Jíha

Jíha

J. H.

kraj Hlavní město Praha


8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 9.8.2015  18:35

    viz http://www.csfd.cz/film/303030-kurimu-remon/

    • 8.7.2012  22:21
    Ruská archa (2002)
    **

    Je to past! O dějinách Ruska skoro nic, o Ermitáži skoro nic a obrázků jen pár.

    • 9.2.2012  03:59
    Cream Lemon (2004)
    *****

    Škatulka "komedie" úplně nelže - stejně jako u slavnějších režisérových filmů nezúčastněně sledujeme postavy, jak nevědí, co se sebou, takže radši nedělají nic moc, a hele, ono je to docela vtipný. Jenomže Cream Lemon je hlavně napínavý erotický drama! Kdybych to neviděl, tak bych tomu nevěřil. Jedinečný dílo jedinečného tvůrce. 90 %

    • 6.1.2012  01:02

    1/ Představte si, že vás kamarádka pozve domu na večeři. Uvítá vás u sebe doma a vy jí, udiveni tím, co vidíte, začnete říkat "Ty tu máš ale zakouřeno, jak tady můžeš dýchat, co jste mi to uvařili, tohle já jíst nemůžu. Tak pořád spolu, jo? Stojí vám to za to? Připadá mi, že se mu jenom prodáváš za trochu pohodlí. Proč jsi tak namalovaná, stejně ti to nepomůže. A vypněte tu televizi." Uvědomí si potom to děvče svůj strašný omyl, a změní svůj život k lepšímu? Přibližně takhle delikátní a účinný je tento film ve svém sdělení. Nehledě na to, že o chorobnosti některých jevů (zdobivost, věrnost za zabezpečení) by se dalo diskutovat, což se zde samozřejmě nepřipouští. První důvod, proč mě film, který je mi jinak názorově milý, zklamal. 2/ Daniel Quinn v knize Ishmael přirovnává civilizaci k létajícímu stroji. Vynálezce ho sestrojil, sjel s ním z útesu, zdá se, že stroj letí, lidé tleskají, dokud gravitace nepřemůže setrvačnost a stroj nezačne padat. To, že byl tenhle létající stroj postavený na špatných principech a tím pádem nefunkční ovšem neznamená, že nelze poznat správné principy a sestrojit funkční letadlo. Pokud jde o mne, je návrat na stromy, tak jak je ve filmu prezentován, nesmyslný (proti směru evoluce) a nepřirozený (u globálních jevů se dá říct, že přirozené je z definice to, co nastalo). Napsal bych i nelidský, kdyby mi na takových věcech záleželo a kdybych měl pocit, že jim rozumím. 3/ Myslel jsem si, že exkurze osvícených hipíků do současné, duševně vyšinuté civilizace a jejích potrhlých zvyklostí bude hrozně vtipná. Tak ani ne. Další zklamání. Celkem něco přes 50 procent a +/- 10 procent podle momentální míry skepse a mudrlantství.

    • 25.11.2011  23:31

    Příběh pána ve středním věku, který se po rozvodu a vyhoření v kariéře ocitá na prázdném místě v životě a v paneláku. Nakonec tedy tráví léto ve společnosti duchů svých rodičů, takových jaké si je pamatuje z dětství, než mu umřeli, a v objetí tajemné milenky od vedle. Společnost ze záhrobí mu však nedělá po zdravotní stránce příliš dobře a stagnaci tedy není možné protahovat do nekonečna. Celé je to nejspíš poněkud jinotajné. Mezi Obajašiho snímky jistě slabší kousek, bez mládeže, a z nehostinného prostředí velkoměsta. Necelých 70 %.

    • 25.11.2011  23:22
    Tak tohle je můj život (TV seriál) (1994)
    *****

    Tento seriál je tak realistický, že naprosté nerozřešení snad všech zápletek na konci jeho první a poslední řady působí skoro přirozeně. Život taky nikdy nijak nedopadne. Seriál nabízí skutečný dramata, hlavně pro postavy homosexuálního Rickyho a víceméně nešťastnýho, ale nakonec skvělýho Briana, ale asi nejlepší je na něm jistý nadhled a subtilní humor. Hlavní hrdinka Angela je totiž tak naivně a přitom bystře hlubokomyslná a ten její vyvolený, na kterého celou dobu myslí s jménem i příjmením, tak absurdně krásnej a mentálně retardovanej, že se to těžko dá brát úplně vážně. Kromě toho tu máme kromě teen dramatu i sociální horror - snad nikdy jsem neviděl v televizi takovou kreaturu, jakou je tady Angelina matka. Představa, že se taková osoba pokouší vychovávat děti, a že tyto ji dokonce mají rády, dokládá tragiku lidské zkušenosti. Nakonec je třeba zmínit borce Tina a jinak asi docela zapadlou herečku A. J. Langer v roli Angeliny největší, praštěný kamarádky, na kterou je vážně radost pohledět. 90 %.

    • 13.10.2011  23:30

    Na druhou stranu: Ten film je strašně nudnej, na to, co by se dalo s tím starým zámkem udělat, nemá skoro žádnou atmosféru a herecké výkony jsou strašné (ne zas tak aby to bylo vtipné, to se povede jen jednou). Příběh (nemluvil bych o myšlence, není to nic velkýho) je poměrně zajímavej. Když je hlavní hrdinka zrovna po jídle a celá od krve, tak je docela roztomilá. Přibližně 50 %.

    • 26.9.2011  07:58
    Futari (1991)
    ****

    Mika je zasněné trdlo, které se k ničemu příliš nehodí a nic příliš nevnímá. Před necelým rokem jí tragicky umřela po všech směrech úžasná starší sestra Chizuko. Ta se nyní sestřičce začne zjevovat jako duch a průvodkyně na cestě životem a udělá z ní šikovné a nezávislé děvče. Film je ještě sirupovitější, než jiné režisérovy snímky (viděl jsem Tenkosei, Toki o kakeru shoujo a potrhlý Hausu) a 2,5 hodiny jsou vskutku zkouška trpělivosti, ale opět se odehrává ve fotogenickém Onomichi, překvapivě často v něm prší, lahodí oku a občas baví hudbou (Joe Hisaishi). Obayashiho filmy, alespoň pro mě, představují úplný kulturní šok. Nemyslím, že bych byl schopen kterýkoliv ze shlédnutých úplně docenit a to nejen pro jazykovou nevybavenost a příliš stručné anglické titulky. Toki o kakeru shoujo jsem nepochopil vůbec a povedlo se mi ztrácet se i v nekoplikovaném příběhu Futari. Nejspíš je to emoční paletou nevídaných odstínů. Přibližně 70 %.

    • 26.7.2011  11:40
    The Lone Gunmen (TV seriál) (2001)
    ****

    Spin-off X-Files, který se od nich odlepil v tragický 8. sézoně a který se, přestože byl mnohem zábavnější, než to, co X-Files předváděly ve svých posledních cca čtyřech sezónách, dočkal jenom jediné řady. Na menším prostoru nerozvíjí žádný praštěný mytologie, který by stejně nemohl dotáhnout uspokojivě do konce, nepouští se do metafyzických spekulací, což je pole na kterým X-Files selhávaly od samýho začátku a pokud sklouzne k patosu, tak není trapnej, ale tak akorát dojemnej. No a taky je vtipnej. --- POZOR SPOILER --- O tom, jak mimo Akta X ke konci byly, svědčí ukončení The Lone Gunmen, který se odehrálo v rámci jejich poslední řady a kde hrdinové umřou! Celkem asi 75 %.

    • 22.4.2011  03:04
    Ruo sha (1994)
    ****

    Dlouho jsem byl poněkud překvapenej, proč je taková celkem nudná komedie (i když jsem si na komedie v těhlech HK snímcích celkem zvykl) přirovnávaná k mnohem působivějšímu Love to Kill. Ve filmu pro mě vážně skoro nic nefungovalo, tak jak by asi mělo. Ale je tu pár (když pominu ostrý rozjezd v prvních minutách) momentů, pro které Red to Kill stojí za to vidět - předlouhá scéna oběti ve sprše je vážně k pláči a závěrečnej souboj hrdinné sociální pracovnice s šíleným monstrem je nevídané zvěrstvo. Ten herec mě celou dobu nebavil, zřejmě si to nejlepší nechal na konec...

    • 24.3.2011  02:32

    Upozorňuju, že zde uvedený obsah filmu je silně zavádějící. Better than Chocolate není "příběh o dvou atd...", ale úsměvný romantický film s množstvím postav, končící klasicky tak, že si každý Jeníček najde svou Mařenku. Coming out Maggie před vlastní matkou má daleko k hlavní linii příběhu a všemožné způsoby, kterými Maggie tají svou orientaci, se omezují na to, že se trochu snaží být při sexu potichu. První půlka je dost nijaká, naopak druhá, kdy jsou zápletky zapleteny a má přijít rozpletení, je dost výživná a bezstarostnej happy-end moc pěknej. Lehce, jako ostatně všeho, se film dotýká netolerance k transkám i uvnitř LGBT komunity, to nebylo ani v The L Word. Přes 75 %.

    • 6.1.2011  02:56
    Orphan (2009)
    ****

    Esther ze začátku působila spíš jako antihrdinka, nadané děvče mstící se světu, který vidí plný násilí, křivd a lží. Kdyby se film s chytrým scénáristou vydal tímto směrem, možná by všechno bylo ještě lepší. Esther se však vyprofiluje jako obyčejné sociopatické monstrum. To je taky dobrý. Zvlášť když je to takhle působivý. S logikou a pravděpodobností si nikdo hlavu moc nelámal, ale na škodu to je jen málo. Malý plus za estonský původ psychopatky. Tyhle zápaďácký exkurze do postkomunistické ciziny jsou vždycky fajn. Bezmála 80 %.

    • 4.11.2010  02:31

    Loupežník z hor si z práce domů přivede za ženu krasavici, které zavraždil manžela. Ukáže se, že krasavice je mimořádně malebný a vrtošivý sociopat. --- MILD SPOILERS AHEAD --- To je k vidění začátkem filmu, který je ovšem barvitý až oči přecházejí. Hrdina filmu také není zrovna společenský typ, takže mu ženiny rozmary příliš nevadí a tak následují různé peripetie při jejich upokojování. Život ve starém Japonsku, krásná příroda, všechno tak trochu ve snu, a nakonec ty květy sakur a nádherný závěr. Takové to asi je, když se člověk zblázní. 80 %

    • 25.10.2010  04:58

    Dočkal jsem se tedy něčeho dost jiného než jsem od filmu čekal. Film rozhodně není akční, dokonce to víceméně není ani drama a už vůbec ne drasťák a pochybuju, že by ho někdo za takový měl i v roce 1973. I když jsem moc takových neviděl, řekl bych, že je to prostě pár místy mírně násilný a dost komediální pinku, přičemž grotesku obstarává hlavně úplný debil coby hlavní postava a drama a velkou část erotiky si musí dodat divák sám podle své představivosti. Taky by se mohlo jednat o komentář k zpředmětnění ženy v mužských touhách i praxi, obrázek jednoho případu Stockholmského syndromu, či o rannou reflexi enviromentální krize. Jak totiž říká Christina na útěku od debila dementům v klubu, měli zrovna o tom ve Švédsku konferenci a bylo to moc zajímavý. Film je pěkný na pohled, těch pár dialogů je roztomile pitomých a i když je nejspíš úplná blbost, můžu si říct jak jsou tyhle japonský pinku oproti zápaďáckejm eroťákům mnohovrstevnatý a oduševnělý.

    • 5.10.2010  02:07

    Je fantastický, jak je možný jenom díky geniálně jednoduchýmu nápadu udělat z protagonistů klasický sbližovací romantický komedie trosečníka a hikikomori, a charakterizovat je víceméně pouze tím, vytvořit univerzálně platnou alegorii partnerského vztahu a umožnit tak ztotožnění s hrdiny komukoli a "osamělým" zejména. 90 %

    • 20.9.2010  01:38

    Nejspíš jsem dosud neviděl tak "holčičí" film, jako Loving Annabelle. Dokonce to na mě bylo až moc, ale není to nic, za co bych film odsuzoval. Minimální příběh, o to větší důraz na dynamiku vztahu hlavních postav, která je vážně skvělá. Atmosféra (a prostředí) připomíná o pět let starší Lost and Delirious, kde však byla až moc těžká, zde je naředěná ne příliš, ale nejspíš optimálně. Fajnové citace literátů. Přibližně 80 %

    • 15.8.2010  02:50

    Film je v první řadě úplně obyčejný a jeho postradatelné poselství deklamované na konci mladým básníkem banální. Přitom Bondyho básničky a filosofie banální nejsou, a jeho život v zobrazeném období nejspíš nebyl obyčejný. Takový kontrast = podfuk. Protože skvělý text sám napsat nemůžu, dovoluji si odkázat na komentář Martina Machovce v Ádvojce, kde je jasně vyjádřeno něco z toho, co mě při sledování filmu nejasně, ale poměrně silně vadilo: http://www.advojka.cz/archiv/2010/1/basne-nebo-lejna

    • 15.8.2010  02:22

    Nadprůměrná crazy komedie o nevěstě, která chvíli před svatbou omylem zapíchne souseda nůžkama a potřebuje se včas zbavit těla a dorazit do kostela. Vírem událostí, který děvče strhává se prolíná i pár příběhů vedlejších postav (osamělá třicátnice, motorkáři, zločinci, fanoušek pop idolky), které jsou rovněž šťastně či vtipně zakončeny. Jak se dá u nadprůměrné crazy komedie čekat, některý vtipy jsou skvělý, jiný trapný a místy se nevěřícně či nechápavě zírá. Občas se film pokouší dojímat i nad rámec standartního happy-endu, nejde to brát moc vážně, ale nevadí. Za velkou část zábavy je zodpovědná Juri Ueno v hlavní roli. Necelých 70 %.

    • 8.8.2010  04:20

    Proč je Undefeatable supr film: 1/ Godfrey Ho - muž, jenž si vytvořil jméno desetitisíci kungfu filmů se slovem ninja v názvu. Filmy jsou nudné a směšné, a těch je většina, až boží a směšné, a takový je Undefeatable 2/ Cynthia Rothrock - několikanásobná světová mistryně kdovíkolika kdovíjakých umění má drsné příjmení a jak není kdovíjak pohledná, tak je prostě vtipná a to je nakonec lepší 3/ Padouch s úžasným účesem ztvárněný hercem nesporného talentu! 4/ Všichni umí kungfu! Cynthia nejlíp, Rejnok skoro nejlíp, potom ten druhej chlápek a ostatní se taky snaží! 5/ Last but not least v jiných komentářích zmiňovaný a odkazovaný závěrečný souboj - Rejnok a ten druhej chlápek na sebe koulí očima, olizují nože a strhávají ze sebe trička, aby dali vyniknout sošným mastným tělům a nakonec přiběhne Cynthia se zlomenou rukou a přemůže padoucha ručníkem. - Je to tak, navzdory tomu, že nikdo z přítomných nenosí čelenku s nápisem NINJA (bohužel), je Undefeatable nejlepší film od Ho, jaký jsem zatím viděl.

    • 19.7.2010  14:14

    Skromný konverzační snímek o podobách a povaze partnerských vztahů. Fanoušci ocení vystoupení té krasavy z Firefly a Leishy Hailey z The L Word. 70 %

    • 15.7.2010  00:21

    Hlavně strašlivá nuda. Kdyby nebylo toho praštěného konceptu, alespoň by se na film dalo koukat, vlastně by mi možná i líbil, takhle je to jen předlouhé čekání, až se ze všech těch čtverečků sesype něco, co dodá obsahu formu, případně formě obsah. Takže pár hvězdiček, za těch pár chvil, kdy k tomu dojde. Ellen Page je mimořádná a podivná a jako Tracey příliš výrazná. Ale kdybych dříve neviděl Juno, kde hrála či byla to samý děvče, jenom bez deprese a romantickejch tužeb, asi by mi tu tolik nepatřičná nepřišla. Necelých 60 %.

    • 29.6.2010  10:18

    Velice zábavný, kvalitní a místy pěkně humusácký jatka v přírodě se snoubí s nefalšovaným "so bad it's good" scénářem. Dosud nevídaná a výživná kombinace. 75 %

    • 14.6.2010  00:57
    Angel (TV seriál) (1999)
    *****

    Tři a půl hvězdičky za zábavu - první série byly celkem nudný, "monster of the week" díly příliš převažovaly a když se to spravilo, od třetí a hlavně v pátý řadě, tak seriál skončil. Půl hvězdičky za nejlepší porod v dějinách televize. Půl hvězdičky za perfektní poslední díl a děsně kůl závěr, koukal jsem na závěrečný titulky se spadlou čelistí alespoň třicet vteřin. Půl hvězdičky protože bych tu raději viděl vyšší hodnocení než současných 64 %. Srovnání s Buffy se nabízí, ale je na dlouhý povídání, kromě slabého pocitu z podobných scénáristických obrtlíků , podobného humoru a známého whedonovského utrpení je to úplně jiný seriál. Nicméně crossovery s Buffy potěšily vždycky. Celkem asi 80 %.

    • 26.5.2010  18:10
    Skins (TV seriál) (2007)
    ****

    Extrémní, ale v podstatě realistický. Příběhy v seriálu jako by vznikly výběrem toho nejdivnějšího, nejšílenějšího, nejsmutnějšího a nejdojemnějšího z životů stovek skutečnejch lidí. Když je pak takový množství příběhů a osudů přiděleno poměrně malý skupince mládeže víceméně výrazných charakterů a trochu se stylizuje nutně vznikne poutavá podívaná. Vypadá to přehnaně, všichni vyvádí, jsou narušení, děsně prožívají a přitom pózují, až se na to skoro nedá koukat, ale celek funguje. Ta moderní hudba se taky místy skoro nedá poslouchat, ale přitom všechno patřičně dokresluje. Koncept seriálu, kdy se v šesti sezónách vystřídají tři generace postav je fajn, nemusel jsem tak celou dobu koukat na ty otravy z první generace, druhá byla o dost lepší a poslední třetí je taky fajn. Bristol vypadá jako moc hezký město. Skoro 80 %.

    • 29.4.2010  04:49
    Buffy, přemožitelka upírů (TV seriál) (1997)
    *****

    Dobrá, po přečtení většiny místních kladných komentářů vidím, že nezbývá mnoho co dodat, co se detailního popisu a chvály týče. Jejich velkou část bych klidně ocitoval. Můžu tak jenom zdůraznit, co mi osobně připadá nejdůležitější nebo nejzajímavější: Děsně osobitej a přitom přístupnej humor, hlavně verbální a výrazovej, fungující (počítal jsem to) asi v 995 z 1000 případů. Další část vtipu využívá nenápadný a vychytralý odkazování na leckdy i dávno minulé díly (Willow doslovně opakující v Tabula Rasa tři roky starou hlášku, Spike 3x bourající ceduli Welcome to Sunnydale...) To se děje i s vážnějšími motivy (Tara vysvětluje spolužačce proč Quasimodo musel dopadnout špatně, zatímco jiná postava bude brzy a dlouho procházet tím samým). Množství momentů, nebo i celých dílů (Family, The Gift, Once More with Feeling, celý závěr poslední řady, The Body), nad jejichž obsahem nebo kvalitou zůstává rozum stát. Je to seriál o blondýně, co propichuje upíry kolíkama, přeráží démonům páteře a kamarádí s čarodějnicí a seriál, kde světu každou chvíli hrozí zaniknouti v plamenech, a přitom všechno funguje tak dobře že jsem měl s dobrovolným potlačením nedůvěry problém jen asi jednou nebo dvakrát za celých 145 dílů. Coby fanoušek řekněme žánru pak ještě musím pochválit krásný a pokud můžu soudit dobrý zobrazení vztahu Tary a Willow (mimochodem nejméně disfunkční vztah v seriálu), což jsem původně od americkýho mainstreamovýho seriálu nečekal a zastoupení několika dalších homosexuálních postav (okrajově Larry ze začátku a pak Andrew a Kennedy v sedmé řadě)......... Buffy je příběh mýtických kvalit, kde víceméně archetypální postavy řeší odvěká a univerzální témata. Pro hrdinku to jsou odpovědnost, boj proti vnější autoritě a hledání vlastních pravidel a hlavně samota a možnost a nemožnost jejího překonání. I vedlejší postavy mají ledajaké, jen o málo závažnější, starosti. A všichni pak sdílí tu nejobecnější tíhu existence. Nic moc z toho není vidět v první sérii, kde středoškoláci bojujou s upíry a démony, kteří jsou ještě metaforami jen pro středoškolské maličkosti, ani v druhé sérii, kde se Buffy snaží najít nejjednodušší řešení ve vztahu s Angelem, což se jí docela logicky nepovede. Celkový obraz se začíná objevovat po kratší epizodě potlačování Stínu, někdy v době, kdy Spike přestane bejt čistě zlej a Willow roztomilá. Život je problém, přináší démony každej tejden a apokalypsu alespoň jednou za rok a je třeba se tomu věnovat. Mimořádně úžasná mi proto přišla šestá série, kde na to hrdinové celkem zapomněli, věnovali se malichernostem a byli sebestřední tak dlouho, až se ze zpočátku neškodných padouchů stala reálná hrozba a Willow si připravila půdu pro apokalypsu vlastní výroby. Téma samoty a vztahování se je definitivně vyřešený koncem sedmé řady, s krásnou paralelní milostnou scénou někdy v předposledním díle a geniální pointou......... Hm, celým tímhle povídáním stejně nedělám Buffy čest. Vážně nejlepší věc, co jsem v rámci televizní a většiny filmový tvorby viděl. Bezmála 100 %. A to je maximální hodnocení, který je prakticky možný.

    • 15.4.2010  02:33

    Přečetl jsem knížku a byla tak dobrá, že jsem se na film podíval znovu, abych se ujistil, zda jsem ho čtyřmi hvězdami nepodhodnotil. Knížka je zábavnější, Momoko je v ní se svojí dekadentní individualistickou filosofií mnohem víc cool, než ve filmu a Ičigo, čistě očima Momoko jako vypravěčky, mnohem vtipnější zoufalec. Knížku nekazí crazy komediální efekty a herecké výstupy. Nicméně to není ani tolik kritika filmu, jako spíš reklama na knihu. Film je pořád krásným a v závěru dojemným příběhem přátelství dvou dívek a takové příběhy jsou nejlepší. Ve filmu nastane moment, kdy v jednom záběru, za tónů Straussova valčíku Na krásném modrém Dunaji, vidíme dívčí motorkářský gang na pozadí gigantické sochy Buddhy. Celkem asi 80 %.

    • 10.3.2010  23:45

    --- SPOILERS AHEAD --- Pro příznivce díla Viléma Neubauera je tento film naprostá povinnost. Dosahuje takřka nemožného a je řádově horší než samotná kniha. Ta uvádí na scénu nejextrémnějšího neubauerovského hrdinu - doktora přírodních věd Jaroslava Bolara alias trempa Billa Stína alias boxerského šampiona Černou masku alias tajemného básníka a spisovatele Jana Jiskru alias Bena Lara, čestného šejka Tuarégů. Kdyby hrdina ve filmu neměl o dvě až tři alias méně, dal bych šest hvězdiček. Mimochodem, jediný další film, o němž je mi známo, že při uvedení v kinech rozpoutal protestní demonstrace je Texaský masakr motorovou pilou. Ale tam šlo o masakr motorovou pilou.

    • 5.3.2010  02:58

    Snad to ani nebyl film o transsexualitě, osobně bych to viděl na jistej komentář k absurditě genderových rolí a zobrazení běžnýho rodičovskýho selhání chatrných individualit. Ale vážně jenom osobně, pochybuji, že takový byl záměr za filmem. Scénář byl primitivní a zpracování pitomě stylizované. Je tak vysoký hodnocení zapříčiněný poměrně vzácnou tématikou? Možná právě proto, že je tak vzácná, mohlo by se jí dostat hlubšího provedení. Tohle byla mělká povídačka. No, ale na druhou stranu, proč ne. Dobré: závěrečný sdělení psycholožky hrdince, sympatická hrdinka, jeden velmi silnej, byť stejně jako zbytek filmu nepravděpodobnej moment ke konci. Celkem necelých 65 %.

    • 22.2.2010  22:56
    Temná voda (2002)
    ****

    Film vskutku není příliš dramatický, nápaditý a nakonec ani strašidelný, ale mezi ty lepší z asijských horrorů tohoto typu jej pozvedá výtečná atmosféra. Všechny ty mokrý podlahy na vylidněných chodbách, černošedej beton, po kterém stéká voda, voda kreslící mapy na stropě, neustálý déšť, bláto a kaluže na chodnících a pohoří paneláků přes celý obzor, na to je vážně radost pohledět. Hlavní hrdinka, nyvá či nervózní se v takovém prostředí tváří jakoby nic a zbytky duševní pohody se přitom pomalu rozpouštějí. Je to rozvedená matka, bez práce, nebo s prací, kterou nestíhá, její děcko se chová podivně a bývalý manžel využívá všech nesnází s prací i s duchem, aby dítě dostal do opatrování sám a Jošimi zůstala docela sama. Jestli se nepletu, film končí jinak než povídka, celkem zvláštně, ale vlastně bych řekl, že líp. Šedivou atmosférou a zobrazením osamělosti dává Dark Water vzpomenout na o něco zábavnější a působivější Kairo. 75 %.

    • 17.2.2010  00:26
    Láska je Láska (TV seriál) (2004)
    *****

    Bylo by smutný sledovat, jak dobře zahájený seriál v průběhu času upadá ve slátaninu a právě to se s The L Word během šesti sezón stalo. Co vlastně myslím tím úpadkem - těžko mi analyzovat - postavy, od začátku s velkým potenciálem se, místo aby vytvářely důvěryhodný zápletky, stávají otroky scénáristických výmyslů anebo šablonovatí. Na to, jaký to jsou většinou úspěšný dospělý holky se chovají občas příliš hloupě, často nepravděpodobně. Zajímavý vedlejší postavy mizí bez ohlídnutí, rozloučení, nebo vysvětlení. Zdánlivě čím dál vyšší frekvence nezajímavých milostných scén. Uvedení odporné, minutu dlouhé znělky už v druhé sérii na místo vkusné, pětivteřinové v první sérii. Přehánění, hlavně v poslední sérii... Naštěstí v případě The L Word sledovat to všechno zas tak smutný nebylo, z následujících důvodů: 1/ Všechno bylo lehce pofidérní už ze začátku. Žádný velký očekávání. 2/ Úpadek od skvělejch prvních pár sérií přes rozporuplný další až po pitomý závěrečný probíhá sice setrvale ale pomalu. Žádný velký šoky jako u tý (jediný) špatný série Odpočívej v pokoji, kde se George zbláznil a Claire nepřesvědčivě pochybovala o svý sexuální orientaci. 3/ Nadhled. Občas je to vážně komedie až fraška a všichni to vědí. Případně camp. 4/ Na druhou stranu i drama a napětí. Jak divák chce, řekl bych. 5/ Vynikající obsazení. Až na pár subjektivně vnímanejch výjimek jsou všichni skvělý takřka do samýho konce. 6/ Co se scénáři nedostává v celkovým obraze nahrazuje ve skvělejch rozhovorech, hlavně skupinovejch. Vtipný, dojemný, dramatický a vůbec...... Takže když si, nejspíš spolu s lidmi, co ten seriál dávali dohromady, přiznám, že nejde o umění, ale o zábavu a snad trochu toho poselství a že nejde o kino, ale o televizi, vidím, že jsem se po většinu těch šílenejch pětašedesáti hodin, co to celý trvá dobře bavil. Hvězdičku navíc jsem se rozhodl přidat po shlédnutí sympatickýho bonusovýho pořadu, který vysílali před posledním dílem. Celkem přibližně 80 %.

<< předchozí 1 2