Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Animovaný

Recenze (169)

plakát

Madlax (2004) (seriál) 

...a tímto se ze mě stává zarputilý Noirovec...pořád krásný seriál, na který se ráda opět podívám, ale pro mě se nikdo nevyrovná Chloé a Kirice. Madlax se nemůže stát nikdy moji srdcovkou zejména pro svou patetičnost a ne tak dokonalý závěr :)

plakát

Švestka (2001) (divadelní záznam) 

Taky bych s velkou radostí dala 5*, ale hru mám na dvd s Ladislavem Smoljakem, který hraje polovičně jak Svěrák. Jinak hra od Cimrmanů je to přímo vrcholová a patří mezi mé 3 nejoblíbenější.

plakát

The Lady Eve (1941) 

Remake The Lady Eve natočil v roce 1956 Norman Taurong a film se jmenoval The Birds and the Bees.

plakát

Mefisto (1981) 

V postavě obyčejného herce Hendrika, který se vyšvihne mezi nacistickou elitu, chce Szabó ztvárnit člověka tvrdícího, že je jen prostý herec. Až na vrcholu své kariéry zjišťuje, že jeho životním vzorem je samotná postava Mefista, která uzavřela pakt s ďáblem a zůstává člověkem bez tváře. Představitel Hendrika, Klaus Maria Brandauer, dostal roli v celé Szabóvě historické trilogii (Plukovník Redl, Hanussen).

plakát

Elfen Lied (2004) (seriál) 

Dojalo, oslovilo, naštvalo, zhnusilo, zaujalo, potěšilo...škála emocí je nekonečná...zkrátka mě Elfem Lied přikoval na pár hodin do křesla. Obrovskou výhodou seriálu je fakt, že to začne hned první minutou a nemusíte prvních pět dílů váhat, jestli ano nebo ne. Máte jasno hned!

plakát

Noc a město (1950) 

Pro mě naprosto nesympatický film s nesympatickými postavami o jednom podvodníčkovi Harry Fabianovi, který věřil, že si může splnit sen být mocný a bohatý. Chtěl se vyrovnat velkým mafiánům, převzít kontrolu nad wrestlingem v Londýně a zkrátka na to neměl.

plakát

Číslo sedmnáct (1932) 

3/4 filmu se odehrávají ve starém prázdném domě, kde se divák pokouší nalézt nitky příběhu, jak jinak divadelní hry. Obdivuju, jak Hitch dokázal natočit tak úžasně vygradované napětí už v roce 1932. Obrovskou slabinou je zmatený děj, který se sice na konci jakž takž vysvětlí, nicméně to kazí výsledný dojem (nutno napsat, že scénář je z Hitchovy tužky... asi neměl svůj den). Zběsilé finále ve vlaku a autobusu patří k výrazným kladům Hitchových raných filmů.

plakát

Vražda! (1930) 

Hned na začátku je dobré vědět, že Hitch neměl rád detektivky na žádný způsob a natočit Vraždu se nechal přinutit jen některými okolnostmi (první zvukový film s Herbertem Marshallem např.). Film je extrémně spjat s divadlem, je to hra ve hře, podobající se Hamletovi. Vražda je příběh mladé herečky obviněné z vraždy své přítelkyně. Je zatčena, postavena před soud a odsouzena k smrti. Mezi porotci je Sir John, slavný herec a dramatik. Protože je přesvědčen o její nevině, provádí na vlastní pěst pátrání a nakonec odhalí vraha.

plakát

Střecha (1956) 

De Sica se vrací ke svým neorealistickým kořenům, které projevil spolu se scenáristou Cesarem Zavattinim ve Zlodějích kol, Zázraku v Miláně a Umbertu D. Svým citlivým okem zachycuje individuální drama celospolečenských porblémů, mezilidské slušnosti a pospolitosti.

plakát

Krize (1946) 

Po Bergmanové smrti, jsem i já odložila plánované filmy a našla jsem si doma ten nejstarší, který jsem ještě neviděla. Kris je film, u kterého se Bergman poprvé představil jako samostatný režisér a napsal si scénář podle hry Leck Fischera. Příběh mladé dívky žijící v malé vesničce s nevlastní matkou nás posléze zavádí do Stockholmu, kde Nelly odchází ze svou pravou matkou, aby zde poznala i tu špatnou tvář člověka.