Recenze (14)
Oppenheimer (2023)
Nolan je bez debat nejlepší hollywoodský režisér tohoto tisíciletí a Oppenheimer jeho nejlepší, nejkomplexnější film.
Steve Jobs (2015)
Jeden z nejlepších filmů uplynulé dekády. Fassbender mi chybí, snad to zas brzo nakopne.
Dům ďábla (2009)
Shadwell to vystihl.
Anihilace (2018)
sci-fi masterpiece.
Pásky z Nagana (2018)
Máloco mě kdy tak dostalo. Už nikdy při zmínce o Naganu neprotočim oči. Slibuju.
Tři billboardy kousek za Ebbingem (2017)
Taylor Sheridan je břídil.
Chladnokrevně (1967)
Ojedinělá záležitost, která překlápí velmi dobrou předlohu do zcela srovnatelné filmové podoby. Málokdy se vidí takhle hravá práce s příběhovými detaily, navíc to má i v kontextu tvrdé konkurence (co do žánru i období vzniku) velmi promyšlený střih a celkově soběstačný styl. Síla.
O.J.: Made in America (2016) (seriál)
Amerika neustále potřebuje nějaký narativ, těžko hledat vhodnější příklad.
Od písně k písni (2017)
Mrhání talentem, marnivost a tvůrčí kolaps křečovitě schovaný za Lubezkiho další exhibicí. Mallick už zjevně neví coby, já nevím, co s Mallickem. Upřímně nechápu, jak se tohle ještě může někomu líbit a, především, jak lze onu náklonnost obhájit.
Zlato (2016)
S ohledem na reálná fakta morálně dost pochybný film, který podvodníky zaměňuje za snílky a proměňuje jejich motivace pro účely příběhu. I bez toho ale dost rutinně natočené, navíc ta hra s vyprávěním je dost nesystematická, do závěrečného rozuzlení působí nahodile; a ani onen zvrat tomu nedává nějaký zřejmý smysl, jde pouze o fádně užitý prostředek za účelem vyvolání napětí/zvědavosti. McConaughey je dobrý, přál bych mu konečně další trefu, jenom už mě tolik nebaví ta úporná snaha "vyhrát" se z každé scény. Velmi průměrný počin, který se v červených číslech udrží především díky atraktivitě příběhu, nikoli jeho samotnému zpracování.