Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Animovaný

Recenze (169)

plakát

Mai-Otome (2005) (seriál) 

Nemůžu hovořit o dokonalosti, ale mělo to k ní velice blízko. Dokud nezačal naplno řádit pan Smith, bylo to jasných 10/10. Kvůli celkové pointě dávám bod dolů (ale to je k diskusi). Jinak jsem se zamilovala do několika postav a ani mě nevadilo, že jim v otome trošku porošádovaly charaktery atd. Nicméně pořád hledám anime, které by se vyrovnalo Noiru :))

plakát

Mai-HiME (2004) (seriál) 

Bála jsem se, že potečou slzy největšího smutku, ale opravdu někdy neuškodí, když výborné anime skončí americkým "happy endem".

plakát

Muž v zemi nikoho (1953) 

Na tento, v Česku neznámý, Reedův snímek jsem narazila čistě náhodou. Je zasazen do poválečné Evropy (konkrétně do Berlína), kde tvrdě zuří Studená válka. Susanne Mallison přilétá do Berlína, aby navštívila čerstvě ženatého bratra. Už od první chvíle můžeme pozorovat, že je něco v nepořádku s její novou švagrovou, která má kolem sebe příliš mnoho tajemství. Susanne chce na některé záhady přijít a neuvědomuje si, co riskuje. A opona se stále nechce roztrhnout...

plakát

Basquiat (1996) 

Výborná hudba © John Cale

plakát

Mlčení moře (1949) 

První Melville a hned nadšení. V roce 1941 se nacistický voják stěhuje dočasně na francouzský venkov do domu starce a jeho neteře. Werner von Ebrennac žije velkým ideálem sjednocení Německa a Francie. Obyvatelé okupované země to ovšem cítí jinak, a tak na protest se svým nájemníkem nepromluví ani slovo.Naneštěstí je Werner neuvěřitelně ukecaný, rád se sdílí o svých vášních jako je německá hudbá a francouzská literatura. I když jde o vážnější snímek, je docela legrace sledovat monolog v místnosti, kde jsou tři osoby. Wernerovy ideály mizí až s návštěvou Paříže, kde navlastní oči vidí německou ideologii v praxi.

plakát

Mladý a nezkušený (1937) 

Pokud v každém filmu hledáta Hitchcocka, tak tady to nebude tak těžké...Hitch totiž mluví...

plakát

Mraky odtáhly (1996) 

Říkalo se, že Aki Kaurismäki po nečekané smrti svého přítele a kmenového herece Mattiho Pellonpää, již nechtěl pokračovat ve filmové tvorbě. Naštěstí "slovo" nedodržel, a tak se můžeme seznámit s jeho dílem, které nese všechny znaky Kaurismakiho charakteristického rukopisu. Samotný příběh je velice prostý: restaurace "Dubrovnik", ve které pracuje Ilona jako vrchní číšnice, je zavřena. Spolu se svým mužem náhle pocítí tvrdou realitu nezaměstnaných. Staromódní pár nerezignuje a pokouší se zvládnout situaci, i když ta je zpočátku ze dne na den spíše horší než lepší. Pak přichází nápad a mihotavé sny o budoucnosti dostávají pevné kontury. Film se ve všech směrech opět přibližuje melodramatickému žánru. Kaurismäki přitom v tradici skandinávské kinematografie neopomenul okořenit sladkobolné vyprávění jemně salónním charakterem. Většina děje se odehrává ve staromódních bytech, jejichž holé stěny jsou vyvedeny v křiklavě pastelových barvách, které vzhledem ke stupni vybledlosti výborně dokreslují postavení obou hrdinů. V žádném případě se tedy nejedná o lacinou love story, ale naopak o velmi citlivé vyprávění o životě na pokraji společnosti, která nedokáže přijmout nikoho, kdo nežije podle jejích konzumních pravidel. Kaurismaki opět prokázal obrovské pochopení pro problémy outsiderů, s nimiž se nikdo "normální" nechce bavit a tudíž jsou odkázáni pouze na charakteristicky "němou" komunikaci mezi sebou samými. Pokud se vám bude zdát u takto vyhroceného příběhu happyend jako nepatřičná rekvizita, pak věřte, že je pořád dost otevřený na to, aby mohl vzhledem k očekávání dalších smolných okamžiků působit nemálo ironicky. Protagonisté Kaurismäkiho filmu jsou opět odsouzeni k sisyfovskému údělu nenápadných a přehlížených, leč nezdolných hrdinů. Poetika obyčejnosti i zvážnělý "černý" humor dřívějších režisérových filmů však bohužel trochu vyprchaly. Film zaujme svou intimitou a promyšlenou jednoduchostí. Snímek o tíživém pocitu zbytečnosti dopadající na nezaměstnané pojal Aki Kaurismäki jako pohádku o marném úsilí a šťasné náhodě. Jeho postavy jsou jako vždy společenští outsideři a mají takovou smůlu, že nás skoro přesvědčí o tom, že jsou bez šancí. (ArtFilm)

plakát

Hammett (1982) 

San Francisco, 1928. Dashiell Hammet, a former detective of the Pinkerton Agency, in his thirties, is a tuberculous drunkard who barely survives writing detective stories. An old colleague, Jimmy Ryan comes to visit him -- he needs Dashiell's help to solve the case of Crystal Ling. A Chinese girl mysteriously disappeared. Hammett finds himself once more in the streets of Chinatown, on a complicated job involving his politicians, corrupt police officers, false friends and false corpses. Only his detective instinct will enable him to survive -- all the more disillusioned, he will go back to his typewriter.

plakát

Vyvolení (1981) 

Velice podařená adaptace stejnojmenné prvotiny Chaima Potoka. Na projektu začal pracovat jistý Roger Harrision, fundamentalistický metodista z New Orleansu, který chtěl ukázat světu, že existují i američtí hoši, kteří berou studium, své rodiny i celý svět vážně, a že ne každý americký mladík touží po drogách a sexu. Právě tento člověk sehnal peníze a nechal napsat scénář, a jak několikrát poznamenal Chaim Potok, on mu věřil. Společně vybrali lidi, kteří už za sebou měli produkci mimořádně kvalitních filmů – a opět vše fungovalo na bázi důvěry. Autor byl s výsledkem velmi spokojený a sám dokonce zazářil ve vedlejší roli profesora.

plakát

Inuyasha - Toki o koeru omoi (2001) 

Inuyashu mám ráda zejména pro originální a perfektní humor...malá epizodka za závěrečnýma titulkama to lehce nastiňuje. A i když je pravda, že zrovna tento film mohl být klidně součástí seriálu, pořád se mi velice líbí.