Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (315)

plakát

Až na krev (2007) 

Film, který přečká desetiletí. Mistrovské dílo dokonalé v každé své složce.

plakát

Mapy ke hvězdám (2014) 

Cronenberg a pozdní Lynch k sobě natahují náruče a Oscary sklízí Birdman namísto Maps to the Stars. To postačí jako kritika Birdmana i jako chvála tohoto kusu.

plakát

Kód Enigmy (2014) 

Velmi vkusné, nečernobílé a v ideálním poměru oslavné i satirizující/moralizující.

plakát

Zmizení (2013) 

Nečernobílá bajka pro ty, co mají ve všem hned jasno.

plakát

Sama nocí tmou (2014) 

Iran se potrebuje ocistit od mnoha spatnosti, snad ho feministicti upiri a hodni kluci nakonec spasi. Je to takové roztomilé. Trochu trapné, trochu tezovité, trochu amatérské, trochu vtipné a místy trochu dost dobré a upřímné. Obdivuju žánrovou i formální divokost a na politické poměry země původu i odvážnost sdělení.

plakát

Whiplash (2014) 

Kterak jen autisté/aspergeři dosáhnou met nejvyšších. Film o tom, co se musí obětovat umění (v tom méně artovém a více artistickém smyslu) , který se určitě nebude lidičkám zamlouvat, protože narušuje snad všechny jejich hodnoty (láska, rodina, konformita, bezpečí). Formálně nejde o nic mimorádného, ale funguje to dobře a ve svém sdělení je to až pubertálně umanuté a černobílé, což je vzhledem k obsahu sdělení asi nezbytné. 3,6 hvězd

plakát

Birdman (2014) 

Je to španělsky fraškovité, ale chybí tomu určitá lehkost. Nedokáže to ze sebe setřást určitou ukřivděnost a tezovitost. Smrdí to midcultem na sto honů. Takový útok na holywoodský kulturní export, ale vedený někým, kdo mi přijde spíš jako puberťák, než intelektuál a umělec. Film, žehrá na mělkost celého toho pozlátka, ale kde on skrývá onu vyzdvihovanou a nutnou hloubku? Kde v něm je ono umění? Nebo to má být celé hrozně meta a film samotný je přesnou ukázkou toho, co kritizuje? Upřímně si myslím, že celá vlna superhrdinských filmů, udělala pro duchovní obrodu mas víc, než všechny artovky dohromady... Shodnu se s Marigold.

plakát

Slídil (2014) 

Nemálo z ranného Cronenberga, trocha z pozdního Lynche a hodně z Refna a Manna. Do kultovky tomu chybí tak málo, ale nedostatečná auto(e)rskost a práce s hudbou to pro mě hrozně táhnou dolu. Být to o něco syrovější, o něco divácky nestravitelnější a o něco dospělejší, byla by to velká láska.

plakát

EXODUS: Bohové a králové (2014) 

Je to natočené dost rutinně a dramaticky to upřímně moc nefunguje. Těžko říct, co s tím udělá režisérský sestřih, ale ve stávající podobě se rozhodně nejedná o nějak zvlášť soudržný kousek, nicméně dokázal si udržet mou pozornost po celou stopáž a co stojí za pozornost je rozhodně scenář. Ten sice dělá z Exodu špatný blockbuster, protože mimo jiné vykresluje postavy naprosto stroze ale přitom nečernobíle, ale poměrně drze zhušťuje a zrcadlí útrapy židů napříč historií až k současnosti (pogromy, koncentrační tábory, pochody smrti, palestinský konflikt..), dost nevybíravě kritizuje náboženský fanatismus, ale neváhá popíchnout i ateisty a vědce/ekonomy. Vůbec se jedná o poměrně misantropickou látku, takže mě až tak nepřekvapuje, že si ji Scott vybral.

plakát

Zmizelá (2014) 

Eyes Wide Shut ve Fincherove podani okorene trochou misantropie. Obrazova slozka zde ustupuje zajimavemu hudebnimu doprovodu a byt je to cele dost remeslne na vysi, obavam se ze na rozdil od Zodiaca na tenhle film brzy zapomenu. Jako nahled do soucasne americke spolecnosti, pozerstvi a temnych zenskych (ale i muzskych) pudu je to vsak rozhodne zajimave a linka neexistence objektivity ci absolutni pravdy i zde zustava nepretrzena.