Bubble74

Bubble74

Petra G.

Švýcarsko

42 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 3.11.2017  15:45
    Strach před strachem (TV film) (1975)
    ****

    Účinné halucinogenní psycho. Díky přesvědčivému podání Margit Carstensen a efektní kameře mě chvílema slušně mrazilo, brrr.

    • 1.11.2017  16:01

    Jak tak pozoruju, většina si ten zvukový babylon užívala. Mně to přišlo spíš dost úmorný a některé dialogy nebyly ani rozumět. Myšlenka i zpracování obsahovaly tradiční Fassbinderovskou pikantnost a kreativitu, ale to náročné audio zcela vyčerpalo kapacitu mojeho vnímání.

    • 28.10.2017  17:00
    My Body, My Child (TV film) (1982)
    ****

    Labilní ženská po čtyřicítce s třemi dospívajícími dcerami už nemá nárok plodit další potomky. Tím je přesvědčen arogantní gynekolog, když ho navštíví nedávnou smrtí své matky zdrcená Eileen. Je si jistá, že je v nečekaném očekávání, neboť průvodní symptomy a své tělo dobře zná. Primární vyšetření však nahrávají doktorovi do karet a ten nevybíravě vykáže nebohou ženu z ordinace s bohatým arzenálem pilulek a fatálními následky. Vynikající Vanessa Redgrave a mladinká S.J. Parker jako jedna z jejích dcer.

    • 7.10.2015  13:36
    Murder by the Book (TV film) (1986)
    ****

    To si teda vážená Agatha Christie dovolila příliš. Chystá se "zabít" jedinečného Hercula Poirota ve svém novém románu. Není celkem divu, že si to ten egocentrický malý Belgičan, patřičně nabroušen, přijde se svou stvořitelkou vyřídit. Fandové královny detektivek budou bezesporu nadšeni. Pokud se jim ovšem podaří tuto prakticky neznámou, leč výbornou konverzačku, plnou úsměvné nadsázky a rozpustilých grimas obou protagonistů někde vyšťourat.

    • 25.4.2015  18:06
    Medailon (TV film) (2002)
    ***

    Průměrná sladkobolná televizní romance, kterou však prvotřídní Vanessa Redgrave pozvedá svým úžasným charisma o ligu výš.

    • 19.4.2015  16:42
    Jeziorak (2014)
    ****

    Základ pro napínavé krimi jak z partesu - provinční městečko i okolní lesy zahalené do podzimního sychrava, na nedalekém jezeře loďka a v loďce... mrtvá prostitutka. Následuje další nebožka a dva záhadně zmizelí policajti. Také uprchlý ilegální lihovarník patří do party a poté už pozvolna odkrýváme zvrácenou rodinnou historii, intriky papalášů, no a nechybí ani osvědčená klasika - vyhořelý blázinec. Propletenec máme vskutku přepestrý a napětí podporuje řádně ponurá atmosféra, se kterou si pohrála výborná kamera. Škoda, že paní podkomisařka byla taková nemastná, neslaná a její požehnaný stav jí chybějící charisma nepřidal. Jinak se mi tahle polská kriminálka se severským nádechem líbila.

    • 18.4.2015  19:01
    Xenia (2014)
    ***

    Závisláci na sladkém jako já budou Danyho milovat (pocukrovaný špagety bych ale nedala) a různě orientovaní si taky bezpochyby smlsnou. Nebýt těch prudících vsuvek "zpívá a tančí celá rodina" lupla bych této roztomilé ujetosti o hvězdu víc.

    • 16.6.2014  13:03

    Ten intenzivně úzkostný pohled na neutichající déšť a v něm bloudící postavy, odevzdané svému osudu, mě bude ještě hodně dlouho pronásledovat.

    • 1.3.2014  15:54

    Divadelní gala představení na filmovém plátně, kde září každý aktér a každý dialog. Přestože Meryl Streep ve své vrcholné formě pouští smrtící hlášky i grimasy jak na běžícím pásu, nejsilnějším magnetem je tady Julia Roberts. "Eat the fish, bitch!" Nepamatuju, že by nějaké drama takhle provětralo mojí bránici.

    • 26.2.2014  16:40
    Nebraska (2013)
    ****

    Notorik Woody nasává jak velbloud u oázy, je svému okolí na obtíž, ale ještě není na odklizení do starobince. "On jen potřebuje mít pro co žít", podá mu pomocnou ruku jeho syn a má recht, neboť to potřebuje každý z nás. A na splněná přání není nikdy pozdě. Nebraska je dojemné pohlazení na duši i skvostně úsečný humor. Vše poeticky zahaleno v černobílém rouše a Jarmuschovském stylu. Nenápadná perla letošních Oskarů.

    • 12.2.2014  16:00

    Degenerace ubohé lidské rasy je nezastavitelná. Svět slintá blahem, že může nekonečné tři hodiny čumět na obscénní oslavu šoustaček, fetu a nadržených zbohatlíků. No potěš, to nás čekaj časy...

    • 6.2.2014  19:50
    Imaginaerum (2012)
    ****

    Zbožňuju Nightwish už spoustu let a Tuomasovy hudební kreace mě pravidelně přivádějí do extáze. Jeho filmová psychofantasmagorie mě však do ničeho podobného nepřivedla. Audiovizuál nezklamal, ale kýčovitý příběh a nedomrlost postav i děje stěží uchvátí racionálnější nátury. Na své si přijdou jen naivní snílci, kteří na konci dojatě doplní všechny díly skládanky, stírajíc při tom nejednu slzičku. Já mám na tváři pouze ruměnec ze studu za své nejprotekčnější hodnocení. Ale co nadělám, hudba je mocná čarodějka.

    • 5.2.2014  11:22
    Zámek (1968)
    *****

    Nanejvýš atmosférický obraz bezútěšnosti a hluboké beznaděje. Černý humor v absurditě všemocné byrokracie pobavil i zmrazil zároveň a fešák Max to vyžral do posledního dechu i s navijákem. Pro mě ještě intenzívnější než Hanekeho verze.

    • 3.2.2014  13:57

    Zoufalá potřeba vlídného slova a snaha očistit manželovo jméno přivedou prostinkou vdovu až do spárů vypočítavých komoušů a anarchistů... Brigitte Mira je naprosto kouzelná jako dobrosrdečná Mutter Küsters a její neodolatelný výkon táhne celý film. Fassbinderovi v závěru došly peníze, takže si překvapený divák musí finální scénu originální verze jen suše přelouskat v titulkách. Podstatně levnější a přívětivější je koncovka verze americké, která se mně osobně i líbila víc.

    • 31.1.2014  15:35

    Fassbinder ve své nejzlomyslnější aroganci. Nekompromisně bizarní groteska, nadupaná uřvanými dialogy a přehnanými gesty. Náročné sousto pro diváka. "Ach sooo...?"

    • 16.12.2013  15:21

    Vyzbrojen horlivostí, velkými ambicemi a jednou i druhou kapsou poloprázdnou, rozjíždí Ajay Sarkar vlastní byznys. Aby získal srdce krásné dívky ze zámožné rodiny, vydává se za úspěšného podnikatele a zneužívá k tomu materiálních statků svého přítele. Vznáší se v oblacích vidiny zářivé budoucnosti a ve své nedozírné fantazii si nevidí ani na špičku nosu. A protože morálka musí jít příkladem a každé snědé robě zná ono rčení o lži a krátkých nohách, směřuje vše přímočaře, ale poněkud vláčně k jasnému konci. Na tomto filmu zaujme kromě známých indických tváří především Senovo pokusničení s filmařskými technikami. Nad průměr to však nevytáhne.

    • 14.12.2013  20:51
    The Glass Menagerie (TV film) (1973)
    ****

    Williamsova nestárnoucí klasika je hrou natolik dobře napsanou, že i v provedení kvarteta bezdomovců v kulisách kontejnerů směsného odpadu by stála za vhození nějaké té bankovky do rozdrbané čepice. Když navíc v hlavní roli komanduje své potomstvo herečka prvotřídního formátu, která si zde mimochodem teprve v pozdním věku odbyla svůj televizní debut, je touto méně známou, komorní adaptací uspokojena leckterá náročnější duše, lačná po hodnotné kultuře. V domácím pohodlí bačkor a vlastního obýváku si lze vychutnat adekvátní náhradu divadelního představení se špičkovými aktéry.

    • 24.7.2013  14:15
    Rozvaliny (1984)
    *****

    Fotograf Subhash přijede s dvěma přáteli z Kalkaty na pár dní do civilizací zapomenutého komplexu zřícenin, kde jeden z nich trávil dětství. Kromě správce a jeho vdané dcery, která občas otci vypomáhá, zde žije v osamění mladá Jamini se svojí slepou a nemohoucí matkou. Ta zarputile, leč nevědomky o tom, že již jinde založil rodinu, očekává návrat muže, který před lety slíbil Jamini sňatek. Subhash je okolnostmi přinucen se za onoho vymodleného budoucího zeťáka vydávat... Indické kino v nejušlechtilejší variaci. Film, který pohladí subtilní poetikou a zároveň zasáhne tvrdými údery životního realismu. U Sena netradiční absence politických ideologií je efektně nahrazena silně působivou dramatikou existenční melancholie. Optická pochoutka v podobě anticky vzhlížejících feudálních rozpadlin ještě umocní tento vytříbený divácký zážitek.

    • 5.7.2013  11:48

    Filmový štáb si vybere příhodnou vesnici, aby zde natočil historické drama dokumentující katastrofální hladomor z roku 1943, jemuž padli za oběť milióny Bengálců. Nejdříve je čeká vstřícné uvítání a ochota místních, brzy však musí čelit morálním předsudkům a odporu, neboť odlišnost názorů, myšlení i chování městských vzdělaných lidí a prostých vesničanů je neúměrná. Taktéž rostoucí paralela mezi natáčeným fiktivním příběhem a skutečným životem venkovanů nevytváří filmařům příznivé podmínky pokračovat v jejich práci... Ani v kariéře Mrinala Sena nechybí vděčný koncept film ve filmu. Pod jeho taktovkou vznikl fascinující leč prakticky neznámý snímek o procesu natáčení, který bez váhání řadím mezi elitu svého druhu. A distributoři, ti by zasloužili hladomor za nedostupnost tohoto majstrštyku.

    • 3.7.2013  19:47

    Rodilému Berlíňanovi i nejednomu historikovi dozajista srdce zaplesá při vzácném pohledu na všechna ta náměstí, ulice, zastávky, kavárny i obchody v prapůvodní podobě než se z nich za pár let staly trosky. Pro nás ostatní příjemný letní den v urbanistickém skanzenu.

    • 2.7.2013  18:34

    Kalkata se zmítá v období vydatných lijáků a profesor na penzi se jednoho večera sebere, vyrazí do toho nečasu a už se nevrátí. Co se stalo s milujícím manželem a uctívaným otcem? Celý dlouhý rok zklamaná rodina čeká se smutkem a obavami, které se postupně mění v pochybnosti, hněv a smíření... Sen vytvořil nadmíru sugestivní psychologickou studii o dopadu záhadného zmizení patriarchy na nejbližší příbuzenstvo. Prolínáním minulosti s přítomností nechal nahlédnout pod uhlazenou fasádu a pozvolna odkrýval trhliny v zdánlivě harmonických vztazích. Napětí a tíživou atmosféru doplňuje velmi podmanivý soundtrack. Tento poslední díl tématické trilogie o nenadálé absenci člena domácnosti (předcházely Ek Din Pratidin a Kharij) považuji za nejlepší.

    • 1.7.2013  13:21

    Mladá kalkatská rodina ze střední třídy přijme chudého vesnického chlapce Palana do pomoci v domácnosti. V témže domě již jeden nezletilý poslíček slouží a tak oba společně sdílí "komůrku" pod schodištěm. Palanův starostlivý otec přijíždí každý měsíc pro skromnou synovu výplatu, která je pro ně spásou. Jednoho mrazivého rána je hoch nalezen mrtev v uzamčené kuchyni a začíná policejní vyšetřování. Proč spal kde neměl? Byla to nehoda? Pracoval snad za neadekvátních podmínek? Kdo je zodpovědný? Pozvolna se rýsuje obraz celé tragédie a s ním narůstají obavy a výčitky svědomí pod káravým drobnohledem celého sousedství... Výborný realistický rozbor bezprostředního chování lidí v tíživé situaci a zároveň nevybíravá kritika na dysfunkční sociální poměry v zemi. Dokumentární nádech některých scén přidává snímku na autentičnosti.

    • 29.6.2013  12:58

    Počestná sedmičlenná rodina, žijící ve skromných podmínkách v "pavlačovém" domě v Kalkatě, je plně závislá na slušném výdělku nejstarší dcery. Ta se jednou nevrátí po práci domů a celý barák je vzhůru nohama... Sen načrtnul krizovou situaci a pak už jen barvitě vymalovával v průběhu jedné bezesné noci rozmanité reakce nejen členů zoufalé rodiny, ale i panovačného domácího a zvědavých sousedů, aby za kuropění vyšly na světlo jejich obnažené charaktery. Ve filmu použil převážně lineárního vyprávění, pár flashbacků i několik Brechtových zcizovacích efektů. Osud zmizelé ovečky živitelky mě samozřejmě převelice zajímal, silnější dopad však měla působivě navozená paranoidní atmosféra, mohutně podporovaná neméně paranoidním soundtrackem.

    • 28.6.2013  16:25
    Antareen (1994)
    ***

    Spisovatel přijíždí do panského sídla, kde dřív přebývala i královna, ale teď již na něm zahlodal zub času. Majitelem je jeho přítel, který momentálně dlí s rodinou mimo domov. Mladý autor zde v separaci od světa hledá tvůrčí jiskru. Společnost mu dělá jen správce se zvídavým vnukem a nepostradatelná konvice čaje. Jednou v pozdních hodinách zazvoní telefon, jenže nikdo se nehlásí. Až další noc se ozve tajemná žena soužená insomnií, která vytáčí náhodná čísla s přáním se v anonymitě vyzpovídat ze svého trápení. A tak začínají poněkud nevýřečné telefonáty mezi dvěma bezejmennými neznámými, kteří postupně otvírají svá nitra... Moje nitro však zůstalo uzavřené. Mdlé konverzace i stejně nevýrazné charaktery si mou pozornost nezískaly. O to se postaraly hlavně mystické vizuály. Interiér archaického paláce byl krásně cítit duchařinou a jako stvořený pro nějaký vzrušující příběh. Několikrát zmiňovaná novela Tagoreho a její propletenost s osudy těch dvou mě bohužel minuly, neboť onu knihu neznám. Možná, že právě to byl chybějící článek k plnému docenění filmu. 3,5*

    • 25.6.2013  11:55

    Wilderova filmová anarchie v nezadržitelné smršti slov. Sitzen machen, nadechnout a jedem.

    • 24.6.2013  17:49
    Pan Šome (1969)
    ***

    Bhuvan Shome je byrokratickým šéfem u dráhy a postrachem všech podřízených i vlastního syna. Znechucen pracovní rutinou a vdoveckou samotou, vydává se na dovolenou zastřílet si na ptactvo. V daleké vesnici potkává mladou temperamentní Gauri, která se mu stává průvodkyní nejen při lovu, nýbrž dává mu i popud k přehodnocení životních postojů... Jednoduchý příběh o zkroceném despotovi, dalo by se říct indická obdoba Slavínského "Nebe a dudy". Film sice zaujme několika překrásnými scenériemi a působivým hudebním doprovodem, ale zároveň otráví elévským pokusničením o art se zdlouhavými pasážemi, střihy alá splašená koza nebo napláclou animační vsuvkou. Narozdíl od tohoto byl český "Pan Shome" sice konzumní a naivní, ale srdečný a zábavný.

    • 17.6.2013  16:27

    Slapstick v retro sépiovém vzezření napěchovaný kompletní paletou nejapného humoru pro školáky. Byla jsem v očekávání, kdy začnou lítat dorty. Nutno však uznat, že konec se seveřanům opravdu povedl. Není ušlechtilejšího poslání než vybudovat něco stabilního a pomoci změnit dějiny...

    • 16.6.2013  13:55

    Klasická literatura neklasicky zfilmovaná s klasickým rukopisem R. W. Fassbindera. Precizně naaranžované, nuancované záběry s jeho oblíbenými rekvizitami zrcadel a rámů doplňují citace z románu vlastním voiceoverem režiséra a titulky v stěží čitelném švabachu. Bílé zatmívačky obrací stránky poutavé knihy plné uměleckých portrétů, ve které Fontanův tragický příběh dělá pouze garde estetickým ilustracím a originalitě subjektivního zpracování.

    • 13.6.2013  17:28

    Sunset Boulevard made in Germany. Ráz předválečných snímků se staromódními prolínačkami byl vystylizován do nejmenšího detailu jak od ostříleného noiristy a ladnost světel a stínů ve výrazném černobílém kontrastu s převahou ovládla celý film. I zvukaři zaslouží uznání. Tím však moje ódy končí, neboť dialogy, které jsou většinou u Fassbindera doménou zde stály za starou belu, plytkost děje ukládala ke spánku a jediné co se probouzelo, byly antipatie k hlavním představitelům.

    • 12.6.2013  19:39
    Lola (1981)
    *****

    Fassbinderova sarkastická lahůdka, při které si uspokojeně rochnila má vjemová čidla. Mrštné a jízlivé dialogy, živelné panoptikum výrazných figurek v hereckém obsazení z nejvyšší bundesligy, vizuály do detailů vyšperkované v neonovém zabarvení a nebývale povznesená lehkost. Pohádkové Ende gut, alles gut s morálně pajdavou dohrou bylo hořkosladkou tečkou a zanechalo mě v úsměvném rozpoložení. Vzácný to jev po filmu Fassbindera.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace