Charlie84

Charlie84

Vít Liška

Česko


LinkedIn: Charlie84

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 28.6.2020  16:31
    Blood (TV seriál) (2018)
    ***

    Mezi třema a čtyřma. Je to solidní rodinné drama, takové britské. Problém je především v tom, že na konci předposledního dílu je zcela jasné, o čem bude ten poslední, včetně pointy. A pointa jako taková je jako zcela z jiného seriálu. I když tedy určitá originalita nechybí, ve finále rozpačité. Téma dobré, provedení taktéž, ale....trochu mheee. Fakt nevím, o čem má být další série. A asi se to ani nedovím.

    • 28.6.2020  16:26
    Defending Jacob (TV seriál) (2020)
    **

    Nahoru to táhne Simmons a...a to je asi tak všechno. Jak to muselo být drahé, tak je to nudné. Vidím dokonce styčné plochy s Kingovým Outsiderem, ano až tak. Poslední epizoda naťukne, o čem to celé mohlo být, leč je to především zásluha předlohy, s níž scénáristé pracovali velice líným způsobem. Velice, velice líným. Nudné dvě. Smutné. A aby si to mohlo dovolit neexistující rozuzlení, to by fakt musela být o dost jiná třída.

    • 8.6.2020  13:19
    Gangs of London (TV seriál) (2020)
    ****

    Ubírám hvězdu za fakt bizarní konec, ale jinak je to zhusta jízda celých 9 dílů, což se dneska moc nevidí. Tohle by Gangy Birminghamu řešili min. 5 sezón. Průměrných 30 mrtvých na epizodu pobavilo.

    • 8.6.2020  13:13

    Kill a Hipster Save Your Hood! Smál jsem se nahlas, repovaným pasážím navzdory nečekaná pecka!

    • 8.6.2020  13:00

    Je dobré dopředu vědět že - celý film se odehrává v jedné chatrči, počet herců odpovídá faktu, že i chlapík, který se v půl sekundovém záběru houpe na šibenici se jmenovitě dostane do závěrečných titulků a v hlavní bitvě bojuje Bruce, po boku dvou žen a čtyř dětí. POUZE po boku dvou žen a čtyř dětí proti asi šesti rytířům. Jeden z rytířů v průběhu souboje nečekaně změní stranu, takže Bruce vyhraje a stane se králem Skotska, což divák ví už od Statečného srdce, takže se to dá těžko považovat za spoiler. Proč čtyři hvězdy? Protože žádná bitva je někdy lepší než další generická řežba v režii Netflixu (The King) a panoramatické záběry na Skotsko podkreslené tou správnou hudbou by utáhly i dokument o sáňkování. Je to minimalistické, leč nikoli laciné, nízké hodnocení je způsobeno spíše nenaplněnými očekáváními, než kvalitou filmu. Za mě dobrý.

    • 5.6.2020  14:46
    Normal People (TV seriál) (2020)
    ***

    Dost záleží, jak to tvůrci myslí. Jestli je Normal People oxymorón, pak je vše v pořádku. Pokud to ale má být skutečně o NORMÁLNÍM vztahu dvou NORMÁLNÍCH lidí, pak je to mnohem víc hipstr než snesu (a to ponechávám stranou otázku, kolik lidí, kteří praktikují bondydž znáte). Marianne z tradiční dysfunkční milionářské rodiny by ještě šla, ale - SPOILER ALERT - pokud je to 13 dílů o tom, že se chlapík není schopný zeptat (jestli půjde na ples, budou spolu bydlet, budou spolu...ehm cokoli) a pointa třináctého dílu spočívá v tom, že se dopracuje k oné otázce a ona řekne, ehm...ne. Tak to je fakt napřesdržku. Všem zúčastněným. Daisy Edgar-Jones je skvělá, Connel je z nějakého důvodu, který nám není ozřejmněn, neustále totálně mimo, což baví tři díly, ne 13. Od určité chvíle už jen stálá variace na totéž, vývoj minimální, závěr jsem už vyspoileroval. Na druhou stranu to ani není spoiler, protože to fakt není o ničem jiném než o dialozích a je vlastně úplně jedno jak to dopadne. Nebylo to zlé, možná jsem na tohle už prostě starej, ale nenapadá mě, co by mě přimělo pustit případnou druhou řadu. Alibistické 3.

    • 28.4.2020  12:24
    Freud (TV seriál) (2020)
    **

    Je nebezpečné s Freudem začínat, protože první čtyři epizody nejsou úplně špatné a technicky Freud taky vypadá dobře. A pak přijde Táltos. Viz wikipedie, ať víte, do čeho jdete. Nevím, zda Freudovi připsat body za první státní převrat v historii provedený pomocí hypnózy. Spíše ne.

    • 28.4.2020  12:06
    Pod vodou (2020)
    ****

    Zase jeden z těch realistických filmů, kde se nazí lidé u záchranných člunů rvou ne o to, kdo odletí, ale naopak, kdo hrdinně zůstane. Haha, ale jinak spokojenost, furt něco někde bafá, stříká nebo imploduje...a finální megavorvaň překonal má očekávání v rozsahu i počtu, což pozvedlo celkový dojem na opatrné čtyři.

    • 3.3.2020  20:01
    Cizinec (TV seriál) (2020)
    ***

    Tak pro změnu britský Netflix. Když v polovině posledního dílu prohlásí čerstvě objevený hlavní záporák po dvacetiosmi pointách (ne, nepočítal jsem je), že teď to teprve začne být komplikované, nervózně jsem si poposedl. Ono dát každé postavě minipříběh s minipointou, které dohromady vytvoří maxipointu, je docela dobrý způsob, jak udržet divákovu pozornost, ale někdy je příliš prostě příliš. Zvláště, když za vším stojí sexi lesbičky s hackerskou kobkou lásky, ze které to všechno řídí. Cizinec (cizinka?) zabaví, ale na víc nemá. Asi je to tak v pořádku, ale těch seriálů, které se dělají čistě pro zábavu, je v poslední době více než zdrávo. Značně to pozvedává zfetovaný tlouštík se svým lamím přítelem, leč Britský Netflix je stále Netflix. Bohužel.

    • 3.3.2020  19:53
    Hotel Mumbai (2018)
    **

    Mám pocit, že bych měl ty dvě hvězdy nějak obhájit, když se to tady všem tak líbí. Jako asi chápu proč, ale když chcete natočit marný boj obyčejných ruských oligarchů a Bombajské smetánky proti chlapíkům s kalachama, musíte tomu dát buď drajv nebo emoce nebo Paula Greengrasse. Hotel Mumbai na to jde jinak než kupříkladu United 93 (to je ten Greengrass) a nestačí to, nestačí to, nestačí to. 125 minut je absurdní délka. Takovýhle materiál prostě nemůžete natočit jako televizní film na nedělní odpoledne. Resp. můžete, ale za dvě hvězdy. Škoda.

    • 3.3.2020  19:47

    Nový Takeši je cool přesně ve chvílích, kdy více méně imituje Kinnamana z první série. A protože více není vždycky více, kolikrát více Takeši (nechci skolňovat, bylo by to jen horší) se na scéně nachází, tolikrát více to jde do kopru. Po stránce příběhu. Lesbická láska mezi druhořadou Takešiho pomocnicí a třetiřadou Takešiho pomocnicí dojde naplnění, láska mezi hologramy tak napůl a láska mezi Takešim a Falconerovou, inu, těžko říct. Ale je to jedno, protože právě na ústřední dvojici, o které by to tak nějak mělo být, je nejvíce vidět, jak strašlivě zvolení herci nestíhají. A jak ještě strašlivěji nestíhá režie. Ambice materiálu jsou v přímém rozporu s finálním provedením, které se utápí v totální rutinnosti, nulové invenci, popundeklové výpravě, mám pokračovat? Jo, jsou tam přesně dva dobré fajty. To, co první sérii sráželo, se zde stalo hlavní náplní. A chudák Poe opět několikrát tasí brokovnici, aniž by dostal šanci vystřelit. Bylo to trapné už v první sérii. Na konci se vykrystalizuvší (vím že to není slovo) rozměr příběhu týkající se Starších měl potenciál. Nenaplnil se. Třetí sérii prosím ne a nejen proto, že ačkoli se nás o tom snažily trailery i výsledný seriál urputně přesvědčit, Anthony Mackie NENÍ Takeshi Kovacs.

    • 17.2.2020  17:46
    Ďábel od vedle (TV seriál) (2019)
    ****

    Kdykoli o sousedovi uslyšíte, že je to takový milý, tichý člověk, který si hledí svého...inu, je na čase změnit adresu. Mezitím, co si Amazon kutí své Hunters, dodal Netflix překvapivě zajímavé historické okénko o automechanikovi od vedle. Nacisty ve filmu nevyhledávám, ale zde jsem byl mile překvapen. Nejen relativně umírněnou stopáží.

    • 17.2.2020  17:35
    TY (TV seriál) (2018)
    *****

    Kdykoli začal být You lehce repetitivní, někdo zemře. Což je docela dobrý způsob, jak udržet diváckou pozornost. Je to přestřelené přesně tak akorát, aby to při vší snaze o dramatičnost zůstalo zábavné, zároveň scénáristé musí mít ve sklepě pár naditých klecí, protože zjevně ví o čem píšou. A výsledkem je přesně ten dramatický oblouk, který může skončit jen jedním způsobem, a když tak skončí, nereptáte, že vás to nepřekvapilo, naopak máte chuť tleskat. Joe a Beck si sebe stoprocentně zaslouží a my si zasloužíme další sérii. Která přijde. Hipster Dexter Joe tedy úspěšně zaplnil díru v mém seriálovém nebi, o které jsem ani nevěděl, že existuje. Vždycky je hezké se nechat mile překvapit. Za pět.

    • 22.10.2019  20:03

    Všechno jednou skončí a Avengers měli skončit dříve, než se na plátně sejde víc hrdinů, než je kamera schopná dostat do záběru. Což se zde stává pravidelně. Totální bitva byla totální už v Infinity War, tady je toho opět VÍC, mnohem víc, mnohem mnohem víc...a nepomáhá to ničemu, tvůrcům už viditelně dochází i možnosti kombinací různých barev, aby evenďři vůbec zůstali odlišitelní.To je sice detail, ale odráží symptom celého Endgame. Aniž by se přidalo na tvůrčí invenci, vrší se opět totéž. V prostřední části se dokonce přiznaně rezignuje na vytváření nového obsahu a recyklují se scény z předešlých filmů. Člověk vzpomene na výplňové seriálové epizody tvořené sestřiny skečů z uplynulých sérií a to nejsou hezké vzpomínky. Vyvrcholení opět jen tupě opakuje úspěšné záběry předešlých dílů, s nulovým dopadem na diváka. Extrémně nefunkční konverzační humor a homeless Thor zasazují ránu z milosti. Škoda.

    • 22.10.2019  19:55

    Už když jeden člověk bloudí džunglí (Jungle) nebo tunama písku (Mine), tempo se místy ztrácí. Zde bloudí myšlenky hlavního hrdiny místností dva krát dva metry, tempo se tedy stihlo ztratit dříve, než se zubatý Dán na lince vůbec rozjel. Konec sice naskočil na tu správně mrazivou vlnu, leč Cedergren není Hardy (Locke) a patnáct závěrečných minut to nespasí. Tu třetí ale spolehlivě vydoluje.

    • 12.10.2019  16:10
    Carnival Row (TV seriál) (2019)
    *****

    Na Carnival Row se mi líbí překvapivé množství věcí. Lokace magické Prahy a silueta Hradčan zde dostává zcela nový rozměr. Využití tradičních pohádkových postav pro relativně dospěláckou fantazy a jejich zasazení do příběhů, v nichž nejsou neobvyklé chobotnice vyrůstající na nemrtvých koňských hlavách, pomocí kterých démoni preparují játra svých obětí, je jistě osvěžující. Totéž platí o hudebních motivech, velice vkusném openingu a vílích orgasmech. Všechno je ujetý poměrně originálním způsobem, byť v příběhu, který nikterak originální není. Což kupodivu nevadí. Vedlejších postav je přiměřeně, jejich příběhy jsou dávkované s tak akorát zajímavostí, abychom neztratily ze zřetele ústřední dvojici. Čímž se dostáváme k tradičně archetypálnímu prototypu zranitelné ale silné hrdinky a chlapáckého, ale ve své podstatě po lásce toužícího hrdiny s temnou minulostí, která jej, jak jinak, dožene a v příští sezóně zřejmě i předežene. Je to samozřejmě debilní, ale sympaticky provokujícím a chytlavým způsobem. Cara překvapivě hraje, Orlando už méně, ale k roli, kterou má, to tak nějak patří. Než dorazí druhé Taboo, s nímž má Carnival Row leccos společného, máte tímto zaděláno na hezký večer. Určitě to není na pět hvězd. Na první polovinu pozvolného budování příběhu kupříkladu naváže druhá, kdy se především v posledních dvou epizodách odhalení střídají s frekvencí aktivistů u sochy maršála Koněva, nic není jak se zdá a to co je, bude v další sérii stejně jinak. Je toho prostě už trochu moc, včetně toho chobotnicokoně. Ale i tak tam tu pátou přihodím, i když totiž Row není zdaleka tak konzistentní a hluboké drama, jak by si scénáristé asi přáli, v jednotlivých detailech a scénách se toho skrývá mnohem víc, než bych si po z nemastných trailerech odvážil doufat. Amazon nešetřil a uvedl se více než slušně. Druhou řadu vyhlížím.

    • 30.8.2019  09:43
    Skleněný (2019)
    **

    Fakt se to bere hrozně vážně na to, jaká blbost to je. V zásadě apgrejd (nebo správně apgrejt?) jedničky, s několika twisty navíc, které otravují a pasáží ze sanatoria, která nedává smysl. Shy nemá špatné nápady, ale způsob, kterým je realizuje, je napřesdržku. Přitom by to vůbec nemuselo být špatné. Leč je. Největší chvění jsem zažíval při flešbecích na Vyvoleného, což byl, panečku, film, kterým by Skleněný hrozně chtěl být. Původně jsem dal z nostagie za tři. Willis je už moc velkej dědek a Shy nejspíš taky, minimálně svým filmovým projevem. Konec filmové éry v přímém přenosu.

    • 26.8.2019  12:44
    Night Hunter (2018)
    **

    Hmmm, vidím že hodnocení tohohle filmu den ode dne klesá! Zaslouženě! Nomis (co to sakra znamená?) je ten typ produkce, kde není divné, že vysloužilí soudci ve svém volném čase kastrují obviněné na počkání, úchylové jsou zároveň proškolení chemici a pyrotechnici a důmyslnými vychytávkami pravidelně redukují policejní sbor po tuctech a především, ať je teplo nebo mráz, detektivové zásadně nosí uplá slušivá trička, která skutečně dobře vypadají! Inu, kvalitní policejní práce. Protože už dneska i na béčkovou hovadinu není těžké sehnat balík peněz, za které si technickou stránku pohlídáte, má Nomis parametry skoro kinofilmu. Což celou patálii jen prohlubuje a navozuje dojem, že se díváte na něco seriózního, co by, nedej bože, mělo dávat nějaký smysl. Nápaditá likvidace hlavního úchyla to nezachrání. Hereckou stránku tu již zdařile rozebrali jiní. Takové náměty má točit Fincher, ne David Raymond. Na to by měl být snad zákon. Za dvě.

    • 26.8.2019  12:35
    Last Knights (2015)
    ***

    Clive Owen je idelání typ na roli alkoholika! Jen nevím, proč jeho chlastnání sledovat skoro hodinu v historické řežbě. Na začátku Last Knights natěší oldskůl kecama o cti, věrnosti a tak, které vůbec nejsou podané směšně. Což ve filmovém vesmíru není samozřejmostí a je třeba to ocenit. Poslední půlhodina je sice absurdní, útok na opevněné ministerské sídlo je na úrovni serióznosti libovolného dílu Danyho parťáků nebo toho chlapíka, co pije výhradně Martiny. Ale taky by to šlo. Jen to mělo přijít hned po první části a ne po hodině Owenova chlastání. Je hezké, že na to produkce zkusila jít trochu jinak, bohužel ve výsledku ne lépe. Celkové východní ladění a multikulturní pestrobarevné rytíře bych přežil. Rozbředlost už míň. Přesto ty tři dám, něco do sebe to mělo.

    • 26.8.2019  12:17
    Dokonalost (2018)
    **

    Ach tyto nadžánrové kousky. Vím, není to poprvé, co vznáším tuto námitku a chápu, že být v dnešní době originální, natož diváka zaujmout! Panečku to není snadné! Proč si ale někdo (pánové z Netflixu opakovaně) myslí, že narváním pěti filmů do jednoho, udělají terno, jsem chápal cca před pěti lety, někde kolem Cabin in the Woods. Ano, Perfection udrží pozornost, protože od dramatu o dvou ambiciózních čelistkách skočí velmi záhy k zombie hororu, následně k Home Invasion, chvíli nato k Revenge slasheru a to celé pod taktovkou Sheparda, který si zřejmě myslí, že je nový Arrafonsky. Což je vůči němu nefér výtka, protože jeho režijní nápady (vyjma laciných flaschbackových přetáček), drží Perfection nad vodou. Trochu pomohlo rozdělení na kapitoly, tedy ne filmu, ale je to určité přiznání, že to nemá fungovat jako celek. Jak říkám, pořád je to stejný blábol, ale vůči divákovi v tomto vnímám určitou upřímnost. Která samozřejmě na kvalitě výsledku nic nemění. Závěrečný záběr je už jen takovou wtf třešničkou, která film posouvá někam k Lidské stonožce, tedy zcela mimo hodnotitelný rámec. Kdybych tenkrát věděl, s jakou láskou budu ještě vzpomínat na Suspirii. Je mi líto, ale Netflix si ode mě opět vysloužil hezké dvě hvězdy, tedy svůj obvyklý standard.

    • 6.7.2019  12:41
    Vraždy v Alcàsser (TV seriál) (2019)
    ***

    Viděl jsem minimum předcházejících dokumentárních počinů Netflixu, nemám tedy srovnání. Posledních 5 minut série o genderovém přesahu je působivý pokus, ale s pěti hodinami předchozího dokumentu souvisí velice, VELICE volně. A v divákovi (jak jsem četl i v jiných komentářích na IMBD oprávněně vyvolává rozporuplné pocity. Minisérie vůbec není o vyšetřování zločinu, což by nevadilo, protože onen mediální aspekt celého případu by dokument bez problémů utáhl. Problém je, že v případu, jak je oficiálně prezentován, je skutečně řada zvláštních okolností, které v dokumentu nejsou vysvětleny, přičemž v reálu nějak vysvětleny být nejspíše musely. 5 dílů je hodně, více by tomu slušel formát ala West of Memphis, ani technické zpracování nevyniká. Dokument těží především ze síly případu jako takového,což mi přijde nějak málo. Ty správné otázky ale vyvolat dokáže, takže za vidění stojí.

    • 29.1.2019  14:40
    Luther - Série 5 (série) (2019)
    ***

    Poslední (snad) Luther to nemá lehké. Elba je stále ikonický, leč způsobem, který byl před 10 lety cool, před 5 ok a dnes…všechny výtky zde zmíněné samozřejmě platí. Luther moc nedává smysl, trable postav roztažené přes pět sezón nemůžou fungovat už z principu, tady je to o to víc vidět, protože je to fakt pořád to samé. Na popáté se to už všechno nutně muselo aspoň NĚJAK vyřešit, což samo o sobě dávalo sérii určitý drajv. Navíc si Luther kvůli nové kolegyni (velice dobrý casting) většinu času hrál na správňáka, což byla vítaná změna. Vyřešilo se to samozřejmě dost divně, přesto by bylo rozumné to tak nechat a už se k Lutherovi nevracet. Pokud přesto scénáristé a Elba dojdou k opačnému názoru, asi mě opět ukecají. Bude to zase to samé, opět přiměřeně blbé a Elba to opět utáhne. Nebo možná ne. Doufejme, že se to nikdy nedovíme.

    • 27.1.2019  23:26

    Redbad se hrdinně staví po bok Ruských eposů Viking (2016) a Skif (2018), přičemž z této trojice nejvíce připomíná film. Tedy postavy mají přiměřenou motivaci (křesťané zabíjejí pohany, protože jsou křesťané a naopak), herci hrají (tedy minimálně Naber a Banks se snaží, Martel je něco jako Šerif z Nottinghamu a kněží něco jako knězí z filmů Zdeňka Trošky), nikdo na hlavách nenosí obří vejce (Skif), i když účesy mají asi nejblíže Vikingům (dle poslední módy ala Michael Hirst). Historický film to tedy opět není. Bitky zhruba na úrovni Outlaw King, tedy mírný nadstandard. Pozvedá to kamera od toho chlapíka, co natočil Admirála (režisér) a občasné záblesky artu (náhodně se objevující malý chlapec s velkým mečem, zjevná kopie videoklipu Valkýra od skupiny Kabát). Inspiraci tedy chlapci čerpali leckde. Tu více, tu méně úspěšně. Fakt nevím, co s tím. Má to své momenty, je to k******y dlouhé, hodinu před koncem jsem si musel dát svačinu, abych do vůbec dorazil. Taky to dost zabíjel anglický dabing, který hercům dobře seděl do úst (bohužel jsem tak dost dlouho myslel, že je to originální zvuk a pak už bylo pozdě), ale pozitivně likvidoval místy se vynořivší atmosféru. Jsou to fakt zvláštní směry, kudy se historický žánr ubírá. A na obzoru Jáklův Žižka...

    • 17.1.2019  17:01

    Drsní hrdinové (Brolin, Del Toro). Drsná země (Mexico, které si drsní hrdinové pletou s drsným východem). Drsní záporáci (teroristé a strašlivý kartel, na oboje se bohužel velice rychle zapomene). Drsná realita (jeden týnejdžř se štěněčím pohledem). A drsné chlapské emoce, za které se muži nestydí (všechny řeči o mrtvých příbuzných, především dětech). Drsná atmosféra. To je asi první věc, kterou nemyslím ironicky…Slušně natočené záběry nepodpořené naprosto rutinně nasnímanou akcí (při pohledu z ptačí perspektivy se pár chlapíků asi 3x během filmu velice rychle více či méně nezajímavě a více či méně vzájemně postřílí), parádní herci, kteří nemají co hrát a jsou pouze nuceni Sheridanovým scénářem dělat „drsná“ rozhodnutí jako „seru na všechny“. „Seru na všechno“. Od druhé poloviny (s čestnou výjimkou všech scén, v nichž je někdo hluchoněmý) serou především na film samotný. Všichni zcela zapomenou, že šlo o dopadení teroristů a tak sledujeme trapně archetypální postavy zádumčivých chlapáků (se srdcem na správném místě, pochopitelně) chránících před vším a všemi malé holčičky, protože jinak (nadále) „serou na všechno“ (i nadále především na film, v němž se ocitli). Aha. Závěrečná dvacetiminutovka „zmrtvýchvstání“ je už úplně mimózní uspávání hadů v přímém přenosu, že mi až tiká ruka k dvojce. Nechám tři za perfektní technickou stránku, ale jinak zklamání na plné čáře.

    • 7.1.2019  16:01
    Frontier: V kůži nepřítele (TV seriál) (2016)
    ***

    Hned na začátku na vás vyskočí logo Discovery Channel Canada, což navodí dojem seriózní podívané. Záhy je ale doplněno hodnotným citátem od Ice Cuba. Čímž by každému mělo být jasné, do čeho jde. Frontier se tváří, že je o boji o nadvládu nad obchodem s kožešinami v oblasti Hudsons Bay. A že v hlavní roli je Jason Momoa. To jistě. Momoa hned v prvním díle prohlásí, že s obchodem nechce mít nic společného a že jeho cílem po celý zbytek seriálu je zabít pana XY. I když se jej po dobu 3 (3!) serií snaží ostatní postavy přesvědčit, že seriál má být o něčem jiném, Momoa je vždycky pošle do p****e, sebere pár náhodných kumpánů a v dějové lince zcela nesouvisející se zbytkem buď skončí v mučírně nebo na meditaci s Eskymáky nebo ve Skotsku…prostě dělá maximum, aby se děje nemusel účastnit. Úspěšně. Bohužel. Momoovo (to je slovo:)) herectví je sice fakt srandovní, ale občas dá dobrý hlášky, říká je správě devadesátkově a většina scén skončí tím, že někomu vytrhne páteř. Ano, takto by měl Frontier vypadat. První řada by obstála i jako Momoova (nedělám to schválně) revendž story, ale když na konci třetí série stále tu více tu méně úspěšně zabíjí pana XY a vyměňuje si zádumčivé pohledy s místní dívkou, o kterou musí svádět nelehký boj (podle scénáře teda, fakticky je mu to úplně u p****e, jako všechno ostatní v seriálu), už se to trochu táhne. A to jsem ještě nezmínil, že druhá série je vlastně celá o lásce a naprosto zbytečná. Do toho má každá vedlejší postava svůj stejně zásadní mikropříběh (včetně francouzského gay zabijáka). Hodně dlouhý a spíš maxi než mikropříběh. Opět – bohužel. Navíc by všichni rádi byly místo Momoy hlavní, což vzhledem k Momouvu (Momoovymu?) postoji chápu, ale je to ubíjející a nemají na to. Ani výškou, ani herecky, ani scénářem. O to více se ale objevují. Dost to připomíná Black Sails, tedy guilty pleasure potenciál se tomu upřít nedá. Pokud budu hodnotit scény s Momoou, jsou všechny bezebytku úplně debilní, ale přesto na čtyři. Všechno ostatní, včetně zhusta poddimenzované výpravy je telenovela na dvě. Zaokrouhlím na tři, protože je to první pokus o seriálového Revenanta vůbec a to se cení samo o sobě. Ale ve srovnání třeba s Taboo je to bída. Fakt škoda.

    • 31.12.2018  15:50

    Všechno, co dělal Lynch v Mullholand drive dobře, dělá Mitchell v Záhadě sice moderně, ale stejně a především hůř. Což je opravdu škoda, protože Andrew Garfild je výborný.

    • 31.12.2018  15:28

    Trier má potřebu nám sdělit, jak si představuje sériového vraha. Podle sebe. Resp. podle SEBE. Asi bychom měli být rádi, že stále točí, což mu umožňuje svá narcistní alterega celkem neškodně filtrovat přes pozérský a značně alibistický art. Osobně doufám, že si místo práce na dalším filmu prostě koupí mrazák a začne stavit. Udělal by tím filmovému (vinařskému/mysliveckému/...) světu nemalou službu...PS: nevím, zda si místní pětkaři uvědomují, že svým hodnocením vyslovují souhlas s tezí, že Hitler by velké ikonický umělec. Doufejme, že ne.

    • 23.12.2018  12:03
    Maniak (TV seriál) (2018)
    ***

    Fukunaga si uvědomuje, že má příběh, který nejde brát vážně. Takže ho natočí způsobem, který nejde brát vážně. A tak hlavním problémem Maniaka je nepřekvapivě fakt...že nejde brát vážně. Zajímavý vizuál, povětšinou chytré a když už ne, tak alespoň zábavné dialogy a provedení udrží u obrazovky. Leč ve finále se stejně jedná jen o do sebe zahleděnou šarádu s výborným Hillem, který za jeden seriál vystřídá více výstředních účesů než Nicolas Cage za celou kariéru a výbornou Emou Stone, která mu jako parťačka sedí...leč o budování nějakého vztahu moc řeč být nemůže a finále je...úplně jedno. Aneb když sesypete dohromady retro fjůčr propriety, šílený počítač, s roboty komicky souložící vědce, psychodeliku Legiona, špióny, UFO a jímavé rodinné drama. Kupodivu to poslední většinou působí jako pěst na oko, což je problém, vzhledem k tomu, že "vo tom to je". Zvláštní mix který stojí za to vidět. Asi. Možná. Nebo taky ne.

    • 15.12.2018  17:54

    Inu studium je v Americe placené, nějak jej hradit musíte. Osmdesátkový soundtrack mě u příběhu z roku 2004 překvapil, ale co naplat, výběr nejstylovějších songů ze všech heist můvís nakopává stylově (a nápaditě) natočené scény vysoko převysoko. Doku podkres tomu dodává na serióznosti a závěrečný skoro twist jak to tedy vlastně bylo nebo nebylo, dostává u zpočátku skoro teenagerské komedie takový meta rozměr, že jsem se až dojal. Ano, i v době všudypřítomně panujícího barevného digibordelu v debilních kostýmech se stále může objevit zajímavý film. Best of 2018 a Burt Layton je Bůh.

    • 15.12.2018  17:50

    Vánoční kameňák hodnotím na roveň novým dílům Star Wars. Taky u nich můžete žehlit, aniž by vám unikl příběh. Star Wars má oproti Kameňáku zásadní problém, protože jediná síla, která se s nimi pravidelně vrací/probouzí/… spočívá ve vizuálu, popř. hercích. Kameňák nemá nic z toho, navíc nemá scénář, režii, takže tam vlastně není co zkazit nebo kritizovat. Samozřejmě nemá ani humor, má ale hodně srandovních zvuků, které diváka opětovně zaskakují v okamžicích, které zřejmě Troška identifikoval jako humor obsahující. Tyto zvuky mě opětovně nutili brát puštěnou televizi na vědomí, a párkrát mě upřímě rozesmáli. Jako všechny (dvě) scény, ve kterých se objevuje Miloš Zeman. Ty jsou až šokujícím způsobem vtipné a nabízejí otázku, zda by Troška (Brabec) neměl kupříkladu režírovat novoroční prezidentský projev nebo příští vojenskou přehlídku. Film to tedy opět není (zároveň opět těžko kritizovat, protože zde zjevně tato ambice nebyla), vtip opět absentuje (vyjma okamžiků, kdy jsou pokusy o humor natolik agresivní, že se dostáváme z nuly do hlubokých minusových hodnot ), ale domácí ruční práce (pokud je v místnosti nepřetržitý hovor a 4-8 lidí) u toho dělat jdou. Novým Star Wars na truc dvě hvězdy, za každého Zemana jedna.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16