Godhaj

Godhaj

Česko

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 18 26 34
    • 17.4.2020  10:40
    Trias útočí (TV film) (2010)
    **

    ,,We need to find Dakota.“ ,,No, we gotta find Savannah.“ Další film o monstrech sužujících americký zapadákov není z nejhorších. Trias útočí se nebere moc vážně, což vede k lehce komickým situacím. Filmové postavy (mimochodem legračně pojemnované) například nejeví zájem o oběti dinosauřích řádění a nikomu se nedává první pomoc, jen se suše konstatuje, že něco není v pořádku. Samotní dinosauři jsou vtipní tím, že to jsou jen pohybující se kostry, takže například pterodaktyl létá pomocí svých pár tenoučkých kůstek a to je k popukání. Herectví tu však nehledejte. Nejlepší výkon, a to jak vizuální, tak herecký, předvedlasexy maminka Kirsty Mitchell. Emilia Clarke naopak ukázala, že se její herectví od této její prvotiny nikam neposunulo. Trias útočí není úplně nudný film, ale ke větší zábavnosti mu bohužel chybí český dabing, který dokáže z filmů od Asylumu a Syfy udělat opravdový zážitek.

    • 14.4.2020  16:09
    Pražská terčovnica (TV film) (1982)
    ***

    ,,Dátě si citronovú limonádu, Pepsi alebo pivo?“ Pražská terčovnica je sympatická kriminálka. Záporák v podobě Dočolomanského sice není žádný koumák a chyb dělá jako maku, ale vzhledem ke kratší stopáži to nemohl být žádný kozelník. Líbilo se mi dobové socialistické prostředí koňařů, hrad a záběry z Maďarska. Při exkurzi na hradě mě bavil výklad průvodce, který zmiňoval, jak byl feudál z 18. století hrozný tyran a utiskoval porobený lid, to už se dnes říká trochu jinak. V malé roli se mi líbila Julie Jurištová jako mladá svědomitá studentka dějin umění, zástupkyně to pracující inteligence. Bez ní by byly všichni eSTBáci ztracení. Také tempo vyprávění je velmi příjemné, lidé mluví pomalu a zřetelně, je to tedy ideální pokoukání k jídlu.

    • 14.4.2020  16:02

    ,,I said that the sword’s name is Chunchunmaru.“ Konosuba ve filmu je docela zajímavá, divák se dozví něco o minulosti Megumin a Yunyun. Do toho se zapletou s jedním zlým generálem, jak to bývá v seriálu běžné. Vlastně jde o klasický díl seriálu roztažený do hodiny a půl. Konec mi přišel ale hodně natahovaný a kdyby se o půl hodinku zkrátil, vůbec by to nebylo na škodu. Nicméně děj přijemně ubíhá, obsahuje hodně vtipů a narážek a celkově je to trochu svěžejší než seirálové díly. Škoda jen, že to trochu odbočilo od parodie na roleplaying hry, čekal bych ně více odkazů.

    • 14.4.2020  15:53
    Hledač min (2017)
    ****

    ,,Děti, které ty miny zabíjejí, jsou jako moje děti.“ Dokument o majoru Berwarím je nejen pomníkem jednoho válečného hrdiny, ale také nahlédnutím do Iráku v době války. A nekouká se na to vůbec lehce – země je zdevastovaná, plná zbraní, naštvaných lidí toužících po pomstě a plná min. Major je ale borec a ve válečné mašinerii zvolil asi tu nejlepší cestu, zachraňoval lidi, místo toho, aby je zabíjel. Rozhovory s pozůstalou rodinou dobře dokreslují celý majorův portrét. Ze záběrů přímo z terénu doslova mrazí, obzvlášť, když dojde k výbuchu si člověk uvědomí, jak reálné bylo riziko všech zúčastněních. Hledač min je hodně zajímavý dokument.

    • 14.4.2020  15:44
    Parazit (2019)
    ****

    ,,Může vypadat jako ovce, ale uvnitř dřímá liška.“ Od Parazita jsem měl jistá očekávání, protože jsem již před tím viděl Pečeť vraha. Jenže v té byla sociální kritika pouze doplňkem ke krimi příběhu, v Parazitovi jde čistě o kritiku společnosti (nejen jihokorejské), která rozevírá nůžky mezi bohatými a chudými. Jenže to by nebyl Pon, kdyby to bylo trapně černobílé. V Parazitovi divák zjistí, že paraziti jsou vlastně všichni, bohatí i chudí. Chudoba ani bohatství lidi nedělá lepší. Žánrově se tento film pohybuje od komedie až po horor a to s překvapivou lehkostí. Výsledkem je chladně vykreslená šedá realita, ve které není místo pro dobré konce. Pochválit musím také kameru, která se postarala o velmi chytře postavené kompozice, které diváka dráždí k přemýšlení. Parazit je výborný film, o kterém budu ještě dlouho přemýšlet.

    • 14.4.2020  15:30

    ,,What is said in the art museum should never be taken seriously.“ Vecpat osmnáct snímků do dvouhodinového filmu, to je tak šest minut na každý. Za tu dobu odvyprávět příběh na téma Paříž a láska, není lehký oříšek. Mnohé příběhy ukazovaly na problém cizinců v Paříži a kulturních rozdílů, což je pěkná nuda a není to od režisérů moc odvážné. Některé byly naprosto uhozené, nějaké naprosto bez nápadu. Nejvíce se mi líbily povídky o mimech, o slepém chlapci a o americké turistce. Mimové jsou jako jediný kraťas čirou komedií a příjemným osvěžením v jinak dramaticko romantické záplavě ostatních filmečků. Tom Tykwer zpracoval vizuálně podmanivý, rytmický příběh o slepém chlapci, v němž zazářila Natalie Portmanová. Tento příběh by narozdíl od jiných mohl být klidně rozveden do celovečerního formátu. Nejvíce se mi však líbil a opravdu citově mě zasáhl poslední příběh, nazvaný 14. okrsek, o obyčejné americké listonošce, která navštívila poprvé svou vysněnou Paříž. Tento krátký snímek je nádherný a citlivý, je v něm něco hluboce lidského, co se musí dotknout každého člověka. Margo Martindale zahrála pošťačku nejlépe, jak mohla. 14 okrsek od režiséra Alexandra Payna je jeden z nejlepších filmů, jaké jsem kdy viděl!

    • 14.4.2020  15:06

    ,,Nepřipadám si tak sama, když jsou všichni okolo.“ Tento Mijazakiho snímek vyniká svým poklidným tempem vyprávění, ve kterém jsou dramatické změny v životě jedné dívky podávány bez zvýšeného hlasu a emocionálních výlevů. Příběh je zasazen do hezkého prostředí přístavního městěčka poblíž Tokia, které si ještě uchovalo svou původní atmosféru. Postavičky jsou milé a slušné, děj hezky plyne a já z toho úplně dostal chuť naučit se signální vlajky. Tento film je ideální na uklidnění mysli.

    • 14.4.2020  13:43

    ,,You tell me what happened.“ ,,You tell me first.“ Zakončení disneyovské trilogie je naprostý, ubohý škvár. Disney to prostě doprznilo co to šlo. Děj je slepenec blbostí, mrtvé postavy nesmyslně ožívají, hlavní zápletka je vycucaná z prstu, nedává žádný smysl a při sledování mi bylo vysloveně trapně z toho, že tohle tvůrci myslí vážně. Postavy nedostaly kvůli zběsilému tempu akčních scén žádný prostor, jejich osudy nebyly nijak zakončeny a vlastně si mezi sebou nestihly během dvou a půl hodin ani popovídat. Abrams je prostě fušér a jeho magic box je jen laciná výmluva chabého scénáře. Nemohu na tomto filmu opravdu najít nic pozitivního, ten film je bez emocí a já ho bez emocí sledoval. Děj se příšerně táhne, postavy se nelogicky přesunují z místa na místo ne kvůli nějakým vnitřním pohnutkám, ale proto, že je tam tvůrci potřebují pro další a další nesmyslné akční scény. Celkově vzato je tento film příšerný!

    • 14.4.2020  12:01

    ,,Fashion police? We are clean, lady, go harass somebody else.“ První Zoolander byla pořádná blbost, u níž jsem se ale dobře bavil. A dvojka je to samé. Sice je to více parodie na špionážní a konspirační dramata než parodie na svět módy, ale to nevadí. Děj je dostatečně akční, postavy stupidní a některé narážky na šílenství současné módy jsou docela trefné. Stiller a Wilson jsou ve svých rolích jako doma, Cruzová je pořád pěkná ženská a Sting ukázal, že si ze sebe umí udělat legraci. Škoda jen, že postava Ferrella je taková nijaká a také postava Zoolandra juniora byla naprosto zbytečná a film by se bez ní obešel. Jinak je to ale koukatelná komedie, která staví na stupiditě, což jsem si užil.

    • 14.4.2020  10:34

    ,,You think, Harley. I survive.“ Dva kámoši na život a na smrt na harleyích, co si to šinou světem a žijí ze dne na den, to zní jako ta pravá americká svoboda. Že to ale není úplný med ukazuje tento zajímavý béčkový film. Je to upřímná jízda dvou nepříliš chytrých postav v nepříliš chytře napsaném příběhu. Ale jak Rourke, tak Johnson jsou sympaťáci, obyčejní týpci z masa a kostí a prostým náhledem na svět. Škoda jen, že proti nim stojí hloupá banda záporáků v kožených pláštích v čele s Tomem Sizemorem v době kdy ještě postrádal charizma. Potěšil mě objev mladého Esposita, který hraje ukřičeného hippie černocha. Film je zábavný, rychle plyne a o přestřelky není nouze, na jedno shlédnutí je to výborná volba.

    • 14.4.2020  10:14

    ,,Jde nám o muže, co přišli zachránit muže, co zachraňovali muže.“ Měl jsem pocit, že druhé Výstřely budou mnohem zábavnější, než ty první, ale to jsem se spletl. Ačkoliv parodie na Ramba a různé akční snímky nabízí spousty nápadů, nebyly dobře a vtipně využity. Sheen mi prostě nepřijde jako dobrý herec do parodií. Kdyby místo něj byl obsazen Leslie Nielsen, bavil bych se určitě víc. Děj byl na parodii opět příliš přesycen romantickými prvky, což prostě není vtipné, pouze nudné. Ve filmu se ale najdou některé světlé momenty, například setkání Charlieho a Martina Sheenovi na vojenských člunech bylo výborné. Celkově vzato jsem se ale tímto filmem musel nudou prokousat, což je na parodii velmi smutné.

    • 14.4.2020  10:03
    Leon (1994)
    *****

    ,,If you don't help me, I'll die tonight. I can feel it.“ Leon, to jsou samá pozitiva. Příběh o zabijákovi s duší dítěte a dítěti s duší zabijáka pojal Besson nejlépe, jak mohl. Vizuálně je to podmanivé, krásné záběry a prostředí navozují pocit špinavých thrillerů ze sedmdesátých let. Příběh je dospělý, drsný, uvěřitelný a realisticky vykreslený. Postavy jsou z masa a kostí, starají se hlavně sami o sebe a nikde není znát, že by se nějaké ulehčovalo či stranilo, jak je to v současné americké tvorbě zvykem. Jean Reno hraje svou životní roli, Oldman si svého sociopata vychutnal do posledního doušku, ale to co, předvedla malá Natalie Portmanová, to je naprostý vrchol herectví. Besson prostě tebnkrát natočil film, který by dnes už nemohl vzniknout a to nejen kvůli mírně pedofilnímu vyznění mnohých scén, ale proto, že současná americká filmařina jde do kopru.

    • 14.4.2020  09:49

    ,,Vy se pořád spoléháte na svou chytrost, ale to se v lidově demokratickém státě přepočítáte!“ Tankový prapor se mi líbil mnohem více než Černí baroni. Přišel mi civilnější a uvěřitelnější. Vaculíkovo počínání v kasárnách bylo dobře prolnuto s jeho vzpomínkami na první zamilování doplněné jeho myšlenkami. Tato kombinace dobře padla do atmosféry odcizeného prostředí povinné vojenské služby. Některé postavy, hlavně vojenští důstojníci se pohybovali těžce na hraně komedie a parodie, naštěstí herecké výkony Skameneho a Jandáka je zachránily. Nelíbil se mi ale herecký projev Donutila, jehož přízvuk byl až příliš silný.

    • 27.3.2020  16:53

    ,,Thank God for site B.“ ,,Site B?“ Druhý Juráč je proti prvnímu hrozné béčko, ani se mi nechtělo věřit, že si to zrežíroval sám Spielberg. Scénář přichází s dvěma nesourodými skupinami na druhém, tajném ostrově dinosaurů, přičemž hlavnímu hrdinovi se tam samozřejmě nechce, ale nakonec přeci jen jede. Pak už klišé střídá klišé, postavy se chovají jako hlupáci a dělají ty největší ptákoviny, takže hladoví dinosauři se ani nemusí moc snažit. Přidané vtípky pak kazí poslední zbytek atmosféry. Naštěstí je dost akce, pořád se někam utíká a tak plyne film jako voda. Jen závěrečná část ve městě působí jako parodie a film by bez ní byl určitě lepší. Herci jsou obstojní, ale se špatným scénářem mnoho nesvedli. A navíc ta malá rozmazlená puberťačka mě hrozně štvala.

    • 27.3.2020  16:19
    Gentlemani (2019)
    ****

    ,,Their parents have money, lots of money. And money can be a problem.“ Džentlmeni jsou přesně to, co mám od Ritchieho rád. Ve Sbal prachy a vypadni i Podfucku dokázal, že mezi anglickýma grázlíkama je jako doma a jeho režie, to je symfonie nápadů i přesného střihu, který ví, kdy zpomalit a kdy naopak přidat. V Džentlmenech poskládal kvalitní partičku herců a dal jim tak padnoucí role, že vlastně nevím, kdo mi byl nejsympatičtější. Svým výkonem asi Hugh Grant, každou jeho repliku jsem si užíval a pousmíval se u ní jako blbec. Jeho roli přihřátého soukromého detektiva si užil jaksepatří a vlastně byl celou dobu hlavním vypravěčem a scénáristou. Jinak má film vše, super lokace, kameru, hudbu s výborným úvodním songem, zvuk a hlavně střih, nadupaný scénář a herecké hvězdy všude kam se člověk podívá. Ritchie navíc přidává hodně vtipu, super zamyšlení nad starých světem džentlmenů a současnou érou plnou chytrých telefonů, sdílení a internetu, která akorát háže klacky pod nohy staromódním kriminálníkům. Tento film je prostě pecka a v kině je to zážitek, jaký jsem už pár roků neměl.

    • 27.3.2020  15:53
    Volejte Saulovi (TV seriál) (2015)
    ***

    ,,Jimmy. Jimmy. Always Jimmy.“ Na seriál o bezskurpolózním právníkovi z Breaking Bad jsem se těšil, už když jsem ten první teprve rozkoukával. Saul je totiž v Breaking Bad výborně napsaná postava a herecké podání Boba Odenkirka mu dalo pořádný šmrnc. O to víc jsem byl překvapen, když první série není o Saulovi, ale o nějakém poctivém uťápnutém šmudlovi jménem Jimmy. Nicméně po chvíli jsem si zvykl a musím říct, že dějová linka prvních třech sérií o bratrských svárech je mimořádně zajímavá a dává divákovi čas, aby se dostal postavám pod kůži. Postava Jimmyho partnerky Kim, respektive jejich vztah nevztah mě ale vytáčely, bylo to chladně napsané, neživotné a bez energie. Jednotlivé série mají různé tempo vyprávění, trochu třetí, ale hlavně celá čtvrtá série je ale nastavovaná kaše čekání na konečný přerod našeho hrdiny v postavu podle které je seriál nazván. To je od tvůrců trochu rána pod pás a já doufám, že pátá série nám konečně nabídne Saula, na jakého se všichni těší. Z vedlejších postav jsem si překvapivě nejvíce zamiloval herce Patricka Fabiana, který dokonale ztvárnil namyšleného, elgantního, ale přesto zaníceného a lidského slizského manažera právnické firmy. Jonathan Banks jako likvidátor Michael byl v původním seriálu mým nejoblíbenějším, ale tady působí trochu amatérsky a jeho počínání je v rozporu s jeho předchozím vystupováním velmi neopatrné až hloupé. Moje nízké hodnocení je ovlivněno především množství vaty ve čtvrté sérii, kdy tvůrcům asi před proměnou Jimmyho na Saula došel dech, jinak je totiž seriál svým zpracováním velmi podobný kvalitám seriálu Breaking Bad.

    • 22.3.2020  13:31

    ,,Žabaři, žádná mrtvola. Jen aby nám vydrželo.“ Limonádový Joe je film, který srší nápady a je velmi odvážný, co se kamerových úhlů týče. Krom toho je scénář našlapaný hláškami a písničkami, které se okamžitě stávají kultovní. Potěšily mě akční scény bitek v baru i přestřelek na ulici, které jsou výborně choreograficky ztvárněné a kaskadérské kousky dechberoucí. Z herců naprosto dominují nejkladnější klaďák Fiala a nejzápornější záporák Kopecký. I když herečky Fialová a Schoberová měly také své přednosti. Parodie je to se vším všudy, dokonce tak moc, že se ke konci rozpadá příběh, což mě trochu zamrzelo. Film má také některá hluchá místa, například Kopeckého smutné blues bylo nekonečně dlouhé a vůbec mě nebavilo. A noční scény byly příliš tmavé, že nebylo nic vidět, což je škoda. Jinak je to ale výborný tuzemský zástupce parodického žánru.

    • 22.3.2020  12:38

    ,,The men and women in black.“ Noví mezinárodní Muži v černém jsou naprosto nepodařeným filmem. Přitom navazovat je na co a nebylo by tak těžké udržet kvalitu předchozích dílů, možná krom prvního, který je už dnes asi nepřekonatelný. Jenže tu máme chaoticky sestříhanou scénáristickou vatu, která se projevuje tím, že hlavní hrdinné duo plácá páté přes deváté, jejich hovory film nikam neposouvají a působí jako čirá improvizace. Příběh je zbytečně komplikovaný, zajímavé dvojici záporáků nedává bohužel moc prostoru, za to zbytečná postavička pěšáka mele o sto šest. Závěrečný ,,nečekaný“ příběhový zvrat se už začíná stávat nudným klišé současných hollywoodských filmů, ale ani úplný konec mě nijak nezaujal. Tento film je vlastně jen taková barevná přehlídka hezkých míst, infantilních zbraní a mimozemšťanů a pro děvčata i hezkého Hemswortha. Pro milovníka filmů je to brak.

    • 22.3.2020  12:24
    Přes prsty (2019)
    *

    ,,A nechovej se jako hovado, znáš se.“ Další česká komedie, kde Langmajer hraje trenéra Hrouzka, to je alespoň solidní základ slibující, že nepůjde o odpad. Tady to dopadlo jen velmi těsně, protože Přes prsty nenabízí krom výkonu Langmajera nic dalšího zajímavého. Chybí vtip, romantika je hloupá, překombinovaná a ve výsledku nevěrohodná. Za legraci zřejmě tvůrci považují, když vejde zpocená žena ve sportovním oblečení do nóbl restaurace, no to je jak vystřižené z Kurvahošigutntag, ale takhle to přece nikde v současnosti nechodí, je to ubohá scénáristická křeč, která je zoufale nevtipná, trapná, nevěrohodná. Scénář prostě tady není nijak silný a casting velmi omezený. Hřebíčkové to sice pořád sluší a figuru na svou roli má výbornou, ale to je tak vše, co se dá chválit.

    • 22.3.2020  12:13

    ,,Ležíte v posteli s bezvadnou holkou nebo klukem a za hodinku jste pod drnem!“ Žhavé výstřely nejsou tak žhavé, jak jsem si je pamatoval. Vůbec nedosahují svou kvalitou ani po kotníky Bláznivým střelám. Když se to pokouší parodovat filmy jako Top Gun, dělá to aniž by byl výsledek nějak vtipný. Vlastně jsem se za celou dobu smál jen zmatenosti postavy admirála. Ke konci se parodické prvky opakují a skákající letová obsluha z letadlové lodi mě už naprosto nudila. A milostné hrátky hlavního dua byly nezajímavé a zdlouhavé. Prostě Žhavé výstřely pro mě nejsou žádná zábava.

    • 28.1.2020  18:02

    ,,Dyť jsi ještě na žádný brigádě nebyl.“ Lhaní evidetně není věc nijak nová. Ale tato satira se naprosto míjí účinkem. Na ploše necelých osmi minut se dozvíme, odkud to ten kluk vlastně má, že lže. Herci jsou rutinní, že jsou rodina jsem jim vůbec nevěřil. Schulhoffovi krátké satiry s Kopeckým měli aspoň šmrnc, toto je nudné až hanba.

    • 25.1.2020  15:00
    Na nože (2019)
    ****

    ,,Who hired you?“ ,,I do not know.“ Star Wars fanoušky proklínaný Johnson si teda vystřihl parádní filmeček. Je to výborná pocta klasických detektivek okořeněná současností a občas trochu satirickým až jízlivým pohledem na daná žánrová pravidla i pěkná kritika americké společnosti. Scénář je jedním slovem dokonalý. Zvraty přicházejí každou půlhodinu a s nimi se mění i zaměření probíhajícího vyšetřování, takže vztah podezřelých je vůči detektivu Benoitovi vždy trochu odlišný. Hlavní role se s grácií zhostil Craig, který si to u mě po svých nemastných Bondech zcela napravil. Famózně pracuje s hlasem a pohybuje se na scéně s naprostou samozřejmostí. Ostatní ansáml je herecký výkvět , např. Shannon předvádí svůj typicky zanícený herecký projev. Velkým překvapením pro mě byla Ana de Armas. Její emocionálně nabitá role služebné by při průměrném herectví mohla zkazit celý film, ale ona to zvládla výborně. Úplný závěr jsem buďto zcela nepochopil, nebo jsem ho uhádl už trochu dříve, protože mě nezasáhl tak, jako předešlé dějové zvraty. Pochválit musím také práci se zvukem, hudba hraje jen občas a to ještě mimo dialogy, takže celou stopáž slyšíme promluvy herců do úplného ticha, což je v kině velmi zvláštní zážitek. Celkově vzato je Na nože nesmírně kvalitní počin a jsem rád, že se takové filmy dostávají do kin, mezi všemi těmi superhrdinskými ptákovinami se jedná o takové zpestření.

    • 24.1.2020  18:32
    The Mandalorian (TV seriál) (2019)
    **

    ,,Let’s get the hell out of here!“ První série Mandaloriana na to jde ze správného směru. Drží se to při zemi, má to jednoduchý děj a snaží se to sázet na praktické efekty. Jenže, děj je až příliš jednoduchý. I večerníčky jsou komplexnější. Tady sledujeme jednotlivé mise typu, najdi, zabij a dostaň odměnu, případně udělej dobrý skutek. Příběh má kupu nelogičností, hrdinové např. jednou nevyužijí vesmírnou loď, protože pak bychom přišli o napětí. Jindy jakoby ztratí pud sebezáchovy a nechali by se zabít, jen proto, aby mohla nenápadná postavička ukázat své superschopnosti. To není zjednodušování, to je prostě špatně napsaný scénář. Takových nelogičností postupem času přibývá a závěrečné díly první série jsou už jen směsicí stupidního chování skoro všech postav. Škoda promarněného potenciálu.

    • 24.1.2020  18:15

    ,,It’s still a mystery to me. Why they are here? Even they do not know why.“ Blízká setkání i po 43 letech neztrácejí své vizuální kvality. Speciální efekty jsou výborné, troufám si říct, že vypadají mnohem lépe, než současná počítačová animace. Film dále hýří výbornými nápady, které však nejsou nijak komplikované, ale dotvářejí velmi hutnou a strašidelnou atmosféru. Např. první setkání hlavního hrdiny na železničním přejezdu s ufouny bylo naprostý horor. Problém jsem měl s příběhem, který se neskutečně vleče. Navíc se dobrá polovina tváří více jako psychologický film o narušeném jedinci a rozvratu jedné rodiny. Škoda, že některé prvky nejsou více vysvětleny, např. proč mimozemšťani unáší lidi nebo proč mají lidé ty vize. Od největší klasiky filmů o UFO jsem čekal mnohem více. Možná větší intelektuální hloubku, jako v Arrivalu. Tohle byla čistě popkornová záležitost.

    • 16.1.2020  17:19
    Osmy (TV film) (2014)
    **

    ,,Udělají nás přednostně.“ Osmy je docela sympatický televizní počin. Má chytlavý a vtipný námět, z něhož by se však dalo vytěžit mnohem více. Jenže vyprávění příběhu postihují tradiční neduhy nových českých filmů. Vadila mi šablonovitost hlavních i vedlejších postav, na těch to ale bylo znát nejvíce. Např. socialistický opravář jako by vypadl z nějakého stupidního fórku, milenka hlavního hrdiny, atd. Trojanova postava je nevěrohodná, protože je to typická Trojanova role zmateného sympaťáka a nic víc. Obrazově je to hrozně unylé, chybí nějaký nápad s kamerou, zajímavý střih, prostě cokoliv, co by vybočovalo z nudné rutiny zobrazování rozhovorů dvou či tří postav. Tento film nevypráví obrazem, ale dialogy, což je vždycky špatně. Netradiční pohled na předlistopadové události tak zabíjí šablonovité řemeslo, které je osekáno na minimum, sice koukatelné, ale minimum.

    • 12.1.2020  16:54
    Kancl (TV seriál) (2005)
    *****

    ,,That’s what she said.“ Americký Kancl je skutečně výjimečný seriál. Po celých devět sérií si dokázal udržet vysoko nastavenou laťku prvními díly. Steve Carell už pro mě navždy zůstane Michaelem Scottem, nejlepším šéfem!!! Jeho herecký výkon překonává veškeré fyzické i psychické meze, on prostě vládne celému kanclu. Ač je jeho postava primárně karikaturou šéfa, jeho až paradoxní výstupy v sobě obsahují dráždivou kritiku amerického vedení firem se všemi stupiditami a nelogičnostmi. Nicméně tento seriál nestojí jen na něm. Výkony ostatních herců jsou velmi civilní, naprosto uvěřitelné, přitom zábavné a lidské. Forma alá dokumentární seriál vše předchozí ještě podtrhuje. Bez obalu je to jeden z nejlepších seriálů, jaké jsem kdy viděl.

    • 8.1.2020  16:16

    ,,Dobré jitro.“ ,,Dobré ráno.“ Princezna a půl království má vskutku zajímavý námět. Bylo by vskutku zajímavé zjistit, jak to bylo dál. To by se ale musel najít schopný scénárista. Zde se vše vsadilo jen na vyučování etiky, aneb z buranského zachránce se stává džentlmen a pak na egoismus krále Egona. Nic jiného tu defakto není, a tak jsou obě témata úplně vyždímaná. Herecky je to velmi slabé, Eben je úplně mimo, někdy až tak, že to je docela vtipné, jedině mladý Prachař to zachraňuje. Na něm je mimochodem hezky vidět, že z něj bude vizáží druhý Trautenberk. Jinak pohádka nemá žádné tempo o napětí také nelze mluvit. Příběh je pitomý a ponaučení žádné. K tomu je vidět, že rozpočet nebyl nic moc. Střechy chalup jsou pokryté jakýmsi černým plátnem, asi aby nebyl vidět eternit, prostě tento výtvor nestojí za to shlédnout, lepší je podívat se na staré československé pohádky.

    • 7.1.2020  07:38

    ,,We are in the game?“ Na druhý díl jsem se hodně těšil i jsem se ho hodně bál. Těšil jsem se samozřejmě na výborného Dwayna, který mě nezklamal a pobavil mě. Bál jsem se rozbředlého příběhu a to oprávněně. Do další dobrodružství nacpali velké množství postav, což znamená, že každý má jen minimum prostoru a když se zrovna neskáče a nezávodí, tak je scénář jen směsicí výkřiků do prostoru, rozumný rozhovor je ve filmu asi jen jeden. Důchodci De Vito a Glover film příjemně oživují, i když jejich natvrdlost je v polovině filmu už trochu otravná. Akční scény jsou docela dobré, jenom úplný závěr je hrozně uspěchaný a vysloveně odbitý. Další možné pokračování, které je naznačeno před závěrečnými titulkami, se mi proto nejeví, jako dobrý nápad, myslím, že potenciál videoherní Jumanji se tímto filmem již vyčerpal.

    • 4.1.2020  12:00
    Lajna - Série 1 (série) (2017)
    ***

    ,,Tak proč bydlíš tady v tomhle hnusu?“ ,,Já jsem tady doma.“ Lajna stojí a padá na výkonu Langmajera, který toho arogantního, ale sympatickýho Hrouzka hraje naprosto parádně. Scénář občas nabídne opravdové perly a já se u toho dobře nasmál. Jenže ne vše se takhle povedlo. Zvraty ve scénáři a ve vývoji postav jsou jen těžko uvěřitelné, všichni tam žijí v jakémsi paralelním mikrovesmíru, kde se všichni potkávají v tu pravou chvíli a pronášejí ty pravé věty tak, aby se děj zase někam posunul. Piškula a polovina dalších hokejistů hrají dost tristně a já z nich ty hokejisty vůbec necítil. Naopak nadprůměrně si počíná Norbert Lichý, který hraje úsporně a civilně. Občas se vyskytují úplné kiksy, třeba že hokejový tým čítá asi osm hráčů, např. ve scéně kdy jedou autobusem do Kladna jich tam není víc než deset. Po této stránce je seriál nedotažený, slušel by mu větší rozpočet a poctivější řemeslné zpracování.

    • 30.12.2019  17:31

    ,,Evil Hamlet scares people!“ Je vidět, že tenhle kousek si Kventýn fakt užil. Je to jako encyklopedie starého dobrého Hollywoodu. DiCaprio a Pitt válí, stříká z nich charisma o sto šest a je radost se na ně dívat. Především DiCaprio zase ukázal, že je jedním z nejlepších herců současné kinematografie. Jeho westernový padouch byl tak dobrý, že jsem litoval, že to není opravdový film. V tu chvíli se DiCapriova láska k herectví a Quentinova láska k filmu propojuje do skutečně dojemného momentu, který pro mě tvořil naprostou špičku tohoto filmu. Pak už je jen to nezbytné, krvavý masakr, bez toho bych se ale úplně obešel. Vedlejší dějové linie jsou úplně zbytečné, poflakování se Robbie po kinech bych úplně vynechal. Ale protahovaná scéna na hippičí farmě je napínavá jako trenky! Celkov je to mnohem lepší než 8 Hrozných i Django dohromady.

<< předchozí 1 2 3 4 9 18 26 34