Recenze (691)
Sherlock Holmes (2009)
Popcornová zábava s tupým scénářem. Asi jako kdyby Michael Bay režíroval Hercula Poirota. 6/10
Pod kontrolou (2008)
Prvotřídní thriller s mrazivou atmosféra, rafinovanými vypravěčskými postupy a zcela nemainstreamovým vyzněním (zlo je potrestáno ještě větším zlem). Mnohem lepší než většina podobných kousků ("Gone, Baby, Gone", "Zběsilý útěk"…). 9/10
Helena v krabici (1993)
Jeden z nejpřekvapivějších filmových zážitků za poslední měsíce. Bohyně Sherilyn Fenn (Audrey z Twin Peaks) v první polovině odloží šaty (mé přání bylo vyslyšeno) a v té druhé dokonce i končetiny. To všechno pro uspokojení fetišistických choutek jednoho posedlého chirurga. Jak je vidět, Jennifer Lynch se potatila :). Guilty pleasure. 9/10
Strangers When We Meet (1960)
Průměrně zpracované téma manželské nevěry, se kterým se můžeme setkat v nejednom melodramatu. Quineův snímek nepřináší do tohoto žánru nic nového a pouze těží z hvězdných jmen (Novak, Dougles, Matthau). 6/10
Sexuální rekonstrukce (2003)
(Ne)romantické drama jako dělané pro všechny cyniky. 4 herci a desítky stránek trefných dialogů mi stačili k tomu, abych se ani na vteřinu nenudil. Komorním zpracováním a pesimistickým pohledem na vývoj vztahů mi film hodně připomněl můj oblíbený "Closer". 8/10
Mechanik (2004)
Lákavé pozlátko, které v sobě skrývá ocucaný bonbón. Efektní režie a sugestivní výkon Christiana Bale nemohou zakrýt fakt, že od prvních minut divák vlastně jen čeká na finální (velmi průměrný) zvrat. Po cestě k vyřešení zápletky lze nalézt spoustu indicií, jejichž složením není těžké odhalit, že nás scénárista tahá za fusekli. Nic není takové, jak se zdá... Pokolikáté už? 6/10
Tajemství loňského léta 3 (2006)
Totálně nudné, nelogické (tak stupidní pointa se jen tak nevidí) a zbytečné pokračování, které je ještě o stupeň horší než dvojka. Mnohem výstižnější by byl název "I Don't Give a Shit What You Did Last Summer" :) 2/10
Poslední dny (2005)
Statická artová nuda a studená sprcha pro všechny, kdo se na film těšili jako na "Poslední dny" Kurta Cobaina. Van Sant stvořil něco, co se skládá z neúměrně dlouhých záběrů (například na keř), mumlání zfetované trosky (hlavní postava nepronese jedinou souvislou větu) a potulování se po lese či v lepším případě po domě (to už je docela odvaz, dočkáme se totiž několika minutového pohledu na přípravu snídaně). Radím dobře, ruce pryč... Raději si běžte pustit stoprocentní "Unplugged" nebo některý z divočejších živáků ("Reading", "Nirvana Live!"). 3/10
Poslední Mohykán (1992)
Ve filmografii Michaela Manna dodnes nepřekonaný snímek. Krásná hudba a nesmírně emotivní finále, které dostane diváka do kolen, jsou hlavním důvodem, proč jsem se po krátké rozvaze přiklonil na stranu pěti hvězd. Zajímavostí je i stopáž pod 2 hodiny, což je u historické romance (či velkofilmu) osvěžující fakt. 8/10
Sicko (2007)
"If you can find money to kill people, you can find money to help people." Jasné jako facka. 9/10