Mara97

Mara97

Marek Mrázek

okres Blansko

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 8.2.2020  21:16
    Med v hlavě (2014)
    ****

    Zatím to nejlepší, co jsem mohl vidět od Tilla Schweigera. Dojemný, ale i místy vtipný biják mne chytil za srdce, kdy konec mi byl opravdu líto. Jako pragmatikovi z chudšího státu než Německo mi bylo líto také všeho, co bylo ve filmu zničeno, dá se říci, že téměř i zbytečně - ta sražená luxusní auta, vyhořená část kuchyně... To ani nemuselo být, ale muselo to stát majlant. U nás by se na to dala nějaká ojetá jedničková oktávka, Němci téměř zničí dva fungl nové mercedesy. No jo, co se dá dělat. Příjemný divácký zážitek, Emma Schweiger ve své roli dokonalá.

    • 8.2.2020  21:11
    Bokovka (2004)
    ****

    Na to, že jsem na film narazil náhodou večer na dvojce, to nebylo vůbec špatné. Příjemná road movie s prvky komedie i dramatu, vynikající vykreslení charakterů postav a ukázka toho, že i odlišní lidé, ale jako naprosto odlišní lidé, mohou být nejlepším přáteli. Dobrá práce.

    • 8.2.2020  21:07

    Z letošních Oscarů nejhorší film. A to mám Tarantinovy filmy fakt v oblibě! Zatímco dříve tvořil Tarantino jeden skvost za druhým, v posledních letech začala forma lehce upadat a Tenkrát v Hollywoodu tuto tendenci jen naplnil. Na filmu jsem byl v létě v neklimatizované Scale. Když připočtu to vedro, plný sál a tvrdé židle, byl to opravdu nepříjemný filmový zážitek. Nudil jsem se kardinálně. A po konci, který byl také velmi slabý, jsem si vlastně s hrůzou uvědomil, že film nemá nic, co jsem měl na předchozí Tarantinově tvorbě tolik rád. Žádné bohaté dialogy plné hlášek, žádná stylová hudba jak v Pulp Fiction, zvraty také nikde nic. Prostě jen záběry a záběry Pitta a DiCapria, bohužel to je vše. Promrhat takové herecké obsazení je snad umění. Fakt jsem zklamán, kdyby to nebyl Tarantino, má to 50 %, možná méně. I když jsem ovšem Tarantinův fan, snažím se hodnotit objektivně - a tohle se opravdu nepovedlo.

    • 8.2.2020  21:02
    1917 (2019)
    *****

    Vlastně jsem nenašel jediný důvod, proč 1917 hodnotit menším počtem hvězd. Z válečných filmů mám rád spíše ty s příběhem a kde je méně akce, což zde bylo dokonale splněno. Dojemné, napínavé, kamera fenomenální, za každý film pokoušející se vypadat jako na jeden záběr (jako v případě Birdmana) klobouk dolů. Vynikající, zasloužená nominace na Oscara, kamera to má snad jasné.

    • 8.2.2020  20:59

    Tohle bylo zklamání. Místy šílená nuda, film se tolik táhl, navíc pomalu omrzí pořád ty stejné okoukané tváře německého filmu posledních let. Maraton na konci tempo trochu nabudil, ale bylo to tak sladké, až se mi z toho kazily zuby.

    • 8.2.2020  20:57
    Stockholmský syndrom (TV film) (2020)
    *****

    To nízké hodnocení mne zde trochu mrzí. První díl byl skvělý, druhý trochu v tempu polevil, i tak je to jasných pět hvězd. Oceňuji velký počet neokoukaných tváří, jako Vondráček či pro mě Maxiková. Jeden z filmů posledních let ČT, co patří do výkladní skříně, hned po boku Metanolu či Dukly 61.

    • 8.2.2020  20:54
    Znamení (2002)
    *****

    Shyalaman je génius. O invazích z jiných světů už bylo natočeno tolik filmů, ale až na výjimky to nestálo za nic. Většinou solidní náměty bohužel končí v koši mezi ostatními filmy, které mohly být pojaty mnohem lépe. Znamení si jde vlastní cestou. Stopáž není nikterak dlouhá, protože to tady není potřeba, film si tedy drží velmi dobré tempo, které nutí diváka neustále s otevřenou pusou hltat děj. Znamení nemá jediné slabé místo, hudba je podmanivá a celkově obsahuje i poselství, že všechno má svůj důvod, ačkoli se tak na první pohled nemusí zdát. Za mě jeden z top thrillerů, co byl kdy natočen.

    • 3.2.2020  09:32
    Vysoká hra (TV film) (2020)
    ****

    Trochu mne znepokojují okolnosti tohoto televizního filmu, nacházející se, Donutilovským jazykem řečeno, za jevištěm. Vždy, když Česká televize v upoutávkách představovala Vysokou hru, hovořila o režisérovi jako o tvůrci Sametových vrahů. Vždy. Proč prostě naplno neřekne, že Vysokou hru natočil Jiří Svoboda, tj. předseda KSČM v letech 1990-1993? Film je masivní kritikou současné kapitalistické společnosti, kdy divák může velmi snadno nabýt dojmu, že je naprosto zkažená. Politické strany jsou sice smyšlené, ale tvůrci opravdu při tvoření fiktivních názvů kreativní nebyli (Sociální občanská strana jako hlavní zkorumpovaný partaj - jako vážně?). Proto si lze vědomě nebo i často nevědomě uvědomit, že se jedná o velkou kritiku současných politických i společenských struktur. A co proti tomu dělat? Volme nové, ještě nezkažené alternativy (ANO), nebo ty původní, se kterými se nám sice vedlo celkem špatně, ale taková korupce tak přeci nebyla (komunisté, to už jsme konečně u Svobody doma). Film není natočen podle skutečných událostí, je jen volně inspirován. Dá se říct, že zkorumpované zakázky a dotace jsou denním chlebem současné politiky (samozřejmě ne v takových řádech korun či eur), ale tady je to trošku přitažené za vlasy, kdy už se pohybujeme mimo mantinely českého prostředí, autoři se spíše s těmi vraždami inspirovali na sousedním Slovensku, kde má mafie a korupce ještě stále své nezastupitelné místo. Ačkoli tato věc mě znepokojuje, jedná se jinak o velmi kvalitní biják, u kterého jsem se bavil. Na rozdíl od Sametových vrahů drží Svoboda dějovou linku, která se dá pochopit a dává smysl, jen je třeba plné divákovy pozornosti, což může být někdy problém. A také je třeba dobré paměti, protože je film rozdělen na dva díly a i dlouhý začátek s review prvního dílu nemusí pomoci. Každopádně kriminálka filmařsky slušná, divák musí u filmu přemýšlet, což nikdy není na škodu. Jen škoda toho politickýho podtextu, jenž může do jisté míry křivit veřejné mínění.

    • 29.1.2020  08:57
    Balón (2018)
    *****

    Marně pátrám v paměti, jestli jsem někdy viděl lepší film z německé produkce. Ano, až tak skvělé to bylo! Film na nic nečeká, od první minuty se jde na věc, napětím jsem byl téměř přikován na své místo. Musím pochválit skvělou dynamickou kameru, moc hezky se na to dívalo - a při pohledu na další tvorbu kameramana Breuera se není čemu divit, když má za sebou již celou řadu dobrých filmů (Napola, Náš vůdce). Skvělý zážitek, jasných pět hvězd. Was für ein Aufwand.

    • 22.1.2020  19:46
    Monstrum (TV film) (2017)
    ***

    "A co když se to v tom Rusku zase otočí?" Absurdní příběh z šílené doby, která se snad nikdy nebude opakovat. Věrně zpracováno, originálních záběrů je dost, jen jsem čekal častější zobrazení repliky, když se musela také poněkud komplikovaně realizovat. A pomalu se začínám těšit na Monument, což je operní zpracování stejného příběhu z dílny Národního divadla Brno.

    • 17.1.2020  18:11
    Absolvent (1967)
    *

    Hrozné, opravdu mi cukala ruka, abych dal rovnou odpad. Kýčovité, celkově nelogické, postavy v čele s Benjaminem se chovají natolik iracionálně, až to bolí. V každém dialogu se opakuje skoro každá informace dvakrát, protože příjemce je absolutně duchem nepřítomen nebo neposlouchá. Takže když jsem slyšel to "co?" už podvacáté, málem jsem lezl po zdi. A co teprve ten konec? Nejen, že jsem vůbec nepochopil smysl jednání postav, byl to kýč všech kýčů, zlatý děda Simpson a jeho rozbití té skleněné stěny...

    • 15.1.2020  10:23
    DOHRÁNO (TV pořad) (2001)
    *****

    Toto nejsou jen běžné sestřihy fotbalových zápasů. Jedná se o nejlepší mix sportovního zpravodajství a novinářské inovace ČT, kterou si jen lze představit, každý díl je plný tolika okasionalismů, aktualizací slov a narážek, že je regulérně srovnatelný i s průměrnou komedií. Tradice nedělního večera - jen doufám, že Dohráno vydrží na ČT co nejdéle, protože televizní práva na ligu jsou rok od roku dražší.

    • 15.1.2020  09:47

    Nemůžu si pomoct, ale film mi hodně připomínal francouzské Nedotknutelné - a v tomto případě se jednalo ještě o hlubší divácký zážitek. Dojemné, divák výkony hercům věří, i humor je na Němce překvapivě na solidní úrovni, skvělá titulní píseň od Revolverheld je takový bonus.

    • 14.1.2020  16:51

    Puberta v mnoha případech s člověkem mlátí, ale až tak? Marně si vzpomínám, kdy naposledy jsem viděl film s takovým zaporákem v hlavní roli. I Mr. Smith z Matrixu je proti tomu vlastně v pohodě. A dost tomu přidá i fakt, jak se Steinfeld namyšleně chová i ve skutečnosti. Na film se sice koukalo příjemně, ale přál jsem si poněkud drsnější konec, který by si Steinfeld zasloužila.

    • 13.1.2020  15:18

    Klasická politická agitka, která je bohužel v současném německém filmu standardem. Nestrannost zcela chybí, autoři hází z rukávu svoje názory naprosto bez zábran. Kritika současné společnosti a přehánění konzumu, naprosto zbytečné vytahování AfD, ačkoli by se bez toho obešlo, Zuckerberg vykreslen jako démon v době, kdy je to docela na vlně. A na konci vyznění téměř marxistickeho charakteru. Škoda, sice se jedná už o dost ohrané téma, přesto to šlo zpracovat lépe a zejména ne tolik s politickým podtextem. Hvězda za fór na fotbalovou Herthu.

    • 31.12.2019  16:25

    ,,Chtěla bych nějaký milostný román." ,,Prožít nebo přečíst?"...... ,,A co říkal?" ,,Že to má taky." Dokonalost sama, koncert. Zkrátka to nejlepší, co kdy bylo na našem území natočeno. Málo filmů má takové množství hlášek, co zlidověly. Není rok, kdy bych si film znovu nepustil.

    • 22.12.2019  22:01
    Wanted (2008)
    **

    Tak laciné a ještě k tomu neskutečně hloupé. Většinou nebývám moc hnidopichem vyžadujícím přesnost a věrohodnost v každém záběru, ale střetnutí tři zatočených kulek za sebou bylo už moc. Dvě hvězdy za reklamu na Klause.

    • 13.12.2019  08:45

    Konečně jsme se u nás dočkali filmu jak od Kaurismäkiho, role Karla byla pro Krobota snad přímo napsána. Non-stop lahůdky jsou zábavné, skvěle se na ně dívá, i když chvílemi je až otravné, jak se hlavní postavy stále "náhodou potkávají". Právě náhodná shledání a až naivně propojené příběhy jsou hlavní slabinou filmu, protože působí strašně prvoplánově. A Lenka potkala za večer revizora častěji než já za celý život.

    • 17.11.2019  12:32

    Jedná se o zajímavý případ navazování na film, který vlastně primárně není o tom, o čem je pokračování. King Kubrickovu klasiku rád nemá, protože se nedrží věrně předlohy a Kubrick si ji upravil trošku k obrazu svému a ke svým potřebám. O to zajímavější se tady jedná projekt - ačkoli film fakticky navazuje více na Osvícení z roku 1997, vše ostatní je zachováno ze starší Kubrickovy předlohy. Ačkoli horory moc v lásce nemám, tady jsem byl spokojen, děj se nedá moc jednoduše předvídat, lekačky nejsou až tak hloupé, jak bývá v posledních letech zvykem. A poslední část s návratem do hotelu Overlook? Fenomenální! Jako milovník Kubrickova Osvícení jsem si to maximálně užil - hrozně si cením zachování původní hudby, úvodní sekvence s příjezdem, zchátralého interiéru Overlooku, jenž je zobrazen realisticky. Sice není vše zobrazeno věrně do posledního detailu (např. při Dannyho příchodu do pokoje 237 chybí klíček v zámku), ale nevadí to. Vůbec jsem to nečekal, většinou u takových pokračování po několika letech se jedná o zklamání, to ovšem není případ Doktora Spánku. Vynikající práce.

    • 4.11.2019  21:58

    Konečně jsem se dočkal a Skejpr hraje i v něčem jiném než v Prostřenu!

    • 22.10.2019  23:35
    Pianistka (2001)
    ****

    Jen jedna chyba - ta francouzština vídeňskému prostředí opravdu nesedí.

    • 10.10.2019  10:15
    Premiér (TV seriál) (2019)
    odpad!

    V době, když jsem začínal plnit povinnou školní docházku, doma jsme se místo nudy snažili vytvářet takovou fiktivní televizi se vším všudy. A tento seriál by svou úrovní do ní skvěle zapadal, scénář opravdu muselo napsat šestiletý děcko. Nebo to je jen další geniální marketing jiného než prchalovského typu, co má za úkol úspěšně přilákat pozornost, ať už je jakákoli. Jedno je ovšem jisté - lépe už bylo za premiéra Kalouska!

    • 30.9.2019  08:29

    Byl by to mnohem lepší film, kdyby to skončilo o půlhodiny dřív, natočili to výhradně Češi a bouračka na dálnici byla o něco víc realisticky zpracovaná.

    • 28.9.2019  13:53
    Teroristka (2019)
    ****

    Jako bylo to fajn, ale vykreslení Slovenky matky samoživitelky jako kladné postavy bylo moc i na mě.

    • 1.7.2019  10:05
    Černobyl (TV seriál) (2019)
    *****

    Nejlepší možná ukázka zvěrstev komunismu. Seriál, který by se měl pouštět v hodinách dějepisu (nebo možná i fyziky), líp už ten režim ani definovat nešlo. Nedivil bych se, kdyby se Černobyl zařadil do klasik ukazujících totalitní režimy v plné kráse, tj. mezi 1984 a další podobné počiny.

    • 9.4.2019  12:46
    Zkáza Dejvického divadla (TV seriál) (2019)
    ***

    Zklamání, díky hvězdnému hereckému obsazení a pozitivním reakcím po promítání v kině jsem očekával vynikající humor na úrovni Prušinovského tvorby. První tři díly byly vynikající, přesně takové, jak jsem si seriál představoval. Ale druhá polovina se zvrátila v divné krobotovské cosi. Ve čtvrtém a pátém dílu jsem se zasmál jen jednou, v posledním dokonce třikrát. A to je jako vše od seriálu, který se profiloval jako komedie? První polovina seriálu byla jednoduchá s trefným humorem, v druhé části se ale začal rozvíjet pochybný příběh kolem syrečku ukončený absurdní hostinou psa. Vtipe vylez. Škoda, na této tvorbě se jen potvrdilo, že i přes vynikající obsazení v čele s bezchybným Trojanem toho moc bez Kolečka a Prušinovského neuděláte. A to ještě v případě, kdy režíruje Krobot sám. Zvláštní, od ničeho nikam, ještě k tomu s pochybným koncem - dalo by se říct, že tomu je stejně jako v Kvartetu.

    • 26.2.2019  21:10
    MOST! (TV seriál) (2019)
    *****

    Příkladná osvěta a další z důvodů, že tu často kritizovanou veřejnoprávní televizi potřebujeme. ČT se opět trefila přímo do černého, když tím nejlepším možným způsobem ukázala na problematiky mosteckého regionu i určité části české společnosti. Postavy se během seriálu neuvěřitelně vyvíjí, humor je už u dvojice Prušinovský, Kolečko tradicí, jak už jsme si zvykli u předchozí tvorby. Právě humorná složka ani nevyniká o tolik více mezi jejich ostatní tvorbou, seriál spíše vyniká svoji aktuálností a pravdivostí v obrazu společnosti. Velký obdiv tvůrcům patří i za to, jak dokázali seriál najednou změnit z vrcholně komediálního v romantický až dramatický, aniž by přitom utrpěla vysoce nastavená laťka. Proto není divu, že se Most! stav během posledních dvou měsíců takovým fenoménem. Jen ten humbuk kolem mezi lidmi či na sociálních sítích by mohl být kultivovanější, v desítkách falešných eventech na Facebooku typu Párty u Luďana doma či Kurz rozmražování ledničky s Edou mi zůstává fakt rozum stát, toto není vtipný. Stejně nechápu další falešný event, který se objevil už v polovině (!) seriálu - Most! - chceme druhou řadu - ti lidi ani neví, jak to vlastně dopadne (ve 4. dílu jsme fakt věděli kulový o dalším vývoji) a už chtějí další sérii? Facepalm. Tvůrci seriálu mají pravdu, že v nejlepším by se mělo končit, druhá série není na místě. Vždyť řada postav by se už neměla ani kam vyvíjet.

    • 13.2.2019  09:52
    Babylon Berlín (TV seriál) (2017)
    ***

    Průměrné zboží zabalené do hodně drahého obalu. Nejdražšímu německému filmu se nedá vytknout řada věcí, co je spojena právě s vysokým rozpočtem - skvělé kostýmy, doba je zpracovaná opravdu věrohodně, soundtrack Zu Asche, Zu Staub taky není nejhorší... Problém je v příběhu, který je tuctový, nudný, nezajímavý, podávaný strašně zkratkovitě, v prvním dílu je na diváka vychrleno x postav a příběhů, teď aby si v tom udělal pořádek... Tato nezajímavost je způsobena možná i dobou, protože Berlín roku 1929 nemá tolik co nabídnout jako Berlín roku 1923 či 1933, kdy se jedná o historicky mnohem významnější a pikantnější období. První sérii mám za sebou, na druhou již nenacházím síly ani čas.

    • 12.2.2019  10:11
    Pepa (2018)
    *

    Jako extrém bych to nenazval, někteří lidi takoví jsou - ačkoliv se to dá respektovat, rozhodně to potom ale není na točení filmu. Jinak by to dopadlo stejně jako v tomto případě, kdy se jedná o neskutečnou nudu, hlavní hrdina prostě nemá co nabídnout, efekt je stejný, jako bych se díval do zdi. A to se může obvykle skvělý Suchánek snažit sebevíc, nic s tím neudělá. První část dětství v socialismu ještě má nějakou úroveň, přeci takových dětí je více, ale v dospělosti se to většinou nějak otočí k lepšímu. Komedie 0 %, ani náznak smíchu, v kolonce žánru bych spíše nechal jen drama.

    • 3.2.2019  09:14
    jOBS (2013)
    **

    Ačkoliv nejsem zrovna fanoušek Applu a nesouhlasím z jeho filozofií, film natolik špatný nebyl, koukat se na to dá. Nejedná se ani tolik o zobrazení historie firmy včetně programování a podrobností, které jsou ale stěžejní, nýbrž o holywoodské provedení pro masy, aby tomu rozuměl každý. Co se však často nevidí, je negativní zobrazení Jobse, kdy těsně po jeho smrti bych očekával spíš nějakou přehnanou glorifikaci. Nevím, jak tomu bylo ve skutečnosti, ale pokud to film věrně zobrazuje, nadobyl jsem dojmu, že Jobs byl jen arogantní a sebestředné hovado, které ovšem nic neumí. Jen kecat. Dvě hodiny je divák svědkem tupých žvástů, jež se předhánějí v tom, co je větší klišé. Jobs nic netvořil, všechnu práci za něho odedřeli jiní, už na úplném začátku v garáži všichni pracovali a on jen tupě čuměl s tím jeho rádoby vizionářským přímým pohledem. Když ne geniální programátor či dříč, v čem tedy vinikal? Geniální manažer? Jasně, proto byla firma několikrát ve ztrátě a pak nakonec ztratil své místo ve vedení, takže natolik geniální asi nebyl. Díky filmu Jobs má divák pocit, že lze dosáhnout úspěchu jen prázdnými kecy, arogancí, nátlakem na zaměstnance a extrémními požadavky, přitom sám manažer jen sní o tom, co bude dál - a to je přeci to nejlepší, protože "jeho práce není nahraditelná". Koukatelný biják, ale sorry, myšlenka a celkové vyznění je odporné, míří tam, kam nemá - a světu a jeho manažerským metodám spíše ublíží, pokud se lidé budou Jobse snažit napodobit.