iantomasik

iantomasik

Česko

16 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 28.4.2018  19:39
    Švýcarák (2016)
    ****

    Kdo chce poznat osamělost mužů nemusí hledat dál.

    • 26.2.2018  21:16

    Hodně romantický to bylo. Obstálo by to i jako světová literatura.

    • 28.10.2017  20:42
    matka! (2017)
    ****

    Tradiční patová situace kdy si kritici mastí ego, že jsou přece chytřejší než autor a nějaká bible podaná banálníma metaforama, které ovšem ironicky diváci kterým je film určen i tak nechápou. Za mě hodně zdařilá kondenzace některých klíčových témat (s)tvoření, velmi obratně napasovaná na jevištně velký prostor domu. Samozřejmost není ani špičková technická stránka a tísnivá sugestivní atmosféra. Gaudí dělal odlitky osla na štít, Aronofsky moderní thriller a za mě je to teda cekem pozoruhodný výkon.

    • 30.9.2017  23:45
    To (2017)
    ****

    Podobně jako Burtonův Sirotčinec i tento snímek hledá cestu k aktualizaci dětského filmu. Vše staromilské počínaje košatým hudbením doprovodem a zkřivenými statickými záběry konče mě na něm těší. Poflakování dětí a teror maloměsta pak považuju za to nejzajímavější a něco s čímž by si pro mě film plně vystačil. Kdyby se trochu stříhalo a ubralo na lekačkách a úmorném honu na Pennywise, byl bych ještě šťastnější. Celkově jde ale o příjemmý a nevázaný žánrový mix, který se sice do historie nezapíše, ale pořád patří k tomu nejlepšímu, co hororový žánr za poslední roky nabídl.

    • 16.7.2017  20:03
    Oklamaný (2017)
    ****

    Velice subtilní a nuancované, podobně neokázale (a nádherně) natočené. Prosté většinou typických schematizací, banalizace a hraní si na binární dobré vs zlé. Není to válka pohlaví, ale jejich míjení. Lidé jsou zde především oběťmi okolností a vlastních tužeb a strachu. Nerozumí sobě ani válce na pozadí a chtějí jen přežít (v jakémkoliv duchu). Prvky survival horroru obsažené v tematu navíc úspěšně realizuje i forma. Ve všech ohledech minimalistický, ale dokonale homogení celek.

    • 5.6.2017  21:23

    Velmi osvěžující pojetí legendy v době kdy novým médiem pro vyprávění epiky jsou definitivně videohry. Za mě skvěle plynoucí, filmovým jazykem vyprávějící a tak akorát drzé a ideologické.

    • 21.5.2017  19:45

    Nemůžu tvrdit, že by tam byl ten slasher namixovanej zrovna umně a taky je většina jeho části tak okázale nepodstatná a odbytá, až si říkám, jestli o něj vůbec někdo krom producentů stál, ale ty věci okolo nebyly vůbec špatný. Jasně, že se pořád pohybujeme po povrchu mělkých vod filosofie letního blockbusterů, ale i tak jako antiteze promethea tenhle kus funguje celkem dobře. Navíc se nedá říct, že by ty aluze na cyklící se krizi řečkých bohů a jejich výtovrů byly uplně marný. Zkratka kterou pak vyšvihla scéna konfrontace aliena, davida a věřícího kapitána se za mě řadí i k něčemu poměrně nevídanýmu. Prostě uvítal bych víc stavění srubů a hraní na flétničku, než xenomorphů ve vaně, ale i tak jsem nebyl zklamanej.

    • 19.4.2017  17:55
    Věc (1982)
    *****

    Stejně jako polárníci třímající plamenomety, ani já jsem nemohl od Věci odtrhnout zrak. Nestárnoucí kult.

    • 8.4.2017  23:52

    Já si teda myslím, že plno boxerů tu slávu chce, a vůbec jim nevadí bejt za to maso v masokombinátu showbizu, ale je to takové evropské, natočit film zrovna o tom, který ne.

    • 8.4.2017  23:19

    Neexistovat předloha, byl by to takový mírně nablblý ale výpravný film o hledání ztracené identity a pomstě. Prostě Jason Borne v cyberpunkovém hávu. V jejím kontextu se pro mě ovšem jedná o naprosto nevkusnou záležitost, u které váhám, zda je výsledkem slabomyslnosti scenáristy, vynucených přetáček po test screeningu a nebo, nedejbože, totální drzosti nabízet takhle pateticky vyargumentovanou antitezi originálu. Japonci natočí film o nekončící evoluci vedoucí až k transhumanismu a transcendenci, američani vezmou jeho jméno a natočí film o výjmečnosti a nedotknutelnosti jedince a sjednávání "spravedlnosti" kulkami do hlav. Nemám slov. Hvězdy uděluji především za kostýmy a kulisy, pár vizuálních nápadů, worldbuilding a hudbu. Diváci blockbusterů si mohou přičíst jednu navíc.

    • 18.3.2017  19:55
    Osvícení (1980)
    *****

    Největším monstrem filmové historie je "bílý muž".

    • 18.3.2017  19:00

    Nuancované a zničující

    • 20.2.2017  10:30

    Verbinski své podobenství o tom, jak moderní nacismus, namísto plebsu nově "dobře vyživují" ignorantští kapitalisté, umně balí do hávu gotického románu. Ten se s narůstající stopáží a continuity errory přitom propadá do stále většího šílenství. Lituji jen toho, že film neudrží tempo s velmi působivými a vynalézavými obrazy první půl hodiny a neví, co nechat ve střižně. I tak se v kontextu dnešní produkce jedná o v nevídaný počin, který lze zvát hororem v tom nejklasičtějším slova smyslu.

    • 22.1.2017  00:58

    Co by si herní scenáristé a animátoři počali, bez existence tohoto filmu, není zcela jasné.

    • 14.1.2017  14:19
    La La Land (2016)
    ***

    Bizardní záležitost. Chazelle má ze svého vyfuckování lásky asi velké trauma, když už to řeší dva filmy v řadě. Oceňuju ztrátu cynismu a odvahu upřímně snít. Ale na mě zbytečně a zbaběle moc, chtěl bych něco čistšího.

    • 31.12.2016  23:16
    Paterson (2016)
    *****

    Berte to jako návod.

    • 28.12.2016  23:16

    Je v tom cítit určitá tezovitost a trochu to evokuje absolventskou práci, ale nedá se tomu upřít sympatická pubertální dravost a vyhraněnost, trochu víc agrese než otupění, co u Jarmusche nastupuje v pozdějších dílech. Jak říká ústy jedné z postav Hranic ovládání - rád se dívá jak lidé dělají prosté činnosti v dobách co už minuly - a tady přispívá svou trochou do mlýna. Náhled do USA osmdesátých let, do duše zničených lidí, co chtějí přetrhnout řetěz ničení a jen se tak pozvolna vypařit.

    • 14.11.2016  10:30

    Film formálně tak sebevědomý a myšlenkově tak bohatý, že i dnes po dvaceti letech těžko hledat konkurenci.

    • 13.11.2016  21:34
    Příchozí (2016)
    ****

    Po dlouhé době komorní a přiměřeně uvěřitelná a sci-fi, kde většina akcí dává smysl a je pochopitelně motivovaná. Podobně jako v Lemových knihách i zde, to není až tak o návštěvě z vesmíru, jak o komunikaci, jejím významu, limitech a vlivu na realitu. Oproti Lemovi je však Heisserer přeci jen optimističtější. Za vypíchnutí rozhodně stojí i způsob, jakým film nečernobíle realitu portrétuje a pohledy z různých stran neustále konfrontuje. Zejména v kontextu vzestupu bojechtivých buranů a fašistů po celém světě, se trefuje do velmi aktuálních témat. Svůj divácky vděčný, leč možná trochu samoúčelný twist a romanci pak vpasovává poměrně vkusně. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby pod tímhle snímkem byl podepsán M. Night Shyamalan, ale že je to Villeneuve, musím říct, že se mě více dotkly jeho předchozí snímky.

    • 18.9.2016  12:23
    Neon Demon (2016)
    ***

    První hodinu je to moralita o ženách, co přijmou jako svůj jediný smysl být krásné (a není divu, když to od nich společnost očekává i po smrti) a byť je to pro jedny strast a pro jiné zdroj bezmezné moci, stejně se to všem stane ortelem. Druhou hodinu si Refn točí porno a přiznává, že i on je tím creepy chlápkem za předraženým objektivem. Formálně to zrcadlí objekt svého zájmu tzn. je to marnivé povrchní a bezmezně do sebe zhladěné a nad sebou onanující, takže se to těžko dá kritizovat, ale je to úmorná nuda.

    • 14.8.2016  00:06
    Komorná (2016)
    *****

    Film který se umě maskuje jako předmět své budoucí kritiky a šokovaným nechápajícím mužům v obecenstvu odepře jejich potěší, přičemž ale nechává na pochybách, zda se stejnou měrou nevysmívá i redukující misandrické předloze. Každopádně dost ultimátní mistrná podívaná, ke které se budu vracet ještě hodně dlouho.

    • 11.7.2016  21:24

    Satirická hyperbola vyprávějící o nesouladné podstatě obou konců spektra tříd, které se místy stýká v kruh. Přesto nespadající k hloupému zjednodušení, takže i na tu naději místo zbyde. K tomu velmi neotřelá atmosféra a funkční mikrosvět, které je zábavné poznávat.

    • 27.6.2016  22:29

    Vypočítavý produkt bez duše, který je ztělesněním toho, co kritizuje a to není jeho pointa.

    • 12.6.2016  22:32
    Realita (2014)
    ****

    V hlavě po francouzsku, konfrontující diváky se Sodeberghem a spol a potom rozjímající nad tím, co se v nich děje. A co se vlastně děje s celou společností a vesmírem. Jinak asi souhlasím s tidwellem až na to, že věřím, že jde Dupieumu přeci jen i o něco víc..

    • 9.6.2016  11:11

    Velmi milé, okouzlující, svým způsobem staromilské, psychologické, depresivní a naději nabízející.

    • 9.6.2016  11:08

    Podivuhodný mix amatérského fanfilmu a prvotřídního animáku. Všechno, na co šáhlo ILM je perfektní. Perspektiva Orků je dobře podaná, vnitřní tlaky uvnitř Hordy zajímavé, postavy charismatické, scenář vtipný, výprava velkolepá, akce zábavná. Všechno, čeho se účastnila režie dost pod standard. Herci, co mají být příbuzní si nejsou nijak podobní, drtivá většina z nich nemá žádné charisma ani stage presence a nedokáže to uhrát. Takhle špatné svícení a klíčovaní jsem ve filmu, co se dostal až na plátna kin neviděl od nové Saxány. Celé to působí jako by všechny scény s herci byly natáčeny aniž by se vědělo, do čeho se vlastně naklíčují, takže v nich kamera jen stojí v povzdálí a snímá radši vše. Dezorientující střih taky nepomáhá. Říše Alliance působí dojmem, že v ní žije asi tak osm lidí a z kostýmů čučí plast tak okatě, že připomínají spíš zdařilou cosplay než zbroj. Asi se nebudu moc plést, když tipnu, že všechen rozpočet padl na ILM a zbytek se natočil za sto tisíc. Dramaturgicky pak film nestíhá vysvavět žádné drama, protože se snáží koncentrovat neskutečné množství událostí a postav do dvou hodin. Celkově by filmu kromobyčejně prospělo, kdyby celá část příběhu z pohledu Alliance byla odsunuta do druhého filmu a tenhle se soustředil jen na perspektivu Orků. Pořád je to ale slušný dobrodružný film, který je sympatický svou oddaností předloze.

    • 1.6.2016  16:39
    Ona (2013)
    ****

    Možná to emocionálně trochu moc tlačí na pilu.. ale ta absurdní kombinace "scifi" a romance je minimálně odvážná.

    • 29.5.2016  13:10
    Skrytá vada (2014)
    ****

    Zodiac se tu snoubí s Temným obrazem a Čínskou čtvrtí.

    • 10.4.2016  14:44
    Spotlight (2015)
    ****

    Velmi solidní film, který se podobně jako nový šéfredaktor místo ždímání emocí a pálení čarodějnic, zaměřuje na samotný proces a systém. Osobně jsem ale postrádal nějaký hlubší přesah, než jen reportování od tom, co se stalo a děje. Byť to je samozřejmě asi pointa.

    • 9.4.2016  23:03
    Videodrome (1983)
    ****

    Která sci-fi dnes vkládá tolik důvěry do svého diváka? A je tenhle film vůbec sci-fi?

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace