Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Dokumentární
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi

Recenze (2 752)

plakát

Ulice strachu – 2. část: 1978 (2021) 

Megasplácaný a nekonzistentní stejně jako jednička, ale level zábavy si drží solidní, plus bod za klasický slasherový summer-camp prostředí, postavy se dají (byť jejich vztahy a osudy jsou úplně šumák), ten pytel přes hlavu bych přetáhl i dřív, boo že porcování dětí sekerou neuvidíte :(

plakát

The Mississippi Gambler (1953) 

Vypjatý gentlemanský poker, plesající smetánka, pistolnický duel a šermování, New Orleans a aby se neřeklo, tak i nějaký ty pouliční voodoo tance (rozmar pro high society) - story trošku tápe a postrádá nit, milostný čtyřúhelník drhne a ústřední láska vůbec není přesvědčivá (btw Power by mohl být děda Clooneyho), za mě teda slabší jakýs takýs romanťák a vcelku pěkná podívaná o ničem.

plakát

Bronco Billy (1980) 

Sebestředný dobrosrdečný morous a jeho loajální cirkusácká sebranka, kde je každý sám sebou (a věčně bez peněz). Přetažený a ne úplně šťastně poskládaný příběh s nesympatickou a nehezkou kravkou v hlavní ženské roli - lehčí, víc prázdný a slabší Eastwood než obvykle.

plakát

Walt Disney - od myšáka k Disneylandu (2015) (TV film) 

Velmi dobrý profil a příběh muže za nesmrtelnou značkou. Perfekcionista, hračička, vizionář. Walt (+ bratr) od prvotních neúspěchů, hit Mickey Mouse a posun animáků na level umění, až po trable se zaměstnanci, únik k zábavnímu parku, plán města budoucnosti na Floridě a přerod v ultimátní superkomerční impérium ocukrovaný reality a bezpečné zábavy pro celou rodinu. Hezky včetně kvalitních komentářů a kritik. Myslím, že ještě o díl delší by se vešlo. [běželo v rámci cyklu AMERICAN EXPERIENCE]

plakát

Jako letní sníh (2021) 

Komenský sympaticky formou vzpomínání během rozhovoru s Rembrandtem (x); na cesty ve vyhnanství po Bílé hoře, letmá prohlídka jeho názorů i zkázonosnou politikou tehdejší Evropy. Padne zde "škola hrou", koperníkovská revoluce, pálení knih a oprese, vražda Valdštejna, sen o "všenápravě" a idealistické myšlence tzv. Pansofie, atd. Bavil mě truchlivý tón, zpruzelý neotesaný malíř, a je to příjemný historický TV film, co plní svůj účel - přiblížit osobnost významného učence. Výtka leda tak: extra půlhodinka by nebyla na škodu, podat toho ještě víc. Říkám si, kéž by se dnešní školní systém inspiroval právě Amosem, než šrotit se a vychovávat tupý dělníky furt jak za Marie Terezie...

plakát

Útěk v řetězech (1958) 

Interracial dvojka v okovech a na útěku močálovou krajinou / skvělý film. Výborně natočený, v podstatě plný dobrých konverzačních výměn během cígopauz, propracovaných postav i těch vedlejších (pohodářský šerif, "run chicken" dobrák, sobecká mamina) a napínavý akce - divoká řeka, bahnivá jáma, vykrádačka koloniálu, závěrečný dilema, vlak a vzájemná oběť. Další klíč je samozřejmě chemie Curtis & Poitier. Za mě jedno z vůbec nej, co jsem viděl na téma bezpráví (x), sny a život na dně. Přesně takový filmy Amerika potřebovala nejen v náběhu do 60. let, ale potřebuje i dnes, namísto ideologických hrocení se proti sobě...

plakát

Ulice strachu – 1. část: 1994 (2021) 

Překvapivě v pohodě mišmaš dětskýho adventure hororu, vyvražďovačky a spousty dalších přísad, byť retro devadesátky, hádám primárně spravený pro gen Z diváky. Hodně cool úvodní titulky, celkově pěkná forma, sympaticky obsazený, pár vražd má dobrý říz, jak to postupně morfuje od vraha se skeletor maskou v 666 čarodějnici mi přišla dobrá zábava. Takže asi mrknu i na další. Kdyby to nakoplo trošku renesanci slasherů (myšleno bez dětí a drsnější), budu jedině rád. ♪♫ P.S. Pokud jsi přízemní kokot, co nezvládne lesbi párečky, odečti si hvězdu a táhni do p*či.

plakát

Civil War (or, Who Do We Think We Are) (2021) 

Oříšek, chvíli jsem rozmýšlel co napsat. Obávám se aktuálních levičáckých woke hrocení a nebezpečných tendencí (x), ALE ohledně občanské války, otroctví, období Rekonstrukce a mýtu "Lost Cause" (x) už mám přeci jen něco nastudováno, s amíky se opět bavím denně a ano, tolik pokryteckých shitů a bezpráví se nedá jen tak přejít a dělat, že přece kdysi dávno a co jako... Navíc je celkem jasně vidět dopad tady toho všeho na současnou Ameriku, menšiny a ekonomicko-sociální poměry a rozložení. Jižanská vlajka do určité míry je symbol zrady, útlaku a nenávisti, pomníky převážně vznikaly v době dlouho po válce a v rámci nehezký propagandy, Jih prohrál a přesto pak psal dějiny a segregoval jako by se nechumelilo, země se sbratřila, ale na úkor obětí. Nic není úplně černobílá, problémy jsou komplexní a řešení nelehká, každopádně těžko se národ sjednotí (x) když přechází dávná příkoří, která jej dodnes (právě dnes) tolik rozdělují. Eskapáda typu Charlottesville (x) opravdu v dnešní multi-kulti rovnoprávnější Americe (x) už nemá co pohledávat... Pak přijde řeč i na "anti-racist" teorii (x) a další názory, kdy se trošku hrozím, ale jako celkově podnětná a dobrá sonda na téma: co rozděluje USA. (x)

plakát

Slet čarodějnic (2020) 

Kéž by to bylo hutnější, tvrdší, znepokojivější, temný a všeho všudy trošku dražší, řemeslně/ umělecky vyšší level produkce. Ale ač divadelně mdlejší, i tak ujde jako historický vhled do smradlavý středověký Evropy, věku mlsných páprdů a jejich stupidních honů na "čarodějnice" - zasr*ná katolická církev už by mohla taky hezky shořet.

plakát

Na prahu temnot (1987) 

Nepopírám, že tady ta atmosferická alt-upířina měla něco do sebe, právě té jinakosti vděčí za svůj cult-classic úspěch, masakr v baru (doporučení Tarantino) a přestřelka s policií (čau Devil’s Rejects) jsou fajn scény, ALE jinak prostě hrozně utahaný, nesedlo mi zobrazení dračulů jako bandy vandráků č*ráků a ještě k tomu bez masek - škoda jako.