Recenze (146)
Pan a paní Adelmanovi (2017)
Začátek filmu velmi slibný, po herecké i filmařské stránce celkově povedený, ale později za mě obsahově sklouzl jen k protivnému příběhu dvou sebestředných hysterických lidí, s tím rozdílem, že jeden se přehnaně prožívá a druhý manipuluje. Jejich nefunkční vztah se nazdory jejich pocitu výjimečnosti neliší od mnoha dalších podobně nezdravých svazků.
Nebraska (2013)
Výborný film o stáří a lidských charakterech, na které narazíte v každém koutě světa, možná i v každé vesnici. Dojemný i groteskní jako celé to naše lidské pinožení se tady na Zemi.
Barbie (2023)
Navnazená pozitivními recenzemi od lidí s feministickým cítěním jsem od filmu čekala víc. Především mě zklamalo, že film, který na jedné straně adoruje různost a individialitu žen, na druhé straně nijak nezpochybňuje, ale naopak během boje proti patriarchátu využívá ta největší klišé o mužích. Přitom linka o Kenovi, který se oprávněně cítí být na druhé koleji, byla za mě nejzajímavější a v závěru nijak neuzavřená. Podobně nebyl závěr dotažený i v dalších detailech tak, aby byl příběh komplexní. Kromě skvělého sebe se prožívajícího Kena Ryana Goslinga mohlo být ve filmu i více pěveckých a tanečních čísel. Celkově si dokážu představit tento film jako muzikál v divadelních kulisách (samozřejmě, že růžových).
Slunovrat (2019)
Na začátku film vypadal nadějně: letní přesto čímsi mrazivá atmosféra, sympatická hrdinka, podivné prostředí pohanské komunity... Postupně ale přišlo jen zbytečně explicitně ukázané násilí, snůška klišé, nelogičností, otřepaných rituálů vygradovaných až ke grotesknosti a především naprostá předvídatelnost dalších scén. Žádné navození pocitu znepokojujícího tajemství, jaký by si tento typ filmu žádal, se autorovi nepovedlo, zato film vyvolává smích na nechtěných místech. Holt něco jako byl britský Rituál (Proutěný muž, The Wicker Man) z roku 1973 už asi nikdo jen tak nenatočí. Bohužel.
Branky, body, kokoti (2018) (pořad)
Formát se mi líbí, jen by mohla moderátorka mluvit o trochu pomaleji. Někdy už nestíhám. :-D
Prasomilové (2018) (TV film)
Je skvělé, že chovatelé prasátek dělají mezi lidmi osvětu o tom, co znamená pořídit si "miniprasátko". A ještě víc je obdivuji za to, že se snaží pomoci prasátkům, jejichž majitelé to nedali.
Marťan (2015)
Místy trochu (i hodně) naivní. Ale zábavné. :-)
Sázka na nejistotu (2015)
Ne, že bychom byli po zhlédnutí filmu finančně gramotnější, ale pobavili jsme se.
Mezi zdmi (2008)
Tak přesné a uvěřitelné, že to skoro ani nevypadá jako hraný film.
Ztracené město Z (2016)
Poctivý dobrodružný příběh v překvapivě pomalém tempu.