Godhaj

Godhaj

Česko

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 16 24 31
    • 14.10.2018  14:27
    Gravitace (2013)
    ***

    ,,Please confirm link.“ Vizuální stránka Gravitace je opravdu nádherná. Obzvláště záběry z oběžné dráhy na noční Zemi byly dechberoucí. Dalším kladem tohoto filmu je, že se pořád něco děje. Nicméně to je vykoupeno tím, že trochu hapruje logika. Sandra tak trochu účelově propluje asi třemi vesmírnými stanicemi a několika loďmi, proletí se i jen ve skafandru a já si celou dobu říkal, jak mám tomuhle všemu věřit. Příběh, ať jakkoliv šílený, musí mít určitou dávku soudržnosti, pravděpodobnosti a tím se stává uvěřitelný a dá se prožít. Ale zde příběh defakto není, je to taková road movie po oběžné dráze. Ve druhé půlce už jen pousmíval nad kreacemi scénáristů i Sandry. Uznávám ale, že hraje s velkým nasazením a dává do toho všechno. Na druhou stranu Clooney na mě působil dojmem, že točí jen další reklamu a hraje sám sebe. Gravitace není špatný film, ale určitě se na něj už podruhé nepodívám, je to více reklama na efekty než plnohodnotný filmový zážitek.

    • 14.10.2018  14:13

    ,,Hitler byl přesvědčen, že další rozhodný úder už Sověti nevydrží.“ Tento díl má trochu zavádějící název, protože je celý jen o tažení na Moskvu, boje na jihu se vůbec neřeší. Jinak jde ale znovu o precizní dokument, informačně hutný a pro člověka bez trpělivosti asi i nudný. Mně ale podobné dokumenty bez hraných sekvencí či počítačových animací sednou jako ulité. Velmi se mi líbí představení sil a výzbroje obou stran konfliktu, tanky a letadla, ale i mapové animace, které zpřehledňují postupy vojsk a různé obličovací manévry. Český dabing, jak bývá u historických dokumentů zvykem, je vynikající.

    • 14.10.2018  08:43

    ,,They‘re using you for entertainment.“ Disney se se Star Wars moc nedaří, aspoň mě se teda jejich počiny nelíbí. Stejné je to i se Solem. Dvouhodinový příběh vlastně jen o tom, jak se Han dostal ke své zbrani, Žvejkovi a lodi. Herci tomu teda dvakrát nepřidávají, Ehrenreich je toporný a dřevěný, Emilia jakbysmet, ta opravdu neumí hrát. Zachraňuje to akorát Woody, kterého mi ale bylo líto, protože takový špatný film si nezaslouží. No a pak tu máme nejotravnější vedlejší postavu ve světě Star Wars. Ano, i proklínaný Jar Jar bledne vedle emancipované droidí samičky z tohoto filmu. Její otravnost by už snad nemohla být větší. Je to příšerný výblitek scénáristické neschopnosti. Navíc většinu jejích hlášek tvoří jakási propagandistická hesla za zrovnoprávnění, zneužívání atd., prostě otravné Social justice, kterého mám plné zuby z internetu se dostalo i do světa Star Wars. Navíc má Solo přepálenou dvouhodinovou stopáž, takže poslední půlhodinu jsem už jen tlačil hodinky dopředu, protože tam filmu definitivně dochází dech a mě už vlastně vůbec nezajímalo, jestli ti hodní zloději porazí ty zlé zloděje.

    • 14.10.2018  08:21
    Mrakodrap (2018)
    **

    ,,I know all about the pandas.“ Mrakodrap je to panečku řádný, ale rozjezd to má příšerný. Když jsem za prvních 10 minut uslyšel asi dvacetkrát slovo ,,panda“, připadal jsem si jako v nějaké reklamě na tyhle neobratné dvojbarevné medvídky. Naštěstí, pak se začnou dít věci a hned jako bych se ocitl v remaku první Smrtonosné zbraně. Dwayne to hraje dobře, skáče, leze a pak zase padá, běhá a hlavně vypatlá asi deset kilometrů stříbrné lepící pásky. Škoda jen, že se mu do jeho snažení plete jeho nudná rodina, bez které by se film obešel. Ono by se vlastně obešel i bez postav policistů, kteří jakože na oko dělají, že vyšetřují, a přitom celou dobu jen slintají nad gymnastickými výkony Dwayna. Ono vlastně, když si člověk rozpomene na první Die hard, tak je Mrakodrap jen nudný sterilní produkt.

    • 13.10.2018  11:44
    Dvacátý devátý (1974)
    odpad!

    ,,V Brně je krachec.“ Tato komunistická agitka na mě působila úplně stejným dojmem jako o tři roky mladší film Vítězný lid. Oba filmy sice pojednávají o rozdílných historických událostech, ale způsob zpracování je stejný. Veškerý děj plyne v kancelářích a jednacích sálech skrze dlouhé patetické proslovy. Gottwald je tu vylíčen jako naprostý lidumil a správný chlap. Tvůrci této pseudohistorie mu ale na závěr dokonce dali do úst památnou větu s kroucením krků. To je samo o sobě stejně parodizující jako propagandistické, záleží na tom, jaký má na to kdo názor. Přetrpět dlouhé dvě hodiny komunistického žvanění je vskutku heroický výkon. Nicméně tento film dobře ukazuje, jakým způsobem komunisté převraceli historii a jakým způsobem se snažili argumentovat. V dnešní době (naštestí) už to působí jen úsměvně.

    • 13.10.2018  11:34
    Ratatouille (2007)
    ***

    ,,But who do I thank for the meal?“ Animák o roztomilé myšce, která vaří, pohladí po duši. Animace je krásná a postavičky sympatické, teda až na hlavního lidského hrdinu, který je na můj vkus až příliš potrhlý, ale to je snad ve všech animácích. Trochu zmatený jsem byl z příběhu, který obsahuje tolik zvratů, že by to vystačilo krásně na dva filmy. Jenže tvůrci je všechny nacpali do jednoho, takže když už jsem měl pocit, že film končí, přibyla ještě jedna zápletka. Natahovaný závěr už tak ztratil tempo. Také mnoho moralizování a filozofování mi přišlo únavné.

    • 2.9.2018  15:17

    ,,Difficult should be easy for you.“ Pan Woo se s tím moc nemazal a udělal slátaninu na druhou. Ale zase se nestyděl, to se mu musí přidat k dobru. Tam, kde byla jednička promyšlenou a na film ještě realistickou špionážní akcí, tam je dvojka plná salt, skoků, výbuchů, honiček, ale hlavně zpomalených záběrů. Ty jsou doslova všude a zpomalené je kde co. Např. tanec, jízda autem, přestřelka a dokonce i let holubů. Přitom ve všech případech to působí lacině a hloupě. Cruise s Newtonovou toho moc nezahráli, oba byli dost prkenní, i když scénář jim zrovna moc nepomáhal. A ani pár momentů s Hopkinsem to bohužel nespravily. Navíc příběh o hrůzostrašném viru jako by vypadl z kolekce Asylum filmů. A to vše korunuje dlouhá dvouhodinová stopáž, která je na sledování tohoto braku trochu moc. Celkově vzato je druhé pokračování hrozně moc špatné, obzvláště porovnáme-li ho s prvním dílem.

    • 31.8.2018  18:36
    Kagemuša (1980)
    ****

    ,,Zůstaňte stát!“ Trochu jsem se před projekcí obával, že tříhodinový Kagemuša bude nějakým opulentním těžkým velkofilmem, jehož sledování bude nesmírně náročné. Jak jsem ale byl mile překvapen tím, že je to vlastně velmi osobní příběh jednoho muže, který má hrát stín, dvojníka mrtvého vládce. To je samozřejmě spojeno s mnohými filosofickými otázkami, které tento film pěkně evokoval. Dokonale napodobit druhého člověka totiž znamená se jím stát, změnit sama sebe a nechat se rozplynout v druhém. Nakadai sehrál svou dvojroli naprosto bravůrně, obzvláště pomocí výrazů tváře. Pastvou pro oči byly zajímavě řešené davové scény a práce s barvami, které vůbec nejdou srovnat se západní produkcí. Také pro mě bylo neotřelé zpracování bitevních scén. Kurosawa se s tímto projektem prostě popasoval výborně a tři hodiny mi utekly jako voda.

    • 31.8.2018  18:25

    ,,I am screaming about ham! I can’t help it!“ Když Melissa nevříská sprosté a zlé vtipy, dokáže hezky a docela pěkně hrát. Tento film je klasická komedie založená na generačním rozdílu a to v prostředí univerzity. Vtípky sedí, Melissa zvládá zahrát jak potřeštěnou matku, tak i emocionální momenty. Jedno přitom střídá druhé aniž by se navzájem nějak rušilo. Příběh je primitivní, odlehčený, což beru jako klad. Některé pasáže, jako např. taneční nebo destrukční mě vysloveně nebavily, ale jinak jsem si většinu filmu docela užíval. Obsazení je milé a sympatické, hlavně parta holek je fajn a klidně bych se na ně podíval v nějakém dalším filmu.

    • 18.8.2018  13:22
    Flash Gordon (1980)
    ***

    ,,You fools! He‘s playing some barbaric game.“ Osmedástkové sci-fi šílenství jménem Flash Gordon přináší vše, jen ne nudu. Barvy hýří ve všech odstínech na kostýmech, dekoracích i fantaskní obloze. Lehká parodie s jakou se tu příběh prezentuje je vtipná, nicméně ještě více legrační jsou pro dnešního diváka šílené vlasové kreace a tehdejší móda. Nesmírně odvážná z dnešního pohledu je míra erotičnosti. Ornella Muti je schopná v jediné scéně vytvořit takové erotické napětí, jaké není v celých Padesáti odstínech šedé. Docenit její výkon lze ale pouze v originálním znění, kde vynikne její sexy hlas. Jen ty akční sekvence jsou už dnes trochu omšelé a boje okřídlených jižanů v kůži se rychle omrzí. Také to není ten typ filmu, který musím vidět alespoň jednou ročně.

    • 18.8.2018  13:03
    Zlá noc (1973)
    ***

    ,,Proč bys mě ztrácel?“ Spojení kriminálního příběhu, prostředí povrchového dolu a černobílého provedení vytváří ponurou atmosféru, která zalézá pod kůži. Nutno dodat, že tvůrci si s ní zdatně pohráli, kromě pocitu, že vrahem může být kdokoliv, přidali i všudypřítomné nebezpečí ze sesuvů kamení. Postava detektiva v podání Ráže zde hraje vedlejší housle, hlavní část příběhu se odehrává v partě pracovníků, kteří obsluhují obrovské rypadlo. Jejich herecké výkony jsou minimalistické a dobře se hodí do jejich postav obyčejných lidí. Kostkova postava i jeho hraní je ale trochu přestřelené. Potěšila mě postava Zdenky hraná milou Jaroslavou Schallerovou. Samotný závěr ve stylu Poirota, kdy se sezvou všichni zúčastnění k závěrečnému ,,odhalení“ vraha mi ke zbytku příběhu vůbec neseděl. Čekal jsem na konec něco akčnějšího či temnějšího.

    • 18.8.2018  10:39
    The Terror (TV seriál) (2018)
    **

    ,,How do you feel?“ ,,Like Christ with more nails.“ Na Terror jsem se těšil, protože Franklinova výprava a kusé informace o jejím tajuplném konci je výborný námět na pořádně napínavý seriál. Úvod nezačíná vůbec špatně, seznámení se s hlavními postavami i lodí probíhá dobře, atmosféra postupně nenápadně houstne a já v napětí čekal, co bude dál. Jenže pak tvůrci vytáhnou své shnilé eso z rukávu a já jen nevěřícně zíral. Příšera, která jako by vypadla z nějakého monster movie od Asylumu. Ohavně zpracovaná, hloupě se chovající klišoidní zpatlanina medvědo čehosi si usmyslela, že bude trýznit chudáky námořníky. Proč? Vždyť skutečný příběh o této výpravě je sám o sobě tak napínavý, že vůbec nepotřebuje žádnou hloupou CGI nestvůru. Stačilo by pořádný scénář, dobré herce a uvěřitelné prostředí a super seriál by byl na světě. Jenže scénář se v půlce úplně rozsype a my sledujeme zbytečné dialogy anonymních námořníků o ničem, něco jako v posledních sériích Hry o trůny. Atmosféra zimy a ledu tu vůbec není. Námořníci chodí celou dobu jen tak v uniformě, občas se dokonce svléknou úplně. Nikdo nemrzne, ani v noci a to celou dobu tvrdí, jaká je tuhá zima. Papundeklově vyhlíží kusy ledu a kamenů, které mi zase připoměly devadesátkový seriál Herkules s Kevinem Sorbo a papírovými kameny. V samotném závěru se pak už vyprávění stejně jako námořníci potácí v úplném delíriu. Jen úplný konec mě potěšil, ale to jenom kvůli tomu, že jsem to zvádl dokoukat do konce. The Terror je tak naprosto zahozená příležitost na kvalitní thrillerový seriál.

    • 11.8.2018  10:45

    ,,Hey! Where did you get those clothes? At the toilet store?“ Čekal jsem šílenou, uřvanou komedii s tak moc hloupými a trapnými vtipy, až se budu smát. Toho se mi dostalo vrchovatě. Navíc je Zprávař výbornou parodií na sexistické sedmdesátky, na různé klišé ve filmech (např. hromadná bitka moderátorů, závěrečné patetické sjednocení skupiny správňáků po jejím předchozím rozpadu atd.). Celkově tento film srší vtipem a nápady. Atmosféru 70. let se povedlo navodit dokonale. Kostýmy jsou přesné stejně jako žlutohnědé interiéry a všudypřítomné kníry. Největší kus práce udělal Ferrel, který přehrává a křepčí po place jako démon a vytahuje každou byť i slabší scénu do výšin. Melounek Applegate je kupodivu sympatická a tvoří dobrého partnera Ferrelovi, navíc se na ni příjemně dívá. Z Burgundových kámošů jsem si ale nejvíce oblíbil Bricka v podání Steva Carrela, jako opožděného moderátora počasí, jehož každá věta i vteřina na obrazovce u mě vyvolávaly záchvaty smíchu. Zprávař je ultimátní odvážná komedie, perfektní na restart mozku!

    • 11.8.2018  10:19

    ,,Trošičku se zase rozhlédneme a řeknete jistě se mnou, že je tady příjemně a milo.“ Těžce moralistní, krátká one man show Kopeckého pod taktovkou začínajícího mistra detektivek a střeštěných komedií Schulhoffa mě pobavila. Líbil se mi jemný a slušný tón moderátora, který ze současné tvorby zcela vymizel. Jednotlivé skeče jsou tu lepší, tu horší. Povedenější byly ty, které se přenášely do grotesky. Nejvíce mě pobavila skupinka stolujících, kteří svou neohrabaností všechno vylili a namočili si rukávy do jídla. Samozřejmě, že celkové vyznění, které má vychovávat strávníky restaurací ke slušnějšímu chování, vyznívá velmi naivně a samo o sobě je dnes vtipné. Jako ukázka starých dobrých časů, kdy se lidé uměli vyjadřovat, je to ovšem výborné.

    • 2.8.2018  07:43
    Nico (1988)
    **

    ,,Bojová umění a všechny ty východní nesmysly!“ První film se Seagalem jako by určil, jak budou vypadat všechny ostatní. Těžce vážný Seagal jako sicilián Nico neváhá s naštvaným výrazem mlátit každého, kdo se mu připlete do cesty. Jeho výraz se přitom téměř nemění, i když abych byl fér, tak se tu a tam zasměje. Nepřátelé nabíhají na hrdinského Nica vždy po jednom, více by jich asi nezvládl, ale to je nešvar asi všech filmů. Dějová linka byla na můj vkus a na to, že jde žánrově o mlátičku, dost komplikovaná. Dlouho jsem nechápal motivy hlavních záporáků, a když mi to bylo před koncem podáno po lopatě, stejně mi nedošlo, proč to řeší tak složitě. Český dabing zněl sice dobře, ale překlad byl naprosto zoufalý. Jednotlivé proslovy postav znějí jako ta nejvýplňovitější vata z céčkových Asylum filmů. Příjemně na mě působila mladičká Sharon Stone, která ale bohužel nedostala více prostoru než jako ufňukaná loajální Nicova žena. Celkově vzato je to špatná raritka, kterou má cenu shlédnout asi jen kvůli tomu, že je to první film se Seagalem.

    • 29.7.2018  10:57

    ,,Hide the past like they do? Under a thin, shiny veneer?“ Fincher to na mě vybalil pěkně z hurta. Na nic nečeká a háže na diváka tuny informací a zrychlených robotích dialogů proložených zběsilým střihem. Takhle se teda atmosféra nedělá! U Gone girl vsadil na pomalé tempo a chlad, který sálal z dlouhých záběrů, a to se mi líbilo. Tady jsem měl pocit, jako kdybych se koukal na rychlík, nebo znovu na Social network, ke kterému jsem měl stejné výhrady. Hlavní příběh je velmi napínavý a postupné odkrývání vražd až k finále v sobě mělo drsný šmrnc chladného severu. Bohužel poslední půl hodinu se už řeší jen vedlejší zápletka, a to dosti zkratkovitě a béčkově, což zcela zničí postupně budovanou atmosféru. Craig v roli novináře působil nezvykle civilně a uvěřitelně, jeho výkon mi byl velmi sympatický. Postava Lisbeth byla trochu prapodivná, vadilo mi, že je to až moc velká superhrdinka se schopnostmi, které by zostudily i Jamese Bonda. Rooney Mara jí ale zahrála jaksepatří a musím uznat, že se mi na ní občas i příjemně dívalo. Celkově vzato je to docela dobrá kriminálka, ale na Fincherův film je to hrozně rutinní a podprůměrné.

    • 26.7.2018  09:17

    ,,Žádný politik nechce, aby u něj postřelili papeže.“ Fašounská Elitní jednotka není filmem, se kterým bych se nijak vnitřně identifikoval. Ale je zajímavé vidět těžce pravičáckou argumentaci v prostředí, v kterém to není hned úplná blbost. Děj se půl na půl odehrává v soukromí hlavních protagonistů a na ulicích, kde se provádí zátahy na drogové dealery. V té první je schematizovaně načrtnutý problém humánních nerealistických sluníčkářů versus praktických zastánců tvrdého přístupu. Tímto černobílým vykreslením problému, který je mnohem složitější u mě tento film nejvíce klesnul. Protože se nad tímto tématem nezamýšlí, ale obhajuje tvrdé řešení kriminality bez ohledu na lidská práva. Co se týče formální stránky filmu, jednotlivé scény jsou často nepřehledné, protože kamera se hýbe velmi rychle a ještě rychleji postavy mluví a spíš častěji řvou, takže je z toho takový zmatený chumel. Naštěstí jsou na tom ačkní scény lépe, jsou přehlednější a lze si je víc užít. Nicméně celkově vzato není Elitní jednotka filmem, ke kterému bych se rád vracel.

    • 26.7.2018  09:03
    Narcos (TV seriál) (2015)
    ****

    ,,Everybody works for somebody.“ První dvě série Narcosu mě naprosto vytrhly ze židle. Výborné spojení dokumentu a kriminálky fungovalo na jedničku. Nejvíce prostoru tu po zásluze dostala postava Pablo Escobara, kterého nesmírně silně a hluboce ztvárnil Wagner Moura. Příběh chytře kombinoval děj na několika úrovních. Zabývá se jak mezinárodní politikou, tak vyšetřováním DEA, tak i životu obyčejných lidí, kteří se nějakým způsobem zapletli s drogami. Výsledkem je plastický obraz Kolumbie té doby a jejího vztahu s USA. Bohužel vysoko nastavenou laťku prvních dvou sérií si ta třetí nedokázala udržet. Kartel z Cali už prostě nemá takové charisma jako nevypočitatelný Pablo. Také Pedro Pascal alias agent Peňa ve třetí sérii zvážněl, zesmutněl a celou dobu se na diváka jen a jen mračí a dva Peňovi přicmrndovači z DEA si mé sympatie rozhodně nezískali. První a druhé série u mě atakuje hodnocení pěti hvězdiček, ta třetí je pouze na třech. Celkově vzato se ale jedná o výborný seriál, jehož zkouknutí bych doporučoval i jen kvůli ,,studijním“ důvodům.

    • 26.7.2018  08:47

    ,,Just don’t chew it.“ První nemožná mise je výborným příkladem skvěle zvládnutého akčního filmu devadesátých let. Největší klad tohoto filmu je jeho tempo, které nikam nespěchá, přesně dávkuje klidnější scény a ty akční potom více překvapí. Herecké obsazení je ve svých rolích přesné a přesvědčivé. Cruise předvádí výborný výkon od spokojeného machra až po nervózního uprchlíka. Béart je okouzlující, Voight tajemný a Reno drsný jako obvykle. Přesvědčivost a uvěřitelnost jednotlivých scén se hodně přibližuje pozdějšímu Jasonu Bournovi, i když úplný závěr je těžce přitažený za vlasy a přišlo mi, že něco méně bombastického by filmu slušelo více.

    • 24.7.2018  12:23

    ,,Chocolate milk, sir.“ Na mladého Tommy Lee Jonese jako Joshe Brolina jsem se moc těšil, protože ta podoba tam opravdu je. Navíc umí Josh vykouzlit stejně nabručený výraz. Jenže příběh s cestováním časem je kostrbatý, záporák nevýrazný až nudný a Will to svými vtípky už taky netáhne, protože jsou všechny v podstatě stejné. Akční scény jsou rutinní až hanba a tempo filmu je zrychlené, takže není čas si vychutnat jedinou scénu či moment. Navíc mě byl hrozně nesympatický šprťácký mimozemšťan, který každou chvíli mlel něco o možných realitách. Celkově vzato je to tak stejně unylé a nenápadité jako druhý díl.

    • 24.7.2018  10:46
    Šepot srdce (1995)
    ***

    ,,Šizuku! To je ale bordel!“ Byl jsem překvapený, jak málo mě zasáhl Šepot srdce. U Mijazakiho filmů se většinou hned naladím na jeho vlnu a vychutnávám si přívaly jeho kreativity a fantazie. U tohoto filmu mi ale byly nepříjemné hlavní postavy, jejichž zmatené a nesmírně komplikované namlouvací techniky mě iritovaly. Také jsem měl problém s věkem postav, které vypadají na osm let a přitom jim má být cca kolem 15 let. S tím zase nesouvisí jejich nadměrný stud v mezilidské komunikaci, i když je to možná nějaký specifický rys japonské kultury, se kterým nejsem seznámen. Na druhou stranu, animace je jako obvykle vynikající. Tentokrát mi v hlavě utkvěl způsob, jakým animátoři detailně vykreslili pohybující se stíny větví na chodícím člověku. Ačkoliv mě tento Mijazakiho film nepřirostl k srdci, stejně jsem rád, že jsem jej zkouknul. Zamyšlení se nad svou cestou životem, kterou si člověk zvolí, je totiž velmi příjemné.

    • 24.7.2018  10:29

    ,,I don’t want to fight your sister. That’s a family issue.“ Třetí Thor se vydal výborným směrem. Opustil vážně míněnou akci za záchranu světa a místo toho nabízí parodickou retro sci-fi. Paroduje se tu jak zaběhnuté postupy starých scifi filmů, tak i klišé marvelovského univerza. A obojí funguje výborně. Jeff Goldblum si tu vystřihl potrhlého vládce podivné planety na jedničku, dále se mi líbil výkon Cate Blanchet, jejíž záporačka byla zajímavá a ne tak ploše vykreslená, jak to u superhrdinských filmů bývá obvyklé. A závěrečná bitka s podkresem Zeppelinů je prostě bombastická! Jestli tímto stylem bude Marvel pokračovat i nadále, má mě jako diváka jasného.

    • 18.7.2018  09:30

    ,,Svoboda means freedom? That’s crazy.“ Příběh našich zlatých chlapců z Nagana už tak nabitý emocemi zhustil Hudeček do výborného moderního dokumentu, který rozhodně nenudí. Chytře propojuje historii, socialismus v naší zemi, útěky do NHL, takže výsledný obraz je pestrý i hluboký. Opět u mě vyvstali ty nádherné emoce a navíc i lehké úsměvy na rtech, když počínání našich hokejistů je prostříháno rozhovory s kanadskými a ruskými hokejisty, kteří proti nim tenkrát hráli. Je to nádherný příběh jako vystřižený z nějaké pohádky. Tento příběh se ale stal a já jsem rád, že jsem jej mohl v roce 1998 jaký malý sledovat a zažít.

    • 18.7.2018  08:52

    ,,Užila jste si trápení, stejně jako já.“ ,,Ano.“ Tokijský příběh je krásným i smutným zamyšlením nad stářím, rodinnými vazbami a hodnotě obyčejného času stráveného se svými blízkými. Ozu opět nikam nespěchá, nechává postavy velmi pomalu a s klidem odříkávat jejich na první pohled strnulé dialogy, pod nimiž však vždy cítím obrovskou moudrost a sílu, jedinečnost a nenahraditelnost těch nejobyčejnějších okamžiků. V tomto příběhu je patrné, že tyto okamžiky některé postavy nedokáží docenit, ohlížejí se jen na peníze a hlavně na svůj čas. A nutno dodat, že děj se skvěle doplňuje s Ozuovým formálním přístupem statické kamery ve výšce sedícího člověka a členěním prostoru. Nic nerozptyluje divákovu pozornost od promluv postav, což činí nesmírně zvláštní divácký zážitek.

    • 18.7.2018  08:39
    Sorceress (1982)
    ***

    ,,I mean, you’re not boys!“ ,,We‘re not? Not boys? Are you sure?“ Takové fantasy béčko mám rád. Lokace ač vyplněné papundeklovými kulisami jsou pestré a bohaté. Děj je dost akční, hodně se bojuje a zápasí, nechybí výbuchy a padající kamení. Hlavní duo dvojčat je roztomile prkenné, ale dívá se na ně více než příjemně. Hodně mě potěšily drobné a odvážné detaily jako souboj mantikóry versus jakéhosi ženského obličeje na obloze, zombíci, kozočlověk a zvláštní opice. Celkově vzato jsem se dobře pobavil, je to podařená legrační béčková fantasy jednohubka.

    • 18.7.2018  08:26
    Jimmy Carr: Funny Business (TV film) (2016)
    ***

    ,,Proper fucking jokes in this show.“ Jimmy má pořád šmrnc a pálí jeden vtípek za druhým. A jsou stejně nekompromisní a urážlivé, jako v jeho stand up vystoupeních před tím. Jenže problém je, že některé vtipy se již opakují a tím ztrácí na síle. Jeho interakce s publikem je ale opět bezkonkurenční. Líbí se mi, jak jeho obecenstvo dokáže přijímat jeho drsné vtipy s nadhledem a neuráží se. Přesto jsem měl po shlédnutí pocit, že už jsem to jednou viděl a vtipy už jednou slyšel.

    • 3.7.2018  09:45
    Bajkeři (2017)
    **

    ,,Poslouchej Davide, koukáš ty vůbec na normální porno?“ Matonoha vidí u svého syna zmačkané papírové kapesníčky a ihned si to spojí s tím, že jeho syn právě domasturboval. A jelikož rovněž vidí, že zrovna hraje počítačovou hru, mylně se domnívá, že jehy syn onanoval u modrozelené orkyně. Jej, to jsou mi vtipně vtipné vtipy! A takhle nějak to pokračuje další hodinu a půl. Postavy kluků až na pseudohomosexuála jsou dost nudné a na teen komedii málo šílené. Oproti tomu jejich holčičí protějšky potěší oko a to mi od nich zcela stačilo. Nejlepší a nejvtipnější je jednoznačně Pavel Nečas, jehož cyklistický buran zajišťuje většinu zábavy. O ději ale nemá cenu mluvit. Kluci kvůli pitomé sázce musí ujet brutální počet kilometrů a to je asi vše. Žádný vývoj charakterů se nekoná, je to jen sled scének bez nějaké návaznosti.

    • 3.7.2018  09:36
    Annihilation (2018)
    ***

    ,,The shimmer is aprism but it refracts everything.“ Na tento film jsem se hodně těšil, protože knižní předloha je nádherná kniha, která vybízí k zamyšlení se nad ekosystémem přírody a na otázku, jakou roli v něm hraje člověk, kde jsou hranice živých bytostí, a zda-li tyto otázky nevnímáme celé špatným způsobem. Oproti tomu došlo u filmu ke značnému zploštění. Tajemnost a neurčitost zóny se tu v půlce filmu vysvětlila, v závěru navíc zjistíme i příčinu, jak zóna vznikla. Atmosféricky je děj laděný do survival hororu s nechutnými scénami s vnitřnostmi, což se mi vůbec nelíbilo, a film by se bez toho klidně obešel. Na druhou stranu je sympatické s jakou odvahou se tvůrci pustili do vyobrazení Crawlera, u kterého při čtení předlohy pracuje představivost na maximum a stejně to zcela nelze. Hlavní čtveřice vědkyň je ve filmu pojata bohužel víc univerzálně než v předloze, takže nesympatická Natálka je zase za největší hrdinu, která umí ze všech vše nejlépe. To jde přitom zcela proti předloze a určitá vnitřní soudržnost tím trpí. Škoda, že tento film nebyl pojat s menším rozpočtem a více podle předlohy. Větší rozpočet patrně stojí za tím, že je to celé dost ploché, aby to pochopilo co nejvíce lidí. Annihilation by si dle mého názoru zasloužilo mnohem intelektuálně náročnějšího zpracování, např. jako Tarkovského Stalker. Škoda.

    • 3.7.2018  09:20

    ,,Oh, gosh. It smells like a bullfight.“ Druhý díl s nevlastníma i vlastníma tátama a jejich rodinama vtipně doplňují i jejich tátové. Máme tu tak tří generační konflikt povah a názorů. Nutno dodat, že Mel Gibson je jako táta Marka Wahlberga naprosto dokonalý. Děj má vánoční atmosféru a více než na neshody a hádky se soustředí na šílenost situací a charakterů. A to je podle mě mnohem vtipnější, než první díl. Ačkoli zpívající závěr na mě byl trochu moc přeslazený, zbytek filmu jsem se docela nasmál.

    • 3.7.2018  08:59
    Wind River (2017)
    ****

    ,,She died from the cold.“ Wind River je více atmosférický a chytrý thriller se sociální kritikou než kriminálka. Vyšetřování totiž není v centru dění a není nikterak složité. Více než stopy se tu odkrývají sociální dramata a křivdy jednotlivých existencí, kteří jsou nuceni žít v nehostiné zemi. Olsenová tu předvádí velmi dobrý herecký výkon, ale Renner tu hraje naprostou špičku. Minimalisticky, často beze slov, ale s nesmírnou intenzitou projevu. Přímočaře vystavěný děj mě ale překvapil dusností a bezvýchodností závěru, který je emočně maximálně nabitý.

<< předchozí 1 2 3 4 9 16 24 31
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace