Landauer

Landauer

Jan Landauer

okres Cheb

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 22.10.2018  23:49

    Tohle je prostě promarněnej potenciál. Herci super, hudba super, námět super, výprava... ok... Ale ten scénář? Chápu, že je fajn, když hlavní hrdinové jsou looseři. Ale tohle nejsou looseři, to jsou kokoti a já odmítám fandit kokotům. Začínám čím dál víc sympatizovat s hasiči z Jelení, protože nesourodá týmovka z Telecí pro mě nemá hrdinu. Kdyby aspoň jejich lídr byl někdo a svou zarputilostí, odhodláním a nadšením strhával ostatní... ale on tíhne k oběšení, zastřelení nebo utopení. A to šustění papírem! Ježiš, když do prdelčic má Vojta strach z vody, to je fakt takovej problém ho u kádě vyměnit? Kdyby to scenárista aspoň zahrál elegantně tak, že ho k tomu donutí ten drsňáckej týpek (Žádný měnění, vole! Tohle je válka! Buď oheň, nebo my! A oheň si nevybírá! Hezky se do tý kádě potopíš, nebo tě do ní potopím já a to si piš, že já tě šetřit nebudu.) a máme to. Ale tady je to ve stylu - proč vyměnit? A on jim neřekne, že má strach z vody nebo tak něco. Je to moc nucený. A i deus ex machina ve formě kontrolora byla děsná. To s tou pečenou kachničkou bylo super, ale soukromý bazén představený evropským dotacím jako protipožární nádrž byl jaksi moc. Na to se mohli vyprdnout. A pochybuju, že to bude v dalším ději hrát nějakou roli. Uznal bych, že kontrolora ožerou a vše je ok, fajn. Laciné z hlediska scénáře, ale uvěřitelné z hlediska reality. Ale bazén je zbytečný overkill. Když přijedou ke stromu v týhle epizodě ukáže se navíc, jak moc je ten tým totálně nefunkční. A ještě jak se na strom vždycky vymlouvali a... prostě... do prčic! Je to banda hovad. Nesympatizuju s nima. Možná v dalších dílech jim bude přát stěstí a zachrání životy, ale mám pocit, že jim to do klína shodí sama Štěstěna než aby se za to zasloužili vlastním nasazením a pílí a to k nápravě jejich trtistní reputace určitě stačit nebude. Teda aspoň v očích mých, divákových.

    • 11.6.2018  10:33

    Tak to je fakt peklo! Příšerný dialogy (slyšel někdy scenárista, jak lidi spolu opravdu mluví?), otřesný herecký výkony a příběh? Tam snad ani žádnej nebyl. Nechápu, jak mohl jít Stream po tolika super seriálech (Blaník, Žrouti, Krmelec U Muflona) až takhle šíleně do kopru, doslova na totální dno (Štafl, Kadeřnictví).

    • 27.3.2018  00:52

    U tohohle seriálu se mi děje velmi zajímavá věc: když novou epizodu vidím poprvé, tak mi leckdy přijde slabší a na chuť ji přicházím až po opakovaném zhlédnutí. Díky tomu si taky všímám víc detailů, scenáristických narážek a užívám si herecké výkony a s každým novým zkouknutím se mi líbí víc a víc. U Mistráku tomu nebylo jinak. Po mnoha zhlédnutích musím uznat, že je to výborná epizoda.

    • 27.3.2018  00:34

    Trochu slabší epizoda, ale útulnost krmelce U Muflona neruší. Trošku mě zklamal hajnej. Ne že by snad byl Luboš Veselý špatnej, chraň bůh, vůbec ne... jen jsem asi čekal něco stylovějšího... Jak pořád medvěd mluví o tom, že je hajnej moc benevolentní a diváka celkově vnadí na to, až toho hajnýho konečně uvidí, tak jsem čekal někoho víc. Třeba Jirku Macháčka, kterej by byl pro tuhle roli naprosto luxusní (slavná scénka myslivce v divadle Sklep plus zhulená aura táhnoucí se s ním od filmu Samotáři je ideální kombinací). A nakonec i ten konec není žádná sláva, ale i tak... Krmelec U Muflona je výbornej seriál a jsem moc rád, že tu taková ulítlost mohla vzniknout.

    • 15.3.2018  23:16

    Z vlků jsem plakal smíchy. Tenhle seriál je herecký koncert s naprosto přesným obsazením a skvělým netradičním scénářem, který dal možnost představitelům zvířeny se vydatně vyblbnout. Jinak téma Velikonoc je tu vyčerpáno naprosto do mrtě. Finální ráno s nadílkou mě dorazilo.

    • 1.3.2018  12:02
    Fantazie (1940)
    *****

    Dvě hodiny je moc. A film dojíždí na roztříštěnost, což je mimořádně častý problém povídkových celků. Máme tu zkrátka přehlídku různých žánrů (z nichž některé nudí tu dětské publikum, jindy zas náročné dospělé) spojenou velmi chatrným tématem a působivými hranými předěly. Nicméně přes všechny výtky jsou to vizuální orgie a je zde hromada neskutečně působivých momentů. V kině to muselo působit naprosto magicky.

    • 2.1.2018  00:06

    Film příšerně zabíjí soustředění se na autorku, dokonce přímo bych to nazval sebestřednost. Já chápu snahu filmařů přiblížit divákům situaci podobně pracujícího člověka i v soukromí, ale myslím, že téma je dost silné na to, aby si muselo brát lacinou berličku v podobě citově vydíracích pohledů do soukromí novinářky, které nejenže svou prvoplánovostí shazují závažnost vyznění filmu, ale současně působí jako neskutečná vata. Myslel jsem, že film je o leckdy tristní úrovni pracovních podmínek v ČR a ne o autorce. Sestříhal bych ho na půl hodiny, pak by to byl velmi úderný a na poplach bijící film, takhle je to rozplizlý těžko dokoukatelný kus o jednom odvážném dobrodružství jedné novinářky.

    • 20.12.2017  21:24

    Divočák je naprosto boží!

    • 18.12.2017  01:29

    Tenhle seriál stojí na naprosto přesným obsazení postav. Herci naprosto dokonale sedli do svých rolí a třeba zrovna krávy jsou tady luxusní. Jen trochu zamrzí opakovací mustr bez obměn (v každé epizodě čte medvěd noviny, muflon si vždycky postěžuje, zajíc vždycky řekne, že to moh bejt kdokoliv, stavba epizody je den, o 4 hodiny později, o hodinu později a ráno atd...). Neškodilo by už konečně tuhle stavbu nějak narušit nebo zajímavě otočit.

    • 10.12.2017  22:48

    Do týhle hospody bych chtěl chodit. Je to fakt super seriál! A asi jedno z nejlepších obsazení hereckých typů u nás za několik let. Luxus.

    • 28.11.2017  13:40
    Duchovní kuchyně (TV pořad) (2007)
    odpad!

    Že bych si taky plivnul na účet katolické propagandy ČT? Ále co.... už to tu udělalo mnoho jiných...

    • 5.10.2017  21:52

    Tihle dva mají filmy dobré a horší, jedou na zaručeném receptu postav kočky a psa, co jsou parťáky z donucení, který poprvé úspěšně předvedli ve filmu "Bůh odpouští, já ne" a snímek "Jestli se rozzlobíme, budeme zlí" patří k těm nejlepším. Myslel jsem si, že je to jen sentimentem, ale i po letech je svižný, vtipný, plný nezapomenutelných momentů a akčních (rvačkových) scén. Nastíněná lovestory je naštěstí jen... nastíněná a díky tomu nevadící. Vše doplňují výborné postavy a vidět Donalda Pleasenceho vedle Hilla a Spencera je už jen třešničkou na dortu. Vynikající malý velký film. (Pro všechny studenty filmu: všimněte si, jak se zde bravurně vypráví obrazem... hlavně v úvodu... není třeba žádných slov a vše je divákovi jasné).

    • 13.9.2017  19:41
    Slavné dny (TV pořad) (2010)
    *****

    Jedna z nejlepších sérií o světových dějinách. Naprosto skvělý výběr nejdůležitějších a nejzajímavějších informací, žádná vata a skvělý cit pro dramatičnost: i když jsou epizody krátké, není to jen chrelní informací. Vysoké hodnocení je zcela na místě, protože vytvořit takhle působivý dokumentární seriál, byť i jen z ukázek historických záznamů a dokumentárních i hraných filmů, chce skutečný filmařský kumšt.

    • 12.9.2017  22:23

    Jak tohle hodnotit? Z filmařského hlediska, nic moc, ale... tohle je jeden z dokumentů, kde o filmařské hledisko vůbec nejde. Tenhle film bije na poplach a varuje před jedním z nejnebezpečnějších lidí v současné ČR, psychopatem, kterému zase jednou historická příležitost pootevřela vrátka k absolutní moci. Jednou třeba bude mít obrovskou hodnotu - to až se gauner Babiš dostane k moci, celou republiku zdevastuje a my se ho pak nakonec po dlouhých letech horko těžko zbavíme, budeme dlouhá desetiletí napravovat co tu zničil a budeme se na tenhle dokument dívat a říkat: to ale naši tátové, dědové, mámy, báby byli pěkný retardi, že ho volili a přitom se stačilo podívat na tenhle film, kterej ho odhalil dávno před tím. Doufám ale, že naše demokracie ještě není natolik v hajzlu a tenhle film se jen zařadí po bok dokumentů, vypovídajících pouze o své době a nic víc.

    • 14.8.2017  22:55

    Prostě nový Kačerov! Je to vlastně origin všech těch dobrodružství a tvůrci celý univers pojali po svém. Některé postavy se tu teprve poznávají (Donaldovi synovci např. netuší, že Skrblík je jejich příbuzný), mapa Kačerova je trochu překopaná (Skrblíkův trezor umístili na ostrov a ne na tradiční pahorek v centru) a některé charaktery buď zcela zmizely, nebo dostaly větší prostor či se jim poupravily vlastnosti (konečně jasně vymezené rozdíly, mezi Kulíkem, Bubíkem a Dulíkem). Tvůrci však velmi ctí jak původní komiksy Carla Barkse (hromady odkazů a především obrazy na stěnách vycházejí přímo z Barksových olejomaleb) i osmdesátkový seriál My z Kačerova (také spousta pomrknutí, hlavně ve Skrblíkově skladu artefaktů - garáži). Je evidentní, že se seriál - kromě tradičních a velmi dobře zpracovaných dobrodružství á la Indiana Jones - bude věnovat i rodině. A to jak rodině ve stylu rodina je základ státu (což naštěstí dělá mimořádně citlivým a neotravným způsobem), tak ale také rodinné dynastii Kačerů a MacKváků, o čemž svědčí poslední slovo úvodního dílu, které vyjde z Dulíkova zobáčku, a které dává tušit, že se časem dovíme něco víc o rodičích oněch tří kačírků, o kterých se zatím snad nikde vůbec nemluvilo. Je to důstojný reboot, ve kterém mi vadí snad jen trochu moc odvázané výtvarno a sice slušné, přesto nijak překvapivé a neohromující dobrodružství.

    • 15.3.2017  23:06
    Cured Duck (1945)
    ***

    Je to ok, ale nic světobornýho. Nejlepší scénu dostaneme hned na začátku, jak Donald nechá naplno propuknout svůj vztek, když mu nejde otevřít okno. Už vím, kde se tvůrci Hulka inspirovali.

    • 31.1.2017  19:03

    Jasně, předloha by se neměla prej moc srovnávat s adaptací, ale tady si nemůžu prostě pomoct. Knížka je výpravná, přirozená, vystupují v ní pestré a zajímavé postavy, které jsou dokonale vykresleny a zápletka se odehrává na politicko-historickém pozadí, které dává celé detektivce ráz uvěřitelnosti. Zkrátka lidé kolem řeší své záležitosti a pátrání po vrahovi berou jen jako okrajovou věc. Také jsou tu úžasně vykresleny hrady, atmosféra divokých lesů a rušné centrum středověké Prahy, hodně se tu cestuje, politikaří, pletichaří a diplomaticky vyjednává. Zločin na Zlenicích hradě je prostě skvělá knížka. Bohužel na televizní adaptaci je vidět, že vznikala za velmi nízkého rozpočtu, odehárává se téměř výhradně v interiérech a vše je zde odvyprávěno jako z rychlíku. Je to jako kdyby vám někdo nahonem u piva převyprávěl obsah knihy a co zapomněl, to si domyslel. Jestliže má tady tahle docela zpackaná televizní verze tak vysoké hodnocení, nechci ani pomyslet, kolik procent by dostala výpravná a daleko propracovanější adaptace filmová.

    • 19.1.2017  00:42
    Pozemšťan (2007)
    ****

    Miluju minimalistický filmy. Je to skutečná výzva natočit snímek, co se odehrává v jedný místnosti tak, aby udržel divákovu pozornost. A tady se to naprosto podařilo. Nápad není sice originální (vzpomeňme už jen na Čapkovu Věc Makropulos), ale rozhodně neokoukaný a zde velmi dobře zpracovaný. Vadila mi jen občasná přehnanost a nerealistické reakce postav. Jako třeba když psychiatr náhle z ničeho nic namíří na hrdinu domnělou zbraň přes kapsu svého kabátu. Když pak místo revolveru vytáhne dýmku, všichni si úlevně oddechnou. To si jako vážně mysleli, že tam má skutečnou zbraň? To snad ne. Leda by u něj bylo běžné, že nosí a tasí zbraň poměrně často, ale je to pak psychiatr a nebo spíše pacient? A podobných situací je ve filmu víc. Někdy zkrátka Pozemšťan půsbí příliš strojeně a mám pocit, že z tématu se dalo vytěžit daleko víc. Chtěl bych třeba podobně dialogový film, který by měl aspoň tři hodiny, ale dostali bychom se do všech podrobností a k zajímavostem, ne jen k prostému konstatování, že všechno je v knihách. Jsem ovšem mimořádně rád za závěr, který celý děj sice hází do polohy krátké povídky, nicméně jasně se dovíme, zda je hlavní hrdina podvodník či ne a tvůrci nás nenechají trapně a zbaběle na dohadách a v nejistotě.

    • 19.1.2017  00:12

    To je tak skvělej příběh, že tady se nedalo opravdu skoro nic pokazit. Pokud bych měl hodnotit hudbu a celou tu záležitost kolem Rodrigueze, tak jednoznačně 5 hvězdiček. Ta hudba je skvělá a já si teď jeho písničky pouštím dokola. Po zkouknutí jsem byl hodně na vážkách jestli 5 nebo 4 hvězdiček. Ten příběh mě dostal, ale ten není zásluhou filmařů, ten se prostě stal. Na druhou stranu není tohle právě cíl a to pravé umění dokumentaristů? Najít skvělý příběh, který se skutečně udál? A nezaslouží si právě tohle plné hodnocení, nehledě na určité škobrty ve zpracování? Nevím. Mně ve filmu chyběl hlubší a komplexnější rozhovor s hlavním hrdinou a přebývala pasáž zdlouhavé ódy na úžasnost svého otce jeho dcer, ačkoliv sám Rodriguez určitě nebyl tak dokonalým, jak se tu o něm mluví. To mi asi trochu skřípalo. Vždyť člověk, který napíše tak úžasné texty o špíně, o drogách a o bídě si musel něco prožít. Musel se občas "ušpinit". A zde se dočkáme jen glorifikace. Chtělo to trochu polidštit Rodrigueze a bylo by to fér i vůči němu a jeho velmi lidským a ryzím textům, ne z něj dělat Ježíše. Ale jinak naprosto parádní a nezapomenutelnej film. Skutečně nezapomenutelnej. Zůstane v hlavě a člověk se z jeho magickýho sevření jen tak nedostane.

    • 18.12.2016  21:31

    Měl jsem pocit, že měli skluz, ale museli stihnout premiéru, a tak fůry věcí dodělávali narychlo. Úvodní titulek je jak z nějakýho fanfilmu - vypadá hrozně lacině a navíc ho dali do naprosto nevhodnýho místa. Hudba se nemohla rozhodnout, zda zůstat u původního Williamsova motivu nebo se vydat vlastní originální cestou, a tak zvolila to nejhorší - něco mezi. Postavy jsou asi fajn, ale divák nemá čas se s nimi blíž seznámit, čili vidět je chvíli v nějaký všední činnosti. Týká se to hlavně hlavní hrdinky, která je nevýrazná až běda. Její partner charismatu také příliš nepobral. První část filmu působí docela nuceně a akční scény jsou jak z počítavých her - samý výbuchy a střílení, ale o nic v nich v podstatě nejde. Za oko trhne i neskutečně digitální Tarkin a princezna Leia. Fakt by bylo daleko lepší, obsadit tyhle role jejich dvojníky než digitálními obludami. A když už teda by nebyla jiná možnost, nemuseli počítačovýho Tarkina ani Leiu zabírat tak zblízka, ta mimika fakt působila jak z nějaký starší PC hry. Naštěstí tenhle film zachraňuje výbornej záporák Bena Mendelsohna, skvělej Mads Mikkelsen, velmi sympatickej robot K-2 a Darth Vader, kterýho tu konečně vidíme z pozice obyčejných příbuzensky nespjatých postav a jde z něj opravdu strach. V závěrečný scéně je to pak skutečnej ďábel. Brrr. Mírnou pachuť pak spraví v podstatě celá druhá polovina filmu, ve který se nakonec dočkáme i výborný akce ve vesmíru, kde poznáváme starý dobrý stíhačky a vesmírný koráby a je to fakt pastva pro oči. Nakonec potěší perfektní návaznost na epizodu IV, skvělý a elegantní vysvětlení toho, proč tak nákladná bitevní stanice Hvězda smrti měla mimořádně trapnou slabinu a spousta eastereggů. Finále se vážně povedlo. Škoda tý uspěchanosti v postprodukci. Doufám, že bude víc spinoffů a hlavně z prostředí Jediů a Sithů, ty světelný meče tu fakt chybí. Návrhy na spinoffy třeba zde ;-) https://www.youtube.com/watch?v=ny3A67cshqs

    • 17.10.2016  00:44
    Splice (2009)
    ***

    Nepřišlo mi to zas tak špatný. Taková hororová povídka. Trochu mě mrzí, že to nebylo víc rozvedený, jako třeba kdyby Dren trochu poděsila okolí a místní týpky a prostě bylo tam víc postav, ale chápu, že tady šlo o komorní záležitost, takže málo postav, málo prostředí. Jenže na to, aby tohle fungovalo, je tu moc řídká atmosféra, chybí mi tu patřičný napětí. Herci jsou fajn, ale mezi hlavními protagonisty to moc nejiskří a občas mi některý scény přišly trochu nucený. Ale dokoukal jsem to do konce a je to vcelku ok sci-fi. S drobnou alegorií na rodičovství, která je občas vtipná, ale nejsem si jistej, jestli to byl záměr. Pokud to mělo bejt komorní a hororový, přidal bych víc mrazivosti, intimity a temnoty, pokud víc koukatelnější (zábavnější), rozjel bych víc ostatní dějový linky (nadřízenýho, co se v tom šťourá, šéfku, který se hroutí podnik, nějaký obyvatele z okolí farmy, bráchu, co se na tom třeba chce podílet apod.).

    • 30.8.2016  20:17

    Takový levnější Hodný, zlý a ošklivý. Škoda, že nebyl použit původně zvažovaný název Kočka, pes a lišák, protože pak by si člověk opravdu užil stylizaci všech tří hlavních postav. Všichni tři totiž charaktery těchto zvířat velmi věrně zosobňují a divák také lépe pochopí spoustu alegorizujících momentů a odkazů (např. rvačku Hilla se Spencrem u stromu na břehu řeky, stejně jako to, že postava Hilla neumí plavat apod.). Jinak výborný nekomediální western s těmihle dvěma, kteří si v kůžích kočky a psa natolik sedli, že tyhle zvířecí role pak opakovali ve všech dalších společných filmech.

    • 23.8.2016  02:19

    Skvěle natočený film! Drsně, ale prostě jak jinak natočit film o znásilnění, aby si publikum dovedlo představit, jaké to je? Rozhodně je natočený velmi profesionálně (v žádném případě nejde o amatérský kus, jak tu někdo podsouval): kamera je skvělá jak pracuje s velkými celky a subjektivními pohledy, střih bezvadný (scéna ve vaně je naprosto brilantně sestříhaná s dokonalým timingem), herecké výkony špičkové (Camille Keaton dostala za svůj výkon právem ocenění, duševně zaostalý Matthew byl zahrán perfektně a šéf té "bandy" taktéž) a režie suprová!!! Už jenom jak Zarchi pojal scény, kdy je např. Matthew vyslán, aby spisovatelku zabil, nebo kdy ho přemlouvají, aby ji také znásilnil, nebo koupelnovou scénu, kdy hrdinka zcela bez emocí zamkne dveře, pustí si gramofonovou desku a jen čeká, až bude po všem. Celý film je dokonale promyšlený. Už jen absence hudby, která vyzdvihuje syrovost snímku. Nebo pojetí ženské nahoty: ano, hrdinka je tu pro někoho až příliš často nahá, ale všimněte si, jak je tu s nahotou zacházeno - v první části filmu její nahé tělo působí zranitelným dojmem, v té druhé je to smrtící past a zbraň. Postavy jsou skvěle propracované, žádné plakátové charaktery. Čtveřice hlavních záporáků nejsou vrazi z horroru. Šéf je otec od rodiny, kterou má rád, Matthew chce někam patřit a zbývající dva jsou prostě jen přerostlí kluci - uličníci (ok, spíš pěkní spratci). A s těmi všemi mávají hormony. Jsou to hajzlové a zaslouží si, co se jim nakonec stane, ale nejsou to žádné prvoplánové papírem šustící charaktery a o to víc vás pak mrazí při jejich popravách. Snímku bych vytknul jen poněkud zbrklý konec s motorovým člunem... ten mi tam až tolik neseděl, i když chápu, že režisér chtěl jasně ukázat, že teď je ona lovec (Keaton skvěle podává šelmí lačnost) a oni oběti... přesto to bylo takové... mno.... amputace v koupelně byla prostě předčasným vrcholem filmu, protože to je opravdu extrémně působivá scéna adekvátní k scéně znásilnění v první půlce. Tou měl film končit, osobně bych ji dal až po motorovém člunu a ne před něj. A pak občas ne moc dobře natočený postsynchron, ve kterém postavy mluví v exteriéru, ale my jasně slyšíme, že hlasy byly natáčeny v místnosti. Jinak skvělý film. Zarchi měl neuvěřitelnou smůlu, že si publikum tenhle artový (Plivu na tvůj hrob JE artovým snímkem a kdyby byl natočen dnes, všichni by ho tak chápali a putoval by po festivalech) film spletli s béčkovým horrorem a filmu už tahle nálepka zůstala. Už jenom ten strašnej plakát!!!

    • 24.5.2016  10:08

    Hold the door!!!!! Kolik ikonickejch momentů nám ještě tenhle seriál nabídne? Prostě.... waaaau!

    • 19.4.2016  00:01
    Deadpool (2016)
    ****

    Deadpool je v podstatě další z mnoha komiksových filmů. Dějově je strašně prvoplánový a z hlediska příběhu nenabízí nic, co bychom už neviděli v jiných superhrdinských snímcích. Historický význám má ale v tom, že si snad už konečně (!) managment a byrokrati velkých filmových studií vytáhnou hlavy z p...le a pochopí, že finančně úspěšné mohou být i filmy určené výlučně dospělému publiku a nebudou se pořád snažit srazit za každou cenu přístupnost pod R (od 15 let). Televize (ať žije průkopník HBO) to už pochopily dávno, jen v Hollywoodu mají ještě osmdesátá léta.

    • 28.1.2016  21:47

    Hm. Co se týče formy, je to natočený naprosto brilantně. Kamera je fakt, fakt, fakt boží. A vizuální efekty taky. Jenže co je to platný, když zbytek stojí za prd? Film nemá o čem vyprávět. Příběh je nehorázně tuctovou variací na téma pomsty. Herci nemají co hrát. Sice potí krev a vůbec všechny tělní tekutiny ostošest, ale na jejich postavách byste vyžehlili prádlo, jak jsou plochý. A dramaturgicky je to vyvážený asi jako bowlingová koule na párátku, protože to nejlepší uvidíme těsně po titulcích a pak už jenom divák trpělivě čeká, jestli v tý záplavě bláta a lesa na něj čeká nějaká další podobně silná scéna a až na útok medvěda (kterej je ale taky někde u začátku), nečeká. Čili pro mě je Revenant velice krásně vyfouknutá bublina, která jde po Oscarech jak pes po noze. A jak znám Oscary, tak zřejmě - jako ta noha - Revenantovi podrží.

    • 22.1.2016  14:45
    Kon-Tiki (2012)
    **

    Co? Tenhle megašit má tady 79%? To jako proč? Dobrodružství, atmosféry a napětí z knižní předlohy si nevzal ani za mák. Co mi tu fakt vadí, je ta otravná lovestory. Proč to tu k**va je? To si jako autoři chtěli hrát na hollywood? Nebo nevěděli jak jinak zaplnit filmovej čas, aby je to nestálo moc peněz z rozpočtu? Nebo prostě... já nevím... chtěli bejt děsně umělecký a někde se doslechli, že lovestorky se porotám na festivalech líběj? Nebo co sakra měli za problém? Proč teda raději nenatočili nějakou nudu o love vztazích? Co mi tu fakt vadí je píčovitost postav. To jako prostě se sešla banda psychopatů, co se nenáviděj, jeden trouba, co neumí plavat a co to všechno zorganizoval (do toho to fakt fakt dementní úvodní topení se pod ledem, jako že art, alegorie, vole, umění! rozumíte, senilní porotci? navalte cenu! art!!! prostě cápek, co neumí plavat přepluje oceán a prostě to dokáže i když neumí plavat... jasný? prostě art!!!) a jeden úplně totální debil, kterej všechno mrví a naprosto nepochopil, o co v týhle akci jde, takže hned od začátku chce klády svázat ocelovým lanem. Když už jsme u Hermana - v originále inženýra, kterej je fakt borec, trochu jako MacGyver, ale v tomhle pafilmu tlustej debil, co prodává ledničky - je to fakt úplně mimózní postava! Proč s nima jede trouba, kterej háže harpunu na obřího žraloka aniž by měl důvod a způsobí tím pomalu ztroskotání voru? Kterej padá celej od krve mezi žraloky, zkurví na co sáhne, furt se jenom bojí, nejraději by všechno při každý příležitosti ovázal ocelovými lany a všechny jenom sere? To ví jenom scénárista. Ale asi jako že zase art a ceny z festivalu, protože ho nakonec napadne nápad o třináctý vlně, kterej by jim měl umožnit proplout útesem (což je mimochodem totální kravina) a tlupa ho přijme mezi sebe. Aaaargh!!! Když už jsme u tlupy... V jednom kuse na sebe hážou vražedný pohledy, provokujou se a divák čeká, kdy se všichni navzájem povražděj. Jako kdyby se spolu na palubě ocitnul náhodně vybranej vzorek lidí, který se moc nemusej, ale nic jinýho jim nezbejvá, řeknu: ok. Ale Thor Heyerdahl na svou expedici schválně vybíral duševně vyrovnaný lidi, který tohle dlouhodobý odříznutí od světa zvládnou a ne magory z ulice, jak nám chce namluvit film (o prodavačích ledniček nemluvě). Když už jsme u magorů, nějakýho magora napadlo říznout to trochu Čelistma, a tak do moře naházel hromady lidožravejch žraloků, aby se posádka voru mohla chovat jak totální paka a začít panikařit a řvát při každý příležitosti, kdy se na hladině objeví žraločí ploutev. Že tam v originále plavaly daleko menší druhy, to je putna. Žralok lidožravej prostě na plátně vypadá dobře, je velkej a má velký zuby! A že v předloze si mořeplavci na žraloky rychle zvykli a brali je jako všední společníky, který jim připomínali věrný psy a dokonce s nima i laškovali, koho to zajímá? Žralok na filmovým plátně prostě musí bejt stroj na zabíjení, nenasytná bestie, která slepě sežere všechny a všechno. Art rulez, vole! Pryč s realitou a logikou! Když už jsme u tý logiky, fakt nechápu, proč autoři nenatočili raději něco úplně jinýho. Něco o tom, jak se potopí loď, pár přeživších se zachrání na voru... a pak se v klidu může rozjet psychopatická ponorka, sharkonado ve vodě, třináctý vlny, lovestoy a další kraviny. To by bylo ok. Prostě klasickej horrorovej brak. Ale vyplodit něco takovýho na základě fakt boží knížky, je vrchol filmovýho diletantství. Filmaři vynechávaj ty nejlepší dobrodružný momenty knížky (např. putování za balsovými kmeny je jak z Indiana Jonese, ve filmu ovšem kompletně chybí) a nahrazujou je nekonečnými záběry na telefonující blondýnu. Cool. Něco jim ovšem zase přišlo až moc málo dobrodružný, např. (SPOILER!!!!!!!!) prosté spláchnutí papouška do moře v knížce asi bylo málo žralokoidní, takže tady papoucha sežere lidožravej žralok, kterýho pak jeden z vikingů vytáhne holou rukou na palubu a rozpáře mu břicho, aby se pokusil dementního opeřence zachránit. Ale ani se nedovíme, jak to dopadlo, protože mají zase jiný starosti (retard Herman celej od krve spadne mezi žraloky), takže ani neuvidíme papouščí mrtvolku. Když už jsme u mrtvolek, ten, kdo vybral představitele hlavního hrdiny Thora Heyerahla by potřeboval zabít. Ten hezounek má charisma jako... jako... vlastně pardon... on nemá vůbec žádný charisma. Je to panák z výkladní skříně, kterej se jen tváří podle režisérových příkazů. Celou dobu mi byl absolutně šumák. Bože! Dyť ty chlapi bojovali v druhý světový, leccos zažili, nebyli to žádný ořezávátka!!! Žraloky by vyhnali z vody na palubu jen svým charismatem!!! Ale co tu vidíme? Jako kdyby se po Tichým oceánu plavilo molo, který se zrovna utrhlo z módní přehlídky hipsterů. Omlouvám se hipsterům, leckteří by byli v tomhle filmu uvěřitelnější. Když už jsme u uvěřitelnosti, tak ale čemu fakt nemůžu uvěřit, jsou moje vlastní oči, když vidím, že tenhle megavýměšek má tady 79%! 79%!!!!! Slovy sedumdesát devět procent!!!!!! Co je? Jako... proč? Kvůli čemu? Nebo si autoři nakoupili procenta v Pákistánu? Nebo na tu lacinou pseudoartovost skočila fůra intelektuálních snobů? Kdo ví... Dvě hvězdičky za fakt skvělý vizuální efekty.

    • 10.1.2016  23:30

    Ta boží hudba! Ty skvělý herecký výkony! Ta široká daleká kamera! Tohle je prostě skutečná lahůdka, delikatesa pro vytříbený sítnice. Ale i buran se zasytí litry krve a přízemními sviňáckými hláškami (brrr.... u slova hlášky se mi ježí štětina). Ovšem už nedocení tu vytříbenost a eleganci jemného humoru. Tudle třeba jeden vidlák v nějký diskuzi dělal chytrýho a vysmíval se hlouposti režiséra, proč použil tak šíleně širokej formát, kterej se už půl století ani nepoužívá, když se celej film odehrává v dostavníku a v jedný místnosti a smál se, jak je tvůrce blbej a on chytrej, že na tuhle nesmyslnost narazil, aniž by pochopil a docenil skvostotu a šíři tohohle širokého Tarantinova vtipu. A protože tohle není jediný režisérův elegantní postih, který docení všímavější, vzbuzuje zřejmě díky tomuto H8 tolik rozporuplných reakcí. Nicméně já si užil všechno... dialogy, scenérie, i tu jako že prej nudnou první hodinu, která je ale přitom naprosto boží! Tenhle film po vás nechce nic jinýho, než abyste si sedli do křesla a začali se tři hodiny pást! A ta hudba! TA HUDBA JE NAPROSTO BOŽÍ A ENNIO MORRICONE JE NADČLOVĚK, protože něco tak úžasnýho složit skoro ve svejch devadesáti!!!! Nemám slov!

    • 28.10.2015  10:12
    Marťan (2015)
    *****

    Ok, proč pět. Protože je to především o vědě. Teď nemám na mysli filmovou hollywoodskou pavědu, která je víc magie a čarování než cokoliv jinýho. Tohle je o skutečným Marsu a o skutečným vesmíru (s malým přimhouřením rohovky samozřejmě). A to je mi na Marťanovi velmi sympatický. Taky je super, že tu neždímou z nebohého platícího diváka emoce za každou cenu. Ubulený oči čekající rodiny, děti, rodina, děti, kurva!!!! Rodina!!!! Na Zemi!!!! Fotr ve vesmíru!!! Děti na zemi!!!! Slzy!!! Víc slz!!! Tak dělej, diváku, vlhni!!!! A divák se roztejká na sedačce nudou. Díky bohu Martovi, že se na tyhle emoční sutiny filmaři vykašlali. Je fakt boží konečně sledovat film, ve kterým se vás nikdo nesnaží dojmout nudou (proč to vůbec furt ve filmech dělaj? jim ještě nikdo neřek, že dlouhý uslzený pohledy za kopečky jsou dobrý leda na odskočení na wc?). Takže tu pak máme uvěřitelnej děj, dost realistický prostředí a skvělý postavy. Případné záchvěvy monotónnosti eliminuje paralelní sledování tří prostědí, takže se vždycky včas prostřihne buď na Zemi do střediska NASA, nebo do kosmické lodi plující vesmírem nebo na Mars. Marťan je skvělej film! Už jenom proto, že patří mezi tu hrstku hollywoodských snímků, který z vás nedělají totálního debila. Tak proto pět!

    • 15.10.2015  15:53

    Moje hodnocení je dost ovlivněný tím, že postava Walta Disneye a celý kreslený svět kolem něj mě fascinuje. Hrozně rád bych někdy viděl film přímo o něm, o tom jak začínal, jak slavil první úspěchy s Mickey Mousem, který převálcoval tehdejší hvězdu animovaných filmů kocoura Felixe, jak pak vyběhl s pravým autorem slavného myšáka Ubem Iwerksem, jak navzdory všemu a všem natočil Sněhurku a sedm trpaslíků, jak se kvůli jeho nesnesitelné povaze bouřili zaměstnanci studia, jak nepěkně se zachoval v době tzv. McCarthysmu atd. Disney v tomto filmu je milý strejda, takový, jakým chtěl pro veřejnost pravý Disney být, ale ve skutečnosti jím nebyl. Zachraňte pana Bankse je příjemný film, hezky se na něj dívá a herci hezky hrají. Nic víc, nic míň.

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace