Recenze (318)
Bezvadíkyještěprosím (2010)
Na romantickou komedii poměrně málo romantické a ještě míň komické, chtělo by se říci až nudné. Většina postav působí dost nesnesitelně (asi kromě Mary Catherine a Charlieho, kteří mi jediní byli sympatičtí a dokonce jsem chtěla vědět, jak to s nimi dopadne) a úplně nejotravnější je hjudba - ok, v Juno bylo kytarové brnkání a intelektuální texty indie písničkářů ještě fajn, ale kdo proboha vyhlásil, že se to odteď bude cpát do všech "nezávislých" romanticko-komediálních počinů? Takže pokud máte rádi, když se lidé babrají ve svých životech a z nedostatku skutečných problémů si vytváří problémy umělé, plus spousta malebných záběrů na New York a kytarové písničkářství, je to film pro vás. Já ovšem říkám thank you, but NO more please.
Blue Valentine: Milostný příběh (2010)
Další z realistických, depresivních, antiromantických, dokumentárně laděných filmů, které by si neměli pouštět lidé, kteří věří na lásku. Ryan Gosling je úžasný a to, že není nominovaný na Oscara, pro mně zůstává záhadou (když už je nominovaná Michelle, která vedle Ryana v podstatě skoro nebyla vidět!). Vyzdvihnout musím také skvělou hudbu, o kterou se postaral Ryan (ano, on taky píše hudbu a zpívá!) a skupina Grizzly Bear. Čili: Revolutinary Road bylo stále ještě lepší, ale Blue Valentine mu usilovně šlape na paty.
Centurion (2010)
Teda jak se Michael Fassbender ocitl v něčem takovém, to nepochopím... ale za krásnou krajinu a skvělou hudbu hvězdička navíc.
Černá labuť (2010)
Dodatečně snižuju hodnocení o hvězdičku, protože jsem zjistila, že už si z filmu nepamatuju nic kromě několika nechutných a/nebo trapně směšných scén. A rozhodně se nepovezu na vlně hypu, která tenhle film velebí až do nebes. Není špatný, ale jen díky Natalii Portman a Vincentu Casselovi. (A taky nemám ráda Labutí jezero.) Dodatek: Nikola Márová, primabalerína Národního divadla, která za dvojroli labutě v Labutím jezeře dostala cenu Thálie, byla s Černou labutí taky velmi nespokojena, říká, že film je přehnaný, nerealistický a baletní prostředí líčí zcela zkresleně a pokřiveně. Což sice může být umělecká licence, ale skutečná baletka asi ví, o čem mluví. Takže když už balet, tak opravdu radši ten skutečný.
Černá smrt (2010)
Protože mám ráda, když Sean Bean nosí historický kostým. Protože mám historické filmy ráda všeobecně a tenhle se mi zrovna trefil do nálady. Protože to je realističtější než Hon na čarodějnice s Cagem. Protože závěrečný zvrat mě dostal. Koukněte se na to, jak dobro není vždy dobré a zlo není vždy zlé.
Dopisy pro Julii (2010)
Naprosto nereálný film, v němž všichni Italové mluví skvěle anglicky (ha-ha!), nikdy neprší a nikdo si zjevně nevšiml, že Gael García Bernal není Ital, ale Mexičan (ovšem, Američané přeci rozdíl mezi italštinou a španělštinou nepoznají). Navíc, když mám doma Gaela, nebalím trapného anglického suchara... Ale jinak jako romantika ucházející a za Amandu hvězdička navíc.
Fighter (2010)
Typický před-Oscarový film...
Iron Man 2 (2010)
nevím, jak ostatní, ale bez dabingu to asi bylo opravdu lepší...
Já, padouch (2010)
na animák poměrně otravné... jsem zmlsaná originálnějšími.
Království zvěrstev (2010)
Možná to bylo tím vínem... ale mně se tenhle film vážně líbil. Až do konce. Rozhodně lepší než většina filmů, které letos jsou nominované na Oscara. Bezchybné herecké výkony, skvělý australský přízvuk a úžasný soundtrack. 4,5*