Caminzind

Caminzind

Česko
Jako netopýr trhám porcelán přítmí svou stopou

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
    • 16.3.2019  00:50

    Do půlky jsem ještě zvládl přetáčet, pak jsem to utnul. Tohle se nedalo.

    • 12.3.2019  22:22

    Hluboké, psychologicky poučné, bez důkazů. Netroufám si se v tom pitvat. Dokument je to konsistentní, ale moc dlouhý.

    • 26.2.2019  20:04

    Čtvrtou sérii už, prosím, netočte. 75%

    • 18.2.2019  19:02
    Pledge (2018)
    *

    To teda byla píčovina. Zrovna, když se to začalo rozplétat, tak je konec.

    • 17.2.2019  01:38

    Je to špatně napsané, zrežírované i sestříhané. Za delší komentář to určitě nestojí. 42%

    • 14.2.2019  02:09
    Nancy (2018)
    **

    Myslím, že jsem právě objevil nové slovo. Nijakost.

    • 5.2.2019  00:51

    Nehorázná sračka. Natočit to někdo dnes, nevyhrabe se to ani do modrého pásma. Castle si chtěl asi natočit své vlastní Psycho, tak mu Bloch k tomu za dva večery přecedil pár starých nápadů. Jinak si to neumím vysvětlit.

    • 24.1.2019  01:48
    Na mušce (TV seriál) (2018)
    ****

    Tak to jsem nečekal. Zatím docela klasa na hraně pěti hvězd. Vtipné i brutální. A přitom to natočila ženská, v hlavních rolích ženské... Nevím, co se to děje. Jo, a taky se tam hodně cestuje, což je bezva.

    • 23.1.2019  22:21
    Suspiria (2018)
    ***

    To muselo dát práce, a přitom taková blbost, co? Mám-li se vyjádřit k tomuto opusu, pak musím vyzdvihnout režii. Překvapila mě sehranost herců. Jakoby skutečně všichni věděli, co mají hrát a jakoby chtěl Guadagnino nechat vzpomenout na italské klasiky. Třeba Felliniho. Oops, snad jsem teď nepřestřelil.

    • 14.1.2019  01:07
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    Po delší době se mi povedl majstrštyk, kdy má intuice spontánně zabrala a já vycítil vraha již v prvních epizodách. V podstatném detailu (který si již přesně nevybavuji) mi to totiž asociovalo Mystic River.

    • 13.1.2019  18:41

    Propagandistické snímky je důležité hodnotit radikálně, protestně, bez shovívavosti. Jejich cíle jsou vždycky politické, nikoliv dokumentární, a proto postrádají prostor pro jakýkoliv dialog. Nejinak je tomu v tomto případě. Papež František letá po světě ve svém nažehleném rouchu, kterým by mohl dělat reklamu nejednomu pracímu prášku, a káže. Otevřenost společnosti a chudoba církve. To jsou jeho hlavní požadavky (a samozřejmě taky láska, světový mír apod.) zabalené (jak je u politiků zvykem) do frází naleštěných a nažehlených jako je on sám. S okázalou skromností a v ojetém Fiatu ukazuje světu, jak drží své slovo, přičemž nezapomene odsoudit pedofilní kněží a teologicky ospravedlnit utrpení ve světě (když se zlo nedá porazit, je třeba ho obhájit). Zastavte války a zbrojení! káže františkán v americkém Kongresu. A víte, co se stane? Oni se rozpláčou. Věřili byste tomu? Ty emoce jsou tak skutečné. Jakoby právě vstoupilo do kin pokračování Titanicu. Stavějte mosty, ne zdi! My všichni jsme bratři! A nevolte Babiše! No nic, snad příště. Každopádně není třeba osvětlovat pokrytectví katolické církve a porovnávat, co dobrého či zlého ten který hodnostář pro lidstvo udělal. Podstatné je, že tento snímek nepřináší nic, než jen naprosto očekávánou oslavu jednoho konkrétního muže, který možná něco málo vykonal, avšak daleko více toho napovídal. Ano, to celé je trapné, je to plytké, je to konzumní, ovšem ze všeho nejvíc je to smutné.

    • 8.1.2019  17:49
    MOST! (TV seriál) (2019)
    ***

    Nepochopil jsem to. Postavy, jejich motivy, vztahy, způsob komunikace jsou jako z jiné planety. Dialogy nepůsobí uvěřitelně, šustí papírem, herecké výkony nejsou nejlepší (což je česká klasika, teda minimálně ta seriálová). Do toho jakési virtuální buranství, absurdně vyhypovaný rasismus, který by těžko našel oporu v realitě. Postavy jsou fiktivní fiktivním způsobem a ani teoreticky jim nelze pořádně porozumět. Jednotvárnost. Šablonovitost bez přidané hodnoty (prostě vezmete burana iq tykve, před něj dáte transku - kontrapozice, čímž vytvoříte konflikt, atmosféra houstne, buran neví, která bije, nikdy transku neviděl, proč? protože žije v mostě!!! v tykvi mu to zazkratuje, je to xenofob, bojí se, brání se útokem, dá bráchovi pěstí - pak ŠOK! - lidé v sále nevěří a jen třeští oči.... no a pepíci u obrazovek jsou děsně nad věcí, protože tomu vzorci rozumějí, protože už slyšeli o buranech a transkách tam venku v mostě!!! a tak souhlasně pokyvují moudrými tykvemi a smějí se, protože je to tak šíleně absurdní a nepředvídatelné, a hlavně nic podobného ještě nikdo z nich nikdy neviděl). Tak trochu Babovřesky 2.0. Seriál má však i několik úsměvných momentů, za které si nějakou tu hvězdu zaslouží. A jelikož jsem jej nakonec dokázal přijmout jako nenáročnou zábavu s dostatečným podílem vtipných scén, zvyšuji hodnocení na 63%. 🎬 Osmdesátkový soundtrack mě docela potěšil.                                                                                       Poznatek: Jelikož se ve veřejném prostoru objevují diskuze o tom, že snad seriál cíleně agituje ve prospěch romské menšiny (a jiných menšin na úkor bílé majority), rozhodl jsem se na to najít odpověď tím, že hypoteticky vyjdu právě z tohoto zadání.                                                                                                                                                                                               TAKŽE, jak natočíme takovou proromskou agitku? --- Vezmeme nějakého fakt vzdělaného Roma a natočíme o něm chytrý film.                                                                                                                                                                                                                      TY vole, ale my chceme, aby ten film působil věrohodně! --- Ok, tak ten Rom nebude žádné hogofogo, ale normální cigoš odněkud z Mostu.                                                                                                                                                                                           FAJN, ale jak to udělat, aby film diváka bavil? --- No, tak to bude nějaká komedie, no.                                                                     HM, to by šlo. Ovšem my chceme pozitivní příklad, což cikorka na dávkách bude asi těžko. --- To sice ne, ale když vedle něj dáme nějakýho bílýho Luďana, multifoba, co nepracuje, chlastá, nedokáže si sám vychovat ani vlastní děcko, tak tu cikorku paradoxně polidštíme, ne?                                                                                                                                                              ANO, ano, to je geniální! Když nejde hora k Mohamedovi... A když nedokážeme povýšit cikána, holt budeme muset ponížit člověka. Divák se u toho bude válet smíchy, takže stejně nic nepozná. Hlavně nenápadně! :))

    • 8.1.2019  03:51

    Zločin a trest z rybářšké knajpy, který však nestojí ani za vědro vody. Postavy i příběh jsou chabé, zpracování jakbysmet. Zbytečný film. Je třeba to říct takto nahlas. 🎬 48%

    • 5.1.2019  23:20
    Homecoming (TV seriál) (2018)
    ****

    Lehce artovější Lost (meets Wayward Pines) s hitchcockovskou atmosférou.

    • 3.1.2019  01:28
    Útěk z vězení v Dannemoře (TV seriál) (2018)
    *****

    To se tak příjemně vleče. Excelentní ve všech ohledech. Stiller, Del Toro, Dano, Arquette, Lange(!)... Nebudu jmenovat všechny, ikdyž by si to asi všichni zasloužili. Tady se totiž sešlo všechno. Předloha. Režie. Scénář. Kamera. Hudba. Sehraná herecká parta. Prostředí věznice. To vše do sebe tak zapadá tak, že víc už ani nejde. Jeden z nejúchvatnější filmových počinů, jaké jsem kdy viděl. Akorát mohl být každý díl o hodinu delší, je tam málo rubání do zdi a málo toulání po lese. I tak je každá epizoda za 5 hvězd. Tolikrát jsem maximum nedal za celý loňský rok. Po velice dlouhé době upravuji svoji topku. 🎬 97%

    • 25.12.2018  23:27
    Fractured (2018)
    **

    Slušný námět v nijakém zpracování s tuctovými neherci a obligátní nelogičností v chování postav.

    • 21.12.2018  07:53
    Bird Box (2018)
    ***

    Just a movie.

    • 14.12.2018  20:30

    Subversivní postsurreálno aneb lynchovsky halucinogení post-noir trip a navrch neo meta beta teta a strejda. Však on už vám verbal ty intelektuální onanie vymlátí z hlavy, vy šulíni! :)))

    • 14.12.2018  00:31
    Halloween (2018)
    **

    A co jako?

    • 1.12.2018  23:48
    Blood Fest (2018)
    *

    Komedie to není, horror to není. Tak, co to kurva je? Film ve filmu s fenomenálně mizernými herci? Jakýsi experiment postrádající logiku? Nerozumím.

    • 29.11.2018  23:24
    Pátrání (2018)
    ****

    Tak tahle vypadá filmová avantgarda. Scénář vem čert, ale po formální stránce je Searching průkopnickým dílem, jakým byla svého času Záhada Blair Witch, která pomáhala definovat a proslavit found footage. Zdejší formát sice ještě nejspíš nemá jméno, nicméně má svoji budoucnost. Důvtipné využití rozmanitého množství real-life kamer dává tomuhle snímku nebývalou dynamiku a posouvá hranice kinematografie zase o kus dál. 🎬 78%

    • 19.11.2018  20:52

    Tak takhle si evoluci, minimálně tu kinematografickou určitě nepředstavuji. Nevím, na jakých filmech Shane Black vyrůstal, že měl potřebu oprášit to nejhorší z akčních devadesátek, dochutit to trochou E.T. a Jurského parku, aby nakonec uspokojil jenom ty největší balíky odkojené Marvelem a WWE, a pro které je původní Predátor zapomenutelným dílem stejně jako ta kopa skutečného filmového hnoje, kterou stačili za svůj život zkonzumovat. Stejně tak je stále s podivem, co všechno se vmáčkne do škatulky sci-fi. Ikdyž to není žádná novinka. Shrnuto, podtrženo: Tenhle (the) predátor je jen další popcorn flick, který je více komedií než čímkoli jiným. Není vzrušující, jen občas vtipný. Problém je, že Predator z roku 1987 se s odstupem času stal klasikou, jehož historická hodnota stoupla. Takové dílo se nesluší odlehčit. 🎬 58% Mimochodem, proč je pod Silvestriho hudbou podepsán někdo jiný?

    • 3.11.2018  21:21
    Sestra (2018)
    *

    Člověk si chce ukrátit chvilku, ale namísto solidního horroru dostane patlaninu, ve které je nakonec nejděsivější ten obraz jeptišky vypůjčený z jiného filmu. Nevím, čím si tohleto zasloužilo distribuci do kin, ale díky hercům to určitě nebylo. Jsou nudní. Vlastně skoro nic mě na tom nebavilo. I tu okouzlující Hunedoaru dokázali víceméně zprznit. Mimochodem, proč není uvedena rumunská koprodukce? 🎬 38%

    • 23.10.2018  00:37
    Apostle (2018)
    **

    Hm.. tady asi někdo vysadil léky.

    • 21.10.2018  20:11
    Slender Man (2018)
    *

    Dávám sice luxusních 25% za jakous takous atmosféru a za lesy a tak, ale ve skutečnosti je to jen tupej film pro tupé lidi, na němž je nejděsivější ten fakt, že si na sebe nejspíš dokáže i vydělat.

    • 6.10.2018  00:33

    Na pohled levnější, přesto však nejčlenitější a asi nejvýpravnější díl celé série. Ovšem pořád je to jen hovadina.

    • 4.10.2018  23:57

    Tak takhle směšně blbej film se vídá málokdy. Hraje si na umění, ačkoliv mu sláma čouhá z každé scény a jeho logika se bortí pod tíhou běžných klišé. Dokonce je tam jeden okamžik (zpomalená scéna s podříznutým hrdlem), který bych si nebál zařadit k tomu nejblbějšímu, co najdete v dějinách filmu. Ovšem lhal bych, kdybych tvrdil, že se to nedalo dokoukat. 🎬 35%

    • 1.10.2018  23:19

    Po předchozích dvou snímcích Jeremyho Saulniera jsem se utvrdil v přesvědčení, že tomuto filmaři chybí k dokonalosti pouze kvalitní látka. Neznám sice Giraldiho literární předlohu, a nemohu tudíž posoudit její kvalitu, nicméně po tomto díle musím konstatovat jisté procitnutí. Tedy, že Saulnier pravděpodobně na víc nemá. Nechat nás půl hodiny koukat na indiána, jak zbůhdarma kdesi na Aljašce kosí kulometem měšťáky, zůstane asi na dlouho jeho vrcholnou uměleckou exhibicí. Jestli vážně dostal na starost 3. sérii True Detective, tak už teď jsem zklamaný. Saulnier netočí špatné snímky. Problém je, že netočí ani ty dobré. 🎬 51%

    • 1.10.2018  00:13

    Poutavě natočený i zahraný příběh, který se skutečně stal, a do kterého dokumentarista Bart Layton vtipně přimíchal i výstupy reálných "hrdinů" příběhu. Jejich hloupost a naivita, s jakou si dokázali (ne)naplánovat loupež vzácných knih, je vskutku odzbrojující a zfilmování si zasloužila. Na ten lyrickoepický závěr je však již příběh příliš triviální.

    • 15.9.2018  20:09

    Psychedelická revenge odyssea, která postrádá velký nápad, velký výkon, anebo cokoliv pamětihodného. Mandy má jen banální námět, decentní gore, filtrovanou kameru a mediální hype. A na malý snímek je to zase příliš uhlazené. 🎬 54%

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace