AlexanderK

AlexanderK

Švédsko

11 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Sigur Rós - Heima (2007)

  • poster

    Donnie Darko (2001)

  • poster

    Mechanický pomeranč (1971)

  • poster

    Control (2007)

    Control je naprosto důstojnou biografií v tom nejlepším slova smyslu. Vedlejší postavy nezůstávají pouhými neživými črtami dokreslujícími postavu hlavní, byť na ni je po právu pozornost zaměřena nejvíce. Samovi Rileymu se totiž podařilo splynout s postavou Iana Curtise tak věrně, že prostřednictvím svého hereckého výkonu dokáže oslovit i diváka tvorby Joy Division neznalého. Film se drží faktů ať už při vykreslování života hrdiny, či života jeho kapely, avšak přesto působí nesmírně poeticky, byť pracuje s poměrně prostým obrazovým vyjádřením. Hlavní střet leží mezi Ianem, vězněm sama sebe, který nedokáže fungovat tak, jak jeho okolí vyžaduje. Nemožnost překlenutí této propasti s postupem času jen sílí a vrcholí. Love will tear us apart. (Again.)

  • poster

    Víkend (2011)

  • poster

    Mexická jízda (2001)

  • poster

    Dead Europe (2012)

    Isaac se vrací do Řecka, země původu svého otce, aby tam rozprášil jeho ostatky. Na své pouti je postupně konfrontován s tím, že skutečná historie jeho rodiny je poněkud odlišná od jeho původních představ. Stejně tak se od jeho očekávání liší světadíl, na který zavítal. Isaacův osud předurčený činy jeho předků je možno chápat jako parafrázi na osud Evropy navždy poznamenané druhou světovou válkou. Evropská města, která Isaac navštěvuje, se ničím neliší, jazyky přecházejí z jednoho do druhého, ulice splývají v jedno bezútěšné místo plné špíny a strachu. Isaac cestuje po ruinách Evropy. Film se dotýká celé řady témat, ať už střetu racionálního úsudku s východoevropským mysticismem, židovství, imigrace, bezdomovectví, prostituce, hrdinovy homosexuality, nebo snad i zneužíváním dokumentování lidské chudoby, přesto se žádné z nich nedá označit za ústřední. Isaac na konci své mise nalézá vykoupení, dokončuje nevědomý úděl, záchranu, při níž jeho otec fatálně selhal, avšak platí za ni nejvyšší cenu. Strhující vizuální stránka filmu vytváří feeling typický spíše pro postapokalyptické filmy, vyhrocené close-up záběry se střídají s působivými exteriéry, napětí pomáhá budovat vhodně vybraná hudební složka. Herecké výkony jsou sugestivní. Snímek rozhodně stojí za pozornost, na promyšleném příběhu odhaluje pod líbivou slupkou integrované a kulturní Evropy její odvrácenou tvář: globalizovanou bídu, opakující se utrpení.

  • poster

    Vyšší moc (2014)

  • poster

    Un homme qui dort (1974)

  • poster

    Leviatan (2014)