Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Animovaný

Oblíbené filmy (10)

Tenkrát v Americe

Tenkrát v Americe (1984)

Kdo má rád filmy typu Kmotr - tj. filmy o mafii v Americe, musí slintat blahem. Navíc pokud takový skvost o italské mafii natočil Ital a mistr trošku jiného žánru, i když onen žánr koketuje i s tímto - mluvím o Sergio Leonem. No a když mluvím o něm, nesmí chybět druhý ital - mistr filmové hudby - Morricone. Líbí se mi jak si hraje z různými hudebními motivy a převádí je do jiného žánru - př. Yesterday od Beatles. No a o čem je film - o partě kluků, kteří zestárli a jejich priority jsou jinde.

Tenkrát na Západě

Tenkrát na Západě (1968)

Vše bylo řečeno. Já jen doplním otázku plnou očekávání, zklamání i naděje: "Vrátíš se? - Možná...." A já dodám vrátí se, vznikne opět obdobný skvost?.... Jen doplním. Co dělá tento film westernem číslo jedna je i hudba. Proč? Nejen, že je úžasná, ale každá postava má svůj motiv - Šajen, Frank, Harmonika, Jill, pan vláček,.... Navíc oproti Hodnému, ošklivému a zléme je tento western víc americký než špageti. Okořeňuje to i ženský element v podobě Jill oproti dříve jmenovanému. Ještě musím uznat původní dabinng České TV. Moravec coby Fonda a Bartoška coby Bronson jsou nepřekonatelní. A i v menších rolích - cesta dostavníkem s Jill - Ilja Prachař. Genialní texty. "Jestli to přežije, řekne ti Adios" coby "Jestli to, přežije, vejde do dveří a řekne Ádie"....

Letiště

Letiště (1970)

Výborné převedení románu Arthura Haileyho na filmové plátno. Drama, které může hravě přebít rdoby katastrofické filmy. Má spád, výborný scénář, emoce, skvělé herce, kde i ty malé role si zahrají velcí herci a to tak, že rázem ty malé jsou rolemi velkými. Nejen znalci westernů poznají sebevraha v letadle. Úžasná postava starší paní, co jezdí (lítá) na černo. Miluju scénu z broukem Pytlíkem, tedy s klukem, co všechno zná a ve všem se vyzná, co se diví, že letadlo neletí jak má. Výborný je i závěr, co graduje. Ty rádoby pokračování jsou zbytečná.

Ubožáci

Ubožáci (1982)

Lepší Valjean je asi Gabin, i když mu šlape na paty nejen Javert , ale i Lino Ventura. Ale nejlepší Bídníci jsou tihleti, Hosseinovi, tihleti ze čtyřdilné prodloužené verze. A proč si myslím, že Gabin je ten pravý Valjean? Snad bych ve všech partech hlasoval pro Venturu. Ale scéna, kdy Valjean umírá a o dost zestár mě hold dostala v Gabinově podání. Opravdu ta strhaná tvář a to jeho: "Hele, panenka. Je tu stále se mnou...." Vše ostatní už bylo vypovězeno v ostatních komentářích jako třeba: Lima

Hrbáč Lagardere

Hrbáč Lagardere (2003)

Podle mě nejzdařenější verze o hrbáči. Sice mám v očích pořát masku hrbáče Jeana Maraise, tak přec vítězí tato verze. Jsou tu brilantní dialogy ala hrbáč versus madam de Nevers o zradě, lásce, kráse, škaredosti, touze, srdci, tak je tu krásně vykreslena pomsta a postupné vybíjení všech vrahů. Lagardere si Tě najde! Ale co hlavně. Jsou tu oba sympatičtí učitelé Jinřicha tedy Henriho.

Rusalka

Rusalka (1962)

Včera jsem poprvé shlédl Rusalku z roku 1962. Ani jsem nevěděl, že byla zfilmována před známou verzí s Vašáriovou. Úplně jsem se do ní zamiloval. Krásná atmosféra ala pohádky z padesátých let jako Pyšná princezna. Kouzelný vodník v podání Josefa Hlinomaze, čarodějnice v podání paní Šejbalové a princ kdo jiný než král Miroslav tedy Ráž. Je v tom něha, zrada, bolest, temnost umocněno krásnou hudbou, krásné scény... zastíní to hodně pohádek. Poté, co jsem to uviděl, tak už ostatní verze filmové i televizní Rusalek vyzní chabě. Navíc perfektní nápad, kdy ten klouček ráčkuje. Proč takové filmy nedávají v televizi? Měsíček takového filmu hlubokého nesmí vyhasnout...

Ben Hur

Ben Hur (1959)

Ježíš všude přítomný, ač mu nejde vidět do tváře. Úžasné.

Pyšná princezna

Pyšná princezna (1952)

První česká filmová pohádka a zůstala by i v mém srdci první nebýt S čerty nejsou žerty. Jenom bych snad netvrduil, že tohle je první pohádka. Jako první pokus bych řadil Alenu. A propos, pokud se zaposloucháte do hudby Aleny, neslyšíte Pyšnou princeynu, nebo naopak? Nejen, že autor hudby je mistr Vačkař, ale navíc si vypůjčil některé mpotivy v pozdější Pyšné princezně (a v Andělovi.)

Tři mušketýři

Tři mušketýři (1973)

Chemie mezi herci hraje jedna báseň. Dvojka je o mě o chloupek lepší. Ale stejně jako jsem psal u Bidníků, že nejlepší pro mě jsou a zůstanou ti z Linem Venturou a nej Valjean je Jean Gabin, tak i tu to platí, že nej DArtagnan je Gerard Barrey. Ale, protože vždycky existuje nějaké ale, je nejepším Athosem Oliver Reed.  No a finále je přesně jak má být v půli filmu. Ty dlouhé pohledy všech aktérů, beze slov, ale přesto významné.

Tři mušketýři 2

Tři mušketýři 2 (1974)

Tři mušketýři dle mého gusta. Mají vtip i šarm a ovčem i šerm. Sice když mi někdo připomene onoho gaskoňce, nebo pokud si čtu listy pana Dumase, tak D'Artagnan je u mě mladý kluk s knírkem a bradkou. Ale York mě přesvědčil, že je správnou volbou. Dvojka se mi líbí ještě víc než jednička. Možna to je tou hudbou, možná tím monologem Athose o muži, jež miloval jednu dívku, možná těmi emocemi, které nahnali nenávist do očí d'Artagnanovi, když zjistí, že jeho milovaná je mrtvá.... Výborný film! Jen do dnes uvažuju, proč byly vystřiženy záverečná scény s popravou milady de Winter v původním českém výborném dabingu. Nedávno jsem viděl v České televizi reprízu a zajímalo mě, zda chybějící scény doplní. Doplnili. Ale jen pohled na kata se sekerou. Ale část, kdy Athos zadrží DArtagnana, chybí...

Ovládací panel
3 body