Majkak

Majkak

Marie Kolářová

okres Praha

homepage

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 3.12.2017  19:53

    Od Belmonda bych takový výkon nečekala. Velmi milé překvapení. Jeho kněz je naprosto uvěřitelný. A skvěle funguje s Emmanuelle Riva. Něžný vztah s chladným odstupem. Zvláštní kombinace, která funguje svou neochvějností. Mrzí ty příšerné titulky. A to nejsem francouzštinář.

    • 30.11.2017  21:02
    7 životů (2017)
    ****

    Za největší překvapení bych považovala, kdyby hlavní pointa byla jiná, než jak se od začátku nabízela. Wirkola nezklamal. Je to tak, jak všichni tušili. Kupodivu ale nenudí, jen klíčová otázka zní – kolik sester přežije. Scifi málokdy trpí neprůstřelnou logikou, ale tady jsou občas lapsy z totální lenosti vymyslet něco, co by víc sedělo. V systému, kde je pod kontrolou každé mrknutí oka, se bude mýrnyx týrkyns schovávat 30 let sedm (teda šest jich bylo navíc) ženských. Podobně jak třeba když okamžitě lokalizují byt, a pak ho uvnitř prohledávají, jak když Němci lovili nepřátelské vysílačky. Noomi Rapace hraje solidně jednotlivé charaktery, byť mají malý prostor a ze začátku je v nich mírně nepřehledno. V zásadě chytrý nápad, jen škoda, že není víc času na magoření ze ztráty identity. Klidně výměnou za osekání některých stříleček.

    • 9.11.2017  23:09

    Branagh se drží klasického formátu s načančanou podívanou. I když jsem touto detektivkou byla naprosto nepoznamenaná, stačila jedna věta, abych věděla, jak se to stalo a vzápětí i proč. Zbytek filmu jsem jen sledovala, jak se k tomu dopracuje Poirot. Morální pointa je solidní, ale chybí osobní přesvědčivost. Poirot rozlišuje vždy černou a bílou a má vášeň pro dokonalost. Jednou musí slevit. Jenže to je deklaruje. Hezky, ale není vidět, že si to skutečně myslím. Je to strnulé. Síla přesvědčivosti byla obětována na oltář vizuální dokonalosti.

    • 3.11.2017  20:13

    Yorgos Lantimos si hraje s divákem. Buduje hutnou atmosféru, udržuje atmosféru a přitom natočí samoúčelnou blbinu. Kidman je super jako totálně chladná racionální matka, která nejspíš děti nějakým způsobem má ráda, akorát jim to zapomněla říct. Pro mě ještě o něco lepší než ten mladý smrad na zabití. Hraje si s tou rodinou jako režisér s divákem, akorát pro diváka jsou ty následky méně dramatické. Tím, že je to tak švihle jeté, ztrácí nárok na vyšší vypovídací hodnotu.

    • 26.10.2017  21:39
    Čára (2017)
    ****

    Celou dobu se Čára udržuje slušné napětí a hodně funguje i sociální rovina. Všichni jsou ověšení křesťanskými talismany, ale poctivě se neživí nikdo, i když všichni, až na jednoho bezskrupulózního zabijáka, mají svoji čáru, přes kterou nejsou ochotni přejít. Už dlouho jsem neviděla tak sympaticky vypadajícího hlavního záporáka. Film se občas neubrání baladickému podtónu, což ale nijak neruší, naopak doplňuje poetickou atmosféru východoslovenské přírody. V kontrastu s touto specifickou poetikou jsou ti, kdo upadli v nemilost likvidováni nekompromisně mafiánským stylem. Krajňák nepůjde do pašování drog, jelikož má jako otec rodiny svoje zásady, podobně jako při výchově svých dcer. V některých pasážích působí děj trochu chaoticky a lehce drhne jedna mírně křečovitá paralela. Také konec je až moc polopatický a nerespektuje ono baladickou notu. Celkově však atmosféra filmu působí velmi solidně.

    • 19.10.2017  20:16
    matka! (2017)
    ****

    Aronofsky opět znovu potvrdil, že je specialistou na hrkání v hlavě. Tentokrát za pomocí jetých vizí zobrazil nepříčetnou touhu umělce po potlesku. Oni mě milují, oni mě fandí, oni mě potřebují. Alespoň na mě film takto působí, jelikož tam divák může i mnoho jiných významů, jako že třeba nemáte domů zvát cizí lidi. Protiuprchlickou agitku bych v tom osobně nehledala, jelikož Bardem si je nezve kvůli soucitu s nimi, ale protože je přesvědčený, že z jeho básní sedí na zadku. Netuším, proč Aronofsky zvolil název matka. Jennifer Lawrence se sice stane matkou, ale tam bych klíčové poselství určitě nehledala. Jinak hraje skvěle stejně jako Javier Bardem. Michelle Pfeiffer pak super jako 200 % mrcha, jen je škoda, že ji nechává Aronofsky po půlce zmizet.

    • 15.10.2017  19:16

    Traumat války se jen tak nezbavíš. Své o tom můžou vyprávět američtí vojáci, spíš tedy jejich psychické problémy. A to ještě bojovali proti nepříteli na jiném kontinentu. Srbové, Chorvati, Bosňáci byli fyzickými sousedy a pak jednoho dne vzali kvér. Ve filmu jsou zastoupeni ti, kdo byli nuceni k zabíjení bezbranných, i jejich oběti. Těžko soudit na kolik jsou emoce přepísklé, a tedy nerealistické. Někdy stačí hloupá poznámka, aby staré vášně znovu zatemnily mozek.

    • 10.10.2017  21:47

    Stylizovaná těžce depresívní budoucnost nasnímaná dokonalou kamerou. V kontrastu s vizuální dokonalostí ruší lepší dojem prostinká zápletka a dlouhé filozofování, zajímavé jako objevování Ameriky v 21. století. Nevadí dlouhé pomalé záběry, ale musí za nimi být symbolika spojená s dějem. I ticho může být napínavé. Bohužel Blade Runner je stejně zábavný jako plavba remorkérem po Labi, kdy po dvou hodinách spánku zjistíte, že jste posunuli o 20 metrů. Závěrečná akce má jisté grády, ale celkově polovičně stopáž by filmu jen pomohla.

    • 2.10.2017  22:24
    Wind River (2017)
    ****

    Melancholické, pomalé, s dokonalou atmosférou zimy, která chytne a nepustí. Stejně jako ti zoufalci odsouzeni žít v mrazivé pustině. Pátraní není náročné a není smyslem vyprávění. Pochopila jsem, proč to nenasadili multiplexy orientované na oddechového diváka. Nechtěli naštvat standardní publikum depresivním výběrem. Divák si odnese tísnivou náladu, nedotkne se ho však síla příběhu.

    • 8.9.2017  22:02
    To (2017)
    ***

    Příliš velké strašení se nekoná. Ta maličkost, že je něco ekl a chystá se tě to sežrat, je sice nepříjemná, ale chybí tomu skutečná děsivost. Onen pocit překvapivého děsu, kterému nemůžeš uniknout. Tady tak nějak dopředu tušíš, co asi bude. Zhruba od poloviny je jasné, že v podstatě to má cosi dělat s překonáním vlastního strachu. Jiná pravidla nefungují, a tudíž to začíná být lehce obehrané stále totéž. Kdyby aspoň ten strach nějak souvisel s konkrétním lidským běsem, ale tam žádná extra spojitost není. Zajímavá je sonda do vztahu k rodičům, a z toho vyplývajících běsů, a škoda, že nejsou víc rozpracovány tyto motivy, třeba na úkor nekonečného prolézání kanálů a jednoho starého baráku.

    • 16.8.2017  20:17

    Svěrákovsky milé hlazení po duši natočené z pohledu osmiletého kluka. Ačkoliv otvírá témata, která by si mohla sáhnout do hodně temných zákoutí lidské duše, vyprávění je jen lehce naťukne. Nikdo není žádný velký hrdina, a ve výsledku nechávají diktovat morálku dědečka, který je prvním, kdo by měl držet hubu a krok. Zruinoval rodinu a z nejhoršího ho vytáhla snacha. Přesto dědeček udává tón. Malý Eda s dětskou intuicí vytuší, že věci mohou i jinak, než je prezentují dospělí, přesto si za to vykoleduje seřvání od táty. Divák si může opájet všeobjímající laskavostí, anebo se ptát, jestli to cena za rodinné pokrytectví není příliš vysoká.

    • 30.7.2017  20:00
    The Circle (2017)
    ***

    Na tohle téma by se dal natočit super thriller, což rozhodně není případ tohoto filmu. Bohužel i postava Emy Watson je příliš šablonovitá. Nejdříve svá a kritická k firmě, aby se proměnila v slepě oddanou zaměstnankyni. Mohla by to být nadsázka, ale The Circle se bere smrtelně vážně, přitom naivita číhá z každého kouta.

    • 30.7.2017  19:42

    Vtipně rozehrané, po polovině zvolní a závěr jaksi vyšumí, jakoby si Philippe de Chauveron nevěděl rady s pintou jinak docela milé komedie. Zachovává vyvážený vztah k Romům, aniž by jim extra fandil. Zářivým charakterem nevyniká ani jinak loajální sluha. To nakonec humanistický spisovatel vychází lépe, i když musí zatnout zuby a myslet na prodejnost svých knih. Teoretický humanismus je mnohem jednodušší než cikánská rodinka na zahradě s dorůstajícím prasetem a potrhlým lovcem krtků.

    • 20.7.2017  20:40
    Dunkerk (2017)
    ****

    Nolan ukázal, že lze natočit film s perfektní atmosférou, válečnou bezútěšností a nesmyslností, aniž se u toho valí moře krve a lezou vnitřnosti. Atmosféra funguje i bez těchto prostředků, i když v reálu válka vypadá jinak. Napětí vytváří Zimmerova hudba nikoliv přitažlivost postav, o jejichž osud by se divák bál. Jednotlivé scény se rychle střídají a hlavní protagonisté jsou divákovi tak trochu ukradeni. Soustředění na celek filmu a absence silného příběhu zabraňuje tomu, aby se divák někomu fandil. Závěr dobře vystihuje tehdejší atmosféry hořkosti prohry. Co je to za akci, jejíž výsledkem je pouze úspěšná evakuace a Hitlerovo obsazení Francie? I když evakuace úspěšná samozřejmě byla a nakonec i ta válka se vyvíjela jinak.

    • 16.7.2017  15:48

    Skutečného Daliborka objevíte v záblescích mezi aranžovanými scénami. Ty jsou důkazem pouze toho, k čemu se Dalibor nechá přemluvit, nikoliv toho, jaký doopravdy je. Bez ženské s matkou na krku, která mu nedá vydechnout a jejíž servis je supr a současně trochu na zabití, protože mu neumožní být dospělý. Daleko nepříjemnější postavou je ovšem matčin přítel, v němž se skrývají sklony, z kterých zamrazí. Je natolik přizpůsobivý, že si dokáže notovat s nácky i muslimy, anebo se skutečně dopustil činů, kterými se chvástá? Ta scéna, kdy zabíjí kapra? Není dobré smát se Daliborovi, on si svůj osud nevybral. Mohl a může ho změnit, má ale na to? Povýšený smích je nejhorší, čím na Daliborka reagovat.

    • 13.7.2017  22:16

    V téhle válce se protagonisté perou hlavně sami se sebou a vůbec to nevadí, protože právě psychologická stránka filmu funguje velmi slušně. Hlavní záporák není krvežíznivý magor, ale nelítostný voják snažící se zachránit zbytek i za cenu ztráty toho, na kom mu hodně záleželo. Jeho jednání je vedeno drsnou sebezáchovnou logikou, nikoliv iracionální touhou po krvi. I jeho vztah k Caesarovi je podřízen této logice. Inteligentní dialogy patří k slušným pozitivům filmu stejně jako nádherné přírodní scenérie. Závěrečné finále koresponduje s touto filozofií a není proto ovládané jen vzteklou řežbou. Jen některé pasáže by přece jen mohly drobátko zrychlit.

    • 2.7.2017  11:05

    Ove slíbil umírající manželce, že se brzy uvidí, a docela se snaží tento slib dodržet. Jenže vždycky na poslední chvíli něco zvrtne a chystanou sebevraždu překazí. Nejčastěji Pavarneh, nová sousedka, emigranta z Pákistánu. Film celou dobu rozumně balancuje mezi černohumornými situacemi a dojemně dramatickými scénami s minulosti, přičemž nikdy netlačí na pilu. Ove je sice protiva všech protiv, takže odvaří i nekomplikovanou Pavarneh, divák však přes flashbacky zjišťuje, že ani s Ovem se život nemazlil.

    • 30.6.2017  22:51
    Uteč (2017)
    ****

    Solidní černý humor kombinovaný se slušným hororem a výbornou Alison Williams. Skvělá atmosféra mrazivého napětí na párty, kde jsou všichni děsně v pohodě, jen to černé služebnictvo se chová nijak zvláštně. Hlavní motiv není nijak originální, ale přesto v tomhle filmu funguje bezvadně.

    • 12.6.2017  21:44

    Když si chcete hrát na pravdu, dozvíte se pravdu. Je proto naprosto jasné, čemu budou účastníci té večeře čelit. Jde jen o to, kolik toho na každého z nich vyplave Sympaticky rozehrané, dobře zpracovaná lidská stránka a způsob, jakým se svými zjištěnými vyrovnávají. Jeden docela povedený coming out, byť možná až zbytečně patetický. I přes slušně rozehrané dramatické chvíli, konec se zmatní do neurčité zprávy, hlavně že jsme do zvládli, drahoušku. Škoda, že závěr není víc vygradovaný.

    • 10.6.2017  21:49

    Chcete instituci nebo loutku? Ti, kdo se točí kolem krále, potřebují loutku, která je uctívána jako instituce. Mimochodem, to neplatí jen pro Belgii. Rázovitý Balkán je využíván přiměřeným způsobem bez prvoplánových trapností a křečovitých situací. Motiv s natáčením dokumentu umožní vytvořit sympatický odstup a znamená jasné sdělení, že záměrem autorů nebylo přesvědčit diváka o uvěřitelnosti příběhu. Bohužel první třetina dost klopýtá, než se film dostane do příjemného tempa.

    • 21.5.2017  14:20

    I když je to akční a hororová podívaná, dokáže místy pěkně nudit. Na tuhle planetu nepoletíme – poletíme – komu by se chtělo zpátky do kryptospánku. Jen tak se mrkneme, máme to tak při ruce. To vážně divák neuhodne, co na té na planetě bude na posádku čekat. Jedinou inovaci představuje fakt, že kromě tradiční potvory máme navíc i jednoho zparchantělého androida, kterému od začátku jasně kouká z očí, co je zač. Jen posádka ho považuje za neškodného. Asi stejně, jako když si vezme na palubu pokousaného člena, i když s kousnutím té potvory už má bohaté zkušenosti. Ridley Scott si neumí vybrat mezi akcí a filozofií, a co se týká úvah o stvořiteli a odpovědnosti za stvoření, musel by to natočit trochu jinak, aby to fungovalo.

    • 21.5.2017  13:48
    Lady Macbeth (2016)
    ****

    Výborná Florence Pugh úsporně a přitom věrohodně zvládla zrození mrchy. Zpočátku Katherine jen vrací svému manželovi jeho ignoraci. Tchán bohužel nepochopil, jak nebezpečné zboží pořídil. Katherine rychle pochopila sílu postavení. Je lepší vinu hodit na chudáku, než se znepokojovat přiznáním, že i v těchto kruzích existují vraždící stvůry. Ostatně ani jeden z těch z výše postavených nevyniká ušlechtilostí. Při minimalistickým prostředcích film kupodivu nenudí, a umí udržet divákovu pozornost.

    • 12.5.2017  21:51

    Nejdříve je přijmout fakt, že Guy Ritchie natočil fantazy, ve kterém vystupují postavy z artušovské legendy. Což není žádné rouhání, jelikož Artuš nejspíš není historickou postavou. Jako fantazy funguje velmi vydařeně, byť některé pasáže jsou dosti neurotické. Ritchiův Artuš není mýtem z dávných dob, ale klukem s chudé čtvrti, vyrostlým na ulici. Nebojí se prát a k penězům přichází silou. Jeho přerod v bojovníka proti zlu je střízlivý a věrohodný. Filmu ovšem dominuje vynikající Jude Law v roli dokonale temného zabijáka. Záleží na osobním vyladění. Někomu král Artuš funguje výborně, jiní hořce litují ztraceného času.

    • 23.4.2017  14:45

    Percy Fawcett je odhodlaný a svůj sen postavil výš než svoji rodinu. Ta musí ustoupit. Film dokáže upoutat i přes dlouhou stopáž, i když epizoda s první světovou válkou je nadbytečná a příběh by se bez ní fungoval kompaktněji. Charlie Hunnam hraje přesně toho zarputilého magora. Nejzajímavější je kamera odkazující do starých dobrých výpravných časů. Film je především vizuálně krásným cestopisem s více než popisným zobrazením rodinných vztahů. Manželka je strašně odhodlaná téměř feministka, která pokorně sedne na zadek a zůstane pokaždé doma. Je hrozně naštvaná, že Percy opět odjíždí, načež ho po dvou minutách nadšeně doprovází k vlaku. James Gray chtěl dostat do filmu co nejvíc zážitků z džungle a o rodinných vztazích včetně konfliktu s nejstarším synem vypráví stylem vzorná rodina z nedělní školy. Přesto není špatné to vidět.

    • 17.4.2017  10:10
    La La Land (2016)
    ***

    Hezké na pohled, ale rozpačité. Ryan Gosling a Emma Stone jsou výborní jako outsideři. Postavy nejsou vedené tak, aby z nich byl patrný jejich skrytý potenciál, závěr je sice realistický, ale není přesvědčivý. Působí víc jako náhodný přílepek a všechno mohlo skončit jakkoliv jinak, protože z těch charakterů vlastně nepoznáte, na co skutečně mají. Skladby netáhnou děj, jen ho doplňují. Jako připomínka muzikálové klasiky sice La la land funguje, ale neudrží konzistenci a výsledek je mírně chaotický.

    • 12.4.2017  20:57
    Everest (2015)
    ****

    Sice to nebylo tak myšleno, ale jedná se především o slušně natočený hraný dokument. Věrně se drží reality, byť jsou některé podrobnosti vynechány. Klasické schéma, kdy turista si zaplatí výlet a očekává slibované zážitky. Teoreticky je seznámen s nároky vysokohorské přírody, ale bytostně je přesvědčen, že jeho se možné problémy netýkají. Ostatně má k tomu důvod, do 10.5.1996 byly turistické expedice vcelku v pohodě. S výjimkou Daga Hansena žádná jiná postava neútočí na city. Divák se poučí o problémech a jeho emocionální stránka zůstane v klidu.

    • 30.3.2017  23:26

    Silné myšlenky až příliš silné na kluka, který není dítětem ani mužem. Zcela adekvátní a pochopitelný je jeho vnitřní boj mezi tím, že nechce ztratit mámu a nedokáže se vyrovnat s tím, že není šance na záchranu. Období, kdy ho ona utěšuje a on tuší, že říká slova, kterým sama nevěří. Bojí se svých myšlenek a vyčítá si je. Jak kruté je přiznat si pravdu. Dokonale by stačila tato rovina včetně jeho naštvání a demolování bytu babičky, s kterou se vážně nemusí. Další myšlenky, které mu valí oživlý strom, jsou nad rámec této roviny a zbytečně zatěžují základní linii.

    • 26.3.2017  18:57
    Moonlight (2016)
    ****

    Emociální stránka funguje výborně. Jenkins nechá diváka sáhnout na pocity hlavního hrdiny a vtáhne dovnitř jeho osoby. Ačkoliv film nemá prakticky žádný děj a je sledem drobných událostí běžných dnů, nenudí. Jeho působení není proto založeno na síle příběhu, ale na prožitku. Chiron žije v místech odkud se těžko dá vyhrabat, zvláště pokud je matka feťačka a otec neznámo kde. Chironovi pomáhá chlapík, který dealuje drogy feťákům jako je Chironova matka. Diváku vyber si. Chiron není povolán k tomu, aby učinil svět spravedlivější. Učí se přežít. Nepomstí zradu přítele, ale hledá cestu.

    • 25.3.2017  20:45
    Život (2017)
    ***

    Nejlepší na tom celém počinu je Gyllenhaal, který ovšem hrál v mnoha zajímavějších filmech. Po infantilním začátku, kdy se všichni rozněžňují nad probouzejícím se životem, ačkoliv je jasné, co z toho vzejde, se dočkáme klasických akcí, kdy posádku ohrožuje nezničitelná agresívní potvora. Což je jako oddechovka přijatelné, ale kdyby se aspoň občas pokusili udělat si ze sebe srandu. Nejlepší nás čeká nakonec, ale zase to není nic objevného, co by muselo mít pokračování.

    • 12.3.2017  18:59

    Slušně namíchaný koktejl z fungujících ingrediencí pro film mlaďoši bez zábran chtějí zničit starý dobrý svět, který měl ještě pravidla. Pokud by se měla rozhodnout, zda jsou tam klišé anebo starý pravdy, který se nikdy neomrzí, volím druhé. Hlavní hrdinové mezi sebou uvěřitelně fungují, a proto si můžou dovolit říkat, co říkají. Mangold děj příjemně oživil westernový prvky, které příběhu pomohly.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace