Recenze (1 696)

Český Slavík 2023 (2023) (pořad)
Moderátoři to s bravůrou a ostrým sarkastickým humorem zvládli. Nejlepší byla zpětná střelba do Soukupa, který musel prodat půlku své televize za 2 místa v sále a při bližším záběru na jeho maličkost se necítil úplně ve své kůži. Nejlepší projev od Vojty Dyka včetně písně pro tátu, šílený azurový outfit s kabelkou pro Krajča, který přiznal panické ataky současně s módními ataky v hororovém stylu. Lucie Bílá je druhá. Recyklace vysloužilých umělců a i přes všechnu čest a zdravíčko panu Neckářovi, nacpat ho ale takto dlouho do živáku stálo asi hodně odvahy od tvůrců pořadu.

Dvě slova jako klíč (2023)
Z výtečných Úsměvů smutných mužů se nám po pár letech stal pan Dušek políbeným bezdomovcem, který skrze psychosomatiku dokáže zničit rakovinu, páni doktoři spalte svoje doktoranty, páni vědci přestaňte vědátorovat. Přesně to popsal v recenzi Marigold. ´´Ten film je tragicky přesnou diagnózou stále sílící ezo scény prodejců duchovního fast foodu.´´

Je mi ze sebe špatně (2022)
Experimentální psycho rozborka, kam až může zajít chtíč po partnerově pozornosti a uchvácení vlastní možností slávy spolu s opětovným posazením do reality. Pro milovníky seversky netradičního smyslu pro život. 70%

V bublině (2022)
Nesdílím Apatůw smysl pro humr během covidu a navíc drtivá většina účinkujících je protivně nesympatická. Zasmál jsem se pouze u běžící scény s McAvoyem. ´´Proč mě honíš? Proč utíkáš?!´´ :D 25%

JFK (1991)
Kdo jiný nežli Oliver Stone umí popíchnout a zabrousit do nejtemnějších koutů ´´totální democrasy USA.´´ Volíme si populární ksichty za nimiž stojí páni ve stínu či takzvaní kuřáci, kteří teprve a skutečně hýbou s politikou světa. Stačí nálepka v zájmu národní bezpečnosti a jde zařídit cokoliv. Dechberoucí soudní výpověď v podání Kevina Costnera. 85%

Napoleon (2023)
Bez znalostí expertních recenzí z předpremiér, bez názorů historiků, kteří kolikrát už i sami zkresleně interpretují danou dobu a postavy, jsem se nechal uchvátit velkolepě výpravným pojetím postavy, která zahýbala nejen s tehdejší Francií. Obrazem jsem byl na kino plátně odstřelen, digitální triky, prostředí, kostýmy, kameraman Wolski je Scottova tutovka. Naopak z vyprávění na mne dolehl pocit zkratkovitosti a výtahu z jeho zásadních okamžiků života. Ono obsáhnout postavu Napoleona v jeho šílené jízdě 15 lety kariéry o 61 bitvách, všemožných "lásek", revolucí a převratů je hodně velký oříšek a na tomto je to prostě chtě nechtě vidět. Phoenix v jeho podání Napoleona ukázal ctižádostivého chlapíka se smyslem pro humor, jenže jsem si přál niternější přilnutí k postavě a k tomu bych potřeboval více jeho zákulisních scén a prožitků. Bohužel taktéž i z politikařením to je na štíru a bez hlubšího vysvětlení vám tu skáčou ze scény do scény. Celkově se obávám, že tato verze nebude průlomová jako to bylo s Gladiátorem. Sem tam se zašmodrchal scénář a Phippsova hudba nemá zapamatovatelný motiv, spíše se jen přispůsobuje místu a nepříteli. Člověk měl během promítání neukojený pocit, že tam bylo něco nevysloveného, a že z těch nádherně nakroucených bitev moc neviděl. 158minutová stopáž byla produkcí zřejmě vyhodnocena pro diváckou většinu jako dostačující a očekávám, že se na Apple+tv v budoucnu dostane slibovaná director´s cut se 4 hodinovou délkou. To samé bych očekával nebo spíše doporučoval pro BR disky. 75%

Oktopus (2023) (seriál)
Nakonec bych i já byl pro, zkusit ještě jednu sérii. Minimal krimi z periférie Prahy s koníčky, sálaty z policejní kantýny, osobité Šopovské a ještě osobitějšímu Krobotovi.

Home Invasion (2016)
Mamina Natasha má štěstí, že se synkem uvízla v baráku od platinového tatínka a pár kamer zloduši nenašli. 25%

Why? (2021)
Tak sem aspoň doufal, že tuhle kýčovitou blbinu o zabijákovi v lese vyplní svými vnady polonahá Natasha Henstridge a vono prd. Spolu s Bishopem Lancem jsou odšoupnuti na pátou kolej a celý film tam řve pouze McAtee. 5%

ONEMANSHOW: The Movie (2023)
Tak už je to tady. Pár měsíců uteklo, soutěžní kartičky s trojúhelníky jsou naházeny po všech možných kontejnerech na ´´směšný´´ odpad a THE MOVIE by Kamilek je ve vzduchoprázdnu downloadován, abychom se mi poslední trapeři filmové kritiky pokochali geniálně zpropagovaným snem Kazmiče o mnoha podvodech a výhře v dolarech, kterou nikdo nevyhrál. Z odstupu času rád vzpomínám na trapná talkshow či streamy o Prostřeno, Yes Man či propašovaném hokejovém maskotovi. Tenkrát sme se o tom i s nadšením bavili v hospodě s kámoši. Dnes už z toho bohužel vyšel jen fiktivní pseudofilm o zakopávání a vykopávání auta s bravurně, tragickými výkony. Nejlepší výkon tu předvedl již 70letý profesionál Kostas Zerdaloglu a naopak největším tragédem bych označil Kamilova kolegu, zrzavého pozéra Adama Mašuru. Vizuálem by se sice hodil do nějaké ptákoviny od Guye Ritchieho, ale to by nemohl otevřít hubu! Osobně jsem z prozíravosti na tento projekt nepřispěl ani korunou v kině a s Fortunou gamble nehraju. Do budoucna se trochu obávám, co zas vymyslí za těch utržených 70melounů od nebohého diváckého stáda a jestli bude onemanshow vůbec nějakým životaschopným přínosem pro společnost, když už se tím pan Bartošek tak rád zaštiťuje. 10%