Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Dobrodružný
  • Pohádka

Recenze (270)

plakát

Vládce Paříže (2018) 

Výborný, výpravný a velmi přesvědčivě natočený historický film, skvělé kostýmy, reálie a dobová atmosféra. Úchvatné záběry "dobové" Paříže s ještě stojícím palácem v Tuileriích. Přesvědčivé herecké výkony. Nemám co vytknout. Kéž by bylo více takto pečlivě natočených historických filmů.

plakát

Madame Sans-Géne (1971) (TV film) 

Velmi pěkné ztvárnění tohoto již mnohokrát zpracovaného námětu, svižné, vtipné, s výbornými herci. Ano, místy se tam trochu přehrává (Napoleonovy sestry), ale celkově je to zdařilá komedie bez trapností a s povedenými dialogy.

plakát

Il Boemo (2022) 

Krásný výpravný film a výborný výkon Vojtěcha Dyka v hlavní roli. Velkolepá výprava, působivé reálie a kostýmy odpovídající popisované době, nádherná hudba. Film se určitě vyplatí vidět na velkém plátně. Oceňuji pečlivost provedení a přesvědčivé vystižení dobové atmosféry. Je určitě dobře, že se tento polozapomenutý skladatel s tragickým osudem dočkal takovéto filmové pocty.

plakát

Maryška a Napoleon (1966) 

Příjemná historická romantická  komedie se sympatickými herci, bez přehrávání a bez trapnosti, historické scény jsou docela povedené. Určitě se nechá vidět i opakovaně.

plakát

Jan Žižka (2022) 

Coby zájemce o historii jsem měla velice nízká očekávání, takže jsem nakonec vlastně zklamána nebyla, nicméně film o Žižkovi v tom vidět nedokážu. Kdyby se vystříhaly nejbrutálnější scény a film se jmenoval třeba "Žoldnéř a dáma", byla by to docela slušná štědrovečerní pohádka. Postavy jsou ploché a jasně černobílé (klaďas x padouch), příběh je jednoduchý, přímočarý, dobrodružný, zasazený do středověkého bezčasí, dle oděvu, zbraní a rekvizit něco mezi 13. a 16. stoletím. Když nebudu řešit detaily oděvu a zbraní, nejvíce ahistorické mi připadaly krátké moderní sestřihy vlasů některých mužských postav a absence pokrývek hlavy postav ženských. Jsou zde některé krásné záběry z výšky na lesnatou krajinu s hrady, dravci, pěkné podvodní záběry. Řekla bych, že je to jasně film pro zahraničního, nejspíše amerického diváka, který o husitství neví nic a o evropském středověku má povšechnou představu (rytíři, meče, hrady, krev, bláto, bída). Dvě hodiny jsou snesitelná délka, nenudila jsem se, neměla jsem problém film dokoukat, nicméně stačil mi vidět jednou. Vždy, když začali zpívat husitský chorál (v té době ještě neexistující) jsem se v duchu trochu zarazila a řekla jsem si "aha, vždyť ono to je vlastně o Žižkovi"...

plakát

Clickbait (2021) (seriál) 

Seriál mne zpočátku bavil, vyprávění z úhlu pohledu různých postav bylo zajímavé, samotný závěr a rozuzlení ve mně ale zanechalo trochu rozpačitý dojem. Je to napínavý příběh, nicméně chvílemi tvůrci s cílem svést diváka na nesprávnou stopu (což je samo o sobě fajn a do detektivky to patří) trochu podvádějí, když např. prezentují fantazie různých postav jako reálné vzpomínky. Některé postavy také jednají nepřiměřeně a nelogicky a svádět to na jejich případné duševní problémy je dost laciné. Celkově mezi 3 a 4 hvězdičkami.

plakát

Planeta Praha (2022) 

Velmi pěkný dokument s nádhernými záběry zvířecích obyvatel Prahy (ale i Prahy jako takové...). Sledovat osudy několika z nich v průběhu roku s příjemným a občas i vtipným komentářem Jiřího Macháčka se vyplatí zvlášť na velkém plátně. Spíš než vzdělávací dokument je to takové zastavení u jevů a věcí, kterých si v běžném pouličním ruchu nevšimneme, určitě i námět k zamyšlení nad rozmanitostí a přizpůsobivostí přírody a v neposlední řadě krásná podívaná. A kdo si počká na závěrečné titulky, dočká se ještě milého vtípku.

plakát

Slečna Marplová (2004) (seriál) 

Milý a příjemný oddechový seriál ze staré dobré Anglie, který potěší i při opakovaném zhlédnutí. Uvažovala jsem, která z představitelek hlavní role se mi líbila více, ale řekla bych, že je to nerozhodně, alespoň pro mne. Každá je prostě trochu jiná a každá má něco do sebe. Některé díly jsou samozřejmě slabší než jiné, ale celkově nemohu říci, že by mne některý vyloženě zklamal, a při porovnání s jinými verzemi (minisérie "Plavý kůň" nebo minisérie "Proč nepožádali Evanse") mi ztvárnění v tomto seriálu vždy připadá lepší.

plakát

Napoleon (2002) (seriál) 

Postupem času a po zhlédnutí ve francouzské jazykové verzi jsem k této minisérii shovívavější než zpočátku. Pro diváka, který není přímo hlubším zájemcem o dané období, je to pěkná, výpravná kostýmní podívaná. Je pravda, že mnohé je vynecháno, zjednodušeno, nejnápadnější mi to přijde u postav, kdy tvůrci vybrali několik postav, které pak "suplují" i role ostatních (např. Caulaincourt je tu doslova všudypřítomný a "přebírá" i roli Duroca, Berthiera a dalších, kteří byli vynecháni). Vynechané události jsou pak shrnuty v některém dialogu, takové propojující dialogy bohužel působí dost nepřirozeně. Na druhou stranu Christian Clavier, ač komediální herec, se hlavní role zhostil důstojně, nepřehrává, při detailních záběrech do obličeje sice Napoleonovi moc podobný není (barva vlasů, očí...), ale celkový dojem je dobrý. V prvním díle pro roli Napoleona jako mladého generála s dlouhými vlasy působí staře, ale tady by jediným řešením bylo obsazení jiného herce pro scény z mládí, jako je tomu např. ve filmu Napoleon z roku 1955, kde se to podařilo velmi dobře. Bitevní scény nejsou špatné, nejslabší je Egypt (málo komparsu), nejzdařilejší Wagram. Pěkná hudba, potěší také záběry pražských uliček v "roli" dobové Paříže.

plakát

Napoleon a já (2006) 

Tenhle film na mne působí dost nevyváženě. Na jednu stranu námět sám je dobrý, ale nejlepší jsou vážnější momenty, to, co má být komediální, je fraškovité a založené na různém "blbnutí" a přehrávání. I hercům svědčily vážnější scény mnohem lépe, některé dialogy a morální dilema hlavního hrdiny se mi líbily, a pak přišla nějaká praštěná komediální scéna a všechno shodila. Kdyby tvůrci tolik neusilovali o "komediálnost", mohl z toho být dobrý a zajímavý film. Historické chyby by se asi daly vzhledem k žánru odpustit (Napoleon odešel z Korsiky do Francie v 10 a ne v 16 letech, komorníku Marchandovi bylo v době, kdy se film odehrává, 24 let a nebyl to tudíž postarší obtloustlý pán ve filmu zobrazený, britský komisař Campbell byl také mladý muž, Daniel Auteuil byl cca o 10 let starší než Napoleon v té době a je to znát, i když celkově jeho výkon patří ve filmu k těm lepším, apod.)... Celkově film, který ke své škodě neví, zda chce být dramatem nebo komedií.