Majkak

Majkak

Marie Kolářová

okres Praha

homepage

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 23.8.2018  20:49
    Jan Palach (2018)
    ****

    Neurazí ani nerve za srdce. Kultivovaně natočené s vypiplaným vizuálem. Takto nějak si představujeme Jana Palacha a takhle nějak se to stalo. Palach musel být mimořádnější osobnost, a mně tam chybí scéna, kterou by Sedláček pustil diváka víc do jeho duše. Z materiálů historiků vyplývá, že byl pravdomluvný, upřímný, se schopností pomáhat. Situace po okupaci ho zřejmě musela vnitřně neskutečně užírat. Místo toho detailně sledujeme nákup benzínu. Každopádně ale sledování filmu není ztracený čas.

    • 22.8.2018  20:46

    Připomíná hraný dokument, nemá jednu silnou postavu a osudový příběh, ale spíš je poskládaný z osudů jednotlivých členů komunity. Film přesvědčivě ukazuje jak jednoduché je upadnout do závislosti, a těžké se z ní dostat, a dokud si bude závislák lhát sám sobě, nikam se neposune. Tyto staré známé pravdy jsou ve filmu zpracovány civilně, a to přesvědčivěji. Plusové body přihrávají velmi slušné herecké výkony.

    • 16.8.2018  20:27

    Minimalismus a napětí se skvěle postavenými dialogy. Jednotlivé narážky jsou zabudovány velmi pečlivě. Pořád jeden chlap (skvělý Jakob Cedergren) a jeho telefon a stačí to, aby bylo řečeno vše o jeho současných pracovních a osobních peripetiích. Nic není tak, jak si myslel, ale přesto se dokáže vyrovnat i s hodně drsným zjištěním.

    • 1.7.2018  20:23

    Slušně řemeslně zvládnutá varianta na téma nekompromisní války mexických drogových kartelů, s kterými, jak je v zemi dobrý zvykem, kooperuje i státní policie. Špinavé prostředky používají všichni, a to včetně Amíků. V tomto koktejlu bez slitování jsou dvě charakterní postavy nepříliš uvěřitelné, ale pro stavbu příběhu se to dá zvládnout. Oproti prvnímu Sicariovi chybí temná atmosféra, jedná se o víc akční podívanou s celkem předvídatelným vývojem děje.

    • 17.6.2018  20:36

    Jednotlivé příběhy nevybočují z průměrného hororového standardu. Nejvíc funguje hlavní idea, která je spojuje. Závěr je přepointovaný a tím pádem lehce fantasmagoricky ujetý. Škoda, že se pánové nedrželi důsledněji myšlenky útěku před vlastním pocitem viny a nepřidávali k tomu další detaily, aby bylo do posledního detailu vidět, jak je to celé propletené.

    • 14.6.2018  22:53

    Sex je tabu, a proto jsou jím všichni posedlí a děsně ho řeší. Sexuální zákazy pochopitelně dodržovány nejsou, ale jsou výborným nástrojem k vydírání. Totalitní společnost založená na fetišizaci sexu. Film vůbec neřeší islám, ale příšerné pokrytectví a zneužívání moci i na té nejnižší úrovní. Maximum formální mravnosti přináší zvýšenou dávku prohnilosti.

    • 4.6.2018  21:35
    Na krátko (2018)
    ****

    Civilně pojatý sociálně depresivní film, který přes absenci dramatičtějšího příběhu, nenudí. Potěšila babička, zdánlivě studená jako čumák, starostlivá k zabití, ve skutečnosti však chápající až moc. Jen za tu masku nechtěla nikoho pustit. I když se plácají na svém písečku, jejich sny se neplní a rozbíjejí se hubu, nakonec se přes všechny peripetie dokopou k rodinné soudržnosti.

    • 20.5.2018  22:04
    Foxtrot (2017)
    ****

    Koncentrát izraelských dramat, která se mohou ve zdejším rybníčku jevit jako nepravděpodobná. Začátek je přes všechno pochopení pro meditativnost o něco delší, než je zdravě únosné. Střední část a závěr neuspávají a divák si postupně vychutná všechny paradoxy izraelské reality. Jejich válka je má hodně stinných míst. Dobře je zvládnutá poloha rodinných vztahů.

    • 14.5.2018  20:28

    První půlka je sladké mámení pro teenagery. Pak se to přehoupne do velmi slušně vyprávěného příběhu o tom, že někdo má vyměřený kratší čas. Průběh nemoci je upraven pro potřeby této love story. Má to vnitřní harmonii, která zůstala i po odchodu z kina. Citlivější povahy pár kapesníků s sebou.

    • 3.5.2018  23:04

    Takový roztomilý rodinný film s několika nepříjemnými potvorami navíc. Perfektní první část s napětím až k prasknutím schovaným za stereotypním zoufale osamělým životem jedné rodinky. Film funguje výborně jako přirozeně vyznívající zpráva o soudržnosti jedné rodiny. Čím víc nabývá na akčnosti, tím méně je zajímavý, protože kouzlo filmu spočívá v rodinné pospolitosti. Boj s potvorami není ničím originálním, je to nejslabší část filmu.

    • 19.4.2018  20:24
    Hastrman (2018)
    ***

    Nevyužitá příležitost na téma zvíře v člověku. Havelka střídá solidní momenty s popisnými folklórními slavnostmi. Scénář se příliš nepovedl, kromě několika logických seků mně vadila občasná vnitřní rozpornost. Filmu dominuje vynikající Karel Dobrý, skvělá volba pro tuto roli. Simona Zmrzlá má být výjimečně nadanou dívkou s divokou nezávislou povahou, přičemž na plátně se pohybuje holka, co se snaží dostat Hastrmana za každou cenu do postele a aby udělala dojem, předstírá, že čte knihy. Nejzajímavější jsou momenty dialogy Hastrmana s farářem, jako dvou mužů, kteří jsou současně zataženi do centra pozornosti stejně jako předurčeni k osamělému životu. Tato paralela ale není nijak rozpracována, stejně jako příliš nefunguje boje člověka se zvířetem ve vnitřními životě Hastrmana.

    • 5.4.2018  21:13

    Občas skoro až Tarantino, občas tvrdá realita. Divákovi nepoznamenanému bolševickou minulostí přijdou některé scény mega absurdní. Spíš ale mrazí z toho, jak blízko těmto scénám byla skutečná realita tehdejší Sovětského svazu. Vedení země, které se třepe strachem jak osika a slintá po moci jak Pavlovův pejsek. K smíchu to příliš není, spíš k zamyšlení, za kolik byl kdo schopný prodat své blízké.

    • 24.3.2018  21:59

    Meditativní pojetí umožňující nahlédnout do nitra Marie a Ježíše. Gath Davis se inspiroval prohlášením Marie Magdalény za apoštolku apoštolů v roce 2016. Zatímco apoštolové žijí v představách o svržení nenáviděné římské nadvlády, Marie od počátku daleko jasněji chápe Ježíšovo poselství. Zajímavě pojatý Jidáš jako fajn sympaťák, který přišel o rodinu. Davis se nijak neodklání od biblického textu, jen vypráví z pohledu Marie, která pochopila víc než všichni ti chlapi dohromady. Bez velkolepých scén, přesto hodně působivé.

    • 23.3.2018  22:59

    Zvláštní úkaz – 132 min délky a minimum děje, a přesto nenudí. Emoce totiž hrají hlavní roli. Perfektně postavené budování romantického vztahu a skryté jiskření mezi hlavními protagonisty maskované italskou prázdninovou pohodou. Timothée Chlamet a Armie Hammer podávají skvělé výkony. I když rodiče Elieho jsou otevření a tolerantní, nenechá nás nic na pochybách, že v osmdesátých letech minulého století pořád představují jen výjimku. Vnímaní příběhu rozptyluje Hammerova vizáž, je to sice pěkný chlap, ale bohužel vypadá o deset starší než je jeho postava a to u tohoto filmu, který chce vyprávět o vztahu vrstevníků, ruší.

    • 13.3.2018  20:19

    Natočené ve stylu magického realismu. Potkáváme se s hrdiny naší doby, jako jsou motýlí docent Konvička a Petr Hampl, sociolog s obsesí pro jistou skupinu obyvatel. Režisér Andran Ambramjan se jim nevysmívá, čímž je činí uvěřitelnější a lidsky čitelnější. Černohumorné hlášky, které ti borci vážně a při kterých kino pravidelně vybuchovalo. Magořina hlavních představitelů vynikne právě proto, že jsou bráni vážně.

    • 11.3.2018  21:06

    Komorní snímek přináší vhled do ruských tréninkových podmínek. Margarita Mamun je špičková moderní gymnastka, vítězka světových pohárů a olympijská vítězka z roku 2016. Hlavní trenérka od ní nemilosrdně vyžaduje maximum a k psychickému nátlaku zneužívání i Margaritinu bolest tváří v tvář otcově umírání na rakovinu. Neexistuje pochvala, nejslušnější výraz, kterým ji hlavní trenérka počastuje, je kráva. Margarita musí být vděčná systému a sama nemá nárok na nic.

    • 11.3.2018  17:19

    Na dokument dost dlouhé, ale neuspávající. Neutuchající víra v město, kam patřím, a zoufalost každodenního bombardování. Promítla bych všem, který tvrdí, že se mladí muži měli bránit se zbraněmi v rukou. Schválně, kdo z těch chytráků sestřelí ruský bombardér. Civilní obyvatelé mizí v troskách a dobrovolníci z bílých přileb se snaží vytáhnout, koho můžou. Někteří zázrakem přežili, některým není pomoc a někteří zemřou posléze v nemocnici. Hrdinství ve městě odsouzeném k zániku. Protože se Asadovi zachtělo.

    • 1.3.2018  22:17
    Já, Tonya (2017)
    ****

    Mít takovou matku, tak by to bylo na osvobození za vraždu. Allison Janney exceluje v roli absolutně cynické studené mrchy. Nejvíc ji vytáčí, že dcera se nechová stejně odporně jako ona. Film poskytuje velice slušný vhled do duše Tonyi. Po absolvování toho šíleného dětství není možné si najít solidního partnera. Pochopitelně, že ten týpek neunesl slavnou manželku a připomínal jí to otloukáním hlavy o zeď. Neruší ani rozhovory se skutečnými aktéry a jejich různé pohledy na tu samou realitu. Reálná Tonya je ovšem podstatně uvěřitelnější než její ex Jeff. Kdyby to nenapsal život, bylo to by skvělá coenovka.

    • 15.2.2018  21:16
    Tvář vody (2017)
    ***

    Stylově krásné retro, kterému bohužel chybí emoce. Téma lásky dvou bytostí na okraji, z nichž jedna není člověkem, a z toho důvodu je určena k likvidaci, patří mezi klasické filmařské storky. Kráska a zvíře to zrovna není, jelikož němá Elisa by rozhodně nezvítězila soutěži krásy a ta vodní potvora vypadá v obličeji celkem přijatelně. Příběh je však nudný a nedokáže vtáhnout. Pokud se někdo rád kochá, je mu dopřáno hodně, ale jsou tu kulisy pro jednu velkou prázdnotu. Nic osudového, nic srdcervoucího. Michael Shannon je drsný záporák, ale nenašel tu podobu, aby ho bylo možné ze srdce nenávidět. Pouze ke konci je fajn hláška, ale tím se celý projekt nezachrání.

    • 10.2.2018  20:45
    Nemilovaní (2017)
    *****

    Nejen, že ti dva se už naprosto nesnáší a jejich syn jim je ukradený, ale i jejich vztah k novým partnerům nepřekypuje žádnou láskou. Studené čumáky stejně jako je studená zima všude kolem nich. Žeňa to měla těžké se svou matkou, ale ani Boris není schopný žádného extra citu. Nejdepresivněji působí zjištění, že se nikam neposunuli, a v novém vztahu a novém otcovství se chovají pořád stejně odtažitě. Žádná reflexe trýznivé zkušenosti.

    • 6.2.2018  21:45

    Za mě vedle Frances McDomand naprosto skvělý Sam Rockwell. Jeho policajt Dixon je skoro nejhodnější chlap na svět, jen kdyby občas nezmlátil nějakého černocha. Jenže co člověk ví, že by dělal, kdyby měl podobně děsivou matkou na krku a vzpomínky na podělané dětství. McDonagh sází jednu skvělou scénu za druhou a do jednotlivých záběrů dokáže perfektně namíchat smích i slzy a obojí přesně vyvážit. Uvítala bych závěrečnou pointu, ale i bez ní to byl výborný zážitek.

    • 11.1.2018  23:31

    Winston Churchill se musí rozhodnout, zda půjde do války za situace, kdy je 300.000 anglických vojáků uvázlých v Dunkirku s reálnou nadějí na návrat maximálně 10 % z nich (že to dopadne jinak, mohl jen odvážně doufat). Američani dodržovali neutralitu a ostatní už se vzdali, nebo je Hitler obsadil dřív, než se na něco reálného zmohli. Mír zaručí, že nebudou zbytečně umírat mladí angličtí muži. Churchill si však stojí za tím, že proti se Hitlerovi musí bojovat do poslední kapky krve. Není jednoduché obhájit tento názor. Film se odehrává od nástupu Churchilla do cca evakuace z Dunkirku. Představuje Churchilla jako sympaťáka s jeho slabostmi a pochybnostmi. Nerve city hlubokou psychologií spíš jen mile polidšťuje. Skvělý Gary Oldman v roli Churchilla přidává celému dílu na věrohodnosti.

    • 31.12.2017  22:16

    Pořád je na něco se dívat, aniž by příliš nudilo. MiIuju ten jejich lehký patos a chvíle, když už to vypadá, že je definitivní konec. Chybí tomu jednotící osudový příběh, ale zase se aspoň dá jednotlivým postavám fandit a vtáhnout se do jejich záležitostí.

    • 3.12.2017  19:53

    Od Belmonda bych takový výkon nečekala. Velmi milé překvapení. Jeho kněz je naprosto uvěřitelný. A skvěle funguje s Emmanuelle Riva. Něžný vztah s chladným odstupem. Zvláštní kombinace, která funguje svou neochvějností. Mrzí ty příšerné titulky. A to nejsem francouzštinář.

    • 30.11.2017  21:02
    7 životů (2017)
    ****

    Za největší překvapení bych považovala, kdyby hlavní pointa byla jiná, než jak se od začátku nabízela. Wirkola nezklamal. Je to tak, jak všichni tušili. Kupodivu ale nenudí, jen klíčová otázka zní – kolik sester přežije. Scifi málokdy trpí neprůstřelnou logikou, ale tady jsou občas lapsy z totální lenosti vymyslet něco, co by víc sedělo. V systému, kde je pod kontrolou každé mrknutí oka, se bude mýrnyx týrkyns schovávat 30 let sedm (teda šest jich bylo navíc) ženských. Podobně jak třeba když okamžitě lokalizují byt, a pak ho uvnitř prohledávají, jak když Němci lovili nepřátelské vysílačky. Noomi Rapace hraje solidně jednotlivé charaktery, byť mají malý prostor a ze začátku je v nich mírně nepřehledno. V zásadě chytrý nápad, jen škoda, že není víc času na magoření ze ztráty identity. Klidně výměnou za osekání některých stříleček.

    • 9.11.2017  23:09

    Branagh se drží klasického formátu s načančanou podívanou. I když jsem touto detektivkou byla naprosto nepoznamenaná, stačila jedna věta, abych věděla, jak se to stalo a vzápětí i proč. Zbytek filmu jsem jen sledovala, jak se k tomu dopracuje Poirot. Morální pointa je solidní, ale chybí osobní přesvědčivost. Poirot rozlišuje vždy černou a bílou a má vášeň pro dokonalost. Jednou musí slevit. Jenže to je deklaruje. Hezky, ale není vidět, že si to skutečně myslím. Je to strnulé. Síla přesvědčivosti byla obětována na oltář vizuální dokonalosti.

    • 3.11.2017  20:13

    Yorgos Lantimos si hraje s divákem. Buduje hutnou atmosféru, udržuje atmosféru a přitom natočí samoúčelnou blbinu. Kidman je super jako totálně chladná racionální matka, která nejspíš děti nějakým způsobem má ráda, akorát jim to zapomněla říct. Pro mě ještě o něco lepší než ten mladý smrad na zabití. Hraje si s tou rodinou jako režisér s divákem, akorát pro diváka jsou ty následky méně dramatické. Tím, že je to tak švihle jeté, ztrácí nárok na vyšší vypovídací hodnotu.

    • 26.10.2017  21:39
    Čára (2017)
    ****

    Celou dobu se Čára udržuje slušné napětí a hodně funguje i sociální rovina. Všichni jsou ověšení křesťanskými talismany, ale poctivě se neživí nikdo, i když všichni, až na jednoho bezskrupulózního zabijáka, mají svoji čáru, přes kterou nejsou ochotni přejít. Už dlouho jsem neviděla tak sympaticky vypadajícího hlavního záporáka. Film se občas neubrání baladickému podtónu, což ale nijak neruší, naopak doplňuje poetickou atmosféru východoslovenské přírody. V kontrastu s touto specifickou poetikou jsou ti, kdo upadli v nemilost likvidováni nekompromisně mafiánským stylem. Krajňák nepůjde do pašování drog, jelikož má jako otec rodiny svoje zásady, podobně jako při výchově svých dcer. V některých pasážích působí děj trochu chaoticky a lehce drhne jedna mírně křečovitá paralela. Také konec je až moc polopatický a nerespektuje ono baladickou notu. Celkově však atmosféra filmu působí velmi solidně.

    • 19.10.2017  20:16
    matka! (2017)
    ****

    Aronofsky opět znovu potvrdil, že je specialistou na hrkání v hlavě. Tentokrát za pomocí jetých vizí zobrazil nepříčetnou touhu umělce po potlesku. Oni mě milují, oni mě fandí, oni mě potřebují. Alespoň na mě film takto působí, jelikož tam divák může i mnoho jiných významů, jako že třeba nemáte domů zvát cizí lidi. Protiuprchlickou agitku bych v tom osobně nehledala, jelikož Bardem si je nezve kvůli soucitu s nimi, ale protože je přesvědčený, že z jeho básní sedí na zadku. Netuším, proč Aronofsky zvolil název matka. Jennifer Lawrence se sice stane matkou, ale tam bych klíčové poselství určitě nehledala. Jinak hraje skvěle stejně jako Javier Bardem. Michelle Pfeiffer pak super jako 200 % mrcha, jen je škoda, že ji nechává Aronofsky po půlce zmizet.

    • 15.10.2017  19:16

    Traumat války se jen tak nezbavíš. Své o tom můžou vyprávět američtí vojáci, spíš tedy jejich psychické problémy. A to ještě bojovali proti nepříteli na jiném kontinentu. Srbové, Chorvati, Bosňáci byli fyzickými sousedy a pak jednoho dne vzali kvér. Ve filmu jsou zastoupeni ti, kdo byli nuceni k zabíjení bezbranných, i jejich oběti. Těžko soudit na kolik jsou emoce přepísklé, a tedy nerealistické. Někdy stačí hloupá poznámka, aby staré vášně znovu zatemnily mozek.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace