Recenze (965)
Sestra v akci 2: Znovu v černém hábitu (1993)
Díky hudebním číslům zhruba na úrovni jedničky,ale rozhodně žádná sláva,spíš klišé nad klišé.
Osm a půl (1963)
Neříkám,že není do jisté míry fascinující sledovat,jakým způsobem dokázal Fellini vlastní tvůrčí krizi přetisknout do filmové podoby,aby z toho vzniklo opěvované a zásadní dílo italské kinematografie.Ale "Osm a půlka" mě zkrátka po stránce pocitové i interpretační minula velikým obloukem,přičemž vyloženě se ctí z ní vychází pouze tradičně výtečný Marcello Mastroianni.
Sladký život (1960)
Suverénně nejlepší Felliniho film,který dokáže být bolestně pravdivý ve vztahu ke společnosti,okouzlujícně hravý po filmařské stránce a charismaticky uměřený co se hereckých výkonů týče.Jsem odkojený mainstreamovou tvorbou,takže mi většinou tyto hloubavější artové výpovědi míjejí,ovšem Sladký život mi připomněl,co znamená síla evropské kinematografie v jejích nejsilnějších momentech.
Přepadení (2010)
Divácky velice výživná rekonstrukce skutečných událostí,která je napínavá od začátku do konce.Zase jednou důstojný francouzský film.
Drtivý dopad (1998)
Jedna z nejslabších velkoprodukcí 90. let,proti níž je Armageddon,jak ho nijak zvlášť neadoruji,fenomenální velkofilm.Drtivý dopad je nezáživný,rutinně odvyprávěný a v hlavě naprosto neutkví.
Sherlock Holmes: Hra stínů (2011)
Nezávadná blbinka.Tedy v podstatě to samé,čím byl první díl,jen maličko výbušnější,velkolepější a méně dravé.
Aréna (2011)
Že Kellan Lutz bude po Stmívání hrát v podobných břečkách,to jsem tušil.Ale že se v nich bude scházet se Samuelem L. Jacksonem bych nehádal ani v sebeskeptičtější náladě...
Senzační prázdniny (1967)
Také už notně obehraná,ale narozdíl od Četníků skutečně zábavná komedie.Viděno asi pětkrát a stále mi to neleze na nervy,což je jasná známka dlouhotrvající kvality.
Lakomec (1980)
Oblíbený Funés z dětství,proto ty nostalgické slabší čtyři.
Četník ze Saint Tropez (1964)
Velmi přeceněné a neustálým reprízováním definitivně značně otravné.Funés je dobrý komik,ale Četníci mi k strci nikdy nepřirostli.