Godhaj

Godhaj

Česko

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 16 23 30
    • 19.2.2018  10:39
    Odplata (1999)
    ****

    ,,And you're bleeding all over my couch!“ Na devadesátkách jsem miloval akční nahláškované filmy plné originálních a drsných hlavních hrdinů. Odplata jako by toto období uzavírala. Mel Gibson je v ní v nejlepší formě a jeho zásadový a drsný zlodějíček si hned získal moje sympatie. Příběh je ve stylu revenge movie, ale ne tak docela, protože Melovi jde prostě jen o princip, i když by měl kvůli němu vystřílet celou mafii a sám. Nálada filmu je poměrně proměnlivá a osciluje mezi drsným thrilerem, hláškovací akčňárnou a občas až komedií alá Tarantino. Kromě Mela se ve filmu blýskla i Lucy Liu, která si roli sadistické nymfomanky opravdu užila. Jediný problém jsem měl s tím, že celý film je hrozně moc tmavě modrý, někdo si prostě s filtrama hrál až víc než je zdrávo a některé scény opravdu bolí do očí, protože té modré tam je přehršel. Až na tento poměrně zásadní problém jsem si tento film užil a mohu ho jen doporučit.

    • 14.2.2018  17:13

    ,,It’s time to be who they need you to be.“ Prostředí tichomořského oceánu plného pohádkových ostrovů je lákavé a příjemné na pohled. Stejně je na tom i příběh, který ač není extra originální, nese své poselství o lásce k přírodě, k ostatním lidem, ale i nutnost individuální euroamerické seberealizace samozřejmě ale s odpovědností vůči svému klanu. Vaiana či Moana, nevím jak je to vlastně správně je sympatická hlavní postava, která sice zřejmě nenahradí přeslazenou Elzu z Frozen, ale i tak se může stát idolem několika předpubertálních dívčin. Maui je výborná vtipná postava, která je vlastně jen namalovaný Dwejn Džonsn v maorské podobě. Na druhou stranu mě mrzelo stereotypní vyobrazení rodičů jako nechápavých tupců, nudní zvířecí sidekickové ve formě hloupého kohouta a prasete a některé otravné písničky. Celkově vzato je tento film průměrným ale koukatelným animákem.

    • 14.2.2018  16:58

    ,,If you make my sister unhappy, I swear I'll kill you!“ I tento film jako další Kurosawovy nejde divákovi vůbec na ruku. Rozvleklý úvod představuje množství postav, které jsem si nemohl pořádně zapamatovat, neboť všichni asiaté mi připadají stejní. Nicméně, když jsem se prokousal první půlhodinou, začalo napínavé drama s utahující se smyčkou pomsty. Scénář, herci a kompozice scén jsou přesné a velmi sugestivní. Ač mi asijší herci přijdou, že své role moc prožívají až přehrávají, tak u tohoto filmu jsem byl potěšen, Mifune dokonce zahrál roli poměrně nenápadného, obyčejného muže věrohodně. Kromě hustého příběhu nabízí Zlý chlap i zajímavý pohled na odlišnou japonskou mentalitu a její vyrovnávání se s podvody a korupcí. Ač film se svou dvou a půl hodinovou stopáží nepatří k nejkratším, stojí za to, se na něj podívat.

    • 12.2.2018  10:17
    Griffinovi (TV seriál) (1999)
    ***

    ,, Wait a minute, that's the smartest thing I've ever heard anyone say about anything.“ Po zkouknutí všech patnácti sérií a poloviny té šestnácté jsem se dostal k okomentování tohoto zvláštního seriálu. Od prvních epizod pervní série jsem si oblíbil nekorektní a cynický humor, který sice tu a tam přecházel do naprostých nechutností, ale většinu času byl svou nepředstíranou hloupostí docela inteligentní. Prvních několik sérií, asi pět něbo šest srší nápady, vytváří legrační klišé hlavních postav a příběhy jsou originální. Jenže pak přišla zřejmě tvůrčí krize, příběhy se utápí doslova v ničem, postavy se začínají chovat jen a jen agresivně a nechutně vůči ostatním, přibývá krve, zvratků a odříznutých končetin, a to mě vůbec nebavilo. Tato tvůrčí krize nebyla jen problémem několika dílů ale asi třech nebo čtyř sérií (bohužel si nepamatuju přesně které to byly, píšu to zpětně). Z této krize se nakonec tvůrci nějakým způsobem dokázali dostat, i když kvalita posledních třech sérií už se nikdy nedostala na tu laťku, kterou seriál nastavil, když začínal. Nicméně Family Guy je seriál, se kterým jsem strávil spousty času, a i když neměl jen světlé momenty, tak mě nikdy tak moc nezklamal, abych se nepodíval na další díl. Rozhodně je to seriál, který se bude líbit všem cynikům a milovníkům nejen pokleslého humoru.

    • 12.2.2018  09:59

    ,,Luftwaffe se nepodařilo Velkou Británii srazit na kolena.“ Dvouhodinový popis letecké bitvy o Británii je maximálně detailní, rozebírá výzbroj, složení armád, velitele a taktiky obou stran a jednotlivé fáze konfliktu. Na nic se nespěchá, výklad je poutavý a mě velmi potěšilo, že nabízí pouze archivní materiály, digitální mapky a současné záběry se omezily jen na ukázku replik letadel. Jakákoliv herecká rekonstrukce by totiž takto zvolenému dokumentu jen uškodila. Jen je pro našince trochu škoda, že nezazní jediná zmínka o československých letcích, jinak je to ale prvotřídní dokument.

    • 11.2.2018  08:29

    ,,Excuse me. My buddy's kind of shy, but he thinks you are hot.“ Pokračování Mužů v černém postrádá klid a rozvahu prvního dílu. Tam byl poměrně dlouhý úvod věnován seznamování se s agenturou a tím, jak funguje svět plný mimozemšťanů v převlecích. A to byl dobrý tah. Jenže v pokračování se na všechno moc spěchá, tvůrci toho chtějí ukázat co nejvíce a celek tak působí zmateně a já si neměl čas vychutnat jednotlivé momenty. Hezky to je vidět např. na výtahu v ústředí agentury, který je mnohem rychlejší než v prvním dílu. Will Smith a Tommy Lee pořád hláškují, a pořád jsou stejně sympatičtí, i mluvící pes a pařanští červíci byli super. Ale hlavní příběh je vlastně totožný jako v prvním dílu. Záporák něco chce, a tak to hledá a klaďasové mu jsou v cestě. Dvojka je prostě narychlo sestavenou zábavou, která už v sobě nemá to něco navíc, co měl první díl.

    • 10.2.2018  11:02
    Interstellar (2014)
    **

    ,,Love is the one thing we’re capable of perceiving that transcends dimensions of time and space.“ Nolan vytváří v úvodu doslova dusnou atmosféru nevlídné budoucnosti, která více otázek budí, než na ně odpovídá, a to je to, co se mi líbí. Jenže pak je doslova zázrakem náš hlavní hrdina přenesen mezi vědce zrovínka, když se chystá největší expedice lidstva. A pak už se vrší jedna nelogičnost za druhou, tu větší, tu menší. Vědecky se to snaží divákovo dokázat, že takhle to skutečně je, ale já měl pořád pocit, že je to takové to hollywoodské mlžení a hraní si na chytrý film. Když potom největší vědecká elita ve vzdáleném vesmíru začne skloňovat slovo Láska víc než je zdrávo, byl jsem znechucen s jakou naprostou samozřejmostí nám tvůrci opět servírují slzopudné projevy místo toho, aby se chladně řešil hlavní problém. Psychedelický závěr alá Vesmírná odysea byl už naprosto mimózní, obzvlášť když se ve skafandru lítá skrz na skrz vesmírem i dimenzemi jako po městě taxíkem. Matthew hraje zase sám sebe, Caine také a Hathawayová opět koulí svýma očima. Ač je obrazově tento film mimořádně efektní, věrohodnost příběhu a postav zcela postrádá, a to je pro mě u filmu velmi důležité.

    • 10.2.2018  10:23

    ,,Co se ti zase nelíbí? To je pohodlná bouda, barevná, pěkná. Dám ti tam polštář a deku.“ První půlka Pekelníků opět rozehrává zoufale nudnou telenovelu jemně říznutou chabým pokusem o kriminálku. V lese se hromadí jedna mrtvola za druhou a kriminalisté místo toho, aby pracovali, řeší svoje nezáživné osobní problémy, nebo si po večerech sepisují Staré pověsti české. Ale na druhou stranu jsme se zase dozvěděli, že Zima umá psát všemi deseti. Postava hraběnky je nevěrohodná a zámek s fitnesscentem v opuštěné vesnici působí značně úchylně. Zoufalost a nekompetentnost tvůrců ukazuje i jejich nedbalost, kdy v jedné scéně je muž zastřelen do zad, a vzápětí o ní postava policisty hovoří jako o průstřelu hlavy. Na detaily se prostě kašle. A aby se stopáž natáhla na dva díly, povídá si Vaculík se svým psem o jeho asi v deseti scénách, při čemž nedochází k žádnému posunu v ději. Je to celkově vzato hrozně mátožné a unylé, postavy spolu nemluví, ale pronášejí monology, čímž se strnulost ještě více umocňuje. Jsem zvědavý, jak si s tím poradí druhý díl.

    • 10.2.2018  08:04

    ,,Potřeboval bych párkrát škrábnout na zahrádce.“ Od Pumpařů jsem čekal, že budou obyčejnou kriminálkou o šmelení u pumpy, ale ona se mi před očima místo toho odehrávala nahláškovaná jízda. Na diváka se doslova hrne obrovské množství toho nejlepšího socíkového luxusu, aut, značek, oblečení, chlastu, baráků a hlavně super alá americkejch hlášek, jako ,,Je ólrajtovej“. Víc než kriminálka je to takový náhled do života šmelinářů, krimi to začne být až v úplném závěru. Postavy jsou dobře zahrané i napsané, děj nikam nespěchá a tak je dost času na to, seznámit se se všemi, což je příjemný kontrast k současným trochu uspěchaným filmům. A nesmím zapomenout na rozkošná dvojčata Pohlovy, která měla vskutku talent!

    • 10.2.2018  07:38

    ,,Ty, zapamätaj si všade som mal najlepší porubu aj v tejto bani ho budem mať.“ Příběh typicky socialistickým způsobem vypráví o problémech havířů při dolování železné rudy. A je to opět se všemi klišé tehdejší kinematografie. Dělníci a mládež jsou vzorně namotivovaní plnit plán, ale zlí sabotéři a západní agenti jim kazí jejich práci. Zápornou postavu od kladné divák pozná už podle toho, co má postava na sobě a po první větě je už naprosto jasno, s kým má tu čest. Jen postava Fedorčáka je svým způsobem trochu zajímavější, než ten jednotvárný zbytek. Většinu stopáže pobíhá po dole a huláká slovensky na každého, což je docela legrace. Jinak je sledování tohoto filmu docela nuda, až na pár zajímavostí z praxe dolování. Divák se třeba dozví, jakže funguje ta šikmina, o které se celou dobu mluví, a to je tak jediný světlý moment tohoto filmu.

    • 14.1.2018  10:36

    ,,Vždyť já mám hnízdo tady.“ Původně jsem měl pocit, že se má jedna o dokument. Tohle ale nemá s dokumentem vůbec nic společného, je to prachsprostá nízká reality show se scénářem, kdy se ubozí lidé pohybují ve svém prostoru tak, aby to vyhovovalo záměrům tvůrců. To, co se děje před kamerou tak nemá žádnou vypovídající hodnotu o ničem, protože divák není s to oddělit, co je přirozené, a co je výmysl filmařů. Závěr, kdy se filmaři začnou hádat s Daliborem zpoza kamery je naprosté profesionální selhání. Dalibor si totiž i v Osvětimi mlel svou, což se zřejmě Klusákovi nehodilo do jeho scénáře a povýšenecky se v tu chvíli snažil protlačit do něj pravdu. Ten pocit intelektuální nadřazenosti a moci Klusáka, že může vést argumentaci s objektem jeho dokumentu mi přišel stejně zvrácený a nechutný jako Daliborovo popírání holokaustu. Nicméně celá tahle zrůdnost je dobře režijně zvládnutá, má pěkný střih a tempo.

    • 14.1.2018  10:20

    ,,I saw darkness.“ Staří pardálové, Luke, Leia a Chewie už novou trilogii neutáhnou a mladí hrdinové nemají jejich šmrnc a jsou dost charakterově nevýrazní. Dost mi vadí způsob, jak nám jsou nové postavy předhozené, černoch, číňanka, běloch, všichni výborní letci a akční hrdinové, i když předtím uklízeli na chodbě. A jejich hlavní charakterový rys včetně Daisy? Jsou kladní, nejsou zlí, jsou hodní, nejsou to prostě záporáci, ale jsou to dobří lidé. Nuda, šeď. Na to, že má film dvě a půl hodiny jsem odcházel z kina s pocitem, že se toho vlastně tolik nestalo, v podstatě jde jen o pronásledování rebelů alá epizoda V. Zbytečně působí odskok na planetu s kasínem a kupodivu i výcvik Daisy, který se omezuje na to, že neustále běhá za senilním Lukem, který jí pořád odmítá, odmítá a odmítá učit a my stejně víme, že nakonec řekne: ,,Tak jo, teda nó!“. Efekty jsou pěkné, lokace se snaží ukázat něco nového, např. že pod sněhem je něco červeného, ale je z toho cítit hrozná křeč a neschopnost přijít s něčím novým a dobrým. Celkově vzato jsem se nudil a poslední půlhodinu už jen koukal na hodinky v očekávání brzkého konce.

    • 14.1.2018  10:03

    ,,Včera byl u svatýho Silvestra nácvik na Silvestra.“ No, v podobném duchu se nesou i další vtipné momenty z pokračování Anděla páně. Dvojka má oproti jedničce zajímavější prostředí, Krumlov je nádherný a mnohem pestřejší než Kašperk. Tentokrát se hledá jablko, ale hašteření ústředního dua je už ohrané a otravné. Příběhová linka s Kerekesovou je trochu navíc, i když se na ni hezky dívá, a linka s kriminálníky je nedotažená. V příběhu jsou podivná nelogická místa, např. když Petronel dá do zástavy za jablko klíč od očistce a dál se to už neřeší. Ale na druhou stranu je příběh originální, repliky jakž takž přirozené a herci sympatičtí. Teda kromě Polívky, který je jen zlou karikaturou, který nepronese normální větu. Když se ale v závěru objeví Bílá a začne svůj ječák, vstávaly mi vlasy hrůzou. To už se tam mohl rovnou objevit božský Kája místo Bartošky. Suma sumárum mě Dvojka pobavila stejně jako Jednička.

    • 14.1.2018  09:32
    Pokoj (2003)
    ***

    ,,I love you, Lisa.“ ,,I love you, Johny.“ O Pokoji jsem něco zaslechl, ale musím uznat, že až po zkouknutí jsem byl schopen plně docenit toto dílo. Jedná se o zcela jiný typ špatného filmu, než jsu např. natural horory od Asylumu a jejich dvou i tříhlavých žraloků, žrabotnic a tak dále. Tvůrci tohoto filmu měli zřejmě vyšší ambice, ale výsledek připomíná telenovelu skříženou s nějakou obskurní drámou. Tommy s umaštěnými nechutnými vlasy působí jako nějaký vyžilý feťák a bohužel má po celou dobu tendenci si svlékat tričko, poté se vždy film přenese žánrově do hororu. Repliky, soundtrack a misanscéna jsou špatné, kamera a střih jsou asi nejúděsnější, co jsem kdy viděl. Přesto má celek takovou zvláštní auru výjimečnosti. Hodnotit to je velmi těžké, ale popravdě řečeno mě tento film ani nenadchl, ani nijak neotravoval, spíše něco mezi.

    • 14.1.2018  09:18

    ,,Let’s look at the wisdom in his cloudy eyes.“ Moderní americká komedie o rodinných trampotách vyšší střední třídy, to zavání množstvím stupidního chování a pro evropany nepochopitelných nelogičností. A to přesně servíruje i tento film. Mark si střihnul otravnou roli testosteronového přivandrovalce, Ferrel mě zase vytáčel svoji neschopností ho poslat k šípku. Ta afektovaná upjatost, falešná slušnost a neupřímnost mě doslova vytáčely. K tomu dvě rozmazlený děcka, který by si zasloužili spíš výprask, než pochopení a lásku. Tu a tam se sice objevil světlý moment nějakého vtipu, ale jinak je to nuda, a to otravná.

    • 14.1.2018  08:39

    ,,Trochu zbytečná otázka, když jsi vševědoucí, ne?“ S tímto filmem mám trochu problém. Nejde popřít, že z nové české tvorby je to mnohem lepší pokus o pohádku, než bývá zvykem. A ona vlastně plus mínus drží pohromadě. Jenže už repliky v úvodu v nebi jsou naprosto tristní a je z nich cítit, že nás prostě chtějí tvůrci seznámit s tím, kdo že všechno tam bydlí. A to mě prostě bolelo. Jakmile se děj přesune na Zem, je to trochu lepší. Ale další velký problém mám se třemi přáními, dvě se splní a třetí s tou láskou vlastně dopadne trochu jinak. V pohádce by měly být pevně dané zákonistosti a nemělo by to fungovat chaoticky. U třech přání se to zlomilo a další děj se už nese jen v tom, že postavy chodí sem a tam, chodí dlouho a chodí pořád. A když už mají nějaké přání, přejí si, aby byli 30 kilometrů daleko, takže divák musí sledovat další náročnou chůzi sněhem. Takovou nudu jsem ke konci pohádky nečekal. Ač Anděla páně hodně haním, tak ve výsledku jsem přesvědčil sám sebe, že to vlastně asi není úplně zas tak špatné.

    • 14.1.2018  08:25

    ,,Martha come look at my penis.“ ,,No, thanks.“ Nové Jumanji to vzalo správným směrem. Na tom starém mi jako dítěti vadilo, jak to bylo takové temné, vážné a strašidelné, a nebyl to zrovna typ filmu, ke kterému bych se rád vracel. Udělat z deskovky videohru byl výborný tah, protože jedině tak můžeme vidět svalovce Dwayna jako ustrašeného nerda a Jacka Blacka jako načančanou blondýnu. A to vytváří přirozené vtipné situace, které prokládají ty akční. Navíc ve videohře se nemusí přesně dodržovat fyzikální zákony a přitom to nepůsobí hloupě. Jumanji je prostě výbornou zábavou pro děti i dospělé.

    • 14.1.2018  08:05

    ,,You gentlemen aren’t really trying to kill my son, are you?“ Tato klasika je ukázkou precizního filmového řemesla a doufám si tvrdit, že obstojí i u dnešního diváka. Cary Grant jako uspěchaný obchodník, který se v mžiku stane v očích gangsterů tajným agentem, proplouvá svou složitou situací s lehkostí a šarmem gentlemenů minulého století. Mě na tomto filmu nejvíce potěšilo poměrně pomalé tempo vyprávění, kdy se ani v nejakčnějších scénách nespěchá a člověk si je tak vychutnává plnými doušky. U scény s letadlem mi konečně došlo, že je parodována ve filmu Utopenec na útěku. Jen na herečku Evu Marii Saint jsem si po celou dobu nedokázal přivyknout, byla mi trochu nesympatická. Také Grantův herecký výkon při hraní opilého řidiče byl značně nevalný a působilo to na mě, jako když je Grant absolutní abstinent a snaží se hrát jen to, jak mu to ostatní popsali.

    • 14.1.2018  07:46

    ,,Vím, vo čem mluvím, půl roku jsem chodil do přípravky na psychologii. Mě neoblafnou!“ Na tento film jsem si zvyknul koukat každé vánoce už od mala. A vždycky se mi líbil. A nyní si ho užívám stále, i když na něm rozpoznávám některé chyby. Samotný příběh o vánočním šílenství při honbě za dárky mi přijde jako velmi vhodně zvolený. Na tento film jsem se totiž díval v době, kdy už bylo vše zařízené a my se cpali u televize cukrovím a bramborovým salátem. A co člověka potěší a uklidní více, než hromady lidí, co nestíhají. Arnold se se svou rolí skutečně pere a je vidět, že v komedii se prostě dobře necítí. Zato Sinbad celou dobu perlí o stošet a je vidět, že svou roli sociopatického pošťáka má dobře nastudovanou. Scény s ním jsou naprosto dokonalé, obzvlášť s výborným českým dabingem. Rolničky už pro mě zůstanou napořád tradiční vánoční komedií.

    • 14.1.2018  07:33
    Ant-Man (2015)
    ****

    ,,Your very existence is insulting to me.“ Spojení superhrdinů a akční komedie podle mě funguje na jedničku. Ačkoliv Ant-man nabízí tradiční boj dobrého barevného okostýmovaného panáka proti zlému barevnému okostýmovanému panákovi, vše je prostoupeno hravými a legračními momenty. Zmenšování tvůrci pojali se všemi paradoxy, takže závěrečný epický duel na mašinkové dráze vypadal z pohledu malé holčičky jako by si s nimi hrály panenky. Velmi příjemné je i obsazení, hlavní role také, ale nejvíce mi utkvěl v paměti Michael Pena a jeho ukecaný zlodějíček. Michael Douglas je pořád štramák, ke stáru má možná ještě hustší auru, než v Základním instinktu.

    • 13.1.2018  18:06
    Eurotrip (2004)
    ***

    ,,It’s good you came in summer, in winter it can get very depressing.“ Dobrých puberťáckých komedií není mnoho, ale Eurotrip mezi ně rozhodně patří. Vtipně si pohrává se stereotypy Anglie, Nizozemí, Francie, Itálie, Německa a dokonce i Slovenska, což je pro nás asi ta nejvtipnější část. Herecké osazenstvo je veskrze sympatické, na dívčí část se příjemně kouká a vzhledem k žánru je potěšující množství nahých ňader. Minirole Vinnieho Jonese a Lucy Lawless pobavily, stejně jako francouzský fotbalový fanoušek Jakuba Koháka. Na druhou stranu se některé scény trochu vlekly, hlavně ke konci ve Vatikánu a opakující se skeč ve vlaku s homosexuálním asi Italem. Ale celkově vzato u mě po shlédnutí převažují pozitivní pocity.

    • 13.1.2018  17:48

    ,,Give her time to make the wrong impresion. Makes things goes a lot smoother.“ Tenhle film jako kupa dalších ze starých dobrých devadesátek prostě nestárne. Právě naopak, když se to kolem v kinech jen hemží všelijakými superhrdiny, digitálním bordelem a dunícími soundtracky, Muži v černém zahřejí u srdíčka. Jdou výborným způsobem ve šlépějích dobrých buddy movies. Mezi Tommym Lee a Willem to řádně jiskří a o hlášky není nouze. Samotný Will je prostě stylovej a jeho postavu snad tvůrci okopírovali ze Dne nezávislosti. Zvláštní efekty jsou pěkné, mimozemšťané jsou nápadití, ale hlavně příběh, ač je dost šílený, má hlavu a patu a i poněkolikáté mě baví, a toho si cením.

    • 13.1.2018  17:29

    ,,Z Martičky se totiž stává osadní sexbomba.“ Tři krimi povídky mají různou kvalitu. Zatímco první a třetí jsou takové jalové, ta prostřední, o šíleném narkomanovi byla napínavá a velmi sugestivní. Jiří Hálek v ní zahrál narkomana přesvědčivě, kamera dokázala navodit tísnivý pocit a takové akční vyvrcholení by klidně obstálo i ve filmu. Kromě toho v ní uvidíme asi toho nejprofesionálnějšího chirurga vůbec.

    • 13.1.2018  17:15

    ,,Sloužím lidu, soudruhu majore.“ Je to smutné, ale Černí baroni mi hodně připomněli Kameňák. Jsou natočení stejným způsobem jako sled jednotlivých scének vytržených z kontextu. Oběma chybí příběh. Rovněž jsou zde postavy hodně zkarikaturované, působí hodně nevěrhodně, asi jako z nějakého vtipu. U Černých baronů jsem ale více nasmál, i když většina vtipných momentů pochází jen ze stupidity nadřízených, a to se časem zají. Landovský a Schmitzer ze svých rolí ovšem vytřískali, co se jen dalo, a dá se říci, že u mě tento film i zachránili. Nakonec to nebylo na jedno zkouknutí tak špatné.

    • 18.11.2017  15:40
    Život (2017)
    ***

    ,,This isn't and will never be a controlled experiment.“ Další variace na Vetřelce se docela povedla. Hlavní podíl na tom nese sympatická posádka s ne úplně nelogickými a hloupými rozhodnutími, u které jsem měl tu a tam dokonce pocit, že jim to věřím, a že nějak vzdáleně podobně by možná reagovali i skuteční vesmírní badatelé. Jenže ne vše je v tomto filmu logické, např. úroveň zabezpečení celého výzkumu mimozemského života by jistě nezávisela jen na posádce na vesmírné stanici a také karanténní místnost by byla trochu víc neprodyšná. Jenže nutné díry v logice spouštějí napínavou naháněčku až do nestandardního finále. Jen tempo filmu trochu pokulhává a když se zrovna neutíká před chobotnicí, tak ve vzduchu visí dost nudné dialogy.

    • 18.11.2017  11:29

    ,,Don’t make me come down there, you punk!“ Nový Spiderman to vzal za správný konec. Jelikož je Spajdý puberťák, tak je to puberťácká komedie, a to docela vtipná. Tom Holland je sympatický a jeho seznamování se se superschopnostmi a superoblekem a supersidekick kámošem mělo šťávu a bylo zajímavé. Hůře už na tom Iron Man, který zde plní funkci nutného dozoru a v příběhu je tak trochu navíc. Za to záporák Keaton je asi ten nejlepší, co lze u Marvelu vidět. Uvěřitelný, lidský s naprosto normálními motivacemi a výborně zahraný. Škoda jen, že takový záporák byl využitý do této komedie, protože jeho konfrontace s Hollandem v autě měla pořádný až thrillerový náboj a šlo z té hutné atmosféry vykřesat rozhodně víc. Tímto filmem konečně Marvel ukázal, že lze udělat dobrý film i bez tuny digitálního bordelu a bez tradiční apokalyptické zápletky. Jen tak dál.

    • 18.11.2017  11:13

    ,,Do you got any witnesses?“ ,,Yeah, me!“ Allen jako obvykle sází na sílu svého scénáře. Ten mě ale zcela míjel. Celý film je totiž založen jen na hašteření mezi Allenem a Huntovou, a to mě od začátku vůbec nebavilo. Jenže kromě zamotaných hypnóz, krádeží a následné amnésie zbývá už jen to hašteření s následnou povinnou romantickou linkou. Prostředí 40. let minulého století je ovšem zachyceno na výbornou. Lokace jsou krásné a interiéry jakbysmet včetně kostýmů. Protahované konverzační scény mě ale uspávaly a celkově jsem se filmem pronudil až ke konci. Díky českému překladu názvu filmu pro mě bylo potěšující zjištění, že jadeit má patrně žlutozelenou barvu.

    • 17.11.2017  12:10

    ,,It certainly does suck.“ Waynův svět je sympatický projekt. Wayne a Garth jsou pořádní týpci a vůbec se nestydí. Žánrově je napůl parodie, napůl crazy komedie. O příběh pořádně nejde, nejdůležitější jsou hlášky obou hrdinů. Ty jsou sice řádně ulítlé a občas velmi vtipné, ale celou dobu jsem měl pocit, že bych se mohl bavit víc. Tia Carrere je sice fešná, ale v příběhu je zcela mimo a ani není její postava vtipná, takže by se bez ní film v pohodě obešel. Nemůžu se ubránit srovnání s legendárním Hele vole, kde mám káru. Tam byla ústřední crazy dvojice naprosto výborně využitá, film měl svoje tempo a nadupaný scény. V tom ale Waynův svět těžce pokulhává. Jednotlivé scény jakoby kopírovali nějaký obyčejný romantický film, jen jsou tu a tam peprnější a šílenější. Mrzí mě, že se hoši neodvázali trochu víc, takhle u mě převažují spíše negativa. Úvodní jízda za doprovodu Bohemian rhapsody je však dokonalá.

    • 17.11.2017  11:35

    ,,He became primitive, like an animal.“ Úvod mě namlsal na pořádnou válečnou řežbu. Jenže chyba lávky, protože až na akční začátek by se zbytek filmu dal nazvat ,,Vykoupení z věznice Shawshank na planetě opic“. Žádná proklamovaná válka se tedy nekoná. Woodymu to jako vymytý zelený palici sluší a jeho roli jsem mu věřil. Opičí věznění se mermomocí snaží o emocionální ždímačku následovanou patosem. Ale čiší z toho tak chtěný a jednoduchý kalkul, že opičí strádání působí chvílemi jako parodie. Konflikt lidí s lidmi byl pojat dost okrajově a nepůsobí zrovna moc logicky včetně kostrbatého závěru. Efekty a opičáci jsou opět na výborné úrovni, ale znovu musím zkritizovat trochu přehnanou mimiku opic, které působí už naprosto lidsky. Jak byly předchozí dva díly originální a dobře pojaté, tak je tento naprosto mdlý a už nemá co říci.

    • 12.11.2017  10:45

    ,,Upíra, nebo zombíka. Ale obyčejná mrtvola taky stačí.“ Skrz obrovskou haldu nelogičností (zelené stromy v listopadu či zubatý nůž), přes kvanta svíček a hloupých dialogů se naši hrdinové konečně dopátrají záhadného hard metalového zločince. Dívat se na to je ale čisté utrpení. Tak brutální herecké výkony podpořené tím nejhorším scénářem vytvářejí velmi zvláštní atmosféru, kdy jsem si zlomyslně vychutnával každou další hloupou a naivní scénu. Ale abych jen nehaněl, tak Karel Zima opět neopomene žraní koblih a ezoterické žvatlání.

<< předchozí 1 2 3 4 8 16 23 30
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace