Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Krimi

Recenze (574)

plakát

Makanai: Jak se vaří pro Maiko (2023) (seriál) 

Měla jsem to štěstí Japonsko několikrát navštívit, dokonce přímo ulice Kyota. Mnohá jídla znám. Příběh je půvabný a tempo, jak píše Dr.film tohoto existenciálního snímku místy až nesnesitelně klidné, koresponduje s mentalitou Japonců, jakou ji znám. Bohužel jsem vždy na to, co nevydařená gejša utvářela, dostala hroznou chuť a pohltila mě melancholie, tudíž budu zhlížet na etapy.

plakát

Vyproštění 2 (2023) odpad!

Upřímně přestávám chápat současný žebříček hodnot některých místních hodnotitelů.  První díl příběhově nemusel každému padnout, nicméně od ostatních mrzkých dílek dneška alespoň neztrapňoval mozek diváka naoko bijící agitkou a kvalitou akčních scén zdaleka převyšoval průměr. Dvojka je naproti tomu neuvěřitelně stupidní hra na akci, jejíž veškeré pokusy o hodnotný divákův zážitek bezpečně ztroskotávají.  Scénárista, jenž dokáže i přes absenci jakéhokoli děje a nulový vývoj postav učinit téměř každý krok kohokoliv ve filmu nelogický, je sice výjimečný, ovšem obávám se, že na zcela opačné straně spektra, než jakou nabubřelým egem svého snímku naznačuje. Minimum z nabízených akčních scén navíc působilo alespoň částečně reálně. A nakonec jedna drobná poznámka. Možná už je to vážně jen v pohádkách (a ani v nich už často ne), ale měla jsem za to, že i když se v podobných filmech hrdinové pohybují na hraně zákona, pořád bychom jim mohli dát nálepku "good guys" a proto jim i fandit a nějakou tu skopičinu jim odpustit. Jenže při tom množství obětí z řad civilistů (nehledě na uprchlé vězně, zraněné policisty atd.) kvůli jedné (zákonné) manželce drogového bosse, která nechtěla přijít o peníze (jinak by šla svědčit na policii), se člověku spíš chce brečet a ne někomu držet pěsti. Proč to má větší ohlas než první díl? A proč to vůbec má nějaký ohlas? Asi holt dnešní doba!

plakát

Apatykář Melchior: Katova dcera (2022) 

Jde o přesně jedno z těch béčkových horkou jehlou sešitých dílek nebazírujících na detailech ani na kvalitě kostýmů či hereckých výkonů, které přesto nejste s to vypnout, protože vám to prostě nedá a chcete vědět, co se teda proklatě stalo a jestli se ten estonský princ Krasoň dokáže tvářit ještě pitoměji. Zkrátka  má ten film jistě kouzlo a celkem důstojně výplní jinak úplně nudný večer.

plakát

Zlatá labuť - Série 1 (2023) (série) 

Je to rádoby jednoduché a teoreticky o ničem, příliš přeslazené a příliš durové na tu mollovou dobu, v níž se to odehrává. Ovšem, po dlouhé době jde o věc s opravdu propracovanými kostýmy, interiéry, dialogy, které netrhají uši, mixem herců, mezi nimiž nezklamávají staří bardi a zároveň překvapují neokoukané tváře. Myslím, že tento tým umělců si rozhodně zaslouží ocenit za to, že navrátil televizní tvorbě alespoň zčásti punc zašlé slávy.

plakát

Transatlantic (2023) (seriál) 

Když odhlédnu od dnes již povinné (nejen netflixovské) propagandy, pak jde o slušný sladkobolný průměr, jejž povyšují krásné exteriéry, neobvyklé kostýmy a poměrně smysluplné dialogy, do nichž autoři nečekaně a vkusně zakomponovali i ochutnávky ze světa surrealismu.

plakát

Il Boemo (2022) 

Měla jsem to štěstí, že jsem snímek zhlédla v originále. Fakt, že je Vojtěch Dyk, byť nesdílíme hudební krevní skupinu, skutečně nadaný muzikant, jsem zaregistrovala už dřív. Co mu však musím uznat nyní je jazykové nadání. Výborná italština, mluvil také německy a samozřejmě česky. Když se přidá jeho vizáž a typický sklon k buřičství, jak ho v naší kotlině známe, nebylo asi lepší volby. Docela si umím představit, že Josef Mysliveček se od našeho Vojty Dyka zase tolik nelišil. Ano. Uznávám, že čtvrtá hvězda má co do činění s tím, že na český snímek jsme byli svědky nebývale pestrých kostýmů, nezvykle exotických míst a díky bohu i jiných jazyků kromě slovenštiny (která už mi leze krkem). Zároveň se však nedá Václavovi a Llanosovi upřít cit pro umění - vždyť nechali zaznít poměrně dlouhé operní árie, aniž by diváka unudili k smrti!

plakát

Vidím vás (2022) (seriál) odpad!

Jediné, proč se donutíte sledovat tuhle přeplácanou omáčku o dvojici přitroublých nenasytných rádoby in manželů bojujících se zbytek světa, jejž tvoří buď město plné narkomanů a zabijáků, nebo venkov plný úchylů a zabijáků, až do konce je to, že vás zajímá, jak z toho scénáristi vybruslí a kdo ty dopisy teda posílá. A ono ve finále z toho vyjde, že případ není vyřešen, a tak je to asi jako kdyby pejsek s kočičkou připravovali dort z těch všech surovin, a pak odešli a už se nevrátili a žádný zlý pes by jim to nesnědl, takže bychom nevěděli, jestli ta slátanina byla dobrá, nebo špatná. No. Špatná.

plakát

Dobrá sestra (2022) 

Čtyři hvězdy si snímek zaslouží především díky vskutku nadprůměrným výkonům hlavních protagonistů, profesionální kameře, dobře zvolené hudbě, skvěle navozené komorní a přitom dramatické atmosféře a celkově výborné práci celého štábu. Problém tkví v jediném, a totiž, že skutečný příběh v pozadí přes veškerou krutost nenabízí žádné rozuzlení, vysvětlení a potrestání hlavních viníků (a tedy nemocnic), čímž všechny diváky nemilosrdně zpraží. Ale nakonec i to je svým způsobem, pokud zamýšlený, pak mistrný odkaz filmu.

plakát

Sandman (2022) (seriál) 

Tři díly jsem se na to dívala a pořád jsem čekala, kdy se něco začne dít. Pak už jsem musela přeskakovat a nakonec jsem se už k tomu nepřinutila vrátit. Neznám originál, a tak vždy, když mně něco přišlo nelogické, divné, nebo vyloženě pitomé, ptala jsem se těch, kteří jej znají, a většinou to bylo  u těch věcí, kde se scénáristé od původní verze odklonili. Podle toho se asi jedná o úplně něco jiného, než je originál. Když opominu fakt, že Konstantin je ženská a všichni jsou LGBT, tak jednání postav nedává smysl, dialogy jsou prázdné...je to jen takové svůdně nalíčená velmi levná štětka. Škoda. Pořádné fantasy, ještě nedej bůh říznuté filosofií, už tu dávno nebylo.

plakát

Velká voda (2022) (seriál) 

Jak to jen říct? Nadprůměrné herecké obsazení, k neuvěření uvěřitelné záplavy, ale tragicky děravý scénář. Škoda. Kdyby se autorská dvojice více soustředila na budování napětí namísto za vlasy přistřiženého intimního dramatu, dosáhla by Velká voda na vyšší patra hodnocení.