husokachna

husokachna

Jaroslav Keprt

okres Šumperk
práce a následně koláče

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 14.4.2020  09:49
    Honey Boy (2019)
    ***

    Kdyby to nebyl Shiův příběh, asi by po tom neštěkl pes. Já vlastně nevím, co o tom napsat. Všechno se pro mě smrskává na fakt, že mi je Shia LaBeouf sympatickej už dlouho, mám ho jako herce rád a přijde mi, že to bude pod tou slupkou arogantního násilnýho kreténa zajímavej člověk a je škoda, že místo aby se soustředil na to, aby se z něj stal další De Niro, musí řešit ty svoje problémy. Emočně tak na mě film působil silně, i s ohledem na to, že jako rodič pořád přemýšlím, co dělám špatně a jak a čím ty svoje děti kazím. Další bonus pro mě byl Shia v roli svého otce a to je tak všechno. Jinak to tak skáče, ukazuje to Shiova dětská traumata, která ale nejsou dost výživná na to, aby ospravedlnila celý film. Zároveň to neukazuje, jak to měl těžký jako dětský herec a ani jak se se vším vyrovnával v rámci léčby. I když je tam pár pěkných, řekl bych nostalgických momentů, většinou to tak nějak klouže po povrchu, já tomu dám průměrný tři slepice a myslím, že pokud pro vás není Shia LaBeouf něčím důležitej, je absolutně zbytečný, abyste tohle viděli. Zvlášť, když je kolem nás tolik dobrých filmů....některých i se Shiou.

    • 14.4.2020  09:35

    Úžasný je začátek, kdy (minispoiler) "Jak mě zabiješ dneska?" mě totálně rozhodilo a já nevěděl, která bije. No a pak už to jede a šlape, kolotoč, ne spíš cirkus, v hlavě hlavního hrdiny se prostřednictvím frenetické, klípkové jízdy, která chvilku nepostojí, přenáší na diváka. Ten, subjektivně viděno, hlavního "hrdinu" nechápe, jeho přepálený styl mluvy a vystupování mu je nejdřív proti srsti, aby mu pak propadl a už se jen instinktivně vezl s ním a díky tomuto sakra podivnému a šílenému vyšetřování měl možnost ochutnat trošku šílenství moci a korupce. K tomu si to ladí Ennio ve svém nejlepší formě a já si to tak fakt užil. Vytknout tomu můžu paradoxně jenom tu přepálenost a karikovanost (existuje to slovo?), kdy mi celý film připadá spíš než realistický krimi thriller, jako absurdní divadelní drama. A je důležité, jestli na tuto formu přistoupíte, nebo se filmem protrápíte. Pěkné, standardní čtyři hedvábné italské kravaty.

    • 14.4.2020  09:21
    Heavy Trip (2018)
    ***

    I když blití do mikrofonu není můj hudební šálek dobré brazilské, a co se týče grindcore a podobných pecek tak pouze vím, že opravdu existuje album Žužlání klitorisu zdechlé narkomanky, Hevi reissu jsem si docela užil. Není to nabušená řachanda ani jemná komedie s konzistentní kvalitou, ale má jednu neskutečnou kvalitu. Strašně sympatický hlavní protagonisty. Takže mi nakonec vůbec nevadilo, že film na příběh čtveřice heavymetalových vidláků a jejich cesty za slávou, nalepil všechny fóry od blití, židovských teroristů po jemné absurdní vtípky a musím uznat, že mi s Impaled Rektum bylo moc fajn a několikrát jsem se zasmál nahlas, což je u mě vrchol uznání. Nevadí-li vám zvláštní, řekl bych severský, absurdní a někdy fekální humor, asi neuděláte chybu. Silní tři sobi.

    • 14.4.2020  09:10
    Jsem vrah (2016)
    ***

    Od severních sousedů nejen dobrá pola cola, krowky a všechno z Biedronky, ale i dramata hustá jak jesenka. Parádní "doku" drama, které hlavně v druhé půlce ukazuje sílu a nespravedlnost komunistické mašinérie a kdy jsem pro hlavního "nehrdinu" Zdislawa "Vampyra" Marchwického skoro i slzu uronil. Ždímalo mě to, umě hrálo na city a vyfluslo po téměř dvou hodinách vyčerpaného a smutného. Absurdní závěr (garáže) je neskutečnej, v tom, jak tam jen tak bez varování a vysvětlování skočí do děje, mě úplně odrovnal a donutil si vyhledat něco o skutečném Vampyrovi. A tím se dostávám k jednomu z velkých nedostatků filmu. Vypadá to na silnou básnickou licenci (vynechání sourozenců vraha apod.), která mě nutí zpochybňovat, jak moc se film zakládá na pravdě. A i pokud bych odmyslel od toho, že se jedná o velmi nepřesnou rekonstrukci historie, může se pořád jednat o dobrý film, který na příběhu fiktivního nevraha ukazuje zrůdnost komunistického režimu. Potom, ale film trošku selhává ve vykreslení postav (hlavní komisař) a vysvětlením některých věcí (viz třeba ty garáže, které by ve standardním filmu působily bez vysvětlení divně, ale zrovna ty jsou dle skutečnosti). Spousta věcí tam tak jenom je, bez nějakého vysvětlení, motivace, jako kdyby režisér předpokládal, že divák případ a jeho protagonisty dobře zná... V neposlední řadě mi pak chvílema vadil "jazzový" soundtrack, který tam někdy byl dost na sílu... Původně jsem chtěl dát čtyři galoše, ale musím se odprostit od emocí, které ve mě film vyvolal a které jsou spíš než kvalitami filmu dány tématem a dám velmi silné tři vynikající, křehké, karamelové krówky.

    • 8.4.2020  09:08

    Vzpomínám, že jsem ten film díky jeho "sci-fi zápletce" měl strašně rád. A díky hláškám jako Musil, ještěs málo zkusil a tak. Dnes už je to spíš takový úsměvný pohled zpět, outdated věc s morálním protišikanózním poselstvím, s nesnesitelnými dvojčaty v hlavní roli. Ale abych jim nekřivdil, tak jsem si na ně nakonec i zvykl a jejich/jeho "Pane Mráz, pane Mráz, žena je nemocná..." mi zní v hlavě ještě teď. Třem Musilům dávám tedy průměr z dřívějších pěti a dnešních dvou, tedy 3 celá ptáčata.

    • 6.4.2020  10:40

    Tak když už jsem tady.... Krásný film, který se nebojí rýpnout, nebojí se ukázat ošklivou stránku vsi, ale zároveň to všechno zabalí do takové naší milé střediskové poetiky. Turkovo "To je zajímavý!" miluju. Skoro pět celých holoubat (za určitou dějovou neučesanost a roztříštěnost, ale My Sweet Little Village moje čtyři hvězdy ustojí bez problémů).

    • 6.4.2020  10:34

    Začátek je uhrančivý, romantická linka mi po dlouhou dobu svou zvláštní magií a bezvýchodností učarovala. A i když chápu, proč tam musela být linka z minulosti, úplně mě tahle část nevtáhla. Konec se pak tak zvláštně rozplizne a alespoň pro mě, se kouzlo z části vytrácí (a právě naopak, konec může být pro někoho právě nejlepší). Nic už pro mě potom nebylo tak silné, jako věta z první třetiny filmu - "To by to bylo moc jednoduché." Radši bych byl, kdyby se film ubíral víc směrem dvou milenců, kteří se z nepochopitelných důvodů, nemohou od sebe odtrhnout, ale z důvodů čistě pochopitelných musí. Takhle nezbývá než souhlasit s xxmarťouxx, že v mnoha ohledech je v dnešní době tenhle film nejzajímavější jakožto studijní materiál (parafrázuji). A chápu, že v padesátých letech, tohle musela být pecka. A jsem rád, že jsem to viděl. Poctivé 4 atomové hřiby.

    • 3.4.2020  09:40
    Léto 84 (2018)
    ***

    Já furt nevím, co si s tím památným létem, kdy mi byly dva roky a snědl jsem na dvorku vajgl, počít. Začnu jednoduše, napnutej jsem byl, ne že ne, takže základní účel asi splněn. Pak už ale mám tucet problémů a nevím, co s nima, takže můj komentář bude asi trošku kostrbatej a možná budu trochu spoilerovat. Důležitý dialog, který jsem musel sám se sebou absolvovat se týkal mého pocitu pro vnitřní logiku. Když se film tváří reálně, odehrává se v reálném světě, existují v něm reálná pravidla, očekávám také nějaké reálné mechanismy a ne, že najednou se ze záporáka stane superman, který může v podstatě cokoliv, nebo že dojít z obýváku do sklepa trvá očividně hodiny, aby se mohlo setmít a "DĚS"!. Ale když si vzpomenu na všechny ty Halloweeny a podobné horrory, tak je asi třeba uvolnit toto mé přesvědčení a nechat horror, ať mě horroruje (terminus technicus). Poté, co jsem se takhle přemluvil, jsem překousl i věci, které mě přímo znechutily (reakce rodičů) a dával filmu další a další šance. Nutno, ale říct, že pokud mě film k tomuto nutí, atmosféře to neprospívá. Za další, film má nezvyklou dějovou linku, kdy pokud bych nekoukal na čas, tak mě příjemně zmate a je to jen moje chyba, že jsem netrpělivej. Nejít naproti diváckému očekávání je fajn a je to jedna z více zvláštností, která film odlišuje. Kromě reálných hrůz v podobě sériového vraha, hlavní hrdinové musí čelit i hrůzám absolutně standardním, jako jsou nefunkční rodiny, první lásky, rozpady dětských přátelství. Všechna tato témata jsou ale jen tak jemně naznačena, někdy šikovně někdy míň a mě mrzí, že než jako promyšlený koncept, to na mě působilo, jako nějaká výplň, něco co se přihodilo spíš tak nějak bokem, možná spíš navzdory než díky tvůrcům. A byly by to právě tyto věci, které by mě bavily možná víc než celá detektivní story. Pak je tady hudba, která parádně retrácky spoluvytváří napětí, někdy ale ne zcela ve shodě s tím, co se děje na plátně...jednoduše řečeno, chvílema mi přišlo, že na mě film hraje boudu, bububu boj se, i když není moc čeho. No a pak je tady závěr, kdy nebudu spoilerovat, ale řeknu, že nejdřív jsem byl zase znechucenej, aby mě to pak příjemně překvapilo závěrem úplným. Takže já fakt nevím...Jaxx Lukáš promine....dám tomu velmi velmi silný tři osmibity, abych měl klidný svědomí. Špatný to nebylo, ale...

    • 29.3.2020  21:32
    Freaks (2018)
    ****

    Jo, když by člověk začal přemýšlet do hloubky, Freakové se jednak rozpadnou a druhak se ukáží jako promarněná příležitost, kdy tolik věcí by mohlo být lepších. Na zajímavou nosnou myšlenku je totiž nabalen docela tuctový příběh, který místy může působit nelogicky a hloupě. Ale naštěstí je první část tak příjemně zvláštní a hraje si s divákem, o co jako že to sakra půjde. A ke cti filmu slouží fakt, že všechny ty divnosti pohledem zpět dávají docela smysl a všechno to zapadne. Jenže to zapadne v druhé půlce, kdy moje očekávání byla jiná a mohl jsem být trochu zklamanej. Naštěstí to ale pro změnu začne být docela napínák, je to dobře natočený, takže to člověka nenechá moc myslet a rychle to dotáhne k tuctovýmu konci. A přes všechny výtky mi pachuť ve filmových ústech nezůstala, viděl jsem osvěžující věc, kterou jsem si užil i přes to, že se o přelomovou záležitost v žádném případě nejedná. Samozřejmě, jak je tady všude opakováno... budete-li si cokoliv zjišťovat, zkazíte si film. Já už bych to asi podruhé vidět nechtěl, abych nemusel snižovat hodnocení. Maličko slabší čtyři kopečky čokoládové.

    • 27.3.2020  09:01

    Já jsem se na začátku rozhodl, že mě to bude napínat a tak mě to napínalo až k prasknutí. I když se dlouho nic neděje, film si pohrává s vašimi očekáváními, trošku vás možná vodí za nos, mate a nenechává klidnými. A mě to strašně bavilo, navíc většina zúčastněných hraje přesně tak akorát, pro tohle plnokrevný béčko, příroda je nádherná, všechno to tak nějak odsýpá, i když je to očividně trošku natahovaný, jednoduchý nápad. Samozřejmě, že film vás vábí na finální dějství, kdy možná budou zvraty, možná ne, možná se budete bát, možná se budete smát. Ale pokud se budete chtít nechat nenáročně bavit, tak si to parádně užijete, jako já. Bylo to tak pěkně a nenásilně natočený thrillerový béčko, že jsem snad chvíli v rámci žánru a díky tomu, jakou mi to udělalo radost, chtěl dát pět aloháků, ale ne, to by bylo moc. Nečekejte thrillerový převrat a můžete být příjemně překvapení. PS: Olyphant je boží, chtěl bych ho mít za kámoše.

    • 23.3.2020  10:12

    Divnej film o divných lidech s divným feelingem. Nechci tomu filmu křivdit, ale když jsem teď při úklidu ve "Chci vidět" na něj narazil, název mi byl nějak povědomej a po kliknutí jsem zjistil, že jsem ho viděl a hodnotil a ne zase nějak dávno. Ale absolutně jsem zapomněl o čem byl. Což o něm asi vypovídá nejlíp. Vzpomínám si, že při sledování jsem si ten weird feeling docela užíval, ale zaboha už nevím proč a jak.

    • 23.3.2020  10:06
    ARQ (2016)
    ***

    Člověk občas musí zabrousit do vod průměru, aby možná objevil klenot, který zrovna mu přesně sedne. V případě ARQ tento můj výlet skončil tak, že jsem dostal totální a absolutní....průměr. Nebudu zlej a nebudu přemýšlet nad tím, o kolik horší je to než Edge of tomorrow (nehledě na rozpočet, akci, efekty a všechno), nebudu rozpitvávat, jak to moc nedává smysl a jak to moc netěží z hlavní premisy. Nebudu mluvit o nesympatičnosti hlavního hrdiny a pointě nepointě a dám tomu přesně 50 %, tedy slabší tři časové smyčky a řeknu vám, že jestli chcete nenáročný sci-fi o časohrátkách, tak si to můžete pustit a asi nebudete vyloženě nasraní...nebo si radši znovu pusťte Edge of tomorrow a budete spokojení.

    • 23.3.2020  10:00
    Goldbergovi (TV seriál) (2013)
    ***

    Goldbergovic rodinku jsem kdysi před časem ohodnotil odpadem. Nedávno na to začala z nouze koukat manželka (Taková normální rodinka už se okoukala, HIMYM jede popadesáté, to už je k zblití a na ty Přátele člověk taky pořád dokola koukat nemůže) a já to tak podprahově vnímal, až jsem si na to zvykl. Musel jsem uznat, že jsem je ohodnotil kdysi na základě jednoho dílu, kde po sobě všichni hnusně řvali a nebylo to úplně fér. Protože jako u všech těchto sitcomů, když si člověk zažije postavy, dívá se na to líp a počáteční odpor může přerůst v sympatie. Tak se stalo i u Goldbergových a ačkoliv je to v mnoha ohledech nepůvodní, průměrný a někdy na sílu, není to žádná hrůza, občas se i zasměju a u jídla mi to nenadavuje. Bonus jsou pak původní záběry skutečného A. Goldberga, které tomu dodávají trošku patiny a nostalgie typu Báječných let. Takže na první pohled je to nesnesitelný, dlouhodobě úplně v klidu vata, když člověk potřebuje nějakou kulisu.

    • 16.3.2020  14:19
    Labyrint (1986)
    ****

    Ono to moc nedává smysl, je to taková změť nádherně nápadité animatroniky, Bowieho písniček a více či méně povedených "kousků děje", ale já to mám tak moc rád. Jistě hraje určitou roli i nostalgie, ale s holkama jsem si teď užil Sářino putování ke králi skřítků tak jako kdysi. Velmi subjektivní čtyři skřeti.

    • 13.3.2020  13:28
    Outsider (TV seriál) (2020)
    ***

    Tak nářezovej první (a potažmo i druhej) díl už jsem dlouho neviděl. S myšlenkou na první sérii True Detective jsem se pohodlně usadil a těšil se na atmosferickou žranici, ze které mě bude bolet celej člověk, jak se zatnu. A hovno hovno, zlatá rybko. Sestupná tendence by se dala měřit a jedno z mála pozitiv, které přetrvá, je obstojná atmosféra, fajn herci a dobrá hutná hudba. Všechno je to ale zapatlaný kaší, které je nastavována a zahušťována, až se člověku zajídá. A jestli něco nesnáším víc, než jídelní metafory, je to scénáristova neschopnost napsat funkční útvar, kdy jedna z hlavních postav (v tomto případě telečernoška) musí jednoduššímu divákovi vysvětlovat o co jako go. Tak se jedna z hlavních postav Holly, stává během pár dílů expertem na hlavního záporáka, aby pak v posledních dílech byla již nezpochybnitelnou autoritou, která pronáší betonové pravdy o něčem, o čem ví hovno a pronáší debility typu - Je to tady! Jinak parádní atmosféra a pomalé tempo vyprávění (které mi standardně vůbec nevadí) se tím rozpadá a začíná to všechno být spíš k smíchu. Tím pádem už mě ani nenaštval poslední díl, protože už mi to bylo celkem jedno a těšil jsem se až to skončí. Kdyby to mělo pět dílů, nesnažilo se to všechno divákovi lopatou namlátit do hlavy a zapracovalo to na finále, mohla to být pecka. Takhle to mít o jeden díl víc a dám max dvě hvězdičky. Než se stihnu sám znechutit, dávám ušmudlanou napodobeninu třech hvězd a padám hledat lepší seriál.

    • 5.3.2020  13:05

    Bohužel nemůžu jinak, a i když jsem se snažil s otevřenou myslí hledat pozitiva, musím opět říct, že asijská kinematografie mě až na výjimky trestá. Ale popořadě. Začne to jako standardní šikmo-krimi, aby to spojením gangstera a policajta slibovalo něco víc a pak je to jako na horské dráze. Dobře udělaný akční scény a zajímavý nápady ubíjí přehrávající hlavní polda (nejen) a nelogičnost, že by se za ni nemusel stydět ani marketingový tým Andreje Babiše (ano, už i tady). Opravdu, co zvrat, to nesmysl, co scéna, to hloupost. Přijde mi, že to muselo napsat nějaký talentovaný dítě, protože takhle si přece nemůže někdo myslet, že funguje policie, zákon, svět a vůbec. A v akčním fláku, bych se s tím asi nějak popral, ale jestli chce film, abych ho bral vážně, nemůže mi předkládat nesmysl za nesmyslem, to se pak prostě nechytnu. Bohužel. Ale pokud vám pár desítek nesmyslů a nelogičností nepokazí, asijský přehrávání vám nevadí, tak můžu jenom doporučit. Dobrýho je v tom filmu hodně.

    • 5.3.2020  12:46
    Love, Death & Robots (TV seriál) (2019)
    ****

    Mám pár dílů do konce první série, ale už teď se chci vypsat z toho, jakou radost mi LDR udělalo. Přes všechny výtky, které můžu mít k jednotlivým povídkám, mě to vrátilo do mládí, kdy jsem hltal sci-fi a fantasy povídky a měl přesně stejný pocit. Někdy jsem dostal parádní nálož, jindy si říkal, že to vypadá zajímavě, ale něco tomu chybí, někdy byl prostě rád, že můžu strávit chvilku v jiné realitě, i když vyznění mě úplně nechytlo. A LDR je parádní koncentrát povídek s proměnlivou kvalitou, výřezů ze zajímavých realit a světů, někdy s pointou, jindy úplně bez pointy, mix všech možných žánrů a přístupů. A tak jak už jsem řekl, jakkoliv můžu mít výhrady k jednotlivým dílům, jako celej je to pecka a už teď vím, že si některý věci pustím znovu. Přispívá tomu i nekompromisní stopáž, většinou do 15 minut, která je tak akorát, u horších povídek vás dlouho netrápí, u lepších zanechá s pocitem - ježíš, to je super, toho bych si dal nášup. Paráda, opět v krátké době musím poděkovat Netflixu za to, že se nebojí a zkouší. Roboticky silné a solidní čtyři hvězdice. EDIT: Dokoukáno a až snad na jeden či dva díly je to všechno dobrý až moc dobrý, takže se těším na další sérii.

    • 2.3.2020  08:34

    Správně divná a ujetá nekomediální (asi) alegorie, u které jsem se i nahlas zasmál, což se mi normálně nestává. Ale pozor, humor je na Ivanově faře dodáván obzvláště načerno a vysušený (-tys mi zabil kočku -ne, on ji nezabil, byla stará a umřela náhodou, když jsme kolem ní stříleli), hlavně díky standardně úžasnýmu Madsovi, ale i díky zbytku solidně dementně ujetýho obsazení. Co se biblické alegorie, otázky víry a všeho, co si člověk může ve filmu najít na úrovni duchovní týká, radši pomlčím, já se koukal na fajn divné komediální drama a to mi stačilo. Jsou to slabá čtyři Adamova jablíčka.

    • 28.2.2020  08:17
    1917 (2019)
    *****

    Už dlouho jsem nebyl tak rozpolcenej. V 1917 byly momenty, který bych střelil bez váhání deset hvězdiček z pěti, kdy mi bylo úzko, smutno a dolehla na mě ta neuvěřitelná tíže války, její hrůznost a brutalita, se kterou roztrhá všechno na kusy. Začátek filmu, který je jak ilustrace pekla je neuvěřitelně silný a přitom si Mendes vystačí pouze s obrazem a hudbou, jen "nehollywoodsky" snímá okolí a hlavní hrdiny. A pak jsou momenty, kdy jsem si říkal, sakra, proč je tam tahle scéna, proč to natočili takhle, proč tam dali toto, proč se hlavní hrdina zrovna takhle zachoval...a víc než kdy jindy, bych si chtěl poslechnout Sama Mendese a jeho rozbor scénáře a děje tak, aby se v mých očích ospravedlnil a já mohl ten film začít naplno milovat. Takhle mi nezbývá, než nebýt o těch pěti hvězdách, co tomu napálím, úplně přesvědčen. Ale chvílema je to mistrovské dílo a obrovskej, vtahující a drtící zážitek a každej by to měl vidět. Takže nemůžu jinak.

    • 27.2.2020  09:33
    Andílek na nervy (2015)
    odpad!

    Chtěl bych se omluvit Peťovi Kolečkovi, protože když porovnám jeho počin s touhle otřesnou makabrozitou, tak Peťa je pan filmař. PS: Adam Danny Mišík je zlo z jiné dimenze.

    • 26.2.2020  08:22

    Už sám první Zombieland nebyl kdovíjaká řachanda. Měl ale v rukávu pár trumfů v čele se sympatickými hrdiny a nejlepší scénou minimálně roku a tak se na něj dobře koukalo, užil jsem si to a myslím, že mě to nenaštvalo ani při repete. Druhému dílu zůstaly postavy, které jsou o něco míň sympatické a neokoukané. Všechno ostatní je o level horší než v první díle a v tomto případě je to level zlomový. Zasmál jsem se jednou, bavila mě paradoxně jenom postava otravné blonďaté pipiny, která je tak akorát přepálená a zároveň zůstala docela sympatická. O ději nemluvím, celá zápletka se ztučnělou utečvší sestrou je zbytečná, zbytečně se odbočuje (metaforicky i skutečně), objevují se nové zbytečné postavy, aby hned zase zmizely. Pokud vás ale první díl bavil a případně vám přišlo, že měl v sobě zbytečně moc vtipů, s Ránou jistoty neuděláte chybu. Neurazilo mě to, ale už si na to v životě nevzpomenu.

    • 25.2.2020  13:07

    Původně tady u Across the universe zářilo mých 5 hvězdiček. Dal jsem si opáčko, jako výrazně starší a pokud člověk odhlídne od nadčasových Beatles, tak to opravdu není moc dobrej film. Škoda, že se to rozplizává a snaží se to vyždímat, co nejvíc hitovek a nějak je co nejvíc nalepit na děj. Je to zbytečný, řekl bych a zbytečně to zabijí potenciálně dobrej film. Takže i přes mého oblíbeného Sturgesse a oblíbené Beatles musím jít na průměrné tři hvězdičky a nebýt Beatles, nebyly by ani ty.

    • 21.2.2020  09:12

    Můj přítel Lukáš říká, dobré lidi špatné filmy nebolí....a tak si monstrozně delikatózně famózně vybral svůj narozeninový dárek a já musím psát tento komentář k jednomu z pilířů kinematografie devadesátých let, postmodernímu opusu, za který by se nemusel stydět ani Richard Kelly či David „Městečko“ Lynch. Na první pohled banální příběh třech malých divně vypadajících ninjů, pod povrchem sterilní devadesátkové rodinné demence skrývá komentář k Americe té doby, je zrcadlem v zrcadle nastaveným pop kultuře a člověku, a jeho snažení jako takovému. Je to opravdu rozmáchlé dílo a nepotřebuje k tomu monumentální stopáž jako buldozery typu Once upon a time in America. Ne, tohle je spíš švýcarský strojek v dokonalých hodinkách, kde vše zapadá na své místo a plní svůj konkrétní účel. Asi nebudu mít prostor, abych rozebral všechny aspekty, ale pojďme se podívat, alespoň na jednotlivosti, ve snaze vykreslit celý obraz tohoto majstrštyku. Na začátku se s ničím nezdržujeme a jsme nemilosrdně hozeni do výcviku třech hlavních protagonistů, který vede Egg Šen z Velkých nesnází v malé Číně (jestli je herec z nejlepšího film osmdesátých let využit náhodou nebo záměrně, již nechám na Tvé interpretaci, milý čtenáři), zde v roli dědečka….i když….dědečka? V dědečkovi se zrcadlí hned několik metafor. Za prvé jeho výcvikový kemp koncentrace, je v mých očích koncentračním táborem a malý ninjové jsou snad evropští židé, kteří prošli hrůzami druhé světové války, aby v kapitalistickém ráji (zábavní park….mindblown) našli vykoupení. Film mi v tomto ohledu dá ještě několikrát za pravdu. Dědečkův strach ze ztráty svých dospívajících vnuků (cituji: „je čas odložit dědečka na poličku“) značí úzkost generace otců malých ninjů, tedy i tvůrců tohoto filmu, z nástupu internetu a tzv. tekuté doby dle Zygmunta Baumana. Ale pojďme dál. Celým filmem se jako červená nit táhne Hulk Hogan (slovo „táhne“ ještě nikdy nebylo použito přesněji, protože rozhýbat svou horu skvělosti činí Hulkovi očividně problémy), který sám o sobě by vydal na jednu dlouhou stať. Hulk Hogan sošný jako Socha svobody a rigidní stejně tak, symbol starých pořádků, neustále padá k zemi a opět se zvedá, padá, zvedá, padá, zvedá….má snad být Hulk symbolem bílého muže a jeho bezmála kopulační vztah se z(Z)emí má být metaforou znásilnění americké přírody? Nevím, ale řeknu, že ANO! Mých povinných 2000 znaků se dávno naplnilo a tak si na závěr dovolím podívat se na film ještě nonkonformní optikou T. Texas Tramwaye. Podle ní, by tři malý ninjové mohli být otec, syn a duch svatý, tedy trojjediný Bůh, hlavní záporná blond pornohvězda, ďábel, dědeček Ježíš a Hulk Hogan by byl tramvají nebo jedinou ženou, kterou jsem opravdu miloval. Ale to bych se pouštěl na tenký led dohadů. A to bych nerad. Takže na to seru….Krásné narozeniny Luky.

    • 19.2.2020  08:26
    Přes prsty (2019)
    *

    Zkusím ten komentář napsat, jak by to napsal Petr "misskoprc" Kolečko. Ty volé, zkoušel jsem u toho podrandit lachtana, ale furt mi tam do záběru lezl ten sešťouplej langoš. Větší nasazení si ode mě Přes prsty asi nezaslouží, ale přece jen...Bylo by to úplně průměrný, nezábavný, zdlouhavý nudný pobaveníčko pro méně náročného diváka (kulantně řečeno). To by to ale nesmělo být chvílema vysloveně agresivně zlý, buransky hulvátský a celkově odpudivý. Když Hřebíčková nebo Nesvačilová nebo v podstatě kdokoliv zařve po třicátý "ty volééé", otvírala se mi kudla v kapse a měl jsem problém to dokoukat. Ale ze studijních důvodů, jsem zatnul zuby a sledoval, kdo filmu víc ublíží. Jestli Kolečko scénárista, nebo Kolečko režisér? Jistý je, že oba si navzájem hážou klacky pod nohy a i když se scénárista snaží dokázat, že mu to opravdu nejde a že za geniální počiny ve své tvorbě opravdu vděčí Prušinovskému, Kolečko režisér kontruje mocně a zabíjí každou, byť jen vzdáleně potenciálně zajímavou nebo vtipnou scénu. Jediný světlý místo za bod je pak ten žlutovousej kentusák Langoš, kterej je furt stejnej, ale furt je všechny převyšuje o ligu. PS: nikdy jsem nebyl tak rád, že zní Kapkama se proplétám, protože jakkoliv tu písničku nemusím, je to jediná zajímavá věc na tomhle filmu a dokáže vytrhnout z letargie.

    • 19.2.2020  08:15

    Rád bych tomu z nostalgie dal lepší hodnocení, ale on si Kevin o ten pojeb přímo říká. Všechno to metování, prolamování stěn, filmy ve filmech, zesměšňování sama sebe, satira v satiře na satiru by mohlo být fajn, kdyby to prostě nebyla nevtipná špatně napsaná nuda. To že se Kevin srabácky shodí v podstatě hned na začátku, není vůbec chytrý, je to pouze ubohej alibismus. A když se i soukolí hlášek zadrhne, fanouškovi všech "jersey filmů" zbude jen parádně dementní Mewes, kterej to hrne, jak to hrnul vždycky a je stejně trapnej, jako byl vždycky a to je fajn. Zasmál jsem se jednou a nakonec si nejvíc užil sestřih u titulků. I všechna ta camea v tomhle filmu jaksi drhnou, jedinej kdo potěší je bezchybnej Hemsworth, kterej má lepší komediální timing a talent v jedné minutě než celej zbytek filmu. Jediný přínos rebootu je nakonec fakt, že jsem dostal chuť pustit si Clerks nebo Mallrats nebo dokonce i Clerks 2. Ale tohle už nikdy. PS: Proč je v hlavní ženské roli ta škaredá netalentovaná, holka, která není Mewesovi vůbec podobná, i když má hrát jeho dceru, říkám si. Počkat, není ona ta Smithova dcera, kterou všude cpe...? Bingo! PPS: Ty dvě hvězdičky máš Kevine z nostalgie, ale spolu jsme skončili, je ti to doufám jasný?!

    • 18.2.2020  12:17
    Nad ránem (TV seriál) (2019)
    *

    Tak nic, v půlce třetího dílu to vzdávám. Ten seriál to je přesnej odraz týhle v mnoha ohledech zkurvený doby...a já jsem asi starej vůl, ale tomuhle prostě nerozumím. Ultra cool hlášky, všechno meta na třetí, komentář ke všemu a k ničemu, shazování věcí, který shazovat snad ani nejde, protože je může brát vážně jenom vyprázdněnej jednoduchej člověk. A stejně jak podhoubí a doba, ze které ten seriál vylezl, je taky totálně výprazdněnej a na efekt. Ale všechno by šlo překousnout, kdyby dialogy a hlášky tak neuvěřitelně nešustily papírem. Jestli takhle fungují a mluví dnešní mladí, tak jsem rád, že už to řešit nemusím. Seriál, kterej klame tělem, tváří se všelijak, ale je bohapustá sračka. PS: Dabing tomu taky moc nepřidal. Je fajn, že Netflix lokalizuje svoje věci, ale tohle je prostě špatný.

    • 14.2.2020  12:54
    Ztraceni ve vesmíru (TV seriál) (2018)
    ***

    Nevím, můžu to hodnotit, když jsem to nedokoukal? Po pátým dílu už snad jo, víc toho asi nedám. Každopádně jsem se do hlubokého vesmíru s Robinsonovými vrhal bez přehnaných očekávání, doufaje v nenáročnou ani ne moc chytrou ale zábavnou a napínavou rodinou podívanou. Nenáročnosti a nemocchytrosti jsem dostal plné lopaty, zábavu a napínavost asi po cestě spolkla černá díra. No, co říct...je to nuda, postavy jsou nesympatický, jejich rodinný problémy jsou spíš otravný, než aby přinášely napětí a tření. Doktorka Smithová no to je fuj, škaredá jak noc a záporák na první pohled. Nechápu, že ji někdo nepíchne jen tak pro sichr do ledviny cikánskej teploměr. A když už sakra nechám bandu nesympaťáků ztroskotat na planetě Šupiter, tisíce a jednoho zázraku, tak ukážu nebo vymyslím něco zajímavýho... no ne? Tohle je tak průměrný a tuctový, že tomu ani nechci dát odpad. Dal bych dvě, ale s ohledem na to, že jsem to nedokoukal dám tři, pustím si radši znovu Joeho ve vesmíru a tohle už je váš boj.

    • 14.2.2020  11:33

    Cítil jsem se u toho (Valérie odpustí), jako když jsem kdysi venčil našeho pudla a on očuchával a někdy i maličko oblizoval hovna cizích psů, co kde našel. Jediné dva kladné body této makabrozity shledávám ve faktu, že hlavního ladyboye humusáka divňáka mluví v českém dabingu Pacey z Dawsonova světa, což dodává kvalitní bizzaro, a že může existovat něco horšího a unylejšího, než Barbyje kouzelný salón.

    • 14.2.2020  11:09

    Wow. Bojím se, že toto napětí, tempo (antitempo) a kvalita nemůže vydržet po celou řadu, ale když se netrpělivě vrtíte v křesle, manželka vám ve 23:15 po skončení prvního dílu řekne pusť tam ještě jeden a potom následuje skoro hádka, když oznámíte, že stejně do 8. března nebudeme vědět, jak to dopadlo, tak je něco velmi dobře. Od první řady True Detective jsem nebyl tak okamžitě a nekompromisně zaháčkován a přikován k obrazovce.

    • 14.2.2020  11:05

    Trošku mě mrzí, že seriál, který si tak nádherně a lehce v první sezóně pohrával s klišé, k závěru druhé sezóny do těch klišé trošku zabředl. Tomu se ale asi nejde vyhnout a seriál s neuzavřenou sérií asi musí vždy nutně směřovat k vybřednutí, rozpliznutí a rozředění kvality. Jen doufám, že třetí série nebude velký kvalitativní sešup a za všechny ty nablblý úsměvy na tváři a příjemný návraty do puberty zatím nechám pět hvězdiček.