Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Krátkometrážní
  • Krimi

Recenze (168)

plakát

A pak přišla láska... (2022) 

Upoutávka lákala na intimní drama mezi dcerou a matkou, které okoření tahající z lidí peníze ezobába. Před projekcí k divákům promluvil sám režisér, jehož výraz a mluva vystihla celý film - plochý, nic neříkající a bez emocí i intimity. Všechny postavy se chovají na ránu, ale nevíme proč, postaví brečí a trápí se, ale nedokážeme s nimi cítit, potenciál hereček zcela nevyužit. A nevyužit byl i originální a na české poměry nezařaditelný námět. Bohužel se z něj vyždímalo jen pár kapek. Ještě že jsou ty houby, které vyřeší vlastně závěr celého filmu. Možná měly být podávány před filmem i divákům, aby neodcházeli zklamaní, ale šťastní.

plakát

Běžná selhání (2022) 

Moc rád bych dal vyšší hodnocení, ale prostě to nejde. Ten námět je lukrativní, originální a na české poměry nevídaný. Bohužel děj a postavy jsou zcela povrchní a ploché. Chybí tomu hloubka a propojení. Naopak herecké trio je zajímavé a  škoda, že nebyla využita chemie, která vypadala  slibně. Celkově však počin hodnotím pozitivně a za shlédnutí určitě stojí. Závěrem ocením pěknou a originální vizualizaci a hudbu.

plakát

A zítra budete mrtví (2021) 

Silný příběh dvou mladých pošetilců, který je však zpracován poměrně klidnou rukou a bez zbytečných naddramat či brutalismů. Hlavní představitelé jsou sympatičtí, jejich výkon je ve vypjatých chvílích velmi kvalitní. Film se do poloviny odehrává poměrně klidně až monotónně, co je však velkým přínosem je pomalu budující se napětí s blížícím se závěrem. Celkově se nejedná o žádný vybočující film, ale mrazivý dojem ve vás zanechá.

plakát

Nico (2021) 

Nico rozhodně není žádný velkofilm, jak už i samotná stopáž napovídá. Filmově jde spíše o průměrný počin. Co je však zásadní a proč takový snímek vznikl, je jednoznačně námět a nastavení zrcadla společnosti. Niterní pohled do zraněné duše, která se musí vyrovnávat s násilným traumatem, je zpracován opravdu velmi dobře a hlavní představitelce nejde nic vytknout.

plakát

Ivie jako Ivie (2021) 

Jedná se o relativně nekomplikované drama, které se zaměřuje na různé charaktery postav. Moc se mi líbil výkon obou hlavních představitelek. Fungovala mezi nimi dobrá chemie. Námět je určitě zajímavý a v mnoha směrech obohacující. Tempo je sice mírně pomalejší a stopáž možná příliš dlouhá, ale rozhodně mi to nekazilo celkový kladný dojem z filmu. Nutno také uznat, že režisérka Sarah Blaßkiewitz umí pracovat s citlivým a současným tématem a na snímku nebylo nic odbyto.

plakát

Nad zemí (2022) 

Příběh kluka, který utekl před lidmi a systémem do hor, je velmi zajímavým námětem. Zpracování a vyprávění událostí je vedeno klidným dramatem, ale jednání postav z rakouského venkova má hořké důsledky. Ztvárnění Eliase je vynikající a nutí vás prožít si strasti, kterými si musí projít. Hory jsou vysvobození. Výprava je minimalistická, ale do filmu naprosto sedící. Děj teče jako horský potok. Místy v poklidu a jindy zase graduje a hučí. Zvuky přírody, zvěře nebo ticho hor velmi dobře doplňující celý film.

plakát

Srdeční záležitost (2022) 

Věřil jsem, že půjde o další skvělou odlehčenou německou komedii, tak jak je většinou s E. M'Barekem v titulní roli zvykem. Bohužel v Liebesdings nic moc nefunguje. Zápletka je hodně prostá a nucená, děj nemá spád a působí roztříštěně a ani herci, kteří působí velmi toporně a málokdy věrohodně, situaci nezachrání. Pár úsměvných momentů tam je, ale jinak spoustu vogue monologů, co se převlékají za stand-up, ale zábavné to není ani trochu. Naopak je tam těch nucených myšlenkových směrů tolik, že to člověka začne nejen nudit, ale i otravovat.

plakát

Toubab (2021) 

Komedie je to rozhodně vydařená. S hlavními protagonisty jsem se sice dlouho nemohl sžít a neviděl jsem jediný důvod, proč by oba neměli sedět do konce věčnosti. Avšak úsměvný vývoj situací a postupné rozšíření pohledu na svět u obou hrdinů, se mi zamlouval na tolik, že jsem se dobře pobavil a ke konci i zasmutnil. Děj má spád, podpůrnou kameru a celkem příjemnou hudbu.

plakát

Jan Žižka (2022) 

Hodně jsem se na velkolepého Žižku těšil, trailer sliboval temný příběh s náznaky romance. Upřímně je vidět, že film měl vysoký rozpočet a výprava filmu je velmi kvalitní. Herci jsou dobře koukatelní a odvádí dobrou práci. Tím však pozitiva končí, zbytek nestojí za moc. Děj je prázdný a plochý, scénář vyloženě hloupý. Postavy se chovají zmateně a nesmyslně. Hudba je přehnaná a nepatřičně dramatická, diváka vyloženě nutí film prožívat. Žižka má potenciál na temný historický příběh evropského formátu. Jákl nám však naservíroval hollywoodský brak, který je přeslazený a jeho hloupost a dějová lacinost graduje k nechtěnému happyendu.

plakát

Margrete - královna severu (2021) 

Skvěle rozvinutá severská legenda, která přes svoje barvité zpracování, působí skutečně a dramaticky, ačkoliv se nemá o co pořádně opřít. T. Dyrholm je excelentní jako v každé své roli. Zde však svým uhrančivým výkonem hodnotně vyzdvihla celý film. Líbí se mi originální styl, že nejde o žádný velký krvák a divák je ušetřen o stereotypní válečné bitvy. Naopak podtrhuje královskou myšlenku - držet unii v klidu a míru. Divák si pak může vychutnat dramatické a vzrušující tahání za nitky, které je dotaženo zcela dokonalou hudbou, ze které budete mít husí kůži.