Majkak

Majkak

Marie Kolářová

okres okres Praha

homepage

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 27.2.2020  23:09
    V síti (2020)
    *****

    O potřebnosti filmu tohoto filmu nejvíc svědčí komentáře, které ho hejtují. Tvůrci jim šlápli na kuří oko. Jen 3 – 5 % z těch chlapů jsou pedofilové. Z toho se nelze vykecat, nejsou to nějací uchýlové, kteří by měli být zavřeni se svojí diagnózou. Ano, je to popisné, neřeší odkud se ti chlapi berou, proč právě tak mladý holky a jaké jsou příčiny, že loví právě mezi nimi. Klusák říká jen to, že existují. I tak toho říká dost. Nejodpornější není ten vyděrač, sice se chová fakt drsně, ale přiznává si, že je hovado. Daleko horší je ten organizátor akcí s dětmi. S pokrčenými rameny prohlásí, že je to vina rodičů, kdyby je pořádně vychovali, tak mu nepodlehnou. To je fakt ekl. Je to dokonalý manipulátor, který umí perfektně dítě dostat tam, kam potřebuje, a pak cynicky prohlásí, že je špatně vychované. Charakterově je pro mě hnusnější než ten vyděrač.

    • 17.2.2020  21:51
    1917 (2019)
    ****

    Jednoduchý předvídatelný příběh mně neobtěžoval, celkem fungoval a válka si často nepotrpěla na sofistikovaná řešení. Bylo zapotřebí doručit co nejrychleji zprávu a motivace jednoho z poslů víc než silná. Jinak umře brácha, s pravděpodobností hraničící s jistotou. I ta blbá smrt, to je ze života, ještě k tomu válečného. Zajímavá kamera a překrásné obrazy, ale fungovaly by s jiným příběhem. Ty obrazy samy o sobě vyprávěly silný příběh, ale jaksi nekonvenovaly s civilní stylizací příběhu. Patetické obrazy se tlučou s příběhem, který stojí pevně na nohou. Ve výsledku mě proto spíš otravovaly než povznášely.

    • 10.2.2020  22:20
    Modelář (2020)
    ***

    Pavlova postava působí až příliš rozpolceně, jakoby si Zelenka nedokázal vybrat, jakého hrdinu by si přál, anebo si ujasnit poselství. Anebo zamýšlel ztvárnit bojovníka za spravedlnost, který se neštítí nespravedlivých prostředků. Chvíli je to čistá duše prahnoucí po spravedlnosti za využití výhradně zákonných prostředků, aby po chvíli bez zaváhání vzal spravedlnost do vlastních rukou. Pavel není konzistentní a nefunguje, chvíli vzbuzuje soucit, chvíli politování, chvíli je nezajímavý. Nesedí mně ani mix reálných událostí a fabulace, alespoň vzhledem k tomu, co postavy deklarují. Zelena pracuje s fakty zcela volně, resp. vybírá si jen, co se mu hodí do krámu. Stejný motiv byl fungoval lépe, kdyby Zelenka nepracoval s konkrétními historickými události, ale kompletně s fikcí.

    • 26.1.2020  21:57
    Maják (2019)
    ***

    Krásné filmové obrazy, syrový ostrý zvuk a toť vše. Když dva chlapi jsou na pustém ostrově a chlastaj, víc než je zdrávo, neskončí to zřejmě dobře a závěr bude nejspíš výživný. Nepřekvapivý scénář o postupném magoření. Jen tak si říkám, že se zkušení námořníci by s k tomuto stavu propili po létech, a ne po čtyřech týdnech. Ale budiž, to je nejmenší potíž. Spíš je to samoúčelné ladění do artu, přitom kdyby ten samý příběh byl zpracován suše a civilně, fungoval by daleko líp.

    • 11.1.2020  21:36

    Inteligentní konverzačka s humorným nadhledem. Funguje celkem fajn, ale kvůli velkému rozsahu působí zkratkovitě, s tím, že je zbytečně prostoru ponecháno flashbackům. Asi pro ty, kteří dosud o papeži Františkovi nic nevěděli. Dramatická rovina není nijak zvláště přítomná právě kvůli těmto návratům zpět. Čímž pádem se trochu zastírá opravdový vnitřní zápas obou z nich. Rezignovat na úřad papeže bylo velmi odvážným rozhodnutím stejně jako pochyby, které užírali tehdy ještě Bergoglia. Výsledkem je polidštění obou, ale nejde to zase tolik dovnitř.

    • 31.12.2019  18:59

    Spojení černého humoru, satiry a bolestného osobního příběhu. Taika Waititi tančí na hraně, ostatně tanec je jedním ze symbolů, a to smyslu a naděje. Podařilo se udržet balanc, aniž by nudil, urážel, byl trapný, anebo patetický. Jeden ze způsobů, jak se vysmát nacismu a ukázat nesmyslnost války, i krutou nespravedlnost spáchanou na těch, kteří zachránili životy jiných. Waititi využil prostředky, které fungují, byť nemusí sednout každému. Po první polovině na chvíli zvadne tempo, ale dostane divák pecku.

    • 30.12.2019  09:35
    Chvála Bohu (2018)
    ****

    Citlivě zpracované drama o traumatu zneužívání. Velmi dobře psychologická stránka. Zranitelnost obětí, problémy v partnerských vztazích, vzájemná opora. Reakce rodičů, situace ve společnosti, prolomení bariér bránících vyjít s touto bolestí na veřejnost, což se týká Alexandrovy manželky, která konečně poprvé nahlas vysloví, že byla zneužita sousedem. Dobře ví, že by nikdy nenašla odvahu říct to třeba jen rodičům. Proto podporuje svého manžela. Není to nijak exaltované, o to víc uvěřitelné.

    • 25.12.2019  19:32
    Vlastníci (2019)
    *****

    Velmi inteligentní záležitost, humor, který zaleze pod kůži. Výborné obsazení, které dává postavám neobyčejnou uvěřitelnost. Není to jen o schůzi jednoho SVJ, ale povedl se i přesah. Ta manipulovatelnost není vycucaná z prstu. Film je o tom, jak se lidi dokážou zaseknout na předsudcích, aby jim pak uteklo to podstatné. Anebo, jak lehce dostat někoho, tam kam potřebuji. Jen snaží brknout na tu správnou strunu.

    • 28.11.2019  20:41
    Výjimeční (2019)
    ****

    Bruno a Malik jsou výjimeční stejně jako jsou výjimeční jejich svěřenci. Bruno s Malikem totiž neřeší, zda mají příslušná povolení a kvalifikovaný personál, ale zcela se věnují svým svěřencům. Autistům, které nikde nechtějí a doma nezvládají. Nejsou to totiž ti zábavní autisté typu Rain Mana, ale jsou mezi nimi ti, kteří nemluví, ubližují sobě nebo jiným, mají záchvaty. A pak na ně přijde kontrola, která jim vyčítá všechny formální nedostatky. Obrana je jednoduchá: proč, když děláme všechno, má na seznamu 50 dalších žádostí, kterým nemůžeme vyhovět, proč nám každý den volají, zda bychom nepřijali někoho dalšího? Tempo je sice trochu mdlé a film trpí až velkou doslovností s mírným tahem na uspání, ale zaobírá se tématem, u kterého nelze usnout.

    • 24.11.2019  18:03

    Rekonstrukce historické události, více jako hraný dokument. Rozhodně dějinný okamžik, první mafián, který promluvil, což byl neskutečný přelom. Důvod, proč promluvil, je zajímavý. Vadily mu drogy, vraždy ne. No každý má svůj žebříček. Jinak film mohl skončit po klíčovém procesu a zbytek do titulků. Procesy se pak opakují a scény z pobytu v USA nejsou zvláštním přínosem. Filmařsky by bylo atraktivnější, kdyby to bylo osekané na klíčové momenty, kdy Buscetta začal mluvit a ubylo postav. Bellocchio si vybral cestu historické přesnosti, což má pro Italy větší význam než pro nás.

    • 20.11.2019  22:33
    Le Mans '66 (2019)
    *****

    Jen vnější podobnost s Rivaly – rychlá auta a dva závodníci. Le Mans je o přátelství dvou nádherných magorů zblázněných do superrychlých aut. Neskonale nádherný záběr na okamžiky, kdy největší mezek na světě ustoupí kvůli kamarádovi ze své tvrdohlavosti a tiše spolkne pár slz. Výborně zpracována dobová atmosféra, perfektní záběry z kokpitu, jen v prostřední části malinko povolilo tempo. Solidně funguje také zobrazení těžkopádnosti korporace a intrik kravaťáků. Celkově výborná klasika, která hladí po duši.

    • 7.11.2019  21:51

    Film o síle rodinné soudržnosti, která je torpédována existenčními problémy. Plácají se v dluzích, na krku nadaného puberťáka, kterého trápí, jak rodiče zápasí o to, aby uživili děti. Otec zabejčeně žije vizí vlastního domu, což má jisté opodstatnění, jako budoucí jistota. Děti ale potřebují, aby s nimi rodiče trávili taky nějaký čas. Dělat 14 hodin denně šest dní v týdnu pod největším psem, jaký existuje, stojí dost sil. Pak ujedou nervy, ale oni pořád zápasí o svoje vztahy, které si současně ničí. Psychicky a fyzicky náročná práce, ona jako ošetřovatelka starých lidí, on jak řidič zásilkové dodávky s minutami za krkem, a k tomu být super rodiče dospívajících dětí, trochu moc na dva úplně obyčejné lidi, kteří by si chtěli jen malinko polepšit.

    • 12.10.2019  17:44

    Slušně budované drama jedné slovenské rodiny, která toho příliš nenamluví. I s těmi málo slovy oba manželé tak nějak cítí, že mladá náckovská parta není nejlepší volba pro jejich kluky. Kluci jsou ale pod tlakem, buď parta, anebo vyloučení na okraj. Perou se v nich rodinné tradice, způsob venkovského života a současně identifikace toho, co by mohlo vést k průšvihu. Na rozdíl od svého otce nepovažuje Milan období slovenského státu za nejlepší dějinnou kapitolu Slovenská. Snaží se i kluky vést k tomu, aby si nenechali vypláchnout mozek místními bojůvkami. Milan přitom není měkkota a miluje své zbraně, přesto mu z nich nevyšiluje.

    • 3.10.2019  21:35
    Joker (2019)
    ****

    Joaquin Phoenix předvedl úchvatný výkon, je jedním z nejlepších herců. Pád do šílenství je však standardním solidně zpracovaným příběhem o tom, jak se asi upadá do šílenství a vyprávěný stylem srozumitelným většinové publiku. Vizuál je krásně temný, jak být má, matka je přiměřeně mimo, akorát na to, aby jí to věřil právě jen Joker. Bavilo mě dobře zpracované prolínání reality a fantazie. Není to však film, který by vyvolal deprese, ale takové standard o jednom borci, kterému definitivně hráblo. Do skutečné hloubky šílenství se nikdy neponoříte.

    • 30.9.2019  21:48

    Nenech si s..t na hlavu! Odkaz, který Vandamovi zanechal jeho otec a který mu způsobuje opakované problémy. Ono je to sice hezké, když se člověk řídí tímto heslem, ale musí umět vyhodnotit hranice, kde končí jeho práva. Vandamovi se to úplně nedaří a byť má příjemné měkkosrdcaté momenty, celkově si svůj život poťapává. Byť se snaží o uctivý vztah k ženám, v krizových momentech vybublají jeho násilnické sklony. Film i přes velmi rozumnou stopáž neudrží počáteční nasazení a nevyvaruje se hluchých míst.

    • 16.9.2019  21:38

    Nádherná černobílá kamera je jednoznačně nejlepší, kvůli čemu se eventuálně vypravit do kina. Druhým důvodem je možnost podívat se na film, který se odlišuje od standardních komedií s recyklovaným námětem, jak to mají ženské těžký s chlapama. Jinak je to povídkový film o strádání malého kluka, do které si každý kopne, jelikož kluk vypadá trochu jinak (odtud nabarvené ptáče). Pro znalce předlohy je film cca první dvě hodiny dost nudný, jelikož Marhoul dost věrně přepisuje. Jen posunuje důrazy. Kosinski řešil své sexuální obsese, pro Marhoula je důležitý postupná vnitřní proměna. Závěr příjemně umravňuje vyznění filmu. Na rozdíl od knihy je víc uvěřitelný ohledně reálií, přesto rovněž podsouvá stylizaci, že každá mladá bosorka se věnuje sexu a stará magii. Jiné ženy než bosorky se nevyskytují. Ohlašované násilí je jen magnet pro přilákání pozornosti. Film není nijak zvlášť drsný a už vůbec nerve za srdce.

    • 2.9.2019  21:30
    Fabrika (2018)
    ****

    Zpočátku jen vzpoura proti zavření továrny s cílem dělníků vymoci si, oč byli ukradeni. Posléze přeroste do obecných otázek o spravedlnosti a pravdě, životě, svobodě a ochotě podřídit se, protože je třeba život rodinu. Drsně pojaté s perfektně nasnímaným prostředím fabriky. Hlavní hrdina uvěřil systému a systém ho nechal padnout na hubu. A on pořád hledá spravedlnost. Dobře zvládnuté propojení akční a sociální roviny. Jen jsem byla skeptická k nápadem pozvat si televizní štáb a sdělit pravdu veřejnosti. V Rusku zrovna toto nefunguje. Dialog na téma, za jakou cenu žít a co si nechat líbit, je vedený přiměřeně. Konec není nijak úderný, ovšem s tím, jak to bylo rozehrané, by jakýkoliv jiný rušil ještě víc.

    • 1.9.2019  23:50
    Rocketman (2019)
    ****

    Stylové prolínání snu, fantazie a reality. Elton strádal osamělostí. Utěšoval se chlastem, drogami, nakupováním, v podstatě vším, na čem lze získat závislost. Jeho rodiče mu přílišnou vřelost neprojevovali, resp. cítil se u nich víc jako rušivý nežádoucí element. Elton se našel u piana a hrál a hrál. Měl kliku na setkání s pár lidmi, kteří mu pomohli dostat se před publikum a pak už začala velká jízda. Osobně se mně víc líbilo Bohemian Rhapsody, je takové soudržnější a o Mercurym vypovídá víc než Rocketman o Eltonovi. A to Rocketman ukazuje Eltona i při léčbě závislosti, ale právě ne úplně zdařilé propojování snového a realistického rozmělňuje psychologickou stránku a taky trochu nudí.

    • 25.8.2019  15:17

    Hollywood podle Tarantina. Vztah mezi ústřední dvojicí funguje dokonale a Tarantino dobře zvládá i psychologii obou postav. DiCaprio jako herec, který zrovna nedostává oslnivé nabídky, a proto se utěšuje alkoholem, a stále lehce nad věcí Pitt, který jako kaskadér žádným ústupem z hvězdné slávy netrpí. Sharon Tate je pak milým protipólem DiCapria, začínájící herečka, za kterou nabídky přichází, a ona je udivena sama sebou, že zvládá víc, než sama od sebe čekala. Strašně milá postava. Film jako celek před tu příšernou stopáž nijak zvlášť nenudí, protože drobné epizody tvoří pozitivní celek. Tarantino vzdává poctu klasickým hrdinům, kteří se to umějí vyřídit rychle a po našem, a z toho důvod je nějak vysazen cizorodým prvkům představovaným asijskými bojovými uměními. Samozřejmě ještě víc je nabroušen proti hippies. Většině recenzí uniká jeden detail. Charles Manson, k němuž film průběžně odkazuje, nebyl hippies. Byla to šéf sekty, která chtěla rozpoutat násilí. Tarantino však neřeší nuance fungování sekty, on je nabízí svoji verzi světa, jak si jej pamatuje a jak jej miloval.

    • 24.8.2019  16:50

    Vizuálně dokonale severské s typicky skrývanými a na sílu potlačenými emocemi, které se jednoho dne neudrží na uzdě. Kontrast mezi mužem, který považuje věrnost za samozřejmost a nenapadlo by ho ohlížet se jinde a těmi, kteří se dušují, jak nade vše milují manželku, ale ta bokovka, to je holt život. A právě ten věrný se osudově střetne s tím, kdo si pro zpestření. Lidská bolest, nepochopení, poznání vlastních démonů. Seveřani umí náladové filmy.

    • 22.8.2019  20:15

    Černohumorná vyvražďovačka přičemž mně vůbec nevadilo, že některé ze smrtí jsou výsledkem čisté souhry okolností anebo diletantství útočníka. Jednotlivé postavy jsou solidně zahrané a mají vlastní charakter. Občas se tvůrci pokusili i jistý přesah co se týká soudržnosti rodiny versus vztah mezi ústřední dvojici. A zachovali solidní balanc mezi nadsázkou a jemně seriózními myšlenkami s podtextem lehkého opovržení zvrhlými zbohatlíky. Jo zaprodat duši není zase nakonec taková sranda.

    • 24.7.2019  22:53

    Solidně sestavený dokument, který plasticky přibližuje všechny peripetie Diegova fotbalového života, zvláště tedy jeho působení v Neapoli. Slušně vyvážený, solidní nestranný. Diego se užil obojího, byl vynášen do nebes a posílán do pekla. Přitom měl v sobě pořád kus kluka ze slumu, kterému svět přinesl vzestup a pád, lásku i nenávist, velebení i zatracení.

    • 4.7.2019  21:30

    Tvůrčí krize, návraty do dětství, smíření s dávnými láskami. Vzpomínky, současnost, tvorba a vyprahlost, poezie, pochybnosti, osamělost a život ve vztahu, sláva a bolest. Mozaika a prolínání několika časových rovin. Aktuálnější pro ročníky, které něco pamatují. Současně ale dost akademické, ničím nerušící a ničím nenaléhavé, nic, co by trhalo srdce.

    • 27.6.2019  21:46
    Yesterday (2019)
    ****

    Milá romantická komedie v nejlepším slova smyslu. Pohladí po duši svou sametovostí bez kontroverzních míst. Vtipné dialogy, byť od druhé poloviny trochu zvolní tempo. Závěr jak se sluší. Bez zbytečného patosu sděluje, proč není dobré žít ve lži a že se vyplatí otevřeně vyložit karty, přičemž tak činí způsobem, který zcela konvenuje zvolenému žánru.

    • 15.6.2019  23:58

    Tomasz Sekielski sesbíral dostatek materiálu, aby ukázal, jakým způsobem ovlivnilo zneužívání další život obětí. Mrazivě působí banalizování ze strany kněze, a hluboce poničené životy obětí. Zvlášť drsný je pak příběh muže, kterému jeho vlastní manželka opovržlivě řekla, a proč jsi za ním chodil znova? I když o tom prd věděla, namísto toho, aby si sehnala informace a projevila soucit, všechno hodila na hlavu svého manžela. Slušná absence empatie ze strany ženy. Některá svědectví se přece jen zbytečně opakují a působí rozvleklejším dojmem. Dokument je postaven didakticky.

    • 1.6.2019  17:07

    Hráli si s osudem lidí, aby posléze zjistili, že nejsou o nic moudřejší. Vcelku civilně pojaté a bratři se k svému osudu vyjadřují až překvapivě uměřeně, podobně jako je nechává docela klidným vztah k matce. Poněkud překvapivě jedna úctyhodná dáma prohlašuje za v zásadě prokázané, to co osud z jednoho bratra zásadně popírá.

    • 16.5.2019  21:55
    Free Solo (2018)
    *****

    Alex Honnold přesně ví, co chce dělat. Má rád život a dobře si uvědomuje, že sebemenší chybička by byla tou poslední. Slušný základ v tomto směru mu obstarala jeho matka, pro kterou nebyl nikdy dost dobrý. I když v tom filmu vypadá docela sympaticky, byla to holt maximalistka. A tátu už zemřel, což Alexe hodně mrzí. Rodiče spolu ale nijak zvlášť nevycházeli a posléze se rozvedli. Což je jeden z důvodů, proč Alex přilnul celou bytostí k lezení. Kromě sportovního výkonu, z kterého se zatočí hlava i z pohodlí měkké sedačky, film dává solidní vhled do Alexova nitra. Jeho pokora, touha překročit hranici, mít jistotu v nejistotě. Alex není magor. Hledá svoje maximum a chce přežít.

    • 2.5.2019  22:36
    Modlitba (2018)
    ****

    Mimořádně čistý film o síle modlitby, ať už je na tom člověk v danou chvíli s vírou všelijak. Přesvědčivý výkon Anthony Bajona je skvělým hnacím motorem děje. Uvěřitelné, civilní, pravdivé, včetně téměř zázraku v horách. Jen to rozhodnutí stát se knězem bylo pro mě trochu hr, ale budiž, mohlo by být. Zadařilo se zvládnout proměnu tvrdošíjného rebela v člověka víry, aniž by to tahalo za vlasy, což je dost umění.

    • 26.4.2019  20:45

    Ta rodina fungovala docela rozumně. Otec měl sice vyhraněnou představu o synově budoucnosti a dokázal ostře zkritizovat jeho nekvalitní práci, ale nevybočoval z mezí přísného táty. Nebyl to magor a syn taky konflikty nehrotil. Vražda dítěte je drsná pecka i pro funkční rodinu, a zvláště když se objeví jedna epizodní událost. Kromě solidně fungující psychologie rodinných vztahů nabízí film i svíravou obžalobu formalizovaného soudního systému.

    • 15.4.2019  20:44

    Poetický hravý film, směs reality a snové fantazie, přičemž ale tento koktejl nefunguje ve vzájemném celku. Výkony kluků jsou perfektní, scénář za nimi trochu pokulhává. Střet dospívajících kluků, kteří touží po svobodě a zkouší dělat první ramena s dospěláky a jejich snahou dostat je zpátky na kolena. Márovi bych věřila směs něhy a frajerství, méně věrohodná je policistka. Celkově je film mírně nadprůměrný v našich poměrech, ale chybí mu vášeň pro zaujetí příběhem. Ta snová a reálná část nemá jasný záměr a shazuje pak celkovou uvěřitelnost, některé symboly jsou až příliš zahleděné do sebe. Kamera je super, ale občas působí záběry samoúčelně.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13