Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Horor
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný

Recenze (49)

plakát

Thanatomorphose (2012) 

a) Vlastně mi moc nevadila ta první půlka, kde se nic neděje. Člověk tak nějak ví, na jakej film kouká a ta voyeurská atmosféra, kde je vidět všechno a dlouho, dává předem vědět, že až se něco začne opravdu dít, bude to hodně nepříjemný. Což je samo o sobě nepříjemný. b) Líbilo se mi, že kromě celé té pseudojinotajné roviny o rozkladu, jde i o prostý příběh o pomstě na panu domácím za narušení hlučného večírku. Celkem dobře hnusné, ale nakonec přece jenom příliš pomalé a absurdní. Asi 70 %.

plakát

Tiché místo (2018) 

SPOILERY: Španělský pošahanec Bogliano natočil horror Sudor frío (2010), který má ještě potrhlejší gimmick: kdosi natře oběti nitroglycerínem a začne je strašit, oběti se začnou potit hrůzou, ale pozor, na zem nesmí spadnout ani kapka potu, jinak výbuch! A přitom takovej horror není zdaleka tolik pohoršující, jako stupňující se příval blbostí, který nabízí A Quiet Place. Vytvořit jejich katalog by však mohlo být zábavou samo o sobě a jsem zvědavý na druhý díl, přistoupím k němu jinak a jistě to bude dobré. 65 %. Edit: Druhej díl je jenom více toho samého s nějakým tím patosem navrch. Meh.

plakát

Papírový měsíc (1973) 

Vypadá to, že to dosud nikdo neudělal, takže bych si dovolil doporučit k přečtení původní knížku. Kromě sporadických výskytů v antikvariátech je k dispozici i formou výpůjčky z archive.org a jo, celkem stojí i za takhle nepohodlné čtení. Film je krásný, ale hódně toho vynechává. Díky knížce se taky dají jakžtakž pochopit triky, které hrdinové provádějí s bankovkama při placení u pokladny. Během filmu je divák zmatenej jako oběti a jenom to "don't seem quite right, somehow".

plakát

Cherrypicker (2020) 

(aka Ankle Biters) Půvabný námět pokažený děsným herectvím a nepříliš nápaditým scénářem. Pokud tento nenáročný snímek vůbec sledovat, pak kvůli čtyřem malým blonďatým sestrám v roli čtyř malých blonďatých sester, které si počínají stále cílevědoměji ve svém úmyslu zlikvidovat trapného otčíma, od počátečního tápání až po dost brutální finále. Necelých 70 %

plakát

Kemp hrůzy (1989) 

Celkově sestupná tendence v hodnocení této beztak nedoceněné trilogie (62-55-50%) by sváděla k vynechání posledního dílu, ale to by byla škoda. Třetí díl je, narozdíl od ještě jakžtakž koherentního a coby komedie i funkčního druhého dílu, tak laciný a pitomý, že opět baví. Zvlášť pokud dokážete ocenit i Pamelu Springsteen v hlavní roli. Osobně trilogii hodnotím spíš 85-75-75%

plakát

Ruská archa (2002) 

Je to past! O dějinách Ruska skoro nic, o Ermitáži skoro nic a obrázků jen pár.

plakát

Cream Lemon (2004) 

Škatulka "komedie" úplně nelže - stejně jako u slavnějších režisérových filmů nezúčastněně sledujeme postavy, jak nevědí, co se sebou, takže radši nedělají nic moc, a hele, ono je to docela vtipný. Jenomže Cream Lemon je hlavně napínavý erotický drama! Kdybych to neviděl, tak bych tomu nevěřil. Jedinečný dílo jedinečného tvůrce. 90 %

plakát

Nádherná Zelená (1996) 

1/ Představte si, že vás kamarádka pozve domu na večeři. Uvítá vás u sebe doma a vy jí, udiveni tím, co vidíte, začnete říkat "Ty tu máš ale zakouřeno, jak tady můžeš dýchat, co jste mi to uvařili, tohle já jíst nemůžu. Tak pořád spolu, jo? Stojí vám to za to? Připadá mi, že se mu jenom prodáváš za trochu pohodlí. Proč jsi tak namalovaná, stejně ti to nepomůže. A vypněte tu televizi." Uvědomí si potom to děvče svůj strašný omyl, a změní svůj život k lepšímu? Přibližně takhle delikátní a účinný je tento film ve svém sdělení. Nehledě na to, že o chorobnosti některých jevů (zdobivost, věrnost za zabezpečení) by se dalo diskutovat, což se zde samozřejmě nepřipouští. První důvod, proč mě film, který je mi jinak názorově milý, zklamal. 2/ Daniel Quinn v knize Ishmael přirovnává civilizaci k létajícímu stroji. Vynálezce ho sestrojil, sjel s ním z útesu, zdá se, že stroj letí, lidé tleskají, dokud gravitace nepřemůže setrvačnost a stroj nezačne padat. To, že byl tenhle létající stroj postavený na špatných principech a tím pádem nefunkční ovšem neznamená, že nelze poznat správné principy a sestrojit funkční letadlo. Pokud jde o mne, je návrat na stromy, tak jak je ve filmu prezentován, nesmyslný (proti směru evoluce) a nepřirozený (u globálních jevů se dá říct, že přirozené je z definice to, co nastalo). Napsal bych i nelidský, kdyby mi na takových věcech záleželo a kdybych měl pocit, že jim rozumím. 3/ Myslel jsem si, že exkurze osvícených hipíků do současné, duševně vyšinuté civilizace a jejích potrhlých zvyklostí bude hrozně vtipná. Tak ani ne. Další zklamání. Celkem něco přes 50 procent a +/- 10 procent podle momentální míry skepse a mudrlantství.

plakát

Idžintači to no nacu (1988) 

Příběh pána ve středním věku, který se po rozvodu a vyhoření v kariéře ocitá na prázdném místě v životě a v paneláku. Nakonec tedy tráví léto ve společnosti duchů svých rodičů, takových jaké si je pamatuje z dětství, než mu umřeli, a v objetí tajemné milenky od vedle. Společnost ze záhrobí mu však nedělá po zdravotní stránce příliš dobře a stagnaci tedy není možné protahovat do nekonečna. Celé je to nejspíš poněkud jinotajné. Mezi Obajašiho snímky jistě slabší kousek, bez mládeže, a z nehostinného prostředí velkoměsta. Necelých 70 %.