Caminzind

Caminzind

Česko
我是谁 וואָס איך

29 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
    • 19.5.2017  23:16

    Tak jsem byl po delší době v kině a moje zadnice z těch sedaček poznala středověk. To jen na okraj. K filmu asi jenom krátce. Covenant přináší jedno ústřední sdělení, které je zásadní pro celou sérii. To je dobře, a je to jedno ze dvou pozitiv snímku. Tím druhým, které podstatně souvisí s prvním, je Fassbender. A to je vše (neříkám, že je to málo). Scénář vám nenabídne dostatečně propracované postavy, ani kdovíjak ikonické scény, ba ani herci, krom Fasse, neexcelovali. Snímek samotný vás svoji atmosférou vyloženě nepohltí a celkově působí tak nějak epizodně a postradatelně. A ten béčkový závěr byl skoro na facku ("Davide??" ... "Já chci ven!"). S odřenýma ceckama: 70%

    • 2.5.2017  11:45
    13 Reasons Why (TV seriál) (2017)
    ***

    Narativně pohlcující maratón, leč malicherných důvodů k mladistvé vzpouře proti tomu nejcennějšímu.

    • 1.5.2017  04:07

    Koprodukční psychologické drama s bídnou atmosférou, které chce být zároveň thrillerem a trochu i mysteriózním horrorem, částečně zachraňuje sympatický pokus o pointu. Jako celek není příliš srozumitelný, což je paradoxní, když režisér Assayas je zároveň i autorem scénáře. Dalším paradoxem je výkon Kristen Stewart, která na jednu stranu táhne sama celý film, v dramatických scénách ovšem až trapně přehrává a pro svoji postavu se jí moc nedaří vyprodukovat dostatečně silné lidské emoce. 59%

    • 27.4.2017  05:58
    Uteč (2017)
    ***

    Uf... No, Get Out je dle mého poměrně hystericky nadhodnocený experiment, který však zapadá do série moderního horroru posledních let. Nepředvídatelný (alespoň do první půle), stylový, invenční, atmosférický, ovšem i s notně překombinovaným scénářem. Z toho, co bych mu vytknul, zmíním jen pár věcí. ! SPOILERY ! 1) Rasismus. Rasový motiv tu není nijak opodstatněn (krom malicherných důvodů, které nejsou relevantní pro vyloučení bílé pleti, např. fyzická zdatnost) a klame tak po celý film. 2) Transplantace popírá zcela logiku chování postav (proč se prarodiče v cizích tělech chovali divně?), prvek hypnózy tu pak postrádá trochu smysl a jeví se být nadbytečný. Nehledě na to, že představa o transplantaci je tu prezentována dost naivně. 3) Metoda. Nebylo by praktičtější někoho omámit a unést, a nenechávat tak celou starost o dodávku na Rose? Nadbytečnost hypnózy se zde pak ukazuje ještě výrazněji. 4) Jelen měl znamenat co? Tento motiv z počátku i z konce filmu vytvářel dojem zvláštního významu, ačkoliv ve výsledku žádný zvláštní význam neměl. 5) Emoce. Odosobněné chování hlavních vedlejších postav, tj. Rose a její rodiny (kteří sami působí jako zhypnotizovaná sekta) je rovněž lehce matoucí. Hlavně v závěru filmu, který celkově postrádá vtip, ikdyž svojí odbytostí paradoxně získává jistou lehkost. Příště bych proto doporučil méně mysteriózní víceznačnosti a scénář lépe promyslet. 62%

    • 24.3.2017  04:37
    Elle (2016)
    ***

    Otec je masový vrah, matka randí s gigolem, synovu snoubenku zbouchnul negr, tak co bych si taky nezapíchala s nějakým tím deviantem, který možná i vyrostl v puritánském prostředí. To by byl teda úlet. No, nevím... Tady je vážně tak překontrastováno různými podivínskými vztahy lidí z relativně slušné společnosti, že by tomu slušel spíš žánr komedie. Pořád by to však zůstalo velkým klišé bez výrazného motivu a bez atmosféry. Není to Haneke, není to Chabrol, není to satira a vlastně to ani není šokující. 65% hlavně za herecké výkony a nepředvídatelnost hlavní postavy.

    • 24.3.2017  04:19
    Contratiempo (2016)
    **

    Bohužel, tohle někdo hodně dodrbal. Jestliže chci postavit kulervoucí pointu na tak křehkých detailech, jako je paruka nebo kontaktní čočky (nehledě na to, že maskování se týkalo druhé postavy, než jak je v závěru prezentováno), musím věnovat zvýšené úsilí tomu, aby celé rozuzlení zůstalo divákům utajeno do poslední chvíle. Tady je však celý trik průhledný prakticky po celý film a polovina napětí je tak pryč. A s ním i polovina hodnocení, protože ty čtyři hvězdy by si to i zasloužilo. Takhle jen 53%

    • 22.2.2017  03:00
    Nocturama (2016)
    **

    Téměř nekoukatelná skoro artovka, co předstírá i jakýsi sociálně-politický přesah. Póza s pozérským názvem, která nás svojí mlčenlivostí napíná, nevypráví však prakticky žádný příběh.

    • 5.2.2017  20:54

    Bohuš je vlastně takový brněnský Borat.

    • 2.2.2017  05:19
    Příchozí (2016)
    ***

    Klasický Villeneuve. Okázalost, umně maskovaná povrchnost, řada drobounkých matoucích odboček, dojemný závěr a nezodpovězené otázky. A s časovými paradoxy lépe a poctivěji zápasily i mnohem menší snímky. Divák zůstane nakonec navíc tak vykolejenej, že úplně zapomene na to hlavní: O co, kurva, těm alienům vlastně šlo?! Na druhou stranu je tady opět ta motivace zkouknout to znovu. 69%

    • 24.1.2017  01:38

    Tenhle film mi připomněl, že jsem chtěl být vždycky lesba. 50%

    • 24.1.2017  01:32
    Clinical (2017)
    *

    Nepochopím, jak tomu někdo může dát 4 hvězdy a ještě k tomu psát nějaký rozbor. 23%

    • 12.1.2017  00:08
    The Thinning (2016)
    **

    Námět o něco hloupější než v případě Očisty a zpracování rovněž o málo slabší. Selekce v rámci vlastní skupiny, tedy národa či třeba rodu za účelem snížení globální populace je myšlenka zcela absurdní a zvrácená. Ekologické pohnutky nedokáží ospravedlnit zabíjení vlastních potomků, navíc v útlém věku (byť divácky to kupodivu funguje). Každá vyspělá společnost by v prvé řadě začala hubit ty méně vyspělé, což jsou v našem známém světě negroidi, cikáni a jiná etnika. Pokračovalo by se asi plošně státy či rovnou kontinenty. Zcela povrchní je pak předpoklad, že na základě jediného písemného testu by došlo k adekvátní selekci osob přínosných od těch postradatelných. Takový přístup ignoruje rozmanitou a nesouměrnou škálu kritérií (včetně genetických předpokladů), čímž pouze odhaluje principiální marnost jakéhokoliv podobného pokusu. Neměřitelnost potenciálního přínosu jedince pro společnost by mohl být i zajímavý filmový motiv, avšak snímek se mu nikterak nevěnuje. Každému by mělo být jasné, že společnost složená výhradně z matematiků nemůže být přece o nic životaschopnější než ta, jíž tvoří kupříkladu jen samí listonoši, anebo badmintonisté. 44%

    • 10.1.2017  19:45

    Nejhorší je, když vás nějaký vyhulenec ze sociálních studií začne přesvědčovat, že cigoši jsou taky lidi. No to víš, že jo! :D

    • 2.1.2017  08:16
    13 Sins (2014)
    ***

    Thajskou filmovou předlohou jsem svého času ohodnotil bídně, stejně jako některé další snímky s podobnou tématikou. Jde o princip, o tu naivní faustovskou past, do které každý "hrdina" nakonec spadne, pročež jsou tahle díla poměrně předvídatelná. Hlavním důvodem je ovšem fakt, že prostě nevěřím ve všehoschopnost, brutalitu, cynismus, odolnost a odhodlání obyčejného člověka udělat pro prachy prakticky cokoliv. Remake 13 Sins, který jsem si pustil tak nějak z nouze, je ale o trochu jiný. Kromě sympatického obsazení, má docela uvěřitelného hrdinu, který k jednotlivým úkolům (ty se zcela liší od předlohy) přistupuje s věrohodnou dávkou dilematu, osobního dramatu i důvtipu. Díky tomu je film lidštější, soucitnější a dokáže udržet napětí. Překvapilo. 64%

    • 31.12.2016  06:27

    Těžkopádně vyprávěné drama s kvalitním obsazením, které v závěru vykrystalizuje v banální kriminální historku s milostným mnohoúhelníkem. Slabší tři hvězdy. 59% PS: Nechápu omílané srovnávání s Fincherovou Gone Girl, když snad kromě narativní stránky mají oba snímky pramálo společného.

    • 28.12.2016  11:59

    Zklamání. Příběh totiž začíná excelentně, diváka zaujme a skoro nenápadně v něm stupňuje napětí. Ona velkolepě budovaná komorní atmosféra se však po necelé hodině ukáže být vlastně jedinou devizou snímku, když se s narůstajícím počtem horrorového balastu (kočka ve větrací šachtě, umrlci, přítelkyně, halucinace?, tajemné symboly pod kůží, lebka...) nutně odhalí scénáristická plytkost. Režie je zde hodně ambiciózní, možná až moc, ale nakonec ji nezbyde než celou druhou polovinu snímku zakecávat kupící se otazníky dalšími a dalšími přídavky nadpřirozena. Ze zajímavého projektu se tak klube jen další umně zpracovaný duchařský brak, na kterém tou nejoriginálnější věcí nakonec zůstanou jenom ty zvonečky. Kdo by to po tom začátku čekal. 60%

    • 27.12.2016  02:24

    Odvrácená strana měsíce, jak už tento nesouvisející název napovídá, je tak trochu póza skrytá za pojednáním o "volném pádu" úspěšného právníka. Tohle jednoduché klišé už všichni známe. Korporace, halucinogeny, vlci, lesy, jeskyně, temné pudy, všemožné odvrácené strany a podobné mysteriózní šablony pak nahrazují seriózní a smysluplnou anamnézu hlavního hrdiny, o kterém se tak nedozvíme zhola nic. Celý snímek, prost uvěřitelného příběhu, se proto stává jen jakousi soustavou na sebe naskládaných estetických prvků a zkratek s vycizelovanou atmosférou. Nic víc. Na druhou stranu však musím přiznat, že jsem ho dal jedním dechem, což nemívám ve zvyku. 63%

    • 26.12.2016  23:52
    Zvířátko (2016)
    **

    Psychologicko-romantická ujetost, ve které stojí za pozornost hlavně dlouhé nohy té půvabné Lotyšky. Za každou z nich uděluji jednu hvězdu.

    • 22.12.2016  11:55

    Znáte to, parta mladých lidí, která vás začne iritovat již od prvních záběrů tím, jak jsou všichni strašně nad věcí, vysmátí a přitom jsou tak tuctoví a nudní. Ano, je to až tak hloupé, a je hloupé, že tohle divák musí po tisící podstupovat. Pak hodina decibelů řevu, kdy 3/4 lekaček spočívá jen ve vrážení postav do kamery. A nakonec všichni pochopitelně zařvou naposled, což snad není spoiler. Tento ostudný sequel ke slavnému dílu z konce milénia má všeho nadbytek. Přibylo kamer, postav, strašáků, řevu, avšak nedostatek talentu a ambicí se tímto tvůrcům vykompenzovat nepodařilo. Jedinou chvályhodnou věcí tak zůstává střih, který však se zvukem a s až příliš čistým snímáním posouvá tento horror mimo rámec found footage. 32%

    • 12.12.2016  03:15
    Smrt ve tmě (2016)
    ***

    Thriller ze stejného ranku jako letošní The Neighbor a Hush, u kterých je ovšem hodnocení střízlivější. Don't Breathe se jeví jako dílo preciznější, s lepším rozpočtem, stylovější a konzistentnější (ikdyž jen o trošku). A navrch má i pořádné tempo a spád. Bohužel scénář je dost naivní a vlastně nic nového mimo ranec známých klišé nepřináší. 64%

    • 29.10.2016  21:38

    Prezident opět ve formě. Svým proslovem, ale i díky unikátní atmosféře Vladislavského sálu dokázal večeru vrátit důstojnost. Kdo by to čekal po tom komickém záchvatu pražské kavárny, který jako obvykle trval cirka 10 dní. Já tedy ne.

    • 16.10.2016  22:04

    Ani thriller, ani horror, nýbrž psychologicky irelevantní lehce surrealistické drama. A pěkně nudné.

    • 5.10.2016  15:01
    Neon Demon (2016)
    **

    Asi nějaká artovka. Začalo to na třech, skončilo na dvou hvězdách. Některé jednotlivé scény stojí za pozornost, jako celek však film nic nepřináší. Můj názor.

    • 28.9.2016  16:57

    Přecitlivělý apokalyptický midcult, který nemá z čeho čerpat skutečné emoce, načež je nucen je nasimulovat skrze hudební motivy. Patricia Rozema je totiž příšerná vypravěčka. A to na celém snímku není to nejhorší. Nejhorší je, že děvčatům spadl internet a zbyly jim poslední dvě žvýkačky. Tohle celé bylo prostě k smíchu, a ten průser šel cítit doslova od první minuty. Abych to teda celé trochu rozvedl: Drama tohoto příběhuje je odvislé od faktu, že hlavní postavy (na přání autorky) jsou neschopní idioti, ukrytí před světem v lesích, ačkoliv jejich civilizační, tj. technická závislost není o nic menší než je u obyvatel měst. Logicky tedy jejich adaptabilita na prostředí, které si zvolili ke svému životu nemůže být vyšší než u průměrného městského blba, jakým mohu být třeba já nebo vy. OK, já to respektuji, Patricia Rozema je kravka, proto i její postavy mají být kravky. Ale co může čekat od diváka, který v příběhu bude hledat hrdiny, se kterými se chce ztotožnit? Anebo jinak, polopatě, a teď asi BACHA NA SPOILERY: Jak může hrdinka nechat vybít autobaterii, když na ní tolik závisí jejich přežití? Jak můžou nemít zajištěnou dostatečnou zásobu benzínu, když je pro ně tak strašně složité se dostat do civilizace jinak než autem? Jak zvládnou půl roku škudlit pár litrů benzínu, a pak ho div neprohýřit kvůli nějaké sentimentální dívčí jízdě? Navíc, když ví hovno, co se stalo se světem? Jo, sentimentu je tady plný kýbl, za to akce a rozvahy v předvečer vlastního zániku opravdu pramálo. A dále: Jak jim může (15 měsíců od výpadku) spadnout kvůli bouřce celý barák na hlavu? Jak můžou výpadek elektřiny vydávat (v době solárního boomu) za globální problém, zatímco pozitivní zprávy (viz Boston) jsou pro ně pouhé zvěsti? Jak si mohou být jistí svým bezpečím doma, když se nakonec stejně vydají kamsi do neznáma, navíc s kojencem na krku? (A jo vlastně, jedna kravka ucítila kouř z nedalekého tábořiště.) Jak může někdo tohle natočit a chtít při tom moji účast? Já nechodím na takové naivní kryptolesbické přednášky o tom, jak i ženským rostou koule. Mimochodem vážně to není sci-fi. 23% Jinak slušná kamera.

    • 13.9.2016  04:07

    Chválím rozuzlení tohoto snímku, avšak toho klišé bylo moc (foťák, dětský pokoj, pomatená manželka, cosi se na poslední chvíli podělá...). Navíc film je utahaný, k čemuž se přidává i neinvenční hudba, z velké části dokonce vyrabovaná už nevím ze kterého gialla. Vůbec celé to zapáchalo retrem, chyběly tomu emoce a všechny postavy byly jako v transu. 60%

    • 11.9.2016  21:54
    Cell (2016)
    **

    Konec špatný, všechno špatné. Skoro.

    • 11.9.2016  04:00

    Tahle nápaduprostá akční jízda poplivala moji shovívavost dlouho před tím, než jsem s hrůzou zjistil, že má více než dvě hodiny. Kristepane, to i ten Joyecův Ulysses je podstatně kratší. Navíc se tahle zhovadilost nesnaží po celou svoji stopáž o nic jiného, než jenom dětinsky zakecat trapnost svojí existence. S virtuozitou nešikovného, nervózního iluzionisty tak na vás bude chrlit jeden filmový trik za druhým ve snaze odvést vaši pozornost od scenáristické prázdnoty. Nebuďte za debily.

    • 5.9.2016  03:48
    Temné kouty (2015)
    odpad!

    Plochý scénář s naivním příběhem a nepravděpodobným vývojem událostí. Nepříliš logické chování postav, jejichž motivy se s rozuzlením ukážou být natolik nesrozumitelné, že nemají šanci ospravedlnit celou tuhle dvouhodinovou (ano, je delší, než se zde uvádí) detektivní hru. A nedokáže to ani citlivá režie a trpělivé tempo vyprávění. Svým hodnocením možná vynáším až příliš krutý ortel, ale tenhle snímek je podle mě jenom jeden veliký omyl. Nemohu jinak. 15%

    • 28.8.2016  02:31
    Jedna noc (TV seriál) (2016)
    *****

    Zrovna se tlemím nad scénou z pitevny, kde patolog s návladní debatují nad penisem afroamerického umrlce a dumám nad tím, co mi vůbec brání tomuhle skvostu napařit 5 hvězd. Je to oduševnělé, je to kreativní, je to opravdové a je to velké.

    • 15.8.2016  19:26
    Vražedné Vánoce (2015)
    odpad!

    Tři ošklivky se během dámské jízdy vloupou do domu, kde sejmou chlápka, který je tam načape. Zbytek děje se pak odvíjí od jejich nesmyslné snahy vyhnout se zodpovědnosti a v již rozmazaném lejnu se ještě co nejvíce vyválet.

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace