Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Krimi

Oblíbené seriály (10)

Městečko Twin Peaks

Městečko Twin Peaks (1990)

Jednoznačně nejlepší seriál historie. Viděl jsem ho nejméně 5x a stále mě dostává. Scénář - skvěle promyšlený příběh, fantasticky ujeté postavy, nezapomenutelný humor a vytříbené dialogy. Režie - neopakovatelná atmosféra (Lynchovo nejlepší dílo), scény zločinu ještě nikdy nebyly tak kruté a láska tak nádherná. Herci - i ta nejmenší postava zde je jedinečně zahraná a originální (a že jsou jich desítky), nikdo nemůže být výrazněji vyzdvihován, protože všichni tvoří dokonalou mozaiku. Hudba je přímo hypnotizující (v žádném jiném seriálu jsem neslyšel lepší), kamera dokonale promakaná (červený pokoj-nezapomenutelné). Ve skutečnosti je toho mnohem víc, ale nemá cenu se o tom rozepisovat. Kdo viděl, zažil neopakovatelný zážitek, kdo ne, nikdy nepochopí.____I po více jak 27 letech od vzniku a opětovném zhlédnutí nemám sebemenších výhrad. Stále mě to baví, děsí a dostává. Scéna na konci 15. dílu je tím nejpůsobivějším, co jsem kdy na obrazovce viděl a poslední epizoda v červeném pokoji je vůbec ta nejujetější a nejodvážnější věc v historii TV. Tohle si mohl dovolit snad jen Lynch. 1.série: 10/10, 2. série: 10/10, The Return: 9/10. MASTERPIECE 10/10

Simpsonovi

Simpsonovi (1989)

Jeden z mála seriálů, kterému dávám 100%. Je sice pravda, že první řada je pouze slabým odvarem, ale jakmile tvůrci vybrousí animaci a scénář, nemá seriál v komediálním žánru konkurenci. Základem je humor v té nejpropracovanější podobě. Prakticky je nepředvídatelné, jak jednotlivé gagy dopadnou - většinou se jedná bravurní pointy s velkou dávkou absurdity. Snad každá postava je zde nezaměnitelná a jedinečná. To jsou hlavní přednosti, které tvoří ze "Simpsonových" jedinečný celek, který nemá v televizní historii obdoby. P.S. Doporučuji díl, kde Homer prožívá svůj poslední den. MASTERPIECE 10/10

The Wire - Špína Baltimoru

The Wire - Špína Baltimoru (2002)

Nejkomplexnější dílo v historii televize a filmu. I napodruhé žasnu nad propojením všech 60 epizod, které nestaví na efektní potřebě uchvátit diváka, ale soustředí se na realistické vykreslení systému a postav na obou stranách zákona. 1. série: 10/10, 2. série: 10/10, 3. série: 9/10, 4. série: 10/10, 5. série: 9/10. Celkem: 10/10

Buffy, přemožitelka upírů

Buffy, přemožitelka upírů (1997)

Další z řady kultovních a vysoce kriticky ceněných seriálů (dále např. Seinfeld), který se ve světě těší velké oblibě, zato u nás se potácí hluboko v modrých hlubinách průměru. Je jasné, že teenegerovský fantasy seriál se silným devadesátkovým feelingem mísící snad všechny možné žánry a navíc pokulhávající na obě nohy ve speciálních efektech, není pro každého. Pro představu: zasaďte Brandona a jeho partu z BH 90210 do světa Akt X, přidejte upíry a prakticky jakékoliv nadpřirozené potvory, velkou porci nadsázky a svébytný humor, nechte umírat nejbližší, v průběhu seriálu změňte sexuální orientaci jedné z hlavních postav a z chladnokrevného zabijáka udělejte sympatického klaďase (+ to samé s jinou postavou naopak). Ne, Buffy je buď věc přímo pro vás, nebo ji budete mít za totální pitomost. Já naštěstí neměl sebemenší problém s přijmutím hodně specifických pravidel seriálového světa a Buffy si oblíbil prakticky okamžitě. Jak je to možné? Dovolte, vysvětlím. Jsem divák, který ví, že dobré televizní kousky nepřišly až se současnou vlnou quality tv, nevadí mi přímočařejší způsob ztvárnění příběhu, a pro plnohodnotný prožitek nepotřebuju dokonalé triky, či často až přehnaně pedantský důraz na realističnost zápletky (rozhodně nic proti, ale ne pokaždé je přílišná honba za dokonalostí ku prospěchu). Buffy má téměř všechno, co od dobré televizní tvorby požaduji - v první řadě nesmírně sympatické a vyvíjející se postavy/herce, o které se člověk skutečně zajímá (!), bohatý fikční svět, neskutečně širokou paletu emocí, a hlavně je to celé velká zábava (jak ve smyslu "kolikrát se u toho směju nahlas", ale hlavně v tom, že mě prostě "baví se na to dívat", což je asi to nejdůležitější). Navíc celý příběh funguje i jako metafora života mladého člověka. S tím, jak se mění věk hlavní hrdinky, mění se i tón a nálada vyprávění, od uvolněné hravosti mládí (první tři řady), přes smutné hledání sebe sama a přijímání ran během dospívání (čtvrtá až šestá řada), až po nalézání hrdinství a zodpovědnosti za sebe a za druhé v dospělosti (sedmá řada). Za zmínku jistě stojí i formální experimenty: například němá kapitola vzdávající hold starým hororům, muzikálová část, lynchovsky snový díl, nebo silně depresivní epizoda bez použití hudby. Neskutečné, s jakou bravurou dokázal Whedon skloubit tolik protichůdných složek a emocí, navíc často v rámci jedné epizody. Jistě, i v těch 144 dílech se vyskytne pár slabších, rozhodně ale nelituji, že jsem celý seriál shlédl, protože vždy se našla alespoň maličkost, kvůli které se vyplatilo nic nepřeskakovat. Navíc úžasná je i výstavba příběhu: každý díl často představuje krátkou kapitolu, každá série pak uzavřenou část zápletky, a všech 7 řad komplexní ságu se začátkem a koncem, kde se neustále pomrkává na diváka s odkazy na minulost. Závěrem snad jen to, že pokud máte smysl pro nadsázku a nevadí vám chudá výprava, určitě Buffy vyzkoušejte a sami uvidíte, jak vám sedne (samozřejmě v originále). Za mě velký palec nahoru a konstatování, že to není naposledy, co jsem Sunnydale navštívil. Nejoblíbenější díl: Once More With Feeling. Nejoblíbenější postava: Spike (jak jinak). Nejhorší díl: Where the Wild Things Are. Nejhorší postava: Anya. 1. série 8/10, 2. série 9/10, 3. série 9/10, 4. série 9/10, 5. série 9/10, 6. série 10/10, 7. série 8/10.

Columbo

Columbo (1971)

Originální koncept, kdy divák zná vraha a postava roztržitého poručíka, jsou hlavní složky zábavy seriálu Columbo. Sledování vyšetřování a jeho metody, nám nabízí dostatek napětí a humoru zároveň. Peter Falk (v životní formě) je navíc doplňován velmi kvalitními (mnohdy známými) herci, kteří představují pachatele. Columbo se natáčel téměř 40 let a to svědčí o tom, jaký to byl fenomén. 9/10

Futurama

Futurama (1999)

Humor "Futurami" je o něco drsnější než u sousedních "Simpsonových" (s kterými má společné autory) a nejen z tohoto důvodu je určen převážně pro dospělé publikum. Od diváků se také očekává určitá popkulturní obeznámenost. Neznalý divák může mít značné problémy a mnoho vtipů mu unikne. Jelikož se seriál odehrává ve vzdálené budoucnost, mohli si tvůrci dovolit naplno rozvinout svou fantazii. Realita, která je u "Simpsonových" svazovala, zde nefunguje a postavám se může stát skutečně cokoliv. To je největší klad i zápor (případně rozdíl) "Futurami" oproti sousednímu seriálu. Na jedné straně je neskutečně originální a dynamický, na straně druhé však někomu může vadit právě ona vzdálenost od běžného život (dána obalem sci-fi). Kdo však bude sledovat pečlivě, časem zjistí, že mnohé postavy řeší i obyčejné lidské problémy (láska, přátelství, krize osobnosti...). I když u mě žlutá rodinka v konečném součtu vede, rozhodně si nenechte "Futuramu" ujít. Po pár epizodách si Vás jistě získá tak jako mne. 1. řada 10/10, 2. řada 10/10, 3. řada 10/10, 4. řada 8/10, 5. řada 8/10, 6. řada 7/10

Kancl

Kancl (2001)

Vedle "Seinfelda" vůbec to nejvtipnější, co může hraná televizní produkce nabídnout. 10/10

Machři a šprti

Machři a šprti (1999)

Reinkarnace "Báječných let" s perfektní hudbou a bezchybným castingem. Zkrátka srdeční záležitost. 10/10

Perníkový táta

Perníkový táta (2008)

1. série 8/10, 2. série 9/10, 3. série 9/10, 4. série 9/10, 5. série 10/10. Celkem 9/10