Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Animovaný
  • Horor

Poslední recenze (214)

plakát

Souboj na talíři (2021) (TV pořad) 

Tento amatérský ochotnický sbor "Zpocená čela" jezdí po republice na místa, na která má jeden ze tří kuchařů nějakou osobní vazbu. Vidno, až na Forejta zbytek osazenstva má strach vyjet dál za Prahu. S těmito pořady se vskutku roztrhl pytel. Kuchařina, dříve řemeslo nedoceněné, dnes ukazuje, že jako obyčejný kuchař to nikam nedotáhnete. Musíte být trochu vařič ze všeho - neaplikujte na vaření drog. Tu kopřivu, tam sopel... hráškově zbarvený výtažek z nosního otvoru, přisypat tam prach z babiččiny půdy, nesmí chybět dlouho tažené poleno, a jako přílohu zvolíme štěrk z příjezdovky. Pokud toho dám málo na veliký hezký talíř, dobře to naaranžuji, tak to prodá i ten Přemek. A o tomto pořad je. Ano, líbí se mi kombinace, které by mě nikdy nenapadly. Líbí se mi, že si po ukázání vzorového jídla ihned vybaví základ nového receptu takovou rychlostí, jako u mě recept na čínskou polévku. I místa, kde se tyto kuchařské souboje vedou, jsou malebná a ze záběru číší opravdu skvělá atmosféra. To je to, proč dávám čtyři hvězdy. Také zmíním co na této show je v prdeli. Nevím, jak velcí přátelé jsou, ale z chování mi vyplývá, že jsou hodně dobře zaplaceni (oproti hereckým lekcím), nebo jsou opravdu přátelé, akorát dost divní. Z pořadu cítím silnou scénárovitost. Tam si běž pro vejce, tu chytni rybu, za stromem a polem zase najdeš ryby... najednou jednoho aktéra dohání druhý na traktoru. Chápu, chtějí tomu dodat nějaký příběh, ale to je takový cringe, až se mi dělá divno. Na to, že je to od Novy, to není špatné, ale asi by se scénáristům mělo říci, že tohle je pořad pro dospělé lidí.

plakát

Gran Torino (2008) 

Pro mě je Clint Eastwood jeden z mála herců, které opravdu zbožňuji. Nikdy jsem nevyznával tíhnutí k nějakému herci. Samozřejmě mě zaujmou filmy, kde hraje nějaký můj oblíbenec, ale jenom málo herců mě přesvědčí ke zkouknutí filmu, aniž bych se podíval, o čem dílo je. Epické Gran Torino jsem dlouho neviděl, recenzi píši z hlavy, neboť mi film utkvěl v hluboké paměti. S příchodem patriotické hlavní postavy jsou povahové rysy ihned jasné a jisté chování je velmi předvídatelné. V tomto ohledu scénář chválím, ale také trochu kritizuji. Během filmu sledujeme proměnu cynického válečného veterána s nevyléčitelnou nemocí, který prochází velikou proměnou. Jistě, ona charismatická drsnost mu zůstává, ale zároveň docela rychle se mění jeho citová otevřenost vůči někomu, o kom si celý život myslel, že je to šváb z rýžového pole. On, válečný veterán s konzervativními názory na "asiaty", proti kterým i bojoval, je konfrontován novými "rýžovými" sousedy.  Jsem rád, že Eastwood vzal tuto roli, do které vše investoval. Kdybych ho neznal, skoro bych mu věřil, že hraje sám sebe. Tempo filmu je velmi příjemné, a scény jsou velmi rozličné. Není minuta, kdy by divák měl vůbec možnost přemýšlet nad prací, nad úklidem nebo na tím, že půjde na hajzl. Prostě se blahem pomočí a možná si toho nevšimne. Opravdu si nedělám srandu, film jsem viděl na jeden zátah. I lokace je dobře zvolená. Kowalski také vede aktivní a docela uvěřitelný život. Svět se zdá živý, čímž vytváří uvěřitelnou atmosféru. Abych pravdu řekl, konec je příliš zesládlý, moc se mi nelíbil, ačkoliv mi uronilo oko pár kapek nefalšované koncentrované žíravé slzy. Na náladě z filmu se ale nic nemění, konec je sice hořký a zbytečně emotivní, ale film jako celek na diváka opravdu zafunguje.

plakát

Hra na oliheň (2021) (TV seriál) 

Chtěl jsem napsat, že jde o asijské Hunger Games... ale vlastně je to jiné. Zatímco HG staví na křehkém systému, který je udržován hrami aby se systém nerozpadl, a každý tam má svou roli, tak Hra na oliheň přináší hru, která navrací lidi zpět do systému. HG je pro lid rozptýlením a zároveň prokletím, SG nabízí smysluplnější a uvěřitelnější záminku - dostat se zpátky do normálního života.  Asijský thriller nám naservíroval něco, co by nám západní kultura už nabídnout nemohla. Rozhodně ne s kvótami na různé rasy, které by se v roli naháněného a usmrceného účastníka ve hrách buržoasie vůbec nemohli umřít. Odkdy může černoch umřít potupnou a násilnou smrtí ve filmu? V asijském podání byla rasová akcentace na původní obyvatele, v americké verzi by div nebyl i Eskymák.  Pojďme nahlédnout na samotné dění seriálu. Hned na úvod bych chtěl zmínit, že jsem nečekal mnoho. No... asijskou tvorbu příliš nesleduji, čest výjimkám. Horory mají zvláštní, ale opravdu strašidelné. Nicméně tvorba, kterou jsem měl čest nebo smůlu vidět, je často plná nesourodých žánrů. Chvilku je to vážný film, a najednou tam hraje šílený remix a jede se komedie s béčkovými výrazy a pohyby. V SG tyto asijské míchačky nebyly tak silné, ale ano, někdy jsem chtěl, aby byl kladen důraz na vážnou notu. Vůbec, onou míchačkou bych označil samotný začátek, kdy synáček ojebává svou starou matku o peníze a vysosává z ní poslední naděje, že se jednou zlepší. Samozřejmě jsem na konci seriálu viděl zajímavý progres, proto míchačky velmi často fungují. Na začátku byla hlavní postava naprosté nemehlo, které si nadělalo nesplatitelné dluhy, proto hlavní účastník soutěže žil u své matky a pomalu si neuvědomoval tíhu celé situace. Když se na konci vracel domů (no jo, spoiler, ale to snad každý čeká, když seriál sleduje jeho, že nezdechne hned v prvním díle), byl naprosto jiný. Seriál krásně vyobrazuje lidskou proměnu z naivního debila na zlomeného člověka. Debilita ale pořád zůstává, a vlastně je to hlavní motivací, proč koukat dál. Stává se z něj moralista, což je kontrast s jeho předsoutěžním já, kdy matce bral peníze, utrácel je za sázky. Na konci nevybere ani Won z vítězného účtu, protože jsou za nimi mrtví lidé. Ale zajímá vás, co se s ním stanem a jestli nezemře už v dalším díle, protože inteligence má asi tolik co peněz. Je jasně vidět kontrast mezi prvotní představou o soutěži, kdy hráči vnímají hru jako dětské sázky. No jo, ale když dítě nedoběhne včas ke stromu, tak maximálně bude za trest krást někde ovoce ze zahrádky. Když naši dospělí hráči neudělají úkol, zdechnou tak na dvacet způsobů. Já bych teda zdechl už jenom z toho běhu ke stromu. Velmi oceňuji snahu dát smysl smrtím. Není to tupá vyvražďovačka jako u posledních dílů SAW. Jednotlivé hry jsou docela kreativní, rozdílné a i obstojně inteligentní. Musím ale uznat, že z posledních dílů se vytrácely hrozivé pocity z každé smrti, už to zevšednělo. Co bych ale důrazně vytknul je bohaté diváctvo, které je velmi stereotypně vyobrazeno jako úchylní zbohatlíci, kteří mají velmi zvláštní choutky, kecy i... vše.  Také bych chtěl podotknout, že linka s policistou míří do očekávaného vyvrcholení. Už od druhého dílu jsem tušil, kde je jeho bratr, jen jsem nevěděl, že jeho osud bude takto hořký. Jednoznačně vnímám tento počin za jeden z nejlepších Netflixových nabídek. Jen škoda, že celý projekt není vnímám o něco vážněji, ale možná to funguje díky tomuto. Přece jenom je HG jiný, a vážná nota tomu dodává punc skutečného.

Poslední hodnocení (1 655)

MasterChef Česko (2015) (TV pořad)

15.10.2021

Souboj na talíři (2021) (TV pořad)

15.10.2021

Hra na oliheň (2021) (TV seriál)

15.10.2021

Knick: Doktoři bez hranic (2014) (TV seriál)

09.10.2021

Vyšehrad (2016) (TV seriál)

06.10.2021

Dělníci duše (2017) (TV pořad)

30.09.2021

Free Guy (2021)

27.09.2021

Já jsem Tary (2019) (amatérský film)

odpad! 20.09.2021

Večerníček (1965) (TV pořad)

20.09.2021

Reklama

Reklama

Reklama