Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Dokumentární
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi

Recenze (2 752)

plakát

5 Against the House (1955) 

Velmi průměrný snímek. Hlavní potíž vidím v tom, že kombinuje hned několik motivů - heist, romance, PTSD, college, noir, gamble - ale bohužel nepříliš šikovně, aniž by šlo dohromady a dalo celý smysl. Poslední třetina je scénáristicky hodně nedotažená. Což je škoda, protože obsazení hrálo do karet a Kim Novak se nikdy neztratí :)

plakát

24 hodin do smrti (1949) 

Slibná úvodní zápletka se postupně mění ve velký guláš zvratů a postav. Ale i tak se zapíše do paměti - od začátku odepsaný hlavní hrdina, zběsile jazzová přístavní putyka, luminiscentní jed a tajemná atmosféra a la Twilight Zone, stupidní romance kdy váš ženská tak šíleně uhání, až se do ní radši zamilujete. Kdo si doháníte béčkový noir klasiky, určitě stojí za to vidět.

plakát

Crown Vic (2019) 

Parádní "sleduj mě a uč se" policejní krimi, kde naplno vyniká sex-appeal Los Angeles, veterán Thomas Jane a celkově temný, tvrdý pohled na téma předpisy X realita. Bavila mě jak konverzace, tak zásahy během noční hlídky, Souza za mě jasný příslib do budoucna. The Guardian ve verdiktu nepřekvapuje: "This witlessly macho crime drama is tedious enough but asking us to sympathise with trigger-happy lawmen is beyond the pale." ...bělošská mačo dvojka hlavních hrdinů, jediná význámnější ženská postava je feťačka, klasický stereotyp co černoch to potížista, nebezpečná republikánská verze zákona & pořádku, zkrátka toxický a samá špatná :) <3

plakát

Film Noir: Bringing Darkness to Light (2006) 

Téma "you’re fucked", typicky cynický a fatalistický tón, dobový kontexty, město jako EVIL a osudová uhrančivá záporačka, užití voice-overů a flashbacků, poznávací znaky a vzorce filmu noir — pěkná rychlá pocta od znalců a filmařů. Škoda jen, že chyběla řada záběru z titulů, o kterých zde zazněla zmínka a točilo se furt dokola pár. Ale to je detail. (x)

plakát

Dlouhé loučení (1973) 

Přál jsem si víc konvenční, než tak ležérní styl vyprávění, ale něco mi říká, že napodruhé zvýším hodnocení. Ten film je osobitý, líbil se mi jeho humor, ironie a fuck-the-police nálada, především pak hlavní postava (detektivní týpek z 1953 v ’73 realitě) a ožralý vyhořelý literát v podání Haydena. První polovinu jsem v tom tápal, pak fajnovka.

plakát

Los Angeles : Cité du Film Noir (2015) (TV film) 

Super doplněk k Los Angeles Plays Itself. O podstatě filmu noir jako kritice zdánlivě růžové společnosti v době po velké krizi a druhé světové. A jeho významu speciálně pro "město andělů", kde ještě extra vyniká slunečná iluze na povrchu... Doprovází skvělý komentář, zvlášť Ellroy je fakt charakter. Ano, kéž to bylo o hodinu delší. (x)

plakát

Magician: The Astonishing Life and Work of Orson Welles (2014) 

Profil filmařské legendy rozdělený do pěti kapitol. Popisuje věčný boj o tvůrčí volnost a kontrolu nad finální verzí, zazní slavný incident s Válkou světů a masovou panikou posluchačů, 58-stránkové memo pro hlavouna studia Universal jak má vypadat Touch Of Evil podle jeho představ, nezávislá tvorba "v exilu" a mraky nedokončených prací. Čekal jsem klasický a dobře zpracovaný bio, tudíž spokojenost. Ale neohrnul bych nos ani nad x-hodinovou sérií s obsáhlejší studií a la Ken Burns.

plakát

Crime Wave (1954) 

Krom toho, že skvěle vypadá a dá vyniknout pouliční magii L.A., ta herecká parta je vyloženě pro radost - Hayden jako drsný detektiv, De Corsia zločinecký kápo, dokonce mladý Bronson jako jeden z vyvrhelů. Ani tím pádem nevadí nevýrazný hlavní hrdina. A prostě story o tom, jak vás zločinecká minulost chtě nechtě může (musí) dostihnout a stáhnout do sraček. Dobrá volba. #Noirvember

plakát

Union Station (1950) 

Únos mladý dcerky za výkupné, jedna dobrá honička (nadzemka, jatka), ale ve zbytku jen věčný zosnování, bez výrazných postav, za mě vesměs nuda bez vzruchů. Ani ikonická budova nádraží v L.A. (ve filmu však Chicago) to nezachrání. #Noirvember

plakát

Cizinec (1946) 

Mistr Welles staví kontrast bezpečné idylky na předměstí Nové Anglie a zrůdného nacistického zločince, který zde našel úkryt v převleku za profesora. K mojí spokojenosti sám sebe obsadil do této role, záporák je jeho parketa, a nazi-lovce hraje stejně charismatický Robinson. Film zaujme detaily (reálné záběry z koncentračních táborů, kavárenský prostor, středověký hodiny), je příjemně dramatický a hustě graduje ve finále s kostelní věží. Není co bych našel proti :) #Noirvember