Slaboproud

Slaboproud


2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 25.12.2014  12:27

    Nemůžu se vyhnout srovnání s Lepší pozdě nežli později... Starej kocour se zálibou v mladších kočičkách tu ukáže zadek, rozvedená (ale jinak) úspěšná šedesátka se slabostí pro Francii tu má hned několik nápadníků na úrovni a všichni ve filmu jsou nechutně bohatí (a bílí). Ale prostě tentokrát to na mě nefunguje, hlavně kvůli vypasenému slizkému Baldwinovi a do role nepasujícímu Stevu Martinovi.

    • 29.3.2014  18:35
    Stalin (TV film) (1992)
    ****

    Velmi, velmi dobré a je zřetelné, že tvůrci si dali slušnou práci se studiem hodně historických pramenů, takže ve filmu jsou zachycené i detaily typu Stalinova skrytá přítomnost při procesech. Casting a masky taky hodně dobré, téměř všichni "Staří bolševikové" kromě Bucharina jsou podobní svým předlohám.

    • 27.12.2013  10:44
    Hostitel (2013)
    **

    Místy nuda, je to tak o 30% delší, než je nutné, ale až tak hrozné to není.

    • 2.10.2013  23:28
    Šmejdi (2013)
    *

    =D =D =D Tak mám pocit, že o pokřivenosti dnešní doby svědčí víc, že se za každou cenu chrání paní, která si opakovaně jede koupit předražené nesmysly na základě pozvánky na "výlet", kde je malým textem napsáno, že jde o předváděcí akci.

    • 1.9.2013  21:19
    Kick-Ass 2 (2013)
    *

    Jednička byla skvělá v tom, jak skvěle skloubila humor, akci, napětí i drama. Dvojka se snaží o něco podobného, ale naprosto míjí terč, je to jako by různé části filmu byly poslepované z filmů různých žánrů. Podle mě nejhorší sequel od Čelistí.

    • 25.7.2013  11:52
    Wolverine (2013)
    *

    Neuveritelna pitomost.

    • 14.4.2013  00:56

    Noam Chomsky je podle mě "arguably the most overrated intellectual", a upřímně už to, že ho některá významná média a organizace zvolí za "world's top public intellectual", považuju za důkaz, že se ve Spojených státech jeho, resp. od mainstreamu odlišným, názorům dostává dost podstatného prostoru. Ale budiž, to až tak moc o dokumentu nevypovídá. Nebudu hodnotit ani základní tezi, že americká média prezentují jen názor establishmentu - názor establishmentu v tehdejší USA totiž bylo cokoliv od levicové liberálního senátora z Massachusetts, až po segregacionistického politika z jižanských států, a takový Forbes prezentuje názory diametrálně odlišné od The New York Times. Ale jen uvedu příklad, jak dokument nakládá s konkrétními argumenty. Asi nejkonkrétnější analýzu údajné manipulace předkládá film a Chomsky na příkladu porovnání genocidy Východního Timoru a Kambodži. Podle mě je rozumný předpokládat, že zmínky v médiích ve dvou podobně odlehlých zemích budou korelovat s počtem obětí, podobně jako s počtem obětí koreluje počet článků v českých médiích o otravě methanolu. Film uvádí, že The New York Times o Východním Timoru v letech 1975-1979 napsaly 70 palců článků, o Kambodže ve stejné době 1175 palců, přitom film ukazuje článek o dobytí Kambodži Vietnamskou armádou - ke srovnatelné události ve Východním Timoru nedošlo. Podle vyšetřování komise po nezávislosti Východního Timoru během 24 let zahynulo kvůli okupaci okolo 100 000 lidí, z toho okolo 20 000 bylo přímo zavražděno. Dejme tomu, že všechny oběti pochází z prvních 4 let. Kvůli vládě Rudých Khmérů zemřely asi 2 miliony lidí, z toho nejméně polovina byla přímo popravená. Takže nakonec na "jeden palec" článku o obětech z Východního Timoru připadá asi 1400 obětí, a asi 250 přímo zavražděných. V případě Kambodži je to asi okolo 1700 obětí na palec článku, a asi 850 zavražděných. Takže nakonec zdaleka neplatí, že se východotimorské genocidě v Timesech věnovala příliš malá pozornost. Podobně dokument nakládá s mnoha jinými údaji (např. o koncentraci vlastnictví médií nebo o hostech pořadu Nightlife) - "institucionální analýza", o které Chomsky mluví k jiné situaci, by přitom objasnila, že na těch datech není nic podezřelého. Kromě toho jsem do značné míry souhlasil s argumentací Karla Meyera za New York Times, na kterou neměl Chomsky odpověď, tj. že realita fungování médií je často na úkor kvality informování.

    • 9.4.2013  21:39

    Zčásti dokument, v závěru propagandistické dílko burcující do akce. S obsahem nesouhlasím, vizuálně i hudebně je to ale pěkné, takže se pokusím vysvětlit svoje hodnocení. Dokument začíná tvrzení, že si můžeme být jistí tím, že se lidstvo dokáže čím dál tím víc všechno po*rat a že dnes je "situace kritická". Ve skutečnosti si nemůžeme být ničím takovým jisti. Naopak, lidstvo zažívá technologický, ekonomický a patrně i kulturní vrchol své dosavadní existence. Během existence internetu, ve filmu kritizovaného, jen v Číně 500 milionů lidí vystoupilo ze zajetí chudoby a na světě nikdy nebylo více zemí s demokratickým zřízením, které tvůrci filmu sami preferují. Ale budiž, že situace je opravdu kritická. Dokument následně, byť ze začátku poměrně rezervovaně, vinu hledá v lidech ve vedoucích pozicích politiky a businessu. Jediná citovaná studie top manažerů odhalí, že jejich rozdělení je podobné rozdělení psychopatů v běžné populaci, byť poněkud leptokurtické :-) Krátce na to vypravěč řekne, že svět je do určité míry řízen psychopaty... Ano, do stejné míry jako jsou psychopaty řízeny vlaky a pekárny. Následně se začnou probírat antidepresiva a jejich účinky, včetně snížení empatie. Pak se ale udělá pro film a jeho poselství zcela zásadní krok: domněnka psychoterapeuta, že to, že okolo 20% Američanů má zkušenost s antidepresivy, proto jejich užívání mezi tradery musí být rozšířené a to mohlo vést k realitní bublině. To je neobyčejně odvážná konstrukce, nepodložená jakýmkoliv empirickým důkazem. Ve skutečnosti existuje přesně opačná a skutečně zdokumentovaná teorie: John Coates z Cambridge napsal knihu "The Hour Between Dog and Wolf", kde prokazuje, že naopak nekontrolovaná lidská psychika a hormony ovlivňují chování traderů a zvětšuje bubliny a prohlubuje krize. Takže film se z neexistující premisy pokouší řetězem velmi špatných a manipulativních argumentů donutit diváka k určitému chování. To mi připadá jako počin hodný psychopatů.

    • 30.3.2013  19:29

    Má to svoje mouchy, ale pořád je to československá špička. A film mi je mnohem sympatičtější něž Vyšší princip, který byl natočen ve stejné době, o stejné době a s podobnými herci. Ale sdělení Otčenáška, který se zapojil za války do odboje, vyznívá mnohem upřímněji než poselství o mravnosti od Drdy, který spokojeně pracoval v protektorátním tisku.

    • 25.3.2013  04:26
    Hranaři (2011)
    ***

    Podle mého názoru o dost lepší, než napovídá hodnocení. Tak 60%. Kromě pár rádoby cool úletů to dobře ilustruje českou realitu těžby veřejných financí. Můžete si zkusit za aktéry dosadit konkrétní jména, Šlajf je hodně evidentní, u Holého mám taky svůj typ a pokud bylo obsazení někoho jménem Langmajer do role radního pro územní plán, pardon, ředitele stavebního odboru úmyslné, pak je to geniální meta-džouk. Ruské bezpečnostní služby se o český business zajímají hodně a např. mezi absolventy MGIMO mají mnoho kontaktů. Americké služby jsou korupcí u svého spojence znepokojeny, viz wikileaks. Takže co se týče děje, za hranou jsou maximálně vraždy a míra zájmu špiónů. Jinak řemeslně je to na žánr český nadrprůměr.

    • 10.3.2013  20:04

    Možná nejoblíbenější, ale nejlepší?!!!!!!!! Podle Akademie to nebyl ani nejlepší film (silného) roku, podle mně by určitě nevyhrál ani rok předtím a patrně ani potom. Tradičně hodnotím vysoko, tak nebudu troll a taky tomu dám pět hvězdiček. Nicméně s tím extrémně vysokým hodnocením mám problém, film se chce až moc zalíbit a ty ve filmu vyjadřované hezké a ve skutečnosti jednoduché myšlenky mi až moc připomínají (mého neoblíbeného autora) P. Coelha. Upřímně, kromě nerealistického happy-endu ten film moc nevybočuje z kategorie dobrých filmů. Kdyby Red tu podmínku nakonec nedostal, určitě tu ten film nemá 95% s minimálním rozptylem. A škoda, že Cameron měl koule a Jacka Dawsona nechal umrznout, to pořadí by tu bylo asi opačné.

    • 9.3.2013  19:47

    Není to dokonalé, ale je to nejzábavnější film, co jsem za dlouhou dobu viděl. Sázka na kulervoucnost, branou v závěru téměř doslova, tentokrát vyšla.

    • 8.3.2013  18:02

    Veledílo. Ultimátní benchmark pro ostatní filmy. Ať už je vykreslení Oskara Schindlera, jeho motivace nebo některých scén přesné nebo ne, Seznamu prostě není co vytknout. Dokonce i "barevný" závěr hodnotím kladně. Scény jako likvidace krakovského ghetta nebo příjezd do Osvětimi mi zůstanou v paměti na věky. Casting je výborný: množství neherců v rolích bezejmených pasivních obětí oproti několika výborným hercům, rozhodujícím o jejich životech, byla sázka, která vyšla. Fiennes zahrál sadistického psychopata Goetha famózně, Neeson je nejspíš ve své životní roli a dneska působí směšně myšlenka, že Spielberg vážně uvažoval o tom, že Schindlera bude hrát Mel Gibson. Hudba výborně sedí k jednotlivým scénám - ať už jde o převzaté skladby nebo o zvlášť vytvořené pro film - hudební kulisa scény v Osvětimi je asi nejlepší příklad. Kaminskiho kamera je taky úžasná, hodně přispívá tomu, že film ani po 20 letech nepůsobí ani v nejmenším zastarale. Hlavní podíl na výsledku ale má nejspíš Steven Spielberg, který měl po komerčním úspěchu Jurského parku volné ruce, a Schindlerův seznam vzal jako osobní záležitost. Podařilo se mu vytvořit nejen dobrý film s příběhem popisujícím nacistickou perzekuci Židů za 2. světové války, ale přímo výpověď o holocaustu plnou metafor. Patrně i díky narůstajícímu vnímání svojí židovské identity tak prezentuje holocaust jako fenomén odlišný od ostatních masových vražd - jako do značné míry úspěšný a nadpozemskou "Prozřetelností" vedený pokus kulturně a technologicky vyspělého národa zničit navždy a nezvratně etnikum jiné, žijící víceméně tisíce kilometrů daleko. Někomu se může zdát paradoxní, že k tomu používá příběh jednoho nacisty a několika set Židů, kteří běsnění přežili, ale Spielbergovi to naopak umožňuje ukázat naprostou disproporčnost mezi mocí vrahů a jejich obětí, kterou nacistický systém institucionalizoval. Schindlerův seznam se díky tomu neodlišuje jen od filmů o jiných genocidách, např. Vražedná pole nebo Hotel Rwanda, ale např. i od Polanského Pianisty.

    • 8.3.2013  16:35
    Den cvoka (2002)
    **

    Film o krizi středního věku, umocněné společenskou realitou postkomunistické východní Evropy. Představte si, že Bohdan Sláma natočí najednou remake Americké krásy a Lepší už to nebude.

    • 25.2.2013  01:28
    Romance X (1999)
    odpad!

    Totální trapárna. Text distributora je zavádějící, v Británii tohle dílo bylo nominováno na nějakou cenu, ve Francii po tom ale neštěkl ani pes. Snaze paní režisérky šokovat se musí člověk snad smát: pokus o kontroverzní erotický film dopadne tak, že natočí film se ženskou hlavní hrdinkou, která ráda sexuálně experimentuje a v průběhu filmu směruje k tvrdším praktikám. Bravo, to samé udělala Emmanuelle před 25 lety. Že v Romance X je "frontální" pohled na péro pornohnězdy není až tak šokující, kdž si uvědomíme, jak moc se společnost změnila: důkazem budiž právě to, že mužská pornohvězda je známá i mainstreamovým divákům. (Další pokus šokovat dopadl tak, že když zaplatila známému podvodníkovi, aby o sobě sám napsal scénář, on ji, překvapině, podvedl). Herecké výkony slabé, Rocco patří k těm lepším a pokud tam někdo působí frigidně, tak je to hlavní hrdinka, nikoliv její přítel. Kamera se snaží působit artově, ale daří se to jen občas, většinou to působí legračně. Scénář: tak čtyři A4. Hudba: je to přeci artovka...

    • 23.12.2012  20:42

    Simply the best.

    • 16.12.2012  00:37

    "Offer me anything I ask for." - "Anything you want." - "I want my father back, you son of a bitch!"

    • 6.9.2012  12:31
    Méďa (2012)
    ****

    5. hvězdička za odkazy na Patriots.

    • 27.7.2012  22:21

    Dark knight > Dark knight rises > Batman begins

    • 27.7.2012  22:19

    TDK > TDKR

    • 14.4.2012  23:57
    Titanic (1997)
    ****

    Wow. Právě jsem se vrátil z kina. Wow.

    • 3.3.2012  21:28
    The Artist (2011)
    ****

    Koukal jsem na to 100 minut vis pležž.

    • 24.2.2012  01:25

    Hrozně hezký film.

    • 19.2.2012  23:59
    Rytmus v patách (TV film) (2009)
    ***

    Za málo peněz hodně jazzu.

    • 19.2.2012  15:43
    Muži v naději (2011)
    odpad!

    To agregované skóre 71% mi přijde zcela neadekvátní. Snad mi ani nevadí "message" toho filmu (oslavující člověka, který 35 let lhal své rodině), přeci jen jsem dal 100% filmům, kde je kladnou postavou mafiánský kápo nebo člen NSDAP. Ten film má být komedií. Základem jsou gagy převzaté ze starých vtipů (žehlička) a dvojsmysly, které pobaví od kamaráda, ale ne od scénáristy. Už z plakátů má být jasné, co má ten film odlišovat od ostatních. Sex určitě prodává, Muži směle mohou soutěžit o sexistické prasátečko a ty lidi, kteří to už moc nedělají, to pobaví a ostatní to neurazí. Eva Vica Kerekesová tu fakt není nic jinýho než sexuální objekt - paradoxně to potvrdí scéna, kdy jím má přestat být a má začít "hrát" (restaurace). Mužské role (nejen ty 2 hlavní) jsou tu poměrně zábavné, ale ženské jsou obětí scénáře a režiséra, který z nich dělá coury/krávy bez paměti a rozumu - zcela v souladu s režisérovým mužským šovinismem z filmu čišícím. Diskuze o režisérově (pardon, Rudolfově) pohledu na svět se tu nerozpoutá, i když přirozená interakce normálních lidí by k tomu bez pochyby vedla- to by pak ale gag nemohl vyjít. Dialogy (resp. výměna hlášek) jsou hrozně šroubované a nepřirozené, stejně jako prostředí, ve kterém se postavy pohybují. Když 60-ti letý Jack Nicholson zaujme o mnoho mladší ženy, nějak tomu věřím. Když něco takového má udělat Bolek Polívka, nevěřím tomu, ani když bydlí na Staromáku. Kamera místy vypadá jako z TV reklamy, hudba se mi moc nelíbila a místy mě úplně štvala – zjištění, kdo je autorem, byl celkem šok. Celkový dojem teda odpovídá něčemu mírně přes 1 hvězdičku. PS: To poslepování děje z vtipů a hlášek už v ČR bylo, Troškovi to ale na ČSFD vyneslo 3krát horší hodnocení. Muži na mne nepůsobí o moc odlišněji než Troškovy taškařice, ačkoliv v Mužích jsou ženy atraktivnější, můži upravenější a všechno je idiličtější a film je profesionálněji natočený. Za pár let to bude (snad) považováno za příklad špatného vkusu maloměšťáků, kterým není Kameňákov dost dobrý, ale kterým k odčinění charakterových vad stačí kabelka od Valentina.

    • 16.2.2012  08:58
    Cliffhanger (1993)
    ****

    Tohle pro mne na hodne dlouho vymezilo zanr "akcni film"

    • 4.2.2012  03:00

    Ztráta času. * za to, že tentokrát Francouzi nekapitulovali.

    • 26.12.2011  16:40

    Profesionálně natočená, dobře obsazená a kultivovaná komedie se Zimmerovou hudbou a příšerně nudným obsahem.

    • 26.12.2011  14:31

    Ale jo. Je to film, který se prokazatelně líbí i některým lidem, kteří nedovedou Toma Cruise vůbec vystát. Oproti M:I 3 se změnily jen detaily - sexy zástupcem menšin v týmu IMF je tentokrát černoška a obligátní finále v emerging marketu se odehrává v Bombaji namísto Šanghaje.

    • 28.11.2011  11:14
    127 hodin (2010)
    ****

    Dlouho jsem ten film odkládal, protože ten příběh znám už z roku 2003 a nedovedl jsem si představit, jak se z toho dá udělat dobrý film. Ale Boyle to zvládl na jedničku.

<< předchozí 1 2