Mara97

Mara97

Marek Mrázek

okres Blansko

6 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 2.3.2020  13:04
    V síti (2020)
    *****

    Klusák opět exceluje. Jak už se stalo u něho zvykem, opět se jedná o aktuální celospolečenské téma se silným dosahem do médií, na konci nesmí chybět velkolepé diskuzní finále. V síti je tak skvělý počin s poselstvím, že by se snímek mohl i výrazně dostat za hranice. Nechutné, ale osvěženo o prvky komedie, které dávají celému dokumentu jedinečný nádech, díky kterému se poté nelze divit tak skvělému hodnocení. Herečky jsou vynikající, zajímavý je rozhodně fakt, že jedna z nich je vnučkou federálního premiéra Petra Pitharta. Ačkoli je film nechutný a snad každému normálnímu jedinci se po jeho zhlédnutí bude chtít zvracet, jsem obzvláště rád za jednu věc - tento problém tu je, dlouho existoval, teď se rozhodně medializuje a snad se tomu bude věnovat pomocí některých programů i MŠMT, aby se nějak vyřešil. A snad si i společnost uvědomí, jak to se sexuálními úchylkami ve skutečnosti je - že to nepostihuje jen duchovní, jak se nám snaží média namlouvat, u nich se jedná jen o 0,001 procenta kléru - mnohem vyšší podíl je ovšem u skautských vedoucích a dalších pracovníků, co přichází do každodenního kontaktu s dětmi a na které si dodnes nikdo nedovolil vznést i menší náznak pochybnosti, že něco není v pořádku. Doufám, že se česká justice toho nebude bát a uvedeným predátorům dá exemplární tresty odnětí svobody.

    • 11.2.2020  13:05
    Nový papež (TV seriál) (2020)
    *****

    (NEO)NOVÝ PAPEŽ. První díl vynikající, druhý trochu průměrný, třetí a čtvrtý už byly hrozné, nicméně další díly byly svojí dokonalostí na úrovni Mladého papeže. První série byla sice v součtu celkově lepší, ale i Nový papež dokázal obstojně navázat a jeho zhlédnutí bylo velkým zážitkem, na pět hvězd to bezpochybně stačí. Tentokrát ale Sorrentino hodně přitvrdil, vzal si na paškál ty největší současné problémy církve, podle mého názoru je dost zveličil a začal se jim věnovat. A do toho vnáší svůj nový druh humoru, kdy chvílemi snad i trollí diváka. Některé vtipy jsou skvělé, některé až hodně přízemní (připomínáte mi mého oblíbeného herce Johna Malkoviche). Nebo úplný konec s dítětem, kdy je zase odkazováno na Osvícení, což jsem ocenil. Ale zpátky k tomu přitvrzení - v některých momentech jsem si už říkal, že to je za hranou. Zatímco Mladý papež se těch témat dotýkal jen jemně, tady to vypadá, jako by Sorrentino v posledních 4 letech četl jen Sigmunda Freuda. Sexualita a vztahy všude, až to bylo na obtíž, nehodilo se to tam. Ester se svým chováním vyloženě změnila v záporáka. Jelikož v celkovém vyznění to dávalo smysl, oddychl jsem si, ale v některých momentech jsem byl znepokojen, jestli to Sorrentino už náhodou nepřehnal. Škoda jen, že se Lenny z komatu probral relativně pozdě, Sorrentino to dlouho protahoval, protože potom získal seriál skvělých obrysů první série - kdy se vrátil i starý soundtrack jako takový symbol. Pius XIII. v novém papeži už působí jako světec se vším všudy, snad kromě fórků s cigaretami. Jak vystupuje, jak mluví, jak působí neuvěřitelně vyrovnaně a jaké koná samozřejmě zázraky dokazuje, jaký pokrok od prvního dílu udělal a jaký se z něho stal Světec s velkým S (pořád se musím smát při pomyšlení na ty idioty, kteří u první série do komentářů psali, že Pius nevěří v Boha). Nový papež je plný poselství. Ať už na rovině komické (dokonalé zesměšnění prosté a přitom hloupé politiky současné hlavy církve pomocí Františka II.), tak rovině příběhové (odsouzení radikalismu na úkor umírněnosti, aristotelovské upřednostnění střední cesty). A po těch pár letech je vidět další Sorrentinův pokrok v technické oblasti. Dokonalé záběry do posledního detailu, pokaždé jiné intro, neonový kříž či konečně využitý prostor u závěrečných titulků, kdy Sorrentino ukazuje, jak moc rád by točil i hudební videoklipy s tanečnicemi. Po filmařské stránce je tedy pokrok znát, těším se na další Sorrentinovy filmy, protože tady se vyvíjí neuvěřitelným tempem. Pět hvězd dávám, ale Mladý papež byl ještě někde trochu jinde.

    • 10.2.2020  19:00

    Takový film prostě člověka nemůže nebavit. Novější verze na Hromnice o den více, troufl bych si říct, že možná ještě o něco lepší. Vynikající Cruise i Blunt.

    • 10.2.2020  18:45
    Die Nordreportage (TV pořad) (2002)
    *****

    Absolutní špička dokumentární tvorby. Na produkci NDR jsem narazil docela náhodou na youtube a od té doby se na řadu pořadů poctivě dívám, protože to jednak stojí za to, ale i se dá při tom procvičit jazyk - a je to mnohdy i záživnější než u průměrných německých filmů. Die Nordreportage je nejlepším pořadem, co NDR nabízí. Dokumenty nenudí, jsou skvěle natočené i často plné exkluzivních záběrů a divákovi je vše hodně přehledně předloženo. Záběry jsou často tak skvělé, že se člověk musí ptát, jak je možné, že to aktérům třeba nevadí - až tak jsou záběry jedinečné. Škoda, že podobné platformy u nás není, když už existuje nějaký náznak, tak to je na nějaké komerční televizi a nedá se na to dívat. Top reportáže: zásah hasičů na Silvestra v Brémách či jedna běžná hlídka policistů.

    • 10.2.2020  18:37
    Le Mans '66 (2019)
    *****

    Dost mi to přišlo podobné jako Rivalové, což znamená, že se jedná o skvělý film. A jelikož patřím mezi ty, kteří v F1 a jiných motosportech Ferrari zrovna nefandí, jedná se ještě o lepší kombo. Konec je sice očekávatelný, asi by nebylo dobře, kdyby to dopadlo jinak, přesto je Ford v Ferrari napínavý, plný akce a živých dialogů. Místo v top 20 filmů ever je asi trochu zuviel, nicméně pět hvězd zasloužených. Po Parazitovi nejspíše druhý nejlepší film roku.

    • 8.2.2020  21:02
    1917 (2019)
    *****

    Vlastně jsem nenašel jediný důvod, proč 1917 hodnotit menším počtem hvězd. Z válečných filmů mám rád spíše ty s příběhem a kde je méně akce, což zde bylo dokonale splněno. Dojemné, napínavé, kamera fenomenální, za každý film pokoušející se vypadat jako na jeden záběr (jako v případě Birdmana) klobouk dolů. Vynikající, zasloužená nominace na Oscara, kamera to má snad jasné.

    • 8.2.2020  20:57
    Stockholmský syndrom (TV film) (2020)
    *****

    To nízké hodnocení mne zde trochu mrzí. První díl byl skvělý, druhý trochu v tempu polevil, i tak je to jasných pět hvězd. Oceňuji velký počet neokoukaných tváří, jako Vondráček či pro mě Maxiková. Jeden z filmů posledních let ČT, co patří do výkladní skříně, hned po boku Metanolu či Dukly 61.

    • 8.2.2020  20:54
    Znamení (2002)
    *****

    Shyalaman je génius. O invazích z jiných světů už bylo natočeno tolik filmů, ale až na výjimky to nestálo za nic. Většinou solidní náměty bohužel končí v koši mezi ostatními filmy, které mohly být pojaty mnohem lépe. Znamení si jde vlastní cestou. Stopáž není nikterak dlouhá, protože to tady není potřeba, film si tedy drží velmi dobré tempo, které nutí diváka neustále s otevřenou pusou hltat děj. Znamení nemá jediné slabé místo, hudba je podmanivá a celkově obsahuje i poselství, že všechno má svůj důvod, ačkoli se tak na první pohled nemusí zdát. Za mě jeden z top thrillerů, co byl kdy natočen.

    • 29.1.2020  08:57
    Balón (2018)
    *****

    Marně pátrám v paměti, jestli jsem někdy viděl lepší film z německé produkce. Ano, až tak skvělé to bylo! Film na nic nečeká, od první minuty se jde na věc, napětím jsem byl téměř přikován na své místo. Musím pochválit skvělou dynamickou kameru, moc hezky se na to dívalo - a při pohledu na další tvorbu kameramana Breuera se není čemu divit, když má za sebou již celou řadu dobrých filmů (Napola, Náš vůdce). Skvělý zážitek, jasných pět hvězd. Was für ein Aufwand.

    • 15.1.2020  10:23
    DOHRÁNO (TV pořad) (2001)
    *****

    Toto nejsou jen běžné sestřihy fotbalových zápasů. Jedná se o nejlepší mix sportovního zpravodajství a novinářské inovace ČT, kterou si jen lze představit, každý díl je plný tolika okasionalismů, aktualizací slov a narážek, že je regulérně srovnatelný i s průměrnou komedií. Tradice nedělního večera - jen doufám, že Dohráno vydrží na ČT co nejdéle, protože televizní práva na ligu jsou rok od roku dražší.

    • 15.1.2020  09:47

    Nemůžu si pomoct, ale film mi hodně připomínal francouzské Nedotknutelné - a v tomto případě se jednalo ještě o hlubší divácký zážitek. Dojemné, divák výkony hercům věří, i humor je na Němce překvapivě na solidní úrovni, skvělá titulní píseň od Revolverheld je takový bonus.

    • 31.12.2019  16:25

    ,,Chtěla bych nějaký milostný román." ,,Prožít nebo přečíst?"...... ,,A co říkal?" ,,Že to má taky." Dokonalost sama, koncert. Zkrátka to nejlepší, co kdy bylo na našem území natočeno. Málo filmů má takové množství hlášek, co zlidověly. Není rok, kdy bych si film znovu nepustil.

    • 17.11.2019  12:32

    Jedná se o zajímavý případ navazování na film, který vlastně primárně není o tom, o čem je pokračování. King Kubrickovu klasiku rád nemá, protože se nedrží věrně předlohy a Kubrick si ji upravil trošku k obrazu svému a ke svým potřebám. O to zajímavější se tady jedná projekt - ačkoli film fakticky navazuje více na Osvícení z roku 1997, vše ostatní je zachováno ze starší Kubrickovy předlohy. Ačkoli horory moc v lásce nemám, tady jsem byl spokojen, děj se nedá moc jednoduše předvídat, lekačky nejsou až tak hloupé, jak bývá v posledních letech zvykem. A poslední část s návratem do hotelu Overlook? Fenomenální! Jako milovník Kubrickova Osvícení jsem si to maximálně užil - hrozně si cením zachování původní hudby, úvodní sekvence s příjezdem, zchátralého interiéru Overlooku, jenž je zobrazen realisticky. Sice není vše zobrazeno věrně do posledního detailu (např. při Dannyho příchodu do pokoje 237 chybí klíček v zámku), ale nevadí to. Vůbec jsem to nečekal, většinou u takových pokračování po několika letech se jedná o zklamání, to ovšem není případ Doktora Spánku. Vynikající práce.

    • 1.7.2019  10:05
    Černobyl (TV seriál) (2019)
    *****

    Nejlepší možná ukázka zvěrstev komunismu. Seriál, který by se měl pouštět v hodinách dějepisu (nebo možná i fyziky), líp už ten režim ani definovat nešlo. Nedivil bych se, kdyby se Černobyl zařadil do klasik ukazujících totalitní režimy v plné kráse, tj. mezi 1984 a další podobné počiny.

    • 26.2.2019  21:10
    MOST! (TV seriál) (2019)
    *****

    Příkladná osvěta a další z důvodů, že tu často kritizovanou veřejnoprávní televizi potřebujeme. ČT se opět trefila přímo do černého, když tím nejlepším možným způsobem ukázala na problematiky mosteckého regionu i určité části české společnosti. Postavy se během seriálu neuvěřitelně vyvíjí, humor je už u dvojice Prušinovský, Kolečko tradicí, jak už jsme si zvykli u předchozí tvorby. Právě humorná složka ani nevyniká o tolik více mezi jejich ostatní tvorbou, seriál spíše vyniká svoji aktuálností a pravdivostí v obrazu společnosti. Velký obdiv tvůrcům patří i za to, jak dokázali seriál najednou změnit z vrcholně komediálního v romantický až dramatický, aniž by přitom utrpěla vysoce nastavená laťka. Proto není divu, že se Most! stav během posledních dvou měsíců takovým fenoménem. Jen ten humbuk kolem mezi lidmi či na sociálních sítích by mohl být kultivovanější, v desítkách falešných eventech na Facebooku typu Párty u Luďana doma či Kurz rozmražování ledničky s Edou mi zůstává fakt rozum stát, toto není vtipný. Stejně nechápu další falešný event, který se objevil už v polovině (!) seriálu - Most! - chceme druhou řadu - ti lidi ani neví, jak to vlastně dopadne (ve 4. dílu jsme fakt věděli kulový o dalším vývoji) a už chtějí další sérii? Facepalm. Tvůrci seriálu mají pravdu, že v nejlepším by se mělo končit, druhá série není na místě. Vždyť řada postav by se už neměla ani kam vyvíjet.

    • 7.12.2018  11:06
    Mladý papež (TV seriál) (2016)
    *****

    Když jsem postřehl, že ČT bude dávat seriál o fiktivním kontroverzním papeži, znejistěl jsem. Nevěděl jsem příliš, co očekávat, nicméně pokazit by se dalo v tomto případě hodně, ať už nedůstojným zpracováním, nebo nemístnou a třeba až brutální kritikou církve, která s postupem času ve společnosti a médiích přitvrzuje. Mnoha lidem, zejména u nás v ateistickém Česku, leží náboženství a obzvláště církev jako instituce hodně v žaludku a myšlenka rozkladu samotné církve by v mnohých případech jistě vyvolala nemalé vzrušení. Toto se ale nestalo. Sorrentino se zpracování ujal tak, jak se patří. Ano, v některých ohledech se do církve strefuje, ale stále v mantinelech slušnosti, oprávněné kritiky a také často s dávkou černého humoru. Některé věci už možná byly trošku za hranou, jako například vyzvídání zpovědního tajemství s protislužbou nabídnutí kardinálského postu, ale přes to bych se dokázal přenést, když vezmu v potaz celý Sorrentinův seriál jako celek. A to, že papež nevěří v Boha? Mnozí mají neskonalou potřebu tento výrok vytahovat jako hlavní myšlenku z celého seriálu či dokonce jej tučně zvýrazňovat, jaká to je úžasná senzace. Ale no tak... V komentářích se objevil i následující výrok "papež mluví otevřeně o tom, že nevěří v Boha. On totiž skutečným Bohem je" - z takových nesprávných a rádoby znaleckých interpretací je mi až špatně, příště sem radši Malarkey nepiš nic. Takový hloupý komentář může napsat jen někdo, kdo buď seriál nepochopil, nebo ho neviděl celý, což asi bude ten častější případ. Vždyť Lenny Bellardo samozřejmě v Boha věří. Každý ve svém životě někdy zapochybuje, což se ovšem nevyhýbá ani světcům, respektive ti možná pochybují i v častější míře, protože svou víru berou nejvíce upřímně a sebekriticky, nicméně to je na dlouhou debatu. Z toho důvodu pochybuje i Piux XIII., možný budoucí světec, i jemu se to nevyhne. Takže kdo natěšeně hledá něco, co má církev až zničit (byť jen fiktivně na obrazovce či plátně), Il giovane papa si v žádném případě nepouštějte, bude to pro vás fakt ztráta času. Církev totiž není jen kritizovaná, ale na druhou stranu i glorifikovaná a debat o Bohu opravdu není málo. Radši si přečtěte zas nějaké články o zneužívání dětí kdesi daleko s naprosto irelevantními až manipulativními daty, potom se vám udělá lépe... Kdo ovšem hledá opravdu výjimečný projekt, kterého sledování je opravdu velkým zážitkem, narazil na to pravé. Už při úvodních pěti minutách s titulky během prvního dílu jsem byl chycen a věděl jsem, že toto bude pořádně návykové. Výprava prvotřídní, vše vychytané do posledního detailu, soundtrack je také mimořádný, vhodné hudební podkreslení ještě více umocňuje celkový zážitek. Vlastně se dá řici, že Sorrentino zůstal na svém. Poslední film, který jsem od něho viděl a zůstal mi v paměti, je Mládí - také jako zde měl film nádherný vizuál a hudbu, jinými slovy po řemeslné stránce byl film impozantní, jenže nebyl o ničem. A nejen, že neměl děj a sám bych ani nevěděl, jak ho stručně a výstižně popsat v několika větách, navíc celkově působil neskutečně kýčovitě a prázdně - což zrovna nejsou ideální vyhlídky, když máte poté natočit celý seriál o víře. A toho jsem se bál i tady. V Il giovane papa ale Sorrentino překvapuje, respektive konečně tvoří tak, jak jsem si přál - dokonalá řemeslná stránka zůstala, příběh byl dosazen a konečně - kýčovitost zmizela. Výroky, které v každém díle padají, by se daly tesat do kamene, nutí k zamyšlení, ačkoliv někdy znějí absurdně, jsou pravdivé a z mnoha projevů by se dal vypsat celý výčet poselství. A to se netýká jen papeže Pia, nýbrž i ostatních postav, seriál je ve své podstatě neuvěřitelně poetický a inspirující. I mnohé myšlenky, které v průběhu deseti dílů padnou, nejsou ledajaké. O církvi, její vizi a působení, to jsou věci, které opravdu nutí k zamyšlení a lze získat pocit, že na nich něco opravdu bude. To, že církev je z hlediska dlouhého období v úpadku, není žádná novinka. A tady to vypadá, že si Sorrentino vypsal důvody, proč je církev vzhledem k minulosti tolik slabá, co vše to způsobilo a jak by se to dalo teoreticky vyřešit. A to je právě papež Piux XIII., jeho politika, návrat k tajemnu, žádná snaha o to, aby se hrálo o pouhou světskou popularitu. Tato extrémní konzervativnost, kterou vlastně od tohoto seriálu čekal asi málokdo, nese svoje ovoce a možná i v některých trošku vyvolala myšlenku, jaké by to asi bylo mít papeže s takovými názory - a že by to vlastně vůbec nebylo špatné. Strašně by mě zajímalo, jak Sorrentina napadlo natočit takový seriál s tolik konzervativním pojetím církve - a asi bych nešel moc daleko - možná jen prostě vzal obraz současného papeže a udělal z něho absolutní opak (později jsem zjistil, že tomu tak přesně bylo). Žádné liberální a moderní metody, které by mohly upustit od základní nauky a dogmatiky církve, žádné tolerování všeho možného, kvůli čemu se ztratí i ten poslední respekt k církvi, žádné vystupování stylem popové star a vyjadřování se co nejvíce populisticky a přívětivě k masám, nejlépe těm ateistickým či jiného vyznání, protože těch je přece nejvíce. Kvantita je přeci to hlavní. Tady je to bráno za úplně druhý konec a mnohý divák najednou zjišťuje, že by to vůbec nebylo špatné. Seriál ale netvoří jen sám papež, ale i ostatní postavy, které jsou také moc zajímavé a až do posledních dílů mají svá tajemství, která by člověk na první pohled opravdu nepoznal (možná až s výjimkou Dussoliera, tam bylo hned jasné, že něco bude v nepořádku). A navíc se mi moc zamlouvala ta různorodost - jednotlivé díly v sobě obsahovaly něco od každého - hluboké filozofické myšlenky, náboženskou mystiku, lidské intriky, věci pragmatického charakteru, velmi zdařilý humor i Voiellovu SSC Neapol. Seriál si zachoval i ono tajemno díky tomu, že Voiello neprozradil konečné řešení Pettolovy otázky. Celkově si nepamatuji, že bych se někdy tolik těšil na zhlédnutí dalšího dílu a že bych si to následně tolik užil.

    • 26.3.2018  14:59
    Lajna (TV seriál) (2017)
    *****

    Ačkoliv Vyšehrad byl fajn a navždy z něho bude mnoho hlášek, Lajna je někde úplně jinde. Langmajer valí jednu hlášku za druhou, seriál má spád, navíc je natočen takovým stylem, že se opravdu nelze nudit. Oceňuji i natáhnutí na formát kolem dvaceti minut - minulý Vyšehrad měl některé díly třeba i kolem pouhých šesti, což už se stopáží rovná trošku delšímu videoklipu mainstreamové písně. Do Lajny se mi dlouho nechtělo, protože hokej moc nemusím, nicméně to byla chyba. Doporučuji všem, od tohodle se opravdu nedalo odtrhnout.

    • 4.3.2018  12:35

    Jsem překvapen, že jsem se o Tiché bolesti dozvěděl až teď. Ale lepší pozdě než nikdy, byl bych ochuzen o smutný, pravdivý a tehdejší realitu věrně zobrazující snímek. Hlavně pouštět dalším generacím, aby se vědělo, co se vše dělo za minulého režimu.

    • 4.3.2018  12:33

    Důkaz, že Leconte také umí něco jiného než kriminálky, ze kterých jsem ho znal doposud. Tentokrát se jedná o originální prostředí, kdy nejde snad o nic jiného než o štěstí. Neznám lepší film, který by lépe narážel na témata jako štěstí, osud či jakési melancholie. A neznám lepší romantickou scénu než tu s cvičným házením nožů, vzrušenou dívkou a prosvítáním slunečních paprsků, kdy je vše doprovázeno takřka idylickou hudbou. Kam se hrabe Titanic.

    • 4.3.2018  12:31
    Specialisté (1985)
    *****

    Narazit na dobrý film v televizi zcela neplánovaně není nic neobvyklého. Když ten film je ale kdesi za svou polovinou a vy se od něj najednou nemůžete odlepit, i když neznáte předchozí děj, jedná se už o výjimečnou situaci. A právě tak jsem na Specialisty narazil. Několik scén neuvěřitelně napínavého vloupání mne donutilo podívat se tentokrát na celý film, a rozhodně jsem nelitoval. Tradiční detektivka, odlišujících se od ostatních neuvěřitelnou vynalézavostí a důmyslností naprosto zaujme pozornost, kdy už okolí pro diváka neexistuje. A přitom se nejedná o žádný mainstream. Jaká to škoda.

    • 4.3.2018  12:30
    Všemocný (2011)
    *****

    Nacházím jen slova chvály. Bradley Cooper ve své životní roli, úžasná kamera - a to nejen průlety auty či ulicemi, ale i jasně odlišné styly podle toho, v jaké fázi, nebo možná v manii či depresi, se hlavní hrdina nachází. Skvělá je i chronologie, která dodá hrozně moc na napětí. Jsem hrozně rád, že tento vynikající námět nebyl zničen špatným provedením, film drží nejvyšší laťku od začátku až do samého konce.

    • 4.3.2018  12:30
    Osvícení (1980)
    *****

    Můj nejoblíbenější Kubrick. Z překvapivě nepříliš dobré Kingovy knihy vytvořil vrcholné dílo, ze kterého už mrazí v zádech při úvodních titulkách a cestě malým autem v horách směrem do hotelu. Jedna věc je ta atmosféra, deformace osobnosti způsobená odlehlostí hotelu a majestátní architektura celé stavby - z toho všeho se jedná o mimořádný film, jeden z nejlepších v historii. Ale Osvícení je ještě něco víc. Nevím, kolik lidí to zaznamenává, ale Osvícení může v sobě obsahovat i velká tajemství ohledně letu na Měsíc, které údajně jako zfalšované mohl Kubrick režírovat. Někdo tomu věří, někdo ne, nicméně ve filmu se nachází nespočet náznaků na tuto možnou utajovanou akci, které mohl být Kubrick účasten. A kdyby to nebyla pravda, krouží kolem filmu spousta tajemství. Co například ten konec, jak si to vysvětlit?

    • 4.3.2018  12:28
    Pokoj 1408 (2007)
    *****

    Tohle si pustit poprvé sám doma někdy v noci... Člověk se až někdy diví, jak na prostý motiv lze natočit něco takového. Stačí už jen pomyšlení na některé scény, a už člověku zase mrazí v zádech. Top momenty: lezení po římse a návštěva pošty. To se slovy nedá popsat.

    • 4.3.2018  12:28

    Sedm a půl hodiny, zní to šíleně, také to šílené je. To ale neznamená, že to je špatně! Navzdory tomu, že děj je průměrný, může si Béla Tarr dovolit tolik, co jinde ne, není třeba nikam spěchat. Proto mají všechny scény neuvěřitelnou sílu, jako byste je sami zažívali. Vše ze Satanského tanga se po těch několika hodinách na diváka lehce přenese, po skončení filmu je i divné, že najednou venku neprší, nebo že tam není ani moc bahna. Nejedná se o film pro každého, nejedná se o film, který bych si i já pouštěl každý rok. Ten investovaný čas se ale vyplatí.

    • 4.2.2018  14:14
    Birdman (2014)
    *****

    How did we end up here? Inarritu na vrcholu své formy, to, že mozaikové filmy umí tvořit dokonale, sice všichni vědí, tady to však znovu potvrdil. S tímto filmem si neuvěřitelně vyhrál, ať už od rozmístění jednotlivých scén, výběru skvělých herců, kterým role sednou, či impozantní kamerou, díky které divák lehce nabyde dojmu, že film je natočen na jeden záběr. Navíc Michael Keaton se cítí v kůži Riggana Thomsona jako ve své vlastní, vždyť právě v tomto filmu si dle mého názoru zahrál svoji životní roli. Co musím ještě vyzdvihnout, je vynikající zvuková stopa originálu, angličtina a způsoby projevu přesně vystihují takovou tu uspěchanou mentalitu NY, rozhodně si nedokážu představit, jak to zní nadabované v češtině. Mimořádný divácký zážitek, radost sledovat.

    • 4.2.2018  14:07

    Vynikající adaptace vynikající knížky, tohle je Hrabalovo vrcholné dílo, u kterého je člověku líto, že nepatří do povinné literatury k maturitě. Pohled obyčejného člověka, na kterého přímo dopadají události poloviny 20. století, s takovým smutným poselstvím. Nízkému hodnocení moc nerozumím, rozhodně nejlepší Menzelův film.

    • 23.1.2018  18:55
    Santiniho jazyk (TV film) (2011)
    *****

    Příprava k natočení Labyrintu. Napínavé, mysteriózní, postavy jsou skvěle vybrané, kdy jim opravdu věříme to, co zastávají - např. Taclík a jeho přehnaný materialismus a konzum.

    • 11.7.2017  13:48
    Na červenou (2016)
    *****

    Bravo! Kdo by čekal, že nejlepší projekce, kterou ve Varech letos navštívím, bude krátkometrážní. Natolik jednoduchá zápletka, přesto se divák dočká tolika rozpracování osob, jejich aktuálních starostí a rozpoložení. Ani o humor není nouze, viz některá předjíždějící "vozidla" či meloun zaseklý mezi dveřmi a schodem. A na konci dokonce i zjistíme, co k takovému jednání a striktnímu dodržování pravidel řidiče vedlo a dále již nevede. Za pouhých dvacet minut se stihlo tolik, že by mnoho letošních celovečerních filmů ve Varech mohlo jen tiše závidět.

    • 10.7.2017  21:53
    Dede (2017)
    *****

    Všeho moc škodí, i přílišného konzervatismu a tradic. Těch rituálů, otáčení stolů a jednotlivých věcí na nich položených či netradiční prevence dětí před nemocí - to vše si budu ještě dlouho s úsměvem pamatovat. Moc dojemný příběh z gruzínského venkova s prvotřídním výkonem v hlavní roli. Divák je nucen Dině fandit, o to více potěší pozitivně naladěný konec.

    • 10.7.2017  21:41

    Těšil jsem se na to a nebyl jsem zklamán. V první polovině vtipné, postupně se vyvíjející v nechutnou záležitost, kdy jsem musel kroutit hlavou - jako celek je ovšem dokument velmi upřímný, poučný a ukazuje současný stav některých jednodušších členů společnosti, kteří tady prostě jsou a myslí to vážně. Možná něco bylo dotočeno jen tak, aby film vypadal celistvěji, srozumitelněji či vtipněji, původní myšlenka ale zůstává a svět těchto lidí je vystižen více než dobře. A závěrečná scéna všemu dala onu korunu, vstoupení režiséra do filmu bylo v pravý moment. Z čeho jsem byl ale nejvíce znechucen, je postava Slováka Vladimíra, kterého bych jako osobnost hodnotil ještě hůře než Dalibora. Taková přetvářka, nestálost, pokrytectví a snaha se zalíbit v každé situaci, to se jen tak ve filmu, natož v dokumentu s reálnou osobou, běžně nevidí. Nechutný, ale hluboký zážitek.

<< předchozí 1 2 3 4 6 7