Horak

Horak

Pan Lampa

kraj Hlavní město Praha
svítit do vašich duší

homepage

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 11.11.2006  22:32
    Román pro ženy (2004)
    odpad!

    To je nemecka romanticka produkce? Aha, cesky film. Dalsi Kamenak? Ne, film dle knihy nejprodavanejsiho ceskeho autora. A todle, ze tocil Troska? Ne, Filip Renc. To je ten vecne mlady a nadejny reziser, co v soucasnosti toci komercne superuspesne filmy, na ktere se nejde v normalnim stavu koukat? Ano, to je Filip Renc dneska. Je to asi klise, ale mor a kurdeje na Viewegha, bez nej by todle veledilo nikdy nemohlo vzniknout. To u nas umi natocit komercne uspesny kvalitni film jenom Jan Sverak?

    • 6.11.2006  13:54
    Jistě, pane ministře (TV seriál) (1980)
    *****

    Legendární, geniální, nepřekonané a nepřekonatelné.

    • 6.11.2006  13:54
    Jistě, pane premiére (TV seriál) (1986)
    *****

    Legendární, geniální, nepřekonané a nepřekonatelné.

    • 6.11.2006  13:47
    Tři králové (TV seriál) (1998)
    ****

    Napinave, dobrodruzne a hlavne prinosne, skoda, ze doba, kdy jeste neco takoveho mohlo v CT vzniknout je nanavratne pryc.

    • 1.11.2006  16:38

    Rikal sem si, to vydrzis, vydrzel si uz horsi veci. Nevydrzel, prohral sem, odvolavam, ze se da s trochou vule dokoukat vsechno. Todle ne, cela neuveritelna pseudocervenoknihovni serie Bilej plachet netrpi slabym rozpoctem, ani hereckejma vykonama, ale nahrazenim pribehu radoby exotickejma exterierama a neuveritelnou kombinaci dementnich postav a dementnich dialogu. Vsechny telenovely sveta se tomudle smesnymu pocinu muzou dosyta vysmat, pac jim nesaha ani po kotniky, dramaticnost Rodinnych pout je spise podobna Shakespearovi nez Bilejm plachtam. Dyt to nemuzou vydrzet ani ty mamiminy co cucej na TV netecne cely dny! Autory povesit na rahno ty bajecny elektricky plachetnice, tady konci jak laska, tak veskera prdel.......

    • 1.11.2006  00:32

    Velmi nestastne zpracovani foglarovske klasiky. Beztvara filmova hmota, ktera nedokaze jakoliv zaujmout. Herecke vykony v lepsim pripade toporne, v horsim otresne. Snad jedine kdysi nadejny Skrabal sveho nemeho Tleskace jakztakz ustal.

    • 30.10.2006  14:01

    Usměvná agitka z druhe strany.

    • 30.10.2006  13:58
    Únos (1952)
    *

    Konecne! CT prekvapila a zaradila legendarni Unos. Zazitek nad zazitky, scena, kdy se soudruzi a soudruzky v americkem zajeti chytnou za ruce a zpivaji internacionalu je nejsilenejsim dramaticko-bolsevicko-agitacnim vzdoro paskvilem, ktery jsem mel kdy cest videt, opravdu svanda.

    • 30.10.2006  13:46

    Pocta vsem animal hororum. Hadi jsou sakramentsky pasaci, v nekterejch castech filmu doslova cedej krev za jeste lepsi akci, neutuchajici snaha divaka prekvapit je nuti vyskakovat z pro ne velmi neprijemnych mist a sahnout si na samy dno sil. Hadobijec Jackson je ovsem nekompromisni. Hroznyse "BigDaddy" Kralovskeho urcite letos nominace na nejlepsiho hada ve vedlejsi roli nemine, jeho vykon byl vskutku impozantni. Jinac maximalni lekacka, cekate, cekate, necekate a huaaaaaasssssssssssss...:).

    • 27.10.2006  11:51

    Ruzickuv talent, ktery naznacil ve vynikajici bizzarkomedii Trhala fialky dynamitem, se bohuzel ukazuje jako castecne lichy. Je zde sice videt jeho nepopiratelny cit pro trapnost a zamerne neumetelstvi, ale snimek jinak pusobi prezrale a vysperkovane, cim ztraci jeho charakteristicky humor. Hotylku se nepodarilo navazat na svezest Trhalkove zumpy, ale presto tento snimek patri k dustojnym zastupcum porevolucnich blaznivych taskaric na jejichz odkaz se dnes snazi navazovat snad jen chladne vykalkulovane Kamenaky, ktere uz ale zcela rezignuji na uvolnenenost a maximalni volnost formy, kterou symbolizuji prave Ruzickovy snimky.

    • 24.10.2006  10:58

    Hodnotit tento film je nesmirne obtizne. Martin Holly je totiz velmi dobry reziser a Pravo na minulost a Tichou bolest dělí jen jediný rok, ale v nekterych pripadech je rok hodne dlouha doba. Aktualnost a platnost pribehu skoncila v propadlisti dejin minuleho rezimu, pravdepodobne i koncem 80.tych let mohl byt problem takovy scenar prosadit, ale vysledek je velmi umirneny a prilis smirlivy. Rovina filmova je ovsem velmi slusna, zvlast moskevske sceny maji velmi pusobivou atmosferu a sira ruska duse urcite na frak nedostala. Chtelo by se napsat, ze je skoda, ze film nevznikl o nejaky rok pozdeji, ale to by uz nejen nikoho nezajimal, ale nejspis by nevznikl vubec.

    • 16.10.2006  13:14

    Trosku rozpacite dojmy, pro ty co nikdy nevideli jiny anime urcite kolosalni zazitek.

    • 16.10.2006  00:29

    Opakujici se sekvence v jinak monumentalnich bojovych scenach mi trosku pokazily dojem. Diky prilisnym hratkam s technikou nevypadaly nektere bojove sceny prilis realisticky, ale asi chci prilisny perfecionismus po necem tak neskutecne vypiplanem:). Celkove mene konzistenti nez prvni cast.

    • 16.10.2006  00:21

    Vse uz tady zrejme bylo receno, ale presto jedna poznamka. Tento dil mam mozna nejradsi z cele trilogie. Mozna proto, ze jsem si k Panu prstenu nevybudoval zadny hlubsi vztah:). Za jeden z nejsilnejsich momentu povazuju sebevrazedny utok "smrti" rohanske jizdy. Jake bylo ovsem me zdeseni, kdyz byl anglicky vyraz "death", ktery zde ma jednoznacny a emocionalne velmi silny vyraz, nahrazen v ceskem dabingu vyrazem "boj"!!!! Jedno slovo a zcela zmeni vyznam cele sceny, kral povzbuzuje sve valecnikypred bitvou opakovanym vykrikem "boj", coz je sam o sobe nesmysl a prinejmensi to vubec nezni cesky. Proc takhle prznit filmy, aby se na to mohli divat deti? Nesmysl, priste radsi s titulkama! 90%.

    • 15.10.2006  01:01

    Samostatne samozrejme nema vyznam, ale jako doplnek pro rekapitulaci serialu je vynikajici. Osudy hrdinu jsou sice maximalne smrsknuty, ale vse dulezite tu je a nektere veci, co se v prubehu sledovani dulezite nezdaly, jsou tu spravne vypichnuty. Mel jsem moznost sledovat verzi se shrnutim do 24.dilu.

    • 13.10.2006  11:38

    Strašně rád bych dal maximální hodnocení, ale nemůžu. Jasný má svojí poetiku, ale podle mě je přeceňovaný. Film, vznikal v době naděje na lepší časy, ale jaká byla ta naděje? Naděje osmašedesátníků, že se přeci jenom ten socialismus dá dělat tak, aby se všichni měli dobře. Takhle na mě přesně dýchnul konec filmu. Já to nechci zazlívat, kdybych žil v té době, možná bych tu naději měl taky. Herecké obsazení je špičkové, přesto na mě mnoho scén působilo schématicky a ploše. Možná, že kdyby měl film o hodinu víc, tak by se to tam všechno vešlo, kdo ví. Jinak si nedokážu představit takhle měkké rozkulačování, v tom působí osud sedláka Františka vskutku neuvěřitelně. Pro daleko syrovější a věrohodnější pohled doporučuji také trezorovou Smuteční slavnost.

    • 12.10.2006  11:26

    Po tom co si udelal svuj vlastni konec v serialu byl Anno dotlacen k teto ulitbe fanouskum. Souhlasim, ze jsem se taky tesil na klasictejsi konec, proto sem k tomuto alternativnimu konci vzhlizel s nadeji. Prvni pulka je absolutne strhujici, pak nastava pomerne logicky zaver. Presto jsem ocekaval vice patosu a srdcervoucich scen, nejak jsem si na to uz u anime zvyknul:).

    • 11.10.2006  18:05
    Šinseiki Evangelion (TV seriál) (1995)
    *****

    Souhlasim s ostatnimi, ze pokud jde o holy serial, tak zvesti skutecne predci realitu. Pribeh se zda zpocatku jednoduchy, ale postupem doby je nutne ho pozorne sledovat, ovsem soude podle ostatnich reakci, ani to nemusi vest k pochopeni a jednotnemu vstrebani celku. Posledni dva "headfuck" dily, ktere resi klasickou hamletovskou "tobeornottobe" otazku k tomu zmatku jen prispivaji. NGE se snazi sdelit hodne tezko uchopitelne poselstvi slozene z mixu ruznych nabozensko-filozofickych myslenek a jakesi pseudokrestanske mytologie. Ale zabyva se take nalezenim boha a jeho novym stvorenim lidmi. Ovsem tohle vsechno se obcas dostava do kolize s psychicky nevyrovnanymi pubertalnimi hrdiny, kdy ma clovek obcas pocit, ze to vsechno je jen kvuli tomu, aby si to srovnali v hlave a sli do zivota s vztycenou hlavou. Takze mozna zalezi na uhlu pohledu. Celkove lehke zklamani. 90%.

    • 5.10.2006  19:08

    Pro polonisty povinnost, pro ostatni prijemna barevna podivana na jeden zahranicni vyjezd do spratelene zeme. Uz to ale neni druzba delniku ci rolniku tabora miru, ale takovy podivny burzoj vylet, ktery navic zavani mimomanzelskou avantyrou, filmove pouceni tak zcela chybi a film diky tomu plave na vode, sice jen chvili, nez rybarska barka zastavi a Pepik Bek je stastnej jak Kolumbus, pak se to ale vsechno rozuzli a von musi balit kufry zpatky do Prahy. V drobne roli tanecnika se mihne i jisty Roman Polanski.

    • 2.10.2006  16:18

    Boze, myslel jsem, ze to bude prvorepublikova taskarice poklesle urovne a on to byl barandovsky vylet k Jadranu, kde jen tak bokem spichli neco jako film, aby se jako nereklo. Neskutecne dialogy, zmateny naivni dej a do toho jeden zaber na onu Bilou jachtu. Hvezdou je "americky" kapitan, ktery rika jen "Yes" a "Goodbye". Toto odflaknute a ubohe dilko bohuzel postrada i kouzlo nechteneho, takze odpad!

    • 1.10.2006  23:15

    Muz s igelitovou taskou tam byl sice az prilis casto a tendle americkej zpusob delani dokumentu tolik nemusim, ale o demonstracich 1989 se zde dozvime hodne a o pozdejsim vyvoji taktez. Ponozkova a kartackova mesta, internetova cenzura by Google, Microsoft a Yahoo, neexistujici socialni system, pracovni tabory a hlavne nadchazejici olympiada, to je dnesni raketove rostouci rude-kapitalisticka Cina. Demogracii na vas, vono vam to zatne tipec:)!

    • 28.9.2006  22:40

    Ano, je to druhy Hotel Rwanda, konec je sice trochu mene hollywoodsky, ale tema ktere film zpracovava je postizeno velmi dobre a kdo videl Shooting Dogs driv, tak mozna bude diskutovat, ktery film je lepsi. A s tou umernosti hvezdicek s poctem mrtvych je to urcite dobry postreh, najdete film o holocaustu, ktery bude v cernych procentech, at by byl sebehorsi?

    • 28.9.2006  18:18
    Smrtící oheň (TV film) (1997)
    odpad!

    Nemel sem naladu, tak davam sucharsky odpad. Jinak todle patri k tomu nejsilenejsimu, co Simandl vyprodukoval, vetsina ostatniho ma aspon nejakou jednoduchou hlavu i patu, ale tady zasel moc daleko, az prilisna dementni nuda cloveka obcas zbavi nadhledu.

    • 28.9.2006  13:52
    Smrt krále Václava IV. (TV film) (1983)
    **

    Z historickych televiznich inscenaci jedna z nejslabsich. Hrusinsky sice dre co mu sily staci, ale staticnost je prilisna a dramaticno je zde zastoupeno poze Hrusinskeho hysterickymi monology. Navic nektere vedlejsi postavy v souvislosti s defenestraci a Zelivskym prilevaji zbytecnou ideologii, pod kterou nam minuly rezim formoval nazor na cele husitske hnuti.

    • 28.9.2006  09:53
    Dobrý král Václav (TV film) (1994)
    odpad!

    Faaaaaaak! Tak todle je narez, kterej tezko najde konkurenci, doufam, ze natocili i neco podobnyho na pozadi polskejch dejin, aby jim Polaci za odmenu vypalili ambasadu. Natoceno pro Family Channel, cemuz odpovida filmova kvalita, obsahove se skutecne jedna fantasmagorii, ktera je jen nahodou zasazena do Cech. TV Prima timto skvostem dustojne uctila statni svatek.

    • 27.9.2006  00:28

    Krejca je solidnim Holubem, Kopecky vybornym Rhodesem a 18ti lety Vlada Brabec je ve sve prvni roli zapalenym levicovym studentikem. Pres obdivuhodne zvladnuti africkych exterieru, je film precijenom poznamenan dobou, takze nektere pateticke a naivni promluvy filmoveho Holuba by ten skutecny urcite nikdy nerekl. Zvlast v otazce kolonizace a pohledu na puvodni obyvatele byly jeho nazory vice poplatne konci 19.stoleti nez komunisticke dekolonizacni linii 50.let 20. stoleti.

    • 21.9.2006  11:51

    Francouzi toci spoustu filmu, protoze to stat podporuje, coz je super, pac pak muzou vzniknout i takovydle bijaky! Myslim, ze ohledne tohodle filmu tu panuje prilisna prisnost. Film je to sice trapny, trapny a hodne drahy, ale treba scena se zmlacenim servirky byla vtipna, to ze vsechno ostatni skripalo a nudilo, no komu se to nestane. Chtel bych vas vsechny chytraky videt, jak byste si poradili se samotnym Zlem!

    • 19.9.2006  02:15
    Boj o Moskvu (1985)
    **

    Velke zklamani. Snaha o vernou rekonstrukci valecnych operaci pusobi ve vysledku toporne a slepovane. Bojova technika je sice pouzita opet masove, ale odflaknute. Je pochopitelne, ze nemecke historicke modely tanku nebyly k dispozici, ale plechove nastavby na T-34/85 pusobi v roli nemeckych tanku v r. 1941 velmi komicky. Tesil sem se na znamou likvidaci stareho Mostu, tady sem se dockal. Sudetske hrazdene domy v ruske vesnici jsou opravdu k popukani. Stalin je opet rozvazny, moudry, ale prekvapive maly, navic z celeho politickeho vyzneni je citit urcity revizionismus zpusobeny zrejme dobou vzniku. Zkratka Soveti natocili lepsi valecny filmy nez Boj o Moskvu.

    • 16.9.2006  11:54

    Vyborna zabava, film ma spad a kouzelne jiskreni mezi Novym a Steimarovou nad zpivajicimi stroji je proste nezapomenutelne. Mezi agitkami se u me tento film vysvihl do prvni petky.

    • 15.9.2006  11:16

    Výborná realsocialisticka teenage komedie, kde se jeste formoval Muchnuv vytribeny smysl pro humor a brilantni reziserska prace. Svuj nepochybny talent vsak mel teprve zurocit ve svem vrcholnem Unosu Moravanky a porevolucnim nepochopenem Divokem pivu. Oblibena hlaska: "Bejt to pred triceti lety, tak reknu, ze to zapalil nejakej kulak"