Recenze (15)
Harry Potter a Relikvie smrti - část 2 (2011)
Trochu zamrzelo, že finální střet Pána zla a Chlapce, který přežil přenesli z Velké síně a odehrál se beze svědků. Oproti knize dost suché - nikdo se neradoval. Jako by to byla samozřejmost, že Harry zvítězil. Snímek je jinak bravurně zvládnutý. Křivka napětí, jako malovaná, stoupá a klesá a udržuje chod děje ve správném tempu. Milé zakončení Seamusovy "výbušné" povahy odkazuje na Rowlingovské provázání všech dílů, Kamenem mudrců počínaje. Přestože epilog zahráli stejní herci, nevypadali směšně a Daniel Radcliffe zvládl i to: "Albus Severus Potter" s důstojností. Krásné zakončení série, se kterou jsem vyrůstala a kterou jsem i teď, po deseti letech od chvíle, kdy jsem četla první díl, neustále posedlá :)
Někdo to rád horké (1959)
Tom Curtis a Jack Lemmon, Josefína a Dafné. To je symfonie a Billy Wilder geniální dirigent tohoto krásného kousku filmařské práce.
Královna Viktorie (2009)
Výprava, herci, scénář, všechno se jim to povedlo a hudba je jednoduše geniální.
Leopardí žena (1938)
Nádherná komedie, která nikdy neomrzí a ještě je dobře vypracovaná... Leopard? Baby! :)
Hvězdný prach (2007)
Nikdy jsem si nemyslela, že se podaří natočit film podle knihy, který bude lepší než sama předloha. Matthew Vaughn to podle mě dokázal.
Zpívání v dešti (1952)
Cosmo Brown je pro mě hrdina tohohle filmu. Některé písně jsou až moc dlouhé a začnou nudit, ale Donald O´Connor a Debbie Reynolds s Kellym si vás jistě udobří. A Jean Hagenová je prostě kouzelná: "Am I dumb or something?"
Harry Potter a Relikvie smrti - část 1 (2010)
Možná poněkud předpojatě, neboť jsem fanda. Nicméně výprava, hudba a triky si jen v tomto složení zaslouží 4/5 a když připočteme skvělého Billa Nighye (i když v zoufale krátkém čase), Helenu Bonham Carter a trio O´Hara-Rhodri-Thompson (jako Harry, Ron a Hermiona pod vlivem Mnoholičného lektvaru), je to všech pět. A že děj občas připomíná zaseknutou gramofonovou desku: sbalit-posunout-rozbalit-sbalit-posunout-rozbalit.... to se stává, když se ždímají prachy z takového fenoménu, jakým Potter je. Pro nás skalní fanoušky to sice znamená o dvě hodinky známých "faces" déle, ale bohužel tak dostává prostor scénárista, což u filmu podle knižní předlohy nevěstí nic dobrého. Takže tlachy, kterými jsou postavy nakrmeny, zní křečovitě a je vám stydno za chudáky herce, co to musí říkat... Pořád je to ale kvalitní film, na který mohou být tvůrci i herci právem hrdí.
Surikaty (2008)
Kolův brácha.... kdyby to byl člověk, tak byste mu to nevěřili. Za 5 - už kdyby jen kvůli těm záběrům.
Nepokojní duchové (1999) (TV film)
Čtyři ze sentimentu a taky proto, že je to jediný film, na který jsem za těch deset let, co jsem to viděla, nezapomněla...
Jumpin' Jack Flash (1986)
Na cokoliv, kde hraje Whoopi se s chutí podívám a v komedii ona prostě válí. Je jedno, co říká, stačí jak to říká...