Recenze (131)
Harry Potter a vězeň z Azkabanu (2004)
Autorka přitvrdila a režie se jí musela přizpůsobit. Líbí se mi, jak všechny recenze chválily Cuaróna, že dodal filmu na temnotě a strašidelnosti, ale to přece nešlo jinak, zůstal jen věrný knižní předloze. Od třetího dílu opouštíme Harryho dětství a vstupujeme do pubertálního mládí. Začínáme chápat, že zlo není jen Voldemort sám, ale i jeho přisluhovači. A ti se mohou někdy schovávat za masku dobra. Mozkomoři jsou sice ve službách "spravedlnosti", ale tíhnou spíše k Voldemortově straně. Události se stále více vyvíjejí i v politické sféře. Ministr kouzel je tady zatím jen vedlejší figura, ale vše se změní. Mnoho diváků si jistě všimlo, že se nám v tomhle filmu přestěhoval Hagrid. Původně bydlel na rovince u lesa kousek od vstupní brány do bradavické školy. V tomhle díle už bydlí kdesi pod kopcem a cesta k němu chvíli trvá. V prvních dílech totiž asi tvůrci nemohli ještě tušit, že jednou bude právě tahle cesta tak důležitá, až budou Harry s Hermionou sledovat sami sebe. Ze stejných důvodů se přesadila i Vrba mlátička. Chvíli mi to vadilo, ale pak jsem to jako podružný detail vypustil. S tím jak knihy tloustnou, je ale problém vše vměstnat do stopáže filmu. A pokud byly první dva filmy možná i poněkud delší, v následujících filmech už budeme asi často zklamáni tím, jak některé epizodní a podružnější věci, či události, budou na plátně zkratkovitě naznačeny, budou-li naznačeny vůbec.
Hodiny (2002)
Na tohle mne vytáhli kamarádi a já jsem jim za to vděčný. O filmu jsem dopředu nic nevěděl a úžasle jsem zíral a bavil se. Patří k filmům, které v člověku zůstanou.
Hook (1991)
Variace na klasické téma, z níž se bohužel vytratila hlavní myšlenka. Nevěřím, že Peter Pan mohl vyrůst a dospět a proto je pro mne celý příběh nesmyslný. Jinak vizuální orgie a skvělý John Williams.
Hvězdná brána (1997) (seriál)
Původní film mne podle ukázek velmi nalákal a pak docela zklamal. K seriálu jsem byl oprávněně dopředu nedůvěřivý a pak zjistil, že je mnohem zajímavější, než původní film. Jako každý dlouhý seriál má silné i slabé epizody, ale jako celek, je výborný.
Hvězdné války podle Turka (1982)
Nelze komentovat. Lze pouze vidět a přežít.
Chyť mě, když to dokážeš (2002)
Proč to točil Spielberg? Tohle se mi celý film honilo v hlavě. Po druhém shlédnutí po dvanácti letech a po přečtení knižní předlohy, asi ubereme hvězdičku. Kniha je výrazně zajímavější a hlavně zábavnější.
Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic (2013)
Neřešit logiku. Bavit se. Je to nekorektní řežba.
Jistě, pane ministře (1980) (seriál)
Velmi vtipné, nesmírně chytré a bohužel až příliš pravdivé.
Jistě, pane premiére (1986) (seriál)
Mrazivě vtipný sitcom. Jeden z mála seriálů u kterého se nahlas směji, ale u epizody "Všechnu moc lidu" mne smích přešel.
Jsem už dospělý (1985) (TV film)
Nenápadný televizní snímek o tom, že téma comingoutu se netýká jen čtyřprocentní menšiny, ale i jejich rodičů a přátel.