WillBlake

WillBlake

okres Frýdek-Místek
gin&platonic

59 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 17.1.2018  10:42

    Ze všech post-apokalyptických světů Konstantina Lopušanskeho mě tenhle nadchl asi nejvíce. Při nejbližší příležitosti se na tu skládku, kde vládne poslední lodičková móda a v oknech domů šlehají plameny, vrátím rád znovu. „A debilové? Ti do muzea nechodí?“

    • 29.12.2017  17:29

    You're repeating "Chaos, chaos." It doesn't even rhyme. Hvězdy hlavně Herzogovi a psycho-otcům pod peřinou.

    • 11.12.2017  08:12
    Creep 2 (2017)
    *****

    Zaslouženě. Nejzábavnější podvratný film roku.

    • 5.12.2017  09:45
    Pád (2005)
    *****

    Jak vidno, Kelemen není jenom geniální kameraman (Muž z Londýna, Turínský kůň), ale svébytný tvůrce a mnohostranný talent. Z jeho Pádu jsem si pak kromě silného diváckého zážitku a strupů na duši odnesl i dvě ponaučení: 1) Nevěř všemu, co nevidíš. 2) Vodka a bouchačka nejdou dohromady.

    • 4.12.2017  08:55
    The Deuce: Špína Manhattanu (TV seriál) (2017)
    ****

    Jenom si to sem odložím: https://pitchfork.com/thepitch/too-many-tv-shows-use-music-to-glorify-70s-new-york-the-deuce-is-different/

    • 1.12.2017  22:05

    Are you sick, Mr. Bauer? You don't look good. - No. I want to grow a beard. - That doesn't fit you. Odtržení od reality a propad do temnot s bílými stěnami.

    • 28.11.2017  10:15
    Kaili blues (2015)
    *****

    Měl jsem sen, že jsem spal, zdálo se mi to a já jsem byl vzhůru. Neuvěřitelný debut, který doslova popírá čas a zároveň prostupuje roztříštěnými vzpomínkami, aby následně pomocí nezapomenutelného dvaačtyřicetiminutového záběru (putujícího spolu s apichatpongovskými postavami za zvukem snového blues) dostal vaše vědomí na novou úroveň. Filmová meditace 2.0.

    • 26.11.2017  21:06
    Druhý kruh (1990)
    *****

    Omývaní mrtvoly u sněžného pluhu, agresivní pohřebačka, oči mrtvého otce… Tenhle film nejde vyhnat z těla, už jen kvůli paralyzujícímu pocitu bezradnosti, který se během těch devadesáti minut zaryje člověku až do morku kosti, přičemž naředí krevní oběh smutkem pozůstalého a ruinami zapomenutých světů. Lucky are the nearest and the dearest of ours, who died before us. Svatá pravda.

    • 21.11.2017  20:07
    Berlín, Alexandrovo náměstí (TV seriál) (1980)
    *****

    „Ano, ano. Je ti pětašedesát, kouli máš pryč, v zádech máš revma, to je život.“ Spolu s Dekalogem asi to nejvelkolepější, co se kdy dostalo na obrazovky televize. Samostatnou kapitolou je potom fatální a absolutně geniální epilog, který celý seriál posouvá do obtížně uchopitelných meta-teritorií (protkaných šílenstvím, krutostí a vinou), z nichž jsem se nemohl vymanit ani po závěrečných titulcích. A znovu jsem si potvrdil, že Fassbinder byl dost jinde...

    • 5.11.2017  15:46

    Pátá hvězda maskérům.

    • 16.10.2017  09:25
    Čtverec (2017)
    *****

    Östlund toho měl hodně na srdci, důsledkem čehož možná (stejně jako divák) ztrácí chvílemi pozornost, přesto za mě i napotřetí sociálně naprosto exceluje. Square je provokativní, inteligentní film, o kterém se možná bude říkat, že je zajímavější pro to, o čem všem vypovídá, než pro výsledný zážitek z něj, ale já si tuhle sviňskou sondu do švédské společnosti opřenou o vyhrocené umělecké manýry, režijní naschvály a nemálo geniálních scén (díky nichž je to pořád Film a ne jen jakási sociologická úvaha) vyžral moc rád. Östlund je zkrátka frajer a poslední tři filmy jej katapultovaly mezi mé nejoblíbenější režiséry současnosti. 4x4 je pak lehce kontroverzní počin se vším dobrým i špatným, co k takovému počinu patří.

    • 16.10.2017  09:21

    Ikonická pičovina.

    • 9.10.2017  10:09

    Takové sny by si přál každý… Na rozdíl od Morien u mě ke katarzi ale nedošlo, snad příště.

    • 9.10.2017  09:48
    Maelström (2000)
    ****

    Důkaz toho, že Villeneuve ušel od svých počátků velký kus cesty. Přesto mě tenhle lehce křečovitý příběh o zbytečnosti a koloběhu života odvyprávěný zčásti porcovanou rybou, zčásti mezititulkami, okouzlil víc než kdejaký mástrkus. Denis umí, i když neumí.

    • 3.10.2017  12:00

    Nějak se ta chorobná mysl člověka žijícího na konci světa zabavit musí… V podstatě tíživý film pronikající k podstatě. Bavilo hodně.

    • 24.9.2017  14:39

    Slowcore pro milovníky démonismu. Nádech a výdech, ten zvuk! Spolu s Xi You asi nejpomalejší film, co jsem kdy viděl.

    • 23.9.2017  16:33
    Přízrak (2017)
    ****

    Bavilo mě, jak tenhle příběh zacházel s časem, příliš mě nebavil Oldham (ne, že by se film bez jeho camea obešel). K absolutnímu zážitku by mi pak asi pomohlo nevidět snímek Finisterrae. Jinak krása a doják jak sviňa.

    • 11.9.2017  20:07

    "Tímto snímkem v sobě zabil David Lynch poslední kapku své obyčejnosti a úplně se nechal pohltit svými vizemi“, píše se tady na csfd v jednom komentáři spíše v negativním kontextu. Osobně však tuto "smrt" považuju za jednu z největších předností tohohle veledíla a přeju si, aby se Lynch ještě alespoň jednou vrátil k filmu a modrým zítřkům.

    • 11.9.2017  14:41
    Avetik (1992)
    *****

    Nostalgie (pro ten stesk po vlasti, hmatatelnou přítomnost duchovna a nadpozemskou kameru) pod tíhou pozvolného rozkladu a zatracení. Ovce zamrzlé v ledu, obličej padající z fresky, včely uvnitř ztrouchnivělého violoncella, vory s polonahými akrobaty a další poetické výjevy na pozadí dějin, jejichž tok se nevyhnutelně zastavil a ztuhl jako med v Marlence. Jeden z nejsilnějších filmů, co jsem kdy snil.

    • 8.9.2017  23:36

    "Nic není samo sebou. Připusťme, že ti herci... nejsou herci."

    • 8.9.2017  09:06

    (Návrat ukázal, čím vším může návrat být, přičemž elegantně umocnil dávnou minulost, aby ji následně zanechal v dokonalém bezčasí a diváka tak uvrhl do transu. Oproti starým dílům Twin Peaks je The Return samozřejmě dost „jinde“, ale když se přestaneme koupat v sentimentu a snít o mýdlové opeře, pravděpodobně nám dojde, že obě původní série solidně rozválcoval. Uff, tak jsem to napsal. A možná až ve chvíli, kdy se začneš pídit po různých teoriích a diskutovat s okolím o významech, si naplno uvědomíš, kolik filozofie a zároveň temnoty třetí série ukrývá, co se asi stalo Audrey a jak bezútěšný je Cooperův osud. Lauřin závěrečný výkřik ve mně bude rezonovat dalších pětadvacet let.)

    • 23.8.2017  11:23
    Humpday (2009)
    *****

    Co tenhle film povyšuje v mých očích nad průměrné indie filmy, je naprosto výborná poslední třetina v hotelovém pokoji. Už jen pro to civilní napětí, vyřčené i nevyřčené motivy a VHS kameru, která celou dobu jede v pozadí, aby namísto amatérského gay porna zachytila situaci, která pomohla určit směr. Na pět to sice není, ale dám je rád.

    • 16.8.2017  13:34

    Všepožírající béčkový surrealismus.

    • 16.8.2017  13:32

    Nadčasové téma promítnuté do osobní (bizarní) roviny a jako perlička na dně - zfetovaný Bela Lugosi, který absolutně netuší, koho nebo co hraje. Možná otce, možná Boha. Kdo ví? Nedivím se, že má Lynch tenhle film tak rád.

    • 6.8.2017  21:59
    Salad Fingers (TV seriál) (2004)
    *****

    Zopáknu si.

    • 3.8.2017  18:33

    Dokonalé černobílé obrazy orámované třiceti lety, jíž té, která odešla, už nikdo nevrátí a které zbyla už jen vratká touha po pomstě a nalezení. Diaz sice má svůj vlastní čas, takže v kině pravděpodobně vystřídáte několik desítek pozic sedu, ale jeho zpracování odcizeného světa i cit pro niternost, spolu se silnými postavami (Hollanda diktuje) a nahlédnutím do filipínských dějin neumí nudit. Respekt těm, kdo připraví jeho kompletní retrospektivu.

    • 3.8.2017  18:32
    Janička (2017)
    *****

    Že je Dumont solidní hovado a posouvá hranice „duchovního filmu“ po svém, vím už dlouho. V Janičce se ale definitivně urval z řetězu a natočil duchovní rap-metalový muzikál o nevyrovnané Johance z Arku, kde se v jednom záběru klidně tančí tectonic a zároveň divoce škube slepice. Film oplývá tradičně krásnou kamerou a dokonale podvratným (ne)herectvím, v tomhle případě umocněným absolutně dementní choreografií. Janička je meta-komedie, retardační nuda, častokrát je přes čáru, ale miluju ji.

    • 3.8.2017  18:28
    Cesta času (2016)
    ****

    Víc ryb, míň lidí. Nemůžu si pomoct, ale s příchodem (pra)člověka dokument znaivněl a tak nějak nalezl pojem o čase (který tak rád ztrácím), což mu trochu ubralo na kouzlu. Do kina se každopádně vrátím rád, už jen kvůli meditativním vizuálům, voiceoveru Cate Blanchett a celkovému uchopení času/bytí. Řekl bych, že se Malick může po třiceti letech konečně v klidu vyspat. Přeju mu to.

    • 3.8.2017  18:25
    Fuck Me (2000)
    *****

    Rape & revenge střídá čistokrevné porno, odpadová gangsterka pak vyholený klín. Velký kult a svého času podnět, aby ve Francii znovu existovalo 18+.

    • 18.7.2017  12:16

    "Být narozený proti vlastní vůli. Jíst. Ohánět se čurákem. Zplodit nový život. Zemřít." // Noého třicetivteřinové odpočítávání automaticky zrychluje puls a navozuje pocit úzkosti a nevyhnutelnosti, čímž je geniálně umocněno psycho, které následuje. Ano, takový druh frustrace a filmové manipulace mě bere.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace