Recenze (823)
Nekonečná bouře (2022)
"Even in the storm, even in the pain and the wind....there is so much beauty. The whole universe appears as an infinite storm of beauty."
S Paikem za barem (2021) (pořad)
Rozporuplné pocity z 백스피릿 mám;, že takový guru, jakým na jídlo 백 je, bude chvílemi i vařit z vody a přesvědčovat o své pravdě, přitom ji nemá. To mě zklamalo, např. to, co říkal o pivě, jsou prostě dost velké nepřesnosti a bláboly. 백 jen dokazuje, že nemůže rozumět všemu. Cekově je to komerční záležitost, která sází na luxusní vizuální podání a zajímavé povídání s hosty, fakticky ale dost ujíždí v některých momentech, jakmile to nepodléhá typicky korejské kultuře, tak už střílí vedle a vymýšlí si, ale toho si neerudovaní všimnout nemohou. Možná ty faktické chyby nejsou problém samotného 백, ale produkce, i když kolikrát působí dost samolibě, takže to může být kombinace obojího. Někde jinde je prostě - Pork Belly Rhapsody.
A Sun (2019)
... We went to the zoo a few days ago, the sun was blazing so strongly that animals couldn´t stand it. They all found ways to hide in the shade. I had a hazy feeling I couldn´t put into words. I also wished, just like those animals, that I could hide in the shade. But looking all around me, it wasn´t just the animals that could hide in the shade, but you, my brother, even Sima Guang. You could all find dark corners with shade. But I couldn´t. I had no water tanks and no hiding place but only sunlight....24 hours, uninterrupted, radiant and warm, shining on all things.... Opět film z Tchaj-wanu, který mě dokázal oslovit, tohle je prostě masterpiece.
Bohemian Rhapsody (2018)
Hype roku, podprůměrný film a Malek si toho oskara v žadném případě zasloužit neměl!
Gonjiam (2018)
V Koreji vyvolal tento film neskutečný rozruch a senzaci, bohužel pro mě je tohle velmi nezajímavý horor, který mě nedokázal ani jednou vylekat. Takže mnoho povyku pro nic a celkově podprůměr.
První člověk (2018)
Filmářsky je to špičková práce, jen škoda, že jde stavěná na fikci, lži - přistání na Měsíci.
Duch ve stroji (2017)
Pro fanouška předlohy, je tohle slabý odvar, který vybrakoval ikonické scény z legendárního GitS anime filmu z roku 1995, a namíchal ho jinak s novým scénářem (který stojí za hovno samozřejmě), aby to bylo "zajímavější" - takové to "origins of Motoko". No, přitom stačilo bezchybně převézt původní látku na hraný film a byla by to bomba, ale to bych asi fakt už chtěl moc. I OST stojí za nic, jen u závěrečných titulů vyvstane téma legendárního openingu z Innocence, u kterého jsem jen zamáčkl slzu v oku při vzpomínce, jaké ty animé filmy byly bomba. Když to shrnu, pro neznalé (asi většina) to bude celkem koukatelné, ale s tím, že to nemá potřebnou šťávu. Pro znalé je to jen další zpackaná Hollywoodská předělávka z klasiky, na kterou by vůbec nikdo neměl už radši šahat. Za mě to nebylo úplnej průser, ale už to nechci nikdy vidět.
1987 (2017)
Velice dobře natočený snímek na pozadí historický událostí z velice těžké doby, kdy Korea i po Korejské válce žila prakticky stále v dikatuře, to se ale mělo změnit. Velice emotivní film nabitý skvělými herci, scénami a táhne od začátku až do konce, kdy zvláště tu důležitou finesu udělá ten závěr. Spousta mladých lidí se již narodila do jiné doby a alespoň taková to forma připomenutí, co vše, co považujeme za samozřejmé, stálo spoustu úsilí a životů jiných. Za mě filmově perfektní. "..You think you can change the world? Your ideals and dreams....Don´t you think about your family? ... No such day will come. Stop dreaming and wake up. - I wish I could, but I can´t. Because it hurts so much. "
Annyeong nae sojeonghan saram (2016) (seriál)
Toto drama jsem měl rozdívané snad 2 roky, kdy po nějakém čase jsem si dal další a další díl. Má to samozřejmě skvělé emoce, dobré herce a příběh a to vše zalité omáčkou, která je pro Korejce vlastní, ale chápu, že to, jak píše Mkqp, může někoho už otravovat. Holt jiná kultura, která není pro každého:P
Snowden (2016)
"I think the greatest freedom that I've gained is the fact that I no longer have to worry about what happens tomorrow, because I'm happy with what I’ve done today,"