Recenze (4 549)
Loft (2010)
Celkom dobre vydarený remake. Dej sa postupne vyvíja, ale v druhej polovici už človek tuší, že kto to celé má na svedomí. Každopádne film z hereckého hľadiska je až prekvapivo dobré. Osobné hodnotenie: 76% (***)
Howlův kráčející hrad (2004)
Prekrásny príbeh, výborná (srdce trhajúca) hudba a opäť bezchybná réžia od H. Mijazaki. Každá postava je dokonalá a más svoju nemalú úlohu. Nehanbím sa priznať, že som to nevydržal bez slzí... Osobné hodnotenie: 100% (*****)
Princezna Mononoke (1997)
Ďalšie majstrovské dielo od majstra, ktoré so svojím príbehom, animáciou a všestrannosťou osloví každého. Hlavná myšlienka príbehu je odkazom pre celé ľudstvo. Osobné hodnotenie: 95% (*****)
Fakjů pane učiteli (2013)
Aj keď som tomu na začiatku nedal veľa šancí, tak som z toho na koniec bol prekvapený. Viem, že samotný scenár ani zďaleka nie je dokonalý (ani reálny), ale pán Dagtekin z toho dokázal vyťažiť maximum. Film obsahuje neskutočne veľa vtipných scén, nechýba ani láska ale ani klišé momenty. Ale zase obsahuje aj niekoľko ozajstných a originálnych výukových momentov (prehliadka v múzeu „Života“ alebo čo sa z vás môže stať). Herci a herečky (na čele s dvojicou E. M'Barek a K Herfurth) sa predviedli nadpriemerne. Napriek všetkému som sa zabavil a smial takmer neustále, takže nie je dôvod na to dať štyri hviezdičky. Som zvedavý na pokračovanie. PS: Nezabudnime, aj učitelia sa učia kvôli svojim študentom. Osobné hodnotenie: 80% (****)
Elektra Luxx (2010)
Vydarený casting (hlavne v osobe C. Gugino) na komédiu suchý film. Osobné hodnotenie: 59 % (*)
Pěsti ze železa (2012)
RZA sa snaží šliapať v stopách Q. Tarantina. Veľmi slušne by som naznačil, že sa ešte má čo učiť od tohto velikána. Príbeh síce dobrý, sú tu aj zaujímavé zbrane, ale réžia a scenár má svoje slabé momenty. O hudbe hovoriť ani nebudem (jednoducho rap a Čína k sebe nepasujú). Najviac ma prekvapil prítomnosť R. Crowe. Nie že by bol zlý, ale čo hľadá vo filmovej kategórii „B“? Osobné hodnotenie: 64% (**)
Byl jednou jeden... život (1987) (seriál)
Srdcová záležitosť môjho detstva. Veľmi originálny spôsob, ako sa dozvedieť čo najviac o našom tele. Osobné hodnotenie: 94% (*****)
Šňup (2002)
Film, ktorý okrem skonštatovania toho, že drogy sú zlou voľbou, nikam nesmeruje. Režisér správne dáva priestor hercom, pretože ich hra v takýchto filmoch je najdôležitejším. Z tohto pohľadu nemám poznámku, pretože herci a herečky podali slušný výkon, ale chýba lepší scenár a premyslenejší režisérsky postup. Skratka, je to „len málo podobný“ s filmom Requiem za sen . PS. Objavenie R. Halforda a R. Jeremyho prekvapí no zároveň aj poteší. Osobné hodnotenie: 69% (**)
Velký Gatsby (2013)
Vizuálne predimenzovaný film ale obsahovo zachytávajúci skutočné osobnosti ľudí, ktoré sa skrývajú za oblečením. Herecké divadlo obsahuje niekoľko klišé momentov, ale T. Maguire so svojou jednoduchosťou zachraňuje to, čo sme už považovali za stranené. PS: Musím spomenúť tzv. „sociálna sieť“ efekt vo filme – posledná rozlúčka s pánom Gatsbym. Osobné hodnotenie: 74% (***)
Obětní beránek (2013)
Celkom nápadný scenár, ktorý však začína byť zaujímavý až v druhej polovici príbehu . Chcelo by to trošku premyslenejšiu réžiu a dynamickejší dej. R. Personnaz ako „baran“ je dobrý, B. Bejo je prekrásna a E. Kusturica so svojou prítomnosťou poteší. Osobné hodnotenie: 65% (**)