Recenze (381)
Magnolia (1999)
Těžko hledám slov, prostě Takové věci se dějí. Tom Cruise zahrál toho macha fakt neuvěřitelně. Z postavy Julianne Moore jsem si rval vlasy. Každý z příběhů byl zajímavý a nic mu nechybělo. A závěrečná žabí apokalypsa? Pusa otevřená dokořán.
Kmotr 1, 2, 3 (1992) (TV film)
Nic lepšího na světě snad neexistuje.
Svět podle Prota (2001)
Naprostá genialita a koncert Kevina Spaceyho neberou konce. Tohle se prostě musí vidět, ale jen na Protovi a jeho černých brýlích celý film určitě nestojí. Jedním slovem. Nádhera.
Mariňák (2005)
Sam Mendes po Americké kráse natočil další skvělý kousek. Jake Gyllenhaal jako odstřelovač Swofford od Mariňáků za operace Pouštní bouře, to bych opravdu nečekal. Moc se mi líbilo jak režisér poukazuje na problémy vojáků i když zrovna nebojují (co dělá přítelkyně či manželka doma, zatímco já jsem tady?). A co až válka skončí? Co se mnou pak bude? Na tyto témata odpovídá nejlépe Jamie Foxx aka seržant Sykes, že doma může mít krásné auto uvnitř ve dřevě s klimatizací, mít u sebe manželku a spát s ní, ale za nic by to nevyměnil, protože je Mariňák a tuhle práci miluje. K úplnému vyvrcholení patří příjezd domů a bývalý Mariňák v autobuse jenž gratuluje všem okolo a ten jeho pocit že sám tohle zažil a už nikdy ho zažít nemůže. A na konci hudba Kanyeho Westa Jesus walks je už tím posledním.
Krvavá neděle (2002)
Syrová rekonstrukce událostí v Severním Irsku, kterou bych doporučil shlédnout anglické královské rodině.
Let číslo 93 (2006)
Myslím, že to ani nepotřebuje nějaký komentář. Drsné, reálné a dechberoucí rekonstrukce 11. září. Stačí?
Kick-Ass (2010)
Co to k sakru bylo? Komixy nečtu, ale komixové filmy mám moc rád. Těžko popsat co se mi v hlavě honilo po skončení. Samozřejmě, že toto bylo reálné asi jako kdyby vyhráli eskymáci mistrovství světa ve fotbale, ale o tom tady vůbec nejde. Nezapomenu na přestřelku ve skladišti ze stroboskopem, akce na recepci alá Matrix a Kill Bill dohromady s Moriconneho hudbou, odkazy na Americkou krásu, Sunset Boulevard a Scarface (Say hello to my little friend), malou holčičku a její dárky k narozeninám. Určitě jeden z nejlepších filmů letošního roku.
Černý jestřáb sestřelen (2001)
Jeden z nejlepších válečných filmů, co kdy byly natočeny. Syrová režie Ridleyho Scotta spolu s akcí a atmosférou somálského Mogadishu tvoří cosi výjimečného.
Kdysi byli bojovníky (1994)
Krutý pohled na dnes skoro zašlou maorskou kulturu. Co s nimi udělala dnešní společnost a co udělali sami na sobě? Kvůli 17 dolarům raději berou podporu než pracují, celý den prosedí v baru a pak pořádají pitky doma, kde zpívají sladké americké songy, bijí své manželky a děti, které následně končí na periferiích. Otec rodiny Jake nejprve působí jako mílius, ale zdání klame a většího hajzla, ochlastu a primitiva jsem ve filmu dlouho neviděl. Ne jednoho zamrazí.
Protektor (2009)
Zdá se, že se českým filmům blýská na lepší časy. To, co natočil Marek Najbrt lze považovat za mistrovský kousek. Co mě úplně uchvátilo, byla muzika, která spolu s obrazy tvoří cosi výjimečného. Jsem rád že konečně Marek Daniel dostal velkou roli a zahrál fakt skvěle, to samé můžu říct i o Janě Plodkové, kterou jsem předtím neznal. Atmosféru dokreslují záběry na filmové plátno a v něm prostřihy. Vynikající.