existovat), rádoby cool homosexuála a pro rasovou korektnost jednoho latino tlouštíka, co tu je pro comic relief (ve skutečnosti je pain in the arse). A protože jsme na MTV, musíme přihodit každé dvě minuty nějaký snadno zaměnitelný song, který rozlišíte jen dle otravného playlistu na ještě otravnější liště. A drastické vraždy na styl alá „CSI procedural cop show“ na dospělosti seriálu moc nepřidají, i když se o to urputně snaží. A „šokující“ odhalení vraha bylo pro mě fakt úsměvné, protože jsem ho odhalila již ve druhém díle a stále jsem se svého tipu držela... závěrečná epizoda mě tedy dost zklamala, že se neodehrál nějaký nečekaný twist, který by přinesl wow efekt. Eye Candy tudíž klišé přímo překypuje a pro fandy krimi bude tenhle seriál jen big joke. P.S. - užití Czenglish slangu bylo záměrné, abych vystihla podstatu této show.

plakát

Arrow (2012) (seriál) 

Ze seriálu se postupně vyklubala dost slušná komiksárna, ve které postavy nejsou nesmrtelné a nemají ani příhodné superschopnosti - a když se zraní, tak to chvíli trvá, než se vyléčí (ehm, až na ty s genetickou úpravou, že...). Sice je ve třetí sérii už trochu mimo, když tam snad jsou všichni zamaskovaní ochránci nevinných, ale čert to vem, hlavně když je to pořád zábavné, plné akce a nečekaných zvratů. Arrow mi přeci jen přirostl k srdci, i když je to několikrát zrecyklovaná premisa mladého lehkovážného miliardáře a playboye, který si projde těžkou zkouškou a změnou charakteru - aby se z něj stal ten největší altruista na světě a žil si ve své "batmanovské jeskyni" plné high-tech. Ale novodobý Robin Hood je s lukem prostě frajer. Co mi ale hodně vadí, jsou neustálé flashbacky na ostrov (a později, když už je zcela vyčerpaný, scénáristi příhodně Olivera "přesunou" do Hong Kongu, aby měl další backstory), které se neustále upravují vždy podle toho, jak scénáristi zrovna potřebují.

plakát

Vlčí mládě (2011) (seriál) 

Člověk, co se letmo podívá, o čem tenhle seriál je, musí být zaplaven vlnou předsudků; a není se čemu divit: je to seriál o vlkodlacích, zaměřený na náctileté (čímž už je nešťastně označkován přímo v názvu) a je vysílán na MTV... MTV! Co k tomu víc dodávat? Snad jen, že předsudky jsou špatné nejen v životě, tak i v televizním světě. Nejenže je TW překvapivě slušný počin, ale je dost zábavný (hlavně první série) a kreativně nápaditý – protože by vás při čtení úvodního popisu hned napadlo, že zde musejí být zákonitě upíři (protože emo vamp vlna je na svém momentálním vrcholu), ale nenechte se zmýlit. Kromě obligátních vlkodlaků (kteří vypadají směšně, ale ti vypadají směšně úplně ve všem, pokud nejsou zobrazeni jako normální vlci) tu je spousta neokoukaných potvor a příšer... ale na druhou stranu – je to pořád MTV (otravný playlist u každé písničky!) a je to TEEN seriál, takže jsou zde puberťáci, jejichž hormony vřou na plné obrátky... nic nemůže být dokonalého.

plakát

Stoupenci zla (2013) (seriál) 

Jakožto fanynku E.A.P mě zápletka první série dosti potěšila a stejně tak mě baví příběhy s inteligentním charismatickým vrahem v hlavní roli – ale když někdo neví, kdy přestat a hlavní primasu natahují do neskutečných délek, tak vše zákonitě musí jít do kopru. Druhá série byla už dost přehnaná (už prosím žádné vypatlané kulty!) a to ještě nejsme u konce (bohužel), ale aspoň pár otravných postav, které mi pily krev od úplného počátku, jsou pod drnem, tak aspoň v tom spatřuji malou naději na třetí sérii. Baví mě Ashmorova postava, ale z Kevina Bacona nejsem moc unesená, takže doufám, že se jeho postava začne chovat konečně inteligentně – a že to natahování bude mít své hranice.

plakát

Knihovníci (2014) (seriál) 

Pokud se vám nezamlouvají šílenosti, které dokázali sepsat jedině scénáristé na dost velkým tripu, tak se Knihovníkům vyhněte velkým obloukem. Pokud jste fanoušky laciného bratrance z druhého kolene Indiana Jonese jménem Flynn Carsen, tak jste Knihovníky už nejspíš dávno viděli. Pak tu je ještě jedna kategorie potencionálních diváků – jestliže vám vyhovuje seriál typu Warehouse 13, tak v The Librarians můžete najít uspokojivou náhradu. Já ale nespadám ani do jedné kategorie a přinutila jsem se na tuhle šílenost podívat jen proto, že tam hraje Chris Kane.... když ale člověk přetrpí tak dva tři díly, tak si prapodivně uvykne na ten bizarní svět a jestliže vypne mozek na maximum, tak se může i celkem pobavit. A nebo při sledování požijte rekreační drogy, to by taky mohlo fungovat.

plakát

Pád (2013) (seriál) 

Britové mají tíživé kriminálky prostě v krvi; tam, kde americký The Killing žalostně selhává, The Fall bez větší námahy kraluje. Především první série je skvěle vystupňované drama, u kterého omylem neusnete. Druhá série mohla být ještě lepší, kdyby byla i závěrečnou – poslední díl k tomu měl výborně nakročeno, všechno hezky uzavřít... ale to se nestalo a teď fakt nevím, o čem bude třetí série – že by něco na způsob Hannibala po britsku? Nicméně, Jamie Dornan si tu hezky střihl roli vraha, který nebyl jen plochou karikaturou, ale skutečně zajímavým záporákem, který spolu s Gillian Anderson utáhl obě série. Ale Colinu „Merlinovi“ Morganovi jsem roli zkušeného detektiva fakt nevěřila, i když bylo fajn ho zase v něčem vidět.

plakát

Aféra (2014) (seriál) 

Mám v oblibě silná dramata, která se po celou (mini)sérii zaobírají jedním tíživým problémem – ale musí to být zajímavý příběh s charismatickými herci, kteří by dokázali udržet mou pozornost – zvláště pokud se jedná a vyprávěcí styl ze dvou perspektiv... no a to jsem v téhle aférce nenašla. Hlavní dvojka mi je naprosto ukradená a sympaťáka Joshui Jacksona je po hříchu málo, takže většinu dílu vyplňují nudné zážitky všedního dne dvojice, která podvádí své partnery, a jenž se porno sexem snaží vyřešit své osobní životní krize. N-U-D-A. Už od první epizody je jasné, jak celá tahle „aféra“ skončí, což mě štve, protože jsem fakt fandila postavě, kterou hraje právě Jackson, aby toho slizouna odprásknul – aspoň by se tam stalo konečně něco zajímavého. Protože jinak tohle soft porno od Showtime mě nijak zvlášť neuspokojilo.... intelektuálně, samozřejmě. Za technické detaily, jako je kamera, střih, hudba dám hvězdný hattrick.

plakát

Sons of Liberty (2015) (seriál) 

Než historici začnou páchat hromadné harakiry, měli by mýt na paměti (stejně tak jako každý průměrný divák, co propadal na základce z dějepisu), že seriál není dokumentem (navzdory tomu, že ho vysílala TV stanice History), ale dramatickou inscenací, které zobrazují historické události. Jako všechny knížky o válce o nezávislost (ale i všechny historické knížky obecně) jsou něčí subjektivní interpretací něčeho, co nikdo z nás nezažil. Technické detaily, jako jsou nepřesnosti v uniformách, výzbroji, jménech apod. sem tahat nebudu – ale jakožto příběh samotný byl dobře vystavěný, herci dobře zahraný a výprava minisérie více než hodnověrná. Abych si utvrdila v paměti pár významných mezníků v americké historii, tak se radši podívám na Sons of Liberty pro lepší vizuální asociaci, nežli se prodírat nezáživnými daty.

plakát

Muž z Vysokého zámku (2015) (seriál) 

Skvělá myšlenka na alternativní minulost, ve které náckové vyhráli a společně se svými spojenci japončíky ovládli svět. Je více než jisté, že tenhle pilot se dočká plné série (na což se nesmírně těším), takže se dozajista dočkáme temnějších důsledků vítězné ideologie – a doufám, že se scénáristé nebudou držet při zemi (když se nejedná o komerční televizi) a ukážou všem těm idiotům s Buddhistickou svastikou, kteří se nacházejí v současné době všude po USA (a množí se s farmářským dobytkem) – a vlastně i po Evropě, jak by se asi měli, kdyby se jejich zbožňovaný židovský rakušan, co nedočetl Nietzscheho až do konce, dostal až za Atlantik. Avšak lidi mají tu neblahou tendenci se z minulosti nepoučit... tak mi nezbude nic jiného, než si užívat hereckého působení mých oblíbenců Alexi Davalos a Rufuse Sewella.

plakát

Chicago Fire (2012) (seriál) 

Po zrušení Trauma chyběl typ seriálu, ve kterém budou několika četné záchranářské akce během jediné epizody, a ve které se děj nebude rozpitvávat nad zraněnými v nemocničním dramatu typu ER či Grey's anatomy (avšak pozor, Chicago Med je na obzoru!). Pak ale přišel Chicago fire (s doposud neokoukaným městem!), který naverboval „paramedika“ Taylora Kinneyho ze zmiňovaného Trauma a „doktora“ Jesseho Spencera z House MD a navlékl je do hasičských úborů. I když i zde se odehrává velká porce vztahového dramatu, akce z terénu je tím hlavním lákadlem – a scenáristická taktika několika výjezdů k rozmanitým případům zaručuje, že epizoda bude hezky odsýpat. Navíc mě fascinuje soudobý trend spin-offů, který Chicago využívá na plné maximum. Chicago PD se neustále s hasiči prolíná a do party k nim brzo přibudou i ti doktoři, a tím tak bude dokončena „svatá trojice“. A už jen tímhle se Chicago rodinka zapíše do seriálové historie, i když nejspíš bude kvalitativně nezvratně uvadávat, když se bude snažit nahradit svět CSI natahovanými řadami.