Mara97

Mara97

Marek Mrázek

okres Blansko

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 21.2.2020  20:28
    Vlastníci (2019)
    ****

    Parádní konverzační komedie ve stylu Jména či Boha masakru, takže za každou takovou v českých podmínkách palec nahoru. Námět z divadelní hry je skvělý, protože koho by při opravdových schůzích bavily ty pedantské formality stanov, volby zapisovatele či naplnění usnášeníschopnosti. Škoda jen opakujícího se humoru - když potřetí proletí hláška "já mám takovou firmičku...", tak už to vážně není vtipné, jenže potom je zmíněna ještě asi pětkrát. Takovou hlášku má bohužel každá z postav, což trošku filmu sráží body.

    • 21.2.2020  16:06
    Máte slovo (TV pořad) (2008)
    *

    Dodnes je mi záhadou, jak může být tento šílený, uřvaný a buranský pořad v programu veřejnoprávní televize. Na Novu jako fajn, ale na ČT?

    • 11.2.2020  13:05
    Nový papež (TV seriál) (2020)
    *****

    (NEO)NOVÝ PAPEŽ. První díl vynikající, druhý trochu průměrný, třetí a čtvrtý už byly hrozné, nicméně další díly byly svojí dokonalostí na úrovni Mladého papeže. První série byla sice v součtu celkově lepší, ale i Nový papež dokázal obstojně navázat a jeho zhlédnutí bylo velkým zážitkem, na pět hvězd to bezpochybně stačí. Tentokrát ale Sorrentino hodně přitvrdil, vzal si na paškál ty největší současné problémy církve, podle mého názoru je dost zveličil a začal se jim věnovat. A do toho vnáší svůj nový druh humoru, kdy chvílemi snad i trollí diváka. Některé vtipy jsou skvělé, některé až hodně přízemní (připomínáte mi mého oblíbeného herce Johna Malkoviche). Nebo úplný konec s dítětem, kdy je zase odkazováno na Osvícení, což jsem ocenil. Ale zpátky k tomu přitvrzení - v některých momentech jsem si už říkal, že to je za hranou. Zatímco Mladý papež se těch témat dotýkal jen jemně, tady to vypadá, jako by Sorrentino v posledních 4 letech četl jen Sigmunda Freuda. Sexualita a vztahy všude, až to bylo na obtíž, nehodilo se to tam. Ester se svým chováním vyloženě změnila v záporáka. Jelikož v celkovém vyznění to dávalo smysl, oddychl jsem si, ale v některých momentech jsem byl znepokojen, jestli to Sorrentino už náhodou nepřehnal. Škoda jen, že se Lenny z komatu probral relativně pozdě, Sorrentino to dlouho protahoval, protože potom získal seriál skvělých obrysů první série - kdy se vrátil i starý soundtrack jako takový symbol. Pius XIII. v novém papeži už působí jako světec se vším všudy, snad kromě fórků s cigaretami. Jak vystupuje, jak mluví, jak působí neuvěřitelně vyrovnaně a jaké koná samozřejmě zázraky dokazuje, jaký pokrok od prvního dílu udělal a jaký se z něho stal Světec s velkým S (pořád se musím smát při pomyšlení na ty idioty, kteří u první série do komentářů psali, že Pius nevěří v Boha). Nový papež je plný poselství. Ať už na rovině komické (dokonalé zesměšnění prosté a přitom hloupé politiky současné hlavy církve pomocí Františka II.), tak rovině příběhové (odsouzení radikalismu na úkor umírněnosti, aristotelovské upřednostnění střední cesty). A po těch pár letech je vidět další Sorrentinův pokrok v technické oblasti. Dokonalé záběry do posledního detailu, pokaždé jiné intro, neonový kříž či konečně využitý prostor u závěrečných titulků, kdy Sorrentino ukazuje, jak moc rád by točil i hudební videoklipy s tanečnicemi. Po filmařské stránce je tedy pokrok znát, těším se na další Sorrentinovy filmy, protože tady se vyvíjí neuvěřitelným tempem. Pět hvězd dávám, ale Mladý papež byl ještě někde trochu jinde.

    • 10.2.2020  19:00

    Takový film prostě člověka nemůže nebavit. Novější verze na Hromnice o den více, troufl bych si říct, že možná ještě o něco lepší. Vynikající Cruise i Blunt.

    • 10.2.2020  18:55
    Zakladatel (2016)
    ****

    Ačkoli jsem o filmu věděl, kupodivu jsem s jeho puštěním dlouho váhal - a dělal jsem chybu. Trochu jsem se bál komerčního cosi, co mě ani nebude bavit, ale jednalo se o příjemný snímek s Krocovým prožitím vlastního amerického snu. A vše nabývá ještě lepší podoby, když se jedná o potomka českých emigrantů. Český pragmatismus forever.

    • 10.2.2020  18:52

    Maradonu rád nemám, patřím do toho tábora, který ho považuje za podvodníka a lháře. Ale když musím dokument objektivně zhodnotit, jedná se o skvělou práci, příkladný dokument profesionální dráhy fotbalisty. Od kariéry Maradony uplynulo pár let, přesto je film zcela naplněn původními záběry, které i v mnoha případech svou autentičností vyrazí dech. Lepší 4 hvězdy, 130 minut uběhlo rychleji jak hodina nudnějšího pořadu, takhle má vypadat dokument - Kusturica (dokument, 2008) by se měl učit.

    • 10.2.2020  18:45
    Die Nordreportage (TV pořad) (2002)
    *****

    Absolutní špička dokumentární tvorby. Na produkci NDR jsem narazil docela náhodou na youtube a od té doby se na řadu pořadů poctivě dívám, protože to jednak stojí za to, ale i se dá při tom procvičit jazyk - a je to mnohdy i záživnější než u průměrných německých filmů. Die Nordreportage je nejlepším pořadem, co NDR nabízí. Dokumenty nenudí, jsou skvěle natočené i často plné exkluzivních záběrů a divákovi je vše hodně přehledně předloženo. Záběry jsou často tak skvělé, že se člověk musí ptát, jak je možné, že to aktérům třeba nevadí - až tak jsou záběry jedinečné. Škoda, že podobné platformy u nás není, když už existuje nějaký náznak, tak to je na nějaké komerční televizi a nedá se na to dívat. Top reportáže: zásah hasičů na Silvestra v Brémách či jedna běžná hlídka policistů.

    • 10.2.2020  18:37
    Le Mans '66 (2019)
    *****

    Dost mi to přišlo podobné jako Rivalové, což znamená, že se jedná o skvělý film. A jelikož patřím mezi ty, kteří v F1 a jiných motosportech Ferrari zrovna nefandí, jedná se ještě o lepší kombo. Konec je sice očekávatelný, asi by nebylo dobře, kdyby to dopadlo jinak, přesto je Ford v Ferrari napínavý, plný akce a živých dialogů. Místo v top 20 filmů ever je asi trochu zuviel, nicméně pět hvězd zasloužených. Po Parazitovi nejspíše druhý nejlepší film roku.

    • 10.2.2020  09:40
    Veterán (TV film) (2020)
    **

    Celý film mě štvalo, proč dali hlavní roli jakýsimu Slovákovi, kterýmu skoro není rozumět, protože neumí artikulovat. Ačkoli v průběhu filmu jsem si na jeho mluvu už zvykl, na začátku to bylo skoro na titulky. Naštěstí důvod obsazení takového herce se potom objasnil, což je v pořádku. I tak mi ale vadila absence jakékoli pointy, nedynamické a divné dialogy, potácení odnikud nikam, snad všechny postavy byly strašně nesympatické. Na Brno se mi sice dívalo hezky, o to více na Janáčkovo divadlo, kde mám poslední dobou skoro druhý domov, ale to bylo tak vše. Věřím, že od Epsteina byl scénář napsán dobře, ostatně námět není nikterak špatný, ale to Hřebejkovo zpracování mi nesedlo.

    • 9.2.2020  18:22

    "... a to je ta vzácná země, země česká, domov můj." Po letech uplynulých od volby bylo zajímavé si vše znovu připomenout, od kampaně až po faily - u Zemana se jednalo o neznalost hymny, u Schwarzenberga o vhození neplatného hlasu bez obálky. Zajímavé bylo i spatřit změny v čase, nejen zestárnutí Kalouska, ale i naprostou změnu chování Zemana. On uměl být dokonce milej! Dobrý dokument, hlavně si drží neutralitu, což je to nejdůležitější. Ovšem po zhlédnutí si opět více přeji, aby byla přímá volba prezidenta co nejdříve zrušena.

    • 9.2.2020  13:01
    Ulice (TV seriál) (2005)
    *

    Co si budeme, jako malej jsem to první dva roky hltal. Jednak ty začátky, kdy ještě běžely dva díly na den, měly trošku úroveň, jednak mi bylo deset a asi to odpovídalo mojí tehdejší intelektuální schopnosti. Ale ta doba už je dávno pryč, dnes se to nedá vydržet ani minutu, jak to je dementní. Nicméně kdo ví, třeba se k Ulici jako důchodce zas vrátím... I když pevně doufám, že ne.

    • 8.2.2020  21:18

    Nuda, šeď, strašně dlouhé. A to je škoda, jinak by film nemusel být špatný, herecké obsazení i výkony jsou skvělé, jen námět mi nepřijde moc zajímavý či inovativní, je to spíše takový průměr. Jednoznačný středobod filmu je ale hlavní hádka mezi protagonisty, to je prostě dokonalost sama.

    • 8.2.2020  21:16
    Med v hlavě (2014)
    ****

    Zatím to nejlepší, co jsem mohl vidět od Tilla Schweigera. Dojemný, ale i místy vtipný biják mne chytil za srdce, kdy konec mi byl opravdu líto. Jako pragmatikovi z chudšího státu než Německo mi bylo líto také všeho, co bylo ve filmu zničeno, dá se říci, že téměř i zbytečně - ta sražená luxusní auta, vyhořená část kuchyně... To ani nemuselo být, ale muselo to stát majlant. U nás by se na to dala nějaká ojetá jedničková oktávka, Němci téměř zničí dva fungl nové mercedesy. No jo, co se dá dělat. Příjemný divácký zážitek, Emma Schweiger ve své roli dokonalá.

    • 8.2.2020  21:11
    Bokovka (2004)
    ****

    Na to, že jsem na film narazil náhodou večer na dvojce, to nebylo vůbec špatné. Příjemná road movie s prvky komedie i dramatu, vynikající vykreslení charakterů postav a ukázka toho, že i odlišní lidé, ale jako naprosto odlišní lidé, mohou být nejlepším přáteli. Dobrá práce.

    • 8.2.2020  21:07

    Z letošních Oscarů nejhorší film. A to mám Tarantinovy filmy fakt v oblibě! Zatímco dříve tvořil Tarantino jeden skvost za druhým, v posledních letech začala forma lehce upadat a Tenkrát v Hollywoodu tuto tendenci jen naplnil. Na filmu jsem byl v létě v neklimatizované Scale. Když připočtu to vedro, plný sál a tvrdé židle, byl to opravdu nepříjemný filmový zážitek. Nudil jsem se kardinálně. A po konci, který byl také velmi slabý, jsem si vlastně s hrůzou uvědomil, že film nemá nic, co jsem měl na předchozí Tarantinově tvorbě tolik rád. Žádné bohaté dialogy plné hlášek, žádná stylová hudba jak v Pulp Fiction, zvraty také nikde nic. Prostě jen záběry a záběry Pitta a DiCapria, bohužel to je vše. Promrhat takové herecké obsazení je snad umění. Fakt jsem zklamán, kdyby to nebyl Tarantino, má to 50 %, možná méně. I když jsem ovšem Tarantinův fan, snažím se hodnotit objektivně - a tohle se opravdu nepovedlo.

    • 8.2.2020  21:02
    1917 (2019)
    *****

    Vlastně jsem nenašel jediný důvod, proč 1917 hodnotit menším počtem hvězd. Z válečných filmů mám rád spíše ty s příběhem a kde je méně akce, což zde bylo dokonale splněno. Dojemné, napínavé, kamera fenomenální, za každý film pokoušející se vypadat jako na jeden záběr (jako v případě Birdmana) klobouk dolů. Vynikající, zasloužená nominace na Oscara, kamera to má snad jasné.

    • 8.2.2020  20:59

    Tohle bylo zklamání. Místy šílená nuda, film se tolik táhl, navíc pomalu omrzí pořád ty stejné okoukané tváře německého filmu posledních let. Maraton na konci tempo trochu nabudil, ale bylo to tak sladké, až se mi z toho kazily zuby.

    • 8.2.2020  20:57
    Stockholmský syndrom (TV film) (2020)
    *****

    To nízké hodnocení mne zde trochu mrzí. První díl byl skvělý, druhý trochu v tempu polevil, i tak je to jasných pět hvězd. Oceňuji velký počet neokoukaných tváří, jako Vondráček či pro mě Maxiková. Jeden z filmů posledních let ČT, co patří do výkladní skříně, hned po boku Metanolu či Dukly 61.

    • 8.2.2020  20:54
    Znamení (2002)
    *****

    Shyalaman je génius. O invazích z jiných světů už bylo natočeno tolik filmů, ale až na výjimky to nestálo za nic. Většinou solidní náměty bohužel končí v koši mezi ostatními filmy, které mohly být pojaty mnohem lépe. Znamení si jde vlastní cestou. Stopáž není nikterak dlouhá, protože to tady není potřeba, film si tedy drží velmi dobré tempo, které nutí diváka neustále s otevřenou pusou hltat děj. Znamení nemá jediné slabé místo, hudba je podmanivá a celkově obsahuje i poselství, že všechno má svůj důvod, ačkoli se tak na první pohled nemusí zdát. Za mě jeden z top thrillerů, co byl kdy natočen.

    • 3.2.2020  09:32
    Vysoká hra (TV film) (2020)
    ****

    Trochu mne znepokojují okolnosti tohoto televizního filmu, nacházející se, Donutilovským jazykem řečeno, za jevištěm. Vždy, když Česká televize v upoutávkách představovala Vysokou hru, hovořila o režisérovi jako o tvůrci Sametových vrahů. Vždy. Proč prostě naplno neřekne, že Vysokou hru natočil Jiří Svoboda, tj. předseda KSČM v letech 1990-1993? Film je masivní kritikou současné kapitalistické společnosti, kdy divák může velmi snadno nabýt dojmu, že je naprosto zkažená. Politické strany jsou sice smyšlené, ale tvůrci opravdu při tvoření fiktivních názvů kreativní nebyli (Sociální občanská strana jako hlavní zkorumpovaný partaj - jako vážně?). Proto si lze vědomě nebo i často nevědomě uvědomit, že se jedná o velkou kritiku současných politických i společenských struktur. A co proti tomu dělat? Volme nové, ještě nezkažené alternativy (ANO), nebo ty původní, se kterými se nám sice vedlo celkem špatně, ale taková korupce tak přeci nebyla (komunisté, to už jsme konečně u Svobody doma). Film není natočen podle skutečných událostí, je jen volně inspirován. Dá se říct, že zkorumpované zakázky a dotace jsou denním chlebem současné politiky (samozřejmě ne v takových řádech korun či eur), ale tady je to trošku přitažené za vlasy, kdy už se pohybujeme mimo mantinely českého prostředí, autoři se spíše s těmi vraždami inspirovali na sousedním Slovensku, kde má mafie a korupce ještě stále své nezastupitelné místo. Ačkoli tato věc mě znepokojuje, jedná se jinak o velmi kvalitní biják, u kterého jsem se bavil. Na rozdíl od Sametových vrahů drží Svoboda dějovou linku, která se dá pochopit a dává smysl, jen je třeba plné divákovy pozornosti, což může být někdy problém. A také je třeba dobré paměti, protože je film rozdělen na dva díly a i dlouhý začátek s review prvního dílu nemusí pomoci. Každopádně kriminálka filmařsky slušná, divák musí u filmu přemýšlet, což nikdy není na škodu. Jen škoda toho politickýho podtextu, jenž může do jisté míry křivit veřejné mínění.

    • 29.1.2020  08:57
    Balón (2018)
    *****

    Marně pátrám v paměti, jestli jsem někdy viděl lepší film z německé produkce. Ano, až tak skvělé to bylo! Film na nic nečeká, od první minuty se jde na věc, napětím jsem byl téměř přikován na své místo. Musím pochválit skvělou dynamickou kameru, moc hezky se na to dívalo - a při pohledu na další tvorbu kameramana Breuera se není čemu divit, když má za sebou již celou řadu dobrých filmů (Napola, Náš vůdce). Skvělý zážitek, jasných pět hvězd. Was für ein Aufwand.

    • 22.1.2020  19:46
    Monstrum (TV film) (2017)
    ***

    "A co když se to v tom Rusku zase otočí?" Absurdní příběh z šílené doby, která se snad nikdy nebude opakovat. Věrně zpracováno, originálních záběrů je dost, jen jsem čekal častější zobrazení repliky, když se musela také poněkud komplikovaně realizovat. A pomalu se začínám těšit na Monument, což je operní zpracování stejného příběhu z dílny Národního divadla Brno.

    • 17.1.2020  18:11
    Absolvent (1967)
    *

    Hrozné, opravdu mi cukala ruka, abych dal rovnou odpad. Kýčovité, celkově nelogické, postavy v čele s Benjaminem se chovají natolik iracionálně, až to bolí. V každém dialogu se opakuje skoro každá informace dvakrát, protože příjemce je absolutně duchem nepřítomen nebo neposlouchá. Takže když jsem slyšel to "co?" už podvacáté, málem jsem lezl po zdi. A co teprve ten konec? Nejen, že jsem vůbec nepochopil smysl jednání postav, byl to kýč všech kýčů, zlatý děda Simpson a jeho rozbití té skleněné stěny...

    • 15.1.2020  10:23
    DOHRÁNO (TV pořad) (2001)
    *****

    Toto nejsou jen běžné sestřihy fotbalových zápasů. Jedná se o nejlepší mix sportovního zpravodajství a novinářské inovace ČT, kterou si jen lze představit, každý díl je plný tolika okasionalismů, aktualizací slov a narážek, že je regulérně srovnatelný i s průměrnou komedií. Tradice nedělního večera - jen doufám, že Dohráno vydrží na ČT co nejdéle, protože televizní práva na ligu jsou rok od roku dražší.

    • 15.1.2020  09:47

    Nemůžu si pomoct, ale film mi hodně připomínal francouzské Nedotknutelné - a v tomto případě se jednalo ještě o hlubší divácký zážitek. Dojemné, divák výkony hercům věří, i humor je na Němce překvapivě na solidní úrovni, skvělá titulní píseň od Revolverheld je takový bonus.

    • 14.1.2020  16:51

    Puberta v mnoha případech s člověkem mlátí, ale až tak? Marně si vzpomínám, kdy naposledy jsem viděl film s takovým zaporákem v hlavní roli. I Mr. Smith z Matrixu je proti tomu vlastně v pohodě. A dost tomu přidá i fakt, jak se Steinfeld namyšleně chová i ve skutečnosti. Na film se sice koukalo příjemně, ale přál jsem si poněkud drsnější konec, který by si Steinfeld zasloužila.

    • 13.1.2020  15:18

    Klasická politická agitka, která je bohužel v současném německém filmu standardem. Nestrannost zcela chybí, autoři hází z rukávu svoje názory naprosto bez zábran. Kritika současné společnosti a přehánění konzumu, naprosto zbytečné vytahování AfD, ačkoli by se bez toho obešlo, Zuckerberg vykreslen jako démon v době, kdy je to docela na vlně. A na konci vyznění téměř marxistickeho charakteru. Škoda, sice se jedná už o dost ohrané téma, přesto to šlo zpracovat lépe a zejména ne tolik s politickým podtextem. Hvězda za fór na fotbalovou Herthu.

    • 31.12.2019  16:25

    ,,Chtěla bych nějaký milostný román." ,,Prožít nebo přečíst?"...... ,,A co říkal?" ,,Že to má taky." Dokonalost sama, koncert. Zkrátka to nejlepší, co kdy bylo na našem území natočeno. Málo filmů má takové množství hlášek, co zlidověly. Není rok, kdy bych si film znovu nepustil.

    • 22.12.2019  22:01
    Wanted (2008)
    **

    Tak laciné a ještě k tomu neskutečně hloupé. Většinou nebývám moc hnidopichem vyžadujícím přesnost a věrohodnost v každém záběru, ale střetnutí tři zatočených kulek za sebou bylo už moc. Dvě hvězdy za reklamu na Klause.

    • 13.12.2019  08:45

    Konečně jsme se u nás dočkali filmu jak od Kaurismäkiho, role Karla byla pro Krobota snad přímo napsána. Non-stop lahůdky jsou zábavné, skvěle se na ně dívá, i když chvílemi je až otravné, jak se hlavní postavy stále "náhodou potkávají". Právě náhodná shledání a až naivně propojené příběhy jsou hlavní slabinou filmu, protože působí strašně prvoplánově. A Lenka potkala za večer revizora častěji než já za celý život.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6